f222

M1911 ؛ همراه قدیمی نظامیان ایرانی+ عکس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

8 سال جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران از جمله بزرگترین نبردهایی است که " M1911 " در آن شرکت کرده است و توانسته است پیروز و سربلند از آن خارج شود.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق ، سلاح های کمری برای سال های متمادی به عنوان یک سلاح ثانویه توسط سربازان و مامورین انتظامی و امنیتی در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در این میان شرکتهای فراوانی در سرتاسر جهان به طراحی و تولید سلاح های کمری می پردازند.

در این میان این سلاح های کمری نام های آشنای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها به سهم خود دارای شهرت و آوازه ای در دنیای سلاح های کمری هستند. اما بدون شک یکی از قدیمی ترین ، معروف ترین و قابل اعتماد ترین سلاح های کمری که پس از گذشت سالهای زیاد همچنان در سطح جهان مورد استفاده است سلاح کمری " M1911 " ساخت شرکت آمریکایی کلت است.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/7/149578_594.jpg
کلت " M1911 "

این سلاح کمری نیرومند سالهاست که در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشور ما ایران به عنوان سلاح کمری استاندارد نیروی های نظامی و انتظامی به کار می رود. شاید برای بسیاری تعجب برانگیز باشد که چگونه هنوز سلاحی که اولین مدل آن در سال 1911 میلادی یعنی چیزی در حدود 101 سال پیش به دنیا معرفی شد هنوز با قدرت و قاطعیت تمام در حال خدمت در جهان است.

در سالهای ابتدایی قرن بیستم ارتش ایالات متحده آمریکا در جنگهای مستعمراتی خود در فلیپین و کوبا به این نتیجه رسید که رولورهای قدیمی ارتش ، دیگر پاسخگوی نیاز سربازان نیست و توانایی متوقف کردن نفرات دشمن را ندارد. به همین دلیل با اعلام نیاز از سوی ارتش آمریکا برای یک سلاح کمری جدید که بتواند گلوله های بزرگ کالیبر 45. 0 اینچ " 11.43 میلی متری " را شلیک کند رقابت بین شرکتهای اسلحه سازی در آمریکا آغاز شد.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/7/149579_730.jpg
کلت کالیبر 45. مجهز به صدا خفه کن

شرکت اسلحه سازی " کلت" با طرحی از طرف " جان بروانینگ " یکی از طراحان ارشد خود به این رقابت وارد شد. در خصوص فرآیند تست تپانچه های انتخاب شده توسط آمریکا جالب است بدانید که تنها تپانچه کلت ، ساخت آقای برونینگ و تپانچه نیمه اتوماتیک ساخت کارخانه ساویچ به مرحله پایانی تست راه یافتند.

در این مرحله هر تپانچه می بایستی تا 6000هزار گلوله شلیک میکرد. پس از هر 100تیر شلیک ، اسلحه اجازه می یافت تا به مدت 5 دقیقه خنک شود و مجدداً یک شلیک 100 تیری دیگر ...و پس از هر 1000 گلوله شلیک اسلحه تمیز و روغنکاری می شد تا 6000 تیر شلیک به اتمام برسد.سپس تست شلیک اسلحه با خشابهای کیفیت پائین صورت می گرفت . بعضی از این خشابها کج شده بودند و برخی بخوبی جا نمی رفتند ولی اسلحه مورد نظر میبایستی بتواند با کمک این خشابها نیز شلیک کند.
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/7/149580_216.jpg
یک مدل سفارشی که با قطعات طلایی ساخته شده است

پس از این تست اسلحه مزبور را در مجاورت اسید ، گل ولای ، گردو خاک و ماسه قرار میدادند. سلاح کمری کالیبر 45 ساخت آقای برونینگ با سربلندی از تمامی این آزمایشات بیرون آمده و علامت استاندارد ارتش آمریکا را دریافت کرد.و ارتش آمریکا پس از تستهای طولانی و طاقت فرسا این تپانچه را پسندید و در سال 1911 با نام (M1911 ) را به تولید انبوه رسانید. در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این سلاح به عنوان سلاح کمری استاندارد ارتش ایران وارد خدمت شد. جنگ جهانی اول و دوم ، جنگ کره ، جنگ ویتنام ، 8 سال جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران از جمله بزرگترین نبردهایی هستند که " M1911 " در آن شرکت کرده است و توانسته است پیروز و سربلند از آن خارج شود. در سال 1985 میلادی این سلاح با اسلحه کمری 9 میلی متری " برتا 92 " که در آمریکا به عنوان " M9 " شناخته می شود تعویض شد.

