امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اين هواپيماي پيشرفته ساخت كارخانه ي SAAB بوده و از سال 1947تا1955 در خط توليدقرار داشته است. با اغاز عصر جت نيروي هوايي سويد درصدد ساخت يك هواپيماي كارامد با قابليت رهگيري بمب افكن ها و همچنين درگيري با جنگنده ها برامد. نيروي هوايي سويد هواپيمايي مي خواست كهحتي قادر به برخواستن ويا فرود بر جاده هاي شهري باشد.پس مدت ها تحقيق و بررسي و سرمايه گذاري بر روي اين پروژه هواپيمايي ساخته شد كه در هر طرف داراي دو بال دلتا شكل بود.بال دروني با زاويه ي 80 درجه در سرعت هاي بالا به كار مي امد در حالي كه بال خارجي با زاويه ي 60 درجه براي مانور در سرعت هاي پايين طراحي شده بود.اين هواپيما با نام SAAB210 از يك موتور C/RM6B از نوع توربو جتساخت ولوو نيرو مي گيرد.يك توربين RAM در زير دماغه در مواقع اظطراري نيروي كمكي را فراهم مي اورد.DRAKEN حداقل در زمان خود يكي از بهترين هواپيماهاي جنگي بود و مخصوصا قابليت مانور عالي همواره مي توانست او را بعنوان طرف پيروز در ميادين جنگ هوايي تعيين كند اگرچه اين هواپيما هرگز در ميادين جنگ بكار نرفت. http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fighter/draken/draken_02.jpg هواپيماي DRAKEN j35 تا سال 1990 مورد بازنگري ها و ااصلاحات فراواني قرار گرفت تا اينكه در اين سال جاي خود را به هواپيماهاي ViggenوGripen داد.هم اكنون تعداد اندكي از اين هواپيما در نيروي هوايي سويد مشغول به كارند و تعدادي از ان به دانمارك ؛فنلاند و اتريش صادر شده است.در مدرسه ي ملي هوانوردي امريلكا نيز 6 فرروند از اين هواپيما براي مقاصد اموزشي بكار مي روند.در كل 615 فروند از اين هواپيما توليد شده است.دراكن در زبان سويدي يعني اژدها. http://www.inyokernairport.com/draken/airport_040123-001_2.jpg مشخصات فني: طول:15/3متر فاصله ي بيروني بال ها:9/4متر ارتفاع:8/3متر وزن خالي:8/7 تن وزن با مهمات و سوخت: 4/11تن نيروي محركه:1موتور توربو جت از نوع C/RM6B ساخت ولوو با پس سوز نيروي پيشران:5/56كيلو نيوتن نيروي پيشران با پس سوز:4/78 كيلو نيوتن حداكثر سرعت:9/1 ماخ يا2120 كيلومتر بر ساعت برد:175متر بر ثانيه تسليحات:1قبضه مسلسل 30م م با100 گلوله يا دو قبضه مسلسل 30 م م با 90 گلوله چهار فروند موشك هوا به هوا از نوع rb24 يا rb27 يا راكت هاي 75 م م يا 135 م م بمب هاي 55؛220؛500يا 1000پوندي حداكثر حمل سلاح:2900كيلوگرم خدمه:1نفر http://avions.legendaires.free.fr/Images/Gdraken-2.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اين تاپيك رو من اوايل وردم به اين سايت نوشم امشب دوباره ديدمش عجب اسقبالي كرده بوديد!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طراحی زیبایی دارد. واقعا قابل تحسین هست که از زمان جنگ جهانی دوم تا امروز در خدمت هست. دست شما درد نکنه. من اینو الان دیدم. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اطلاعات یدکی !

1) از این 644 تا ساخته شده ، نه 615 تا .

2) 4 کشور از این جنگده استفاده کردند . سوئد ( در سال 1998 از خدمت بر کنار شد ) دانمارک ( 1993 ) فنلاند ( 2000 ) اتریش ( 2005 )

3) 14 ورژن مختلف دارد که اگه کسی خواست تک به تک توضیح میدم .

