SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

چه طور اينا هر وقت بخوان يكي از چهره هاي مطرح ايراني رو مي دزدن؟

ايران بايد به شدت پاسخ اين گونه عمليات ها رو بده وگرنه بازم تكرار خواهد شد

يعني ميخوان ايران رو هم به قضيه ترور حريري داخل كنن ؟؟؟؟
نكنه ميخوان مثل سوريه از دادگاه براي اعمال فشار عليه ايران استفاده كنن icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا لعنتشون کنه که از شر این عوضی ها راحت شیم
کی میشه نابودی این رژیم رو ببینیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
می‌گم ایران باید برای خنثی کردن این توطئه‌ها چند تا شاهد اسرائیلی جور کنه که توی این دادگاه برن و علیه اسرائیل شهادت بدن! icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق به نقل از فارس، "غسان بن جدو " مدیر دفتر الجزیره در بیروت لحظاتی پیش با اشاره به شکست تلاش‌های سوریه و عربستان برای برون رفت از بحران کنونی در لبنان، به نقل از یک منبع وزارتی مخالفان دولت سعد حریری اعلام کرد که وزاری مخالفان امروز ساعت پنج بعد از ظهر به وقت بیروت استعفای دسته جمعی خود را در مقر رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح (میشال عون) اعلام می کنند.
وی گفت: علاوه بر 10 وزیر مخالفان دولت سعد حریری عدنان السید حسن نیز از کابینه خارج می‌شود و بدینوسیله با استعفای یک سوم کابینه، دولت سعد حریری به طور قطع ساقط شده به شمار خواهد رفت و این امر طبق قانون اساسی لبنان بایستی رئیس جمهوری جلسات مشورتی برای تشکیل کابینه جدید برگزار کند.
غسان بن جدو تاکید کرد که این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که سعد حریری نخست وزیر لبنان در ایالات متحده عربی به سر می‌برد و ساعت 10 امروز به وقت واشنگتن با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دیدار می‌کند.
جریان‌های مخالف دولت لبنان در دیدار دیروز خود با سلیمان همچنین خواستار این موضوع شدند که نشست فوق العاده کابینه به محورهای لغو پروتوکل همکاری با دادگاه حریری، بیرون کشیدن قضات لبنانی از این دادگاه، توقف حمایت‌های مالی از آن و بسته شدن دفتار این دادگاه در بیروت و همچنین ارجاع پرونده ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان و تمام موضوعات مربوط به آن به دادگاه عالی بپردازد.
مدیر دفتر الجزیره در پایان تاکید کرد که عصر امروز از یک دولت سابق در لبنان سخن خواهیم گفت.
http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=24039
[size=18]به نظرتون این کار اسرائیل نیست برای راه اندازی جنگ دیگه؟[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]اوضاع آشفته لبنان و بازی دو سربرد حزب الله
آیا اتحاد استراتژیک جنبلاط با 8مارس به عبور از حریری می انجامد؟[/b]

سفر سعد حریری به امریکا و دیدار وی با اوباما، تلاش چند ماه عربستان ـ سوریه را برای برقراری ثبات در لبنان با شکست مواجه کرد و حریری که در سفرهای خود به سوریه و ایران از ارجحیت استقلال لبنان نسبت به دادگاه پدرش سخن گفته بود، حاضر به اصلاح رویه دادگاه و نپذیرفتن شیوه فعلی فعالیت آن نشد، تا جریان مقاومت در لبنان موسوم به 8 مارس که شامل ائتلافی از حزب الله لبنان، امل، و چند گروه مسیحی بود، از دولت وی خارج شده و دولت حریری که پس از چندین ماه کشمکش سرانجام در نشستی در قطر تشکیل شده بود فروبپاشد.

