امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

همه این مسائل به خاطر اینه که دستگاه دیپلماسی امارات توی این چند روز در حال فعالیت و رایزنی با دیگر کشور ها بوده و دستگاه دیپلماسی ما .....
و گرنه یه دولت موقتی مثل دولت لیبی هیچوقت جرات نمیکنه اینطور موضع گیری کنه. حتما اماراتی ها یه رشوه ای، باجی، چیزی بهشون دادن تا این حرفا رو بزنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]دوستان بهتره در اظهار نظراتشون، از ادبيات نژاد پرستانه و برتري نژادي استفاده نفرماين.
تفاخر به ميهن يه چيزه و تفاخر به نژاد چيز ديگري.
ضمناً بعيد مي‌دونم كشورگشايي در هر عصري، جزو اسباب تفاخر قرار گرفته باشه! والا امروز انگلستان بايد بيشترين اسباب تفاخر رو نسبت به جهانيان داشته باشه و ما هم سر تعظيم فرود بياريم!![/quote]
جناب mostafa_by با سلام
نميدونم منظور شما از كشورگشايي چيه يا چقدر تاريخ خونديد اما ميدونم تاريخ هويت ونژاد مانند روح انسان ايا شما وقتي درباره نبرد ترموكوپل يا جنگ چالدران فكر ميكنيد فكرتون فرق ميكنه در جنگ اول ايران غير مسلمان با يونان ميجنگه در حالت دوم ايران مسلمان با عثماني ميجنگه نه برادر تو دو تا حالت از رشادت ايراني خوشحال ميشي از باختش ناراحت ميشي فراتر از هرچيز ديگه ايي برايه تو هم برادر عزيزم ايرانه پس تو وقتي از افتخارات ايران شاد ميشي دليل بر فاشيست بودنت نيست اره مسلمونيم اما ما ايراني مسلمونيم نه مسلمون ايراني برادر عزيزم اين بي ادبي منو ببخش نميخواستم اينجور حرف بزنم اما چند بار ديدم كه شما موقعي كه از ايران صحبت ميشه ناخودآگاه جبهه ميگيريد و به كساني كه طرفدار هويتشونن ميگيد نژادپرست خواستم بگم اگه ادم تاريخ و هويتشو فراموش كنه پوچ ميشه ميشيم الان كه هستيم برادرم ايا واقعا همه اونهايي كه تو جنگ ايران و عراق شهيد شدن واسه بهشت بوده نه برادر ميتونم بگم بيشينه آنها براي ايرانشون بوده براي هويتشون بوده پس تو هم بيا به هم بگيم با يكصدا زنده باد ايران ما نه ايران من يا تو[/quote]
عليكم السلام دوست گرامي.

ممنون از توضيحاتتون.
قطعاً مطالعه‌ي بنده از تاريخ بسيار اندك و ناچيزه و در حساب نمياد.
لكن چيزي كه مي‌دونم اينه كه بين نبرد تروموپيل (فكر كنم نبردي به نام ترموكوپل نداشته باشيم و احتمالاً اشتباه تايپي بوده. شايدم هست و بنده بي‌اطلاعم) و نبرد چالدران زمين تا آسمون فرق مي‌كنه.

نبرد ترموپيل، تهاجم گسترده‌ي خشايارشا براي فتح يونان بود و نبرد دوم، دفاعي از ميهن در برابر حمله‌ي سلطان سليم اول.

نبرد اول، بر سر تصرف آب و خاك كشور همسايه بود و نبرد دوم، بر سر حفظ آب و خاك خود!

در نبرد اول، با انبوهي لشكر به مصاف كشوري كوچك، با لشكري كوچك و كم‌شمار رفتن و در نبرد دوم، با لشكري كوچك و با كمترين امكانات (تير و كمان و شمشير)، به مصاف لشكري انبوه و مجهز به تسليحات روز (باروت، اسلحه و توپ).

