nasirirani

تنها درگیری سپاه پاسداران با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام رضا جان
[quote]
1- ایران اجر در حال مین گذاری آبهای بین المللی بود که توسط هلیکوپترهای شب پرواز آمریکایی کشف و به مسلسل بسته می شه. بعد از تخلیه کشتی اون رو در نزدیکی بحرین غرق کردند. همون جور که گفتم معنی این جمله شما رو هم بعدا فهمیدیم:
[/quote]
بقول خودتون کو مدرک ؟ شما بیا ثابت کن که این کشتی داشته مین می ذاشته
[quote]
اگر ادعای شما صحیح باشه پس چرا آمریکایی ها دو بار به سکوهای نفتی ما حمله کردند. مگه شما نمی گید که با مین و موشک و... اونها رو از مرزهای آبی دورنگه داشته اید؟ [/quote]
بله اونها هم زدند ولی ما هم زدیم یادتون نرفته که ما هم سکوی نفتی کویت رو با کرم ابریشم زدیم
وبعدا طی مصاحبه یکی از فرماندهان زمان جنگ در رمز عبور 3 معلوم شد که چینی ها نمی خواستند امریکا تو خلیج فارس همه کاره شه به خاطر همین به ایران کرم ابریشم دادن وبعید نبود که اگر جنگ ادامه پیدا می کرد حتی روسها هم به ما موشک ضد کشتی می دادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب طبق گفته هاي خودتون هم امريكاييها به مرزهاي ابي ما وارد ميشدن پس نياز به يك همچين درگيري بوده
حالا اينكه ايا همين يك درگيري كافي بوده كه اونها بيخيال بشن يا نه مسلما كافي نبوده ولي حتما تو تعدد ورود اونها تاثير گذار بوده
اما دوباره خودتون جواب داديد كه درگيريهاي ديگه اي هم بوده تا كلا اين تجاوزات قطع بشه كه احتمالا به گفته شما موفق نبودن ولي اين دليل نميشه كه بيخيال همه چيز بشن به امريكا بگن اقا بفرماييد
در مورد استراتژي تسلط امريكا به تنگه هرمز هم عجيب كه شما دنبال مدرك ميگردين فكر كنم يه بچه هم ميدونه كه قدرتي مثل امريكا اگه بتونه قطعا عقلاني اينه كه به تمام نقاط استراتژيك جهان تسلط پيدا كنه اونم در اون زمان كه اونها با توجه به عبور نفتكشها و مثلا خالي بودن دست ايران احتمال خيلي زيادي به حربه بستن تنگه هرمز توسط ايران قايل بودن
و اما عجيب ترين نظرت و اونهم مقايسه امريكا و چين در مورد بيطرف بودن حضرت اقا اگه چين در مقابل چند برابر قيمت حاضر به صدور سلاح به ايران بود با توجه به محدود نبودن صدام در خريد سلاح و بدست گرفتن بازار سلاح عراق زير قيمت حاضربود با عراق معامله كنه جناب امريكا هم همينطور بود كه بيطرفش ميدوني واقعا كه جالبه icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حاج رضا عزیز! سلام!
خوب نظرات شخصی تون رو نوشتید ولی این نظرات شخصی حداقل باید یه پشتوانه سند و مدرکی هم داشته باشه. شاید من نظر شخصی ام این باشه که شما فضانورد هستید. نباید برای اثبات گفته ام حداقل یه دلیل بیارم؟ مثلا یه عکس از شما رو که لباس فضانورید به تن دارید؟

نوشته اید که هدف از آمریکا جلوگیری از تسلط ایران به تنگه هرمز بوده. خوب دلیل هم دارید بر این ادعا؟ این هدف بر شخص من که پوشیده بود. لطف کنید یه سخنرانی یا مصاحبه از یکی از سران آمریکا در اون زمان رو اینجابگذارید که چنین هدفی رو عنوان کرده باشند و بگند بعله آقا رضا حق دارند و ما می خواستیم که فلان کار رو بکنیم.

