hexman

نيروي هوايي لبنان (LAF)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=right][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Lebaneseairforcelogo.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/400px-Roundel_of_the_Lebanese_Air_Force_svg.png[/img]

نيروي هوايي لبنان در سال 1949 و تحت فرماندهي سرهنگ دوم Emile Boustany (شخصي كه سالهاي بعد به فرماندهي ارتش لبنان رسيد) تشكيل گرديد.
پس از تشكيل نيروي هوايي لبنان ،دولتهاي ايتاليا ،فرانسه و انگليس تعدادي هواپيما را به اين نيرو واگذار نمودند.

دولت انگليس 4 فروند هواپيماي اموزشي Percival Prentice و 2 فروند هواپيماي Percival Proctor

و ايتاليا دو فروند بمب افكن SM.79 متوسط ساخت كارخانه SIAI-Marchetti كه به هواپيماي ترابري تغيير كاربري داده بودند

را به نيروي هوايي لبنان واگذار نمودند.

SM.79

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Lebanese_sm79_haifa1.gif[/img]

در سال 1953 نيز اولين جنگنده هاي جت از نوع de Havilland Vampire وارد نيروي هوايي لبنان شدند .

در سال 1959 نيز اولين فروند از جنگنده هاي Hawker Hunter براي نيروي هوايي لبنان به پرواز در امد كه اين جنگنده ها در سال 2008 از سرويس دهي خارج شدند

و در سال 1968 دوازده فروند جنگنده Mirage III توسط نيروي هوايي لبنان از فرانسه خريداري گرديدند ولي همگي اين ميراژها در اواخر دهه هفتاد ميلادي به دليل كمبود بودجه زمينگير و غير قابل استفاده شدند تا اينكه در سال 2000 اين ميراژهاي زمينگير شده به كشور پاكستان فروخته شدند.

در حال حاضر نيروي هوايي لبنان به دليل فقدان جنگنده هاي كارامد به يگانهاي هليكوپتري خود اتكا نموده است.

نيروي هوايي لبنان از 6 اسكادران كه در سه پايگاه هوايي لبنان مستقر گشته اند تشكيل شده است.

[color=red]تاريخچه نبرد هاي نيروي هوايي لبنان[/color]

نيروي هوايي لبنان تاريخچه طولاني در بكارگيري جنگنده هاي Hawker Hunter از سال 1958 به بعد دارد.
در اوايل سال 1960 ميلادي يك فروند جنگنده Hawker Hunter نيروي هوايي لبنان موفق به سرنگونن نمودن يك فروند جت جنگنده [size=9]نوع جنگنده اسراييلي مشخص نيست[/size] اسراييلي بر فراز منطقه Kfirmishki گرديد كه در اين درگيري خلبان اسراييلي به اسارت نيرو هاي لبناني در امد.و يك فروند ديگر از Hawker Hunter ها در اولين روز از جنگ 6 روزه توسط نيروي هوايي اسراييل ساقط گرديد.

Hawker Hunter هاي نيروي هوايي لبنان پس از اين درگيري ديگر تا سال 1983 زمينگير و غير عملياتي بودند (در اين مدت امريكا و فرانسه دست به باز سازي ارتش لبنان زده بودند و سه پايگاه هوايي مناسب در لبنان ايجاد كردند) تا اينكه در سپتامبر 1983 مجددا عملياتي گرديدند.در اين زمان پايگاه هوايي اصلي لبنان (Rayak) توسط نيروهاي سوريه اشغال شده بود و هانتر ها به ناچار در پايگاهي واقع در شهر Byblos مستقر گرديدند.

يك فروند هانتر در سال 1989 در حال پرواز اموزشي دچار سانحه شد.اين هواپيما به هنگام فرود دچار مشكل در ارابه فرودش گشت و چرخهاي هواپيما باز نشد و خلبان ان كه موفق به اجكت در ارتفاع مناسب نگرديده بود مجبور به فرود امدن بر سطح دريا شد كه سرانجام خلبان ان توسط نيروهاي سوري نجات داده شد.

و يك فروند ديگر از هانتر ها نيز در سال 1994 بعد از تصادفي كه در هنگام برخاستن از باند فرودگاه با يك فروند همواپيماي اموزشي T.66 ايجاد كرد اسيب ديد و زمينگير شد و سرانجام 8 فروند باقي مانده از انها به پايگاه Rayak منتقل شدند.

در خلال درگيريهاي داخلي در شمال لبنان در سال 2007 ، هليكوپترهاي Bell UH-1 Iroquois نيروي هوايي لبنان با ايجاد تغييراتي در انها (به دليل فقدان جنگنده مناسب براي حمله زميني) توانستند با بمب هاي 500 پوندي Mark 82 ، و بمب هاي 1000 پوندي Mark 83 لود شوند.
UH-1 هاي نيروي هوايي لبنان علاوه بر اين به راكت انداز هاي 68 ميلي متري SNEB كه از جنگنده هاي Hawker Hunter جدا گشته بودند نيز مسلح ميگشتند تا حملات خود عليه شبه نظاميان را انجام دهند.

UH-1H در حال حمل 3 فروند بمب

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Lebarmyhueybomber.jpg[/img]

براي اين منظور پد هاي مخصوص حمل مهمات توسط مهندسين نيروي هوايي لبنان به دو سمت اين هليكوپترها و به قسمت زيرين انها متصل گرديد تا بتوانند از پس حمل بمبها و راكت انداز بر بيايند.
نيروي هوايي لبنان بوسيله متخصصان داخلي خود توانستند بمب هاي قديمي و انبار شده خود يعني بمب هاي 250 كيلويي LAF-GS-ER2 و 400 كيلويي LAF-GS-ER3 را مورد استفاده قرار دهند.