اساساً بسيار فرق هست بين تهاجم و دفاع. همون‌طور كه نبرد هشت ساله‌ي ما به مفهوم حقيقي، دفاع از مهين بود (حتي زماني كه در خاك عراق، سنگر دفاعي رو تشكيل داده بوديم).

من به عنوان يك انسان ايراني، به اين افتخار نمي‌كنم كه اجدادم مصر رو فتح كردن يا هند رو يا يونان رو. چون آتيلا هم فاتح بود. اسكندر هم فاتح بود. ناپلئون هم فاتح بود. پطر كبير، هيتلر، استالين، خليفه‌ي ثاني عمر بن خطاب، سلطان محمد فاتح، چنگيرخان و تيمور لنگ و بسياري از شخصيت‌هاي خوب و بد تاريخي هم فاتح بودن و سرزمين‌هاي زيادي رو فتح كردن. صد البته رفتارشون با سرزمين‌هاي اشغالي و علل فتح اون سرزمين‌ها، تفاوت‌هاشون رو نشون مي‌ده.

لكن اينجا جاي اين بحث نيست. بحث اصلي سر اينه كه آيا داشتن ارتشي قوي و تسليحاتي به روز و تيزهوشي فرماندهان و امثالهم، اسباب تفاخره؟ اگه اينطوره امروزه بايد به ايالات متحده نيز مردمش افتخار كنن كه از اون سر دنيا، كلي كشور رو فتح كرده و باران تسليحات سبك و سنگين رو بر سر مردم اون كشورها فرود آورده؟!

آيا بايد مردم انگليس به انگلستان افتخار كنن كه اونقدر سرزمين‌هاي مختلف رو فتح كرد كه ادعا كرد در سرزمين انگلستان، هيچ‌وقت خورشيد غروب نمي‌كند؟!

آيا بايد به چنگيز و تيمور و هيتلر و آتيلا و نبوغ فوق العاده‌ي نظامي‌شون افتخار كرد؟! هرچند كه اين‌ها در بين ملل خود، جزو مفاخرشون محسوب مي‌شن!

طبيعيه كه ذات بشر، از اين چيزها خوشش مياد. اينكه چقدر ما خفن بوديم كه اينهمه جا رو گرفتيم و اينهمه قدرت بوديم و ال مي‌كرديم و بل!

ولي تمامي اين‌ها، جايگزين يك كتاب نمي‌شه! تمامي اين لشكركشي‌ها، در برابر يك ابن سينايي كه امروز و پس از ده قرن هنوز داره نام ايران رو در محافل علمي جهان يدك مي‌كشه ارزش نداره!

در برابر ابن هيثم ها! در برابر رازي‌ها! خوارزمي‌ها! حافظ ها! خيام‌ها! سعدي‌ها!

-------------------------------------------------------------

فكر كنم فرهنگ و تمدن، سواي لشكر و لشكر كشي و برج و بارو سازي و كاخ و ابنيه‌ي سنگي ساختن باشه! يا هجاري‌هاي كپي پيست شده از ساير ملل. يا به سلطه درآوردن 127 تمدن و قوم و قبيله.

فرهنگ، چيزي فراتر از اينه كه عموماً لشكركشان از اون بهره‌ي چنداني نبرده‌ان.

=================================

البته اين موارد، ناقض تاريخ پرافتخار ايران نبوده و نيست. سرزميني كه مردمش چنان غيور بوده ان كه در برابر متجاوزين، از هر كاري كه از دستشون برمي‌اومده دريغ نكرده و با جان و دل از سرزمين‌شون دفاع كرده‌ان. چه در جنگ چالدران، چه جنگ‌هاي با امپراطوري روسيه و چه در هشت سال دفاع مقدس!

