Recommended Posts

به به! جناب کرکس ...
چه عجب از این طرفا!

بیشتر سر بزنید به سایت .
از مطلبی هم که نوشتید ممنونم.

نکته حائز اهمیتی رو مطرح کردید ... .

دیکتاتورهایی مثل مبارک و بن علی، فاقد جایگاه اجتماعی بودند و نهایت هنرشون این بود که 4 الی 5 هزار نفر رو به عنوان مزدور جمع کردند و اون هم نه برای راهپیمایی حمایت، بلکه برای درگیری با معترضین .

اما در سوریه بشار اسد، دارای جایگاه اجتماعی هست. هیچ دعوایی سر کم و زیادش نداریم، اما به هر تقدیر هست. این رو نمیشه منکر شد. و همین میتونه تغییراتی در اوضاع بوجود بیاره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]علایی: ایران از مواضع ضد اسراییلی سوریه حمایت می‌كند، نه ساختار حكومتی سوریه[/size]

اگر دولت جدیدی در سوریه سر كار بیاید، بعید است كه سیاست ضدصهیونیستی دولت فعلی را كنار بگذارد و در حقیقت ایران از همین مواضع ضدصهیونیستی سوریه حمایت می كند.
به گزارش «شيعه نيوز» ، حسین علایی در گفت‌وگو با شبستان در خصوص موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در مورد اتفاقات سوریه اظهار داشت: ایران از مواضع ضد اسراییلی سوریه حمایت می‌كند، نه ساختار حكومتی سوریه؛ ایران با استبداد حاكم در سوریه موافق نیست.

ایران با ایستادگی سوریه در مقابل اسراییل موافق است. اگر دولت جدیدی در سوریه سر كار بیاید، بعید است كه سیاست ضدصهیونیستی دولت فعلی را كنار بگذارد، چون اكنون مردمی كه در سوریه دست به قیام زدند، مذهبی‌تر از دولت فعلی هستند.

قیام مردم از مساجد شروع شده و مخالفت‌شان با اسراییل بیشتر هست. به همین دلیل عده‌ای اینگونه تحلیل می‌كنند كه ممكن است اگر قیام مردم در سوریه به نتیجه برسد، حتی مردم به سرزمین‌های اشغالی بروند و جولان را بگیرند و آزاد كنند.

وی افزود: بنابراین بعید است كه ایران دچار مشكل شود. این حرفی كه مدام در رسانه‌ها تكرار می‌كنند مبنی بر اینكه اگر قیام مردم در سوریه به نتیجه برسد، ایران نفوذ خودش در آن منطقه به ویژه لبنان از دست می‌دهد، حرف بی‌پایه‌ای است. چون زمانی كه ارتش سوریه در لبنان حضور داشت، ایران از حزب‌الله حمایت می‌كرد.

برخی می‌گفتند كه اگر ارتش سوریه از لبنان بیرون رود، نفوذ ایران در لبنان كاهش پیدا می‌كند در حالی كه وقتی ارتش سوریه از جولان بیرون رفت، نفوذ ایران در لبنان و حزب الله افزایش پیدا كرد، حتی حزب‌الله توانست یك جنگ 33 روزه را دفع كند و پیروز شود. و حتی توانست در ساختار حكومتی لبنان نفوذ بیشتری پیدا كند.

این كارشناس مسائل بین الملل تصریح كرد: بنابراین به نظر می‌رسد كه آمریكایی‌ها دائم به دنبال این هستند كه سركوب مردم سوریه را به دلیل دوستی دولت ایران با دولت سوریه به نوعی با سیاست ایران ربط دهند. گمان می‌كنم ایران در كنار مردم همه كشورهاست و دارای سیاست پایداری است كه از ملت‌ها حمایت می‌كند و دولت‌هایی كه مخالف صهیونیست‌ها باشند و مخالف نفوذ آمریكا باشند، حمایت می‌كند. بنابراین هر كس دیگری هم كه به جای بشار اسد در حكومت باشد، چنین سیاستی در سوریه ادامه خواهد یافت.

گرایش به سلفی‌گری در اعراب مذموم نیست
علایی در خصوص حضور نظامی عربستان در بحرین نیز بیان داشت: معمولا دولت‌ها برای جلوگیری از قیام ملت‌ها از سركوب، ایجاد اختناق و زندانی كردن مخالفین سیاسی و فشار مستمر بر مردم استفاده می‌كنند. آنها فكر می‌كنند وقتی كه دست به كشتار بزنند و ایجاد رعب و وحشت كنند، مردم از آمدن در خیابان‌ها منصرف می‌شوند.

در بعضی از كشورها هم این مسئله جواب داده است. این حضور نظامی عربستان به منظور سركوب قیام مردم بحرین در واقع یك اقدام پیش‌دستانه برای جلوگیری از بروز اعتراضات مردمی در كشور عربستان تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینكه در كشورهای عربی اهل سنت اكثریت را دارند و بسیاری از تفكرات اهل سنت، تفكرات سلفی‌گری است، تصریح كرد: در ایران سلفی‌گری مفهوم منفی دارد اما در كشورهای مثل سوریه، مصر، اردن و اینها سلفی‌گری مفهوم منفی در بین مردم ندارد. بنابراین آنها متن مردم هستند.

نه اینكه متن مردم سلفی‌ها هستند اما گرایش به سلفی‌گری چیز مذمومی تلقی نمی‌شود. در ایران نگاه به سلفی‌گری متفاوت از دیگر كشورهای عربی است. مثلا اخوان‌المسلمین یك تشكل در كشورهای عربی است و بخشی از تفكر اخوان‌المسلمین هم همان تفكر سلفی‌گری است. زمان انقلاب اخوان المسلمین به عنوان یك جریان انقلابی تلقی می‌شدند اما اكنون اصلاحی تلقی می‌‌شوند. اما از لحاظ تفكری تفكر سنی سلفی را به معنی گذشته دنبال می‌كنند.

