Recommended Posts

عکس ها وفیلم
ضبط سلاح وتجهیزات از 65 فرد مسلح بازداشت شده
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-212444_h382323.jpg

اعتراف سردکردگان اشرار بازداشت شده
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-213538.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-213632.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-213956.jpg

بازدید هئیت بین المللی از کشورهای اسپانیا آلمان روسیه کوبا چین از شهر حماه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-194654_h382345.jpg

فیلم = اعزام ناظران اتحادیه عرب به سوریه

http://film.irna.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1927




[size=24][color=green]65 فرد مسلح در مناطق شمالی و مركزی سوریه دستگیر شدند[/color][/size]


دمشق - یك مقام مسوول سوری پنجشنبه شب گفت : 65 فرد مسلح در مناطق شمال غرب و مركز سوریه طی دو عملیات جداگانه از سوی نیروهای امنیتی این كشور شناسایی و دستگیر شدند.


وی كه به نامش اشاره نشده و اظهاراتش در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد ، افزود: در یكی از این عملیات ها كه در منطقه كفرومه در نزدیك منطقه معره النعمان در استان ادلب در شمال غرب سوریه انجام شد ، 57 فرد مسلح شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام سوری با اشاره به این كه این افراد در جریان شناسایی محل اختفا و به دنبال درگیری با نیروهای امنیتی سوری دستگیر شدند ، افزود: در جریان دستگیری آنان مقادیری زیادی سلاح ، مهمات ، لوازم ارتباطی پیشرفته ، وسایل انفجاری و مین كشف شد.

وی ادامه داد : نیروهای امنیتی در یك اقدام دیگر در شهر حمص در مركز سوریه نیز هشت نفر از افراد مسلح سابقه دار را شناسایی و دستگیر كردند.

شهر حمص در هفته های گذشته شاهد ناآرامی و اقدامات افراد مسلح بود كه بر اساس برخی گزارش ها در روزهای اخیر اوضاع در این شهر به طور نسبی آرام است.

[size=18][color=green]مقام سوری مزبور همچنین برخی اخبار منتشره از سوی شبكه های مغرض در ارتباط با حمله افراد به مراكز دولتی و امنیتی در منطقه معره النعمان را رد كرد و افزود كه انتشار این اخبار در راستای حملات تبلیغاتی هشت ماه گذشته علیه سوریه صورت می گیرد.

در همین حال جسد یك پزشك نیز كه پیشتر در منطقه مزبور ربوده شده بود ، كشف شد و افراد مسلح نیز در مناطق مختلف استان ادلب سه نفر از شهروندان را به قتل رساندند.

بر پایه گزارش مزبور ، نیروهای حفظ نظم (مردمی) در سوریه نیز در جریان یك درگیری با افراد مسلح در منطقه 'كنصفره ' در منطقه جبل الزاویه در نزدیك منطقه معره النعمان نیز سه نفر از این افراد را كشته و یك نفر را زخمی كردند.

در جریان این عملیات یك نفر از نیروهای حفظ نظم سوری نیز زخمی شد.[/color][/size]

برخی از مناطق مركزی و مرزی سوریه از اواخر اسفند ماه سال گذشته شاهد ناآرامی است.


http://www.irna.ir/News/30668374/65-%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

[size=24]
[color=green]روسیه: مخالفان سوری دست از خشونت بردارند[/color][/size]

وزیر امور خارجه روسیه با دعوت از مجامع بین المللی برای درخواست از همه طرفها و حتی مخالفان در سوریه برای دست کشیدن از خشونت؛ از اتحادیه عرب خواست درباره این مسأله موضعی آشکار اتخاذ کند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" امروز به خبرنگاران گفت: موضع اتحادیه عرب درباره ضرورت توقف خشونتها باید آشکار و با جزئیات بیشتر باشد.

وی افزود: برای اجرایی کردن طرح اتحادیه عرب، پیشنهاد می کنیم که همه کشورهای ذیربط بدنبال راه حلی مسالمت آمیز در سوریه باشند؛ و نه فقط اینکه از مسئولان سوریه بخواهند به خشونت پایان دهند؛ بلکه برای گروه های مخالف نیز بدون استثنا چنین درخواستی را مطرح کنند.