این اولا. دوما که من کمک های مالی یا اطلاعاتی یا تسلیحاتی رو به عراق از طرف آمریکا اعلان جنگ نمی دونم. اگر اینطوره پس کره شمالی و چین هم که به ایران کمک می کردند حتما به عراق اعلان جنگ داده بودند. اتفاقا همین برداشت اشتباه که شما امروز دارید رو بعضی از سیاستمداران اون زمان هم داشتند و فکر می کردند کمک کشورهای عربی به عراق اعلان جنگ به ایرانه. برنامه ریزی ها و استراتژی هاشون رو هم بر اساس همین برداشت اشتباه انجام دادند و نتیجه اون رو هم دیدیم. (من دیدم شما هنوز ندیدی)

این ادعا هم که در آن زمان آمریکایی ها در آبهای ساحلی ما تردد می کردند نیز نیاز به مدرک و سند داره. درباره مرز آبی هم توضیح بدم که زمانی که ناو وینسنس ارباس ایران رو زد با موشک انداخت دقیقا درون آبهای ساحلی ایران قرار داشته . این هم سندش:

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655#Background

اگر نقشه رو ببیند دقیقا معلومه که ایرباس ایرانی کجا مورد اصابت واقع شده. متن رو هم اگر بخونید می بیند که این ناو در آبهای ایران بوده. بعدش هم توضیح داده که وینسنس بلافاصله بعد از ورود به منطقه با قایقهای سپاه درگیر شده. معنی اش اینه که تیتر این تاپیک اشتباهه . جون سپاه درگیریهای زیادی با آمریکایی ها تا پایان جنگ داشت.

این فشار افکار عمومی هم اولین باری که درباره اش چیزی می بینم. شما اون زمان در آمریکا تشریف داشتید؟ یا روزنامه های آن زمان آمریکایی رو به دقت مطالعه کردید که فکر می کنید دولت آمریکا تحت فشار افکار عمومی قرارداشته؟ راستی اسم رئیس جمهور وقت آمریکا در اون دوره رو می دونید؟

اما حرف من ا ینه: اگر واقعا این حمله قایقها انقدر وحشت انگیز بود که شما می فرمایید و این تلفات یک هلیکوپتری انقدر سنگین بوده برای آمریکا پس گشت زدن ناوجنگی شون در آبهای ساحلی ایران و شلیک هردمبیلی به هواپیمای مسافربری رو چه جوری توجیه می کنید. یه هفته از این شلیک کذایی نگذشته بود که ایران قطعنامه 598 رو قبول کرد. البته کشف رابطه علت و معلولی بین زدن ناجوانمردانه هواپیمای مسافربری و قبول قطعنامه رو به عهده خودتون می ذارم.[/quote]

علیک سلام.

برام جای تعجب داره که هر چی گفتم، گفتید، سند و مدرک. اما خودتون سعی نکردید که همه ی مطالبتون رو بر این منوال مطرح کنید. و فرض کردید که اینها بدیهی هستند برای طرف مقابل. همانگونه که بنده فرض کردم.


[quote]
نوشته اید که هدف از آمریکا جلوگیری از تسلط ایران به تنگه هرمز بوده. خوب دلیل هم دارید بر این ادعا؟ این هدف بر شخص من که پوشیده بود. لطف کنید یه سخنرانی یا مصاحبه از یکی از سران آمریکا در اون زمان رو اینجابگذارید که چنین هدفی رو عنوان کرده باشند و بگند بعله آقا رضا حق دارند و ما می خواستیم که فلان کار رو بکنیم. [/quote]


این هم سند:

مصاحبه ی كاسبر واينبرگر وزیر دفاع وقت امریکا با صدای امریکا.

به گزارش وينكوري خبرنگار صداي آمريكا،وزارت دفاع ايالات متحده ضمن تشريح نظرات پنتاگون در اين زمينه گفت: در اين حادثه دو قايق ايراني توقيف شدند.
كاسبرواينبرگر وزير دفاع آمريكا گفت:قايق هاي سريع السير مسلح ايراني به سوي سه بالگرد آمريكايي آتش گشودند.

واينبرگر افزود: شب گذشته به سوي سه بالگرد كه در انجام مأموريت گشت زني معمولي پرواز مي كردند آتش گشوده شد.بلافاصله روشن شد كه تير اندازي به وسيله قايق هاي سريع السير ايراني صورت گرفته است. پيش تر وزارت دفاع آمريكا گفته بود به سوي يك فروند بالگرد آمريكايي تيراندازي شد و بالگرد با بي سيم از چند فروند بالگرد ديگر درخواست كمك كرد.

وزير دفاع آمريكا گفت:بامداد امروز(17 مهر 1366) نيروهاي آمريكايي پي بردند كه دو فروند از سه قايق ايراني هنوز بر روي آب شناور هستند.واينبرگر افزود:بامداد امروز براي ما روشن شد كه دو فروند قايق ايراني به طور كلي از كار افتاده اند و واحدهاي دريايي آمريكا آنها را يدك مي كشند و در كنترل خود دارند.واينبرگر گفت :واحدهاي آمريكايي به طور دقيق از قايق هاي ايراني بازرسي خواهند كرد. وزير دفاع آمريكا ضمن سخنان خود تأييد كرد كه نيروهاي آمريكايي در خليج فارس شش نفر از سرنشينان قايق هاي مسلح ايراني را نجات دادند اما دو نفر از آنان بعداً به علت جراحات وارده درگذشتند.

