nasirirani

دستگيرى دوايراني به اتهام بمب گذارى و ترور درسفارت اسراييل و عربستان در واشنگتن؛توطئه شوم!

Recommended Posts

اون دوستمون خوب گفت كه يكي از اهداف فروختن اسلحه به كشورهاي حاشيه خليج از طريق ناامن جلوه دادن منطقه و خطرناك نشون دادن ايرانه و يكي ديگه هم دور كردن اذهان عمومي از قضيه وال استريته . هميشه تا بوده همينطور بوده دول غربي با خطناك نشون دادن ايران تا تونستن اسلحه فروختن به عربها و پايگاههاي رنگ و وارنگ تو خاك اين كشورها تاسيس كردن .
اين همه كشور تو دنيا هست به فرض محال كه ايران بخواد سفير عربستان رو ترور كنه يا سفارت عربستان رو بمب گذاري كنه چرا تو آمريكا كه اين همه رسانه هاي بزرگسازي مطلب داره ؟
يا چرا عربستان ؟
من كه اگه ميخواستم يه همچين كاري بكنم يا بحرين رو هدف قرار ميدادم يا اسراييل رو !!!! icon_wink broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمال جنگ که نزدیک به صفرهست.

دلایلی هم داره.با شروع جنگ و در صورت در خطر قرار گرفتن موجودیت ایران :

1.تنگه هرمز بسته میشه.
2.نیروگاه دیمونا مورد هجوم واقع میشه و یک فاجعه تاریخی رخ میده.
3.بمب های EMP!
4.پایگاه های آمریکا در منطقه مورد هجوم قرار میگیره.
5.موشک باران اسراییل.
6.احتمال حمله اتمی از طرف ایران حتی به خود عربستان در مواقع بحرانی!!
7.هجوم به نیروی دریایی آمریکا مستقر در خلیج فارس.
8.اقدامات غافلگیرانه سپاه قدس.
9.حمله به پایگاه های نفتی مستقر در خلیج فارس.
و ...

موقعیت ایران با عراق و افغانستان یا لیبی زمین تا آسمان فرق داره.
افغانستان عملا هیچ اهرمی برای تحت فشار قرار دادن آمریکا نداشت.
همچنین عراق و لیبی.

ولی ایران در موقعیت کاملا حساس خاور میانه قرار گرفته و از قدرت نسبتا بالایی هم در مواجه نظامی برخورداره.به طوریکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگترین ارتش چریکی جهان را تشکیل دادن.این نوع ارتش ها نشون دادن که در مقابل قویترین ارتش های کلاسیک هم مقاومت کردن.
ایران
یک کشور با فناوری هسته ای و نیروگاه فعال هست.
یک کشور با فناوری ساخت و ارسال ماهواره به فضا هست.
یک کشور دارای پنجمین ارتش سایبری دنیاست.
سومین رتبه را در پرسرعتترین کشورهای در حال پیشرفت داره.
یک کشور با فناوری ساخت ناو شکن و تانک و تجهیزات نظامی دیگر هست.
کشوری هست که اکثر تجهیزات نظامی مورد نیازش را خودش تولید میکنه.
کشوری با بیش از 4 میلیون نفر نیروی مسلح دفاعی هست.

در حالی که هیچ یک از کشورهای افغانستان و عراق و لیبی چنین قدرتی را نداشتن.


بنابر این زیاد نگران جنگ نباشین چون اگه شروع هم بشه (بر فرض محال) با یه قرار داد آتش بس تموم میشه.
چون فکر نکنم ارتشی تو دنیا وجود داشته باشه که بتونه این همه ضرر را تو چنین جنگی تحمل کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واکنش جالب آل خلیفه به سناریوی ترور / اظهارات تامل برانگیز سعود الفیصل
اظهارات تامل برانگیز مقامات سعودی با تحریک مستقیم آمریکا، رژیم آل خلیفه را نیز به حمایت از سناریوی ساختگی اربابان خود علیه جمهوری اسلامی ایران واداشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه که ماموریت جنگ روانی و تبلیغاتی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را به عهده گرفته است، اظهارات تامل برانگیز وزیر امور خارجه عربستان درباره سناریوی ساختگی ترور را پخش کرد.

سعود الفیصل در حالی که به جای لباس عربی مخصوص خود، کت شلوار به تن کرده بود، مدعی شده است تمام دلایل و مدارک، دست داشتن ایران در توطئه ترور سفیر سعودی را ثابت می کند.
وزیر امور خارجه عربستان در تلاش برای فریب افکار عمومی از موج اعتراضات در کشورش و همچنین مشارکت نظامیان سعودی در سرکوب مردم بی دفاع بحرین ادعا کرد آنچه ایران به صورت پنهانی انجام می دهد، این کشور را به بن بست می رساند.

اما مضحک ترین واکنش به توهم توطئه ایرانی برای ترور سفیر عربستان!، واکنش رژیم بحرین است که در بیانیه ای با حمایت خود از آل سعود به عنوان مهمترین حامی این رژیم در کشتار و سرکوب اعتراضات روزافزون مردم بحرین، از این ادعای بی اساس علیه ایران حمایت کرده است.

رژیم آل خلیفه که همچنان بی طرز بی رحمانه با حمایتهای آل سعود و آمریکا به سرکوب اعتراضات مردم بحرین ادامه می دهد، آورده است : بحرین معتقد است هر گونه تجاوز به عربستان، تجاوز مستقیم به بحرین به شمار می رود و این طرح شکست خورده نشانه ای بر بی احترامی به موازین و قوانین دیپلماتیک است که بر مصونیت سفرا و ممنوع بودن حمله به آنها تاکید می کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی هم با همراه شدن با ادعاهای بی اساس آمریکا به زعم خود توطئه ترور ایرانی را محکوم کرد.

خاطر نشان می شود دولت آمریکا که درپی اعتراضات گسترده مردمی در بیش از هزار شهر، اکنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد، در تلاش برای گمراه کردن جهانیان از این تحرکات مردمی به جوسازی علیه ایران روی آورد و در اظهار نظری عجیب مدعی دست داشتن تهران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن شد.

اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا سه شنبه 19 مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکه‌های الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کر، نشان داد.
---------------------------------------------------------------------
ایران گل به خودی نمی زند!/طرح با این بی نظمی کار سپاه قدس نیست
با گذشت چند روز از طرح اتهام امریکا علیه تهران مبنی بر طراحی ترور یک دیپلمات در این کشور،کارشناسان، رسانه ها و تحلیلگران ضمن تشکیک در این ادعا نسبت به واقعی بودن آن با دیده تردید می نگرند.
به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه های آلمانی زبان سوییس در شماره های امروز خود ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر طرح ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن توسط جمهوری اسلامی ایران را در سطح گسترده ای پوشش داده و مقالات و مصاحبه های مختلفی را در این زمینه چاپ کرده اند که چکیده آنها بشرح زیر است:

سپاه تصمیم گرفته بود حتما انجام می شد!


روزنامه DER BUND طی مقاله ای به قلم مارتین کیلیان و تحت عنوان «توطئه قتل شگفت آور» به این ادعا پرداخته و نوشته است : این طرح واقعاً مانند یک داستان هالیوودی است!

این روزنامه آورده است: باب بر، مامور سابق سازمان سیای آمریکا که سالها برای این سازمان در کشورهای عربی مشغول به کار بوده، به این موضوع تردید دارد.وی می گوید که «در ایران شیرازه کار از دست نرفته است که اقدام به چنین طرح آماتوری کرده اند. این درحالیست که سپاه قدس اگر تصمیم گرفته بود که کسی کشته شود این امر حتما صورت می گرفت».

