mohamad17

رونمايي از اولين كاميون ملي ايران با نام كاوه

Recommended Posts

بابت تهیه متن ممنون.
ما معمولا هرچی میسازیم اولش میگیم تولید ملی،100% ساخته دستان توانمند متخصصان کشور.اما آخرش معلوم میشه بیشتر بخشهای مهمش تولید خارجه.البته منظورم تولیدات تسلیحاتی نیست.اما وسایلی که مردم عادی ازشون استفاده میکنن اینجوری هستن.حالا بماند که کیفیت ساختشون در چه حدیه.

رضا جان،قدرت این موتور تولید داخل که میگین قدرتش اندازه الگانسه،چقدره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کامیون هم حکایتش مثل سمند هست

موتور رنو هست، گریبکس و سیستم ترمز ولوو، بدنه اسکانیا و ....

مثل سمند، موتور پژو، بدنه از جای دیگه و ...

از این دروغ های صنعت خودروسازی کشور داره حالم به هم می خوره

در ضمن تازگی ها به بهانه تحریم قیمت هر خودرویی رو که رسیدن بالا بردن

مثلا همین خودروی رنویی که بعد از این خودروی کاوه نشون داد قیمتش بالای 200 میلیون شده در حالی که قبلا زیر 150 میلیون بود

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با این جوی که شما درست کردید شرکت های خودروساز ایرانی باید در کارخونه هاشون رو گل بگیرن. :lol: اصلا فرض کنیم بیشتر قطعات خارجی باشه و ایران اونا رو سرهم کنه.خب همین هم خیلی خوبه کشور های زیادی حتی توانایی این کار رو هم ندارن. :|
مگه همه ی شرکت های خودرو ساز از اول میان لامبورگینی میسازن.اینطور که شما فکر میکنید نیست بالاخره باید از یه جایی شروع کرد دیگه.الان اینو ساختیم دفعه بعد یکی بهترشو میسازیم.
باید اینو هم اضافه کنم که باید خدا رو شکر کنیم که همین رو هم تونستیم بسازیم.چون حداقل از کامیون های هووو که بهتره......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][quote]با این جوی که شما درست کردید شرکت های خودروساز ایرانی باید در کارخونه هاشون رو گل بگیرن. :lol: اصلا فرض کنیم بیشتر قطعات خارجی باشه و ایران اونا رو سرهم کنه.خب همین هم خیلی خوبه کشور های زیادی حتی توانایی این کار رو هم ندارن. :lol:
مگه همه ی شرکت های خودرو ساز از اول میان لامبورگینی میسازن.اینطور که شما فکر میکنید نیست بالاخره باید از یه جایی شروع کرد دیگه.الان اینو ساختیم دفعه بعد یکی بهترشو میسازیم.
باید اینو هم اضافه کنم که باید خدا رو شکر کنیم که همین رو هم تونستیم بسازیم.چون حداقل از کامیون های هووو که بهتره......[/quote]

دوستان و عزیزانی که به پست من اعتراضی وارد کردند، خواهشاً یک بار دیگر اون رو دقیق مطالعه کنند؛ من خیلی هم خوشحال می شوم یک وسیله «ملّی» بسازیم و استفاده کنیم ولی خیال پردازی و دروغگویی درباره اون رو اصلاً! خیلی هم خوبه که پله پله شروع کنند به کار [b][size=15]ولی به همون نسبت هم پله پله بگویند داریم بومی سازی می کنیم[/size][/b]، نه این که ب بسم الله بیایند و سرشون رو بکنند لای برف و بگویند «ملّی«! ما هم [color=red][i][بــــــــوق!][/i][/color] ، عرض سه سوت باور کنیم!! مونتاژ خودرو هم کار سختی نیست و این طوری که شما گفتی دست نیافتنی نیست؛ به این دلیل کشورها همه شون دست به تولید یا مونتاژ خودرو نمی زنند که تولید دیگر مناطق نیازشون رو مرتفع می کنه. لزومی نداره همه ما کفاش باشیم، یک کفاش برای یک محله کافیه! ایران تا دو سال پیش «سوزن خیاطی» رو تماماً(در مقیاس صنعتی) از چین وارد می کرد! ولی ربطی به توانایی تولید یا مونتاژ( :lol: !) سوزن در ایران نداره. تو را به خدا با این کارها نمی شه از صنعت حمایت کرد، باید واقع بینی داشت.[/align]
[align=center][b][size=20][color=green]تا به الآن هیچ وقت با حلوا حلوا دهن شیرین نشده، این خوردروهای مورد ادعای این مسئولین هم ملّی نشده اند...[/color][/size][/b][/align]