گفته مي شود كه مبادله آـش تنها چند دقيقه اي ادامه داشته است.اين نخستن باري بود كه ايران به نيروهاي آمريكايي در خليج فارس حمله كرد.

واينبرگر وزير دفاع آمريكا گفت:ايالات خواستار درگيري رزمي با ايران نيست.


با اینجاش کار دارم:

[b]وي در عين حال گفت:نيروهاي آمريكايي به تلاش هاي خود براي بازنگاه داشتن خطوط كشتيراني در خليج فارس ادامه خواهند داد.[/b]


ايران مي گويد به دنبال درگيري بين قايق هاي مسلح ايراني و بالگردهاي آمريكايي در خليج فارس ايلات متحده عملاً دو كشور را وارد جنگ كرده است.

به گزارش خبر راديو ايرن آن كشور به آگاهي دبير كل سازمان ملل متحد رسانده است كه مسئوليت آغاز جنگ بين دو كشور به عهده ايالات متحده خواهد بود.
به نقل از علي اكبر ولايتي وزير امور خارجه ايران گفته شده است كه تنها راه جلوگيري از تشنج،خروج فوري تمام نيروهاي خارجي از خليج فارس است.


منبع : اولين هاي دفاع مقدس ؛ محمد خامه يار

=============
هر چند که اصلا نیازی برای سند و مدرک نمی دیدم. این مشخصه، که امریکا نمیخواست تنگه ی هرمز دست ایران بیفته. اما در کمال تعجب شما برای این موضوع بدیهی هم سند و مدرک خواستید. که در بالا آمد. به هرحال.


[quote]این اولا. دوما که من کمک های مالی یا اطلاعاتی یا تسلیحاتی رو به عراق از طرف آمریکا اعلان جنگ نمی دونم. اگر اینطوره پس کره شمالی و چین هم که به ایران کمک می کردند حتما به عراق اعلان جنگ داده بودند. اتفاقا همین برداشت اشتباه که شما امروز دارید رو بعضی از سیاستمداران اون زمان هم داشتند و فکر می کردند کمک کشورهای عربی به عراق اعلان جنگ به ایرانه. برنامه ریزی ها و استراتژی هاشون رو هم بر اساس همین برداشت اشتباه انجام دادند و نتیجه اون رو هم دیدیم. (من دیدم شما هنوز ندیدی)

/quote]

اصلا قبول ندارم که کره ی شمالی و چین به ما کمک میکردند. بلکه اونها تنها در مقابل امتیاز و باج و پول هنگفت سلاح هایی رو به ما فروختند. این اسمش کمک نیست عزیزم. این اسمش عدم تقابل یا .... است.

اما اعراب کمک های میلیون دلاری بلاعوض میکردند. وام هم نمیدادند. بلکه کمک مالی صرف میکردند. ما از 18 ملیت سرباز اسیر داشتیم. از یمن و اردن و عربستان تا .... . اما میشه بفرمایید که کدوم کشور به ما سرباز فرستاد؟؟؟

امریکا هم که مشخصه. چه حمایت های دیپلماتیک و مالی و تسلیحاتی انجام داد.

[quote]این فشار افکار عمومی هم اولین باری که درباره اش چیزی می بینم. شما اون زمان در آمریکا تشریف داشتید؟ یا روزنامه های آن زمان آمریکایی رو به دقت مطالعه کردید که فکر می کنید دولت آمریکا تحت فشار افکار عمومی قرارداشته؟ راستی اسم رئیس جمهور وقت آمریکا در اون دوره رو می دونید؟[/quote]

خیلی برام مشخص نیست این طرز بحث کردن شما چه منشایی داره؟ همه باید تو امریکا باشند تا متوجه این مسائل بشوند؟ این طرز بحث کردن که درست نیست. این فشار افکار عمومی همونی هست که اون درگیریهای داخلی رو در خاک امریکا در زمان جنگ ویتنام پیش آورد و حتی پلیس به سوی معترضان آتش گشود. و تا الان هم هست در مورد جنگ عراق و افغانستان.