به اذعان این روزنامه کارشناسان امور ایران در واشنگتن نیز نسبت به این امر تردید داشته و تاکید می کنند آنها این سئوال را مطرح می سازند که چرا تهران درست اینک که روابط بین ریاض و واشنگتن دستخوش بحران است توطئه قتل مزبور را طراحی کرده که این امر باعث همبستگی بیشتر آمریکا با ریاض شود؟

بنابر تحلیل این روزنامه، ایران از رویاروئی مستقیم با آمریکا خودداری می کند.

ایران گل به خودی نمی زند!

روزنامه TAGES ANZEIGER نیز طی مقاله ای به قلم توماس آوناریوس نوشته که سیاست داخلی ایران اغلب به هم خورده توصیف می شود. این روزنامه نیز تاکید کرده کارشناسان امر در موضوع طرح ایران برای ترور سفیر سعودی تردید دارند و این سئوال را مطرح می کنند که رژیم ایران چه سودی می توانسته از این موضوع ببرد؟ شاید نیز بتوان این نتیجه را گرفت که با طرح این توطئه یعنی ترور عادل الجبیر، سفر عربستان سعودی در واشنگتن قرار بوده که روابط سرد بین ریاض و تهران بطور نهائی تیره ساخته شود و این امر در نهایت باعث تحکیم پیوند ریاض و واشنگتن شود که بخاطر بهار عربی و حمایت آمریکا از آن و همچنین مخالفت واشنگتن با به رسمیت شناخته شدن استقلال فلسطین در این میان دچار بحران شده و در اینجا این سئوال پیش می آید که آیا طرح توطئه مزبور، گل زدن ایران به دروازه خود بوده است؟!

این روزنامه با اشاره به توانمندی های سپاه ایران نوشته است: این موضوع که سپاه قدس سوء قصدی را در آمریکا با این بی نظمی طراحی کرده باشد نیز غیر متحمل به نظر می رسد و مردان حکومت ایران برای اجرای چنین طرح مهم و بزرگی خیلی حرفه ای تر عمل می کنند!

این روزنامه به شکل ظریفی به تکاپوی عربستان برای مقابله با ایران اشاره کرده و آورده است: بین ایران و عربستان سعودی منابع اختلاف زیادی وجود دارد. این دو کشور رقابت سرسختی در زمینه قدرت برتر شدن در این منطقه نفت خیز و خلیج فارس دارند. از زمان بروز قیام ها در بهار سالجاری در برخی از کشورهای این منطقه، بین ریاض و تهران یک جنگ سرد وجود دارد. اسناد محرمانه آمریکا که از سوی ویکی لیکس منتشر شده اند نشان می دهند که سران سعودی نگران حضور تهاجمی تهران در منطقه هستند. در این اسناد آمده که « که ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی صریحا در ارتباط با رژیم تهران تاکید کرده بود که «سر این مار باید قطع شود».

این موضوع خیلی غیر محتمل است


روزنامه BASLER ZEITUNG نیز در این زمینه مصاحبه ای با هانس گرتنر، کارشناس امنیتی در انستیتوی سیاست بین المللی در وین انجام داده که بشرح زیر است:

گرتنر، در واشنگتن قرار بوده سپاه قدس که یکی از سپاه های زیر مجموعه سپاه پاسداران ایران است، سفیر عربستان سعودی در این شهر را ترور نماید. این موضوع تا حدودی ماجراجویانه به نظر نمی آید؟


در واشنگتن از برنامه هائی در این زمینه صحبت می شود. یعنی معلوم نیست که چنین برنامه اصلاً می توانسته به اجرا درآید. من فعلا این موضوع راخیلی غیر محتمل می دانم.

چرا؟


آدم باید اندکی فکر بکند که این امر به چه معنائی است. چنین موضوعی اعلان جنگ از سوی تهران علیه آمریکا بود که می تواند پیامدهای فاجعه آمیزی برای منطقه خاورمیانه در بر داشته باشد. شاید در سپاه قدس در ایران در این زمینه فکر شده باشد ولی این موضوع که این امر فراتر از یک فکر بوده باشد جای تردید دارد.

آیا این موضوع آمریکا را بیش از حد برآشفته کرده است؟


اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک خود را خیلی تهاجمی نشان می داد. ولی من اینگونه اطلاع رسانی را غیر مناسب می دانم.

آیا شما یک پس زمینه سیاسی را در این خصوص می بینید؟


آنگونه که ما در سال گذشته در انتشار اسناد محرمانه آمریکا از سوی ویکی لیکس شاهد بودیم، سران عربستان سعودی بقدری در باره برنامه هسته ای مسئله دار رژیم تهران نگران بوده اند که به کرات از آمریکا خواسته بودند تا حملات نظامی علیه آن انجام دهد. آنچه ما امروز شاهد آن هستیم، یک حمایت آشکار از سوی واشنگتن از این همپیمان مهم خود در خاورمیانه یعنی عربستان سعودی است.

منظور شما چیست؟


آمریکا اینک تصریح می نماید که اینگونه مسائل را بدون عمل متقابل نخواهد گذاشت. اینک باید انتظار یک واکنش قوی از سوی آمریکا بود.

یعنی حمله نظامی از سوی آمریکا علیه ایران؟


حداقل در حد یک تهدید به جنگ. این موضوع که این تهدید به یک جنگ واقعی منجر شود من تردید دارم.

و اینک با این رویداد همپیمان آمریکائی خود را بیشتر به خود پیوند می دهند؟


این اتهام بزرگ به ایران نشان می دهد که منافع آمریکا در این منطقه تا چه حد مهم هستند. شاید هم واشنگتن از موضوع توطئه ترور مزبور استفاده می کند تا خود را خیلی روشن و صریح تر در کنار عربستان سعودی قرار دهد.

چرا آمریکائی ها باید چنین کاری بکنند؟


من فکر می کنم که آمریکا اطلاعاتی در باره ایران که تلاش می کند تا قیامی را در عربستان بوجود آورد دارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد اینک آمریکائی ها یک علامت صریحی را می دهند. من در اینجا از تئوری توطئه صحبت نمی کنم.

آمریکائی ها از اینکه در پشت سر عربستان سعودی قرار بگیرند مشکلی ندارند؟


مسلماً این موضع برخی از اعضای دولت آمریکا، اوباما را در وضعیت اضطراری قرار می دهد. آمریکا از بهار عربی و سران آن حمایت می کند. ولی آمریکائی ها در باره عربستان سعودی در این زمینه استثنا قائل می شوند. ظاهرا آمریکائی ها بر این باورند که در شبه جزیره عربی فقط سعودی ها هستند که می توانند ثبات را تضمین نمایند و به همین خاطر اینگونه موضع می گیرند.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ که احتمالش پایینه اما سناریویی بود برای فشار با تمام قدرت غرب علیه ایران.به نظرم تمام این کارا برای فشار اقتصادی و ضعیف کردن ایرانه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا ماشاالللله!!!! به سواد خبرگزاری فارس و کارشناسش که (( زیمرمان)) را ((زیبرمان )) نوشته اند.
ثانیا مثل اینکه دوستان یادشان رفته ارتش عراق در سال 1991 چهارمین ارتش بزرگ دنیا بود و قدرتی به نام شوروی هنوز هم در صحنه وجود داشت.آن وقت ها هم از این تحلیل ها که آمرریکا ضعیف است و جهان اسلام به پا خواهد خاست و ...زیاد می شد.
همان مقاله صنایع نظامی عراق در دوره صدام که در خود سایت موجود است را بخوانید و ببینید که عراق 21 سال پیش کم قدرتی نبود.
ضمنا اگر جنگی دربگیرد کار به اشغال زمینی که نمی کشد برادران، فقط و فقط حملات سنگین هوایی و موشکی خواهد بود و بس.
مساله ایران هم مساله سرنوشت سازی است و برای غرب تاحدزیادی ارزش هزینه کردن را دارد،چون تضعیف بلندمدت ایران بسیاری از مشکلات امریکا و غرب را حل خواهد کرد.
البته من هم معتقد به جنگ در ماه های آینده یا حتی سال آینده نیستم، فقط می گویم این مساله [b]ممکن[/b] است ابتدای یک سناریوی پرپیچ و خم باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سفر نمایندگان آمریکایی به روسیه کلید می خورد
تحرکات آمریکا برای تشدید دور جدید تحریم‌ها علیه ایران
خبرگزاری فارس: آمریکا بدنبال اعلام خبر توطئه ساختگی و ضد ایرانی ترور سفیر عربستان و با هدف ترغیب روسیه برای حمایت از اعمال تحریم های جدید علیه تهران، گروهی را به مسکو اعزام می کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "راشاتودی"، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: واشنگتن با هدف پرده برداری از جزئیات طرح اتهام ایران در ترور سفیر عربستان سعودی گروهی را به مسکو اعزام می کند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این گروه در پاسخ به درخواست روسیه برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه ادعاهای مطرح شده درباره نقش ایران در ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعزام می شود.

