Recommended Posts

انگیزه‌های پنهانی یک حمله؛
[color=blue][size=18]خواب شوم آل سعود برای کشورهای عربی خلیج فارس [/size][/color]

ورود نظامیان سعودی به مجمع الجزایر بحرین برای آنچه محافظت از تأسیسات این جزایر گفته‌ می‌شود، طرحی مقطعی برای نجات خاندان حاکم «آل‌خلیفه» به شمار می‌رود که ورای آن، اشغال نظامی این جزایر را به خوبی می‌توان دید.

به گزارش «تابناک»، عربستان سعودی از سال‌ها پیشتر و هنگامی که همه توان خود را برای جدایی این جزایر از ایران به کار برد، اندیشه بلعیدن این جزایر را در سر می‌پروراند و بنای پلی میان بحرین و شبه‌جزیره نیز مقدمه‌ای برای رسیدن به این مقصود بود.

آنچه در این میان اشغال نظامی این جزایر را قطعی می‌کند، سکوت معنادار کشورهای غربی است؛ از یک سو، برخی مقامات آمریکایی می‌گویند خواستار اجرای تغییرات دمکراتیک در بحرین هستند و از سوی دیگر، نگفته‌اند که با اشغال نظامی مخالف هستند؛ خاندان «آل سعود» که از آغاز تأسیس کشورهای کویت، بحرین، قطر و امارات متحده عربی با آنها مشکل ساختاری و اختلافات مرزی بسیار داشته و دارند و همیشه از موضع قدرت با این کشورها برخورد کرده است.

به باور بسیاری از تحلیلگران مسایل منطقه،‌ یکی از مهمترین دلایل این ‌کشورها و به عبارت بهتر دولت ـ شهرها در امضای تفاهم‌نامه نظامی و امنیتی با آمریکا و کشورهای غربی، نه ترس از ایران، بلکه ترس از بلعیده شدن توسط عربستان بوده است. هر چند هم اکنون قطر و کویت، نظر مثبت خود را با اشغال بحرین برای آنچه نجات شیخ «حمد بن عیسی» خوانده می‌شود، اعلام کرده و امارات متحده عربی نیز بر آن است تا نظامیانی را به بحرین بفرستد، اما این کشورها، «مار در آستین خود می‌پرورانند» و نوبت آنها هم می‌رسد.

اشغال نظامی بحرین به دست عربستان ـ که در قالب یک طرح دفاعی موهوم و نه چندان محکم با نام «سپر جزیره» صورت می‌گیرد ـ هیچ توجیهی ندارد و بنا بر مفاد این طرح، تنها در صورتی که یکی از این کشورهای عضو، مورد تهاجم نظامی خارجی قرار گیرند، نیروی موسوم به «سپر جزیره» باید به آن کمک کنند، در حالی که بحرین در جنگ نیست و این نظام سعودی است که این کشور را مورد تهاجم قرار داده و اشغال نظامی کرده است.

دلایل عربستان برای اشغال بحرین متعدد است، افزون بر موقعیت مهم بحرین در خلیج فارس و نگاه ویژه ایرانیان به آن، اکثریت شیعه این جزایر و تأثیرگذاری نهایی آنها بر شیعیان و همه مردم عربستان در صورت تشکیل حکومتی مردم سالار، می‌توان نگاه دیگری را نیز دید و آن هم هشدار به دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس، از جمله قطر و کویت است که اگر در برابر انقلاب‌های مردمی نایستند ـ با توجه به دایره اختلافات مرزی میان طرفین و واهمه ریاض از مردم‌سالاری ـ عربستان مترصد اشغال نظامی آنهاست.

در این میان، موضوعی که بیشتر خودنمایی می‌کند، سکوت معنادار آمریکا در برابر این اشغال است؛ گویا برای ایالات متحده، مهم نیست، چه خانواده‌ای حکومت کند.

واشنگتن دم از مردم سالاری در بحرین می‌زند، ولی برای سران کاخ سفید، نبود ایران در بحرین و حفظ پایگاه پنجم این کشور در خلیج‌فارس مهم است؛ بنابراین، اگر عربستان سعودی بتواند منافع آمریکا را تأمین کند، پس سکوت بهترین وسیله برای رسیدن به مقصود است و در واقع، این سکوت دربردارنده پیام روشنی از سوی کاخ سفید برای موافقت با حمله عربستان به بحرین به شمار می رود.

