lorn

پایگاه های نظامی امریکا و متحدانش در خاور میانه و جهان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این پایگاه ها زمینه به خاک و خون کشیده شدن هزاران انسان بیگناه از زن و کودک گرفته تا انسانهای کهن سال .
این پایگاه زمینه ای برای ایجاد ترس در روسای حکومتهای این کشورهاست .
چرا آمریکا باید هزاران کیلومتر دور تر از خانه خود ،لشکر کشی به کشورهای منطقه کرده و ملتهای منطقه را تحقیر و ضعیف نماید .

(اين مساله كه آمريكا در سكوت خبري و دور از چشم رسانه‌‌ها پس از تهاجم ائتلاف تحت رهبري اين كشور به عراق در ماه مارس سال 2003 ميلادي در حال احداث، توسعه يا ارتقاي پايگاه‌هاي نظامي خود و متحدانش در خاورميانه و مناطق نزديك به آن بوده است طي 6 سال گذشته در هياهوي جنگ عراق و درگيري‌ها افغانستان پنهان مانده بود.)
(واقعيت پنهان اين است كه پنتاگون پس از سال 2001 وجوه قابل توجهي را با هدف ساخت، تجهيز و گسترش پايگاه‌هاي نظامي زميني و دريايي آمريكا در منطقه خليج‌فارس و مناطق نزديك به آن اختصاص داده است. اين مساله با اغماض نگريسته مي‌شود كه همين نشانگر بالا بودن سطح تحمل كشورهاي منطقه نسبت به ‌حضور نظامي آمريكا در منطقه صرف‌نظر از سرنوشت جنگ عراق است.
پوشش خبري تلاش آمريكا در زمينه تقويت زيرساخت‌هاي لازم براي حفظ و حتي گسترش حضور نظامي‌اش در منطقه حداقل بازتاب رسانه‌اي را داشته كه يكي از دلايل آن نگراني كشورهاي منطقه نسبت به امنيت منابع نفتي‌شان است.)

امریکا در قطر ، عربستان سعودی ، کویت ، بحرین ، امارات و عمان 21 پایگاه نظامی در اختیار دارد گواه حضور فعال امریکا در منطقه است .
که این پایگا ها از بزرگترین مراکز تامین و تجهیز ارتش آمریکا در منطقه محسوب می شوند .

از میان شش کشور یاد شده کویت شش پایگاه در اختیار نیروهای آمریکایی گذاشته است ، که علی رغم مساحت اندک خود بیشترین امکانات را دردسترس آمریکایی ها در منطقه قرار داده است . این پایگاه ها در شهرها و مناطق دوحا ، کابالز، آرنیجان ، احمد الجابر ( هوایی ) ، علی سالم ( هوایی ) و مینا الاحمدی
( دریایی ) قرار گرفته اند و در جریان حمله ی نیروهای آمریکا به عراق از یک نقش محوری در حمله و پشتیانی نیروهای ارتش آمریکا برخوردار بودند .

بعد از کویت ، قطر بیشترین پایگاه ها را در اختیار نیروهای ارتش آمریکا قرار داده است که تعداد آن ها تا قبل ازجنگ عراق پنج پایگاه اعلام شده بود . این پایگاه های پنج گانه ی نظامی در سال های اخیر بارها و بارها از سوی ارتش آمریکا برای انجام مانورهای نظامی و همچنین حمله به عراق مورد استفاده قرار گرفتند . آخرین باری که این پایگاه ها به طور گسترده به فعالیت در آمدند به تابستان سال 2006 باز می گردد که در ماجرای جنگ سی و سه روزه ی حزب الله و اسرائیل بارها و بارها مقادیر کلانی از امکانات و تجهیزات نظامی را به اسرائیل منتقل کردند و عملا به مهم ترین مرکز پشتیانی اسرائیل در خلیج فارس تبدیل شدند .