شبکه راشاتودی نوشت: روسیه روز چهارشنبه گذشته و در شرایطی که "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با "سرگئی لاوروف" همتای روسی خود درباره اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران سخن گفت، درخواست دسترسی به اطلاعات بیشتر را مطرح کرد.

بدنبال مطرح شدن ادعاهای جدید غرب درباره اتهام ایران در طراحی نقشه ترور سفیر عربستان در واشنگتن، مقامات آمریکایی در صدد انزوای کامل تهران هستند و روسیه نیز به نوبه خود درباره ادعاهای مطرح شده درباره نقش ایران در این زمینه ابراز نگرانی کرده است.

آمریکا در شرایطی بهانه اعزام این گروه به مسکو را فراهم آوردن جزئیات بیشتر درباره نقش ایران در ترور سفیر عربستان عنوان کرده است که با ادعاها و تبلیغات جدید خود علیه ایران در این زمینه قصد اعمال تحریم های جدید علیه تهران را دارد و از آنجائیکه روسیه همواره مخالف اعمال تحریم های غرب علیه ایران بوده است در واقع واشنگتن می خواهد با اعزام این گروه به مسکو، حمایت روسیه را برای تحت فشار قرار دادن بیشتر و اعمال دور تازه تحریم ها علیه ایران کسب کند.

سه روز پیش آمریکا مدعی شد خنثی سازی طرحی شد که بر اساس آن قرار بوده است دو ایرانی سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را ترور کنند. وزارت خارجه ایران این مطلب را کاملا رد و آن را سناریوی ساختگی آمریکا عنوان کرد و در رابطه با این اتهام‌زنی، از آمریکا در سازمان ملل شکایت کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب دنياي بي در و پيكري است broken_heart (به لحاظ سلطه استكبار جهاني)
يك اتهام بي سند و مدرك مي زنند، بَعد خودشان مي شوند قاضي. حكم صادر مي كنند، بَعد مي شوند اجرا كننده حكم. بَعد هم حكم را اجرا مي كنند.

سلام خدا بر نَسلي كه اين انقلاب را به پيروزي رساندند و بر نسل هاي بَعد كه آن را قدرتمندانه حفظ كردند و مي كنند.
به راستي اگر اين مجاهدت ها نبود، با وجود چنين كشورهاي ستمگرِ مستكبري، ديگر چه اميدي براي نجات اين ملت و ساير ملل مستضعف جهان باقي مي ماند؟.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته که آمریکا نیاز منده جنگ هست تا از منجلاب اقتصادی بیرون بیاد اما مردم آمریکا با همه ی خصومت و دشمنی ای که با ایران دارند دیگه تحمل چندمین جنگ تو فاصله ی یازده سال ندارند !
آن ها که جون و پول سربازان و مردمشون را که از سر راه نیاورده اند که راه به راه در اینجا و اونجا به جنگ بپردازند !
پس قضیه جنگ تقریبا منتفی است !

اما تحریم بیشتر ممکن است . آمریکا یی ها با هزینه ای که در این پروژه مسخره کردند به کمتر از مجازات و تحریم سنگین تر هم راضی نمی شوند !
آنها برای این عربستان را وارد بازی کرده اند که پس از تحریم نفتی ایران بتوانند نفت عربستان را بدون مشکلی جایگزین ایران کنند !
البته ما هم راه های زیادی برای صادرات نفت داریم که نمونه اش در زمان جنگ بود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان
اخبار بیشتری رو در مورد این سناریوی کثیف ضد ایرانی براتون می گذارم:
..............................................................................................
[size=18]گري سيك : دست داشتن ايران در ماجراي ترور سفيرعربستان باور پذیر نیست [/size]
وی با تشکیک در این مسأله به قصد انجام چنين عمليات حساسي در خاك آمريكا آن هم به وسيله يك كارتل شناخته شده مواد مخدر اشاره کرد و گفت که سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و مكزيك بر فعاليت هاي آن اشراف كامل دارند.
گري سيك تحليل گر آمريكايي مسايل ايران با رد فرضيه دست داشتن ايران در طرح ترور سفير عربستان در آمريكا ، اتهامات آمريكا در اين باره را باور نكردني دانست.

به گزارش عصر ايران اين تحليلگر آمريكايي با انتشار مطلبی در وبلاگ خود و با اشاره به اين موضوع نوشت :‌" از نظر من اين موضوع غير قابل باور است در حقيقت اگر ادعاي واشنگتن درباره دست داشتن ايران در چنين طرح تروري صحت داشته باشد اين مساله به دور از همه سياست ها و روش هاي شناخته شده حكومت تهران است ."

گري سيك افزود :‌" ايران تا كنون هيچ گاه عمليات ترور و خرابكاري در درون خاك آمريكا انجام نداده است و باور كردن اين مساله كه ايران با تكيه بر يك گروه غير اسلامي ( كارتل مواد مخدر در مكزيك ) قصد انجام چنين عمليات حساسي در خاك آمريكا داشته باشد آن هم به وسيله يك كارتل شناخته شده مواد مخدر كه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و مكزيك بر فعاليت هاي آن اشراف كامل دارند، بسيار سخت است."

گري سيك از كنگره آمريكا و افكار عمومي اين كشور خواسته است كه پيش از انجام هر گونه اقدام واكنشي از سوي دولت ايالات متحده عليه ايران از دولت اين كشور بخواهند كه شواهد و دلايل متقني درباره دست داشتن ايران در طرح ترور سفير عربستان در آمريكا ارايه دهند.

گفتني است در دو روز گذشته همزمان با اتهام زني جديد دولت آمريكا به ايران بسياري از ناظران و تحليل گران در اين كشور نسبت به احتمال دست داشتن ايران در چنين عملياتي ترديد هاي جدي مطرح كرده اند .

منبع: broken_heart
http://www.asriran.com/fa/news/185031/گري-سيك-دست-داشتن-ايران-در-ماجراي-ترور-سفيرعربستان-باور-پذیر-نیست

[size=18]ایران تصمیم به کشتن بگیرد قبل از اینکه فرد متوجه شود، مرده است!
مامور کهنه‌کار "سیا" هم داستان‌سرایی امریکا علیه ایران را باور نکرد[/size]

خبرگزاری فارس: شبکه صدای آمریکا (VOA) برنامه ای را به تحلیل سناریوی جدید دولت آمریکا در مورد ادعای ترور سفیر عربستان با حضور یک مامور باسابقه سازمان سیا اختصاص داد.