علایی ادامه داد: در مورد اكثر كشورهای عربی این مسئله وجود دارد، بنابراین بسیاری از مردم دارای چنین تفكراتی هستند اما در اردن مردم ترغیب شدند و به این نتیجه رسیدند؛ به جای اینكه تمركز اعتراضات را متوجه شخص پادشاه كنند كه مشابه بحرین موجب سركوبی شدید حكومت شد، یك حركت تدریجی و گام به گام را آغاز كنند تا بتوانند بدون مواجه شدن با سركوب شدید به بعضی از خواسته‌های خودشان برسند.

این كارشناس بین الملل اظهار داشت: بر همین اساس آنها اعتراضات را متوجه دولت و نخست وزیر كردند و به دنبال این هستند كه در حوزه سیاسی اردن گشایشی به وجود بیاید. مردم در صحنه اردن هستند البته نه به این معنا كه گروه‌های سیاسی به فعالیت دست نمی‌زنند، اما معمولا تا زمینه نباشد، گروه‌های سیاسی دست به فعالیت زده و به نتیجه برسند. بنابراین باید یك زمینه در بین مردم وجود داشته باشد تا برنامه ریزی و سازماندهی گروه‌های سیاسی به نتیجه برسد.

در اردن وضعیتی مشابه سوریه است
علایی با بیان اینكه در اردن هم چنین وضعیتی مشابه سوریه وجود دارد، گفت: حركت اعتراضی در سوریه هم اكنون یك اعتراض واقعی است و مردم در بسیاری از شهرهای این كشور بدون اینكه دخالت بیگانگان وجود داشته باشد، معترض به روش‌های حكومتی سوریه هستند، یعنی مردم در سوریه هم مخالف استبداد و دیكتاتوری هستند. آنها هیچ موقع مخالف مقابله دولت سوریه در مقابل اسراییل نیستند، بلكه آنها معتقدند كه در كشور سوریه هم رییس جمهور باید با آرای مردم انتخاب شود نه اینكه رییس جمهور، ریاست جمهوری را از پدرش به ارث ببرد.

وی با تاكید بر اینكه نتیجه دو مفهوم هست؛ بیان داشت: یكی نتیجه فوری به این معنی كه نظام ساقط شود و جریان مخالف سر كار بیاید، این معمولا طولانی مدت به دست می‌آید اما اینكه خود این دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند كه با شیوه سابق نمی‌توانند حكومت كنند و باید تغییرات در اداره كشور انجام دهند، از نتایج قیام مردم است.

مثلا در سوریه بشار اسد پذیرفته كه قانون شرایط اضطراری كه بیش از 40 سال در این كشور وجود داشته را لغو كند و یا به این نتیجه رسیده است كه دادگاه‌هایی كه بر اساس قانون وضعیت فوق‌العاده دست به بازداشت و گرفتن مخالفین می‌زنند و آنها را به زندان می‌افكنند، كنار گذاشته شود. این نتایج گرچه الان اجرا نمی‌شود اما از نتایج قیام مردم هست. بنابراین حتی در كشورهایی كه به شیوه استبدادی حكومت می‌شود، دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند كه باید تغییری در رفتار خودشان با مردم به وجود بیاورند و حداقل در حد زبان این حرف را می‌زنند.

این كارشناس تصریح كرد: نكته دیگر اینكه روسای این كشورها به این نتیجه رسیده‌اند كه باید توجه بیشتری به آحاد مردم كنند. مثلا بعد از قیامی كه در بحرین صورت گرفت، پادشاه عربستان تصمیم گرفت 37 میلیون دلار پول را بین مردم خودش تقسیم كند. یا در كویت هم همین طور پول بین مردم تقسیم كردند تا مردم راضی شوند. بنابراین تمام این قیام‌ها دارای نتیجه است. حالا برخی از این نتایج در زمان حال و برخی در زمان آینده قابل مشاهده است.

قیام مردم در اردن و سوریه نتایج كوتاه‌مدت داشته است
علایی با بیان اینكه در كشورهای عربی نظیر اردن و سوریه شاهد نتایج كوتاه مدت بوده‌ایم، گفت: در اردن قیام مردم توانست نخست وزیر و دولت را تغییر بدهد و این از نتایج حركت مردم بوده است اما مهم‌ترین نتیجه‌ای كه قیام‌های مردیم می‌تواند داشته باشد، تغییر ساختارهای حكومتی است.

ساختارهایی كه در آن سبب نشود روسای جمهور مادام‌العمر به وجود بیاید و در آن مشاركت مردم جای بگیرد و كسانی كه در قدرت قرار می‌گیرند، احساس كنند برای همیشه می‌توانند در قدرت باقی بمانند. این مهم‌ترین مسئله‌ای‌ست كه باید حاصل شود و به نظر می‌رسد كه زمان می‌برد.

وی افزود: حتی اگر بشار اسد اكنون در قدرت باقی بماند، دور بعدی باید تن به انتخابات دهد. نمی‌تواند بگوید من رییس جمهور مادام‌العمر هستم، بدون اینكه مردم مرا انتخاب كرده باشند، بالاخره یك زمان باید تن به انتخابات دهند. حتی اگر در این انتخابات تقلب شود. در دوره صدام حسین همین وضع بود.

او به انتخابات آمد اما كاندیدایی جز خودش در انتخابات وجود نداشت. در مصر هم همین اتفاق افتاد. حسنی مبارك كاندید می‌شد، كاندیدای دیگری هم وجود نداشت، بعد هم می‌گفت من رییس جمهوری هستم كه با 90 درصد رای رییس جمهور شدم، در حالی كه اینها واقعیت نداشت.

منبع: :rose:
http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=41736

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ، نماز و روزه تون قبول
هر چقدر سایتهای به اصطلاح قانونی و فی*لتر نشده :x رو بررسی کردم خبری از سوریه داخلشون نبود انگار که اصلا کشوری به این نام وجود نداره icon_rolleyes
در نتیجه مجبور شدم از سایت تروریستی و شیطانی و فی*لتر شده :mrgreen: بی بی سی مطلب بزارم (قابل توجه مدیر Amin ! ن)



[size=18][color=blue]بیش از ۱۳۰ کشته در اعتراضات تازه سوریه؛ واکنش آمریکا[/color][/size]
فعالان و سازمان های حقوق بشری از کشته شدن دست کم یکصد و سی نفر در سراسر سوریه و در جریان رویارویی دولت با معترضان در شهرهای مختلف خبر داده اند.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به رخدادهای سوریه، از اعمال خشونت علیه مردم این کشور را به شدت ابراز انزجار کرده است.

