mvb_mehrdad

مقايسه قدرت نظامي ايران و عربستان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من ليستي از خريد هاي مورد نياز نيروي هوايي رو تهيه كردم:

170 فروند اف 16 از تركيه 100 فروند مونتاژ داخل

95 فروند ميگ 31

140 فروند سوخو 30

80 فروند سوخو 33

65 فروند ميگ 29 از هند

پس از آن اف 5 و اف 7 بازنشسته و بايد 60 فروند صاعقه توليد و روي پروژه هاي بومي تمركز كرد.

اين يك ليست شخصي و از نظر من ميباشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايران بايد قدرت اول منطقه باشد الان قدرت اول اسراييله با هزار جنگنده مدرن و عملياتي بعد مصر با 600 جنگنده بعد عربستان و بعدش ايران خوب ما هرچقدر هم خريد كنيم نميتونيم بايد خودمون توليد كنيم. و همينطور بايد بيشتر وارد بازار تسليحات بشيم. ولي تحريم ها يكي از بندهاش اينه كه فروش سلاح از ايران به كشورهاي ديگر ممنوعه ولي ايران خيلي پايبند نيست.
قبل از هرچيز اگه ميخوايم قدرت اول منطقه از بعد هوايي بشيم بايد تحريم ها لغو بشه و اقتصاد يه سر و ساموني بگيره بعد بشيم ايران سال 1354 كه سومين نيروي هوايي جهان رو داشت و شوروي ازش ميترسيد. :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان ،من چند سالي هست كه پيگير اين سايتم . به نظر بنده بي لياقتي و بي كفايتي دولتمردامون بوده كه بايد ماها بنشينيم در مورد قدرت نظامي فلان كشور ملخ خور كه تا چند سال پيش جرات ارز اندام در مقابل ايران رو نداشتن و هر روز ترس از چشم غره ايران خواب راحتو از اونا گرفته بود اظهار نظر كنيم .البته بد نيست ،بنده دلخورم كه چرا هر موقع كه ايران بايد عكس العمل نشون ميداد سكوت كرد و عربها گستاختر شدن مثلا در مورد قضيه خليج فارس و عوض كردن اسم كذايي توسط ملخ خورها يا ادعاي جزاير سه گانه و ...كه فقط به حسن همجواري توجه كرديم و ميكنيم .الان هم دوستان در جريان هستن كه وزير امو خارجه بحرين تهديد كرد كه ايران نبايد قدرت نظامي بحرينو بچشد يا عربستانيها كه اصلا ايراني جماعتو حساب نميكنن و ميتونيد در ايام حج ببينيد يا همين كويت كوچولو كه با ايراني جماعت كشور شده. ببخشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]کدوم نیروی هوایی قدرتمند نیروی هوایی ما در مقابل امارات نمیتونه عرض اندام کنه چه برسه به عربستان با فانتوم و اف 5 و میراز و اف 14 میری به جنگ اف 16 و اف 15 . تورنادو و... مثل اینه که با سنگ بری به جنگ تیربار[/quote]
شما مطمئن هستید که ما فقط قراره با فانتوم و اف 14 و میگ 29 به سراغ دشمن برویم؟؟ایا شما از امار واقعی جنگنده ها و تجهیزات نیروی هوافضای سپاه و ارتش خبر دارید؟؟ایا از توانایی رادار ها و تجهیزات الکترونیکی جدید نصب شده بر روی جنگنده های فعلی خبر دارید؟؟
خواهش می کنم زود قضاوت نکنید البته استراتژی نبرد هوایی ما با گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.[/quote]