مقامات آمریکایی نیز در حالی که می‌دانند عربستان سعودی بحرین را اشغال نظامی کرده، نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند، به گونه‌ای که «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید نتوانست ورود نظامیان سعودی به بحرین را توجیه کند و تنها خواستار حفظ آرامش دولت بحرین و شورای همکاری خلیج‌فارس شد!

آنچه در پایان این گزارش باید به آن پرداخت، موضوع دخالت کردن یا نکردن ایران در بحرین است. بدون شک، پیوندهای تاریخی، دینی و فرهنگی ایران و استان سابقش بیشتر از روابط بحرین و عربستان است، روابط منامه ـ ریاض را باید در قالب روابط «آ‌ل خلیفه» و «آل سعود» تبیین کرد.

افزون بر این پیوندهای تاریخی، ایران به عنوان قدرت برتر منطقه، وظیفه ذاتی خود می‌داند تا نسبت به این گونه مسایل بی‌طرف نباشد.

سکوت مقامات ایرانی در برابر تحولات بحرین، صرفاً برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن قیام مردم آن بوده و هست و یکی از دلایلی که «آل‌خلیفه» نتوانست به این قیام مردمی انگ خارجی بزنند و طبق معمول، آن را به ایران نسبت بدهند ـ که البته به شدت در راستای رسیدن به چنین هدفی تلاش می‌کنند ـ همین درایت سیاسی ایران بود که حتی تعجب کشورهای غربی را هم باعث شده است.

[color=red]اشغال نظامی مجمع الجزایر بحرین به دست «آل سعود» و بلعیدن آن، چیزی نیست که جمهوری اسلامی ایران به سادگی از کنار آن بگذرد. در صورتی که اوضاع بحرین بغرنج‌تر شود و وهابیون سعودی قصد جان مردم بحرین را کنند، در آن صورت، باید منتظر روزهای خطرناک‌تری در خلیج‌فارس بود که مشخص نیست در آتش و دود آن چه متولد خواهد شد. سعودی‌ها در حال حاضر با آتش بازی می‌کنند و بنا بر یک ضرب‌المثل فارسی، «بیشه که آتش گرفت، تر و خشک با هم می‌سوزند».[/color]

بنابراین، منطقی به نظر می‌رسد که باید اختیار بحرین را به مردم آن واگذار کرد و وهابیون سعودی نیز از همان راهی که آمده‌اند، برگردند، آمریکایی‌ها نیز به جای بندبازی در خاورمیانه، تلاش کنند، منافع خود را با کشورهای دیکتاتور و سران بی‌هویت آن پیوند نزنند که مانند امروز رفتار یک بام و دو هوا داشته باشند و نتوانند به پرسش ساده خبرنگاران و افکار عمومی پاسخگو باشند.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153824


[color=green]
ادغام شد

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=blue]خبرگزاري فارس: يكي از فعالان سياسي بحرين در مصاحبه با فارس با اشاره به جنايت نيروهاي اعزامي عربستان سعودي به بحرين گفت كه اين نيروها حمله به شهر بني‌جمره را آغاز كرده‌اند.[/color]
[/b]

به گزارش فارس،‌ "صادق الجمري " از فعالان سياسي بحرين كه در ميدان لؤلؤه منامه مستقر است در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس گفت كه هم اكنون نيروهاي عربستان سعودي به همراه نيروهاي امنيتي بحرين به شهر "ستره "[در جنوب بحرين] حمله كردند و بالگردها و تك‌تيراندازهاي اين نيروها باعث به شهادت رساندن چندين نفر شده‌اند.

وي افزود كه حملات نيروهاي عربستاني به مناطق مختلف بحرين ادامه داشته و اين نيروها شهر بني‌جمره را مورد حمله قرار داده‌اند.

اين فعال سياسي بحرين در اين مصاحبه از شمار زياد مجروحان در اين حملات خبر داد و گفت كه احتمال افزايش شمار شهدا نيز وجود دارد.