به گزارش رجانیوز، پس از آنکه دادگاه ترور رفیق حریری در یک پروسه طولانی مدت با استفاده از شاهدین دروغین، توانست سوریه را به انجام این ترور محکوم کرده و حضور این کشور را در لبنان کاهش دهد، با افشای دروغین بودن شاهدین این دادگاه، پروژه اتهام زنی به مقاومت را برای به چالش کشیدن حزب الله لبنان در فضای سیاسی لبنان در پیش گرفت.

این درحالی بود که با جدی شدن این اتهام زنی به حزب الله لبنان، سید حسن نصر الله با افشای جزئیاتی از نقش اصلی و جدی اسرائیل در این ترور، به انتقاد شدید از دادگاه ترور رفیق حریری پرداخته و این سوال جدی را مطرح کرد که چرا انگشت اتهام این دادگاه تا کنون به سمت اسرائیل نشانه نرفته است. در همین حال، تیری میسان، نویسنده و منتقد فرانسوی نیز با انتشار کتابی با نام دروغ بزرگ به بیان 10 دلیل جدی و عمده برای نقش داشتن صهیونیست‏ها در این عملیات تروریستی اشاره کرده بود.

با این شرایط و درحالیکه سعد حریری نخست وزیر لبنان و رئیس فراکسیون المستقبل که عمده ترین فراکسیون سنی لبنان است، بارها بر تلاش برای حفظ استقلال لبنان و در پیش گرفتن مسیری معقول تاکید کرده بود، پس از سفر سه روزه به امریکا به خواسته جریان 8 مارس تن نداد که این اتفاق، موجب خروج جریان 8 مارس از دولت و سقوط دولت لبنان شد.

با این حال، سعد الله زارعی، تحلیل گر مسائل خاورمیانه در گفتگو با رجانیوز، با اشاره به نقش مشخص ارتش در لبنان، شرایط لبنان را از لحاظ امنیتی عادی خواند ولی پیش بینی کرد که با توجه به اختلافات عمده میان جریان 8 مارس و سعد حریری با محوریت دادگاه رفیق حریری، فرآیند تشکیل دولت در لبنان تا نزدیک به 6 ماه به تاخیر بیافتد. وی با اشاره به اینکه لازم است نخست وزیر جدید از فراکسیون المستقبل و سنی باشد، از تمرکز بر شخصیت‏های دیگر این فراکسیون برای تشکیل دولت و جایگزینی با سعد حریری خبر داد و افزود که ممکن است در صورت پذیرفتن شرایط مقاومت از سوی سعد حریری، جریان 8 مارس به نخست وزیری وی رضایت دهد.

زارعی با اشاره به مثلث حریری ـ جعجع ـ جنبلاط که در لبنان به عنوان جریان 14 مارس شناخته می شود، گرایش جنبلاط به جریان مقاومت در یکسال گذشته را موجب فروپاشی عملی جریان 14 مارس قلمداد کرده و افزود که با وجود قوت جناح مسیحی جریان 8 مارس و ضعف جناح جعجع در مجلس به عنوان یکی از اضلاع جریان 14 مارس، این جریان حرفی برای گفتن در عرصه سیاسی لبنان نخواهد داشت.

به نظر می‏رسد، پذیرش شرایط مقاومت از سوی جریان المستقبل به رهبری سعد حریری که اکنون تنها بازمانده جدی از جریان 14 مارس است مبنی بر عدم پرداخت هزینه‏های دادگاه از سوی دولت لبنان و همچنین خروج قضات لبنانی از این دادگاه و پرداختن به موضوع حضور صهیونسیت‏ها در این دادگاه، ممکن است شرایط ایجاد یک دولت جدید را در لبنان فراهم کند. این در حالی است که نزدیکی چنبلاط یکی از عمده ترین متحدین حریری به 8 مارس نیز می تواند توان وی را برای به ثمر رساندن خواست امریکا در لبنان کاهش دهد.

