mahdi42

مقایسه نیروهای نظامی ایران واردن

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نظر من اردن يا ملك عبدالله از نظر قدرت نظامي كاملا قويه. تحليل هايي كه براي نشانه هاي ظهور ارايه ميشه از عبدالله هم كاملا قابل تامله و نميشه ازش به سادگي گذشت. البته اين به معنيه درست بودنش نيست. نميشه درستيشو اثبات كرد تا اتفاق نيفته. اما به قول معروف پر بي راه نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
این تب منطبق کردن افراد مختلف بر روایتها و پیدا کردن افراد مختلف ذکر شده در روایتهای ظهور هم دیگه این روزها خیلی ها رو گرفته . متاسفانه شده مثل همون تب منطبق کردن تمام علایم موجود در جامعه بر روی فاماسونری .
متاسفانه درسته که این تب ها زود گذر هستند ولی باعث صرف توان و ذهنیت افراد خیلی زیادی بر روی قضایای کاملا بی اهمیت می شوند و باعث می شوند افراد به جای توجه به مسایل اساسی به این جور موارد فکر کنند و فرصت کافی و خوبی برای بعضی ها برای انجام دادن کارهاشون پیش بیاد.
دقیقا مثل علم کردن حجتیه ها و خرافاتشون توی این کشور هستش اونم دقیقا زمانی که اتفاقات به نهایت توجه و تیز بینی نیاز دارند.




[size=9]پی نوشت :
این فقط نظر من بود ، لطفا برداشت عقیدتی و سیاسی نکنید .[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهيچ وقت هيچ كشوري رو دست كم نگيريد<<<<>>>>> icon_twisted icon_smile

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18] آشنایی با تانک M60 Phoenix ساخت اردن [/size][/color]
M60 Phoenix[color=darkred]
M60 Phoenix نسخه ی اردنی پروژه ی ارتقا بر روی تانک میدان اصلی M60A3 می باشد که توسط دفتر طراحی و توسعه ی ملک عبدالله دوم (KADDB) توسعه یافته است . تانک M60 به عنوان تانک میدان اصلی نبرد به دلیل جنگ افزار ضعیف و حفاظت کم نمی توان روی ان حساب کرد .
تانک M60 Phoenix یک بسته ی مدولار ارتقا مقرون به صرفه همراه با افزایش تحرک ومرگ اوری و توانایی بقا می باشد .
حفاظت زرهی تانک به طوره قابله توجهی افزایش یافته است . بسته های ضد زره اضافه شونده بر روی برجک نصب گردیده . سطح III/IV بسته ی ارتقا شامل نصب زره واکنشی انفجاری می باشد . این تانک مجهز به هشدار دهنده ی لیزری و نارنجک های دود زا می باشد . این تانک همچنین مجهز به سیستم کنترل آتش اتوماتیک و حفاظت ان بی سی است . لازم به ذکر است که حفاظت از M60 Phoenix را می توان بسته به نوع ماموریت مورد نیاز پیکر بندی کرد .
توپ 105 میلی متری این تانک با یک توپ تمام ثابت 120 میلی متری L50 CTG بدون خان ساخت شرکت سویسی RUAG جایگزین شده است و همچنین قدرت شلیک و مرگ اوری ان به طوره قابل توجهی بهبود یافته است که امکان شلیک گلوله های اورانیومی به ان می دهد . تانک M60A3 در حالی که در حال حرکت باشد قادر به درگیر شدن با اهداف نیست . ولی توپ جدید همراه با یک سیستم بارگذاری کمکی نصب شده است که به ان امکان شلیک موقع حرکت را می دهد . می توان ادعا کرد که حداکثر نرخ اتش تانک 6 الی 10 دور در هر دقیقه است .


M60 Phoenix
http://www.militaryparsi.ir/gallery/images/c8n7th7fr8ulvgm2c8.jpg



جنگ افزارهای ثانویه شامل تیربار 7.62 میلی متر کواکسیال و دیگری 12.7 میلی متری است که در بالای سقف تانک نصب شده اند .
تانک M60 Phoenix مجهز به سیستم کنترل آتش یکپارچه دیجیتال ریتون می باشد. احتمال برخورد به هدف در اولین دور شلیک در مقایسه با سلف خود (M60A3) بهبود یافته است . تانک Phoenix نیز مجهز data bus (گذرگاه داده ) دیجیتالی می باشد .
تانک M60 Phoenix دارای چهار خدمه ، شامل فرمانده ، توپچی ، راننده و بارگذار می باشد . نیروی محرکه تانک از موتوره دیزلی General Dynamics تامین می شود و قدرت ان به 950 (از 750 ) اسب بخار توسعه یافته که باعث بهبود یافتن شتاب و برد در مقایسه با کارایی تانک M60A3 می شود . بعلاوه بهبود سیستم تعلیق هیدروپنیوماتیک اجازه ی افزایش وزن به 62 – 63 تن بدون از دست دادن قابل ملاحظه ی تحرک پذیری را می دهد .
تا به امروز 250 دستگاه از 400 تانک M60 ا ردنی ارتقا یافته اند .