بمب LAF-GS-ER2

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-LAF-GS-ER2.jpg[/img]

همچنين نيروي هوايي لبنان در خلال ان جنگ داخلي از هليكوپترهاي فرانسوي Aérospatiale Gazelle كه مسلح به موشكهاي Euromissile HOT و مسلسل هستند استفاده زيادي نمود .

[color=red]دارايي هاي نيروي هوايي لبنان[/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E30.JPG[/img]

[color=red]اينده نيروي هوايي لبنان[/color]

برخي منابع از علاقه مقامات لبناني براي خريد تعدادي هليكوپتر تهاجمي و ترابري و تعدادي نيز (3 الي 6 فروند) جت جنگنده/اموزشي دارد.

در سال 2010 نيروي هوايي لبنان تصميم به جايگزيني پيشنهاد خريد ميگ هاي 29 با خريد هليكوپتر ميل 24 از روسيه كرفت.[size=9]علاقه شديد به هليكوپتر دارن اينا[/size]

در جلسه بين ستاد مشترك نيروهاي امريكا و لبنان مقامات امريكايي خبر از قصد امريكا مبني بر واگذاري هواپيماي اموزشي Beechcraft T-6 Texan II و Embraer EMB 314 Super Tucano تا سال 2013 نمودند.


[size=12][/size][size=12][/size][/align]

ترجمه از Hexman.military.ir
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی هوایی که چه عرض کنم، بگو تعطیل!

سیاست آمریکایی ها و کلا غربی ها ضعیف نگه داشتن این نیرو هست تا امکانات اون بدست نیروهای مقاومت و از اون کانال بدست ایران نیفته.

ثانیا اگه نیروی هوایی قوی در لبنان وجود داشته باشه، اونوقت هواپیماهای اسراییلی نمی تونن وقت و بی وقت به حریم هوایی لبنان تجاوز کنن و به عملیات بپردازن و این نیرو [b]موظف[/b] به تامین هوایی کشورش خواهد بود اما وقتی نیروی هوایی وجود نداره دیگه توقعی هم ازش وجود نخواهد داشت.

آرمش هم چقدر شبیه علائم فراماسونر هاست!!


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/400px-Roundel_of_the_Lebanese_Air_Force_svg.png[/img]

ضمنا توی درگیری ها با نیروهای القاعده در سال 2007 این نیرو خیلی ضعیف عمل کرد و تجهیز هلی کوپترها به بمب هم خیلی کار بی خودی هست چون با یه ضد هوایی 14.5 یا حتی دوشکا میشه راحت آوردش پایین! حتی خود روسها هم فقط اوایل و در برابر روستاهای بی دفاع در افغانستان این کار رو می کردن.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه نیروی هوایی خلاقی ، هلی کوپتر بمب افکن.

ولی تقریبا نمی شه بهش گفت نیروی هوایی با این تفاسیر باید بهش گفت نیمه هوانیروز.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان تو اخبار سال گذشته خبر از كمك ده فروندي ميگ از روسيه به لبنان بود به ارزش 300 ميليون دلار كسي از اون خبر نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه
عجب نيروي هوايي داره لبنان اگر مقاومت نبود ديگه لبناني نبود كه نيروي هوايي داشته باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام دوستان تو اخبار سال گذشته خبر از كمك ده فروندي ميگ از روسيه به لبنان بود به ارزش 300 ميليون دلار كسي از اون خبر نداره[/quote]

icon_cheesygrin


[quote]در سال 2010 نيروي هوايي لبنان تصميم به جايگزيني پيشنهاد خريد ميگ هاي 29 با خريد هليكوپتر ميل 24 از روسيه كرفت[/quote]

به جاي ميگ گفتن ميل 24 بهمون بدببن..فكر كنم از پس هزينه هاي نگهداري و اموزش خلبان براي جنگنده بر نميان به جاش سفارش خريد چند فروند ميل 24 رو دادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون هگزمن جان مطلب خوبی بود.

[quote] در سال 1959 نيز اولين فروند از جنگنده هاي Hawker Hunter براي نيروي هوايي لبنان به پرواز در امد كه اين جنگنده ها در سال 2008 از سرويس دهي خارج شدند [/quote]
این جنگنده ها در سال 1983 از خدمت بازنشسته شدند و در انبارهای نیروی هوایی نگهداری میشدند تا اینکه در سال 2008 تعمیر شدند و در روز ملی لبنان به انجام نمایش های هوایی پرداختند.

[quote] در اوايل سال 1960 ميلادي يك فروند جنگنده Hawker Hunter نيروي هوايي لبنان موفق به سرنگونن نمودن يك فروند جت جنگنده [size=18]نوع جنگنده اسراييلي مشخص نيست [/size]اسراييلي بر فراز منطقه Kfirmishki گرد [/quote]
به احتمال خیلی زیاد میراژ 3 بوده چون چند روز قبلشم یک هانتر عراقی 2 میراژ 3 اسراییلی رو از بین برده بود.

[quote] علاقه شديد به هليكوپتر دارن اينا [/quote]
دلیلش مشخصه.
جنگنده احتیاج به باند و آشیانه و زیر ساخت و تعمیر و نگهداری و .... داره که ارتش لبنان از پس بودجه اش بر نمیاد.
در ضمن هرچی هم بخرند حریف اسراییلی ها نمیشن!
به درد عملیات بزن و در رو هم نمیخوره!
در ضمن لبنان نمیتونه حتی در صورت خرید جنگنده به خوبی خلبان هاش رو آموزش بده و تقریبا میشه گفت به طور مستقل و در خاک خودش امکان آموزش خلبان براش وجود نداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس در واقع چند نفري با هلي كوپتر پرواز ميكنن ،اسم خودشون گذاشتن نيروي هوايي لبنان!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.