mohamad17

رونمايي از اولين كاميون ملي ايران با نام كاوه

Recommended Posts

[b]رونمايي از اولين كاميون ملي ايران با نام كاوه[/b]

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در مراسم امروز از كاميون ملي كاوه، كاميونت جديد الوند و كاميون جديد 6×6 ولوو رونمايي شد.
علي ملك، مدير عامل شركت سايپا ديزل در اين مراسم با اشاره به طراحي و ساخت كاميون ملي با نام كاوه گفت: بيش از 2 سال كار مطالعاتي، تحقيقاتي و اجرايي توسط متخصصين سايپا ديزل براي اجراي اين طرح انجام شده است.
وي افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه بازار كشش خريد كاميون ملي را به ارزش 135 ميليون تومان داراست ولي ما اي خودرو را با قيمت 100 ميليون تومان به بازار عرضه خواهيم كرد.
مدير عامل شركت سايپا ديزل تصريح كرد: اين كاميون كشنده با توان 420 اسب بخار امكان كشندگي 70 تن بار را دارا است و از تمام مزيتهاي موجود در محصولات ولوو، رنو و البرز برخوردار است.
وي با بيان اينكه طي سال جاري 250 دستگاه كاميون كاوه در كشور توليد خواهد شد، گفت: توليد اين محصول در سال آينده به 2500 دستگاه خواهد رسيد.
ملك در ادامه با اشاره به توليد كاميونت جديد الوند توسط شركت سايپا ديزل گفت: پس از بررسي دقيق بازار، سليقه مشتريان، توانمندي مالي و با توجه به استانداردهاي روز دنيا، خودروي الوند در دو نوع 6،5 تن و 8،5 تن با 15 درصد داخلي سازي به توليد رسيد.
وي با بيان اينكه ميزان ساخت داخل كاميون ملي تا پايان سال به 33درصد مي رسد، افزود: كاميونت 6،5 تن الوند با قدرت موتور 145اسب بخار و كاميونت 8،5 تن با قدرت موتور 155 اسب بخار توليد خواهد شد.
ملك در مورد ميزان مصرف سوخت كاميونت الوند نيز گفت: مصرف سوخت اين خودرو 13 ليتر در هر 100كيلومتر است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908111153

[b]طراحی و تولید "کاوه" مزیت مهمی برای کشور به شمار می آید[/b]

به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از نخستین کامیون طراحی شده در کشور توسط متخصصان سایپا دیزل با بیان اینکه کمیسیون صنعت ، خانه صنعت مردم در مجلس شورای اسلامی است افزود: محصول جدید طراحی و تولید شده در شرکت سایپا دیزل ، کامیون ملی کاوه ، یک مزیت مهم برای کشور به شمار می آید و طراحی این خودرو بیانگر آن است که ایران درخصوص صادرات آن نیازمند کسب هیچ نوع مجوزی از دیگر کشورها نیست.

سید حسین هاشمی در ادامه سخنان خودبا اشاره به تدوین و تصویب قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو در مجلس اظهار داشت : وظیفه همه ارگانهای مسئول در تولید خودرو است که به رعایت کیفیت و امنیت و استاندارد در تولیدات کشور توجه ویژه ای نشان دهند و با تلاش خودرویی با کیفیت بالا و استاندارد های لازم به عرصه بین المللی عرضه کنیم.

هاشمی گفت : اشاره به جایگزینی خودرو تنها کافی نیست و باید به این بحث به صورت جدی تری پرداخته شود زیرا عملکرد دستگاههای مجری در این زمینه اصلاً مطلوب نیست ضمن آنکه در آستانه اجرایی شدن هدفمندی یارانه ها لزوم توجه به کاهش سوخت بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

رئیس کمیسیون صنعت از خودروسازان خواست ضمن توجه به کیفیت و امنیت تولیدات خود قیمت ها را در حد مطلوب نگه دارند.

http://khabarkhodro.com/detail.asp?id=125602

[b]اولویت جایگزینی کامیون های فرسوده با محصولات داخلی است[/b]

به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان راهداری و حمل جاده ای کشور در مراسم رونمایی از اولین کامیون ملی کشور در شرکت سایپا دیزل ضمن قدردانی از زحمات این مجموعه اظهار داشت: تا زمانی که ارائه محصولات جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشته باشد قطعاً ضریب ایمنی و آسایش ناوگان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دکتر شهریار افندی زاده ادامه سخنان خود گفت : تلاش وزارت راه بر آنست تا حد امکان از تولیدات داخل در جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده کنند ضمن آنکه سازمان راهداری بدلیل نوع مسئولیت خود بیشترین تعامل را با خودروسازان دارد .