تانک M60 Phoenix

http://www.militaryparsi.ir/gallery/images/r0to1kapiifttd7sxn10.jpg

مشخصات


خدمه : 4 نفر
وزن: 55 تن
طول icon_twistedتوپ رو به جلو) ~ 9.85 متر
طول: ~ 7 متر
عرض: ~ 3.7 متر
ارتفاع :~ 3.27 متر

توپ اصلی: 120 میلی متر خان
مسلسل : * 1 7.62 میلی متری ، 1 عدد 12.7 میلی متر
محدوده ارتفاع جنگ افزار : 10 تا + 20 درجه
محدوده پیمودن جنگ افزار : 360 درجه
توپ اصلی : 120-mm smoothbore
مسلسل : 1 x 7.62-mm, 1 x 12.7-mm
تحرک
موتور : General Dynamics diesel
قدرت موتور : 950 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده : 48 کیلومتر در ساعت
محدوده: برد 500 کیلومتر



تصاویر مرتبط :


http://www.militaryparsi.ir/gallery/images/qy002g6dbkn47yaqeva.jpg
سیستم هشدار دهنده ی لیزری

http://www.militaryparsi.ir/gallery/images/kpq8l9srnj90afdyclk7.jpg

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا چند نفر به جاي حرفهاي عمومي و بي پايه در مورد مساپل نظاميو استراتژيك اردن بحث بكنند تا ما هم هر چي ميدونيم روي دايره بريزيم !
متاسفانه بار علمي اين پست پايينه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول جند تا عکس از زنان ارتش اردن که بر عکس تفکر ما نسبت به این جور ارتش ها بسیار پیشرفتن بذارم بعد بحث های جدی تر رو پی میگیریم:

http://fun95.com/site/wp-content/uploads/2011/03/Girls-Army-Jordan009.jpghttp://fun95.com/site/wp-content/uploads/2011/03/Girls-Army-Jordan005.jpg
http://fun95.com/site/wp-content/uploads/2011/03/Girls-Army-Jordan002.jpg
http://fun95.com/site/wp-content/uploads/2011/03/Girls-Army-Jordan004.jpg
http://fun95.com/site/wp-content/uploads/2011/03/Girls-Army-Jordan001.jpg



گوشه ای از قدرت ارتش اردن :
http://www.alvadossadegh.com/alvadossadegh/Images/Article/Sofyani-Az-Negahi-Digar-57.jpg
ارتش اردن در میان کشورهای عربی واقعاً بی نظیر است ، در حالی که اکثر کشورهای عربی نسبت بعلت راحت طلبی سران آنها ، به تجهیز و قدرتمند کردن ارتش خود بی تفاوت بوده اند و به کمک استکبار دل خوش کرده اند ، کشور اردن از لحاظ تلاش برای تجهیز و اعتلای ارتش خود واقعاً کم نظیر است ، اینکه نفر اول یک کشور دارای مدارج نظامی بالا باشد و علاوه بر آن شخصاً در اکثر مانورها شرکت نموده و حرص و ولع عجیبی برای پیشرفت نظامی ارتش خود داشته باشد ، اگر نکوییم در دنیا بی نظیر است ، قطعاً کم نظیر است.

استکبار با تجهیز ارتش اردن به بهترین تجهیزات در نظر دارد که مرحله سوم طرح خاورمیانه جدید را آغاز کند ، یکی از سناتورهای آمریکایی :

طرح خاورمیانه بزرگ با محوریت اردن به زودی آغاز خواهد شد!

ارتش اردن در طول سالیان گذشته به طور مکرر با اسرائیل مانور مشترک برگزار کرده است تا جایی که در طی آخرین مانور که در سال گذشته برگزار شد ، کارشناسان اسرائیلی از مهارت و قدرت ارتش اردن شگفت زده بودند!

اردن اینک بعد از سالها تلاش بی وقفه ارتشی ساخته است که خود آنها نام آن را شکست ناپذیر نهاده اند که نشان از اعتماد به نفس بالای آنها دارد ، تجهیزات استفاده شده در ارتش اردن ، بهترین ، کامل ترین و بروز ترین تجهیزات است. و در یک نمونه استخبارات اردن در ترور عماد مغنیه نقش اصلی را عهده دار بود ، کاری که 25 سال سرویسهای جاسوسی کشورهای بزرگ نتوانسته بودند از عهده آن برآیند.