اين روحيه‌ي دفاع، قابل تقديره. ولي بعيد مي‌دونم اين تقدير هم دليلي باشه براي بيان حرف‌هاي نژاد پرستانه و تحقير نژادها، قوميت‌ها و مليت‌هاي ديگه![/quote]


برادر عزيز با سلام
خيلي ممنون كه اين حقيرو قابل دونستين و جواب دادين . متاسفم كه اگه از حرف من مبني بر عدم اطلاع بنده در مورد مطالعه تاريخي شما بد برداشت كردين اميدوارم كه رفع سو تفاهم شده باشه و ممنون كه اشتباه منو به من تذكر دادين. واقعا حرفهايه جالب و بسيار متيني بود خيلي زيبا صحبت كردين اما اقا مصطفي منظور من از نام بردن اون دو جنگ نه متشابه بودن اون دوتا بود بلكه برعكس تفاوتهاي اون دو تا بود البته شما فكر كنم حرفهاي منو سريع خوندين .درسته خيلي از حرفهاي شما درست بود ولي تو اون جنگم خشايارشاه به انتقام خون پدر رفت كه داريوش كبير براي تنبيه يوناني ها به خاطر دست اندازي به اناتولي بود كه به اونجا لشكر كشيد به قول بوش دفاع پيش دستانه برادر عزيز ميگي حكومت بر 127 تا كشور افتخار نداره شايد از ديدگاه شما باشه پس حكومت بر 31 استانم افتخاري نداره ميتونيم از اين ابوموسي بديم بره شروع خوبي هر چي باشه اعراب مدعي اون هستن و اونها بخاطر اينكه پيامبر عزيز اسلام عرب بوده پس دوستي با اونها كلاس داره ميتونيم خوزستانو هم بديم به كشور دوست و برادر عراق نگيد كه قياس مع الفارق كه قبول ندارم بخاطر اينكه شما بهتر از من ميدونيد كه اونجاها هم در اون زمون درست مثل قسمتهاي امروز ايران جزوي از خاك ايران بزرگ بودن من از شما يك گله دارم واقعا انصاف نكردين كه كوروش يا داريوش يا انوشيروان و..... را در برابر ادمهايي نامبرديد كه واقعا بويي از انسانيت نبردن اري ما ادمهاي مانند قباد داشتيم كه براي حكومت حاضر به پرداخت باج به خاقان اگه اشتباه نكنم شده بود (خوشحال ميشم اشتباهمو تصيح كنيد) داشتيم ولي بقول يه مورخ كه الان يادم نيست پادشاهان ايران تنها پادشاهان زمان خودشون بودن كه ادعاي خدا بودن نداشتن ميتونيد به تاريخ خوندتون دوباره نگاهي بيندازيد فرعون و قيصر و... تو هر اقدامي از اهورا مزدا كمك ميخواستن بدون اينكه ادعاي فرزندي اونو داشته باشن ؟كوروش بزرگ فكر كنم كه تنها پادشاهي باشه كه در سه كتاب اسماني (تورات انجيل و قران) بصورت چهره ايي مثبت و در حد پيامبران اومده برادر عزيز چرا شما مثل ما از دوران قاجار متنفريد نه بخاطر اينكه سلحشوري نداشت جنگاوري نداشت شاه با عرضه ايي نداشت اما تاريخ بحث زيادي داره ولي در طول تاريخ اقا مصطفي هرگز يك غير ايراني به داد ايراني نرسيده پس وقتي ميگيم ايراني فقط به خودت تكيه كن نه به ديگري نژاد پرستي نيست .
اگه سرتونو درد اوردم معذرت ميخوام ازتون .
راستي من يه شيعه متعصب ام اما در راستاي فرمايش رهبري يه درخواست دارم ازتون البته اگه منو قابل بدونيد لطفا اسم خليفه ثاني رو از اون ليست ويرايش كنيد چون هرچي باشه صحابي پيامبر بوده و نوشتن اون در بين اون تيپ ادمها خوبيت نداره مرسي(البته بين خودمون باشه منم عجب ناسيوناليستيم نه به اون دم زدن از ايران ايران نه به اين گير دادنها به اين جور چيزها)
با اميد بهروزي براي شما
بقول يكي از امضاء هايي كه ديدم (مكه براي شما فكه براي من)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، از سال 1904 تا 1971، یک سرزمین مورد اختلاف و مناقشه بود. در نوامبر 1971، و یک روز قبل از خروج نیروهای بریتانیا از خلیج فارس، نیروهای نظامی ایران، وارد جزایر تنب کوچک و بزرگ شدند و با توافق ایران و انگلستان، هیچ نیازی به رضایت شیخ رأس الخیمه که پیشتر متأثر از سیاسست های انگلستان، مدعی جزایر تنب بود، احساس نشد. به عبارت دیگر، چون بریتانیا به مالکیت و حاکمیت ایران بر جزایر تنب اذعان داشت، نیازی به تدوین هیچ گونه موافقت نامه ای نمی دید.

