Recommended Posts

البته پیش نویس قطعنامه هم روز قبل از انتشار گزارش به شورای امنیت وارد شد که نشون می ده آمریکایی ها می دونستن این گزارش بیشتر به نفع ایران خواهد بود. icon_cheesygrin خانم کاندولیزا هم یه چیزی گفت که ضایع نشه :mrgreen: و گرنه تحریم شدن یا نشدن ما چندان ربطی به این گونه گزارش ها نداره icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا این مردک احمق مصری یک جاسوسی بیشتر نیست هربار گزارش دو پهلو می ده تا بیاد باز جاسوسی کنه! ولی خیال کرده! بقول یکی از بچه ها خر خودتونید! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايرانين يو كي:با اينكه گزارش تازه رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي از فعاليت اتمي ايران حاكي از اين است كه هنوز نمي توان نسبت به صلحجويانه بودن برنامه اتمي اين كشور اطمينان حاصل كرد، مسئول مذاكرات هسته اي ايران گفت كه ‌با اين گزارش، "حقانيت ملت ايران ثابت شد و تمام كساني كه به دنبال بهانه بودند و اتهاماتي در اين سالها متوجه ملت ما كرده بودند، ناكام شدند". در اين گزارش كه خطاب به شوراي امنيت سازمان ملل متحد نوشته شده آمده كه اگرچه ايران بيش از گذشته به آژانس امكان بازرسي از تأسيسات اتمي خود را داده اما همكاري اش با آژانس در حدي نبوده كه ثابت كند به دنبال دستيابي به سلاح اتمي نيست. اما سعيد جليلي، دبير شوراي ‌عالي امنيت ملي ايران كه مسئوليت مذاكرات اتمي اين كشور را به عهده دارد، پس از انتشار گزارش آژانس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت اين گزارش مؤيد آن است كه هيچ موضوع و ابهام ديگري در خصوص فعاليت هسته‌ اي ايران وجود ندارد. آقاي جليلي تأكيد كرد كه بنابر اين گزارش، ايران پرسشهايي را كه در مورد فعاليت اتمي اش براي آژانس مطرح بوده پاسخ گفته است، اما در اين گزارش آمده كه براي آژانس همچنان ابهاماتي در مورد تحقيقات نظامي ايران وجود دارد كه ايران حاضر به رفع آنها نشده و تا زماني كه اين ابهامها رفع نشود، آژانس نمي تواند تأييد كند كه ايران به دنبال سلاح اتمي نيست. از جمله پرسشهايي كه براي آژانس بي پاسخ مانده، ارتباط ميان غني سازي اورانيوم، آزمايش روي مواد داراي قابليت انفجاري بالا و همچنين برنامه موشكي در ايران است، بنابر گزارش آژانس، يافته هاي دستگاههاي اطلاعاتي از وجود چنين ارتباطي حكايت مي كند. در گزارش آژانس كه به رسانه ها درز كرده آمده كه ايران نه تنها به قطعنامه هاي پيشين شوراي امنيت در مورد توقف غني سازي اورانيوم عمل نكرده بلكه نسل جديدي از دستگاههاي سانتريفوژ را در تأسيسات اتمي خود نصب كرده كه مي تواند غني سازي اورانيوم را با سرعت بيشتري انجام دهد. شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرار است بر اساس گزارش تازه آژانس و همچنين نظر خاوير سولانا، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در مورد صدور قطعنامه تازه اي در مورد ايران تصميم بگيرد. كليات اين قطعنامه از يك ماه پيش مورد توافق پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان قرار گرفته بود و پس از اعمال نظر كليه اعضاي پانزده گانه شورا، پيش نويس نهائي آن تنظيم شده و قرار است هفته آينده به رأي گذاشته شود. با تصويب اين قطعنامه، كشورهاي دنيا از پذيرش كليه مقامات دست اندركاران برنامه اتمي ايران در خاك خود منع مي شوند و از كشورها خواسته مي شود در دادوستد با ايران هوشياري به خرج دهند تا اين دادوستدها به نفع برنامه اتمي اين كشور تمام نشود. اين در حالي است كه مقامات ايراني همچنان تأكيد دارند كه در برابر فشار خارجي تسليم نمي شوند و از پيشبرد برنامه اتمي خود باز نمي ايستند. در حالي كه در گزارش تازه آژانس بين المللي انرژي اتمي آمده كه اهداف اصلي برنامه اتمي ايران همچنان برايش مبهم است، مقامات ايراني تأكيد مي كنند كه اين گزارش مثبت و به نفع ايران است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پرتال ايران نيوز:ايرنا گزارش