فکر می کنم علاوه بر حمایت کامل تجهیزاتی و اطلاعاتی غرب برای ساختن ارتش اردن ، نقش عبدالله دوم بعنوان فرماندهی ارتش بسیار مهم بوده است ، عبدالله دوم با داشتن انگیزه هایی بسیار قوی که بدانها اشاره شد( رویای فتح عربستان و عراق و سوریه) ، نقش اصلی را در قدرتمند شدن ارتش اردن دارد.



(صمیمیت و رابطه بسیار خوب عبدالله دوم با لشگریان خود ، این نیروها را در بهترین وضعیت برای اجرای دستورات قرار می دهد ، در واقع عبدالله به لشگریان خود بعنوان بهترین ابزار برای رسیدن به کاخ آرزوهای خود می نگرد )

عبدالله به خوبی می داند که فعال ، پر انرژی و با نشاط بودن ، ایجاد رابطه صمیمی با نیروهای تحت امر خود و احترام به نیروها ، حضور دائمی در میان آنها و نشان دادن تقید خود به مذهب برای پیشرفت نظامی ارتشش نقشی بی بدیل دارد و با وجود اینکه به بسیاری از این اصول اعتقاد ندارد ، ولی آرزوی بزرگ او در تسلط بر کشورهایی که قبلاً در تسلط خاندان خود بوده ، به او انرژی لازم جهت این کار را می دهد. عبدالله بر خلاف بسیاری از سران بی عرضه عربی ، هدفی بزرگ دارد و برای رسیدن به آن از تحمل هیچ سختی رویگردان نیست.


http://up.iranblog.com/images/xvrpg9z37sojvode8g9.jpg




در ضمن باید بگم که هی نگین فلان کشور با ما قابل مقایسه نیست چون دقت کنین که قطا اگر جنگی در اینده رخ دهد که میدهد جنگ بین دو کشور نخواهد بود بلکه چندین کشور به ما حمله خواهند کرد و به اون خدایی که بهش اعتقاد داریم در اون زمان که ما تک وتنهاییم گروهک های مسخره ای مثل گروهک منهله کومله هم با ما قابل مقایسه خواهند شد icon_twisted

در ضمن گرچه اردن نیروی هوایی متوسطی داره اما نیروی زمینی اون به نظر من از عربستان هم قدرتمند تره و چون نیروی دریایی نداره دیگه برای هزینه روی نیروی زمینی دستش بازه
]چندتا عکس از نیروی هوایی کیفی اردن:




http://images3.jetphotos.net/img/2/3/1/9/89907_1208274913.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/4/1/5/51031_1296040514.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/1/3/3/4/93155_1295973433.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/1/8/1/9/41038_1304271918.jpg.http://defense-update.com/images/F-16-KA2.jpg
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4630/medium/F-16--1.jpg
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4630/F-16--10.jpg
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4630/F-16--7.jpg
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4630/F-16--8.jpg
http://images3.jetphotos.net/img/2/1/3/9/39241_1295967931.jpg
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4630/F-16--9.jpg

F-16 Fighter - Royal Jordanian Air Force
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4630/F-16--6.jpg
http://defense-update.com/images/4768I.jpg
مطلب زیر رو هم بخونید
http://defense-update.com/products/f/f-16-camo.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی ارتش اردن از ارتش عربستان پیشرفته تره؟ icon_twisted icon_smile
دست بردارین. شاید حتی بتونیم اینا رو تو جنگ کلاسیک هم شکست بدیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یعنی ارتش اردن از ارتش عربستان پیشرفته تره؟ icon_eek icon_eek
دست بردارین. شاید حتی بتونیم اینا رو تو جنگ کلاسیک هم شکست بدیم.[/quote]


حالا کی گفته که ما از عربستان قدرتمند تریم که بعد قدرت نظامی اردن روزیر سئوال ببریم
بعدشم اینکه همونطور که گفتم هیچوقت ما با یک کشور خاص در گیر نمیشیم چون اگر با امریکا در گیری یدا کنیم تمام ناتو یعنی کل اروپا وترکیه واسرائیل و.... میریزن سرمون و اگر بایک کشور عربی درگیر بشیم تمام کشور های عربی وشاید اسرائیل با حمایت قاطع امریکا میریزن سرمون وما با مثلا 400 موشک شهاب و.... نمیتونیم چندین کشور رو همزمان از کار بندازیم که اونوقته که اردن برای ما امریکا میشه و بنابراین ما در این انجمن وظیفه داریم قدرت تک تک این کشور هارو برسی کنیم.
icon_twisted icon_smile

