hexman

نيروي هوايي چاد(CAF)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=right]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/600px-Roundel_of_Chad_svg.png[/img]

نيروي هوايي چاد كه زير مجموعه اي از ارتش چاد ميباشد از سال 1961 تشكيل گشته و كار خود را اغاز نموده است.

اين نيرو از بدو تاسيس فعاليت خود را در فرودگاه بين المللي N'Djamena بصورت مشترك با نيروهاي فرانسوي انجام ميدهد. N'Djamena فرودگاهي است كه علاوه بر استفاده نظامي در ان پرواز هاي غير نظامي و مسافري نيز صورت ميپذيرد.

در طول دهه شصت نيروي هوايي چاد تنها از 100 نفر پرسنل، يك فروند هواپيماي باربري DC-3 ،سه فروند هواپيماي شناسايي سبك و دو فروند هليكوپتر تشكيل گشته بود.

در سال 1973 و به منظور افزايش توان نيروي هوايي چاد ،پرسنل اين نيرو به 200 نفر افزايش يافت و به طبع ان 3 فروند هواپيماي ترابري متوسط C-47 (كه تا پايان دهه هفتاد به 13 فروند افزايش پيدا كرد) ، سه فروند هواپيماي ترابري سبك و يك فروند هليكوپتر ديگر به ناوگان هوايي نظامي چاد افزوده شد كه همگي انها در همان پايگاه فرانسوي N'Djamena به خدمت در امدند و در تقريبا همگي خلبانان نيروي هوايي چاد نيز از خلبانان فرانسوي بودند.

در سال 1976، 7 فروند هواپيماي Douglas AD Skyraiders از طرف فرانسه به نيروي هوايي چاد واگذار گرديد كه از انها براي مقابله با شورشيان شمال كشور در دهه هشتاد استفاده ميگرديد.

هواپيماي Douglas AD Skyraiders نيروي هوايي چاد

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/untitled%7E7.JPG[/img]

امار ها حكايت ميكنند كه ما بين سالهاي 1976 تا 1978 ، يك فروند هواپيماي Douglas DC-3 و يك فروند Douglas DC-4 متعلق به ناوگان ترابري چاد توسط موشكهاي ضد وايي زمين به هوا از ميان رفته اند و از ميان 3 فروند C_130 باقيمانده در ناوگان ترابري نيز يك فروند انها در زمان برخاستن و يك فروند ديگر نيز در زمان نشستن بر روي باند فرودگاه دچار سانحه شده و از بين رفته اند.
[b]
پيروزيهاي هوايي[/b]

در خلال درگيريهاي ميان دو كشور چاد و ليبي در سال 1983 ، نيروي هوايي چاد موفق به سرنگون نمودن 8 فروند جنگنده ليبيايي از نوع Aermacchi SF.260 گرديد.كه از ان 8 فروند،سه فروند را بصورت سالم تصاحب كرده و انها را از سال 1987 عملياتي نموده(يك فروند در سال 1989 بر اثر حادثه از بين رفت)، و تعدادي را نيز به ايالات متحده امريكا فروخته است.

همچنين نيروي هوايي چاد در اواخر سال 1987 به 24 لانچر موشك دوش پرتاب استينگر مجهز گرديده است.

[b]فرماندهي[/b]

فرماندهي نيروي هوايي چاد در حال حاضر بر عهده ستوان Mornadji Mbaissanabe ميباشد.يكي از افسران سابق نيروي هوايي چاد كه به كانادا پناهنده شده است ادعا ميكند كه Mornadji Mbaissanabe دولتمردان چاد را بارها به نقض حقوق بشر متهم نموده است.

[b]ناوگان هليكوپتر نيروي هوايي چاد[/b]

2 فروند هليكوپتر هلندي Aloutte III در سال 1995 به خدمت نيروي هوايي چاد در امد.