وی با اشاره به اینکه در بررسیهای انجام شده توسط سازمان راهداری در خصوص جایگزینی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل برون شهری گفت: محصولات سایپا دیزل توانسته امتیازات لازم را کسب کند بر همین اساس در سال 88 طی تفاهم نامه ای 300 دستگاه از محصولات سایپا دیزل وارد ناوگان راهداری کشور شد.

افندی زاده افزود : نوسازی ناوگان باری و مسافری کشور روند رو به رشدی داشته بطوری که در حال حاضر عمر ناوگان به 12.8 درصد کاهش یافته و این خدمات از شهرهای بزرگ آغاز و به شهرهای کوچک ختم خواهد شد.

وی با اشاره به آموزش مهماندار برای اتوبوسهای VIP گفت : طبق بررسیها مشخصات فنی اتوبوسهای مجاز به تردد در جاده ها تدوین شده است که بزودی به اجرا گذاشته خواهد شد و از تردد کامیونهایی که دارای مشخصات مورد نظر سازمان نباشند جلوگیری بعمل خواهد آمد.

http://khabarkhodro.com/detail.asp?id=125605

گزارش تصويري:

كاميونت جديد الوند

http://www.newsyroom.com/wp-content/uploads/2010/11/Pana_Content_0000545796_7.jpg

كاميون جديد 6×6 ولوو

http://www.newsyroom.com/wp-content/uploads/2010/11/Pana_Content_0000545796_8.jpg

و كاميون ملي كاوه

http://www.newsyroom.com/wp-content/uploads/2010/11/Pana_Content_0000545796_9.jpg

http://www.newsyroom.com/wp-content/uploads/2010/11/Pana_Content_0000545796_5.jpg

http://www.newsyroom.com/wp-content/uploads/2010/11/Pana_Content_0000545796_4.jpg

http://www.newsyroom.com/wp-content/uploads/2010/11/Pana_Content_0000545796_1.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا عجيبه هيچ كدوم از سايتهاي خبري فارس نيوز/ مهرنيوز/ جام جم و .......... عكسي از اين مراسم مهم منتشر نكردند و اهميتي به اين موضوع ندادند :lol: :| و فقط همين چند عكس بي كيفيت غير حرفه اي از اين مراسم گرفته شده .........
راستي آيا ميتونيم از اين كاميون ملي كاوه استفاده هاي نظامي هم بكنيم؟ مثلا سوار كردن نسل مختلف موشكهاي زلزال/ فاتح 110/ راكت اندازهاي فجر ................. بر روي كاوه و يا استفاده براي حمل تانك/ نفربر و تجهيزات زرهي سبك ....................

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بستگی به قدرت اسب بخارش داره .از سر و کلش پیداس که نیرومنده.راستی چرا موشکها رو روی کماز سوار نمیکنن .کامیون قوی هست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"کاوه" رونمايي شد

[b]وي افزود: طراحي شاسي اين كاميون برگرفته از شاسي ولوو است ضمن اينكه تمام اطلاعات عملكردي نيز بر روي صفحه ديجيتالي در جلوي راننده نشان داده مي‌شود.[/b]

نخستين كاميون طراحي شده توسط متخصصان صنعت خودروي كشور با نام 'كاوه' روز سه‌شنبه با حضور مديران عامل گروه خودروسازي سايپا و سايپاديزل، تعدادي از اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و فعالان صنعت خودروي كشور رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم [b]همچنين خط توليد كاميونت جديد در سايپا ديزل افتتاح و از محصول استراتژيك ولوو FM 6*6 [/b]رونمايي شد.

در اين مراسم نمايندگي بين‌المللي خدمات پس از فروش ولوو در ايران به مديرعامل سايپا ديزل اهدا شد و هشت مركز جديد خدمات پس از فروش نيز در سراسر كشور فعاليت خود را آغاز كردند.