به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جام نیوز، برنامه شبکه صدای آمریکا (VOA) درخصوص اتهام زنی اخیر مقامات امریکایی به ایران با اشاره به مصاحبه واشنگتن پست با "رابرت باوئر" مأمور کهنه کار سازمان سیا (CIA) -کسی که گفته می شود سریال "24" و کاراکتر نقش اول این سریال (جک باوئر) از شخصیت او الهام گرفته شده است- به نقل از او گفته است: «وضع سپاه قدس خیلی بهتر از این حرف هاست که بخواهد چنین سناریویی را دنبال کند. اگر سپاه قدس تصمیم بگیرد کسی را بکشد آن شخص قبل از اینکه متوجه بشود، مرده است.»

گفتنی است این مأمور کهنه کار سیا اکنون تحت عنوان "کارمند سابق سیا و کارشناس مسائل امنیتی" در رسانه ها معرفی می شود.

بنظر می‌رسد صدای امریکا هم متوجه شده که مقامات امنیتی دولت ایالات متحده، یک سناریوی تخیلی را به نمایش گذاشته اند، به همین خاطر از نقطه نظرات شخصیتی استفاده می کند که با اکشن های جاسوسی هالیوود به خوبی آشناست!

منبع: icon_wink
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900722000333

[size=18]تکذیب ادعای دخالت سپاه در برنامه ترور سفير عربستان [/size]
سردار سرتیپ پاسدار سلامی در گفت و گوی خبری با تکذیب ادعای آمریکایی ها اظهار داشت: این گونه اقدامات سناریویی نخ نما و بی اساس بوده و در حقیقت نوعی فرافکنی و ایجاد انحراف در افکار عمومی دنیا از نهضت ضد سرمایه داری وال استریت و ناکامی ها آمریکا در اجرای سیاست های استکباری خود در منطقه و جهان است.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ادعای آمریکا مبنی بر دخالت برخی از اعضای سپاه پاسداران در برنامه ساختگی ترور دیپلمات یکی از کشورهای عربی در واشنگتن مضحک و بی اساس است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ پاسدار سلامی در گفت و گوی خبری با تکذیب ادعای آمریکایی ها اظهار داشت: این گونه اقدامات سناریویی نخ نما و بی اساس بوده و در حقیقت نوعی فرافکنی و ایجاد انحراف در افکار عمومی دنیا از نهضت ضد سرمایه داری وال استریت و ناکامی ها آمریکا در اجرای سیاست های استکباری خود در منطقه و جهان است.

وی ایجاد شکاف بین امت اسلامی را دیگر هدف طراحان این توطئه توصیف کرد و ادامه داد: این گونه اتهامات در شرایط کنونی با اهداف تفرقه افکنانه بین شیعه و سنی و ایجاد گسست در اتحاد جهان اسلام و کشورهای اسلامی و متاثر از ناتوانی آمریکایی ها در خروج از بحرانی است که موج بیداری اسلامی در خاور میانه برای آنها ایجاد کرده است.

سردار سلامی با اشاره به ناتوانی در مهار بحران وال استریت که امروز آمریکا با آن دست و پنجه نرم می کند گفت: شکست های پی در پی و ناکامی های سردمداران آمریکایی در سیاست خارجی باعث شده تا با طراحی مباحثی مضحک و بی اساس و بی پایه سعی در انحراف افکار عمومی جامعه بین الملل از شکست نظام سرمایه داری و ایجاد تفرقه بین مسلمین کنند که به فضل الهی همچون سایر دسایس آنها خنثی خواهد شد.

منبع: icon_wink
http://www.asriran.com/fa/news/185004/تکذیب-ادعای-دخالت-سپاه-در-برنامه-ترور-سفير-عربستان

[size=18]بررسی تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا [/size]
یکی از مقامات بلندپایه وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه (۱۳ اکتبر) اعلام کرد که این کشور در نظر دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اجرا کند.

به گزارش دویچه وله ، دولت آمریکا خواستار تحریم بانک مرکزی ایران است و این تصمیم به خاطر طرح قتل سفیر عربستان سعودی و ادعای دخالت ایران در آن گرفته شده است.

ديويد کوهن، معاون خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و امور امنيت مالی، اعلام کرد که تحریم بانک مرکزی ایران در دستور کار دولت آمریکاست و آمریکا در نظر دارد ایران را از نظر مالی و بازرگانی به انزوا بکشاند.

منبع: :blushing:
http://www.asriran.com/fa/news/185155/بررسی-تحریم-بانک-مرکزی-ایران-از-سوی-آمریکا

[size=18]ادامه ماجرای اتهام زنی علیه ایران
اولین واکنش سعود الفیصل:مقابله به مثل می کنیم/ آغاز رایزنی آمریکا در شورای امنیت/ مواضع جهانی
سعودالفیصل: ایران را مسئول می دانیم / پنتاگون : واکنش دیپلماتیک آری ، نظامی نه / روسیه : عجیب و غریب است/شورای همکاری خلیج فارس: به روابط با ایران صدمه می زند./ انگلیس و فرانسه:‌با آمریکاییم.[/size]
سعود الفیصل در نخستین واکنش به ادعای دخالت ایران در طرح ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن گفت: مسئولیت هر گونه اقدام خصمانه ای علیه عربستان سعودی ، برعهده ایران است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز پنجشنبه اظهار داشت: ایران قصد دارد از طریق قتل افراد، بر برخی کشورها، اعمال فشار کند.

وی افزود: همه اطلاعات در اختیار ما درباره حمله (طرح ترور سفیر سعودی) به ایران اشاره دارد.

فیصل که در شهر وین پایتخت اتریش سخن می گفت؛ اضافه کرد : عربستان سعودی تسلیم چنین فشارهایی نمی شود. هر تحرکی از سوی ایران علیه عربستان سعودی با مقابله به مثل حساب شده روبه رو خواهد شد.

توافق آمریکا و عربستان برای اقدام علیه ایران در شورای امنیت

آمریکا اعلام کرد که با عربستان سعودی توافق کرده است حمایت بین المللی را برای حساب کشی از ایران جلب کنند.

آمریکا مدعی شده است افرادی از دولت ایران در ماجرای ترور سفیر عربستان در واشنگتن، دخالت داشته اند. ایران به شدت این موضوع را تکذیب کرده است.

جی کارنی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آمریکا (کاخ سفید ) دیروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: باراک حسین اوباما رئیس جمهور آمریکا با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی درباره اتهامات علیه ایران در موضوع ترور سفیر سعودی، تلفنی گفت وگو کرد.

این بیانیه اضافه می کند:اوباما و ملک عبدالله توافق کردند که این توطئه به معنی نقض عمیق موازین، اخلاق و قوانین بین المللی است. سران آمریکا و عربستان بر تعهد خود به تلاش برای واکنش جدی بین المللی و یکپارچه با هدف حساب کشی از مسئولان ترور سفیر سعودی تاکید کردند.

در همین حال منابع خبری گزارش می دهند که سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مذاکرات و رایزنی های گسترده ای را با اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت درباره ادعای دخالت افرادی از دولت ایران در ترور سفیر عربستان آغاز کرده است.

یک دیپلمات غربی در این باره گفت: در این موضوع، در حال پیشرفت گام به گام هستیم.

فرانسه وانگلیس از موضع آمریکا در برابر ایران اعلام حمایت کردند.
وزارت خارجه فرانسه هم در این باره اعلام کرد: عاملات و آمران این برنامه باید حساب پس بدهند. این موضوع بسیار جدی است.

واکنش رسمی دولت عربستان سعودی

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) به نقل از یک منبع مسئول در دولت این کشور آنچه را که اقدام ظالمانه و شنیع برای ترور سفیر سعودی توصیف کرده، به شدت محکوم و گفته است که این اقدام با ارزش ها و اخلاق انسانی ، عرف و موازین بین المللی سازگار نیست.

این منبع مسئول در دولت عربستان سعودی گفته است که کشورش از تلاش های آمریکا برای کشف برنامه ترور سفیر سعودی تقدیر می کند. ریاض به تماس ها و هماهنگی های خود را طرف های مسئول در آمریکا در باره " این توطئه پست و عوامل آن" ادامه می دهد .