لاوروف خاطرنشان کرد: این امر باید از سوی اتحادیه عرب و کشورهایی صورت بگیرد که مخالفان در آن کشورها مستقر هستند.

کشورهای غربی و اتحادیه عرب و ترکیه که پایگاه اصلی مخالفان سوری است، همواره بصورت آشکار و پنهان از عملیات مسلحانه و خرابکاری در سوریه حمایت کرده اند.

دولت سوریه پس از موافقت با طرح اتحادیه عرب، با اعلام عفو عمومی از عناصر مسلح دعوت کرد سلاح خود را تحویل دهند تا مشمول عفو قرار بگیرند؛ در پی این دعوت وزارت امور خارجه آمریکا فورا به مخالفان سوری توصیه کرد در برابر نظام سوریه تسلیم نشوند
http://fa.alalam.ir/news/254294
[size=18]
[color=green]اخبار کوتاه از سوریه[/color][/size]


*** انتقاد جبهه ملی پیشرو سوریه به تصمیم اتحادیه عرب

جبهه ملی پیشرو سوریه تصمیم اتحادیه عرب در باره تعلیق عضویت سوریه را مخالف منشور آن و موجب تفرقه در طرح مشترك عربی دانست.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، جبهه ملی پیشرو سوریه با محكوم كردن تصمیم اخیر اتحادیه عرب آن را موجب فراهم شدن زمینه برای مداخله خارجی دانست.

*** بازدید هیات صلیب سرخ از اوضاع بیمارستان های حمص

یك هیات از كمیته بین المللی صلیب سرخ مستقر در دمشق و هلال احمر سوریه با سفر به شهر حمص از بیمارستان های این شهر و امكانات و خدمات آنها بازدید كردند.

هیات های مزبور تاكنون گزارشی از این بازدید ارایه نكرده اند.

*** آمادگی استان های سوریه برای برگزاری انتخابات شوراها

استان های سوریه آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات شوراها در 12 دسامبر (21 آذر ماه) آینده اعلام كردند.

مقامات سوری اقدامات و تدابیر لازم برای موفقیت برگزاری انتخابات شوراها در ماه آینده را بررسی می كنند.

*** درخواست شبكه حقوق بشر سوریه از سازمان های حقوق بشری برای بررسی اوضاع این كشور

شبكه حقوق بشر سوریه خواهان بررسی اوضاع این كشور ناشی از اقدامات افراد مسلح و تروریست و تحریك رسانه ای از سوی سازمان های جهانی حقوق بشر شد.

شبكه حقوق بشر سوریه همچنین از دیده بان حقوق بشر سوریه كه مقر آن در لندن است و هیچ مسوول و یا دفتری در سوریه ندارد، به دلیل ارایه گزارش های كاذب در باره حوادث سوریه به شبكه های مغرض خبری انتقاد كرد.

*** افزایش قیمت دلار مقابل لیره سوریه

'ادیب میاله' مدیر بانك مركزی سوریه بالا رفتن ارزش دلار مقابل لیره سوریه را طبیعی دانست.

وی گفت : بانك مركزی سوریه بزودی پس از بررسی آخرین تحولات ارزش جهانی دلار ، قیمت آن را اعلام خواهد كرد.

قبل از حوادث اخیر سوریه در هشت ماه گذشته قیمت هر دلار در سوریه معادل 46 لیره بود و اكنون قیمت دلار در بانك های دولتی به بیش از 50 لیره و در بازار آزاد به حدود 54 لیره رسیده است.

*** حضور مردم در مزار حافظ اسد

شمار زیادی از مردم سوریه در چهل و یكمین سالگرد حركت اصلاحی بر سر مزار 'حافظ اسد' رییس جمهوری فقید سوریه به عنوان آغازگر این حركت در سوریه حضور و نسبت به وی ادای احترام كردند.

آنان در این مراسم حمایت خود را از تصمیم ملی مستقل، وحدت ملی، حفظ امنیت و ثبات كشور اعلام و بر مقابله با دخالت در امور داخلی سوریه تاكید كردند.