آقای اوباما در بیانیه ای که روز یکشنبه شب منتشر شد، گفت خشونت های سوریه نشان می دهد بشار اسد نمی خواهد و نمی تواند به نارضایتی مردم این کشور توجه کند.
آقای اوباما گفت مردم شجاع سوریه نشان داده اند که آینده این کشور را آنها تعیین خواهند کرد و گفت آمریکا در روزهای آینده فشار را بر حکومت اسد افزایش می دهد و به همراه سایر کشورها در جهت افزایش انزوای آن حرکت خواهد کرد.
براساس گزارش ها درپی حمله تانک ها به شهر حماة که صبح امروز ( ۳۱ ژوئیه ) صورت گرفت ، این شهر با بیشترین تلفات روبرو شد.
ارتش همچنین در شهرهای دیرالزور و درعا به روی معترضان آتش گشود .

نیروهای ارتش سوریه از چند نقطه وارد شهر حماة شدند.
این شهر طی ماه‌های اخیر شاهد بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی در سوریه بوده است.
تحلیلگران می گویند ارتش تلاش می کند پیش از ماه رمضان، اعتراضات مردمی را سرکوب کند.
گزارش های تائید نشده همچنین حاکی از آن است که نیروهای امنیتی دهها نفر را در شهرهای دیر الزور و درعا بازداشت کرده اند.
گفته شده که معضمیه در حومه دمشق نیز به محاصره نیروهای امنیتی در آمده و تلفن و برق منطقه قطع شده است.
دولت سوریه گفته است در جریان اعتراضات امروز پنج سرباز در شهرهای مختلف کشته شند.
دولت همچنین گروههای مسلح را متهم به آتش زدن مراکز پلیس و غارت اموال عمومی و خصوصی کرده است

بیانیه رسمی دولت سوریه، "گروه های مسلح" را به سوزاندن مراکز پلیس و خراب کردن اماکن خصوصی و عمومی متهم کرده است.
این بیانیه یادآور شده که واحدهای ارتش سوریه در حال برداشتن موانعی است که در شهر حماة توسط افراد مسلح ایجاد شده است.

[b]"دهها کشته"[/b]
یک شاهد عینی در حماة گفت گزارش‌هایی مبنی بر کشته و زخمی شدن مردم شهر وجود دارد.
یک پزشک محلی به خبرگزاری رویترز گفت که تانک‌های ارتش سوریه، وارد عمل شده و شلیک می کردند و از روی موانعی که مردم برای جلوگیری از حرکت آنها کار گذاشته بودند، عبور می کردند.
او افزود بیمارستانی که به مداوی زخمی شدگان می پردازد با کمبود خون مواجه است.
او به خبرگزاری رویترز گفت که تا کنون اجساد ۲۴ نفر به سه بیمارستان در شهر منتقل شده است.
خبرنگاران خارجی اجازه ورود به سوریه را ندارند و این مساله تائید گزارشهای رسیده از این کشور را با دشواری مواجه کرده است.
طبق گزارش ها، حداقل سه تانک در نزدیکی مسجد اصلی شهر دیده شده و مردم محلی هم در حال ایجاد موانع خیابانی هستند.
شهر حماة تقریبا سه دهه پیش نیز شاهد حوادث مشابهی بود و حافظ اسد، پدر رئیس جمهور فعلی، تظاهرات را به شدت سرکوب کرد و طبق گزارش ها، هزاران نفر در این شهر جان خود را از دست دادند.
این شهر بالغ بر هشتصد هزار نفر جمعیت دارد.

واکنش آمریکا
پیش از بیانیه آقای اوباما، وابسته مطبوعاتی آمریکا در سفارت این کشور در سوریه، حوادث در شهر حماة را جنگ تمام عیار دولت علیه مردم این کشور توصیف کرده است.
ج ج هاردر، وابسته مطبوعاتی آمریکا همچنین بیانیه دولت را که در آن گروههای تبهکار را متهم به حمله به نیروهای نظامی در شهر حماة کرده، رد کرده است.
آقای هاردر به بی بی سی گفته است دولت تنها باند تبهکار مسلح در حماة است.
در همین حال ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا گفته است از این حوادث وحشت زده شده است.
آقای هیگ همچنین گفته است که دولت سوریه در تلاش است تا مانع از اعتراضات مردم در آستانه ماه رمضان بشود.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه یازده سال پیش، به دنبال مرگ حافظ اسد، پدرش، قدرت را در دست گرفت.
او در ماه ژانویه امسال به روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود که کشورش باثبات تر از تونس و مصر است و احتمال بروز ناآرامی در این کشور وجود ندارد.
اما سوریه طی چند ماه گذشته درگیر ناآرامی‌هایی بوده که به رغم تلاش دولت برای سرکوب آن، تا کنون ادامه داشته است.
مقام های سوری ناآرامی های این کشور را به توطئه کشورهای خارجی نسبت داده اند.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای حل بحران در این کشور، "گفتگوی ملی" را آغاز کرده و با اعلام عفو عمومی، صدها زندانی سیاسی را آزاد کرده است.
آقای اسد تلاش کرده تا بحران موجود در کشور را با دادن امتیازهایی به مخالفان حل کند اما تا کنون در این امر موفق نبوده است.
دولت سوریه همچنین لایحه ای را به تصویب رسانده که طبق آن تشکیل احزاب سیاسی در این کشور آزاد می‌شود.
این در حالی است که اکنون بسیاری از معترضان خواهان سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور جمهور سوریه هستند.