[quote]
اما حرف من ا ینه: اگر واقعا این حمله قایقها انقدر وحشت انگیز بود که شما می فرمایید و این تلفات یک هلیکوپتری انقدر سنگین بوده برای آمریکا پس گشت زدن ناوجنگی شون در آبهای ساحلی ایران و شلیک هردمبیلی به هواپیمای مسافربری رو چه جوری توجیه می کنید. یه هفته از این شلیک کذایی نگذشته بود که ایران قطعنامه 598 رو قبول کرد. البته کشف رابطه علت و معلولی بین زدن ناجوانمردانه هواپیمای مسافربری و قبول قطعنامه رو به عهده خودتون می ذارم. [/quote]

خوب مشکل شما همینجاست که دارید، این عملیات رو به طور انحصاری میسنجید. که این درست نیست. این عملیات هدفی داشت در طول یک استراتژی که تلفات باید از نیروهای امریکایی گرفته بشود.

مثل این میمونه بگید که اون تیری که یکی از رزمنده ها در یکی از عملیات ها زده چه باری میتونه داشته باشه؟ !!!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی آقا درباره ایران اجر می تونید اینجارو نگاه کنید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Ajr

یا اینجا

http://www.navybook.com/nohigherhonor/pic-iranajr.shtml
اینکه داشته مین گذاری می کرده یا نه؟ دیگه با عقل خودتون ازش سوال کنید جواب می گیرید. اینکه کجا رو هم داشته مین گذاری می کرده باز می تونید از خودتون بپرسید. ولی احتمالا به دهانه ورودی بندر امام یا بندر بوشهر نمی رسید.

درباره خوب اونها زدن و ما هم زدیم هم خوب به خودتون واگذارمی کنم. بعله ما هم زدیم واون هم چه زدنی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]از مجاهدان افغان گرفتیم[/quote]

از سمندون اينا؟؟

بابا دمشون گرم..[/quote]
قابلی نداره شما سر بگو ما میدیم icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میگم استینگر اونجا چقدره (یعنی مزنهش چنده؟)[/quote]

استینگر اگه درست یادم باشه بالای ۱۰۰ لانچر میگفتن امریکایها دادن ولی من باور نمیکنم از یکی شنیده بپدم که پنجاه تا لانچر و چندصدتا موشک .بعد از جنگ با شوروی خراب و ناکا امد شدن.باتری موشکها تموم شده بود و تعداد ناچیزی به ایران فروخته شد که میثاق یک و دو الان ازش در اومده.حالا شما نوبتون که به ما میثاق-۲ بدین icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باشه فردا بیا نقطه صفر مزری جا میلک یه 300 تا میثاق 3 میگم بچها بهت بدن icon_rolleyes icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]باشه فردا بیا نقطه صفر مزری جا میلک یه 300 تا میثاق 3 میگم بچها بهت بدن icon_rolleyes icon_arrowd[/quote]

جدی میگم یانکیها که دست به دست هم دادن اسلام از بین ببرن چرا برادران ایرانی ما همانطور از ما حمایت نکنن icon_wink زمان ایت الله خمینی مجاهدین علنی بر زد شوروی حمایت میشد حالا نمیدونم چرا اینجوری دیگه کسی به فکر نیروهای مقاومت نیست میشه یه گروهی مثل حزب الله درست کرد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
جدی میگم یانکیها که دست به دست هم دادن اسلام از بین ببرن چرا برادران ایرانی ما همانطور از ما حمایت نکنن Neutral زمان ایت الله خمینی مجاهدین علنی بر زد شوروی حمایت میشد حالا نمیدونم چرا اینجوری دیگه کسی به فکر نیروهای مقاومت نیست میشه یه گروهی مثل حزب الله درست کرد.
[/quote]
اسیاب به نوبت سمندون جان بعد عراق نوبت شماست حزب الله عراق بلایی سر امریکا در اورد که هیچ گروهی حتی القاعده هم برسر امریکا نیاورد نوبت شما هم میشه ایشالله کمک های خوبی در راهه

