SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

[b]طرفداران حریری به خیابان ریختند [/b]

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، جمع زیادی از طرفداران سعدالدین حریری نخست وزیر موقت لبنان در اعتراض به اینکه وی نخست وزیر آینده نخواهد بود در خیابان های بیروت و شهر طرابلس تظاهرات کردند.

ناآرامی در بیروت

حامیان حریری ضمن روشن کردن آتش در نقاط مختلف، موانعی را در خیابان ها ایجاد کردند.

با این حال خیابان های بیروت شاهد حضور هیچ یک از حامیان جناح مقابل یعنی جناح 8 مارس با محوریت حزب الله نیست.

خبرنگار العربیه نیز گزارش داد که طرفداران حریری در بیروت مسیر ارتباطی میان حومه جنوبی (ضاحیه) به عنوان محل تمرکز حزب الله و مرکز بیروت را مسدود کرده اند که ارتش قصد دارد این مسیر را باز کند.

حزب المستقبل به رهبری سعد حریری و احزاب هم پیمان آن علیه کسب اکثریت پارلمانی از سوی حزب الله و احزاب هوادار آن، امروز سه شنبه را روز خشم اعلام کرده بودند.

حزب المستقبل همچنین پیش از این گفته بود که در کابینه ای که گزینه حزب الله آن را تشکیل دهد مشارکت نخواهد کرد.

ناآرامی در شهر طرابلس

در شهر طرابلس در شمال لبنان نیز جمعی از هواداران حریری خودروی پخش زنده شبکه الجزیره را به آتش کشیدند و کادر خبری الجزیره را در محاصره خود دارند.

خبرنگاران الجزیره به همراه خبرنگاران دیگری که شمار آنها به 10 نفر می رسد به ساختمانی پناه برده اند و منتظر رسیدن نیروهای ارتش برای نجات خود هستند ولی معترضان در ورودی ساختمان را به آتش کشیده و به دنبال ورود به ساختمان هستند.
شبکه الجزیره در لبنان به عنوان رسانه حامی حزب الله شناخته می شود.

طرابلس در شمال لبنان مهمترین شهر سنی نشین این کشور و محل تمرکز حامیان حریری است.

رویترز شمار معترضان در طرابلس را صدها نفر اعلام کرده است.
حضور اعتراض آمیز هواداران حریری در طرابلس از دیروز دوشنبه آغاز شده بود.

به طور پراکنده نیز در شهرهای بیروت و طرابلس صدای گلوله شنیده می شود البته به گفته رسانه ها ارتش برای متفرق کردن حاضران در خیابان ها اقدام به تیراندازی هوایی کرده است.

گزینه حزب الله نخست وزیر آینده

این در حالی است که با چرخش رسمی ولید جنبلاط رهبر فراکسیون سوسیالیسم ترقی خواه در پارلمان به سمت حزب الله ، شمار کرسی های حزب الله و احزاب هوادار آن در پارلمان به نصف به علاوه یک رسید که در این صورت رئیس جمهور تا ساعات آینده می بایست گزینه آنها را به عنوان نخست وزیر و مامور تشکیل کابینه معرفی کند.

جنبلاط در پارلمان لبنان 11 کرسی در اختیار دارد که 7 کرسی آن به سود جناح 8 مارس با محوریت حزب الله و 4 نفر بقیه در کنار طرف مقابل یعنی جناح 14 مارس باقی ماندند.

نجیب میقاتی گزینه مطرح حزب الله و احزاب هوادار آن برای تصدی پست نخست وزیری آینده است.


http://www.asriran.com/fa/news/154159/%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA%D9%86%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب آرمانی صحیح میفرمایید. البته باید همه جانبه به موضوع نگریست.

این صحیحه که یه دولت غربگرا که در کنارش جریان مقاومت قدرت چانه زنی بالایی داشته باشه، چیزی مثل دولت سعد حریری ، میتونه فوایدی داشته باشه.

اما آیا جریان مقاومت الان کار اشتباهی میکنه که میخواد یه دولت با نخست وزیری خودش بیاره؟
جواب خیر هست.

چرا که هر چند گفته شد فوایدی داشت دولت سعد حریری ، اما باید توجه کرد که در صورت ادامه ی وضع موجود، با حکم دادگاه و محکومیت حزب الله کلیت مقاومت در خطر نابودی قرار میگرفت. و ممکن بود که بتونن، به طور کلی حزب الله رو از معادلات سیاسی لبنان خارج کنند.

و این خیلی خطرناکتر هست از اینکه یه دولت متضاد با غرب بر سر کار بیاد و امریکا و غرب هم بخوان در مقابلش باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]پایان رایزنی های پارلمانی لبنان / میقاتی 68 رای ؛ حریری 60 رای[/b]

با پایان یافتن رایزنی های پارلمانی رئیس جمهوری لبنان برای معرفی نامزد جدید برای تصدی نخست وزیری، نجیب میقاتی توانست با کسب 68 رای از مجموع 128 خود را برای ماموریت جدید آماده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه های خبری عربی لحظاتی پیش از پایان رایزنی های پارلمانی برای معرفی نامزد نخست وزیری لبنان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در پایان رایزنی های پارلمانی میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان، نجیب میقاتی توانست با 68 رای یعنی اکثریت آرای پارلمانی خود را برای تصدی نخست وزیری و تشکیل دولت جدید آماده کند.