با این حال نباید از تدارک همه جانبه و چند ساله اسرائیل برای جبران شکست بزرگ خود در جنگ 33 روزه نیز غافل بود، تدارکی که ممکن است کشاندن فضای سیاسی لنبان به فضایی در آستانه جنگ داخلی، بهترین شرایط را برای عملی کردن آن بوجود آورده باشد.



http://www.rajanews.com/detail.asp?id=76004

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم هر جوری شده حزب الله باید از جنگ داخلی جلوگیری کنه این دادگاه هم از اولش وظیفش و رایش مشخص بود و مفت نمی ارزید این یارو حریری هم فک کنم دیگه آدم شد که نره پاچه این آمریکایی ها رو بخارونه ! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظرم هر جوری شده حزب الله باید از جنگ داخلی جلوگیری کنه این دادگاه هم از اولش وظیفش و رایش مشخص بود و مفت نمی ارزید این یارو حریری هم فک کنم دیگه آدم شد که نره پاچه این آمریکایی ها رو بخارونه ! :mrgreen:[/quote]

قضیه ی امروز لبنان از طرفی خیلی پیچیده است( به خاطر طرف غربی حاضر در این کش مکش)، و از طرفی هم خیلی ساده و صریحه( به خاطر صداقت و جسارت جناح 8 مارس).

دیشب در گفتگوی خبری بخش 22.30 یکی از کارشناسان حرف جالبی زد.

گفت تلقی همیشگی غرب از جناح حزب الله و مقاومت(8 مارس) همیشه یک جناح عقلگرا و طرفدار ثبات سیاسی اجتماعی لبنان بوده که هیچ وقت حاضر نیست که حرکتی انتحاری یا ریسک پذیر انجام دهد.( به خاطر درک خطر اسرائیل در همسایگی)

اما حرکت دیروز این جریان در استعفای دسته جمعی وزراش، نشان داد که اگر آنها با حیله و دسیسه ، کلیت و ماهیت جریان مقاومت رو هدف قرار بدهند، آنها هم در مقابل دولت وحدت ملی؟! رو هم از رسمیت خواهند انداخت!

به منزله ی انسان سر به زیر و متواضعی که اگر روزی ببیند، حریمش مورد تجاوز قرار میگیرد، بی درنگ قدرت نهفته ی خودش رو به رخ متجاوزان میکشد.

و این وسط باید حساب کرد که میلیاردها دلار هزینه ی عربستان و امارات،از یک طرف و چنگ و دندان غرب از یک طرف برای تن دادن حریری به دادگاه ترور رفیق حریری، چگونه با شعله ی کبریت، حزب الله دود شد.


و داستان هنوز ادامه دارد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان بايد ديد سرانجام دادگاه چي ميشه اين حريري بز كه هيچ غلطي نكرد كه رويه دادگاه مثلا اصلاح بشه الان آمريكا معلوم نيست واسه خودش چه حكمي صادر ميكنه ! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]رضا جان بايد ديد سرانجام دادگاه چي ميشه اين حريري بز كه هيچ غلطي نكرد كه رويه دادگاه مثلا اصلاح بشه الان آمريكا معلوم نيست واسه خودش چه حكمي صادر ميكنه ! :mrgreen:[/quote]

هر چند که رای نهایی دادگاه مهم خواهد بود.

اما اونچه که مهمتره ، نوع نگرش و رسمیت شناختن این دادگاه از طرف مجامع بین المللی به خصوص کشورهای منطقه و از همه مهمتر خود لبنانی هاست. چرا که اصولا اینها هستند که رای اون دادگاه رو مهم میکنند و براش رسمیت میارن.

وگرنه این دادگاه که واسه خودش یه بازی سیاسی تمام عیار راه انداخته و کاملا از روند قضایی و حقوقی خودش فاصله گرفته. و باز هم میگم حتی روند و حتی رای نهایی دادگاه رو باید تو همین معادلات سیاسی دنبال کرد، نه در بندهای حقوقی و قضایی.... !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]ناوگان های آمریکا و فرانسه راهی آب های لبنان شده اند[/size]

برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند: آمریکا و فرانسه به خاطر بحران لبنان ، تعدادی از ناوهای خود را راهی آبهای مدیترانه نزدیک لبنان کردند.