البرادعى بر عدم انحراف فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران صحه گذاشت محمد البرادعى شامگاه روز جمعه با انتشار گزارش خود درباره ايران حل و فصل شدن موضوعات منشا آلودگى در يك دانشگاه فنى در تهران، پلونيوم ‪ ۲۱۰‬و معدن گچين را اعلام كرد. به گزارش ايرنا، پيش از اين به دنبال همكاري‌هاى تهران طبق توافقنامه با آژانس، پرونده موضوعاتى چون آزمايشات پلوتونيوم، گذشته سانتريفيوژهاى ‪ P1‬و ‪ P2‬و سند اورانيوم فلزى بسته شده بود. حل و فصل شدن شش موضوع ياد شده در طرح اقدام (مداليته، برنامه عمل يا توافقنامه ايران و آژانس) به آن معنا است كه موضوع‌هاى ادعايى غرب عليه ايران شامل پنهانكارى بي‌اساس است. بر اساس گزارش البرادعى ، كليه مسايل و ابهامات راجع به گذشته فعاليت هاى ايران راستى آزمايى و رفع ابهام شده و اين به آن معنا است كه هيچ گونه پنهانكارى و انحراف در گذشته فعاليت‌هاى ايران وجود نداشته است. گزارش البرادعى اثبات حقانيت ايران بر صلح‌آميز بودن برنامه‌هاى هسته‌اى تهران و دستاوردى ملى است كه در سايه پايدارى ملت ايران حاصل شده است. گزارش‌هاى تكميلى متعاقبا ارسال مي‌شود بی بی سی رئيس آژانس بين المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود در مورد فعاليت اتمی ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد اعلام کرد که اگرچه ايران بيش از گذشته به آژانس امکان بازرسی از تأسيسات اتمی خود را داده اما همکاری اش با آژانس در حدی نبوده که ثابت کند به دنبال دستيابی به سلاح اتمی نيست. در گزارش آژانس که به رسانه ها درز کرده آمده که ايران نه تنها به قطعنامه های پيشين شورای امنيت در مورد توقف غنی سازی اورانيوم عمل نکرده بلکه نسل جديدی از دستگاههای سانتريفوژ را در تأسيسات اتمی خود نصب کرده که می تواند غنی سازی اورانيوم را با سرعت بيشتری انجام دهد. در اين گزارش همچنين تصريح شده که ايران نتوانسته است در موعد مقرر به پرسشهايی که در مورد فعاليت اتمی اش برای آژانس وجود دارد پاسخ گويد. از جمله پرسشهايی که همچنان بی پاسخ مانده، ارتباط ميان غنی سازی اورانيوم، آزمايش روی مواد دارای قابليت انفجاری بالا و همچنين برنامه موشکی در ايران است، بنابر گزارش آژانس، يافته های دستگاههای اطلاعاتی از وجود چنين ارتباطی حکايت می کند. در گزارش آژانس از تحقيقات نظامی در ايران ابراز نگرانی شده و آمده که آژانس تا زمانی که برنامه تحقيقات نظامی ايران برايش شفافتر نشود، در موقعيتی نيست که بتواند اطمينان حاصل کند که آيا در برنامه اتمی اين کشور اهداف نظامی نيز وجود دارد يا نه. در اين گزارش، اجرای پروتکل الحاقی به پيمان بين المللی منع گسترش جنگ افزارهای اتمی برای شفافتر شدن برنامه تحقيقات نظامی ايران ضروری دانسته شده، اين پروتکل امکان بازرسی گسترده و از پيش اعلام نشده تأسيسات مرتبط با فعاليت اتمی ايران را برای آژانس فراهم می آورد. دولت ايران در زمان رياست جمهوری محمد خاتمي، پروتکل الحاقی را پذيرفت و به اجرا درآورد اما مجلس شورای اسلامی که چند ماه پس از پذيرش پروتکل الحاقی ترکيب آن به نفع مخالفان دولت خاتمی تغيير يافت، حاضر به تصويب پذيرش اين پروتکل نشد و اجرای پروتکل نيز متوقف گرديد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه استقبالی ؟؟ icon_cheesygrin آزانس انرژیاتمی که گفته ما هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران در پی ساخت بمب اتمی نیست نداریم . ؟ :mrgreen: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حزب كارگران كردستان تركيه امروز اعلام كرد كه در صورتيكه ارتش تركيه عمليات خود در شمال عراق را متوقف نكند، دست به حملات چريكي در داخل تركيه خواهد زد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "احمد دنيس" سخنگوي پ.ك.ك اعلام كرد: «اگر تركيه به حملات خود ادامه دهد ما به عملياتهاي تروريستي در شهرهاي تركيه دست خواهيم زد(البته سعي مي‌كنيم از حمله به غيرنظاميان خودداري شود).»