سعدالحریری نامزد مورد حمایت 14 مارس و غربی ها با کسب 60 رای در کسب مجدد نخست وزیری لبنان ناکام ماند.

پارلمان لبنان 128 کرسی دارد، چهار رای از 68 رای اختصاص یافته به نجیب میقاتی متعلق به نمایندگان اهل سنت مخالف سعدالحریری و هفت رای نیز متعلق به جبهه مبارزه ملی به رهبری ولید جنبلاط و آرای دیگر نیز متعلق به جریان 8 مارس از جمله حزب الله است.

این در حالی است که اغتشاشگری و اقدامات خشونت آمیز طرفداران 14 مارس برای به قدرت رساندن مجدد حریری و وادار کردن نجیب میقاتی به انصراف از پذیرش نخست وزیری همچنان ادامه دارد، با این حال ارتش لبنان تدابیر امنیتی را در مناطق مختلف پایتخت تشدید کرده است، اما اوضاع طرابلس که سعدالحریری طرفدارانی در آنجا دارد، همچنان بی ثبات است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1239398

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این میقاتی چقدر به حزب الله نزدیک و وفادار است؟ مثل اینکه قبلا با 14 مارسی ها بوده ولی میانه رو!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اينطور كه سايت هاي خبري نوشتن ... فوق العاده ثروتمنده ! از افراد بسيار مطرح و تاثير گذار اهل سنته ! بنظر من اين موفقيتي براي حذب الله هست ، و تونسته يه تهديد ناجور (دادگاه) رو به يه فرصت تبديل كنه ! خيلي هوشمندانه دارن كار ميكنن !

[quote]حزب‌الله لبنان که در طی امروز و فردا به یک پیروزی عظیم‌تر از جنگ 33 روزه لبنان در فضای سیاسی این کشور دست می‌یابد شرایطی را برای سعد حریری ایجاد کرد که او و همتایان امریکاییش به هیج وجه در ذهن خود آنرا تصور نمی‌کردند که اینچنین در دام حزب الله گرفتار آیند.

به گزارش بولتن، حزب الله لبنان که ابتدا عمر رشید کرامی، نخست وزیر اسبق سنی مذهب لبنان را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود بصورت تلویحی معرفی کرده بود اما از اعلام رسمی آن سرباز زده بود باعث گردید که سعد حریری و هم پیمانانش از قبیل سمیر جعجع حملات دامنه داری را به رشید کرامی آغاز کنند حملاتیکه در فضای سیاسی لبنان و در بین مردم بوی خشونت و عدم پایبندی به قانون از این اعمال مشاهده می‌گردید. ما اکنون حزب الله لبنان با معرفی نجیب میقاتی از اهالی طرابلس و سرمایه دار متمولی که می‌تواند جایگاه سعد حریری را در جامعه سیاسی لبنان بگیرد به یک پیروزی سیاسی دیگر در میان مردم لبنان دست پیدا کرد.

نجیب میقانی از سرمایه داران بزرگ اهل طرابلس که در فروردین ماه سال 1384 نخست وزیر، امیل لحود رئیس جمهور پیشین لبنان بوده است از جایگاه ویژه‌ای در میان جامعه سنی لبنان برخوردار می‌باشد.

حزب الله طی ماههای گذشته بارها و بارها سعد حریری را از انجام هرگونه عمل در جهت منافع امریکا در لبنان پرهیز داده بود و حتی برای او تور سفر به تهران را مهیا نمود و تا آنجا که امکان داشت از وی حمایت کرد، اما ترفند سعد حریری و توسل او به امریکا و هماهنگی با شاهدان دروغین پرونده قتل رفیق حریری در جهت محکومیت حزب الله و جنبش مقاومت در دادگاه لاهه‌ای که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تاسیس گردیده بود هیچگونه جایگاهی برای او در نزد لبنان و نیروهای سیاسی این کشور باقی نگذاشت. اکنون حزب الله لبنان با رو نمودن به آقای نجیب میقانی به بزرگترین پیروزی سیاسی خود را در فضای سیاسی لبنان در طی دو دهه گذشته دست یافته است.