مخالفان گفته اند که در ماه رمضان، هر روز علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دست به تظاهرات خواهند زد.
مخالفان تاکید کرده‌اند تا زمانی که خشونت ها ادامه داشته باشد، با دولت وارد مذاکره نخواهند شد.
فعالان سیاسی و حقوق بشری می گویند از زمان شروع ناآرامی ها در اواسط ماه مارس امسال، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی و ۳۵۰ نیروی امنیتی کشته شده اند. در این مدت همچنین بیش از ۱۲۶۰۰ نفر بازداشت و سه هزار نفر دیگر هم ناپدید شده اند.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/07/110731_an_syria.shtml






[size=18][color=blue]جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه[/color][/size]
با ادامه سرکوب مخالفان در سوریه و بالا رفتن آمار کشته ها، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت آمریکا جلسه ای اضطراری تشکیل داد.
هنوز جزئیات چندانی از این جلسه منتشر نشده است.
سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفته است گزارشی که از اوضاع سوریه ارائه شد وحشتناک بود و بیشتر حاضران جلسه نگرانی شدید خود را ابراز کرده و خشونت های حکومت سوریه را محکوم کردند.
روسیه، از متحدان حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، با صدور قطعنامه علیه سوریه مخالف است.
اما ظاهرا روسیه تلویحا اعلام کرده ممکن است با بیانیه ای که لحن ملایم تری داشته باشد، موافقت کند.

قرار است اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد دوباره شامگاه دوشنبه (به وقت آمریکا) برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه دهند.
مخالفان حکومت بشار اسد می گویند ارتش سوریه برای دومین روز متوالی با تانک و سلاح های سنگین به شهر حماه حمله کرده است.
یکی از ساکنان حماه به بی بی سی گفت شهروندان در حال احداث سنگر و سوزاندن لاستیک خودرو برای پیشگیری از هجوم ارتش هستند.
دوشنبه نخستین روز از ماه رمضان در سوریه بود.
بر اساس بعضی از گزارش ها، چهار نفر در آتشباری های دوشنبه جان خود را از دست دادند. ده ها نفر از ساکنان حماه در حمله روز یکشنبه ارتش سوریه کشته شدند.
هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از خشونت در سوریه به شدت انتقاد کرد.
همزمان، کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما در واشنگتن با رابرت فورد، سفیر آمریکا در سوریه دیدار و درباره وضع این کشور مشورت کرد.
اتحادیه اروپا نیز در واکنش به وقایع روزهای گذشته در سوریه، فهرست تحریم های این کشور را گسترش داده است.


[b]گسترش خشونت[/b]
فعالان سیاسی در سوریه می گویند بیشتر از ۱۳۰ نفر از مخالفان در حملات روز یکشنبه ارتش و نیروهای امنیتی سوریه در سراسر این کشور کشته شدند.
جیم میور، خبرنگار بی بی سی در بیروت می گوید به رغم حملات شدید علیه این شهر، به نظر می رسد کنترل بخش عمده ای از حماه کماکان در اختیار ساکنان این شهر است.
ارتش سوریه پس از حمله روز یکشنبه به حماه، تانک ها و نفرات خود را شب هنگام از شهر خارج کرد.
بعضی از ساکنان حماه کشته های خود را در پارک ها و حیاط خانه هایشان دفن کرده اند زیرا از خروج از محله های خود بیم دارند.
به گفته رئیس "رصدخانه حقوق بشر سوریه" که در لندن مستقر است، ارتش این کشور به شهرهای دیرالزور و رامی عبدالرحمن نیز حمله کرده است.
گزارش های دیگری هم درباره حمله تانک های ارتش به شهر ابوکمال، در نزدیکی مرز عراق مخابره شده است. فعالان می گویند این شهر دو هفته در محاصره ارتش بوده است.
تایید گزارش های مربوط به وقایع رویدادهای سوریه به علت ممانعت از ورود خبرنگاران مستقل ممکن نیست.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/08/110802_l17_syria_un_security_council.shtml



[color=blue]
[size=18]
اهالی حماة از برابر واحدهای ارتش سوریه می گریزند[/size][/color]
در حالی که نیروهای دولتی سوریه به سوی مرکزشهر حماة پیشروی می کنند، گزارش ها از فرار مردم این شهر و پناه بردن آنان به دهکده های مجاور حکایت دارد.
براساس این گزارش ها، تانک های ارتش در طول ساعات شب گذشته مناطق مسکونی شهر را گلوله باران کردند.

ساکنان حماة به بی بی سی گفته اند بسیاری معتقدند که ارتش به زودی کنترل کامل شهر حماة را در دست خواهد گرفت.
گفته می شود اعتراضات پراکنده در بعضی از خیابان های شهر همچنان ادامه دارد.
بیش از یکصد نفر از اهالی حماة در جریان سرکوب معترضان توسط واحدهای پیاده و زرهی ارتش سوریه در روز یکشنبه ( ۳۱ ژوئیه) کشته شدند.
قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مذاکره پیرامون بحران سیاسی سوریه بار دیگر تشکیل جلسه دهد. این در حالی است که روز گذشته ( اول اوت) شورای امنیت در نشستی درباره قطعنامه ای مذاکره کرد که در آن تهاجم ارتش سوریه به معترضان محکوم شده است.

روسیه تا کنون با تصویب هر گونه قطعنامه حاوی محکومیت عملکرد دولت سوریه در برخورد با معترضان مخالفت ورزیده است.
در همین حال ایتالیا در واکنش به اقدامات دولت سوریه علیه شهروندان این کشور، سفیر خود را برای مشورت درباره آن چه که خشونت دولت علیه غیرنظامیان توصیف کرده، از دمشق فراخوانده است.