*** بیانیه شخصیت های سوری مخالف

شماری از شخصیت های مخالف در استان حمص در مركز سوریه با صدور بیانیه ای خواستار توقف خشونت در این استان شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سوریااستپس'، در بیانیه آمده است: از شما مردم حمص می خواهیم خود را درگیر جنگی نكنید كه همه شكست خورده از آن بیرون آمده و كسی پیروز نمی شود.

از جمله امضاكنندگان بیانیه می توان به عارف دلیله، حازم نهار و میشل كیلو اشاره كرد.

شهر حمص به عنوان سومین شهر سوریه در هفته های اخیر شاهد افزایش تنش و درگیری های نظامی است .
[size=18]
*** حمله ارتش الكترونیكی سوریه

در این میان ارتش الكترونیكی سوریه توانست پایگاه اینترنتی شورای ملی مخالفان در اینترنت را مورد حمله قرار دهد.

در بیانیه ای كه در این پایگاه منتشر شده، آمده است: مردم سوریه از مزدوران این شورا مبرا بوده و اكثر آنان با 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه بیعت می كنند.[/size]

*** افزایش سود بانك های خصوصی

سود بانك های خصوصی در سوریه در 9 ماه گذشته سال 2011 میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی سوریااستپس، بانك بین المللی اسلامی سوریه حدود یك میلیارد لیره سود داشته و پس از آن بانك های بیمو ، سوریه مهجر و عوده قرار دارند.

برخی كارشناسان معتقدند علت استقبال مردم سوریه از بانك های خصوصی آن است كه بانك های دولتی حواله خارجی را به ارز نپرداخته و به لیره می پردازند و روی همین اصل مردم به بانك های خصوصی گرایش بیشتری پیدا كرده اند.

http://www.irna.ir/News/30667807/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "العالم"، این مقام مسئول سوریه گفت: ۶۵ فرد مسلح در مناطق شمال غرب و مرکز سوریه طی دو عملیات جداگانه از سوی نیروهای امنیتی این کشور شناسایی و دستگیرشدند.

این مقام مسئول که خبرگزاری سوریه(سانا) اشاره‌ای به نام وی نکرد، افزود: در یک عملیات در ناحیه "کفرومه"در نزدیک منطقه معره النعمان در استان ادلب در شمال غرب سوریه، ۵۷ فرد مسلح شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد درجریان شناسایی محل اختفا و به دنبال درگیری با نیروهای امنیتی سوری دستگیر شدند افزود: در جریان دستگیری آنان مقادیری زیادی سلاح، مهمات، لوازم ارتباطی پیشرفته وسایل انفجاری و مین کشف شد.

این مقام مسئول سوری ادامه داد: نیروهای امنیتی در اقدامی دیگر در شهر حمص در مرکز سوریه، هشت نفر از افراد مسلح سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند.

شهر حمص در هفته‌های گذشته شاهد ناآرامی و اقدامات افراد مسلح بود که براساس برخی گزارش‌ها، در روزهای اخیر اوضاع در این شهر به طور نسبی آرام است.

وی همچنین برخی اخبار شبکه‌های مغرض در ارتباط با حمله افراد به مراکز دولتی و امنیتی در منطقه "معره النعمان" را رد کرد و گفت: انتشار این اخبار در راستای حملات تبلیغاتی از هشت ماه گذشته علیه سوریه صورت می گیرد.

در همین حال، جسد یک پزشک نیز که پیشتر در منطقه مزبور ربوده شده بود ، کشف شد و افراد مسلح نیز در مناطق مختلف استان ادلب سه نفر از شهروندان را به قتل رساندند.

برپایه این گزارش، نیروهای حفظ نظم(مردمی) در سوریه نیز در جریان درگیری با افراد مسلح در ناحیه "کنصفره"در بخش جبل الزاویه در نزدیک منطقه معره النعمان، سه نفر از این افراد را کشته و یک نفر را زخمی کردند.

در جریان این عملیات یک نفر از نیروهای حفظ نظم سوری نیز زخمی شد.

برخی از مناطق مرکزی و مرزی سوریه از اواخر اسفند ماه سال گذشته شاهد ناآرامی است.

[url=http://jahannews.com/vdcjoieviuqehxz.fsfu.html]منبع[/url]

[color=orange]

ادغام شد.