4) این جنگده از 1955 تا 1974 در خط تولید قرار داشت که در متن بالا باید اصلاح شود .

5) به خاطر جایگزینی با Saab J 29 ساخته شد .

6) با هواپیمای F-104 Starfighter آمریکا هم دوره بود و با آن رقابت میکرد .

7) برای کاهش مسافت فرود از چتر نیز استفاده میکرد .

8) قرار بود سوئد تا سال 2000 از این هواپیما استفاده کند ولی به دلیل هزینه بالای نگهداری ، زودتر از رده خارج شد .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا هواپيما هاي سويدي بسيار خوب و كار آمد هستن ولي بازار خارجي موفقي نداشتن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با شروع شدن عصر جت سوئد نياز خود را به جنگندهاي كه بتواند بمب افكنهاي ارتفاع بالا و ساير جنگنده ها را رهگيري نموده و از پس انها بر ايد را حس كرد.در حالي كه در ان زمان جنگنده هاي موفقي مثل F_104 امريكايي وجود داشتند با تكيه بر دانش بومي جنگنده Saab 35 ملقب به Darken (تاريك كننده) مسوليت دفاع از آسمان سوئد را بر عهده گرفت.
در سال 1951 نيروي هوايي سوئد نياز خود را به جنگنده اي كه علاوه بر موارد فوق تواتايي عمليات از روي جاده هاي شهري و باندهاي نا آماده و همچنين سوختگيري و مسلح شدن در كمتر از 10 دقيقه با پرسنل غير مجرب اعلام كرد و شركت Saab مامور ساخت اين جنگنده شد ودر همان سال كار طراحي آن را شروع كرد.
گروه Saab 201 مامور آزمايش بالهاي جفت دلتايي اين جنگنده شد و پس از آزمايشات با مقياس كوچك عملي بودن اين طرح را تضمين كرد.
اولين آزمايش روي اينگونه بالها در 21 ژانويه 1952 انجام شد كه پس از موفقيت آميز بودن آن گروه دستور ساخت 3 نمونه مقياس واقعي را صادر كرد. نمونه اول به پس سوز مجهز نبود و فقط براي آزمايش ثبات پروازي ساخته شده بود ولي نمونه دوم به پس سوز مجهز شد و طي آزمايش اوج گيري به طور غير عمدي توانست ديوار صوتي را بشكند.
در حالي كه اين جنگنده براي نبردهاي نزديك Dogfight طراحي نشده بود ولي جنگندهاي لايق و مستعد براي مانورهاي شديد از آب در آمد.
اين هواپيما در سال 1960 به خدمت نيروي هوايي سوئد در آمد و 644 فروند از آن ساخته شد.ناوگان سوئدي داراي چند مدل از اين جنگنده بود بطوري كه نمونه هاي اوليه فقط براي دفاع هوايي طراحي شده بودند و نمونه هاي بعدي مثل J 45 F قابليت محدود حمله به زمين را نيز داشتند.
J 35 در طول خدمت دستخوش تغييرات زيادي شد كه آخرين آنها استاندارد J 35 j بود كهدر اواخر دهه 1980 انجام شد.J 35 هاي سوئد رسما در دسامبر 1998 در حالي بازنشسته شدند كه در حال تعويض با جنگنده چند منظوره JAS 39 بودند. اما در هر صورت تعداد بسيار كمي در هر دو بخش نظامي و غير نظامي به خدمت ادامه ميدهند.
مشتريان خارجي اين جنگنده دانمارك و فنلاند بودند البته در سال 1985 استراليا نيز تعداد 24 فروند J 35d را خريد كه بعدا توسط كمپاني Saab به استاندارد F ارتقا پيدا كردند.
Darken جنگندهاي است رهگير اما با قابليت حمل محدود تسليحات تهاجمي اما Darken هاي دانماركي استثنا هستند آنها جنگنده هايي تهاجمي و داراي توانايي حمل موشك هوا به سطح AGM_12 و Jammer هاي پيشرفته هستند كه قابليت حمل سوخت بيشتر چه در باكهاي داخلي و چه خارجي را دارند.
Darken هاي دانماركي سنگين ترين هاي نوع خود بودند و چند سال پس از همتايان سوئدي خود در سال 1993 بازنشسته شدند.
ارتش فنلاند Darken هاي خود را در سالهاي دهه 1990 با آيونيك و صفحه هاي نمايشگر پيشرفته و دستگاههاي ناوبري و جنگ الكترونيك جديد تجهيز كرد اما در سال 2000 اين جنگنده ها از خدمت در فنلاند نيز بازنشسته شدند.
اما استراليا آخرين كشوري بود كه Darken در آن خدمت ميكرد. آنها نمونه نو J 35d را از سوئد تحويل گرفتند كه داراي 2 توپ داخلي بود ولي توانايي حمل هيچ گونه موشك هوا به هوا را نداشت و سر انجام اين جنگنده ها در سال 2005 از خدمت در استراليا هم بازنشسته شدند.
اما آمريكا در مدرسه ملي خلبانهاي آزمايشي 6 فروند از Darken هاي دانمارك را به خدمت گرفت كه از اين 6 فروند 2 فروند هواپيماي آموزشي TF 35 xd و 1 فروند نمونه شناسايي RF 35 xd هنوز عملياتي هستند. http://cdn.globalaircraft.org/media/img/planes/lowres/saab35_3.jpg
http://cdn.globalaircraft.org/media/img/planes/lowres/saab35_2.jpg