وي افزود: «آنكارا بايد حملات خود عليه كردستان عراق را متوقف كند.اگر اين كار را نكند ما نمايش جنگ را به مركز شهرهاي تركيه خواهيم كشاند.»

نيروهاي تركيه از سه روز گذشته حملات گسترده‌اي را عليه شورشيان پ.ك.ك در شمال عراق آغاز كرده‌اند كه ارتش تركيه آمار تلفات آنها را حدود 50 نفر اعلام كرد.

بر همين اساس "اسكات استانزل" معاون سخنگوي كاخ سفيد نيز در گزارشي از آنكارا خواست كه در عمليات زميني نيروهاي مسلح در شمال عراق تنها پ.ك.ك مورد هدف قرار بگيرد.

وي افزود: «ما از مدت‌ها قبل درباره اين عمليات نيروهاي مسلح تركيه مطلع شديم و از دولت تركيه مي‌خواهيم كه دامنه حملات نيروهاي مسلحش را عليه پ.ك.ك در شمال عراق محدود كند و آن را در فاصله زماني كوتاه به پايان برساند.»

تروریست های احمق! :mrgreen: اینگار تاحالا حمله نمی کردند! ترکیه برو ما می ایستیم نگاه می کنیم! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب بهشون بگید چرا تا حالا حمله نکردید . مثل همون قضیه طالبان بود که می گفت ما می خوایم دو ماه دیگه به ایران حمله کنیم . icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا رو شکر که ریشه ی بهانه تراشیهای غرب خشکانده شد و آیندگان به این استقامت آفرین خواهند گفت icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان خواهش می کنم اینقدر ساده به مسائل نگاه نکنید! این وضعیت حالا حالاها ادامه داره! آژانس های اطلاعاتی غربی بدلیل اینکه نمی تونند جاسوسان خود را وارد این سایت ها کنند از بازرسان آژانس بعنوان پوشش استفاده می کنند! icon_cheesygrin که البته اونها هم به جایی نمی رسند! چون ما خیلی زرنگتر از این حرفها هستیم! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان خواهش می کنم اینقدر ساده به مسائل نگاه نکنید! این وضعیت حالا حالاها ادامه داره! آژانس های اطلاعاتی غربی بدلیل اینکه نمی تونند جاسوسان خود را وارد این سایت ها کنند از بازرسان آژانس بعنوان پوشش استفاده می کنند! icon_cheesygrin که البته اونها هم به جایی نمی رسند! چون ما خیلی زرنگتر از این حرفها هستیم! :mrgreen:

دوست عزیز منظور من بسته شدن دست امریکا از ایجاد فشار بیشتر به بهانه 6 اتهام بود.ولی اینکه غرب به دنبال سنگ اندازی وچوب لای چرخ ایران گذاشتن است هنوز جای بحث دارد. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصرایران- همسایگان عرب زبان ایران بارها و بارها ثابت کرده اند که شایسته نیکی و محبت ایرانی ها نیستند؛ آنها، در نمک خوری و نمکدان شکنی، بسیار سررشته دارند و این، نکته ای است که می بایست دولتمردان ایرانی در تعاملات خود با اعراب بدان التفات ویژه داشته باشند و بدانند که تنها راهی که در تعامل با همسایگان عرب جواب می دهد، اقتدارگرایی و بی توجهی به آنهاست؛ همان روشی که آمریکا و غرب به کار گرفته و نتیجه نیز گرفته اند.