وزارت خارجه ایتالیا با صدور بیانیه ای از همه کشورهای اروپایی خواسته است تا از این کشور پیروی کنند.
براساس گزارش ها اتحادیه اروپا وزیردفاع سوریه و چندین نفر دیگر از مقامات امنیتی این کشور را به فهرستی از مقامات که شامل تحریم های این اتحادیه می شوند افزوده است.
از جمله این تحریم ها مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر این گروه از مقامات سوری به کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.
دولت سوریه وعده داده که اصلاحاتی را در کشور اجرا خواهد کرد و در مورد تظاهرات اعتراضی مخالفان هم گفته است شهروندان و نظامیان این کشور مورد حمله باندهای تبهکار قرار می گیرند که از حمایت قدرت های خارجی برخوردارند.
به خبرنگاران خارجی اجازه سفر به سوریه داده نمی شود و به این ترتیب، بررسی صحت و سقم اخباری که شاهدان عینی و فعالان سیاسی داخل سوریه منتشر می کنند ناممکن است.
در همین حال تلویزیون دولتی سوریه تصاویری را از معترضان ضد دولتی نشان داده که به سلاح، چاقو و چماق مسلح هستند.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/08/110802_l31_syria_hama_protest.shtml

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]حسني مبارك وارد قفس محاكمه شد [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/11_900512_L600.jpg[/img]

به گزارش مانيتورينگ فارس، حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر تحت تدابير شديد امنيتي و پزشكي پس از ورود به دانشكده پليس محل دادگاه وي، لحظاتي پيش در حالي كه بر روي يك تخت بيمارستاني خوابيده بود، به قفس آهني ساخته شده منتقل شد.
شبكه خبري الجزيره گزارش داد: مبارك با يك آمبولانس سفيد رنگ و به همراه يك تيم پزشكي از محل فرود بالگرد به ساختمان دادگاه در داخل دانشگاه پليس منتقل شد.
تلويزيون الجزيره تصاوير مستقيمي از دادگاه نشان داد و مبارك هم اكنون در قفس مورد نظر قرار گرفت.

مبارك قرار است به اتهام كشتار مردم طي قيام مصر، صدور گاز اين كشور به قيمت پائين به رژيم صهيونستي و اتهامات وارده درباره فساد مالي محاكمه شود.

"احمد رفعت " قاضي اين دادگاه است و تلويزيون مصر هم قرار است، روند دادرسي را از ابتدا تا انتها پوشش و بطور مسقيم پخش كند، صرف نظر از اين‌كه خبرنگاران خارجي و داخلي نيز اجازه ندارند در دادگاه حضور داشته باشند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005120547

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]صالح از بيمارستان سعودي مرخص شد[/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rasouli20110807045248717.jpg[/img]

به گزارش خبرگزاري فرانسه، يکي از مقامات عربستان سعودي که ‌خواست نامش فاش نشود، روز شنبه (15 مرداد، 6 آگوست) گفت: "رئيس جمهور يمن ساعت 21:00 روز شنبه به وقت محلي پس از درمان و گذراندن دوره نقاهت، از بيمارستاني نظامي مرخص شده است."

اين مقام سعودي بدون اشاره به جزئيات و زمان دقيق، افزود، صالح براي بهبود و طي دوره نقاهت در رياض خواهند ماند.

اين در حالي است که روز شنبه يکي از ژنرال‌هاي ارشد ارتش يمن که به صفوف انقلابيون پيوسته، پس از آن که نيروهاي گارد جمهوري به فرماندهي پسر صالح، روز جمعه مقر نيروهاي مخالف را هدف قرار داد، تهديد کرد، به کاخ رياست جمهوري حمله خواهند کرد.

صدها هزار نفر از مردم يمن اعتراض‌هاي گسترده ضد رژيم را از ماه ژانويه آغاز کرده‌اند و خواستار پايان فساد، بي‌کاري و برکناري علي عبدالله صالح هستند. صالح از سال 1978 قدرت را در يمن در اختيار دارد.

معترضان يمني همچنين بر تشکيل شوراي موقت براي ممانعت از بازگشت صالح به يمن تاکيد دارند.

http://presstv.com/detail.fa/192731.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بشار اسد: اشتباهاتم را می‌پذیرم
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، برخی اشتباهات خود و نیروهای امنیتی این کشور را در برخورد با مخالفان پذیرفت.
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، روزنامه «دیلی استار» لبنان، خبری را منتشر کرده که بر پایه آن، بشار اسد در دیدار با هیأت سه نفره ای که متشکل از هند، برزیل و آفریقای جنوبی ـ که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به این کشور رفته اند ـ اعتراف کرد که برخی از رفتارهای وی و نیروهای امنیتی این کشور، اشتباه بوده است.

بنا بر این گزارش، وزاری خارجه این سه کشور، روز چهارشنبه به همراه دیدار با «ولیدالمعلم»، وزیر خارجه این کشور، خواهان پایان خشونت های اخیر در این کشور شده اند.

نماینده هند در سازمان ملل متحد نیز درباره این دیدار گفت: بشار اسد تصدیق کرده که برخی از رفتارهای وی و نیروهای امنیتی اشتباه بوده و تلاش ها بر این است که از انجام کارهای این چنینی در آینده جلوگیری شود.

این گزارش می افزاید: اسد همچنین اعلام کرده است که تجدیدنظر اساسی در قانون و فعالیت مخالفان تا ماه مارس و فوریه 2012 نهایی و تکمیل خواهد شد.

با وجود انتشار چنین خبری، مقامات ایالات متحده اعلام کرده اند که همچنان فشار خود را بر بشار اسد ادامه خواهند داد و همزمان تحریم هایی را علیه این کشور وضع خواهند کرد.

گفتنی است، روز چهارشنبه، داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه هم در سفری به سوریه با مقامات این کشور گفت وگو کرد و در بیانیه ای اعلام نمود که ترکیه به روشنی درخواست خود را به مقامات سوری گفته است.

گویا هم اکنون گفت وگوهای یک جانبه ای با بشار اسد صورت می گیرد و در این میان، گفت وگویی با مخالفان ـ که یک طرف قضیه هستند ـ نیز انجام نشده است.