این منبع مسئول اضافه کرد که دولت ریاض، اقدامات و گام های لازم در این موضوع را برای توقف این اقدامات جنایتکارانه و مقابله با هر اقدامی در راستای بی ثباتی عربستان سعودی و تهدید امنیت و گسترش فتنه میان ملت این کشور، بررسی می کند .


ساختمان سفارت عربستان سعودی در واشنگتن


اظهارات سخنگوی کاخ سفید

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید هم به خبرنگاران گفت: در واکنش به ایران، هیچ گزینه ای را دور نمی کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: همه گزینه ها در تعامل با بحران جدید با ایران مطرح هستند. در برابر ایران ، به واکنش های ملموس دست خواهیم زد که می دانیم بر ایران تاثیر گذار خواهند بود. این واکنش نشان خواهد داد که این رفتار ایران ، غیرقابل قبول است و منجر به افزایش انزوای تهران می شود. آمریکا با همپیمانان خود و در سازمان ملل متحد برای ادامه سیاست انزوای تهران فعالیت می کند.

سخنگوی کاخ سفید درباره نوع واکنش آمریکا به ایران توضیحی نداد ولی گفت: واشنگتن این موضوع را با دوستان و هم پیمانان خود در همه جای جهان بررسی می کند . سیاست آمریکا بر تقویت تحریم ها علیه ایران متمرکز است.


گزارش رویترز: احمدی نژاد اطلاع نداشت

رویترز در گزارشی به نقل از چند مقام مسئول آمریکایی که خواستند نامشان گفته نشود نوشت: براساس تحلیل و نه اطلاعات مشخص، به احتمال بسیار، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران از موضوع ترور سفیر سعودی اطلاع نداشت.

هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت که ترور سفیر سعودی ، اقدام تنش آفرینی از سوی دولت ایران است. او ایران را متهم کرد که به کاربرد خشونت سیاسی و حمایت از تروریسم ادامه می دهد.

پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم اعلام کرد که برنامه ایران برای ترور سفیر سعودی نیازمند واکنش دیپلماتیک و نه نظامی است.

"ایلینیا روس لیهتنن" نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار ایجاد موضع واحد بین المللی برای اعمال فشارهای فوری و جدی علیه حکومت ایران و سران آن شد.

موضع روسیه

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد نیز به خبرنگاران گفت که ماجرای ترور سفیر سعودی، عجیب و غریب است .

شواری همکاری خلیج فارس

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای ضمن محکومیت برنامه ترور سفیر سعودی در آمریکا که ایران به دخالت در آن متهم شده است اعلام کرد: این موضوع به روابط میان کشورهای عضو این شورا و ایران آسیب می زند.

6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری در بیانیه ای اضافه کرد: برنامه ترور سفیر سعودی به معنی نقض همه قوانین، توافق نامه ها و عرف های بین المللی است.

الزیانی همچنین از ایران خواست روابط خود را با اعضای شورای همکاری براساس صراحت، شفافیت، همکاری سازنده، حسن همجواری و به دور از شیوه منفی فعلی، بازسازی کند .

کاترین آشتون

سخنگوی کاترین آشتون کمیسر عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ادعای دخالت ایران در طرح ترور سفیر سعودی در آمریکا گفت:این مسئله را بسیار جدی می گیریم. اگر این اتهامات ثابت شوند در این صورت عواقب بسیار وخیمی به دنبال خواهد داشت.

اردن

وزارت خارجه اردن هم در بیانیه ای طرح ترور سفیر سعودی را محکوم و اعلام کرد که امنیت عربستان سعودی، خط قرمز است و نباید از آن عبور کرد.

هلند

حزب آزادی از احزاب مخالف که سومین فراکسیون بزرگ پارلمان این کشور را در اختیار داد از وزیر خارجه هلند خواست در واکنش به ماجرای ادعای دخالت ایران در ترور سفیر سعودی، روابط با ایران را قطع کند.

منبع: icon_wink
http://www.asriran.com/fa/news/185048/اولین-واکنش-سعود-الفیصلمقابله-به-مثل-می-کنیم-آغاز-رایزنی-آمریکا-در-شورای-امنیت-مواضع-جهانی

[size=18]امریکا با ایران تماس مستقیم داشتیم / تهران: تکذیب می کنیم / مخالفت سوریه با بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب [/size]
اوباما: اسناد مربوط به موضوع ترور سفیر سعودی را در اختیار هم پیمانان خود قرار می دهیم / سوریه تنها مخالف بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب / نمايندگي ايران در سازمان ملل تماس با آمریکا را تکذیب کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت کشورش با ایران تماس مستقیمی را با موضوع ادعای دخالت ایران در ترور سفیر سعودی، برقرار کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، "ویکتوریا نولاند" از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد.

او گفت: ما در حال حاضر این آمادگی را نداریم که توضیح بدهیم که چه کسی با چه فردی و در کجا گفت وگو کرد. ما فقط این موضوع را تایید می کنیم که تماس مستقیمی را با ایران داشتیم.

براساس گزارش منابع آمریکایی، سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار دیدار با همتای ایرانی خود شده بود. ملاقات سوزان رایس و محمد خزاعی نمایندگان آمریکا و ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گذشته انجام شد.

موضوع دیدار نیز طرح ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و ادعای دخالت افرادی از ایران در آن بود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تکذیب می کنیم

روابط عمومي دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر ملاقات سوزان رايس نماينده دايم آمريكا در سازمان ملل متحد با محمد خزاعي نماينده دايم كشورمان را در این سازمان تكذيب كرد.

مسوول روابط عمومي نمايندگي ايران در سازمان ملل در گفت وگو با ايرنا اعلام كرد هيچ گونه ملاقات و يا مذاكره اي بين دو كشور وجود نداشته و ما از چنين تماسي اطلاع نداريم.

روابط میان ایران و آمریکا حدود 30 سال پیش قطع شد و هم اکنون رابطه دیپلماتیک میان این دو کشور وجود ندارد.
در حال حاضر سفارتخانه های سوئیس و پاکستان در تهران و واشنگتن، حافظ منافع آمریکا و ایران هستند.

اظهارات جدید اوباما

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیروز پنج‌شنبه در اولین موضع‌گیری رسمی خود در یک کنفرانس خبری از ایران خواست که در مورد توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا پاسخ گوید.

به گزارش دویچه وله، اوباما با اشاره به این که ممکن است طرح ترور از سوی «افرادی در داخل حاکمیت ایران» طراحی و تامین هزینه شده باشد، گفت حتی اگر مقام‌های بلندپایه ایران اطلاعی از این توطئه نداشته باشند، باید مشخص کنند که چطور کسانی در حکومت ایران در طرح توطئه ترور شرکت داشته‌اند.

رئیس جمهور آمریکا شک‌ و تردیدهای فزاینده در آمریکا در مورد وجود چنین طرح تروری را رد کرد و گفت: اگر آمریکا مدارک کافی اثبات‌کننده در مورد این توطئه در دست نداشت چنین اتهامی را مطرح نمی‌کرد.

به گفته رئیس جمهور آمریکا کشورش اسنادی را در این مورد در اختیار متحدانش قرار داده است.
اوباما همچنین گفت، برخی از این اسناد می‌توانند در اختیار همه قرار گیرند. با اين حال او تاکید کرد، چگونگی ارائه این اسناد بر عهده اريک هولدر، دادستان کل آمریکا است.

اوباما همچنین وعده داد به دلیل موضوع ترور سفیر سعودی، سعی می کند اشد مجازات را علیه ایران اجرا کند.

موضع گیری اتحادیه عرب و مخالفت سوریه

اتحادیه عرب نیز در نشستی در سطح نمایندگان اعضا و با صدور بیانیه ای آنچه که آن را "دخالت ایران در طرح ترور سفیر سعودی" خواند محکوم کرد.