کشور بحرین نیز چهار پایگاه نظامی را در خاک و جزایر خود به آمریکایی ها واگذارکرده است که از جمله ی آن ها می توان به پایگاه دریایی المنامه ، پایگاه لجستیکی المحرق و همچنین نقاطی که ناوهای یواس اس واشنگتن و یواس اس آبراهام لینکلن مستقر شده اند اشاره کرد . این پایگاه ها هم اکنون از مهمترین پایگاه های آمریکا در منطقه ی خلیج فارس محسوب می شوند که در مواقع حساس از سوی نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت .
عربستان سعودی با سه پایگاه ،
عمان دو پایگاه
و امارات با یک پایگاه هوایی درمنطقه الظفره ،


[size=24]قطر[/size]
اگرچه قطر نيروي هوايي ندارد ليكن دولت اين كشور در سال 1996 اقدام به ساخت پايگاه هوايي العديد با هزينه‌اي بالغ بر يك ميليارد دلار كرد. هدف از اين اقدام كاملا مشخص بود: «جذب ارتش آمريكا.»
در سپتامبر سال 2001 ميلادي روند فرود و پرواز هواپيماهاي نظامي آمريكا از اين پايگاه شروع شد و پيش از آن كه سال 2002 ميلادي شروع شود تانك‌ها، نيروهاي زرهي، زاغه‌هاي مهمات، تجهيزات پيشرفته ارتباطي و ساير ادوات ارتش آمريكا به علاوه هزاران نيروي نظامي در اين پايگاه و اطراف آن استقرار يافته بودند. دولت قطر در سال 2005 با اختصاص 400 ميليون دلار مركز فرماندهي و كنترل پيشرفته‌اي احداث كرد كه با توجه به عدم پيش‌بيني نيروي هوايي در ارتش اين كشور عملا توسط آمريكايي‌ها مديريت مي‌شود.
دولت قطر به تنهايي بار مالي گسترش زيرساخت‌هاي نظامي ارتش آمريكا در اين كشور را بر دوش نكشيده و پنتاگون هم طي يك دهه گذشته بودجه‌هاي كلاني را صرف گسترش و ارتقاي تاسيسات نظامي قطر كرده است.
به عنوان نمونه پنتاگون حدفاصل سال‌هاي 2001 تا 2009 ميلادي در مجموع 209 ميليون دلار براي توسعه زيرساخت‌هاي نظامي در اين شيخ‌نشين نفت‌خيز اختصاص داد.


[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/ghatar/ghatar1.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/ghatar/ghatar2.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/ghatar/ghatar3.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/ghatar/ghatar4.jpg[/img]


[size=24] بحرین [/size]

پادشاهي بحرين با 750 هزار نفر جمعيت 3 هزار نيروي نظامي آمريكا را ميزباني مي‌كند و به طور منظم شاهد پهلوگيري شناورهاي نيروي دريايي اين كشور است.
حدفاصل سال‌هاي 2001 تا 2009 ميلادي نيروي دريايي ارتش آمريكا قراردادهايي به ارزش 203 ميليون دلار براي اجراي پروژه‌هاي نظامي در بحرين منعقد كرد. يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي طرف قرارداد براي اجراي اين پروژه‌ها شركت (contrack International) است. اين شركت همين اواخر متعهد به ساخت 2 مجموعه چند طبقه براي نيروي دريايي ارتش آمريكا مجهز به تجهيزات مخابراتي ارتباطي پيشرفته در سواحل بحرين شد.
اين شركت در ماه سپتامبر 2009 برنده مناقصه‌اي 29ميليون دلاري براي احداث تاسيسات آبي -خاكي به سفارش مركز پشتيباني دريايي نيروي دريايي ارتش آمريكا در سواحل بحرين شد. اين مجموعه در مجاورت تاسيسات ارزشمند 188 هزار فوت مربعي «بازار آزادي» احداث مي‌شود.
اين بازار كه در آن طيف وسيعي از محصولات مصرفي عرضه مي‌شود در تملك نيروي دريايي ارتش آمريكا است و منافع ناشي از آن به مراتب فراتر از سود هنفگت اقتصادي است و نقشي قابل توجه در تغيير نظر شهروندان بحرين نسبت به آمريكايي‌ها ايفا مي‌كند.

