Recommended Posts

[quote]چند روز بعد طالبان ضربه سختی از ...... خورد.
نمیخوام زیاد این مساله رو شرح بدم ولی همینقدر بدونید که کلاغی خبر آورد که مزار شریف 48 ساعت در تصرف نیروهای ایرانی بود و حمله کنندگان به مزار شریف با دادن کشته های زیاد متواری شدن. این یکی از روزهای سیاه طالبان بود.
بحثهای زیادی پیرامون موندن یا نموندن ایرانیها در گرفت اما مسئولین وقت تصمیم گرفتن که نیروها برگردن.....!
البته کلاغ اصولا پرنده موثقی نیست ... :?[/quote]
سلام جناب آرمانی،
تا جایی که یادم میاد اون زمان تا مدت ها بعد مزارشریف دست طالب ها بود و تصاویری از سر بریدن شیعه ها شبکه های داخلی پخش می کردن. آیا اشتباه در خاطرم مونده؟ به هر حال خیلی وقت است از آن موقع گذشته.
اگر درست هست این ذهنیتم، پس چرا بعد از این اتفاقی که شما فرمودید ما مزار شریف رو تحویل نیروهای شاه مسعود ندادیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چقدر زود ميخوان دست به دامن ارتش بشن احمقها ي نادون

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد

تو امريكا لس انجلس همين اتفاق مشابهش افتاد در اخر فقط با تفنگ داران ويژه نيرو دريايي جمع كردن

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد


تو چين ارتش تو ميدان تيانگ منگ جوونارو با توپ تانك تركوند

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد


تو فرانسه وقتي ديدن تركوندن ماشينا و تظاهرات امون پليسو بريده با ارتش جمع كردن

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد


بعد همه چي رو سرما خراب ميكنن :? icon_biggrin :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چقدر زود ميخوان دست به دامن ارتش بشن احمقها ي نادون

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد

تو امريكا لس انجلس همين اتفاق مشابهش افتاد در اخر فقط با تفنگ داران ويژه نيرو دريايي جمع كردن

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد


تو چين ارتش تو ميدان تيانگ منگ جوونارو با توپ تانك تركوند

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد


تو فرانسه وقتي ديدن تركوندن ماشينا و تظاهرات امون پليسو بريده با ارتش جمع كردن

ايران حتي از پليس هم به صورت گسترده استفاده نكرد


بعد همه چي رو سرما خراب ميكنن :? icon_biggrin :mrgreen:[/quote]
تو ایران فقط کافیه یک نفر باتوم بخوره اون وقت همه ی رسانه های جهان با تمام قدرت علیه ما جو سازی می کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]آتش سوزیهای انگلیس ادامه دارد [/size]
برخلاف ادعای بی بی سی، درگیری ها همچنان در انگلیس به قوت خود باقی است و پلیس ضمن افزایش نیرو در صدد برقراری حکومت نظامی و تهیه آب پاش برای مهار آشوب است.
برخلاف ادعای بی بی سی، ناآرامی ها همچنان در انگلیس به قوت خود باقی است و به ویژه در ساعت های پایانی شب گذشته علاوه بر لندن به شهرهای دیگر انگلیس منتقل شده و معترضان به سمت پلیس حمله کرده و مراکز تجاری، خودروها و کامیون های زیادی را در شهرهای دیگر انگلیس به آتش کشیده اند.

آلن فیلیپس کارشناس امور اجتماعی انگلیس در برنامه پانوراما در تلویزیون العربیه حاضر شد و گفت: "دولت دیوید کامرون به این نتیجه رسیده است که چنانچه پلیس غیرمسلح نتواند نظم و آرامش را برای شهرها بازگرداند واحدهای مسلح از ارتش وارد عمل خواهند شد. هیچ کس از مردم انگلیس خواهان این وضعیت نیستند."

دیوید کامرون در گزارش خود به مجلس عوام انگلیس، اقداماتی اتخاذ شده که ظرف مدت 24 ساعت، ماشین های آب پاش برای کنترل آتش سوزی ها در اختیار پلیس قرار گیرد و همچنین تعداد زیادی از شهروندان انگلیسی شناسایی، دستگیر و به صورت 24 ساعته و سرپایی محاکمه خواهند شد.

ناآرامی ها همچنین به جنوب شرق انگلیس از جمله لویشام ، بکام و کرویدن نیز سرایت کرده و محله باترسی در جنوب غرب لندن نیز شاهد حمله معترضان است.

ناآرامی ها در بیرمنگام که پس از حوادث لندن آغاز شده است نیز با آتش کشیدن املاک عمومی وخصوصی همراه بوده است.

بنابر ادعای دیوید کامرون تنها 1200 نفر بازداشت و پنج نفر کشته شده اند که سه نفر از آنان مسلمان بوده اند؛ تاکنون گزارشی از تعداد زخمیها منتشر نشده است.

پلیس انگلیس می گوید تا امروز یکصدو یازده پلیس زخمی و 5 سگ نیز به شدت مجروح شده اند.

در حال حاضر16 هزار مامور پلیس، از 30 هزار پلیس اسکاتلندیارد، تنها امنیت پایتخت انگلیس را بر عهده گرفته اند و الباقی به مناطق آشوب خیز دیگر یعنی، بیرمنگام، لیورپول، بریستول، ليدز، منچستر، ناتينگهام، ريدينگ و آکسفورد شتافته اند.

بر اساس گزارش تلویزیون العربیه روز گذشته که یکی از بدترین روزهای آشوب در تاریخ انگلیس اعلام شده است گروهی از جوانان در شهر منچستر در شمال این کشور با پليس درگیر شدند وبا شکستن ویترین های مغازه ها به غارت برخی از فروشگاه ها پرداختند.

همچنین در شهرهای ولورهامپتون و وست برامويچ در جنوب، مغازه ها غارت شده و تعدادی خودرو در خيابان ها به آتش کشيده شدند.

در شهر سالفورد نيز درگيری ها ادامه داشت وتصاوير تلويزيونی حاکی از به آتش کشيده شدن مغازه ها و خودروها در خيابان های این شهر بود.