این نشست که عصر دیروز پنحشنبه در مقر اتحادیه عرب در شهر قاهره برگزار شد.
در بیانیه نشست اتحادیه عرب آمده است: این اقدام به معنی نقض تمامی عرف ها و موازین بین المللی و فعالیتی در تقابل با امنیت و صلح بین المللی است که بر ثبات در منطقه کشورهای عربی نیز تاثیرمی گذارد.

سوریه تنها عضو اتحادیه عرب بود که با صدور این بیانیه ضد ایرانی مخالفت کرد.

نماینده سوریه در اتحادیه عرب در نشست این اتحادیه خواستار ارائه دلایل و مدارکی درباره دخالت ایران در طرح ترور سفیر سعودی در واشنگتن شده بود.

موضع کویت

وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن محکوم کردن آنچه که آن را "دخالت ایران در طرح ترور سفیر سعودی" توصیف کرد؛ گفت: کویت از اقدامات عربستان سعودی در این باره حمایت می کند.

منبع: icon_wink
http://www.asriran.com/fa/news/185157/آمریکا-با-ایران-تماس-مستقیم-داشتیم-تهران-تکذیب-می-کنیم-مخالفت-سوریه-با-بیانیه-ضد-ایرانی-اتحادیه-عرب


[size=18]نظرات جالب کاربران الجزیره درباره سناریوی جدید امریکا علیه ایران [/size]
روند مثبت تحولات خاورمیانه و خارج شدن نبض این تحولات از دستان امریکا سبب شده است، تا این کشور در یک طراحی جدید با فتنه انگیزی منطقه‌ای میان ایران و عربستان تلاش کند تا بار دیگر آب رفته را به جوی منافع امریکا باز گرداند.

به گزارش رجانیوز، این در حالی است که پیش از این نیز امریکا در قالب اسناد ویکی لیکس و با اعلام اینکه عربستان از امریکا خواسته است به ایران حمله نظامی کند، تلاش کرده بود تا این فتنه را از طریق دیگری پیگیری کند. هر چند واکنش هوشمندانه ایران سبب شد تا این توطئه خنثی شود اما اینبار امریکا در یک سناریوی مضحک، از تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در امریکا خبر داده است!

انتشار این خبر در رسانه‌های عربی واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است، اما این سناریو به حدی پیش پا افتاده و ساختگی بوده است که افکار عمومی عرب بلافاصله این ادعا را پس زده‌اند.

برای نمونه نظرات کاربران وبسایت شبکه خبری الجزیره به عنوان پر مخاطب ترین شبکه عرب زبان بسیار قابل توجه است.

اکثر کاربران این شبکه خبری در واکنش به انتشار این خبر در الجزیره، به صورت گسترده و با بیان ادله متفاوت حتی احتمال این اتفاق را نیز نفی کرده‌اند.

استدلال‌های کاربران الجزیره در رد صحت این خبر قابل ملاحظه است که در ادامه تنها بخش‌هایی از آنرا می‌خوانید:

خیدیار/ آلمان
چی! چقدر خنده‌دار! یک ایرانی قصد داشته که سفیر عربستان را در امریکا ترور کند. خب چرا در امریکا؟ ایران می‌توانست به عنوان مثال در پاکستان یا بنگلادش یا تاجیکستان اینکار مهم را به سادگی انجام دهد. از برادران سعودی خود می‌خواهم که این دروغ امریکایی را تایید نکنند. آنها درباره وجود سلاح های هسته‌ای و شیمیایی در عراق دروغ گفتند برای اینکه عراق را از بین ببرند، و موفق شدند. پس از هر مسلمان راست ایمانی می‌خواهم که برای آنها فرصتی برای تفرقه و فراموشی اسرائیل بوجود نیاورند.


محمد
این یک دروغ است و خدا در قرآن مبین می‌فرماید : و الذین معه اشداء علی الکفار رحما بینهم

اسامه/ لندن
من نمی‌توانم اینرا باور کنم. ایران از کشته شدن سفیر عربستان چه استفاده‌ای خواهد کرد؟ به نظر می‌رسد که ایالات متحده می‌خواهد آتش یک جنگ جدید را در خاورمیانه روشن کند... و چرا که نه؟ یکی از مهم‌ترین نتایج این ماجرا آن است که اسرائیل را برای مدتی فراموش کنید.. و آنکه توجه توده های عرب را به جای پرداختن به تظاهرات برای آزادی از ظلم و استعمار پنهان و جهانی شدن و ... به مساله دیگری منحرف کنند.

عثمان الوعل/ یک بازی دیگر از سازمان سیا همانند وقایع 11 سپتامبر
اول از همه برای هر عملیات سیاسی و یا اطلاعاتی، اهداف استراتژیک مهمی وجود دارد. هدف ایران از ترور سفیر ایران در عربستان سعودی چه می‌تواند باشد؟! اگر ایران می‌خواست این کار را انجام دهد، در تایلند انجام می‌داد و نه در امریکا. این در حالی است که عربستان سعودی نیز به عنوان یک تهدید برای ایران مطرح نیست و دیگر اینکه آیا ایران آنقدر احمق است که سفیر یک کشور را در امریکا ترور کند؟.. این کار به معنی نقض حاکمیت امریکا و اعلام جنگ علیه آنهاست. و آیا ایران آنقدر بی پروا است که به امریکا بهانه‌ای بدهد برای جنگ و نابودی ایران! این ادعایی است برای مصارف رسانه‌ای و تخریب وجهه ایران. و عربستان سعودی بخوبی این را می‌داند اما با نسخه امریکا همراه خواهد شد!

عرب آزاده/ آهنگ عربستان سعودی برای مقابله با ایران
اگر این ماجرا درست است، چرا ایران به امریکا برود تا شخصیتی که وزن سیاسی خاصی ندارد را ترور کند، در حالی که عربستان سعودی پر از اهدافی است که با پرتاب یک سنگ از ایران آسیب خواهند دید. آنهم بسیار آسان‌تر از امریکا...... موضوع تنها شعله‌ور کردن آتش نزاع میان ایران و عربستان سعودی است....

مامری رشید الجزایر/ ایران سقوط خواهد کرد
الله اکبر! ایران فارسی بدخواه و یاورانش بزودی سقوط خواهند کرد. ما الجزایری‌های سلفی با برادران ما در عربستان سعودی هستیم.

جهاد مبارزه پیروزی/مصر
یک شعبده بازی جدید با بازی اسرائیل و کمک های مالی ایالات متحده و همکاری عربستان سعودی. قربانی: اسلام و مردم.

عبدالرحمان زکارنه/ فلسطین
ای اعراب و ای مسلمانان! چرا همواره آمریکایی ها و اروپایی‌ها را تصدیق می‌کنید، اما خودتان را تکذیب؟ من معتقدم که این خبر فقط برای ایجاد یک نزاع جدید بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی است. بنابراین باید رسانه‌ها و دولت‌ها قبل از هر گونه پاسخ مطمئن شوند.

مرتضی محمود البریهی/ هلند
ای امریکا! آیا شما می خواهید برای منافع خود بین عربستان سعودی و ایران نزاع ایجاد کنید؟!

الفیفی/ ونکوور
من دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را نمی‌پسندم، اما نفرت بیشتر من از دروغ و ریاکاری آمریکایی‌هاست که تلاش می‌کنند ما و اسرائیل را در یک جبهه واحد قرار دهند.آنها از طریق این داستان‌هاو سناریو تنها به دنبال پیدا کردن دلیلی برای جنگ و یک منبع درآمد برای اقتصاد در حال سقوط آمریکا هستند. ای موساد و سیا! آیا شما انتظار دارید که ما بار دیگر در دام داستان‌های ویکی لیکس، ترور بن لادن و یا یک 11 سپتامبر دیگر بیافتیم؟

خالد/ عربستان سعودی
سناریو احمقانه امریکایی برای یک فیلم مسخره آمریکایی .... یک بازی زشت و مکشوف...