راستی یه سئوال کسی نمی دونه استینگر های عراق مال کجا می باشد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام.
1- آقاي سمندون! فعلا كمكهاي ايران به سوريه، لبنان و غزه زير سوال دوستان..... رفته! و دوستان معتقدند كه ما آتش بيار جنگهاي ديگر كشورها شده ايم! چه برسه به افغانستان! اونم كشوري كه تكليف خودش با خودش معلوم نيست و هيچ دو نفري انگار حرف يكي ندارند با هم بزنند!
خداوند فرموده: سرنوشت ملتي تغيير نميكنه مگر بدست خودش!!!
ايران در قانون اساسيش كمك به مظلومان جهان صريحا قيد شده و اين كمكها به مردم مظلوم مسلمان در الويت هست تا كور شود هرآنكه نتواند ديد (دشمناي ما و مردم منطقه و...)!!!!
اينطور كه اوضاع داره پيش ميره، اصلا جنگ 10 ساله ما (بشدت با آقاي سعيد قاسمي موافقم در اين مورد!)، مظلوميت ما، مدافع بودن ما حتي كم كم زير سوال خواهد رفت!!!!
بذار ما فعلا تكليف جنگ خودمونو روشن كنيم! ببينيم نكنه شايد ما رفتيم تا پرل هاربر خودمون خبر نداريم!!! icon_rolleyes
تو همه فيلمهايي كه جنگهاي حماسي داره مثل آخرين سامورايي يا همون 300 حتي يا ....، مدافعها تا آخرين نفس، آخرين ضرباتي رو كه ميتونن به دشمنشون وارد ميكنن كه حداقل اسمش اين باشه كه با غيرت بودن و دشمن هميشه از اين مردم و نژاد خاطره ترس و استرس داشته باشه!!!!!
ما در يك نامه بين المللي از ناوهاي آمريكايي مستقر در خليج فارس رسما عذر خواهي ميكنيم كه قبول زحمت كردن مايلها از كشورشون دور شدن و سختي كشيدن، و ما اذيتشون كرديم و راه نداديم تا خزر تشريف ببرن!!! icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام.
1- آقاي سمندون! فعلا كمكهاي ايران به سوريه، لبنان و غزه زير سوال دوستان..... رفته! و دوستان معتقدند كه ما آتش بيار جنگهاي ديگر كشورها شده ايم! چه برسه به افغانستان! اونم كشوري كه تكليف خودش با خودش معلوم نيست و هيچ دو نفري انگار حرف يكي ندارند با هم بزنند!
خداوند فرموده: سرنوشت ملتي تغيير نميكنه مگر بدست خودش!!!
ايران در قانون اساسيش كمك به مظلومان جهان صريحا قيد شده و اين كمكها به مردم مظلوم مسلمان در الويت هست تا كور شود هرآنكه نتواند ديد (دشمناي ما و مردم منطقه و...)!!!!
اينطور كه اوضاع داره پيش ميره، اصلا جنگ 10 ساله ما (بشدت با آقاي سعيد قاسمي موافقم در اين مورد!)، مظلوميت ما، مدافع بودن ما حتي كم كم زير سوال خواهد رفت!!!!
بذار ما فعلا تكليف جنگ خودمونو روشن كنيم! ببينيم نكنه شايد ما رفتيم تا پرل هاربر خودمون خبر نداريم!!! icon_arrowd
تو همه فيلمهايي كه جنگهاي حماسي داره مثل آخرين سامورايي يا همون 300 حتي يا ....، مدافعها تا آخرين نفس، آخرين ضرباتي رو كه ميتونن به دشمنشون وارد ميكنن كه حداقل اسمش اين باشه كه با غيرت بودن و دشمن هميشه از اين مردم و نژاد خاطره ترس و استرس داشته باشه!!!!!
ما در يك نامه بين المللي از ناوهاي آمريكايي مستقر در خليج فارس رسما عذر خواهي ميكنيم كه قبول زحمت كردن مايلها از كشورشون دور شدن و سختي كشيدن، و ما اذيتشون كرديم و راه نداديم تا خزر تشريف ببرن!!! icon_wink[/quote]

دور نگه داشتن دشمن و مشغول کردنش به وسیله ما بهتر از اونی هست که دشمن فکر حمله به ایران بکنه.ایران میتونه رو شیعیان افغانستان حساب کنه.ما که حاظریم از طرف دیگر شیعه ها کشته بشیم تا به اونها اسیب نرسه.میشه دشمن با عملیات چریکی مشغول کرد.با گروه های ۲۰ یا ۳۰ نفری یا حتی ۷ نفری به پایگاه های دشمن از ۳ یا چهار جهت حمله راکتی و خمپاره ای صورت بگیره یه گروه هم دوشپرتاب داشته باشه چون امریکایها هر وقت پهپاد یا اپاچی میفرستن یا توندربولت .تو جنگ زمینی زیاد حرفی برای گفتن ندارن.جدی میگم.همین طالبان یه بار حمله کردن رفتن داخل پایگاه ۹ امریکایی کشتن .چون بیسیم امریکایها از کار افتاده بود تا اپاچی بخوان و خیلی زود از بین رفتن icon_rolleyes
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.