از سوی دیگر دیوید کامرون اعلام کرد پلیس با هرقیمتی که شده آرامش ونظم را برقرار خواهد کرد.

همزمان با پیام نخست وزیر انگلیس پلیس خود را برای آشوبهای بیشتری در لندن و مناطق دیگر کشور آماده کرده است.

در شهر لندن تعداد افراد پلیس از 6 هزار تن به 16 هزار نفر افزایش یافته است و این شهر به آماده باش کامل درآمده است.

دیوید کامرون گفت: "کسانی که قدرت داشتند این همه آتش سوزی وخراب کاری انجام دهند قادر خواهند بود که مجازات های قانونی را متحمل شوند."

مقامات دولتی، پليس و رسانه دولتی انگلیس " اوباش فرصت‌ طلب و بزهکار" را عامل اصلی آشوب های خيابانی اخير می دانند.

درحالی که عمده تحلیلگران امور اجتماعی می ‌گويند نابرابری‌های اقتصادی، فقر وبیکاری باعث بروز تنش‌ های اجتماعی و چنين آشوبی در اين محلات شده است.

آشوب های اخیر به عنوان بدترين ناآرامی ها از دهه هشتاد ميلادی به اين سو ارزيابی شده است و اگر گزارش دیوید کامرون صحیح باشد، پلیس تاکنون 1200 تن را بازداشت کرده است
منبع: :?
http://www.tabnak.ir/fa/news/183091/کشته-های-اعتراضات-در-انگلیس-افزایش-یافت

[size=18]کشته های اعتراضات در انگلیس افزایش یافت [/size]
دولت انگلیس در حال بررسی گزینه اعمال مقررات منع آمد و شد، استفاده از گلوله های پلاستیکی و ماشینهای آب پاش برای مقابله با ناآرامی ها است.
پلیس انگلیس روز جمعه اعلام کرد : یک مرد شصت و هشت ساله که روز دوشنبه در ناآرامی های خیابانی زخمی شده بود، بر اثر جراحات وارده جان باخت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، با مرگ این شخص تعداد قربانیان ناآرامی های اخیر انگلیس به پنج نفر رسید.

در همین حال دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد ، در نا آرامی های اخیر در این کشور بیش از یکهزار و دویست نفر بازداشت شده اند. اکثر این افراد در شهر لندن بازداشت شده اند.

کامرون میگوید در مسیر بازگرداندن نظم و آرامش به انگلیس ، پیشرفتهایی حاصل شده است. البته هزاران نفر از افسران پلیس همچنان در روزهای آینده در سطح شهرهای انگلیس مستقر خواهند بود.

وی اذعان کرد ، پلیس شهر لندن در پاسخ دادن به ناآرامی ها بسیار کند عمل کرده است.

به پلیس انگلیس اختیارات تازه ای داده شده است تا با عوامل ناارامی ها برخورد کند. براساس اختیارات جدید پلیس می تواند در هر شرایطی افرادی را که نقاب به چهره دارند متوقف کند تا آنها را وادار کند نقاب از چهره هایشان بردارند.

پلیس انگلیس از خودروهای زرهی خاصی برای پاکسازی شهرها استفاده کرده است.

همچنین دولت انگلیس در حال بررسی گزینه اعمال مقررات منع آمد و شد، استفاده از گلوله های پلاستیکی و ماشینهای آب پاش برای مقابله با ناآرامی ها است.
منبع: icon_biggrin
http://www.tabnak.ir/fa/news/183091/کشته-های-اعتراضات-در-انگلیس-افزایش-یافت
.......................................................................
عکس هایی از حمله ی سگ های پلیس به سمت معترضین:
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/21/85375_407.jpg
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/21/85374_658.jpg
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/21/85373_352.jpg
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/21/85376_363.jpg
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/21/85377_872.jpg
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/21/85378_220.jpg
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/21/85333_667.jpg[size=12][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان توجه کنند که اگر بحث به بیراهه کشیده بشه، روند تاپیک متوقف میشه.

پس به قرار دادن اخبار بسنده کنید فعلا ... .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]توافق آمریکا و ترکیه بر سر کناره‌گیری اسد [/size]
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا و رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در پی تماس تلفنی توافق کردند که «گذار به دموکراسی» در سوریه نیاز مبرم حال حاضر این کشور است.
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه طی تماسی تلفنی توافق کردند تا دو کشور به شکل علنی خواهان برکناری بشار اسد شوند.

به گزارش آفتاب به نقل از دویچه وله کاخ سفید اعلام کرده است که پنج‌شنبه (۱۱ اوت) باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا و رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در پی تماس تلفنی توافق کردند که «گذار به دموکراسی» در سوریه نیاز مبرم حال حاضر این کشور است.

بنا به گفته‌ی مقامات کاخ سفید، ایالات متحده‌ی آمریکا تصمیم گرفته است تا به شکل شفاف خواهان کناره‌گیری بشار اسد از سمت ریاست‌جمهوری سوریه شود. واشنگتن می‌گوید که این تصمیم ایالات متحده‌ی آمریکا به منظور برداشتن گام‌های عملی برای توقف سرکوب و کشتار معترضان سوریه‌ای به دست رژیم بشار اسد گرفته شده است.

در طی این تماس تلفنی، باراک اوباما و رجب طیب اردوغان همچنین درباره لزوم "توقف فوری هرگونه خشونت و خون‌ریزی مردم معترض در سوریه" نیز با یکدیگر توافق کرده‌اند. بیانیه‌ی کاخ سفید می‌گوید اوباما و اردوغان هر دو از آن‌چه در سوریه علیه مردم معترض رخ می‌دهد، ابراز تاسف و نگرانی عمیق کرده‌اند و بر حقانیت خواسته‌های معترضان سوریه‌ای تاکید کرده‌اند.

بیانیه‌ی کاخ سفید می‌گوید:« ایالات متحده‌ی آمریکا به دنبال راه‌های عملی است تا به صراحت خروج بشار اسد از اداره‌ی امور سوریه را در سطح بین‌المللی خواستار شود. زمان اعلام این درخواست شفاف از سوی آمریکا هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.»