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] نیروهای حفظ نظم (مردمی) در سوریه[/color]

خیلی جالب و قابل تامله و البته نشان از زیرکی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه فقط یه مرد میدون با شرف در میان کشورهای عربی باشه فعلا همین سوریه است کاش در میان کشورهای عربی بیشتر از یکی بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر سوریه از متحدین ما حذق بشه میشه گفت که دیگه اسرائیل تقریبا آماده ی جنگ علیه ایرانه و با این وجود که در صورت حذق سوریه بزرگترین متحد آشکار ایرن حذف و آمریکا و انگلیس و به طور کل ناتو و همچنین اعراب خائن منطقه به راحتی جرات حمله به ایران رو پیدا میکنند و دیگه اونوقت فقط خود خدا و امام زمان به دادمون برسند وگرنه کل ایران هم که بسیج بشه و یکپارچه هم دفاع کنه نمیتونه کاری رو از پیش ببره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
المنار گزارش داد:

حضور ناوهای روسیه در آبهای منطقه ای سوریه

یک رسانه عربی از حضور ناوهای روسیه در آبهای منطقه ای سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار در مطلبی با عنوان ناوهای روسیه در آبهای منطقه ای سوریه، آورده است : در اقدامی سیاسی و نظامی مهم ناوهای روسیه به سوی سواحل سوریه حرکت کردند.


[b]این پایگاه می افزاید: این ناوها امروز به آبهای منطقه ای سوریه می رسند و این نشانه آن است که روسیه جمهوری عربی سوریه را خط قرمز می داند و هر کس به این خط قرمز نزدیک شود روسیه تماشاگر نخواهد بود.[/b]

پایگاه مذکور نوشت : پس از وتوی قطعنامه ضد سوری از سوی روسیه و چین، این دو قدرت بزرگ، خشونتها علیه ارتش و نیروهای امنیتی سوریه را محکوم کردند.

شایان ذکر است که کشورهای عضو اتحادیه عرب با همراهی کشورهای غربی تلاشهای مضاعفی برای فشار به سوریه به کار گرفته اند.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1462717

[color=orange]
ادغام شد

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه با اینکه خیلی مارمولکه ولی این حرکتش تحسین برانگیز و قابل تامل است !
اونها نمی خوان تنها متحد عربشون را از دست بدهند که این برای ما هم بسیار خوب است !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قضيه داره جالب و جالب تر ميشه !!

روسيه با اين اقدامش نشون داد كه در انفعال مطلق به سر نميبره !!

به نظر ميرسه حتي اگر روسيه فقط بخواد به همين حركت و حركات مشابه بسنده كنه / در صورت هر گونه درگيري فيزيكي بين غرب و سوريه و متحدان بالفعلش !! شكاف بسيار عميقي در روابط غرب و روسيه به وجود خواهد آمد و اين مسئله (درگيري غرب و سوريه) بر روابط غرب و چين هم بي تاثير نخواهد بود .

مسلما اين حركت روسيه و هر حركت عملي ديگه اي به نفعه جبعه سوريه و حاميانش خواهد بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالب بود .
بسیار خوشحال شدم .
بالاخره این روسیه هم به خودش یه تکونی داد .
با این حرکت تحرکات ضد سوریه مطمئنا کمتر میشه .
دوست دارم آمریکا یه پایگاه ضد موشکی توی شرق اروپا علم کنه و روسیه هم اونو هدف قرار بده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب اوضاع در همی شده روسیه و ایران و چین یه طرف آمریکا و ناتو و اتحادیه عرب هم یه طرف .
اوضاع داره جالب و جالب تر میشه عجب قصه ای شده این اوضاع سوریه. icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از وقتی توی روسیه قدرت به سمت پوتین چرخیده اقدامات شجاعانه ای از کرملین می بینیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این حرکت روسیه نشون دهنده ی این بود که با تنش روابط غرب با سوریه امکان تنش میان روابط روسیه و چین با غرب خواهد بود.بعد از چند وقت روسیه باز داره کارهای مفید میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر میرسه روسیه از تماشای اشغال کشورهای خاور میانه توسط غرب دیگه خسته شده
در قضیه ی حمله به گرجستان که خوب غربی ها رو مالوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه خوشم اومد بلاخره يک حرکتهايي کرد, البته اگر اين حرکات براي باج گرفتن از غرب نباشه و تا باج رو گرفت بيخيال سوريه بشه! سوريه از صربستان همنژاد براي روسيه مهم تر نيست, همون طور پشت صربستان رو خالي کرد ممکنه به راحتي پشت سوريه هم خالي کنه البته اين رو بايد در نظر هم داشت که روسيه امروز روسيه زمان جنگ کوزوو نيست.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس ها
حمله به غیر نظامیان توسط اشرار
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-210524_h382420.jpg