آمریکایی ها در روانشناسی سران عرب، این را به خوبی دریافته اند و نیک می دانند که آنها استحقاق روابط مبتنی بر احترام متقابل را ندارند بلکه باید با آنها، با صدای بلند سخن گفت والا از هر نرمشی برای سوء استفاده و زیاده خواهی بهره می برند، سوار می شوند و پیاده نمی شوند!شهدای جبهه ایران در جنگ هشت ساله

در این باره نمونه های پرشمار تاریخی را می توان ردیف کرد که آخرین آن، مربوط به همین کشور "دوست، برادر و همسایه"(!) عراق است ؛ همان عراقی که یک جنگ هشت ساله علیه ایران آغاز کرد و جبران ناپذیرترین آسیب ها را در تاریخ معاصر بر کشورمان تحمیل کرد، همان عراقی که در زمان زمامداری صدام و نیز در زمان حمله اول آمریکا به عراق، ایران میزبان آوارگانش بود، همان کشوری که سازمان ملل در جنگ هشت ساله، متجاوزش شناخت ولی هنوز حتی یک دلار هم غرامت به ایران نداده است، همان عراقی که پس از سرنگونی صدام، روی کار آمدن دولت جدیدش بدون حمایت های ایران، ممکن نبود و هم اکنون نیز مساعدت های سیاسی، مالی و حتی امنیتی ایران، قرین این دولت است.
حال بشنوید از معاون حقوقی وزیر امور خارجه همین کشور که همانند صدام، فیلش یاد هندوستان کرده و درباره مسایل مرزی بین دو کشور، زیاده گویی نموده است.

محمد الحاج حمود در اظهارات شگفت انگیزی گفته است: «توافقنامه الجزاير قبلا بين نظام شاه در ايران و نظام صدام در عراق بسته شده بود اما امروز هم نظام ايران تغيير يافته و هم نظام عراق. بنابراين ما نيازمند بازنگري در برخي مسايل هستيم تا متناسب با اوضاع دو كشور باشد.»

این سخن، اگر از زبان یک فرد عامی گفته می شد، جای تاسف و تاثر نبود ولی وقتی یک مقام مسوول آن هم در یک جایگاه حقوقی ، چنین سخنی را که با اصول اولیه حقوق بین الملل سازگاری ندارد به زبان بیاورد، یا باید به سواد حقوقی او تردید کرد و یا باید به تصریح گفت که روح زیاده خواه صدام در کالبد سیاستمداران جدید عراقی حلول کرده است با این تفاوت که صدام توافقنامه الجزایر را صادقانه و البته ناشیانه در مقابل دوربین های تلویزیونی پاره کرد ولی حاکمان جدید عراق "مزورانه" درصدد عبور از این توافقنامه تاریخی هستند تا بلکه بتوانند کاری را که صدام در طول جنگ هشت ساله نتوانست انجام دهد، عملی کنند و مرزهای ایران را به نفع خود دستخوش تغییر کنند!

البته، خوشبختانه وزارت امور خارجه ایران پیشتر بیانیه ای منتشر کرده و رسما اعلام داشته است که درباره این توافقنامه، قائل به هیچگونه مذاکره ای نیست و آن را قطعی و لایتغیر می داند.

با این حال، باید این گونه سخن گفتن عراقی ها را برغم بی ارزش بودنشان، نشانه ای منفی در رویکرد و شخصیت سیاسی شان بدانیم و آگاه باشیم که آنان، در کمین هستند تا زهر خود را بریزند هر چند که اگر صدام با آن جنگ بزرگ توانست ذره ای از وسعت ایران بکاهد ، این سیاست بازان تازه به دوران رسیده نیز خواهند توانست با مفت گویی هایشان خاک ایران را به خاک خودشان ملحق کنند!