اما در مورد جزیره ی ابوموسی، وضعیت کمی فرق کرد. در حین مذاکرات ایران و بریتانیا، در سال 1971، بریتانیا مدعی شد که نگران حقوق ساکنان عرب جزیره می باشد که تابعیت امارت شارجه را دارند. دولت ایران در پاسخ اعلام کرد که متعهد است که آنها از حقوق یکسانی با سایر ایرانی ها برخوردار باشند که انگلستان این تعهد ایران را نپذیرفت. با اعمال فشارهای بریتانیا بر ایران مقرر شد که شیخ شارجه، به منظور تأمین نظم میان ساکنان خود در جزیره از یک پاسگاه پلیس برخوردار باشد.

این درحالی است که یادداشت تفاهم به ایران حق استقرار نیروهای ارتش را داد که کارویژه ی آن بسیار مهم تر و متفاوت تر از کارویژه های پاسگاه پلیس بود. با این حال، در مکاتبات بعدی که میان ایران و شارجه و توسط دولت بریتانیا صورت گرفت، ترتیبات بعدی به گونه ای انجام شد که ذره ای در حق حاکمیت ایران بر جزایر تردیدی وجود نداشته باشد و یا سبب ایجاد حق مضاعف برای امارات متحده عربی نگردد. این یادداشت تفاهم و مکاتبات بعدی که جزء لاینفک آن بودند، مورد قبول ایران، شارجه، بریتانیا و جامعه ی بین الملل واقع شد و حتی دولت های عرب رادیکال مانند عراق، سوریه، لیبی و یمن جنوبی نیز که به شکایت از ایران در شورای امنیت پرداختند، کاری از پیش نبردند و شورای امنیت حتی با عدم صدور یک بیانیه اقدام ایران را تأیید کرد.


با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، و خصومت دول عربی با نظام سیاسی جدید، طرح ادعا نسبت به جزایر سه گانه توسط امارات متحده عربی و با حمایت دولت های عربی و غربی، دنبال شد که این ادعاها در نهایت سبب بحران های آوریل و اوت در سال 1992، شد. ایران در 27 سپتامبر 1992، و در چارچوب یادداشت تفاهم 1971، حاضر شد برای رفع سوء تفاهمات درباره ی مفاد یادداشت تفاهم، مذاکره کند. اما هیئت مذاکره کننده اماراتی به طرح جزایر تنب نیز پرداختند و خواهان پایان دادن به اشغال جزایر عربی!! و ارجاع آنها به دیوان بین المللی دادگستری شدند.

از آن زمان تا کنون، بارها امارات متحده عربی، چه به صورت تنهایی و چه در قالب اتحادیه ی عرب و شورای همکاری خلیج فارس، درخواست خود از ایران را تکرار کرده اند. در مقابل، چکیده پاسخ وزارت خارجه ایران این بوده است که "حاضر است درباره ی رفع سوء تفاهمات از یادداشت تفاهم 1971، با امارات مذاکره کند."