مصاحبه تلوزیون سوریه با پناهنده بازگشته از ترکیه (علی احمد 33 ساله)
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-191505_h382480.jpg

تشییع جنازه 7 نیروی امنیتی
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-115336_h382184.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-123919.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-124026.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111117-124447.jpg

تظاهرات خودجوش مردم سوریه در روز جمعه در حمایت از ثبات سوریه
حومه دمشق
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-190012.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-190126.jpg

لاذقیه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-190234.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-190308.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-190345.jpg

طرطوس
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-191544.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111118-191909.jpg

فیلم ها

درگیری در مناظره تلوزیونی در باره سوریه
http://film.irna.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1906
[size=18]
حضور عناصر سلفی مسلح درمیان تظاهرات کنندگان وفیلم کشتار نیروی های حفظ نظم ومثله کردن افسران سوری
http://youtube.ir/videos/6307/%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%B6%DB%8C%D9%86-%22%D8%B5%D9%84%D8%AD-%D8%B7%D9%84%D8%A8%22-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-![/size]

[color=green][size=24]
حامیان قذافی با تسلیحات و مهمات به منطقه ساحل فرار كردند [/size][/color]

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالرحمان شلغم وزیر خارجه سابق لیبی روز جمعه تایید كرد كه صدها تن از حامیان معمر قذافی با مهمات و تسلیحات از لیبی به سوی منطقه ساحل واقع در جنوب صحرای آفریقا فرار كرده اند.

وی در جریان یك همایش در همین خصوص تصریح كرد: این یك حقیقت محض است و حامیان قذافی در حال حاضر در قبایل واقع در حدفاصل نیجر و لیبی و همچنین چاد و لیبی حضور دارند.

به گفته وی این افراد در حال حاضر در مناطق مذكور گرد هم جمع شده اند و لازم است كه یك برنامه مشترك با همكاری كشورهای واقع در منطقه ساحل و صحرا اتخاذ شود تا كنترل این مناطق به دست گرفته شود.

شلغم هشدار داده است در صورتیكه برنامه ای مشترك برای كنترل این مناطق از سوی كشورهای واقع در مناطق ساحل و صحرا اتخاذ نشود، در این صورت بهای گزافی باید پرداخته شود.

گفتنی است كه عبدالرحمان شلغم در ماه مارس گذشته در حالیكه نمایندگی لیبی در سازمان ملل متحد را عهده دار بود، از رژیم قذافی جدا شد.

وی با اشاره به وضعیت موجود در مغرب، از مراكش ، الجزایر و جبهه پولیساریو خواست تا اختلافات با یكدیگر را كنار گذاشته و با یكدیگر متحد شوند.

وی همچنین با اشاره به اوضاع كشورش، تصریح كرد كه وضعیت موجود پس از درگیری های سنگین میان نیروهای انقلابی و نیروهای حامی قذافی در لیبی، بسیار پیچیده شده است.

وی در همین خصوص گفت: مردم لیبی در حال حاضر به یك مقطع آشتی ملی نیازمند هستند و همچنین باید ترتیبی داده شود تا تسلیحات در این كشور جمع آوری شوند كه این امر البته مستلزم یك تلاش و همكاری گسترده است


[size=18][color=green]آمریکا: احتمال جنگ داخلی در سوریه[/color][/size]

وزیر امورخارجه آمریکا درباره امکان بروز جنگ داخلی در سوریه به دلیل تسلیح مخالفان و حمایت مالی از آنها اظهار نگرانی کرد.
[color=red]
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "هیلاری کلینتون" در پی انتشار تصاویری از سوی مخالفان سوریه درباره حمله افراد مسلح به پایگاه های ارتش و مؤسسات دولتی، گفت حمایت مالی از مخالفان و تسلیح آنها ممکن است منجر به جنگ داخلی در این کشور شود.[/color]

این اظهارات درحالی مطرح می شود که پیش از این، با اعلام عفو عمومی در سوریه و دعوت از مخالفان برای تحویل سلاح های خود، وزارت امورخارجه آمریکا به مخالفان توصیه کرد از تسلیم شدن خودداری کنند.