[align=justify]امّا در مورد گِل گرفتن: این ها برای خودشون بساطی درست کرده اند! از طرفی بزرگ ترین واحد صنعتی خاورمیانه ایران خودروست، از طرفی هم خدمات و کیفیت محصولات این گروه صنعتی(نسبت به موقعیتی که هست تا باید داشته باشه) اسف بارترین شان هست! :| وقتی با لابی گری نصب سامانه های امنیتی و حفاظتی روی خودروهایشان را مرتب به تعویق می اندازند و پشیزی به اداره استاندارد و پلیس راهور نمی گذارند، من نمی توانم از این ها علی رغم ایرانی بودن حمایت کنم؛ ولی از طرفی هزاران سر عائله سر سفره ایران خودرو و سایپا نشسته اند. حالا شما بیا و درستش کن!! چرا باید این سازمان این قدر خشک و غیرقابل انعطاف باشه که مسئوینش بیایند در مصاحبه های غیررسمی بگویند به خاطر فشار دولت سمند تولید کردیم و بابت این هم کلّی ضرر کردیم؟! چرا باید بگویند راه اندازی کارخانه در ونزوئلا برای ما فقط خرج(و نه سود) داره؟! پس سایر تولیدکننده های خودرو در سراسر جهان چکار می کنند؟! چرا نهایت نوآوری برای این ها بعد از دهه ها ساخت پیکان، تغییر جهت برف پاک کن، تغییر جلوآمپر و تغییر کاسه چراغ های عقب و جلو بوده؟؟!! خیلی حرفه آدم(حقیقی و حقوقی) به پول و قدرت دست پیدا کنه ولی باز هم روی اصول بمونه و به فکر منافع عامه مردم باشه... این چیزی بود که ما می خواستیم سرلوحه امورمون باشه.[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][align=justify][quote]با این جوی که شما درست کردید شرکت های خودروساز ایرانی باید در کارخونه هاشون رو گل بگیرن. :lol: اصلا فرض کنیم بیشتر قطعات خارجی باشه و ایران اونا رو سرهم کنه.خب همین هم خیلی خوبه کشور های زیادی حتی توانایی این کار رو هم ندارن. :lol:
مگه همه ی شرکت های خودرو ساز از اول میان لامبورگینی میسازن.اینطور که شما فکر میکنید نیست بالاخره باید از یه جایی شروع کرد دیگه.الان اینو ساختیم دفعه بعد یکی بهترشو میسازیم.
باید اینو هم اضافه کنم که باید خدا رو شکر کنیم که همین رو هم تونستیم بسازیم.چون حداقل از کامیون های هووو که بهتره......[/quote]