يك فروند هليكوپتر نيروي هوايي چاد در سال 2004 در حاليكه تعدادي از خبر نگاران و كارمندان سازمان ملل را براي رساندن به محل سخنراني كوفي عنان حمل مينمود دچار نقص فني گرديده و مجبور به فرود اضطراري در بيابانهاي چاد شد.

همچنين نيروي هوايي چاد دست كم يك فروند از هيليكوپتر هاي خود را در خلال جنگ با شورشيان موسوم به جنگ Adré در سال 2005 از دست داده است.

[b]مدرن سازي[/b]

نيروي هوايي چاد براي بازنشسته كردن هواپيماها و هليكوپتر هاي قديمي فرانسوي كه كماكان در حال خدمت ميباشند سفارش خريد 20 فروند جنگنده و هليكوپتر را صادر كرده است كه اين سفارش شامل 8 فروند هليكوپتر ميباشد.

همچنين بر اساس همان سفارش نيروي هوايي چاد در سال 2008 ، 6 فروند جنگنده سوخو 25 فراگ فوت را از كشور اوكراين دريافت نموده است.

[b]سوخو 25 نيروي هوايي چاد[/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Su-25_in_flight_01.jpg[/img]



[b][color=red]دارايي هاي نيروي هوايي چاد[/color][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E34.JPG[/img]

ترجمه از

Hexman.military.ir


[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا این نیروی هوایی این طوریه ؟؟؟

قاره آفریقا یک مقدار در زمینه سلاح و مهمات و این ها مشکل داره، باید یه رایزنی برای فروش مهمات بکنم !!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازم ایران.این نیروهوایی که من دیدم با یه دوشکا همشون پرپر میشن.ما نیروهوایی خوبی داریم ولی برای کشوری مثل ایران که همیشه داره تهدید میشه کافی نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه هکسی جون (میگم دوباره تو فعال شدی؟)
کلا یه نیرو کوچول موچوله که فقط بخاطر نفهمی مسئولین چاد این قدر کوچیکه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]واقعاً خيلى داغون هست اين نيروى مثلاً ارتشى!!! حفاظت از آسمان كشور كه باد هوا انجامش مى دهد!!! تو را به خدا نگاه كنيد: [i][color=indigo]فرمانده كل نيروى هوايى[/color][/i] يك [size=15][b]ستوان[/b][/size] ؟؟!! :mrgreen: بعدش هم وظيفه پدافند هوايى و صيانت از آسمان كشور تنها به عهده ى [color=violet][size=15][b]بيست و چهار قبضه[/b][/size][/color] استينگر گذاشته شده؟؟!! icon_eek تازه معلوم نيست چند تا از اين ها فعال اند يا حتّى هنوز عملياتى هستند؟؟!! icon_eek حالا اين هم هست: آمريكا با اون Aermacchi SF.260 هاى ايتاليايى چكار داشته؟! ايتاليا هم كشورى نبوده كه هواپيما به آمريكا نفروشه؟؟!! d'oh
كلاً من بعد از خواندن اين تاپيك اين طورى شدم: :mrgreen: [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر ميرسه كه به دو دليل اين نيروي هوايي اينقد ضعيفه:
1.نبود بودجه
2.نبود تهديد جدي
در حال حاضر هم مهمترين مشكلشون نيروهاي شورشي هستن كه براي مقابله با اونها همين سوخو 25 بهترين گزينه ميتونه باشه ديگه احتياج به هواپيماي رهگير يا سيستم هاي ضد هوايي انچناني فعلا ندارن..
در مورد هواپيماهاي ليبي شايد امريكا قصد داشته از چند و چون نيروي هوايي ليبي و اينكه بفهمه جنگند ه هاش چه شرايطي دارن و چقدر اماده و به روز شده هستند اونا رو خريداري كرده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نیرو احتمالا به علت نبود بودجه کافی بیشتر روی به خرید بالگرد وهواپیما پشتیبانی نزدیک دست زده نبود بودجه هم به علت جنگ داخلی وخرج بسیاری از بودجه برای تسلیحات زمینی است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.