من خبر داردم
ما فعلا 550 تا f-22 داریم و f-18 and f-19 and f-15 هم از کدام 500 تایی داریم b-2 and b-52 هم از هر کدام 50 تایی داریم
اواکس هم فعلا ده تایی هست
s-300 هم تو هر شهر 5 عدد داریم و در شهرهای مرزی 10 عدد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همگي به نظر من هر كدوم از اين دو كشور پتانسيل خودشونو دارن همونطور كه همه ميدونين جنگ هرگز زميني نخواهد بود دريايي و هوايي خواهد بود در اون صورت ما برتري كامل موشكي در تهاجم و هم برتري دريايي خواهيم داشت و نه به خاطر شناور ها به خاطر سواحل وسيع و سكو هاي متحرك پرتاب موشك هاي ساحل به دريا عربستان هم برتري كامل هوايي را خواهد داشت با يك مقايسه ساده ميشه فهميد در ضمن از بر و بچه هاي سايت ميليتاري بعيده كه نظرات غير كارشناسي بدن نمي شه به فرشته ها به جنگ تسليحات پيشرفته رفت ايمان واخلاص درست اما تجهيزات پيشرفته بايد داشت بخصوص دوستاني كه فكر ميكنن ايران نيروي هوايي مخفي داره و بعضي ها كه در توهم جنگنده هاي پيشرفته نيروي هواي مثلا سوخوي 27 و ميگ 35 و غيره هستند :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای ali naderi ؛ یعنی دولت عربستان از ابتدای دوره خدمت دولتمردان به فکر خرید جنگنده و تانک افتادن! این خریدها سالیان سال است که انجام میشه. بعدش هم در مورد وزیر خارجه بحرین : ایران اصلا جواب خاصی به اونها نمیده چون آدم حسابشون نمی کنه و در این حد نیستند! بعدش هم همین شما دوستان هستین که تا تند با یک کشور صحبت کنیم میگید که باید تنش زدایی کرد و گفت و گوی تمدن ها و ... .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن يك نكته ديگه دوستاني كه از نوسازي و ارتقا حرف ميزنن مثلا پرايد همون پرايده حتي اگر موتور بنز رو روش سوار كنن شما بيا پيشرفته ترين رادار زاسلون رو ببند رو اف 4 وقتي ساير قابليت ها رو نداشته باشه به چه درد ميخوره تازه جنگنده هاي ما از خستگي سازه هم رنج ميبرن به دليل عمر بالا و مدام به درجه رفيع سقوط نائل ميشن مدام :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نوشته msc اگر چه با اغراق بود اما در کل درست است و کل این است که در صورت جنگ برای دشمن هزینه بالایی تولید می شود که این مانع جنگ می شود و برای ما نابودی محض در پی دارد.
با آمدن فرشته و ایمان کاری بر نمی آید که اگر بر می آمد پیامبر خدا با کفار و مردم مکه قرارداد صلح امضا نمی کرد
ایمان بدون فکر معنی ندارد
اگر هم می گویید امام حسین مظهر شهادت است اشتباه است امام حسین مظهر آزادگی است که برای حفظ آزادی و حیات خود و خانواده اش جنگید چرا که راهی نداشت
اگر داستان صلح امام حسن را دوباره بفهمیم بهتر داستان کربلا و در کل مقابله با دشمنان فرا منطقه ای را متوجه می شویم
صلح امام حسن اگر نبود کربلایی هم نبود