دوستان و عزیزانی که به پست من اعتراضی وارد کردند، خواهشاً یک بار دیگر اون رو دقیق مطالعه کنند؛ من خیلی هم خوشحال می شوم یک وسیله «ملّی» بسازیم و استفاده کنیم ولی خیال پردازی و دروغگویی درباره اون رو اصلاً! خیلی هم خوبه که پله پله شروع کنند به کار [b][size=15]ولی به همون نسبت هم پله پله بگویند داریم بومی سازی می کنیم[/size][/b]، نه این که ب بسم الله بیایند و سرشون رو بکنند لای برف و بگویند «ملّی«! ما هم [color=red][i][بــــــــوق!][/i][/color] ، عرض سه سوت باور کنیم!! مونتاژ خودرو هم کار سختی نیست و این طوری که شما گفتی دست نیافتنی نیست؛ به این دلیل کشورها همه شون دست به تولید یا مونتاژ خودرو نمی زنند که تولید دیگر مناطق نیازشون رو مرتفع می کنه. لزومی نداره همه ما کفاش باشیم، یک کفاش برای یک محله کافیه! ایران تا دو سال پیش «سوزن خیاطی» رو تماماً(در مقیاس صنعتی) از چین وارد می کرد! ولی ربطی به توانایی تولید یا مونتاژ( :lol: !) سوزن در ایران نداره. تو را به خدا با این کارها نمی شه از صنعت حمایت کرد، باید واقع بینی داشت.[/align]
[align=center][b][size=20][color=green]تا به الآن هیچ وقت با حلوا حلوا دهن شیرین نشده، این خوردروهای مورد ادعای این مسئولین هم ملّی نشده اند...[/color][/size][/b][/align]

[align=justify]امّا در مورد گِل گرفتن: این ها برای خودشون بساطی درست کرده اند! از طرفی بزرگ ترین واحد صنعتی خاورمیانه ایران خودروست، از طرفی هم خدمات و کیفیت محصولات این گروه صنعتی(نسبت به موقعیتی که هست تا باید داشته باشه) اسف بارترین شان هست! :| وقتی با لابی گری نصب سامانه های امنیتی و حفاظتی روی خودروهایشان را مرتب به تعویق می اندازند و پشیزی به اداره استاندارد و پلیس راهور نمی گذارند، من نمی توانم از این ها علی رغم ایرانی بودن حمایت کنم؛ ولی از طرفی هزاران سر عائله سر سفره ایران خودرو و سایپا نشسته اند. حالا شما بیا و درستش کن!! چرا باید این سازمان این قدر خشک و غیرقابل انعطاف باشه که مسئوینش بیایند در مصاحبه های غیررسمی بگویند به خاطر فشار دولت سمند تولید کردیم و بابت این هم کلّی ضرر کردیم؟! چرا باید بگویند راه اندازی کارخانه در ونزوئلا برای ما فقط خرج(و نه سود) داره؟! پس سایر تولیدکننده های خودرو در سراسر جهان چکار می کنند؟! چرا نهایت نوآوری برای این ها بعد از دهه ها ساخت پیکان، تغییر جهت برف پاک کن، تغییر جلوآمپر و تغییر کاسه چراغ های عقب و جلو بوده؟؟!! خیلی حرفه آدم(حقیقی و حقوقی) به پول و قدرت دست پیدا کنه ولی باز هم روی اصول بمونه و به فکر منافع عامه مردم باشه... این چیزی بود که ما می خواستیم سرلوحه امورمون باشه.[/align][/quote]


کاملا درست میفرمایید.حرف حق تلخه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ُسلام

باز تو این تایپیک داغ دل ملت رو از ایران خودرو و سایپا تازه کردین

بابا اینها نفوذ دارن میان می زنن سایت رو هم مسدود می کنند :|


ضرر ایران خودرو و ساپیا بیش از نفعشون بوده

1- خودروهایی که می سازن و مصرف بنزینشون نسبت به خودرو اوضاع داغون و اینهمه سال دولت داشت از جیب بیت المال ملت پول این استاندارند نبودن رو می داد ه (( هر چند اگه حساب کنیم با این که مثلا پراید 3 یا 4 میلونی رو 8 تومن می دادن در کل ملت اینجا یه چیزی هم ضرر می کردن))

2- اینهمه سوانح و اثراتش و ...