[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/bahrain/shiukh1.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/bahrain/shiokh2.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/bahrain/shiokh3.jpg[/img]


[size=24]امارات [/size]

«الظفره» در امارات

[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/emarat/emarat1.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/emarat/emarat2.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/emarat/emarat3.jpg[/img]

[size=24]عمان[/size]
تحركات سايه‌وار آمريكا درعمان هم در جريان است. نيروي هوايي سلطنتي بريتانيا در دهه 1930 ميلادي در جزيره ميره پايگاهي هوايي احداث كرد تا جاي‌پايي در خاورميانه داشته باشد.
امروز نيروي هوايي ايالات‌متحده و ساير شاخه‌هاي ارتش آمريكا به دنبال همين هدف هستند و با ايجاد پايگاهي تحت عنوان «كمپ جاسميكي» در حال گسترش فعاليت‌هاي خود در اين كشور هستند. نيروي هوايي ايالات‌متحده حدفاصل سال‌هاي 2001 تا 2009 ميلادي 13 ميليون دلار درعمان هزينه كرد تا زيرساخت‌هاي مناسب براي حضور خود در اين كشور را فراهم آورد. شركت مقاطعه‌كاري EMTA هم‌اكنون در حال اجراي پروژه‌اي 5 ميليون دلاري براي احداث شهركي از چادر براي اسكان‌دادن نيروهايي است كه در مسير عبور از خاورميانه ممكن است در عمان اتراق كنند.


[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/oman/oman1.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/oman/oman2.jpg[/img]

[size=24]کویت[/size]
خود فروخته ترین کشور خاورمیانه ای به امریکاست علل مختلف گویا گوگل امکان تصویر برداری ا مناطقه پایگاه های مذکور رو نداره

ارتش ايالات‌متحده در سال 1991 ميلادي نيروهاي عراقي را كه به دستور صدام حسين وارد خاك كويت شده و اين كشور را استان نوزدهم عراق خوانده بودند از قلمرو كويت بيرون كرد.

پوشش خبري تلاش آمريكا در زمينه تقويت زيرساخت‌هاي لازم براي حفظ و حتي گسترش حضور نظامي‌اش در خاورميانه حداقل بازتاب رسانه‌اي را داشته است

اكنون در فاصله 25 كيلومتري اين كاخ زيبا و مجلل مجموعه پرهزينه و گرانبهاي ديگري قرار گرفته است. اردوگاه نظامي عارف‌‌جان با آغاز جنگ دوم خليج فارس و تهاجم اتئلاف تحت رهبري ايالات‌متحده به عراق روز به روز گسترش يافت تا آنجاكه امروز 15هزار نيروي آمريكايي را در خود جاي داده و شعب رستوران‌هاي زنجيره‌‌اي آمريكا چون پيتزاهات، هارديز و برگركينگ در آن در حال خدمات‌رساني به سربازان آمريكايي هستند.
يكي ديگر از تاسيسات ارتش آمريكا در كويت كه به‌ويژه در جريان جنگ عراق و پس از آن اشغال اين كشور منشا خدمات زيادي به نظاميان آمريكايي بود كمپ بوهرينگ است. اين پايگاه در شمال شهر كويت و در مجاورت شهرك مسكوني اوديري‌ قرار گرفته است. در اين پايگاه هم طيف وسيعي از امكانات تفريحي و مراكز پذيرايي براي سربازان آمريكايي پيش‌بيني شده است و هيچ‌كس از تعداد دقيق نظاميان آمريكايي مقر در عراق اطلاع ندارد.
همچنین بنادر کویت به صورت اختصاصی، اسکله‌هایی در اختیار نظامیان آمریکایی همچون گذشته قرار خواهند داد.
بر پایه این گزارش، رفت و آمد آزادانه شناورهای آمریکایی در شمال غرب خلیج فارس و آب‌های منطقه «خور عبدالله» و جزیره «بوبیان» کویت نیز عملا به این واحدها سپرده شده است.
پایگاه هوایی «الجابریه» کویت نیز به صورت ویژه در اختیار بخشی از نیروی هوایی آمریکا که عملیات‌های نظامی و جستجو بر فراز عراق را انجام می‌دهد، قرار خواهد داشت.