در عین حال یکی دیگر از مقامات کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که ایالات متحده‌ی آمریکا احتمالا فراخوان کناره‌گیری و خروج بشار اسد را هفته‌ی آینده اعلان خواهد کرد.

از سوی دیگر هیلاری کلینتون، وزیرامور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا نیز در تازه‌ترین اظهارات خود درباره‌ی سرکوب و کشتار مخالفان در سوریه گفته است: «بشار اسد حقانیت خود را برای اداره‌ی کشور سوریه از دست داده است.» هیلاری کلینتون همچنین خواهان افزایش فشارها و تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم بشار اسد شده است.

ایالات متحده‌ی آمریکا روز چهارشنبه (۱۰ اوت) نیز بانک تجاری سوریه را که مهم‌ترین بانک این کشور و رئیس آن یکی از اقوام نزدیک بشار اسد و مهره‌های اصلی حکومت وی است، تحریم کرد. سوزان رایس، سفیر ایالات متحده‌ی آمریکا در سازمان ملل متحد نیز پیش از این جامعه‌ی بین‌الملل را ترغیب کرده بود تا حکم جلب بین‌المللی بشار اسد را صادر کند که این تلاش ایالات متحده‌ی آمریکا هنوز به نتیجه نرسیده است.

سوزان رایس بشار اسد را یکی از اصلی‌ترین مهره‌ها و عوامل ناامنی و خشونت در منطقه‌ی خاورمیانه و تهدیدی برای صلح دانسته بود و اعلام کرده بود که سوریه بدون بشار اسد، سرزمینی بهتر و ایمن‌تر خواهد بود.

از سوی دیگر دفتر نخست‌وزیر ترکیه، رجب طیب اردوغان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که "صبر ترکیه در مواجهه با کشتارهای رژیم اسد" به پایان رسیده است و این کشور نیز خواهان برکناری و خروج بشار اسد از سوریه است. ترکیه که همسایه‌ی سوریه است، در سال‌های اخیر و از آغاز دوران نخست‌وزیری اردوغان روابط خود را با سوریه افزایش داده بود.

منبع: :?
http://www.tabnak.ir/fa/news/183086/توافق-آمریکا-و-ترکیه-بر-سر-کناره‌گیری-اسد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رجب طیب اردوغان غلط کرده. :? اون کی باشه برای سوریه تعیین تکلیف کنه؟؟تو رو خدا برین ویکی انگلیسی فقط عکسا رو ببینید و توضیحاتو بخونید icon_biggrin :mrgreen: :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بدون ارائه سند؛
[size=18]بي بي سي قتل شهروند انگليسي را به گردن معترضان انداخت[/size]

خبرگزاري فارس: در حالي که ديويد کامرون نخست وزير انگليس از افزايش خشونت پليس عليه معترضان حمايت کرده و سرکوب مخالفين را شجاعانه خواند ، رسانه دولتي انگليس با اشاره به قتل ريچارد منينگتون باوز آن را ناشي از جراحاتي عنوان كرد كه معترضان به او وارد كرده اند.

به گزارش خبرگزاري فارس، بي بي سي در خبري با اشاره به قتل ريچارد منينگتون باوز آن را ناشي از جراحاتي عنوان كرد كه معترضان به او وارد كرده اند.

بي بي سي با تكرار آشوب خواندن قيام مردم محروم در انگليس نوشت: پليس لندن تاييد كرد كه ريچارد منينگتون باوز، شصت و هشت ساله، كه شامگاه دوشنه در جريان آشوب هاي اخير در محله ايلينگ، غرب لندن، توسط فرد يا افراد مرتبط با ناآرامي ها به شدت مضروب شده و به بيمارستان انتقال يافته بود، درگذشته است.

بي بي سي با اذعان به اينكه هنوز گزارشي رسمي از جزئيات ضرب و جرح منجر به مرگ اين مرد انتشار نيافته بدون ارائه سندي عنوان كرد كه برخي شاهدان عيني به بي بي سي گفته اند كه وي زماني هدف حمله قرار گرفت كه در صدد خاموش كردن شعله هاي آتشي بود كه گروهي از جوانان مرتبط با آشوب هاي منطقه به راه انداخته بودند.

رسانه دولتي انگليس اضافه مي كند كه ظاهرا آقاي منينگتون باور به سرزنش اين افراد پرداخته بود اما يكي از جوانان حاضر در محل به او حمله كرد و گفته مي شود يكي از شاهدان اين صحنه هم با استفاده از تلفن همراه، فيلمي از اين واقعه برداشته و در اختيار پليس قرار داده است.

اين روند بي بي سي درباره كشته شدگان ديگر اعتراض هاي اخير انگليس نيز بوده است بطوريكه درباره قتل مورگان نيز نوشت: پليس احتمال مي دهد كه اين فرد در درگيري با يك گروه رقيب محلي كشته شد. به گفته برخي اهالي محل، طي اين درگيري سه اتومبيل به تعقيب و گريز پرداختند در حاليكه به علت اوضاع ناآرام محله، ظاهرا پليس براي جلوگيري از اين درگيري در محل حضور نداشت.

اين درحالي است كه رسانه دولتي انگليس هيچ سندي براي اين موارد عنوان نكرده و تنها با عبارات «احتمال دارد» و «گفته مي شود» به خبر سازي پرداخته است.
منبع: :?
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005210799

بحران بي‌اعتمادي مخاطب و چالش براي ژست بي‌طرفانه بي‌بي‌سي/
[size=18]آتش‌سوزي در تهران "اعتراض " است در لندن "آشوب "![/size]

خبرگزاري فارس: در رويكرد بي‌طرفانه! بي‌بي‌سي به اخبار، اگر سطل زباله، اتومبيل و اتوبوس در خيابان‌هاي تهران به آتش كشيده شود، نوعي "اعتراض " تلقي شده ولي اگر اين آتش سوزي در خيابان‌هاي لندن صورت بگيرد، اعتراض " به "آشوبگري " مبدل مي‌شود.