مديرعامل سايپا ديزل در اين مراسم با بيان اينكه كار طراحي و ساخت[b] اين كاميون حدود دو سال و نيم به طول انجاميد، گفت: اين كاميون با مشخصات اروپايي ساخته شده داراي 420 اسب بخار قدرت و قدرت كشندگي آن حدود 70 تن است.[/b] 'علي ملك' سپس افزود: اين كشنده [b]تمام ويژگي‌هاي محصولات مشابه را دارد و كيفيت، رفاه، رعايت استانداردهاي اروپا و يورو 5 از جمله مشخصات اين محصول جديد سايپا ديزل است.[/b]

وي تصريح كرد: موتور كاميون كاوه از خانواده ولوو و گيربكس آن نيز از مدل ZF و داراي 16 دنده است كه قابليت هوشمندي را نيز دارد.

[b]ملك با بيان اينكه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده خط توليد موتور اين كاميون در كمتر شش ماه آينده در سايپا ديزل راه‌اندازي خواهد شد، گفت: تلاش خواهد شد حدود يك چهارم اين موتور در ايران ساخته شود.[/b]

وي افزود: طراحي شاسي اين كاميون برگرفته از شاسي ولوو است ضمن اينكه تمام اطلاعات عملكردي نيز بر روي صفحه ديجيتالي در جلوي راننده نشان داده مي‌شود.

[b]ملك تصريح كرد حدود 27 آبشن روي اين كاميون نصب شده است كه تمام آنها رفاه و آسايش راننده را بدنبال خواهد داشت.[/b]

مديرعامل سايپا ديزل در مورد قيمت اين كاميون نيز گفت: براساس تحقيقات بخش بازاريابي سايپاديزل، قيمت اين خودرو حدود 135 ميليون تومان برآورد شده كه با داخلي سازي آن حدود 30درصد كمتر از قيمت محصولات مشابه در بازار يعني حدود 100 ميليون تومان عرضه خواهد شد.

وي سپس اضافه كرد: از اين پلتفرم سه محصول مورد نظر است كه دو محصول آن هم اكنون رونمايي مي‌شود و يك محصول ديگر هم طي يكسال آينده رونمايي خواهد شد.

[b]ملك در ادامه به راه‌اندازي خط توليد كاميونت جديد در سايپاديزل اشاره كرد و گفت: در اين خط دو نوع كاميونت 6.5 و 8.5 تن توليد خواهد شد كه در مقايسه با محصولات مشابه در بازار، از ويژگي‌هاي مثبتي برخوردار است.[/b]

وي با بيان اينكه بهترين‌ كاميونت در كشور هم اكنون كاميونت ايسوزو است، افزود: براساس بررسي‌هاي صورت گرفته كاميونت‌هاي جديد سايپاديزل به لحاظ عملكردي حدود 35 درصد بالاتر از محصولات ايسوزو قرار گرفته است.

به گفته وي، قدرت موتور كاميونت‌هاي جديد سايپاديزل كه به نام 'الوند' رونمايي شده حدود 155 اسب بخار است كه حدود 35 درصد بالاتر از موتور كاميونت‌هاي ايسوزو مي‌باشد.

مديرعامل سايپاديزل سپس تصريح كرد پيش بيني شده كه براي اين محصول تا قيمت 38 ميليون تومان نيز مشتري داشته باشد اما سعي خواهيم كرد با كاهش قيمت تمام شده آن، كاميونت‌هاي جديد سايپا ديزل را در حدود 25 ميليون تومان به بازار عرضه كنيم تا بازار را به نفع سايپا ديزل در بخش كاميونت تغيير دهيم.

[b]به گفته وي، مصرف سوخت كاميونت‌هاي جديد سايپاديزل حدود 13 ليتر در 100 كيلومتر است.[/b]

وي در بخش ديگري از سخنان خود نيز به اعطاي نمايندگي بين‌المللي خدمات پس از فروش ولوو به سايپاديزل اشاره كرد و گفت: ولوو از ساليان گذشته در بحث اعطاي اين نمايندگي به ايران، طفره مي‌رفت اما هم اكنون كه در تحريم قرار داريم اين نمايندگي به سايپا ديزل اعطا شد.

ملك افزود: هم اكنون 13 نمايندگي سايپاديزل به شبكه جهاني ولوو متصل شده است كه اين موضوع ضمن كاهش هزينه‌هاي شركت، سبب شده تا بخش عمده‌ي كاميون‌هاي بين ‌المللي مسير ايران را براي ترانزيت انتخاب كنند.