سیاست کشور که پرهیز از هرگونه جنگ است بهترین سیاست باتوجه به وضع فعلی کشور است
باید یاد آوری کرد که بعد از جنگ رکود می آید که هزار بار از بمباران بدتر است چیزی در آمریکا دیده اید

نکته دیگر موشک هایی که ایران دارد منظور نوع بالستیک است فقط بدرد بمب اتم می خورند و اگر نه با اختلاف (نمی گویم 1 کیلومتر که هست) 500 متر چه هدفی را می شود زد
اگر باور نمی کنید به کاربرد موشک های روسی در زمان جنگ سرد مراجعه کنید

و درآخر فرق شجاعت و حماقت یک مو است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم همين فكرو ميكنم دولت قبل از اين كه اين حرف ها رو بزنه بايد همه عواقبشو بسنجه نسنجيد به اين فلاكت افتاديم كه بحرين مارو تهديد كنه كشوري كه تا سي سال پيش جزوي از ما بود ولي انگليسي ها اونو جدا كردند همون روز هاي جدايي بحرين واقعن وطن پرست كم نداشتيم اردشير زاهدي موقعي كه داشت تو مجلس متن استقلال بحرين رو ميخوند گريش گرفت حالا من نميخوام دفاع كنم ولي اگه الان نجنبيم ديگه فكر قدرت اول منطقه رو به گور خواهيم برد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بي خيال تر از اين نميشه ديگه بعد ميگن در حد مقابله با ما نيست ميگن نيروي دريايي ما اله و بله نيروي دريايي بدون پوشش هوايي مناسب يعني كشك در همون ساعات اوليه كارش تمومه
حرف اول را در جنگ هاي امروزي نيروي هوايي ميزنه كه نيروي زميني و دريايي بدون اون معنايي نداره گذشت زماني كه ميگ 23 هاي عراق از وحشت تامكت فرار ميكردن بايد به فكر راه چاره بود اگه اين مذاكرات 1+5 نتيجه داد كه بعيد ميدونم نتيجه بده ميشه يه فكري كرد وگرنه خلاص.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا كدوم قدرت اول منطقه قدرت الان به اقتصاده نه به نيرو هاي نظامي ايران همين الان هم اولي منطقه رو از دست داده و تا 30 سال ديگه بلكه 100 سال اگر همين جوري پيش بريم بهش نميرسيم :rose: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قدرت اول اقتصاد اسراييل يا تركيه هستند تركيه به سرعت در حال پيشترفته و اف 35 هم سفارش داده كه صلوات

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته كه حرف اول رو نيروي هوايي ميزنه ولي اينو در نظر داشته باشين كه نيروي دريايي فقط شناور نيست موشك هاي ساحل به درياي با سكوي متحرك هم هست و در ضمن برتري هوايي دشمن رو در آسمان كشورمون ميشه با پدافند هوايي منسجم حل كرد خيلي نااميد هستي شما دوست عزيز آقاي فردين :rose: icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته من منظورم اين بود كه ايران بيش از هر چيز از نظر اقتصادي نابوده تا نظامي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیگه الان نه می شه تسلیحات وارد کرد و نه می شه صادر کرد . سریعا باید فکری به حال سیاست خارجه کرد تا از زیر بار این همه فشار در بیاد و راه برای ارتقاء سطح کیفی نیروی هوایی باز بشه . مثل زمان اقای رفسنجانی که ایران براحتی تونست میگ-29 های رو از شوروی خریداری کنه و فکر کنم زیر دریایی ها هم مال اون زمان باشن .

من یادمه دو سال پیش که به ایران اومدم توی روزنامه مصاحبه آقای شمخانی رو خوندم که اونطور که یادم می یاد نوشته بود که از سال 76 ما شروع به بررسی و تحقیق در مورد ساخته جنگنده صاعقه بودیم . این یعنی برای ساخت صاعقه نزدیک به 10 سال وقت زمان برده . الان هم اگر به دنبال ساخت جنگنده ای هستیم که بتونیم با تهدیدات هوایی کشور های منطقه مقابله کنیم باید تا همین حدود ها زمان ببره . حالا از کی شروع شد و الان در چه مرحله ای هست رو نمی دونم اما مطمئنم که به عنوان یک دانشجوی رشته هوافضا ایران قادر به ساخت جنگنده ای که بتونه با تهدیدات جنگنده ای چون اف-15 مقابله کنه نیست . تا چند سال آینده هم جنگنده هایی چون اف-35 وارد منطقه ما می شن هم ترکیه و هم اسرائیل که البته برای مقابله با این ها باید بیشتر بر روی نیروی پدافندی تمرکز کنیم اما این دلیل نمی شه که جنگنده ها رو رها کنیم .


باید سریعا فکری به حال برون رفت از تنش های خارجی کرد و بهترین راه مقابله با تهدیدات فعلا تا زمانی که قادر به ساخت جنگنده ی رهگیری نشدیم ، خرید جنگنده هایی چون میگ-35 ، سوخو 35 بی ام و یا سوخو 30 کرد . برای جایگزینی جنگنده هایی چون اف-4 و سوخو 24 باید می شه بر روی جی-10 تمرکز کرد . اما تا زمانی که چنین بحرانی در سیاست خارجی داریم که حتی دیگه از دادن سوخت هم به هواپیما ها خودداری می کنند و دولتمردان ما هم نمی تونن راه حلی برای لغو تحریم ها پیدا کنند نمی شه هیچ کدوم از این پروژه ها رو به سرانجام رسوند چون واقعا تا 5 سال دیگه چیزی از جنگنده هامون نمی مونه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.