از سویی، برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، برای منحرف کردن افکار عمومی از قتل عام در بحرین و رسانه های غربی مانند بی بی سی برای انحراف افکار عمومی از جنایات دولت انگلیس در این کشور، فشارها و تبلیغات را بر سوریه متمرکز کرده اند تا به دنبال این فشارها، دیگر نامی از مردم مظلوم بحرین و جنایات پلیس انگلیس شنیده نشود.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/61506/بشار-اسد-اشتباهاتم-را-می‌پذیرم]منبع[/url]

-------------------------------------------
[color=orange][b]ادغام شد
rezat1980[/b][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک انیمیشن درباره قیام مردم بحرین
حجم 17.6 مگابایت
http://crazydoctor.persiangig.com/video/Bahrain%20Art.flv

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در روزهاي اخير درباره آنچه در سوريه روي داد، خبرها و گزارش‌هاي متعددي نوشته شده است، به ویژه ورود ارتش سوريه به شهر «حماه» در مركز اين كشور و آنچه در آنجا روي داد، بهانه‌اي شد تا حملات متعددي از سوي طرف‌هاي گوناگون منطقه‌اي و غربي به حاكميت اين كشور به اتهام كشتار مخالفان وارد شود.

به گزارش «تابناک»، كشته شدن شماري در اين شهر، حتي باعث شد روسيه و چين هم به عنوان كشورهاي طرف دمشق در شوراي امنيت، پاي بيانيه محكوميت نظام اين كشور را امضا كنند.

اما واقعا در شهر «حماه» چه گذشت؟

بنا بر این گزارش، آغاز اعتراضات در سوريه از همان نخست بر خلاف ديگر كشورهاي عربي شكل مسالمت‌آميز نداشت و حملات مسلحانه از سوي افراد ناشناس به نيروهاي امنيتي دیده می شد و اين اقدامات با توجه به اطلاعاتي كه دولت سوريه پيش از اين به دست آورده بود، نشان از يك برنامه‌ريزي گسترده براي يك جنگ داخلي داشت.

بنا بر اطلاعات موجود، در سوريه قرار بر آن بود تا آنچه در ليبي روي داده، در آنجا هم به شیوه مهندسی معکوس بازسازي شود. در اين بازسازي، شهر «حماه» بايد نقش «بنغازي» را ايفا مي‌كرد و به دليل سابقه تاريخي آن ـ حمله خونين ارتش به اين شهر در دهه هشتاد كه هزاران كشته بر جاي گذاشت ـ بايد مركز فعاليت و حركت نظامي و سياسي مخالفان شود.

از سویی، دستگيري‌هايي هم كه نيروهاي امنيتي سوريه از مخالفان، به ويژه افراد مسلح كردند، نشان داد هدف نهايي آنها همين شهر است.
در این باره باید گفت، سفر سفراي آمريكا و فرانسه به اين شهر كه پنهانی صورت گرفت ـ البته سوري‌ها به عمد اجازه چنين سفري را دادند تا لينك‌هاي آمريكا و فرانسه را شناسايي كنند ـ دولت سوريه را به اين نتيجه رساند كه هر آنچه قرار است رخ دهد، در همين شهر است.

این گزارش می افزاید: اين اطلاعات باعث شد تا ارتش سوريه، نخست در مرزهاي تركيه ـ كه عمده تسليحات و نيروهاي عملياتي از آنجا وارد سوريه مي‌شدند ـ مستقر شوند و از اين ورود و خروج‌ها جلوگيري كرده و سپس شهر «حماه» را كاملا آزاد گذاشت تا هر كس دوست دارد، وارد آن و یا از آن بیرون شود.

اين شايعه كه «حماه» از كنترل دولت خارج شده و مخالفان كنترل آن را به دست گرفته‌اند ـ و واقعا هم چنين بود ـ و نيروهاي امنيتي به جز مراكز حساس دولتي از اين شهر بیرون رفته اند، به سرعت در سوريه پيچيد و باعث شد، آنها باور كنند طرحشان درباره مركزيت «حماه» براي شورش نهايي به ثمر رسيده و زمان موعود فرا رسيده است.

با توجه به اين اطلاعات، گروه گسترده ای از مخالفان مسلح دولتي و رهبران سياسي آنها حتي از بیرون كشور، پنهانی خود را به «حماه» رساندند تا مرحله آخر طرح را اجرايي كنند؛ سفر سفير آمريكا در سوريه نيز همزمان با این بود.

در ادامه، ارتش سوريه به مدت يك ماه شهر را در محاصره كامل قرار داد و افراد ورودي به شهر، مراكز تجمع و اهداف آنها براي حمله را شناسايي كرد. در روز موعود، همه خروجي‌هاي شهر را بست و وارد «حماه» شد. عمليات در «حماه»، بسیار سريع پایان یافت و از آنجا كه ارتش، اطلاعات دقيقي از مراكز تجمع مخالفان داشت، گروهي از آنها در درگيري كشته شدند و شمار بيشتري كه از اين کار دقيق ارتش وحشت كرده بودند، ناچار به تسليم شدند.

سوري‌ها در «حماه» گنج‌هاي گرانبهايي پيدا كردند. شماری از مخالفان خارجي كه مقيم تركيه يا كشورهاي عربي بودند و در نشست آنتاليا و استانبول هم مشاركت داشتند، در ميان دستگيرشدگان دیده می شدند.
«حماه» اما با وجود تبليغات موجود، بسیار سريع آرام شد و مرحله پاياني آرام‌سازي را سوري‌ها بايد در دو شهر «حمص» و «ديرالزور» انجام مي‌دادند كه تسليحات اولي از لبنان مي‌آمد و دومي از عراق.

اقدام سوري‌ها هر چند باعث شد، بيانيه‌اي از سوی شوراي امنيت عليه اين كشور صادر شود، اما آنچه ارتش انجام داد، مهمتر از اين بيانيه بود. مقامات دمشق بلافاصله ريز عمليات خود، از جمله دستگيري شمار بسیاری از اعضاي القاعده عراق را به آگاهی مسكو و پكن رسانده و مانع از تشديد اقدامات كشورهاي غربي، عربي و تركيه عليه خود شدند.