[size=24]عربستان‌سعودي[/size]

براساس يكي از گزارش‌هاي كنگره حدفاصل سال 1950 تا 2006 ميلادي عربستان‌سعودي از محل خريدهاي تسليحاتي، تجهيزاتي نظامي به ارزش 7/62 ميليارد دلار و 1/17 ميليارد دلار خدمات نظامي از آمريكا دريافت كرده و در همين مدت 295 ميليون دلار كمك نظامي بلاعوض به اين كشور اعطا شده است.
پس از عمليات توفان صحرا در سال 1990 تا ماه‌هاي منتهي به جنگ دوم خليج‌فارس هزاران نظامي آمريكايي در پايگاه‌هاي ارتش اين كشور در قلمرو عربستان‌سعودي مستقر ‌شدند. حضور نيروهاي آمريكايي در خاك عربستان‌سعودي كه مقدس‌ترين اماكن اسلامي را در خود جاي داده است، يكي از دلايل آغاز جنگ بين القاعده و حاكميت پادشاهي اين كشور بود.
ارتش آمريكا حدفاصل سال‌هاي 2003 تا 2009 ميلادي بيش از 559 ميليون دلار در پروژه‌هاي نظامي عربستان‌سعودي هزينه كرد. علاوه بر آن ارتش آمريكا مشاركت فعالي در آموزش يگان‌هاي نظامي ارتش اين كشور دارد.


[size=24]اردن[/size]
نتاگون سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي نظامي اردن و تلاش براي بسط حضورش در خاك اين كشور را فراموش نكرده است.

ارتش آمريكا در دوره 6 ساله 2003 تا 2009 ميلادي 86 ميليون دلار براي ايجاد زيرساخت‌هاي نظامي در اردن هزينه كرد. علاوه بر مشاركت در روند احداث مركز آموزش ضدتروريسم ملك عبدالله دوم با هزينه‌اي بالغ بر 200 ميليون دلار، پنتاگون با اجراي پروژه‌هايي 729 و 400 هزار دلاري پايگاه‌هاي هوايي اردن را با هدف فراهم آوردن امكان استفاده جنگنده- بمب‌افكن‌هاي آمريكايي از آنها نوسازي كرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در نطق آغاز به كار مركز ضدتروريستي كه نام او را يدك مي‌كشد و 70 ميليون دلار از اعتبار ساختش را پنتاگون تامين كرده از اردن به عنوان متحد كليدي آمريكا در خاورميانه و خط مقدم مبارزه با اشاعه افراطي‌گري و ناامني در منطقه ياد كرد.

آنچه در سخنان او هيچ انعكاسي نداشت گستره همكاري‌هاي 2 كشور و تعداد نيروهاي آمريكايي مستقر درخاك اردن بود. اگرچه ارتش اردن ادعا دارد تنها چند يگان آموزشي ارتش آمريكا درخاك اين كشور مستقر هستند اما پاره‌اي منابع از حضور چند واحد از نيروهاي ويژه‌ ارتش آمريكا در اردن خبر داده‌اند.