سوریه نیز آمریکا را به حمایت آشکار از بحران در سوریه و اقدامات عناصر مسلح ضد ارتش و مردم متهم کرد.

http://fa.alalam.ir/news/254834


[size=24][color=green]اخبار سوریه[/color][/size]

دو نیروی حفظ نظم (مردمی) سوریه روز جمعه در جریان انفجار بمب در یكی از مناطق پر رفت و آمد منطقه القصور در شهر حماه در مركز سوریه كشته شدند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، در جریان این انفجار همچنین یك افسر پلیس به شدت زخمی شد.

سانا در خبر دیگری از زخمی شدن دو نیروهای حفظ نظم در اثر تیراندازی افراد مسلح در نزدیك مسجد العمری شهر درعا در جنوب سوریه و خنثی كردن یك بمب هفت كیلویی از سوی نیروهای مهندسی ارتش سوریه خبر داد.

این خبرگزاری همچنین خبر برگزاری تظاهرات مردم در مناطق قابون و القدم در استان ریف دمشق در نزدیك دمشق را كه خبرگزاری فرانسه آن را منتشر كرد، رد كرد و افزود: امروز در این مناطق آرامش برقرار بوده است .

[size=18][color=green]سانا اخبار شبكه خبری الجزیره را در ارتباط با تیراندازی به سوی تظاهركنندگان در ادلب، حماه و ریف دمشق نیز عاری از صحت خواند.

تلویزیون سوریه روز جمعه برای خنثی كردن اخبار مغرضانه شبكه های الجزیره و العربیه در ارتباط با برگزاری نماز جمعه و ناآرامی های پس از آن، اقدام به پخش خروج مردم از برخی از مساجد این كشور از جمله در مناطق میدان و ركن الدین در دمشق، دیرالزور، درعا، حسكه و حماه كرد و در این ارتباط با برخی از كارشناسان و خبرنگاران خود در این مناطق در خصوص اوضاع و احوال حاكم گفت و گو كرد.

یك مقام مسوول در شهر لاذقیه در غرب این كشور نیز اخبار منتشره در ارتباط با حمله به نمازگزاران مسجد الغزی این شهر را تكذیب كرد و افزود: اوضاع در این شهر آرام بود و اخبار مربوط به حمله به نمازگزاران صحت ندارد.

بر پایه این گزارش ، 10 نفر دیگر از افراد مسلح در منطقه معره النعمان در نزدیك ادلب روز جمعه دستگیری شدند كه با احتساب دستگیری روز گذشته 57 نفر از این افراد در این منطقه، آمار آنها به 67 نفر رسید.[/color][/size]

امروز شماری از نمازگزاران مسجد الحسن و امویین و شماری از مردم سوریه نیز در میدان سبع بحرات با برپایی تظاهرات شعارهایی علیه تصمیم اخیر اتحادیه عرب سردادند.

بر اساس اعلام سانا، شماری از ائمه جمعه در سوریه این تصمیم اتحادیه عرب را محكوم كردند.

برخی افراد سوری امروز با تشكیل كاروان خودرو و نصب پرچم های سوریه و عكس های بشار اسد روی این خودروها و حركت در خیابان های دمشق، تصمیم اخیر اتحادیه عرب را محكوم و حمایت خود را از اصلاحات به رهبری اسد اعلام كردند.

تظاهرات علیه اتحادیه عرب از روز شنبه و به دنبال تصمیم اخیر این اتحادیه در میادین اصلی شهرهای مختلف سوریه از جمله دمشق آغاز و همچنان جریان دارد.
http://www.irna.ir/News/30668989/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.