حامد/ عقبه
آمریکایی‌ها می‌دانند که در ماجرای ترور سفیر عربستان سعودی، چگونه بر خلاف منافع ایران فتنه سازی کنند. اذ جائکم فاسق بنباء فتبینوا چرا در مورد اخیر، برای تصدیق یک فاسق عجله می‌کنید. ای اعراب بیدار شوید!

محمد/ آلمان
لعنت خدا بر ایالات دروغگوی آمریکا

ولید محمد السنانی/ این مقدمه ای برای جنگ علیه ایران است
منظور شما این است که آنها می‌خواستند هم سفارتخانه اسرائیل را از بین ببرند هم سفارتخانه عربستان سعودی را؟.. چرا اینجا عربستان سعودی و اسرائیل را به هم ربط داده‌اند؟ برای تاکید بر این که این دو کشور متحد هستند و این ایران است که دشمن هر دو کشور اسرائیل و عربستان سعودی ا ست... ما می دانیم که آنها متحد هستند ، اما دولت ایالات متحده می خواهد با این معرکه در رسانه‌ها و افکار عمومی، تصویر ایران را به عنوان یک کشور تروریستی ترسیم کند که سرزمین‌ امریکا را برای کشتن آمریکایی‌ها و دیپلمات‌های خارجی هدف قرار داده است تا به این وسیله به حمایت مردمی برای جنگ علیه ایران در آینده نزدیک دست یابد.

احمد مصر/ دروغ
امریکا! دروغگویی بس است! امریکا می خواهد اعراب را از ایران بترساند. و به دنبال آن است که دشمن را از اسرائیل به ایران تغییر دهد.

زیدون/ نجران
وای بر ایران قبل از همه چیز

ابوالقعقاع/ پاریس
قسمت 3214 از سریال کمدی آمریکایی پایان یافت. و تا قسمت بعدی این سریال، برای شما آرزوی بهترین اوقات را داریم.. بدرود

مملکت سعودی مراقب باشید/ تله خطرناک
ای سعودی هشدا از اینکه در این دام بیافتی. چون بزرگترین زیانکار خواهی بود.

حسین/ عربستان سعودی
امریکا! دروغگویی کافیست. ساخت دروغ و فریب از تخصص‌های امریکایهاست. ماشاالله به این مهارت

منبع: :evil:
http://www.asriran.com/fa/news/185171/نظرات-جالب-کاربران-الجزیره-درباره-سناریوی-جدید-امریکا-علیه-ایران[size=12][/size][size=12][/size][size=12][/size][size=12][/size][size=12][/size][size=12][/size][size=12][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]اوباما: شدیدترین تحریمها علیه ایران اجرا خواهد شد؛براي تغيير دولت ايران امريكا هيچ گزينه اى را بعيد نخواهد دانست.[/size]

رئیس جمهور آمریکا که سناریوی ساختگی و مضحکی را علیه ایران با عنوان ادعایی توطئه ترور ایرانی برای منحرف کردن نگاهها از اعتراضات گسترده در آمریکا، طراحی کرده است، در اظهاراتی گستاخانه، عمق کینه ورزی و خصومت خود با ملت ایران را نشان داد.
به گزارش مشرق ، باراک اوباما که ادامه اعتراضات گسترده مردمی در شهرهای مختلف این کشور، آینده سیاسی وی را در هاله ای از ابهام قرار داده و برای رهایی از فشار این تحرکات، سناریوی ساختگی و مضحکی را علیه ایران با عنوان ادعایی توطئه ترور ایرانی با به راه انداختن جنگ روانی و تبلیغاتی بی سابقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده است، روز گذشته مدعی شد [color=blue]تمام گزینه ها در خصوص تعامل با ایران مطرح است.[/color]

وي در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری کره جنوبی که شبکه العربیه بلندگوی تبلیغاتی رژیم سعودی آن را به طور مستقیم پخش کرد، در خصوص توطئه ادعایی برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن مدعی شد [color=blue]شدیدترین تحریمها را علیه ایران اجرا خواهد کرد و آمریکا هیچ گزینه را بعید نخواهد دانست.[/color]

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ادعا کرد: برخی افراد وابسته به دولت ایران در این توطئه ترور دست دارند، اگر مدرک و دلیل نداشتیم ایران را متهم نمی کردیم.

اوباما در ادامه تلاشهای بیهوده برای بدبین کردن نگاهها به جمهوری اسلامی ایران برای فرافکنی مشکلات فزاینده داخلی در آمریکا مدعی شد توطئه ایرانی فقط سفیر سعودی را هدف قرار نمی داد، بلکه بیگناهان را نیز هدف قرار می داد.

رئیس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه" [color=blue]برای ایجاد دولتی در ایران که با ملت خود همراهی نشان دهد، تلاش خواهیم کرد[/color]" عمق کینه ورزی و خصومت خود با ملت ایران را نشان داد و از توطئه خطرناک خود علیه کشورمان پرده برداشت.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/72422/اوباما-برای-انتخاب-دولت-مردمی-در-ایران-تلاش-می-کنیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نقل از او گفته است: «وضع سپاه قدس خیلی بهتر از این حرف هاست که بخواهد چنین سناریویی را دنبال کند. اگر سپاه قدس تصمیم بگیرد کسی را بکشد آن شخص قبل از اینکه متوجه بشود، مرده است.»
[/quote]
از لحاظ اینکه قدرت سپاه قدس را گفته حقیقته و خوب اما از جنبه سپاه هراسی نه !

[quote]ديويد کوهن، معاون خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و امور امنيت مالی، اعلام کرد که تحریم بانک مرکزی ایران در دستور کار دولت آمریکاست و آمریکا در نظر دارد ایران را از نظر مالی و بازرگانی به انزوا بکشاند.[/quote]
از اول تابلو بود که سناریو ی تحریم در کار است !

[quote]ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد نیز به خبرنگاران گفت که ماجرای ترور سفیر سعودی، عجیب و غریب است .[/quote]
مثل همیشه موضع دو پهلو !


[color=blue]در ضمن قیافه این یارو که در آمریکا دستگیر شده بیشتر به قمه کش های سر چهارراه می خوره تا عنصر وابسته به سپاه قدس ‏‏!‏
یعنی آنقدر احمق اند که یک فرد شبیه ماموران سپاه را هم نگذاشته اند ![/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله دیگه جنگ جهانی اول تقصیر ایران بود دومیش هم همینطور جنگ ویتنام هم تقصیر ایران بود و.......... تقصیر ایران بود به خدا تا یک ایرانی مسلمون زنده هست اینا خواب وخوراک ندارند به نظرتون رفتارشون مثل فرعون نشده که تا فهمید یه بچه قراره در آینده بهش ضربه بزنه سریع می خواست همه رو بکشه ولی به خواست خدا همون بچه شد بچه خونده ی خودش و زیر بال و پرش بزرگ شد و بعد حضرت موسی (ع) باهاش به شدت مخالفت کرد!!!!! جریان ما و آمریکا هم همینه اولاش سلاحای توپ خودشو میداد ایران(حالا به هر دلیلی چه کمونیست چه جریان ژاندارم منطقه چه حفظ کنترل امنیت منطقه تا ساخت اسرائیل ) بعد از انقلاب مثل این شد که کشور ایران مبعوث به هدایت جهانیان و مخصوصا جهان اسلام شد و با بیداری اسلامی که برگرفته شده از انقلاب ما هست این امر به حقیقت پیوست. به خدا که امام خمینی (رحمه الله علیه و آله) میدونست و همه ی اینا رو پیشبینی کرده بودند و این رو به قطع هم به عنوان یه ایرانی و هم به عنوان یک مسلمان و هم به عنوان یک آزادی خواه میگم broken_heart( به خدای واحد و احد و رحمان و رحیم به خدای قادر و مقتدر قسم میخورم که آمریکا به دست مردم مومن و مسلمان ما خواهد مرد و وارد جنگ با اسرائیل خواهیم شد و با ظهور آقا امام زمان و یاری الهی پیروز خواهیم شد و بار دیگر صلح و عشق بر جهان حکم فرما خواهد شد و مسلمانان و ایرانیان به جایگاه واقعی خود خواهند رسید.تا اون روز از تلاشی دریغ نمی کنم)).