[size=24] قرقیزستان[/size]

آمریکا از حدود سال ۲۰۰۱ و در جریان اشغال نظامی افغانستان، دو پایگاه هوایی دوران شوروی را در ازبکستان و قرقیزستان از این دو کشور اجاره کرد تا از آنها برای «پشتیبانی» عملیات در افغانستان استفاده کند. آمریکا در نوامبر ۲۰۰۵ پایگاه هوایی ازبکستان را تخلیه کرد اما هم‌چنان پایگاه هوایی خود را در مناس، فرودگاه بین‌المللی پایتخت قرقیزستان، حفظ کرده، با این شرط که سه برابر اجاره سابق را به دولت محلی بپردازد.
اینم پایگاه های هوایی قرقیزستان
[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/gherghizestan/gheghizestan1.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/gherghizestan/gheghizestan2.jpg[/img]


[size=18]ترکیه[/size]

به پایگاههای زیر باید پایگاه هوایی اینجرلیک (Incirlik) در جنوب ترکیه را نیز افزود که مختص یگان سی و نهم رزمی هوایی است.

[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/tork/tork2.jpg[/img]
و
[img]http://www.usless.net/ar/images/stories/food/tork/tork3.jpg[/img][size=24][/size]



این یه نقش از پراکندگی نیروهای امریکایی در دنیا

[img]http://www.usless.net/fa/images/stories/food/us%20military.jpg[/img]

ایگاهها و نیروهای نظامی امریکا در سراسر جهان (نقشه متعلق به سال 2002 است):

رنگ سفید: 46 کشور که هیچ سرباز امریکایی در آن نیست.

صورتی: 156 کشور که سربازان امریکایی در آنها حضور دارند.

قرمز : قرمزم که به نظرم جزو اموال امریکاست

اینم واحد ها و مقررهای مختلف امریکا در بیرون خاکش
* فرماندهي مركزي نيروهاي دريايي در منامه بحرين.
* فرماندهي مركزي نيروهاي هوايي در منطقه اسكان عربستان سعودي.
* فرماندهي مركزي ارتش در كويت.
* تيپ تجهيزات سنگين زميني در قطر و كويت.
* تيپ "عقاب" تجهيزات نيروي هوايي در "سيب" عمان.
* پايگاه سوخت‌رساني هوايي در امارات متحده عربي.
* فرماندهي نيروهاي مشترك در كابل افغانستان كه با نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي همكاري مي‌كند.
* لشگر 76 در افغانستان كه عمليات‌هاي هجومي مختلفي را در تمام نقاط افغانستان اجرا مي‌كند.
* لشگر عمليات مشترك در كشورهاي شاخ آفريقا در جيبوتي.
* لشگر عمليات مشترك 150، كه شامل فرماندهان دريايي چند مليتي در منامه است و 9 ناو را براي محافظت از امنيت درياي سرخ و اقيانوس هند در خود جاي داده است.
* فرماندهي نيروهاي مشترك نيروي هوايي علاوه بر مركز عمليات هوايي در "عديد" قطر.
* مقر نيروهاي مركزي در اردوگاه "السيلية" در قطر.
* مقر فرماندهي مركزي عمليات ويژه در قطر.
* نيروهاي چند مليتي در عراق.
* فرماندهي آموزش نيروهاي امنيت ملي، نيروهاي چند مليتي.
* هيئت نظامي ناتو براي آموزش كه بر روي آموزش افسران عراقي متمركز است.
* فرماندهي نيروهاي هم‌پيمان زميني در كويت.
* فرماندهي مركزي نشر و توزيع كويت.
* واحد اطلاعاتي، مراقبتي و نظرسنجي در پايگاه هوايي "الظفرة" در امارات متحده عربي.