نتيجه اين عمليات و صادر نشدن قطعنامه عليه سوريه را مي‌شد در واكنش‌ها و رويدادهاي بعدي ديد. عصبانيت ترك‌ها از اين عمليات، به گونه اي بود كه داد احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه را هم درآورد. فرستادن آقاي اوغلو به سوريه بيشتر براي به دست آوردن اطلاعات بود و اينكه ارتش سوريه در عمليات خود تا چه اندازه موفق بوده و چه اسناد و مداركي عليه آنكارا به دست آورده است.

به نوشته منابع لبناني، هنگامي كه داود اوغلو به ديدار اسد مي‌رود،[size=18] اسد خطاب به وي مي‌گويد: اگر براي جنگ آمده‌اي، اين گوي و اين ميدان، اگر براي نصيحت كردن آمده‌اي، از همان راهي كه آمده‌اي برگرد و اگر آمده اي حرف بشنوي، پس اين توضيحات را هم از من بشنو[/size]. به اين ترتيب، در نشست شش ساعته به آقاي اوغلو، توضيح داده شد كه اين راهي كه حزب عدالت و توسعه با هدايت آمريكا، فرانسه و كشورهاي عربي مي‌رود، به تركستان است.

نتايج بعدي اين رخداد را مي‌توان در رفتار سياسي رهبران كشورهاي غربي و عربي ديد. عربستان، قطر، كويت و بحرين با فراخواندن سفراي خود از دمشق و آن پيام شاه سعودي، نشان از شكست مأموريت آنها مي‌داد. سخنان هيلاري كلينتون با شبكه «‌اي.بي.سي» آمريكا كه گفت ما نياز به همراهي ديگر كشورها براي سرنگوني نظام اسد داريم نيز داستان شكست ديگري بود.

آنچه سفير آمريكا هم درباره «حماه» هم درباره سرنوشت كساني كه با آنها در اين شهر ديدار كرده، نشان داد او آنها را به كشتن داده يا روانه چوبه ‌دار و حبس‌هاي ابد كرده، بدون آنكه نتيجه‌اي قطعي از اين کار به دست بياورد.

تماس اردوغان و اوباما هم نشان داد، آنها ديگر از فاز براندازي نااميد شده‌ و بايد تنها در عرصه رسانه‌اي بگويند ما با سوريه اتمام حجت كرده‌ايم و اگر به خواست ما تمكين نكند، بايد هزينه يك جنگ را به تن بخرد؛ چیزی كه از ترك‌ها بعيد است.

از سوی دیگر، «وليد جنبلاط»، رهبر حزب سوسياليست دروزي لبنان كه به دعوت اردوغان به تركيه رفته بود تا به خواست ترك‌ها براي خارج شدن از كابينه نجيب ميقاتي، اسباب سقوط دولت اين كشور را براي يك فشار خارجي بر سوريه فراهم كند، بلافاصله به دمشق رفت و طرح ترك‌ها را به آگاهی اسد رساند و در بيروت با صداي بلند اعلام كرد آنچه من در سوريه ديدم و شنيدم، موفقيت دولت در اصلاحاتي است كه آغاز كرده و به پايان خواهد برد.

به گفته ديگر منابع لبناني، اسد اما از اينكه برخي‌ها در كشور تند رفته‌اند و اقدامات بیرون از چهارچوب كرده‌اند، آگاه است و آن را اشتباه نابخشودنی مي‌داند؛ افزون بر اینکه منابع آگاه مي‌گويند، بی گمان، اگر نظام حاكم در سوريه، بخواهد مي‌تواند با اعتماد به مردم خود، مشاركت دادن همه در قدرت و شكل دادن اصلاحات واقعي از اين مرحله سخت گذر كند.
[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/183857/%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%C2%AB%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%87%C2%BB-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%8C-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D8%9F]منبع[/url]
[b]
[color=orange]ادغام شد.
rezat1980[/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنا به دلايلي وارد اين بحث نمي‌شم.
فقط در حد يك خط عرض مي‌كنم كه :

«گاهي برخي رسانه‌هاي داخلي ما، از تلويزيون رسمي سوريه نيز پروپاگانداي بيشتري براي اين كشور انجام مي‌دن! آدم مي‌مونه كه چي بگه!!»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوال: غربي ها كه به طور كاملا واضحي در حوادث سوريه دست دارند و آتش بيار معركه هستند، آيا قادر خواهند بود با انحراف اذهان، جلوي آشكار شدن "بيداري اسلامي" در عربستان سعودي را بگيرند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]غربي ها كه به طور كاملا واضحي در حوادث سوريه دست دارند و آتش بيار معركه هستند، آيا قادر خواهند بود با انحراف اذهان، جلوي آشكار شدن "بيداري اسلامي" در عربستان سعودي را بگيرند؟[/quote]
پس چرا برای من واضح نیست؟ حالا همه جا بیداری اسلامی هست حتی توی انگلیس اما توی سوریه بیداری فتنه؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد در پی حملات سنگین زمینی و هوایی نیروهای نظامی و امنیتی سوریه به بندر لاذقیه، بیش از پنج هزار پناهنده فلسطینی که در این منطقه سکونت داده شده بودند، در حال فرار برای نجات جان خود هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل در بیانیه ای روز دوشنبه اعلام کرد سوریه میزبان حدود۱۰هزار پناهنده فلسطینی است که در این میان نیمی از آنان به دلیل خطرجانی ناشی از حملات سنگین نیروهای سوریه در حال فرار از منطقه هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد چهار تن از پناهندگان فلسطینی کشته شده اند و از دولت سوریه خواست اجازه دهد نیروهای کمک رسانی بتوانند راهی اردگاه پناهندگان فلسطینی شوند.

همچنین رویترز گزارش داد روز دوشنبه دمشق،پایتخت سوریه هم صحنه تظاهرات بوده که با سرکوب شدید نیروهای نظامی و امنیتی روبرو شده است.

ترکیه بار دیگر به دمشق هشدار داده که در اولین فرصت، عملیات نظامی علیه شهروندان سوریه را متوقف کند.