وي هدف از تاكتيك نيروهاي عربستاني و بحريني از حمله به شهرهاي مختلف بحرين را اينگونه بيان كرد كه اين نيروها قصد دارد تا مردم ميدان لؤلؤه منامه را ترك كنند و براي دفاع به شهرهاي خود بازگردند تا با خلوت شدن ميدان لؤلؤه، حمله همه جانبه‌اي به اين ميدان كنند.

صادق الجمري گفت با وجود آنكه پادشاه بحرين اعلام حكومت نظامي كرده است اما مردم بحرين به سوي سفارت عربستان در حال حركت هستند تا در آنجا به تظاهرات بزرگ بپردازند.

اين فعال سياسي بحرين از حمله شبه‌نظاميان رژيم آل خليفه به بيمارستان سلمانيه خبر داد و گفت كه جوانان بحريني در حال مقابله با اين نيروها هستند.

وي گفت كه آيت‌الله شيخ عيسي قاسم از عملاي بزرگ بحرين فتواي "دفاع از نفس " صادر كرده و از مردم خواسته است كه از خود در برابر تهاجمات نيروهاي رژيم بحرين دفاع كنند.


صادق الجمري افزود كه عربستان علاوه بر هزار نيرويي كه روز گذشته به بحرين اعزام كرد نيروهاي بيشتر ديگري را روانه اين كشور كرده است

.[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912241114]منبع خبر[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]هجوم نظامیان سعودی به بحرین با چراغ سبز واشنگتن [/size][/color]

ساعاتی پیش، مقام های عربستان سعودی، از ورود بیش از هزار نیروی مسلح این کشور به بحرین خبر دادند.

به گزارش «تابناک»، در بیست و نهمین روز از آغاز اعتراضات مردم بحرین و به دنبال اوج گيري این قيام، افزون بر ورود هزاران مزدور و چماقدار عربستاني به بحرين، مقام هاي رسمي سعودي، از ورود بیش از هزار نيروي نظامي اين کشور به بحرين خبر دادند.

مردم بحرين در تظاهرات و تجمع هايي که در هفته هاي گذشته، به شدت از سوي رژيم حاکم سرکوب شده، خواستار آزادي هاي سياسي و تغيير نظام حاکم از يک رژيم استبدادي به نظامي مردم سالار هستند.

از سویی، هرچند روزنامه «الایام»، چاپ بحرین نیز روز دوشنبه گزارش داد که نیروهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به نام «سپر جزیره» برای حفاظت از نظام بحرین وارد این کشور می شوند، اخبار رسیده از منابع محلی، حاکی است، تنها نیروهای سعودی وارد خاک بحرین شده و از نیروهای دیگر کشورهای شورای همکاری خبری نیست.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/12/24/87599_789.jpg

همچنین اخبار رسیده حاکی است، نيروهاي نظامي سعودي، بعدازظهر دوشنبه از پل رابط بين عربستان و بحرين گذشته و وارد خاک بحرين شدند و بلافاصله به سمت میدان «اللولو» به حرکت درآمدند.

در همین حال، منابع محلی به خبرنگار «تابناک» اطلاع دادند، بر پایه برنامه ریزی های پیشین، قرار است در روزهاي آينده، این نيروها در کنار مزدوران و اوباش سعودی براي سرکوبي انقلابيون بحريني در خيابان هاي منامه و دیگر مناطق بحرين، وارد عمل شده، از همه امکانات موجود برای شکستن مقاومت آنها بهره گیرند.

از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر لزوم تحقق بخشیدن به خواسته های مردم بحرین، دخالت خارجی برای سرکوب خواست ملت ها را محکوم کرد.

«رامین مهمانپرست»، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، دوشنبه شب، در گفت وگو با شبکه «العالم» اعلام کرد: همان گونه که جمهوری اسلامی ایران، پیشتر اعلام کرده، باید به خواسته های مردم بحرین توجه شود و برای تحقق این خواسته ها تلاش کرد.