به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري فارس، "قوانين بريتانيا بي‌بي‌سي و روزنامه‌نگاران آن را موظف مي‌سازد كه بي‌طرف باشند. بي‌طرفي يك معيار ارزشي و در عين حال يك ضرورت حرفه‌اي و قانوني است كه بي‌بي‌سي را از ساير رسانه‌ها و منابع خبري متمايز مي‌سازد. در عين حال بيطرفي بخشي از پيمان بي‌بي‌سي با مخاطبان است. " اين بخشي از منشور بي‌طرفي است كه رسانه دولتي انگليس، بي‌بي‌سي به عنوان مبناي عمل خود آنرا تبليغ مي‌كند.

هر چند مخاطبان بي‌بي‌سي فارسي در جريان فتنه 88 با رويه يك سويه و كاملا جهت دار اين شبكه تلويزيوني در انتشار اخبار ايران كه در بسياري از موارد با هدف تشديد ناآرامي در ايران تنظيم و مخابره مي‌شد آشنا هستند، اما رويكرد كاملا متفاوت بي بي سي و خصوصا بخش فارسي اين بنگاه خبررساني به وقايع اين روزهاي انگليس، ژست تبليغاتي بي طرف بودن بي‎بي‎سي را اين‌بار نه براي اهالي رسانه كه براي مخاطبان عادي اين رسانه نيز به چالشي جدي كشيده است.

در حالي كه اين رسانه انگليسي در گزارش‎هاي خود از روزهاي پر آشوب فتنه در ايران، از عنوان "معترض " و اعتراض " براي آشوب‎طلبي اهالي فتنه در تهران استفاده مي‌كرد، اخبار اين روزهاي بي بي سي فارسي پر شده از خبرها، گزارش‌ها و عكس‌هايي كه تلاش دارد وقايع پرتنش اين روزهاي لندن و انگلستان را نه "اعتراض " كه "آَشوب " و عاملين اين وقايع را نه "معترض " بلكه "تبهكار " معرفي كند.

وبلاگ فارسي زبان آزاد كه نويسنده آن ساكن كانادا است، در گزارشي در اين باره مي‌نويسد: بي‎بي‎سي فارسي در 18 مرداد ( برابر با نهم آگوست) خبري با عنوان "سومين شب آشوب در لندن ؛ گسترش ناآرامي به شهرهاي ديگر " منتشر كرد كه در ابتداي اين خبر چنين نوشته شده: "در پي گسترش ناآرامي در محله هاي مختلف لندن، پليس ضدشورش در بخش هاي مختلف اين شهر مستقر شده است و ماموران آتش نشاني در حال اطفاي آتش سوزي هاي ايجاد شده به وسيله آشوبگران هستند…. در محله هكني در شرق لندن هم در پي حمله آشوبگران به يك خودروي پليس و شكستن شيشه هاي آن، يكي از خيابان ها بسته شده است... "

قابل توجه است كه گزارشگر در اين خبر بيش از 8 بار از كلمه آشوبگر استفاده كرده! در اينكه كساني كه اموال مردم را تخريب كردند و ماشين ها را به آتش كشيدند ، آشوبگري بيش نبودند شكي نيست . اما عين همين اتفاق قبلا در ايران رخ داده بود كه افرادي آمدند و ماشين و اتوبوس به آتش كشيدند.

ولي گزارشگر بي بي سي آن زمان حتي يك بار هم از كلمه آشوبگر استفاده نكرد! بلكه تظاهركنندگان ايراني را معترض خواند. اين گزارش در 28 خرداد 1388 در بي بي سي فارسي منتشر شده است ، بي بي سي مي نويسد : "هر چند قرار بود راهپيمايي معترضان به نتيجه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تنها به مسير بين ميادين انقلاب و آزادي تهران محدود شود، اما اخباري مبني بر گسترش مسير به خيابان هاي اطراف، در اثر افزايش شمار تظاهر كنندگان نيز شنيده شده است. "

گزارش ديگري درست در همان روز ، يعني 25 خرداد در بي بي سي منتشر شد ، بي بي سي مي نويسد : "براساس گزارش هاي رسيده از تهران و شماري ديگر از شهرها، ماموران دولتي و پليس ضد شورش به برخورد خشونت آميز عليه تظاهركنندگان متوسل شده و به گفته برخي از مخالفان دولت، اموال شخصي را نيز هدف تخريب قرار داده اند "

همانطور كه خوانديد، بي بي سي حتي يك بار هم از كلمه آشوبگر در مورد حوادث بعد از انتخابات ايران استفاده نكرده است. حتي در آرشيو طبقه بندي شده اي اين رسانه هم جايي از كلمه "آشوبگر " براي كساني كه اموال عمومي را تخريب كردند و ماشين و اتوبوس را به آتش كشيدند استفاده نشده است. در خبر لحظه به لحظه ي ديگري كه توسط همين رسانه در 25 بهمن 1388 منتشر شد بي بي سي مي نويسد: "تصاوير ويدئويي رسيده از تهران نشان مي دهد كه معترضان با تاريكي هوا سطل هاي زباله را آتش زده "

ولي در تاريخ 18 مرداد بي بي سي در مورد حوادث لندن مي نويسد : "گروهي از آشوبگران بعدازظهر دوشنبه با سنگ و سطل هاي زباله به پليس در هكني حمله كرده بودند. "

در رويكرد بي‌طرفانه بي‌بي‌سي به اخبار، اگر سطل زباله، اتومبيل و اتوبوس در خيابان‌هاي تهران به آتش كشيده شود، نوعي "اعتراض " تلقي شده و با عنوان رفتاري از سوي "معترضين " پوشش داده مي‌شود ولي اگر اين آتش سوزي در خيابان‌هاي لندن صورت بگيرد، " معترض " جاي خود را به "آشوبگر " داده و "اعتراض " به "آشوبگري " مبدل مي‌شود. به نحوي كه در ارسال تنها يك خبر از وقايع لندن، كلمه آشو‌ب‌گر 8 بار به كار برده مي‌شود.