کریستوفر گونس، سخنگوی آژانس فعالیت های پناهندگان سازمان ملل در خاورمیانه به خبرگزاری فرانسه گفت: «در ناحیه الرمل در لاذقیه پناهندگان فلسطینی در حالی گیر افتاده اند که تمامی مناطق اطراف آن ها تخلیه شده و مردم از آن جا گریخته اند.»

وی همچنین خبر داد دولت دمشق به پناهندگان فلسطینی دستور داده اردوگاه پناهندگان را ترک کنند و افزود: «شرایط در اردوگاه هشدار دهنده گزارش شده ولی دولت بشار اسد اجازه هیچ گونه دسترسی به ما نمی دهد تا حداقل بدانیم وضعیت در چه حالی است.»

آتشبار سنگين روی شهر لاذقيه که از شنبه شروع شده هنوز ادامه دارد. يک شاهد عينی روز دوشنبه با نام مستعار به خبرگزاری رويترز گفت: «ماموران نظامی هر جنبنده ای که می بينند، به رگبار می بندند و نيروهای دريايی هم از راه دور به مناطق تجمع احتمالی مردم شليک می کنند.»

لاذقيه پس از حماه و ديرالزور چندمين شهری است که به تسخير نيروهای نظامی و امنيتی بشار اسد درآمده و دستگيری و کشتار معترضان در اين شهر ادامه دارد. به گفته شاهدان عينی و ساکنان لاذقيه، تانک های نظامی در هر گونه محل احتمالی تجمع مردم جمع شده و هرکسی که قصد عبور و مرور داشته باشد توسط ماموران دستگير می شود.

به گفته شاهدان عينی که طی گفت وگوی تلفنی با خبرنگاران رويترز صحبت کرده اند، محله های «الرمل الفلسطينی» (که ميزبان حضور پناهندگان فلسطينی است)، «صليبه»، «الاشرفيه» و «القنينه» زير حمله و آتشبار سنگين نيروهای ارتش است.

شاهدان عينی همچنين می گويند: «مردم و ساکنان می خواهند از منطقه درگيری فرار کنند ولی تمامی راه ها به خارج از لاذقيه بسته است و شهر در محاصره است. بهترين راه برای فرار از حمله مسلحانه، انتقال از محله ای به محله ديگر درون شهر است که آن هم با خطر و تلفات زيادی همراه شده است.»

يکی از گروه های مخالف بشار اسد در لاذقيه اعلام کرد سه تن در روز دوشنبه توسط نيروهای بشار اسد کشته شده اند که شمار کشته های سه روز گذشته در اين شهر را به ۳۱ تن رسانده است. به گزارش رويترز، در ميان کشته شدگان، جنازه يک دختر دو ساله هم ديده شده است.

همچنين گزارش شده که جمعيت تظاهرکنندگان در گوشه و کنار شهر هنوز جمع می شوند و خواهان خروج نيروهای نظامی از لاذقيه هستند.

خبرگزاری های دولتی سوريه در گزارش های خود حمله نظامی سنگين به لاذقيه را تاييد کرده و می گويند «برای خنثی کردن گروهک های تروريستی به اين شهر رفته اند و تا کنون دو سرباز پليس در اين درگيری ها کشته شده اند.»

لاذقيه بر خلاف ديگر شهرهای سوريه که اکثريت سنی نشين دارد، ميزبان اکثريت علويان است که از همان خاندان بشار اسد به شمار می آيند. حافظ اسد در زمان گرفتن قدرت به علويان پيام داد که از کوهستان ها خارج شده و در ازای دريافت زمين ارزان، در لاذقيه سکونت اختيار کنند.

به گزارش رويترز، بندر لاذقيه همچنين از شاهراه های اقتصادی اصلی برای حاکميت بشار اسد است و جمال اسد، عموی بشار اسد حاکميت اين بندر را در اختيار دارد و اعضای خاندان اسد و نزديکان آن ها، به نوعی همه کاره بندر هستند.

گروه های مدافع حقوق بشر سوريه همچنين می گويند نيروهای بشار اسد روز دوشنبه به نزديکی شهر حمص حمله کرده و شماری از معترضان را دستگير کرده اند که شمار دستگيرشدگان را به ۱۲ هزار تن رسانده است.

اوسکار فرناندز تارانکو، معاون سياسی دبيرکل سازمان ملل در نيويورک هفته پيش در گزارشی اعلام کرد طبق آمار مستند وثبت شده، [b]در جريان درگيری ها در سوريه در ماه جولای ۱۸۸ تن و تا تاريخ هشتم اوت (ماه جاری ميلادی) ۸۷ تن کشته شده اند. وی گفته شمار کشته شدگان غيرنظامی و شهروندان سوريه در جريان درگيری ها از ماه مارس تاکنون، از دو هزار تن فراتر رفته است. [/b]

منبع[url=http://www.radiofarda.com/content/f5_un_said_5000_palestinian_refugess_are_escaping_latakia_amid_syrian_offense_attacks/24297861.html]Web Page Name[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اصلا دلم نمی خواست تو بحث داخل بشم.

اما حوداث سوریه یکی به من بگه حق با کیه. این اماری دم به دم منابع بیگانه اعلام می کنند درسته؟

جامع برام توضیح بدید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"یاسر عبد ربه "دبیر کل سازمان آزادبیخش فلسطین ( ساف) می گوید حمله نیروهای امنیتی و تانک های سوریه به آوارگان فلسطینی در بندر" لاذقیه" جنایت علیه بشریت است .
به گفته دبیر کل ساف، تانک های ارتش سوریه در حالی به خانه های آوارگان فلسطینی شلیک کرده اند که این آوارگان جایی برای رفتن یا پناه گرفتن ندارند .
سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از حملات دریایی و زمینی ارتش سوریه به لاذقیه، از خروج بیش از 5 هزار تن از پناهندگان فلسطینی از این شهر خبر داده است.
طبق این گزارش، اردوگاه آوارگان " الرمل " al-Raml که 10 هزار آواره فلسطینی در آن زندگی می کردند، در حملات ارتش سوریه کاملا نابود شده است .

[url]http://www.radiofarda.com/archive/news/20110816/143/143.html?id=24298882[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.