در همین حال، «عبدالرحمن العطیه»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، با تأکید بر اینکه مسئولیت حفظ امنیت و ثبات بحرین، به اعتبار این که امنیت کشورهای عضو شورای همکاری، از همدیگر جداناشدنی هستند، یک مسئولیت جمعی است، در بیانیه ای بر حمایت و پشتیبانی مطلق کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از بحرین در راستای اصل وحدت سرنوشت و ارتباط امنیتی کشورهای عضو شورا، تأکید کرد.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/12/24/87600_302.jpg

در همین راستا، یک نماینده سابق پارلمان بحرین، درباره دخالت نیروهای عربستانی در بحران کنونی میان نظام و مردم این کشور هشدار داد و این امر را به منزله اشغال کشور دانست و از جامعه جهانی خواست، به مسئولیت های خود در حمایت از ملت بحرین عمل کند.

روز دوشنبه، «جواد فیروز» در گفت وگو با شبکه خبری «العالم» اظهار داشت: ورود نیروهای کشورهای حاشیه خلیج فارس به بحرین، باید در راستای دفاع از این کشور در برابر تهدیدهای خارجی باشد، نه اختلافات داخلی میان مردم و نظام، در حالی که این امر به معنی رویارویی ملت بحرین با تهدید و خطری خارجی افزون بر جنگ تمام عیار با ارتش است.

سخنگوی تشکل علمای 14 فوریه بحرین نیز به کشورهای عربی درباره فرستادن نیرو به این کشور هشدار داد.

«عقیل الموسوی» گفت: مردم بحرین، جلوی گلوله ها و تانک های ارتش ایستاده اند و روز به روز به پیروزی های بیشتری در برابر مزدوران رژیم دست می یابند و دخالت های بیگانگان در حمایت از رژیم بحرین، در عزم و اراده مردم خللی پدید نخواهد آورد.

الموسوی تأکید کرد: شب گذشته، شانزده نفر از مزدوران با ملیت های گوناگون، از جمله پاکستانی و اردنی بازداشت شدند.

وی درباره دعوت دوباره ولیعهد بحرین به گفت وگو با مخالفان افزود: تشکل علمای 14 فوریه با هر نوع گفت وگو با رژیم حاکم مخالف است، زیرا درخواست نزدیک ششصد هزار نفر از مردم برای کناره گیری این رژیم، بیانگر آن است که این رژیم، مشروعیت ندارد و گفت وگو با آن امکان پذیر نیست.

همچنین «محمد مسقطی»، رییس جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین اظهار داشت: در صورت حمله نیروهای امنیتی و ارتش، زنان و کودکان از میدان «اللؤلؤ» بیرون برده می شوند، ولی مردان و جوانان در این میدان می مانند.

وی افزود: عربستان رسما اعلام کرده است، برای حمایت از تأسیسات و ساختمان های دولتی وارد بحرین شده، ولی بحرینی ها بر این باورند که این دخالت برای سرکوب تظاهرکنندگان است.

«مسقطی» با اشاره به این که دخالت نظامی در بحرین از هر سو، بنا بر قوانین بین الملل، اشغالگری به شمار می آید، از سازمان ملل متحد خواست از مردم بحرین در برابر اشغالگری حمایت کند.

وی همچنین اظهار داشت: رویدادهای بحرین کاملا داخلی است و هیچ طرفی ـ خواه بین المللی یا منطقه ای ـ حق ندارد در امور بحرین آن هم به گونه نظامی یا سیاسی دخالت کند.

رییس جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین، با اشاره به فراگیر شدن اعتصاب در این کشور گفت: امروز همه ساختمان های اداری، مراکز تجاری نزدیک به منامه و حتی پمپ های بنزین بسته بود.

وی تصریح کرد: تحصن کنندگان در میدان اللؤلؤ، مانع از ورود افراد ناشناس به این میدان می شوند، زیرا گروه های مسلح به دنبال آن هستند تا وارد این میدان شوند.