چالش اعتراضات و آشوب‌ها در لندن اين روزها نه تنها چالشي بزرگ براي دولت ائتلافي ديويد كامرون به حساب مي‌آيد بلكه چالشي جدي‌تر را نيز براي كارمندان ايراني رسانه دولتي انگليس بوجود آورده است. چالشي كه بواسطه آن برخورد دوگانه در انتشار خبري مشابه، براحتي در معرض قضاوت مخاطب عادي قرار گرفته و پاياني خواهد بود بر ژست بي‌طرفي، بزرگترين ادعاي اين رسانه انگليسي. شايد اشتباهات مكرر اين روزهاي مجريان و برنامه‌سازان بي‌بي‌سي فارسي نيز بي‌تاثير از بحران بي‌اعتمادي كه گريبان اين رسانه را گرفته است نباشد.
منبع: icon_biggrin
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005210756

در پي برخورد خشونت آميز با معترضان انگليسي
[size=18]مراتب نگراني ايران به كاردار انگليس ابلاغ شد[/size]

خبرگزاري فارس: در پي برخورد خشونت‌بار پليس انگليس با معترضين در اين كشور، كاردار انگليس در تهران به وزارت خارجه دعوت و مراتب نگراني ايران در اين خصوص به اطلاع وي رسيد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پي برخورد خشونت بار پليس انگليس با معترضين در اين كشور رئيس اداره اول غرب اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان صبح ديروز (پنج‌شنبه) با دعوت كاردار انگليس در تهران مراتب نگراني جمهوري اسلامي ايران در قبال برخورد خشن نيروهاي پليس انگليس با معترضين را به اطلاع وي رساند و خواستار توجه به مطالبات و درخواست‌هاي واقعي معترضين شد.

در همين ارتباط كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در انگليس نيز مراتب نگراني جمهوري اسلامي ايران از برخوردهاي صورت گرفته با معترضان را به طرف انگليسي منتقل خواهد كرد.
منبع: :mrgreen:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005210762[size=12][/size][size=9][/size][size=12][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]رجب طیب اردوغان غلط کرده. :? اون کی باشه برای سوریه تعیین تکلیف کنه؟؟تو رو خدا برین ویکی انگلیسی فقط عکسا رو ببینید و توضیحاتو بخونید icon_biggrin :mrgreen: :cry:[/quote]

سلام ... این از آثار توهم زیادی هست ... در ضمن با این اخبار دارن تركيه اى ها رو به اصطلاح باد می کنند ( ............................................... ... اگه ناراحت می شی ترکیه ای ها ) تا فکر کنند یه چیزی هستن ولی در واقع دارن پیش زمینه ی ایجاد یه جنگ رو راه می اندازن ... ولی این بار خودشون وارد جنگ نمی شن ...


از خیلی قبل تر پیش بینی می شد که آمریکا و غرب و اسرائیل برای مقابله با ایران و سوریه دنبال یه کشور برای ایجاد جنگ به نیابت از اونها هستن ...


در کل چندتا هدف رو دارن ( تحلیل من )

1- با وارد کردن ترکیه به جنگ ، هزینه های خودشون رو کاهش بدن و فقط نقش تامین کننده ی سلاح و اطلاعات رو به عهده بگیرن
2- کشورهای اروپایی رو وادار به ورود به جنگ کنند ( زیر اسم ناتو و کمک به یه کشور عضو ناتو )
3- جلوی افزایش قدرت ترکیه رو بگیرن و مانع اون برای پیوستن به اتحادیه ی اروپا بشن
4- یه دسته بندی و تفرقه میون کشورهای اسلامی بندازن
5- ذهن مسلمون ها رو از موضوعات خودشون ( مثل انقلاب ها و دولت ها وابسته ی عربی و موضوع فلسطین و اسرائیل ) منحرف کنند
6- در سایه ی این جنگ به اسرائیل فرصت بدن تا به لبنان حمله کنه
7- ایران رو وادار به جنگ کنند
8- با ایجاد یه بحران در جهان ، فرصت کافی برای سر و سامان دادن به اقتصادهای رو به فروپاشی خودشون رو به دست بیارن

[color=red]ويرايش شد نصير![/color]

[color=blue]از محبت خارها گل میشود. از محبت تلخها شیرین شود[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده با جناب 100 موافقم.

تركيه اگر به سوريه حمله كنه حماقت كرده و با دست خودش اقتصادش را از هم بين مي برد. اقتصاد تركيه بر پايه توريسم و جذب گردشگر مي باشد و در صورت بروز جنگ تقريبا تعداد گردشگران اين كشور به صفر مي رسد و تا مدت ها بعد از اتمام جنگ تركيه قادر به سروسامان دادن به اقتصاد خود نخواهد بود ولي در مقابل كشورهاي عضو ناتو هستند كه از اين جنگ نفع مي برند زيرا اولا خودشان به طور مستقيم وارد جنگ نمي شوند و هم بازار خوبي براي فروش اسلحه برايشان فراهم مي شود و هم كشورهاي ديگر نظير ايران را به ميدان جنگ بكشانند و به تضعيف اقتصادي كشورهاي درگير جنگ بپردازند. و اينگونه با يك تير چند نشان مي زنند.

در صورت شروع چنين جنگي ايران به هيچ وجه نبايد دخالت نظامي كند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]شبکه 'سی‌ان‌ان': جوانان انگلیسی با راه‌اندازی صفحاتی با عنوان 'الیزابت برو بیرون!' در فیس‌بوک، خواستار تغییر نظام پادشاهی این کشور شدند/ این گروه از جوانان همچنین برای پاکسازی خیابان‌های لندن از نیروهای امنیتی، اعلام آمادگی کردند[/b]
http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=258245