در سالهای اخیر بحثهای بسیاری در سطوح بالای نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در مورد سلاح جدید کمری به خدمت گرفته شده مطرح شده است. دلیل آن هم بیشتر حول محور قدرت بازدرندگی این دو کالیبر مختلف است. باید گفت که یک گلوله 9 میلی متری به دلیل سبکتر بودن به نسبت گلوله کالیبر 45 پس از شلیک با سرعتی در حدود 365 متر بر ثانیه حرکت کرده و معمولا پس از برخورد به هدف با این سرعت بالا از طرف دیگر بدن خارج می شود و همچنان نیروی کافی برای جلو رفتن را دارد.
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/7/149581_962.jpg
گلوله 9 میلی متری در سمت چپ و گلوله 45. در سمت راست

این مسئله باعث می شود که تخریب حداکثری بر روی هدف ایجاد نشود ، اما گلوله سنگین تر کالیبر 45 پس از شلیک با سرعت کمتری در حدود 243 متر بر ثانیه به سمت هدف حرکت می کند و پس از برخورد حداکثر انرژی ممکن را در هدف تخلیه کرده و باعث به وجو آمدن تخریب حداکثری می شود. تجربه جنگهای اخیر در افغانستان و عراق به خوبی نشان داده است که گلوله های 9 میلی متری حتما باید به یکی از اندام حیاتی نفر مقابل برخورد کند تا وی را متوقف کند و گرنه شخص مورد نظر همچنان می تواند به فعالیت ادامه دهد که این خود مستلزم هدف گیری دقیق بوده که عمدتا در زمان یک نبرد در فاصله نزدیک ممکن نیست.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/1/7/149583_810.jpg
" M1911A1 "
نکته جالب در این میان این است که با وجود تغییر سلاح کمری استاندارد ارتش آمریکا ، نیروهای ویژه ارتش این کشور همچنان از کالیبر 45 و خصوصا مدل " M1911 " استفاده می کنند. مدل جدید تر این سلاح با عنوان " M1911A1 " نیز به بازار عرضه شده است که از طراحی قبضه بهتربرخوردار بود و در صورت نیاز مشتری می تواند به سیستم هدف گیر لیزری نیز مجهز شود. وزن این سلاح با خشاب خالی در حدود 1 کیلوگرم و ظرفیت خشاب آن 7 تیر است. کشورهای بسیاری در جهان از این سلاح استفاده می کنند که از آن میان می توان به : کره جنوبی ، انگلستان ، نروژ، برزیل ، جمهوری اسلامی ایران ، آرژانتین ، تایوان ، مکزیک ، یونان و.... اشاره کرد.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/107326/m1911-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تورو خدا مزخرفات بسه نیروی ویژه آمریکا از کالیبر 45 استفاده می کنه اما اسلحش ساخت هکلر اند کخ هست واسمش ام کا 23 سوکوم هست که به نظر میرسه دقیقترین سلاح کمری کالیبر 45 هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی های ویژه ی آمریکا هنوز هم از این کلت استفاده میکنند! اما از مدل بروز شده ی آن
...........................................................
کلا دوره ی این کلت به سر اومده و باید به فکر جانشینی برای این کلت در ایران باشیم
اینجور هم که معلومه ایران کلت مناسبی رو برای این کار انتخاب کرده که اسمش زیگ زاور هست
............................................................
یه سوال
سرعت دهانه ی گلوله در این کلت 243 متر بر ثانیه هست به این ترتیب گلوله سرعت زیر صوتی داره!!! درسته؟
خب پس خفه کنی که روی این اسلحه نصب میشه فقط باید صدای ناشی از انفجار باروت رو بگیره و نباید سرعت گلوله رو کم کنه!! درسته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستانی که باهش شلیک کردند میدونند که لگد نداره بجاش جفتک میندازه اثلا هم بدرد نمیخوره

هراه داشتن تو جنگ مثل این میمونه که از خودت نیم کیلو اهن الکی اویزون کرده باشی یه سرهنگی بود داشت خاطره تعریف کرد میگفت تو خرمشهر از پشت رسیدم به یه فرمانده عراقی منظور 2 متری بود کلت هم داشتم اما ترسیدم خطا بره بجاش سرنیزه رو ورداشتم افتادم به جونش حالا نخور کی بخور البته سرنیزه :lol: :lol: :mrgreen:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.