به دنبال سفر تاریخی، مناسب و البته دیرهنگام رئیس جمهور محترم به جزیره ی ابوموسی، امارات اعتراض کرد و بار دیگر درخواست تکراری خود را تکرار کرد. وزارت خارجه ایران نیز بار دیگر صرفاً به بیان همان پاسخ تکراری بسنده کرد و یک مذاکره کننده برای مذاکره با امارات متحده عربی نیز مشخص کرده است. سؤال این است که آیا نوع موضع گیری وزارت خاجه و تعیین مذاکره کننده، تدبیری صحیح و متناسب با شأن ملت ایران و منافع ملی کشور می باشد؟ پاسخ به این سؤال منفی است و به چند دلیل باید گفت آنچه که وزارت خارجه آن را تدبیر می پندارد، به جز تحقیر هیچ نتیجه ای برای ملت ایران به بار نمی آورد.

اول این که مسئله برای امارات متحده عربی سوء تفاهم درباره ی یادداشت تفاهم 1971 نیست که وزارت خارجه می پندارد با مذاکره این مسئله قابل حل است. بلکه مسئله برای امارات متحده عربی این است که نه تنها یادداشت تفاهم را نمی پذیرد و خواهان جزیره ابوموسی است، بلکه جزایر تنب را نیز متعلق به خود می داند و از ایران در مقام یک دولت اشغال گر می خواهد به اشغال جزایر پایان دهد. حال سؤال این است که وزارت خارجه بر سر چه چیزی می خواهد مذاکره کند؟ زیرا درباره جزایر تنب که هیچ موافقت نامه و توافقی وجود ندارد که محل اختلاف باشد و در مورد جزیره ابوموسی نیز اگر یادداشت تفاهمی وجود دارد، آن یادداشت تفاهم، مورد قبول طرف مقابل نیست. از طرفی امارات متحده عربی جزایر تنب را از ابوموسی قابل تفکیک نمی داند و آن سه جزیره را یک کل می نامد.

هر مذاکره ای توسط وزارت خارجه زمانی تدبیر است که امارات متحده عربی اعلام کند که در چارچوب یادداشت تفاهم و برای رفع سوء تفاهمات از مفاد آن و فقط درباره ی جزیره ی ابوموسی حاضر است مذاکره کند. غیر از این هر مذاکره ای صورت گیرد، مهر تأییدی بر ادعای امارات متحده عربی است که طبیعی است نمی توان آن را تدبیر دانست.

دوم این که مماشات و مدارای وزارت خارجه دربرابر ادعاهای مداوم امارات درجسور کردن و گستاخ تر کردن این کشور بسیار اثرگذار بوده است. براساس تجارب تاریخی، هر گاه ایران از موضع قدرت و با قاطعیت از حقوق تاریخی خود در جزایر سه گانه دفاع کرده است، طرف مقابل، حداقل برای ده سال از ادعای خود عقب نشینی کرده است.

برای مثال هنگام بحران 1992، آقای محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران، در یک ماه سه بار درباره ی جزایر سخنرانی کرد و به طرف مقابل هشدار داد. متأسفانه در آن زمان نیز وزارت خارجه، موضع منفعلی اتخاذ کرد و فقط فرماندهان نظامی و مطبوعات ایران، پاسخ قاطع و شدیدی از خود نشان دادند که در عقب نشاندن رقیب بسیار اثرگذار بود. ملت ایران با توجه به ریشه تاریخی که دارد خود را ملتی بزرگ می داند و از دستگاه وزارت خارجه انتظار دارد که پاسخی شایسته و درخور شأن ملت ایران به دولت کوچکی مانند امارات متحده عربی داده شود. عدم توجه به بزرگی و شأن ملت ایران، با پاسخ های منفعلانه وزارت خارجه به ادعاهای امارات متحده عربی، تدبیر به حساب نمی آید.