گفتنی است، از نکات جالب توجه در رخدادهای امروز بحرین، این بوده است که وهابیون و طرفداران شاه بحرین، با ایرانی خواندن این قیام ها، سعی در تخطئه خواسته انقلابیون داشتند، به گونه ای که طرفداران حکومت بحرین، با حضور در نزدیکی متحصنان، با بلندگو آنها را مزدور خطاب کرده و می ‏گویند: شما که اعتراض می‏ کنید یا ایرانی و یا تحت تأثیر ایران هستید، وگرنه این کارها را نمی‏ کردید!

در هر همین حال، گفته می شود، سفر مقامات آمریکایی به ویژه «رابرت گیتس»، وزیر دفاع ایالات متحده در روزهای گذشته به منطقه، با ورود مستقیم سعودی ها به بحران بحرین مرتبط بوده و همچنین جمع بندی دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی، بحرین و کارشناسان نظامی آمریکایی این بوده است که هیأت حاکمه بحرین، باید به هر قیمت ممکن، اعتراض های مردمی در این کشور را متوقف سازند تا از گسترش آن به همسایگان بحرین، به ویژه عربستان سعودی جلوگیری شود.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153791

********************************************************************
[color=blue][size=18]اعتراف امارات به اعزام نیرو به بحرين [/size][/color]

وزير امورخارجه امارات كه براي ديدار با همتاي آمريكايي خود به پاريس سفر كرده اعتراف كرد: امارات براي تأمين امنيت بحرين اقدام به اعزام 500 نيروي پليس به اين كشور نموده تا با كمك نيروهاي عربستان به تأمين امنيت بحرين بپردازند.

به گزارش «تابناک»، در مقابل این اظهارات كلينتون نیز گفت: اوضاع سياسي در كشورهاي عربي جنوب خليج فارس به شدت نگران كننده است و ما به نيروهاي امنيتي بحرين و همچنين به نيروهاي خارجي اعزامي به اين كشور توصيه مي كنيم كه دست به كاري نزنند كه بعد از آن نتوانند پاسخگوي پيامدهاي آن باشند.

امارات، بحرين، عربستان، كويت، قطر و عمان با تشكيل يگان هايي متشكل از پليس و نظاميان كماندو، اقدام به تشكيل نيروي واكنش سريع به نام «سپر جزيره» نموده و در شرايط بحران سياسي قرار است، اين يگان ها سريع به منطقه ناآرام اعزام شده و به سركوب ناآرامي ها بپردازند.

انور محمد، وزير دولت در امور خارجه امارات نيز گفت: اعزام نيرو به بحرين از سوي عربستان و امارات در راستاي اجراي طرح «سپر جزيره» است و اين نيروها صرفا به كنترل تظاهرات خواهند پرداخت و اجازه گشودن آتش عليه مردم را ندارند.

از سوي ديگر، «ديويد لابان»، سخنگوي وزارت دفاع آمريكا گفت: با واشنگتن براي اعزام نيرو امارات يا عربستان به بحرين هماهنگي نشده و وزارت دفاع و رئيس ستاد ارتش آمريكا در جريان اين جابجايي نيرو نيستند و بهتر مي بود كه اين حركت نظامي با فرماندهان ناوگان پنجم آمريكا در بحرين هماهنگ مي شد.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153852

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]پادشاه بحرین وضعیت فوق العاده اعلام کرد [/size][/color]

لحظاتی پیش رسانه های خبری از برقراری وضعیت فوق العاده در این کشور به دستور پادشاه آن برای سه ماه به منظور پایان دادن به اعتراض های مردمی خبر داد.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام تلویزیون رسمی بحرین، "عیسی بن حمد آل خلیفه" برای سه ماه در بحرین وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

بحرین از یک ماه قبل شاهد برگزاری تظاهرات مردمی علیه خاندان سلطنتی این کشور بوده و در این مدت نیروهای امنیتی این کشور با خشونت تمام با معترضین برخورد کرده اند و در این راه از روز یکشنبه 22 اسفند نیز نیروهای عربی برای کمک به حکومت بحرین وارد این کشور شده اند.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153934
***********************************************************
[color=blue]كاردار بحرين در تهران هم احضار شد [/color]

در پي ورود نيروهاي خارجي به كشور بحرين ظهر روز سه‌شنبه كاردار بحرين در تهران از سوي رييس اداره اول خليج فارس و خاورميانه وزارت امور خارجه فرا خوانده شد و مراتب اعلام نگراني جدي جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع به وي اعلام شد.