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]یعنی ارتش اردن از ارتش عربستان پیشرفته تره؟ icon_eek icon_eek
دست بردارین. شاید حتی بتونیم اینا رو تو جنگ کلاسیک هم شکست بدیم.[/quote]


حالا کی گفته که ما از عربستان قدرتمند تریم که بعد قدرت نظامی اردن روزیر سئوال ببریم
بعدشم اینکه همونطور که گفتم هیچوقت ما با یک کشور خاص در گیر نمیشیم چون اگر با امریکا در گیری یدا کنیم تمام ناتو یعنی کل اروپا وترکیه واسرائیل و.... میریزن سرمون و اگر بایک کشور عربی درگیر بشیم تمام کشور های عربی وشاید اسرائیل با حمایت قاطع امریکا میریزن سرمون وما با مثلا 400 موشک شهاب و.... نمیتونیم چندین کشور رو همزمان از کار بندازیم که اونوقته که اردن برای ما امریکا میشه و بنابراین ما در این انجمن وظیفه داریم قدرت تک تک این کشور هارو برسی کنیم.
icon_twisted icon_smile[/quote]

جناب مهدي خان سلام
كاملا با شما موافقم ودور از نظر برخي افراد افراطي و تعصبي بايد بگم اتفاقا اردن تا چند سال آينده از عربستان هم جلو خواهد زد !
من به هيچ وجه قدرت اردن رو ددست كم نميگيرم

اين آقايان افراطي هم اگه كمي هم معلوماتشون بيشتر بود هم سن و سالشون ميدونستند كه جنگ آينده ما با اردن نيست !! با حداقل 5-10 كشوره اونوقت كمي سر عقل مي اومدن !!
به محض درگير شدن اردن اسراييل وارد عمل ميشه و سريعا امريكا هم وارد گود خواهد شد. بعد از اون نوبت امارات - كويت و عربستان خواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]یعنی ارتش اردن از ارتش عربستان پیشرفته تره؟ icon_eek icon_eek
دست بردارین. شاید حتی بتونیم اینا رو تو جنگ کلاسیک هم شکست بدیم.[/quote]


حالا کی گفته که ما از عربستان قدرتمند تریم که بعد قدرت نظامی اردن روزیر سئوال ببریم
بعدشم اینکه همونطور که گفتم هیچوقت ما با یک کشور خاص در گیر نمیشیم چون اگر با امریکا در گیری یدا کنیم تمام ناتو یعنی کل اروپا وترکیه واسرائیل و.... میریزن سرمون و اگر بایک کشور عربی درگیر بشیم تمام کشور های عربی وشاید اسرائیل با حمایت قاطع امریکا میریزن سرمون وما با مثلا 400 موشک شهاب و.... نمیتونیم چندین کشور رو همزمان از کار بندازیم که اونوقته که اردن برای ما امریکا میشه و بنابراین ما در این انجمن وظیفه داریم قدرت تک تک این کشور هارو برسی کنیم.
icon_twisted icon_smile[/quote]

جناب مهدي خان سلام
كاملا با شما موافقم ودور از نظر برخي افراد افراطي و تعصبي بايد بگم اتفاقا اردن تا چند سال آينده از عربستان هم جلو خواهد زد !
من به هيچ وجه قدرت اردن رو ددست كم نميگيرم

اين آقايان افراطي هم اگه كمي هم معلوماتشون بيشتر بود هم سن و سالشون ميدونستند كه جنگ آينده ما با اردن نيست !! با حداقل 5-10 كشوره اونوقت كمي سر عقل مي اومدن !!
به محض درگير شدن اردن اسراييل وارد عمل ميشه و سريعا امريكا هم وارد گود خواهد شد. بعد از اون نوبت امارات - كويت و عربستان خواهد بود[/quote]




دقیقا
منظورم همین بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلاح یه چیزا مخ یه چیز دیگه مه صد البته دومی ارزش بیشتری داره شاید اردن تو اولی از ایران جلو باشه (با توجه به کمک های آمریکا و اسراییل) ولی در مورد دومی اعراب از کم هوش ترین نژاد های جهان هستن من خودم با چشام اینو دیدم به خدا خیلی گیج هستن![/quote]

شما حسابی قوانین سایت رو له میکنید چرا تاپیکای قدیمی رو بالا میکشید باید با شما برخورد اساسی بشه؟؟

من مدیر این بخش بودمkickشده بودی تا حالا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بد نيست به اين تاپيك هم سري بزنيد..ارتش اردن

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11188

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.