[color=darkred][b]تصاوير كشته‌شدگان قيام محرومين در انگليس[/b][/color]

http://www.farsnews.net/pic.php?ph=Media-9005-ImageNews-900521-1_900521_L600.jpg&dsc=%DF%D4%CA%E5%20%D4%CF%90%C7%E4%20%C7%DA%CA%D1%C7%D6%C7%CA%20%C7%E4%90%E1%ED%D3
http://www.farsnews.net/pic.php?ph=Media-9005-ImageNews-900521-3_900521_L600.jpg&dsc=%E3%C7%D1%DF%20%CF%E6%90%C7%E4
[color=blue]از زمان شروع سركوب قيام محرومين انگليس توسط پليس اين كشور پنج نفر به طرز مشكوك و فجيعي كشته‌ شده‌اند.[/color]
به گزارش فارس، پنجشنبه هفته گذشته پليس انگليس جوان 29 ساله سياهپوستي را كه "مارك دوگان " نام داشت به اتهامي واهي در تيراندازي كشت كه باعث برانگيخته شدن خشم مردم انگليس عليه نابرابري‌هاي اجتماعي و فقر گسترده شد.
پليس بعد از اين حادثه اعلام كرد دوگان كه پدر چهار فرزند بوده و ادعا شده بود كه اسلحه داشته هيچ سلاحي همراه نداشته است و در واقع تيراندازي به وي بي مورد بوده است.
دو روز پس از كشته شدن دوگان به دست پليس در شهر تاتنهام و آغاز قيام محرومين، پليس انگليس سه‌شنبه در بيانيه‌اي از كشته شدن اولين جوان انگليسي در سه روز اعتراضات خياباني مردم اين كشور خبر داد.
پليس انگليس اعلام كرد كه جواني 26 ساله پس از آنكه با گلوله پليس مجروح شد، به بيمارستان منتقل شد و در بيمارستان جان سپرد.
خبر كشته شدن اين جوان انگليسي در حالي منتشر شد كه كامرون در اولين واكنش به اعتراضات اخير از پليس خواست كه براي مقابله با معترضان شدت عمل بيشتري به خرج بدهد.
اما ماجرا به همين جا ختم نشد و با گسترش دامنه اعتراضات طبقه محروم انگليس امروز روزنامه ديلي تلگراف از مرگ سه نفر ديگر در بيرمنگام خبر داد.
رسانه هاي دولتي انگليس اعلام كردند كه اين سه نفر در سانحه رانندگي جان خود را از دست داده‌اند و پليس وست ميدلندز اعلام كرده است كه تحقيقات در اين خصوص را آغاز كرده است.
بر اساس گزارش‌هاي جديد سه فرد مذكور كه اصالت پاكستاني داشته و مسلمان بودند با نام‌هاي "هارون جهان " 21 ساله، "شازد علي " 30 ساله و "عبدل نصير " 31 ساله در رسانه‌هاي انگليس معرفي شدند.
"طارق جهان " در ميان خبرنگاران حاضر شد و درباره لحظات پس از سانحه مشكوك منجر به كشته شدن هارون جهان پسرش و دو مسلمان ديگر صحبت كرد.
وي تاكيد كرد: هنگامي كه به صحنه تصادف رسيدم پسرم در كنار دو فرد ديگر روي زمين افتاده بودند و من شروع كردم به انجام عمليات احيا براي او. صورت و دستانم غرق خون شده بود.
پس از كشته شدن چهار فرد فوق پس از شروع اعتراضات پنجشنبه شب بي بي سي اعلام كرد فرد ديگري كه "ريچارد مننيگتون بوز " نام داشت و دوشنبه در غرب لندن مورد حمله قرار گرفته بود و در كما قرار داشت، جان خود را از دست داده است.
خبر فوت اين مرد 68 ساله انگليسي در حالي اعلام مي‌شود كه "ديويد كامرون " نخست وزير انگليس در هفته گذشته به طور مدوام از اعمال روش‌هاي خشونت آميز بيشتر براي مقابله با اعتراضات صحبت كرده بود.
در خبرها آمده بود كه كامرون مجوز استفاده پليس از گلوله‌هاي پلاستيكي و تفنگ‌هاي آب‌پاش را به منظور سركوب اعترضات گسترده محرومين در اين كشور صادر كرده است.
وي كه سعي داشت اعتراضات ناشي از نابرابري‌ها، بيكاري و فقر گسترده در انگليس را شورش و آشوب جلوه دهد در پارلمان اين كشور گفت هر كس به آشوب متهم شود بايد زنداني شود.
همچنين پس از آنكه "ديويد كامرون " نخست وزير انگليس از اعمال روش‌هاي خشونت‌بارتر و استفاده از هر اقدام لازم براي سركوب قيام محرومين انگليس خبر داد خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش مي‌دهد كه پليس لندن به خانه‌هاي معترضان يورش برده است.
با وجود آنكه هزاران پليس در شهر لندن مستقر هستند تا قيام محرومين را سركوب كنند اما با توجه به هشدار كامرون ديروز پليس اين كشور سراغ حمله به منازل معترضان رفته و خشونت را در درون خانه‌هاي مردم انگليس اعمال مي‌كند.
كارشناسان با رد دلايل احساسي در به وجود آمدن تظاهرات‌هاي انگليس، تاكيد دارند در مجموع مسايل و اعتراضات موجود بيش از آنچه كه تحت تاثير مسايل احساسي و غيره باشد تحت تاثير مناسبات اقتصادي و طبقاتي و بازتابي از "تراكم فشار اقتصادي " است.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005210386

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز کاربر yalnzsalar تحلیل های شما خیلی سطحی هست.
اینکه می گین اروپایی ها اعالم آمادگی برای حرکت مجدد به اسرائیل کردن در مورد کاروان آزادی حتما اینهایی که دارن به اسرائیل کمک می کنن فضائیها و یا شاید مریخی ها هستن نه اروپاییها .دوست عزیز تحلیل های شما از سطح خبر رسانه ای و ژست سیاسی فراتر نرفته و فکر کردین روابط سیاسی نظامی دنیا همینها هستن .
خاطر خودم و دوستان عرض کنم دیروز امام خامنه ای در دیدار دانشجویان فرمودن حرکت دشمن رو در قابل یکجبهه ببینین .منظور ایشون شاید غیر مستقیم در مورد کنترل دنیا توسط دست های پشت پرده هست که خیلی در موردش حرف و حدیث هست حالا دوست عزیز فکر می کنی چند تا ژست سیاسی و چند تا خبر اصل موضوع هست .
برادر من اروپا مثل سگ حلقه به گوش اسرائیل هست و حتی در پی این قضیه کاروان آزادی هم صرفا برخی ژست سیاسی گرفتن و هیچ دولتی رسمی کار و اعلام نظر خاصی نکرد.