به گزارش ايسنا حسين امير‌عبداللهيان ـ رييس اداره اول خليج فارس و خاورميانه وزارت خارجه ـ‌ در اين ديدار گفت: اقدام نيروهاي خارجي با هر انگيزه و يا هر قالبي كه باشد قابل قبول نيست و به پيچيده‌تر شدن اوضاع در بحرين منجر خواهد شد.

وي هم‌چنين اظهار كرد: همان‌گونه كه جمهوري اسلامي ايران در مواضع خود اعلام كرده است، توسل به زور محكوم بوده و لازم است با مطالبات مردمي به صورت مسالمت‌آ‌ميز برخورد شود.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153951
**********************************************************
[color=blue][size=18]اولین نظامی عربستانی در بحرین کشته شد [/size][/color]

رسانه های خبری از کشته شدن اولین سرباز سعودی در عملیات سرکوب مردم در منامه پایتخت بحرین خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این نظامی عربستانی روز گذشته به همراه تعداد دیگری از نظامیان سعودی و با هدف کمک به خاندان آل خلیفه برای سرکوب اعتراضات مردمی وارد منامه شده بود.

مقامات عربستانی کشته شدن این نظامی سعودی را در جریان تحولات امروز بحرین تائید کرده، اما از دادن جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرده اند.

اعزام نظامیان سعودی و اماراتی به بحرین برای سرکوب معترضین با اعتراض مردم منطقه مواجه شده و بعضی کشورها درباره تبعات خطرناک آن هشدار داده اند.
منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153952
*********************************************************
[color=red][size=18] هشدار درباره بحران انسانی در بحرین [/size] [/color]

عضو فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین با اشاره به اعلام وضعیت فوق العاده در کشور در باره وخیم تر شدن اوضاع انسانی و شدت یافتن کشتار مردم هشدار داد.

[color=blue]شیخ حسن عیسی عصر سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم در تشریح اوضاع کنونی این کشور گفت: نیروهای امنیتی و مزدوران وابسته به رژیم حاکم و نظامیان با لباس غیرنظامی در حال کشتار گسترده مردم هستند.[/color]

شیخ عیسی اظهار داشت: با توجه به استفاده نیروهای رژیم بحرین از گلوله های جنگی احتمال افزایش لحظه به لحظه شمار شهدا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه هم اکنون در بحرین شاهد هستیم کشتار وحشیانه و دسته جمعی مردم از سوی رژیم سرکوبگر است و این در شرایطی است که درگیری ها همچنان ادامه دارد.

شیخ عیسی با اشاره به اعلام وضعیت فوق العاده در بحرین گفت: این مساله همان چیزی است که ما از وقوع آن و معتاقبا افزایش کشتار مردم بیم داشتیم.

وی اظهار داشت:همچنان که در بیانیه رژیم آمده بود دولت به ارتش اجازه استفاده از همه روش ها برای سرکوب تظاهرات و برقراری امنیت در کشور داده است.

عضو فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین تصریح کرد:[color=blue] عبارت برقراری امنیت و دادن اختیارات کامل به ارتش بدین معناست که نیروهای رژیم حاکم حق دارند با تمام توان به جنگ با مردم بروند و آنها را قتل عام کنند.[/color]

وی با بیان این که مردم بحرین به دنبال اعلام وضعیت فوق العاده در شرایط بسیار دشواری بسر خواهند برد؛ گفت: در حال حاضر که فقط نیروهای امنیتی در عرصه حضور دارند، شمار بسیاری از مردم شهید و زخمی شده اند حال اگر نیروهای ارتش نیز برای سرکوب مردم به نیروهای امنیتی بپیوندند بی شک جنایات هولناکی در کشور روی خواهد داد.

شیخ عیسی تاکید کرد که به رغم این مساله تظاهرکنندگان و فعالان بحرینی بر ادامه حضور در میدان اللؤلؤه تا تحقق خواسته های خود اصرار دارند و پیش بینی می شود این امر به درگیری شدید نیروهای امنیتی با معترضان بینجامد.