وي در ادامه افتتاح همزمان هشت مركز خدمات پس از فروش در سراسر كشور را از ديگر اقدامات سايپاديزل برشمرد و گفت: هم اكنون شاهد افتتاح همزمان هشت نمايندگي در كشور هستيم كه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و سايپاديزل و شركت رنا فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.

ملك افزود: اين نمايندگي‌ها در شهرهاي مشهد، تبريز، كرمان، همدان، شهرضا، اسلام‌آباد غرب، لامرد و اسلام‌شهر قرار دارند.

مديرعامل شركت سايپاديزل در ادامه سخنان خود به ارايه گزارشي از عملكرد اين شركت طي 32 ماه گذشته ارايه كرد و گفت: قبل از ورودم، اين شركت بخاطر بدهي‌هايش به نظام بانكي مقام اول بدهكاري در مجموعه صنعت را به خود اختصاص داده بود اما هم اكنون نه تنها از ليست سياه بانك مركزي خارج شده‌‌ايم بلكه از جمله مشتريان خوش حساب اين بانك به شمار مي‌آييم.

وي افزود: عملكرد سايپاديزل [b]در سال 88 به لحاظ عملياتي، بالاترين سودناخالص را در مجموعه صنعت خودرو به خود اختصاص داد.[/b]

ملك همچنين گفت: سايپاديزل نسبت به دو سال گذشته حدود 75 درصد در مصرف انرژي صرفه‌جويي داشته كه اين نشان از سرعت و بهره‌وري بالا دارد.

مديرعامل سايپاديزل با بيان اينكه اين مجموعه در اين مدت بيش از 20 محصول جديد معرفي و به بازار عرضه كره است، گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا پايان سال جاري نيز 14 محصول جديد ديگر معرفي و به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وي، سبد محصولات سايپاديزل تا پايان سال 87 حدود 24 محصول بوده كه اين ميزان تا پايان سال جاري به 50 محصول افزايش خواهد يافت.

ملك در مورد وصول مطالبات سايپاديزل نيز گفت: در مدت 34 ماه گذشته اين شركت توانست افزون بر پنج هزار و 430 ميليارد ريال از مطالبات خود را وصول كند.

مديرعامل سايپا ديزل در ادامه به عملكرد هفت ماهه اين شركت در سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مدت در مقايسه با مدت مشابه سال قبل حدود 180 درصد اضافه توليد و نسبت به كل سال قبل حدود شش درصد افزايش داشتيم.

ملك افزود: در بخش فروش و پيش فروش نيز در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل حدود 12 درصد افزايش داشتيم.

وي در پايان اضافه كرد: در ارتباط با شركاي خارجي روابط نامطلوبي كه پيش از آن وجود داشت نيز بهبود يافت ضمن اينكه به گونه‌اي عمل شده كه هم‌اكنون در بحث تحريم، مي‌توانيم با يك تلفن از شركاي خارجي خود كالا خريداري كنيم كه اين موضوع يك مزيت نه تنها براي شركت است بلكه براي ايران مطرح مي‌باشد.

http://www.asriran.com/fa/news/143546/کاوه-رونمايي-شد-+-عکس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]سمند رو هم که به اسم خودروی [b][size=15]«ملّی»*[/size][/b] بهمون قالب کردند اقلاً رفتند یک بدنه و طراحی داخلی آوردند که شبیه اش رو ندیده بودیم و دقیقاً همانند نمونه اصلی ای که از روش کپی کرده بودند، نبود. ولی این که دیگه شاهکاره! همه اش ولووست و اگر زور بزنند تنها ده درصد(آن هم مثلاً باتری، تسمه تایم، شلنگ های رابط و ... خواهد بود) موتورش رو داخل ایران بسازند!!!! واقعاً این خودروسازهای ما به کجا می خواهند برسند با این جمله سازی ها(بهتر بگویم دروغ پردازی ها)؟! این انحصار در واردات رو می توانستند به نفع خودشون و مردم به کار بگیرند ولی واقعاً که دارند به شدّت به ضرر کل کشور کار می کنند.
[/align]

[size=9]*: با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شه! آقا اگر نمی توانید خودرو طراحی کنید و بسازید[/size][size=7](بیشتر منظورم رانا و مینیاتور(اسم جدیدش چی بود؟!) و این کامیون هست تا سمند)[/size][size=9]، اقلاً دروغی برایش زور نزنید! ما هم از شما توقعی نداریم... چرا آخه معصیت می کنید؟[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام

البته ظاهر کامیون بیشتر شبیه به کامیونهای رنو مید لام فرانسوی است تا ولوو سوئد .