در مورد ملوانها باید عرض کنم هر چند بحثش به اینجا ربطی نداره ولی فعلا کمی در مورد روابط دیپلماتیک بخونید تا درک کنید که فرستادن چند نظامی با کت و شلوار یعنی جچی اونم مال کشوری که ادعای آقائیش میاد.

دوست عزیز ما که ندیدیم گروهی حزبی چیزی توی اسرائیل ناامنی و بمب گذاری شبیه القاعده و ... انجام بده تازه تا اونجایی که ما می دونی خود امثال القاعده و ... هم به شکلی اسرائیل کمکشون می کنه ولی اگر منظورتون حزب الله و حماس هست باید عرض کنم شما حتی تفاوت گروه مقاومت و گروه تروریستی رو هم نمی دونین و با این تعریف ناقص از مسائل به خیال خودتون دارید با تحلیل هاتون دنیا رو تکون میدین.

دوست عزیز برای فرستادن اسلحه به لبنان راه های بهتری هست و باز مد نظرتون عرض کنم در تمام دنیا لبنان رو شاهراه سه چیز می دونن اطلاعات اسلحه و مواد مخدر .حتی برخی وقات ما هم می خوایم از تکنولوژی برخی سلاح های غربی و شرقی سر در بیاریم میریم از لبنان نمونش رو تهیه می کنیم حالا شما فکر می کنی ترکیه نباشه مقاومت حزب الله از بین میره نه برادر من این راه که شما میگی رو آمریکا و غرب هزار بار رفتن و اگر واقعا این حلقه ارسال سلاح بود تا حالا هزار بار قطعش کرده بودن.

در ضمن توی کشور ما بجز یه تعداد وطن فروش محلی از اعراب نمیشه برای تجزیه طلب ها قرار داد.نمونش همون پژاک که اگر پشتیبانی مردمی به اون وسعت داشت این حال رو روزش نبود.
هر کسی هم بخواد از این حرفها بزنه تا اونجایی که من بچه های سایت رو می شناسم که همه از چهار گوشه ایران هستن همچین توی دهنش خواهند زد که پا نشه.

دوست عزیز گفتم کل تعاریف شما سطحی هست مثلا شما موضع گیری احمدی نژاد رو که برگرفته از تفکر انقلابی و ایدئولوژی ما هست رو داری با یه ژست سیاسی یکی می گیری.بعد فکر می کنی موضع گیری غربیها در برابر این دوتا یکی هست و چیزی خاص پیش بیاد.
برادر من دشمن همونطوری که امام خامنه ای گفتن فارغ از تمام این جبهه گیریها و ژست ها یک جبهه واحد هست و ترکیه و چین و ... هم نداره و احمدی نژاد یا خاتمی یا موسوی یا هر کس دیگه ای باشه بهانه برای کار خودشون پیدا می کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

جمعش می کنند ... اصولا این اعتراضات یه خشم فروخوفته بود که ناگهانی زبانه کشید ... هدف دار نیست ... حمایت سیا و اینتلجنت سرویس و موساد و ناتو و عبدالمالک ریگی و پژاک و سلطنت طلبها و منافقین و آل سعود رو هم نداره ....

ولی در عمل کار رو برای انگلیسی ها سخت تر می کنه ، حداقل نتیجه اش این می شود که به همراه آمریکایی ها ژست نمی گیرن و چپ و راست کشورها رو تهدید به حمله ی نظامی نمی کنند (( فکر کنم چنگیز خان هم اینقدر تهدید به حمله ی نظامی نکرده >> اون یه راست حمله می کرد :? ))

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز کاربر yalnzsalar تحلیل های شما خیلی سطحی هست.
اینکه می گین اروپایی ها اعالم آمادگی برای حرکت مجدد به اسرائیل کردن در مورد کاروان آزادی حتما اینهایی که دارن به اسرائیل کمک می کنن فضائیها و یا شاید مریخی ها هستن نه اروپاییها .دوست عزیز تحلیل های شما از سطح خبر رسانه ای و ژست سیاسی فراتر نرفته و فکر کردین روابط سیاسی نظامی دنیا همینها هستن .
خاطر خودم و دوستان عرض کنم دیروز امام خامنه ای در دیدار دانشجویان فرمودن حرکت دشمن رو در قابل یکجبهه ببینین .منظور ایشون شاید غیر مستقیم در مورد کنترل دنیا توسط دست های پشت پرده هست که خیلی در موردش حرف و حدیث هست حالا دوست عزیز فکر می کنی چند تا ژست سیاسی و چند تا خبر اصل موضوع هست .
برادر من اروپا مثل سگ حلقه به گوش اسرائیل هست و حتی در پی این قضیه کاروان آزادی هم صرفا برخی ژست سیاسی گرفتن و هیچ دولتی رسمی کار و اعلام نظر خاصی نکرد.

در مورد ملوانها باید عرض کنم هر چند بحثش به اینجا ربطی نداره ولی فعلا کمی در مورد روابط دیپلماتیک بخونید تا درک کنید که فرستادن چند نظامی با کت و شلوار یعنی جچی اونم مال کشوری که ادعای آقائیش میاد.

دوست عزیز ما که ندیدیم گروهی حزبی چیزی توی اسرائیل ناامنی و بمب گذاری شبیه القاعده و ... انجام بده تازه تا اونجایی که ما می دونی خود امثال القاعده و ... هم به شکلی اسرائیل کمکشون می کنه ولی اگر منظورتون حزب الله و حماس هست باید عرض کنم شما حتی تفاوت گروه مقاومت و گروه تروریستی رو هم نمی دونین و با این تعریف ناقص از مسائل به خیال خودتون دارید با تحلیل هاتون دنیا رو تکون میدین.