مشخصات فني:
نقش اصلي: رهگير
كشور سازنده: سوئد
شركت سازنده: ساب
خدمه: يك نفر
موتور: Volvo RM6c
قدرت موتور: 7900kp با پس سوز
طول: 15.35 متر
عرض بالها:9.42 متر
ارتفاع: 3.89 متر
وزن خالي: 8250 كيلوگرم براي J 35j
حد اكثر وزن برخاست:12270 كيلوگرم براي J 35j
سرعت: 2ماخ در ارتفاع 11000متري
تسليحات: بمب سقوط آزاد/2 توپ 30 ميليمتري/راكت هاي غير هدايت شونده و موشك AIM_9 Sidewinder (در برخي نمونه ها موشك فالكون)






منبع: http://www.globalaircraft.org/planes/saab_35_draken.pl
مترجم: خودم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
دستت درد نکنه،گویا فنگلیشیت خوبه که چند مقاله رو تو یک روز ترجمه میکنی...ولی یه خورده تکراریه...راستی اون Draken هست...اشتباه نوشتی...
http://military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=7293
مطلب رو نخوندم ولی کامل بود و خسته نباشی،بعد از خروج از اسکرول،تاپیک بالایی رو با این ادغام کنیم بهتره... :lol:
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Draken_4.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Draken_4.jpg[/img][/url]

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بله اشتباه از من بود Draken درسته ممنون از تذكرتون.
هر جور صلاح ميدونيد عمل كنيد :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]قیافه پت و پهن و منحصر به فردی داره !

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Saab_Draken.jpg/300px-Saab_Draken.jpg[/img]

نمیدونم چرا ولی منو یاد دایناسورهای پرنده میندازه !!![/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه. ولی فکر نکنم بتونه خوب مانور بده(همون طور که توی متن گفته) در مورد مانور شدید هم باید دید منظور نویسنده از مانور شدید تحمل چند جی هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]قیافش انگار ناقص الخلقه است ... شبیه جنگنده نیست اصلا [/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_8.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_8.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_7%7E1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_7%7E1.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_6%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_6%7E0.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_5%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_5%7E0.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_4%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_4%7E0.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_3.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_2%7E1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_2%7E1.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/sa_1%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_sa_1%7E0.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.