به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، سایت صهیونیستی دبکا نوشت : شماری کشتی جنگی آمریکایی و فرانسوی از بیم جنگ تازه میان حزب الله و اسرائیل در سایه فروپاشی کابینه لبنان راهی لبنان خواهند شد و دراین چارچوب ناو هواپیمابر موسوم به " اینترپرایز " آمریکا ماموریت یافته است برای حرکت به سوی سواحل لبنان آماده شود .
این سایت نوشت: آمریکا درمورد لبنان گزینه رویارویی نظامی را انتخاب کرده است .



http://94.232.172.104/VMK/BodyGozideh.aspx?news_num=266093

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماشائ الله

من نمیدونستم که کابینه حریری اینقدر طرفدار حزب الله هستن ، عشق کردم

این جوون تازه به دوران رسیده هم باید حواسش باشه توی زمین کی بازی میکنه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با کدوم عقل و منطق به سوریه ای که از مرزاشون دفاع می کرد اتهام زدن! به نظرتون رای نهایی دادگاه چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]رضا جان بايد ديد سرانجام دادگاه چي ميشه اين حريري بز كه هيچ غلطي نكرد كه رويه دادگاه مثلا اصلاح بشه الان آمريكا معلوم نيست واسه خودش چه حكمي صادر ميكنه ! :mrgreen:[/quote]

هر چند که رای نهایی دادگاه مهم خواهد بود.

اما اونچه که مهمتره ، نوع نگرش و رسمیت شناختن این دادگاه از طرف مجامع بین المللی به خصوص کشورهای منطقه و از همه مهمتر خود لبنانی هاست. چرا که اصولا اینها هستند که رای اون دادگاه رو مهم میکنند و براش رسمیت میارن.

وگرنه این دادگاه که واسه خودش یه بازی سیاسی تمام عیار راه انداخته و کاملا از روند قضایی و حقوقی خودش فاصله گرفته. و باز هم میگم حتی روند و حتی رای نهایی دادگاه رو باید تو همین معادلات سیاسی دنبال کرد، نه در بندهای حقوقی و قضایی.... ![/quote]

رضا جان حرف شما كاملا متينه ولي اون راي نهايي هم مهمه چون بالاخره مردم غرب با اون راي تفكرات خودشون رو ميسازند و بايد تلاش زيادي بكنيم تابتونيم راي دادگاه كه مال خود آمريكايي هاست رو هم به نفع خودمون برگردونيم !

نصير جان ناواشون رو بندازن تو آب تا زنگ بزنن !
كاش يه ناو هواپيما بر فسقلي اشتيم تا ميفرستاديمش طرفاي لبنان تا بچه ها باهاش ويراژ بدن ! icon_arrowd

سعيد جون كجاشو ديدي ! :lol:

به نفع آمريكا ! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان عزیز
همین حالا خبری درج شده در برخی خبرگزاری ها از جمله پرس تی وی خودمون که حزب الله و متحدانش می خوان طی روز های آینده نامزد نخست وزیری معرفی کنن؛ این بسیار خوشحال کننده است و نشون میده که بزودی اسرائیل با یه لبنان جدید روبرو میشه تا حالا اگر فقط جنوب لبنان بازوی مقاومت بود حالا: همه لبنان میشه یه مشت محکم؛ حالا فقط یه گزینه وجود داره برای صهیونیست ها: خفه خون گرفتن و زجر کشیدن و یا تن دادن به جنون تجاوزگری و البته تارو مار شدن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سقوط دولت حريري به نفع ماست يا ضررمون ؟ البته بدون در نظر داشتن راي دادگاه سر كاري .
منظورم دولت بعديه كه سر كار مياد ؟ به نفع ما و حذب الله ست ؟ بهتر ميشه يا بد تر ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.