ایران در زمینه ساخت خودروهای سنگین پیشرفت های بسیار خوبی داشته است . به عنوان مثال تکنولوژی ساخت توربوشارژ های سرامیکی که بر روی موتور تانکها نیز اجرا می شود و امروزه تنها در اختیار چند کشور محدود قرار دارد ، ایران نیز به این تکنولوژی دست یافته است که بر روی کشنده های VOLVO- FH - 12 نصب شده اند .

از این کشنده در جهت حمل و نقل تانکها ، جابجایی لجستیکی ، حمل بار و محموله های نظامی و حمل موشک های سنگین می توان استفاده کرد .
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مظلومانه رونمايي شد!
اما كاميون قشنگ و زيبايست.بعضي دوستان جوري رو واژه ملي موضع ميگيرن كه انگار بايد ما كامل تمام قطعات اون رو ساخته باشيم كجاي دنيا همچين چيزي معقوله كه در ايران معقول باشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم با نظر دوستمون در مورد واژه ملی موافقم اما در صنعت خودرو سازی ما زمانی می تونیم از این واژه البته سخن درستر اون طراحی یا برند استفاده کنیم که در خیابانهای کشور های صاحب نام این صنعت خودرو ساخت کشورمون رو ببینیم . همان کاری که کره انجام داد با نزدیک 25 سال پس از اینکه بعد از ما شروع به منتاژ کرد و امروز در اکثر کشور های اروپا و امریکای شمالی و جنوبی با بزرگترین خودرو سازهای جهان در حال رقابت است .

باید دید امروز ما در چه جایگاهی قرار داریم ... پراید دهه هشتاد که تنها شش ماه به صورت هاچ بک در امریکا تولید شد و تنها یک سال و نیم در کره امروز جایگاه پیکان رو در کشور ما پیدا کرده و بزرگترین افتخار ایران خودرو پژو 405 که با تغییر قیافه تبدیل به سمند شد خودرو سی سال پیش شرکت پژو. امروز کشور ما در طراحی خودرو هیچ جایگاهی در دنیا نداره ... متاسفانه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه رضا جان! ولی خداییش اینا هنوز نتونستند یک خودروی استاندارد تولید کنند چطور کامیون تولید کردند! (آنهم سایپا!!) به نظر من که بیشتر شبیه کامیون های شرکت رنو می مونه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر چند به هر حال چون برند ایرانیه ، بهتر از تولید یک کامیون با برند خارجی است ولی به صرف ملی بودن تصور نکنید که در این پروژه دانش ساخت طراحی این کامیون بومی شده.

طبق اطلاعات منتشره ، شاسی این کامیون ولوو هست و موتور اون هم رنو، مسلما طبق اطلاعات منتشره بسیاری از قطعات فنی مورد استفاده هم نه ساخت داخل هست و نه طراحی داخل، فکر می کنم بیشترین کار انجام شده طراحی اتاق بوده.طبق گفته خود مسئولین پس از تولید انبوه داخلی سازی این کامیون به 33 درصد [b]خواهد رسید[/b].

ببینید پروژه ای مثل تیبا در خود همین شرکت سایپا نزدیک به یک دهه طول کشید و البته مشاوره خارجی هم داشتند، طرحشون هم مسلما صفر تا صد نبود.
حالا کشنده 70 تنی ملی که طی 2 سال کار طراحی و ساختش انجام شده رو تصور کنید تا چه حد بومی هست.

خاطرمه از سالها پیش ایران خودرو پروژه های اتوبوس ملی و کامیون ملی رو دنبال می کرد حداقل تا امروز که چیزی مشاهده نشد، کنسل شده یا نه رو نمی دونم.

اینکه خیلی به لحاظ رسانه ای روش مانور ندادن بی دلیل نیست.

با همه این احوالات همین که برند ایرانی هست ، به شخصه ترجیح میدم به یک برند خارجی، مسلما منافع بیشتری درش هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با همه این احوالات همین که برند ایرانی هست ، به شخصه ترجیح میدم به یک برند خارجی، مسلما منافع بیشتری درش هست.[/quote]
ميخوام يه سوال بپرسم اما دوستان خداييش مسخره نكنند (برند) يعني چي؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.