ولی به جون خودم این مسخره ترین سناریویی هست که تا حالا دیدم خوب اصلا به فرض محال ایران اومد و این دو تا سفیر رو کشت و لت و پار کرد خوب که چی خیلی مهم بودند ته ته دو تا دیگه میزاشتن و هیچ چی عوض نمیشد یعنی انقدر مسخره بود که تا حالا کشوری آنچنان پشتی بانیش رو اعلام نکرده و حتی اسرائیل از گفتن اظهار نظر مستقیم خود داری کرده واقعا انگار سیاستشون به ته کشیده ولی یاد این افتادم که (( عدو شدو سبب خیر اگر خدا خواهد)) به جون خودم الان هر کی این اخبار رو تو هرجای دنیا ببینه و بشنوه میخنده خداییش این چند روز صبح ها که اخبار نگاه میکنم بد فرم میخندم. مردم ما امیدشون به خدا هست و با تحریم و اینا دلسرد نمیشن و تا الان تحریماشون تقریبا به نفع ما بوده و ما رو تو منطقه و تو کشور های در حال توسعه یک کشوری نشون داده که مفت خور و بوخور بخواب نیست و میتونه رو پای خودش وایسه . انشاالله ظهور آقا امام زمان نزدیک بشه و هرچه سریع تر بتونیم کنار آقا بجنگیم و دیگه دغدغه ای نداشته باشیم البته همین الانشم مردم با ایمانمون دغدغه ای ندارند چون شهادت آرزوی هر مسلمونه. یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان این ناامیدی‌ای که ابراز می‌کنید بعید نیست یکی از اهداف طراحان این سناریو بوده باشه. اون‌ها می‌خوان با خراب کردن وجهه‌ی ایران، روحیه‌ی ما ایرانی‌ها رو هم از بین ببرند. بنابراین لطفاً کمتر تحت تأثیر این شانتاژهای رسانه‌ای قرار بگیرید. ما قبلاً در موقعیت‌های خیلی خطرناک‌تری بودیم و موقعیت فعلی اصلاً موقعیت خیلی خاصی نیست، و من بعید می‌دونم آمریکا بتونه تحریم‌ها رو تشدید کنه، چه برسه به این که فکر حمله‌ی نظامی هم به سرش بزنه. همون‌طور که rasoolmr گفتند حمله‌ی نظامی بدون توجیه افکار عمومی انجام نمی‌شه. این رو متأسفانه خیلی از ایرانی‌ها درک نمی‌کنند و بنابراین مسأله‌ی توجیه افکار عمومی رو دست کم می‌گیرند.

در غرب همه چیز بر محور افکار عمومی می‌چرخه، اگر اکثریت آمریکایی‌ها نخوان آمریکا به ایران حمله نمی‌کنه. (زمان حمله به عراق اکثر آمریکایی‌ها موافق حمله بودند ولی الان اکثریت مخالف هر گونه جنگ هستند) البته رسانه‌ها تا حدودی افکار عمومی رو کنترل می‌کنند ولی به این بستگی داره که واقعاً ابزارش رو هم داشته باشند؛ یعنی وقتی سناریو مثل حالت فعلی خیلی مسخره باشه ازشون کار خاصی بر نمیاد و ناچار به باورناپذیر بودن سناریو اعتراف می‌کنند.

اینجاست که نقش ما پررنگ می‌شه: ما باید با گفتن حرف‌های خاصی در زمان‌های مناسب، جو رسانه‌ای را به سمت خودمان سوق دهیم. دولتمردان باید یاد بگیرند که چگونه صحبت کنند تا صحبتشان در راستای منافع ایران در رسانه‌های غربی پخش شود و جو را به نفع ایران تغییر دهند. مثلاً اعلام موضع شعارگونه - که بین مقامات ایرانی رایج است - معمولاً در رسانه‌ها بازتاب خوبی ندارد ولی وقتی خیلی سرراست و صاف و ساده صحبت می‌کنند بهتر پخش می‌شود.

مثلاً به جای - یا علاوه بر - گفتن این که «این توطئه‌ی شوم آمریکایی-صهیونیستی را که هدفی جز ضربه زدن به بیداری اسلامی و منحرف کردن اذهان از جنبش ضد سرمایه‌داری آمریکا ندارد محکوم می‌کنیم. به صهیونیست‌های آمریکایی اخطار می‌کنیم که سعی نکنند اذهان را از مشکلات داخلی خودشان منحرف کنند، و بدانند که پایان عمر نظام سرمایه‌داری‌شان نزدیک است.» که فقط می‌تواند مصرف داخلی داشته باشد و اصلاً برای مخاطب خارجی یا غربی قابل هضم نیست. باید برای رسانه‌های خارجی و به خصوص غربی بگوییم «ما کاملاً این موضوع را تکذیب می‌کنیم؛ هیچ گروهی در نظام جمهوری اسلامی ایران، از جمله سپاه قدس، چنین برنامه‌ای نداشته است. این که ایران سفیر عربستان در واشنگتن را بخواهد به کمک یک باند مواد مخدر مکزیکی ترور کند بیشتر شبیه یک جوک یا یک سناریوی هالیوودی به نظر می‌رسد. هرچند روابط فعلی ما با عربستان در سطح مطلوبی نیست، ولی آنقدر هم بد نیست که حتی بخواهیم به عمل نفرت‌آوری مثل ترور مقامات یک کشور مسلمان فکر کنیم. در عین حال اگر مقامات آمریکایی مدارک خود را به ما ارائه دهند بررسی خواهیم کرد که چه کسانی در ایران با ارباب‌سیار در تماس بوده‌اند و چنین ادعای عجیبی مطرح کرده‌اند.» و باید مقامات مختلف ایران تا وقتی که این اتهام از سوی مقامات آمریکایی و سعودی ترار می‌شود، پاسخ‌هایی مشابه را بدهند تا نظر ایران هم مرتب در رسانه‌ها در کنار اتهامات وارد شده مطرح شود.
وقتی این جزئیات رو در نظر نمی‌گیریم، و صدها بار اتفاق مشابهی پیش می‌آید، تعجبی نداره که ببینیم در نظرسنجی‌های جهانی ایران در کنار اسرائیل به عنوان منفورترین کشور جهان مطرح می‌شود. این باید ما را بترساند نه احتمال تخیلی یک حمله‌ی نظامی فوری. این وجهه‌ی تخریب شده به آمریکا برای تشدید تحریم‌ها کمک کرده (چون جنبه‌ی اخلاقی هم به تحریم‌ها می‌دهد و افکار عمومی از تحریم‌ها حمایت می‌کنند) و ممکن است سال‌ها بعد خدای ناکرده مقدمه‌ی یک حمله‌ی نظامی هم بشود. به جای نشستن و غصه خوردن، باید در این عرصه‌ی جنگ نرم فعالیت گسترده‌ای را آغاز کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر بانک مرکزی ایران رو تحریم کنند خیلی بد میشه.امریکایی ها با این کارشون می خواهند کمر اقتصاد ایران رو بشکونند و با ایجاد نارضایتی در داخل کشور مردم رو به جون حکومت بندازند.این سناریو واقعآ خصمانس.به نظر من بوی 2012 میاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.