وی با اشاره به ورود ارتش به بحران بحرین گفت: [color=blue]اصل بر این است که ارتش در صورت حضور در صحنه از شهروندان حمایت کند اما با توجه به وضعیت کنونی و تهدیدهای اخیر به نظر می رسد همکاری ارتش با نیروهای امنیتی به جنایات هولناکی علیه مردم منجر شود.[/color]

شیخ عیسی در ادامه از همه کشورها، سازمان های حقوقی و بین المللی و شخصیت های جهانی تأثیرگذار خواست برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در بحرین و تحت فشار گذاشتن دولت برای جلوگیری از کشتار شهروندان بی گناه بحرینی اقدام کنند.

وی گفت: همه نیروهای تأثیر گذار در صحنه بحرین هم اکنون در تلاش برای آرام کردن اوضاع و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و همچنین دستیابی به سازش میان دولت و مخالفان هستند.

[color=red]شیخ عیسی هشدار داد که در صورت بی توجهی جامعه جهانی به اوضاع انسانی واتفاقات صورت گرفته در بحرین احتمال دارد شاهد کشتار جمعی مردم و معترضان در کشور باشیم.[/color]

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153971

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]بنام خدا / سلام
ورود خودمو تبریک میگم!!


با توجه به لشکر کشی عربستان و ( امارات :cry: ) به کشور بحرین
عکسل العمل ایران باید چگونه باشد. ایا باید دخالت نظامی کنند با مدنظر گرفتن این
مساله که قبلا انقلابیون بحرینی بحث کمک گرفتن از ایران رو مطرح کرده بوند[/b]

لینک خبر کمک گرفتن بحرین از ایران:
http://shia-online.ir/article.asp?id=16828

ممنون[/quote]
دوست عزیز. ورودتان را به انجمن تبریک میگم.
من نمیدونم موضع دولت ما چه خواهد بود ولی ...
من به شخصه از اینکه برادران و خواهران ه هم کیش و آیین ما چند صد کیلومتر آنورتر, دارند مثل برگهای درخت به زمین میریزند و در خون خود میمیرند احساس شرم میکنم.
نمیتوانم خودم را مسلمان بنامم. اگر مسلمان بودم برای دفاع از جان همنوع خودم جهاد میکردم
ولی چه کنم که چارها ی ندارم جر نظاره کردن و خود خوری کردن :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نسیم آنلاین خبر داد:

بحرین به دلیل آنچه که دخالت آشکار ایران در امور داخلی کشورش می‌خواند، سفیر خود در تهران را به منامه فرا خواند.

خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این خبر، جزئیات بیشتری از آن را مخابره نکرد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/153958/بحرین-سفیرش-را-از-تهران-فراخواند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]من شنیدم که سران شیعی معترضان بحرینی گفته اند در صورت دخالت نیروهای سعودی در حمایت از خاندان حاکم، ما هم این حق را برای خودمان قائل می شویم که از ایران کمک نظامی دریافت کنیم! هر چند که در ظاهر این امر بسیار غیرمحتمل می رسه(استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین) امّا سرانجام این موضوع به نظرتون چی می شه؟[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][align=justify]من شنیدم که سران شیعی معترضان بحرینی گفته اند در صورت دخالت نیروهای سعودی در حمایت از خاندان حاکم، ما هم این حق را برای خودمان قائل می شویم که از ایران کمک نظامی دریافت کنیم! هر چند که در ظاهر این امر بسیار غیرمحتمل می رسه(استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین) امّا سرانجام این موضوع به نظرتون چی می شه؟[/align][/quote]
البته تا الان فرماندهان و امرا این مسایل رو بارها بررسی کردن و به تمام جزییاتش هم فکر کردن . درضمن ممکنه در روبرو مقابله نکنیم مثلا مردم رو مسلح کنیم بطور غیر مستقیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]همسر و دختر رییس جمهور یمن فرار کردند [/size][/color]

شماري از افراد خانواده علي عبد الله صالح رئيس جمهور يمن از جمله دختر و همسر جديدش، اين كشور را ترك كردند.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه خبري ' محيط ' همسر جديد صالح و دخترش بلقيس همراه با شماري از افراد خانواده صالح كه در حال حاضر با اعتراضهاي گسترده مردمي روبه رو هستند، به وسيله يك هواپيما به مكان نامعلومي رفتند.