دوست عزیز برای فرستادن اسلحه به لبنان راه های بهتری هست و باز مد نظرتون عرض کنم در تمام دنیا لبنان رو شاهراه سه چیز می دونن اطلاعات اسلحه و مواد مخدر .حتی برخی وقات ما هم می خوایم از تکنولوژی برخی سلاح های غربی و شرقی سر در بیاریم میریم از لبنان نمونش رو تهیه می کنیم حالا شما فکر می کنی ترکیه نباشه مقاومت حزب الله از بین میره نه برادر من این راه که شما میگی رو آمریکا و غرب هزار بار رفتن و اگر واقعا این حلقه ارسال سلاح بود تا حالا هزار بار قطعش کرده بودن.

در ضمن توی کشور ما بجز یه تعداد وطن فروش محلی از اعراب نمیشه برای تجزیه طلب ها قرار داد.نمونش همون پژاک که اگر پشتیبانی مردمی به اون وسعت داشت این حال رو روزش نبود.
هر کسی هم بخواد از این حرفها بزنه تا اونجایی که من بچه های سایت رو می شناسم که همه از چهار گوشه ایران هستن همچین توی دهنش خواهند زد که پا نشه.

دوست عزیز گفتم کل تعاریف شما سطحی هست مثلا شما موضع گیری احمدی نژاد رو که برگرفته از تفکر انقلابی و ایدئولوژی ما هست رو داری با یه ژست سیاسی یکی می گیری.بعد فکر می کنی موضع گیری غربیها در برابر این دوتا یکی هست و چیزی خاص پیش بیاد.
برادر من دشمن همونطوری که امام خامنه ای گفتن فارغ از تمام این جبهه گیریها و ژست ها یک جبهه واحد هست و ترکیه و چین و ... هم نداره و احمدی نژاد یا خاتمی یا موسوی یا هر کس دیگه ای باشه بهانه برای کار خودشون پیدا می کنن.[/quote]
دوست عزیز درست میگید تحلیل بنده سطحی و حتما هم اشتباهه ولی منظور من از اورپایی ها مردمشه که زیر بمباران رسانه ها واقعیت رو گم کردن و این نوع حرکتها بعضا باعث بیداری میشه
معنی تروریست و مقاومت نسبی هست مثلا حزب الله رو ما جزو مقاومت میدونیم ولی دیگر کشورها سازمان تروریستی میدونند یا القاعده رو تروریست میدونیم اما برخی مردم اون رو سازمان مقاومت میدونند
در مورد اینکه دشمن در یک جبهه است من به این مساله ایمان دارم و معتقدم که دنیا دست یه عده هست که به بعضی کشورهای گردن کلفت در خفا برنامه میدن اینها خودشون کاره ایی نیستن
در مورد لبنان یه بار بحث مفصلی میکنیم
درمورد وطن فروشها من اطلاعاتی ندارم
دوست من هدف ما یکی هست ولی راهمون متفاوته شما اگه بخوای شکار کنی اول بایدتو کمین بشینی چون حرکت اضافی شکار رو هوشیار میکنه بعدا چنان ضربه بزنی که هدف کارش تموم شه ضمنا در مورد اسرائیل با اجازه دوستان بزودی تاپیک ایجاد خواهم کرد که بحثهای متفاوت وسودمندی خواهد بود
البته در شناخت دشمن اشتباه نکن حضرت آقا در بیانتشون زمانی که از دشمنن سخن به میان میارند میفرمایند دشمن اسلام وایران یعنی اینها فقط دشمن ما نیستن دشمن اسلام هستند ورمز پیروزی مااتحاد همه مسلمانهاست
من توصیه میکنم از کلمه تجزیه زیاد استفاده نکن این کلمه اگر زیاد استعمال بشه قباحت خودش رو از دست میده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://media.farsnews.com/Media/9005/Images/jpg/A0111/A1117862.jpg[/img]

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري "اينفو وارز "، دولت انگيس همزمان با وقوع اعتراضات در سراسر اين كشور كه به بهانه قتل يك جوان سياهپوست توسط پليس شروع شد، عجولانه دست به اقتباس طرح‌هاي پيشنهادي براي سركوب معترضان زده است.

* پيشنهاد استفاده از اسپري رنگ عليه معترضان

دولت انگليس علاوه بر مسدود كردن شبكه‌هاي توئيتر و بلك بري در زمان ناآرامي‌هاي داخلي، پيشنهاد پاشيدن رنگ روي معترضان خياباني را مطرح كرده است.

* تظاهرات باران بنفش در آفريقا منشا اقدام دولت انگليس

از اين تاكتيك دررژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي عليه شورشيان استفاده شده است. رژيم آفريقاي جنوبي در سال 1989 از آب‌پاش براي پاشيدن رنگ روي تظاهرات‌كنندگان مخالف رژيم آپارتايد استفاده كرد؛ افرادي كه رنگي شده بودند سپس شناسايي شده و به عنوان شركت كننده در تظاهرات ضد دولتي دستگير مي‌شدند. اين واقعه به عنوان "تظاهرات باران بنفش " شناخته شد.

* تا كنون دولت‌هاي زيادي از اين اقدام استفاده كرده‌اند

دولت‌هاي ديگر نيز از رنگ براي مشخص كردن و دستگير كردن مردم استفاده كرده است. از اين تاكتيك در كشمير، مجارستان، بنگلادش، اوگاندا، كره جنوبي و اندونزي استفاده شده است.

* كامرون استفاده از باران بنفش را پيش رفتن همگام با پيشرفت‌هاي فناوري مي‌داند

نخست وزير انگليس، ديويد كامرون در پاسخ به سوالي در مورد اين تاكتيك، اظهار كرد: "پليس بايد از تمام فناوري‌هاي موجود استفاده كرده و همگام با پيشرفت هاي نقاط مختلف جهان پيش برود تا بتواند حداكثر تعداد دستگيري را داشته باشد. "

از اين تكنيك براي شناسايي عده كثيري از افراد شركت كننده در تجمعات سياسي استفاده مي‌شود؛ اين درحالي است كه فن مذبور قادر به شناسايي اغتشاشگران و غارتگراني كه در ميان جمعيت عابران و ناظران بر خورده‌اند، نيست.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005210941

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.