ادیت و انتقال و... به عهده مدیران
در ضمن خیلی محیط کابرپسندی نیست برای پست دادن خیلی اذیت شدم

[url=www.usless.net/]منبع[/url]
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه.ممنون.
مدتها دنبال يه همچين مطلبي ميگشتم اما به دليل پراكندگي حوصلم نميشد سرچ كنم كه شما زحمتشو كشيدي.
باز هم ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دستت درد نكنه.ممنون.
مدتها دنبال يه همچين مطلبي ميگشتم اما به دليل پراكندگي حوصلم نميشد سرچ كنم كه شما زحمتشو كشيدي.
باز هم ممنون[/quote]

خواهش می کنم
وظیفمونه امیدوارم تکراری نبوده باشه


از درست بودن محل تاپیک اطلاع دقیقی ندارم فکر کنم تو قسمت مقایسه قرار بگیره بهتره امیدوارم مدیران ما رو یاری کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
lorn عزیز سلام- خسته نباشی برادر

امیر حسین میگم ایول داره داداش- روسفیدمون کردی!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امیر حسین میگم ایول داره داداش- روسفیدمون کردی!! Laughing
[/quote]

خواهش می کنم حسین جان
هدف از ایجاد تاپیک بیشتر بخاطره نشان دادن اهمیت بحرین برای امریکا بود
که باعث می شه صدای آزادی مردمش رو کسی نشوه و امریکا بخاطره سرمایه گذاری هنگفتی که کرده حاضر رو عقاید دموکراسی خواهنش هم پا بذاره و صدای آزادی رو نشنوه
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی مقاله جالبی بود خسته نباشی
فقط برام سوال هست آمریکا تو چین و روسیه نیروی نظامی داره!؟

این نقشه هم به نظرم جالب باشه،پایگاه های آمریکا در اطراف ایران:
[img]http://sheffield.indymedia.org.uk/images/2011/03/476104.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این نقشه هم به نظرم جالب باشه،پایگاه های آمریکا در اطراف ایران: [/quote]

با سلام -
کاوه جان ممنون تصویر بسیار جالبی بود-

منبع؟؟ البته شما خودت جزو منابع نظامی به حساب میای اخوی .واسه کسب اطلاعات بیشتر میگم


ای کاش رو این تصویر بیشتر بحث بشه.
مثلا پایگاه های مارک شده رو بر اساس اهمیت استراتژیک و تأثیرگذاری به صورت تفکیکی طبقه بندی کنیم.

و یا نوع نیروها و کاربری عمومی هر پایگاه رو به عنوان نمونه در قسمتهای زمینی - دریایی - هوایی- لجستیکی و . . . به تفکیک ذکر کنیم

و . . .

ممنونم از امیر حسین و کاوه بزرگوار. من الله التوفیق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش مستر جان
والا منبع خاصی نداره چون تنها کاری که کرده پایگاه ها رو نشون داده (من از گوگل پیدا کردم)
سایت اصلی سازنده نقشه هم nobasese.org بوده که دیگه وجود نداره :mrgreen:
اگه دوستان گوگل ارث دارن این فایل رو هم که تمامی پایگاه های خارجی رو در جهان نشون میده دانلود کنن
[url]http://www.tni.org/archives//militarism/basesmap.kmz[/url]
فوق العاده جالبه حتما دانلود کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پایگاه های نظامی آمریکا در جهان

 

ایالات متحده ی آمریکا یک شبکه جهانی از پایگاه های  نظامی دارد که این کشور را به بزرگترین اپراتور پایگاه‌های نظامی در جهان تبدیل میکند.

 

امروزه آمریکایی ها در پایگاه ها و مکان هایی در ده‌ها کشور در هر قاره جهان فعال هستند.

tumblr_f1ba335e321d8bf894f6ef67741bc9f4_

بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین در آلمان با 9200 نفر پرسنل است. به دلیل ماهیت حساس و اغلب طبقه بندی شده این اطلاعات، لیست جامعی با تعداد یا مکان دقیق همه پایگاه ها، ایستگاه ها و تاسیسات وجود ندارد.