اين منابع، علت اين فرارها را ترس از حوادث اخير و انقلاب مردمي ضد صالح دانستند.

در پي فرار اين عده ، كاخ رياست جمهوري اعلام كرد كه هيچ يك از مقامات يمن بدون اجازه رئيس جمهوري، حق سفر به خارج را ندارند .

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153806

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار بعید هست ایران نیرو بفرسته اما 2 احتمال میدم
1 ایران از زیر به مردم بحرین کمک کنه
2 ایران به مخالفان آل سعود کمک کنه تا آل منحوس سعود سریعا نیروهاشون رو برگردونن و کمک نظامی از آمریکا یا جیره خوارانش بگیره که اونهم تبعات خاص خودش رو داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]بحرین سفیرش را از تهران فراخواند [/size][/color]

نسیم آنلاین خبر داد:

بحرین به دلیل آنچه که دخالت آشکار ایران در امور داخلی کشورش می‌خواند، سفیر خود در تهران را به منامه فرا خواند.

خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این خبر، جزئیات بیشتری از آن را مخابره نکرد.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153958
***********************
مگه ايران اقدام عملي انجام داده كه اينا سفيرشون رو از تهران فراخوندند؟ يا فقط واسه اظهارنظر مقامات ايراني اين كارو انجام دادند! :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][size=18][color=blue]انقلابيون بحريني 6 نظامي عربستاني را به اسارت در آوردند[/color][/size][/b]



به گزارش فارس، شبكه خبري پرس‌تي‌وي خبر داد كه مردم بحرين 6 نظامي عربستاني را در شهر ستره به اسارت در آوردند.

رژيم آل سعود براي سركوب تظاهرات مردم بحرين بيش از 1000 نفر را به بحرين اعزام كرده است.

امارات متحده عربي نيز بيش از 500 نظامي را براي سركوب تظاهرات مردم بحرين به اين كشور اعزام كرده است.

خبرها حاكي از حملات وسيع نيروهاي رژيم آل خليفه و عربستان سعودي به مردم بي دفاع بحرين است.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912241182]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه ایران کاری نکرده فقط به دلیل اعتراض به اعزام نیرو ار عربستان سفیر را فراخوان کردند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده هم با دوستان در زمينه عدم اعزام نيروي نظامي موافقم.
روزنامه گاردين در اين باره تحليل جالبي نوشته كه تقريبآ ميشه اونو به عنوان كل ديدگاه غرب نسبت به اين موضوع دونست:

[size=18]کشورهای غربی از وقوع جنگ میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نه تنها نگران نیستند بلکه به آن تمایل دارند زیرا معتقدند در صورت وقوع چنین جنگی اولا ایران مشغول جنگ خواهد شد و پیشرفت فعلی آن متوقف می شود و از سوی دیگر نیز کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که نفت خیز هستند به میدانی جدید برای لشکرکشی تمام عیار ارتش های اشغالگر غربی تبدیل خواهد شد. ضمن آنکه با وقوع چنین جنگی موضوع اعتراضات عربی دگرگون شده و به بهانه ورود ایران به این کارزار، اعتراضات کنونی را به بدترین شکل ممکن سرکوب خواهد کرد.[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مگه ايران اقدام عملي انجام داده كه اينا سفيرشون رو از تهران فراخوندند؟ يا فقط واسه اظهارنظر مقامات ايراني اين كارو انجام دادند![/quote]


سلام

بنده حدس ميزنم ايران اقداماتي رو انجام داده كه عربستان ترسيده و نيرو به بحرين اعزام كرده..يا شايد خواسته به ايران بفهمونه كه اونا بيكار نميشينن تا ايران هر كاري دلش خواست اونجا و بيخ گوششون انجام بده و خواستن ايران رو از ادامه اين روند منصرف كنن..البته فقط حدسه منه و پشت پرده سياست رو به اين راحتي ها نيمشه ازش خبر دار شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.