اما سخنی کوتاه با معاون حقوقی وزیر خارجه عراق:

آقای محمد الحاج حمود!

استدلال کرده اید که چون توافقنامه الجزایر در زمان نظام شاه در ایران و نظام صدام در عراق منعقد شده و اکنون هر دو نظام سیاسی عوض شده اند، باید در آن بازنگری شود.

با این اوصاف، اصل تشکیل کشور عراق نیز چون به توافقات مربوط به نظام های سیاسی سابق بوده است، زیر سوال می رود! وانگهی خود شما نیز با این استدلال مضحکی که بدان پرداخته اید، بهتر است در کلیه اقدامات حقوقی خود که در زمان نظام گذشته انجام داده اید ، از جمله عقدازدواج تان تجدید نظر کنید زیرا که در زمان رژیم گذشته صورت گرفته و ای بسا نیاز باشد مورد بازبینی قرار گیرد!

گذشته از این ، اگر بدون سواد حقوقی بر مسند معاونت حقوقی وزارت خارجه یک کشور تکیه زده اید ، از یک نفر حقوقدان وارد به مسائل بین المللی بخواهید کنوانسیون 1969 و 1987 ، از جمله مواد 30،31 و 34 آن در باب جانشینی دولت ها و تکلیف معاهدات آنها را برایتان به زبان عربی توضیح دهد و قاعده "in rem" را که بر اعتبار معاهدات بین المللی دلالت دارد یادتان بدهد تا بعد از این ، این گونه عقده هایتان را جاهلانه فریاد نکنید ، عرض خود نبرید و زحمت دیگران ندارید .

الحق که دست آمریکایی ها درد نکنه باید اینها رو بکشند! کسی که به اشغالگر کشورش اجازه ورود می ده بمیره بهتره! به ما هم ربطی نداره! همه شاخ شدن اینجا با ما!:
evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا Lich جان بچه كه زدن نداره.از قديم هم گفتن فحش بچه صلواته. :mrgreen: اين عراقيها اون موقع كه يكي از قدرتهاي منطقه بودند نتونستند.....بخورند.حالا كه نمي تونن يه خيابون آسفالت كنن اوضاع و احوالشون معلومه. icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Lich دوست عزیز تو خودت بهتر میدانی در معادلات و روابط بین دولتها همه به فکر منافع ملی خودشون هستند. دولتهایی که ضعیفند یعنی از نظر اقتصادی و علم روز متاسفانه محکوم به گردن نهادن به خاستهای دیگرانند. یا باید برایادمه زندگی، بدون چون و چرا بله قربان بگند یا اینکه کار به جاهای باریک میکشه. قانون و رسم جنگله، قوی حق و حقوق ضعیف را میبره و میخوره. حالا اینکه ایران از واژههای برادران مسلمان عراق و سوریه و غیره استفاده میکنه هم به خاطر داشتن کنترل روی وضیعت و شرایط خودش و منطقه است. پس عراق هم بدنبال منافع ملیشه. من به شما قول میدم اگر پاه بده و شرایط ایجاب کنه همین مسئله سبب درگیری بین ایران و عراق میشه البته با پشتیبانی.
شاید این بحثهای مرز ی در باره قراداد الجزایر برنام ریزی و دیکته شده از طرف پنتاگون و دولت USA باشه. فعلا اگه ایران میخواهد هم از نظر علمی و اقتصادی پیشرفت کنه باید مثل بازی شطرنج مهره هااشو حرکت بده. چون با اقتصاد و علم و از همه مهمتر مردم سالاری است که یک ملت ضریب استحکام، احترام و نفوذ بین المللیش گسترش میابد. خیلی معذرت با دعا و صلوات یا احساسات هم کار پیش نخواهد رفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين يانكي ها و مجوسها حالا حالاها دست از سر ايران سرافراز بر نخواهند داشت.بهانه هاي اينها بني اسرائيلي است و هيچ چيز جز نظر و خودخواهي و كبر و خواسته خودشون راضيشون نميكنه.لعنت بر آنها...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.