سوم این که ادعاهای امارات متحده عربی یک گستاخی بزرگ و اهانت به ملت ایران است. سؤال از وزارت خارجه این است که آیا امکان دارد که امارات متحده عربی که فقط 41 سال از عمر آن می گذرد، صاحب و حاکم جزایر جنوبی ایران باشد و ایرانی که بیش از 2500 سال ریشه تاریخی دارد، چنین مالکیت و حاکمیتی نداشته باشد که وزارت خارجه حاضر شده است با امارات مذاکره کند. این که دولتی کوچک با سوار بر قایق کاغذی در خلیج فارس، نسبت به تمامیت ارضی کشوری مانند ایران ادعا داشته باشد، و پاسخی قاطع به آن داده نشود، خود سبب تضعیف و تحقیر روحیه ی ملی می شود که با تدبیر بسیار فاصله دارد.

چهارم این که ادعاهای امارات متحده عربی، مبنی بر تعلق جزایر سه گانه به این کشور، خود پرورش دادن تخم تجاوز نسبت به سرزمین ایران است که هر وقت فرصت کند، در عملی کردن آن لحظه ای تردید نخواهد کرد. اساساً نطفه ی تجاوز به سرزمین کشوری، ابتدا در فکر شکل می گیرد بعد بر زبان جاری می شود و سپس در زمان مناسب عملیاتی می شود. تجربه ی ادعاهای حزب بعث نسبت به اروند رود به خوبی صحت این ادعا را نشان می دهد. مقامات بعث ابتدا در فکر و سپس بر زبان نسبت به اروندرود، تمایلات تجاوزکارانه داشتند و هنگامی که به دلیل وقوع انقلاب اسلامی کشور در موضع نامطمئنی قرار گرفته بود، ایران را مورد حمله قرار دادند و تمایلات تجاوزکارانه خود را عملیاتی کردند. هر چند امارات با عراق تحت حاکمیت بعث قابل مقایسه نیست، اما تدبیر آن است که با شمشیر فکر تجاوز را در نطفه خفه کرد.


[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/240559/%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D8%B1]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]مذاكره كيلو چنده !!![/size] :rose: :x

اين صحبتها به صلاح نيست icon_smile :rose:
حتي فكر كردن به اين حرفها هم اشتباه است icon_wink :mrgreen: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18][b]«بسم الله الرحمن الرحیم وبهی نستعین ، انه خیر الناصر و معین»
{اللهم عجل لولیک الفرج و عافیه و النصر و جعلنا من بین انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدی}[/b]
[/size]
[/color]
[b]ما بسیجیان حوزه کمیل ،پایگاه جانبازان ولایت فقیه شهرستان بروجرد اعلام می کنیم هرگونه مذاکره یا مصالحه بر سر جزایر ایرانی با دشمنان ملت و تفاله های استکبار جهانی خیانت به آرمانهای نظام ، انقلاب و کشور بوده و همانند سایر توطئه های دشمنان و ایادی مزدور آمریکا محکوم به شکست است . وزیر محترم امور خارجه در هر شرایط مصالح ملی را بایستی مد نظر قرار دهند. وزارت امور خارجه در این مورد لازمست مرز خود را با خائنان مشخص سازد . ما هر گونه مذاکره احتمالی در این باره را شدیدا محکوم کرده و در صورت ادامه بحث مذاکره، تجمع اعتراض آمیزی را در مقابل وزارت امور خارجه برگزار خواهیم کرد.[/b]

[color=red][b]دست خدا بر سرماست...............................................خامنه ای رهبر ماست .[/b][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در یک تاپیک دیگر ذکر نمودم که بهترین را قطع رابطه اقتصادی و سیاسی و تقویت نیروی محافظ جزایر است
حتی خطوط ارتباطی هوایی با دبی مسدود شود و پرواز به دبی ممنوع شود
شاید سخت گیرانه است اما رفتن به سمت ترکیه صد شرف دارد به امارات من این حرف را به عنوان یک عرب خوزستانی می زنم

در این مورد متاسفانه متاسفانه و باز متاسفانه بهتر است سیاست اسرائیل را کمی ببینیم
اسرائیل همیشه می گوید امنیت ما را تنها خود ما می توانیم تامین کنیم
و در مورد امنیت و مرز ها با هیچ کس مذاکره نمی کنیم و هرگونه پاسخ و ابزار پاسخ را برای خود محفوظ می داریم