3- ایجاد نارضایتی عمومی در مردم نسبت به نظام و شعارهای عدالتخواهانه و ضد مافیای زر و زور نظام

4- ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خلاصه این دوتا شرکت همیشه باید دست پیش بگیرن تا پس نیفتن و تازه گفتن از مرگ بگیر تا یارو به تب راضی شه حالا شده قضیه کشور ما و این شرکتها مثلا همین سایپا با تولید پراید فقط داره سرانه کشتار ملی رو بالا می بره بگزریم این خودش حرفش مثنوی هفتاد من کاغذ میشه.
اما یکی از دوستان اشاره کرده بودن ایا میشه با اینها کار نظامی هم کرد من همین رو بگم ایرانی جماعت برای اینجور کارها مغز خوب و دل بازی داره خیال شما راحت اگر به صرفه باشه بله ولی فکر نکنم نیروی های مسلح کامیونی بخرن که برای تعمیر و نگهداری و ... موارد مجبور باشن دست جلوی دشمن دراز کنن پس همون بهتر به فکر این باشن خودشون بسازن شاید اگر خوب ساختن به مردم هم بدن استفاده کنن مثل همون جیپ سفیر یا طوفانی که ساختن همون سیاست رو در این مورد هم در پیش بگیرن.
والا به خدا مگر باز بچه های سپاه و وزارت دفاع فکری به حال این مردم بکنن وگرنه خیلی ها برای ارمانهای این کشور و اقتصاد اسلامی و ... ارزشی قائل نیستن و همون سیاست اقتصاد لیبرالی(پول دربیار هر طور شده )رو در پیش گرفتن.
راستی اگر سفیر رو فروش عمومی گذاشتن من یکی می خوام :|
در ضمن دوستان این وانت کاپرا بد پیزی نیست ها میگم روش راکت بزاریم یا ماشین حامل تاوش کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان،این حرف مسئولان کشوره.موتورهای گازسوز قویتر هم ساخته شده.همین چند وقت پیش تو مجله ماشین یک مدل بنز رو تست کرده بود که قدرت موتورش 165 اسب بود.یعنی 15 اسب بیشر از موتور سمند.

اپرا جان،این وانت کاپرا به چند دلیل بدرد نمیخوره.اول از همه گرونه.تقریبا 25 میلیون.دوما،میزان حمل بارش خیلی کمه.یعنی 500 کیلو.حالا چرا میخوای سفیر بخری؟

پرشین جان،دمت گرم.واقعا حرف حق زدی.شرکتهای خودرو سازی داخل دیگه گندشو در آوردن.

میخوام یک چیزی بگم.امیدوارم دوستان حرفم رو بد برداشت نکنن و بهم برچسب ضد انقلاب و ضد حکومت نچسبونن.کارخونه هایی مثل ایران خودرو و سایپا دزدهایی بیش نیستن.جناب 100 گفتن پراید 3،4 میلیونی رو 8 میلیون میفروشن.در حالی که قیمت تمام شده هر پراید کمتر از 2500000 تومانه.این قیمت رو کیلویی نگفتم.بلکه از کارمندان خود همین شرکت سایپا شنیدم.اونوقت مردم ما بابت این لگن بیشتر از 8 میلیون پول میدن.در مورد بقیه ماشینها هم این قضیه صدق میکنه.خریدشون از هر لحاظ هم به ضرر مردم هست.اما مردم مجبورن این ماشینهای بدرد نخور رو بخرن.چون میزان عوارض گمرکی تو کشور ما کمر شکن هست.من مطمئن هستم اگه واردات خودرو آزاد بود سر 1 سال این کارخونه ها درشون تخته میشد.این یک طرف قضیه هست.اگر فقط همین بود دلم نمیسوخت.حالا همین پراید رو تو کشورهایی مثل سوریه و جاهای دیگه به قیمت کمتر از 2 میلیون میفروشن.ماشینهای دیگه هم همینطور.یعنی بجای اینکه به خارجیها گرونتر بدن تا ما ارزونتر بخریمش برعکس عمل میکنن.و خیلی دلایل دیگه که اینجا نه جای گفتنشونه و نه در این بحث میگنجه.امیدوارم دوستان حرف من رو الکی ادامه ندن تا خیلی تاپیک از موضوعش دور نشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا منظور من اینه که باز سفیر از این اشغالهایی که اینا به خورد مردم میدن بهتره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.