 

تعداد کل مکانهای خارجی با تاسیسات و امکاناتی که یا در حال استفاده و سرویس هستند، یا ممکن است توسط پرسنل نظامی آمریکا و متحدان، فعال و اداره شوند، کمی بیش از 1000 مکان است.

gpmwuo2obph71.png

مقامات ایالات متحده متهم به همکاری با رژیم های سرکوبگر و دولت های ضد دموکراتیک برای تامین امنیت پایگاه های نظامی خود از آمریکای مرکزی گرفته تا آفریقا، آسیا و خاورمیانه شده اند.

 

پایگاه های نظامی آمریکا در غرب آسیا:

2023_IndexOfUSMilitaryStrength_MAP_03.jp

ایالات متحده ی آمریکا حداقل 30 پایگاه نظامی در خاورمیانه دارد ، از پایگاه‌های کوچک در سوریه و اردوگاه‌های نظامی مشترک با کشورهای میزبان تا پایگاه‌های هوایی تحت کنترل کامل ایالات متحده. 

Screenshot_20230402_165337.jpg

برخی بزرگ و قابل مشاهده هستند در حالی که برخی دیگر بسیار محرمانه باقی می مانند که احتمالاً توسط ترکیبی از پرسنل سیا یا نیروهای ویژه ایالات متحده مدیریت می شوند. اینها از یک آزمایشگاه تحقیقاتی پزشکی تحت مدیریت نیروی دریایی در مصر و پایگاه های دریایی و هوایی در قطر (بزرگترین در منطقه) و امارات متحده عربی تا پایگاه های دورافتاده در مناطق بیابانی مورد مناقشه سوریه را شامل می شود.

____________________

ترجمه و تلخیص از mehdi persian برای میلیتاری

___________________

منابع:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_military_bases

https://fanack.com/politics-in-the-middle-east-and-north-africa/united-states-policy-in-the-middle-east/us-military-in-the-middle-east/

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , mehdipersian گفت:

پایگاه های نظامی آمریکا در جهان

 

ایالات متحده ی آمریکا یک شبکه جهانی از پایگاه های  نظامی دارد که این کشور را به بزرگترین اپراتور پایگاه‌های نظامی در جهان تبدیل میکند.

 

امروزه آمریکایی ها در پایگاه ها و مکان هایی در ده‌ها کشور در هر قاره جهان فعال هستند.

tumblr_f1ba335e321d8bf894f6ef67741bc9f4_

بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین در آلمان با 9200 نفر پرسنل است. به دلیل ماهیت حساس و اغلب طبقه بندی شده این اطلاعات، لیست جامعی با تعداد یا مکان دقیق همه پایگاه ها، ایستگاه ها و تاسیسات وجود ندارد.

 

تعداد کل مکانهای خارجی با تاسیسات و امکاناتی که یا در حال استفاده و سرویس هستند، یا ممکن است توسط پرسنل نظامی آمریکا و متحدان، فعال و اداره شوند، کمی بیش از 1000 مکان است.

gpmwuo2obph71.png

مقامات ایالات متحده متهم به همکاری با رژیم های سرکوبگر و دولت های ضد دموکراتیک برای تامین امنیت پایگاه های نظامی خود از آمریکای مرکزی گرفته تا آفریقا، آسیا و خاورمیانه شده اند.

 

پایگاه های نظامی آمریکا در غرب آسیا:

2023_IndexOfUSMilitaryStrength_MAP_03.jp

 

Screenshot_20230402_165337.jpg

 

 

 

به پایگاه اربیل هم باید اشاره بشه. و البته پایگاه های مخفی که ذکر کردید که احتمالا توسط عوامل سیا اداره میشند یا برخی پایگاه های پوششی.

در این اواخر پایگاه اردن و ریاض و اربیل خیلی فعال بودند. خصوصا ریاض که بسیاری از پروازهای شناسایی عراق و سوریه حالا از مبدا این پایگاه بلند میشند.

 

 

  • Like 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.