من فکر کنم اگر دید خدایی و لفظ خدا را به این حرف ها را اضافه کنیم، این یاوگویی های امارات پایان می یابد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]الان اگه یه سناتور آمریکایی یا یه کاندیدای درجه 4 ریاست جمهوری آمریکا یه جیزی در مورد ایران گفته بود کلی سرو صدا می کردندو آخرش هم یه راهپیمایی راه می انداختند ...
اما واسه دهن کجی های این همسایگان نارفیق ملنگ جفنگ مذاکره کننده می فرستند!!!
این رو هم بخونید!!!: icon_smile[/color]
آسوشیتدپرس نوشت: سلطان القاسمی حکام یکی از شیخ نشین های امارات، ایران را به طور تکان دهنده ای(!) تهدید کرد.

به گزارش عصر ایران ، شیخ سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه با طرح این تهدید، گفت: “قول می دهم که دستور دهم که یک کشتی به جزایر سه گانه امارات سفر کند و بازگردد”

سلطان القاسمی در پاسخ به یک بیننده تلویزیونی که گفته بود ، “هیچ راه سیاسی برای بازرگداندن جزایر وجود ندارد” گفت: قایقی که می خواهم بفرستم بسیار سریع و امن خواهد بود.”

وی افزود: “این قایق استاندارهای بین المللی را خواهد داشت.”

عصرایران: چنانچه این تهدید عملی شود ، تنها یک پاسخ قاطع در قبال آن وجود دارد: “هشدار به کشتی اماراتی قبل از ورود به حریم ایران و سپس غرق کردن آن با موشک های ضدکشتی” تا این شیوخ از توهم به درآیند و معنای “تکان دهنده” را بفهمند.
کوچکترین مماشات در قبال این ها ، بزرگ ترین آسیب ها را به عزت ملی و تمامیت ارضی وارد می آورد.


http://vista.ir/news/3351932

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولیعهد و وزیر کشور عربستان بار دیگر با مطرح کردن ادعای امارات مبنی بر مالکیت این شیخ نشین کوچک بر جزایر ایرانی، به ایران در مورد این 3 جزیره و بحرین هشدار داد.
به گزارش مشرق به نقل از جام نیوز، سایت رادیو فردا، روز پنجشنبه 14 اردیبهشت(May 3) نوشت: «در ادامه تنش لفظی بین ایران و کشورهای عربی، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیر کشور عربستان، روز چهارشنبه هشدار داد که ریاض تهدید علیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را تحمل نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز در نشست وزرای کشور کشورهای عضو شورای همکاری حوزه خلیج فارس در ریاض گفته است: "هرگونه آسیب به کشورهای ما، لطمه به همه ما است."»

این سایت ادامه داد: «به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز همچنین آنچه را که اشغال جزیره ابوموسی و نقش و دخالت ایران در بحرین خوانده، محکوم کرده است. شاهزاده نایف بن عبدالعزیز در ادامه گفته است: "تاکید می کنیم که عربستان سعودی و بقیه کشورهای عضو شورای(همکاری) متحد و یکپارچه برای حفظ ثبات و حاکمیت در کنار بحرین و امارات متحده عربی ایستاده اند و مساله امنیت آنها را به مثابه بخشی از امنیت شورای (همکاری) به عنوان یک پیکره واحد به حساب می آورند."»

رادیو فردا افزود: «گزارش رویترز حاکی است به دنبال تیرگی روابط ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، این کشورها کوشیده اند تا با اجرای تحریم های بین المللی علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، فشار ها بر تهران را تشدید کنند. در حالی کشورهای عربی ایران را به دخالت در بحرین متهم می کنند که در گزارش رئیس کمیسیون تحقیق ناآرامی های اخیر بحرین که سال گذشته منتشر شد، تاکیده شده است که براساس اسناد ارائه شده به این کمیته، شواهد و مدارک صریحی دال بر دخالت داشتن جمهوری اسلامی ایران در حوادث بحرین در دست نیست.»

گفتنی است در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچنان به گنده گویی های خود در مورد جزایر ایرانی ادامه می دهند که اکثراً کشورهای تازه تاسیسی هستند که همچنان تحت سیطره مطلق آمریکا و عربستان اداره می شوند و با درگیری شدید در داخل کشور خود مواجه هستند و برای منحرف کردن اذهان عمومی از این اختلافات داخلی، به جنجال آفرینی در سطح بین الملل می پردازند!


[color=blue][/color][url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/116549/%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D8%B1%D8%A8-%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا مجبور بشيم با همشون وارد جنگ بشيم.وهابي خرررررررررررررررررررررررر :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]احتمالا مجبور بشيم با همشون وارد جنگ بشيم[/quote]

اگر منتظر آبروريزي نظامي هستيد همين الان به شوراي همكاري خليج(هميشه فارس) اعلان جنگ

بديد. متاسفانه تفكر ما خيلي با واقعيت فاصله داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیشه یه تست شلیک به دهانه ی اقیانوس داشته باشیم؟
فکر کنم آدمشون کنه.

من احساس میکنم کم کم دارن از حدشون فرا تر میرن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]احتمالا مجبور بشيم با همشون وارد جنگ بشيم[/quote]

اگر منتظر آبروريزي نظامي هستيد همين الان به شوراي همكاري خليج(هميشه فارس) اعلان جنگ

بديد. متاسفانه تفكر ما خيلي با واقعيت فاصله داره.[/quote]

دوسته عزیز آبروریزی برای کدوم طرف ؟ ما یا اعراب ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Reichsmarschall
خيلي مشكوك حرف ميزنيا! بين اين ميكرو كشور هاي عربي فقط عربستانه كه مي تونه با ايران درست بجنگه بقيشون كه ... (از لحاظ جمعيت يه نگاهي بهشون بكنيد ...) .
اين كشور ها عربي هم از ترس تركيدن اقتصاد نمياند جنگ كنند ،‌شما هم صحبت هاي رهبري رو يادتون رفته:
اگر ما حمله كنيم ، شايد ببازيم شايد ببريم ،‌اما اگر اون ها به ما حمله كنند ، اين مشيت الهيه كه ما پيروز ميشيم.
شما جنگ رو هم يكم يادت بياد بد نيست ،‌از نظر شما ديگه عراق چيكار ميتونست بكرد؟ شهر ها رو ميزد ،‌سلاح هاي شميايي هم اسفاده كرد و ...

شما از قبل ما رو بازنده حساب كرديد. ممنون ،‌كاره ديگه اي؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگر منتظر آبروريزي نظامي هستيد همين الان به شوراي همكاري خليج(هميشه فارس) اعلان جنگ

بديد. متاسفانه تفكر ما خيلي با واقعيت فاصله داره.[/quote]

متاسفانه حرف شما درست است
چرا که این اعراب در پناه آمریکا می جنگند و جنگ با آنها جنگ با غرب هم هست

همین الان خلیج فارس را دارند از بین می برند و ما هیچ غلطی نمی کنیم
http://www.tabnak.ir/fa/news/242136/%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%B1%D8%A7-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

فکر کنم در مذاکرات بغداد ایران می بایست شرط حمایت از حق قانونی و یکپارچگی کشور را از غرب طلب کنند تا بدین وسیله حداقل این عده ی تازه بدوران رسیده را خفه کنیم
غرب بدنبال خاک ایران نیست بلکه بدنبال منافع است اما این کشور های عربی متاسفانه بدنبال خاک و ناموس این کشور اند که این خطرناک تر است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم برداشتهایی که دوستان از توان نظامی کشور های عربی میکنند به خاطر نوع دیدگاهشون باشه که این کشور ها رو به صورت مجزا در نظر میگیرند.

این کوتوله های دورو برمون مهره های شطرنجی هستند که بازیگرشون آمریکاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.