پیروزی که امریکا و هم پیمانان سعد حریری امکان انجام پذیر بودن آنرا در حد صفر می‌دانستند چراکه اگر فکر می‌کردند که این اتفاق ناگوار برای آنها بوجود می‌آید هرگز به ارتباط با دادگاه قتل رفیق حریری و حمایت از اجرای مفاد کیفرخواست و برنامه ریزی شاهدات دروغین نمی‌پرداختند.
[/quote]

http://www.tabnak.ir/fa/news/144219/%D8%AA%D9%84%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%D8%AF-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1%DB%8C-+%D8%B9%DA%A9%D8%B3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]14 مارس به تهديد روي آورد [/size][/color]

جريان 14مارس كه از تعيين نماينده خود به عنوان نخست‌وزير نااميد شده‌، به دنبال تهديد و ايجاد ناامني در شهرهاي مختلف لبنان است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه السفير لبنان، بعد از اينكه رايزني‌هاي "ميشل سليمان " رئيس جمهور لبنان در روز اول با نمايندگان پارلمان لبنان نشان از افزايش بخت "نجيب ميقاتي " براي نخست‌وزير لبنان دارد، نمايندگان وابسته به 14مارس تهديد و ايجاد ناامني‌هاي پراكنده را در نقاط مختلف كشور در دستور كار خود قرار دادند.

اين در حالي است كه بر اساس پيش‌بيني اين روزنامه بعد از ظهر امروز سليمان نجيب ميقاتي را با اكثريتي كه از هواداران پارلمان به دست ‌مي‌آورد، مأمور تشكيل كابينه خواهد كرد تا به اين ترتيب به نخست‌وزيري 14 ماهه حريري پايان دهد، كابينه‌اي كه البته تشكيل آن آسان نخواهد بود، نيروهاي مخالف دولت نيز تمام تلاش خود را براي برداشتن موانع پيش روي نخست‌وزير منتخب شان براي تشكيل كابينه به كار مي‌گيرند.

از سوي ديگر نمايندگان المستقبل خطابه‌هاي شديداللحني را ايراد كرده و تعدادي از اعضاي حزب نيروهاي لبناني نيز روز انتخاب ميقاتي به عنوان نخست‌وزير را به عنوان روز خشم و غضب لبناني‌ها در شمال اين كشور دانستند،‌ آنها همچنين تجمع در مزار رفيق حريري نخست‌وزير اسبق لبنان را بعد از انتخاب ميقاتي به عنوان نخست‌وزير خواستار شده و سعي كردند تا با ارعاب و تهديد مردم و گروه‌هاي سياسي آخرين تلاش‌هاي خود در ممانعت از نخست‌وزيري ميقاتي را به كار بندند.

در برخي مناطقي كه از اكثريت هواداران حريري برخوردار است، ناامني‌هاي پراكنده‌اي گزارش شده است، طرابلس ديروز شاهد بروز برخي درگيري‌ها بود و اين درگيري‌ها تا پاسي از شب در بخش‌هاي مختلف اين شهر ادامه داشت.

اين در حالي است كه يك منبع نظامي لبنان به روزنامه السفير گفت كه امنيت در لبنان از هر چيزي مهم‌تر است، وي از آمادگي كامل ارتش در مقابله با هر اقدامي خبر داده و گفت كه تصميم فرماندهي در اين زمينه واضح و شفاف است.

[size=18]هواداران حريري در مناطق تحت نفوذ خود در شهرهاي شمالي و بقاع غربي و مركزي و منطقه الخروب و صيدا و حتي در برخي محله‌هاي بيروت به دنبال ايجاد ناامني و درگيري هستند،‌ آنها البته سعي دارند تا اين اقدامات را خودجوش قلمداد كرده و مدعي هستند كه برخي از شهروندان در اعتراض به آنچه كه "محمد شطح " مشاور حريري آن را تحميل نخست‌وزيري با قدرت سلاح خوانده است، به خيابان ها مي‌ريزند.[/size]

[color=darkblue]از سوي ديگر ميقاتي نيز از هواداران خود در شمال لبنان و طرابلس خواسته است تا خود را كنترل كرده و صبر و حكمت را در پيش گيرند.[/color] [size=18][/size]

منبع: http://tabnak.ir/fa/news/144340

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين كارهارو ميكنن تا حذب الله واكنش نشون بده ، بعد جار بزنن كه جنگ داخلي راه افتاده و كل قضيه رو بندازن گردن حذب الله و بهونه اي براي خلع سلاح پيدا كنن ! ولي خيلي خنگن اگه فكر كنن كه حذب الله رو ميتونن با اين كارا فريب بدن و تو تله بندازن !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید ببینیم چی میشه. امید وارم این اتفاق نیفته اما اگه لبنان ناامن بشه شاید اسرائیل به بهانه ی نا امن بودن مرز های شمالی و با صحنه سازی و فریب افکار عمومی به طوری که "حریری نخست وزیر واقعی لبنانه" و "حزب الله داره سعی میکنه با کودتا لبنانو به دست بگیره" و ... دوباره به این کشور فلک زده حمله کنه. این اواخر زیاد از این خبرا که اسرائیل داره آماده ی حمله میشه زیاد شنیدیم. جریان سارکوزی که میگفت می خواد زمان دقیق حمله رو بدونه تا اتباع فرانسه رو از لبنان خارج کنه رو که یادتون هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]نخست‌وزير جديد لبنان انتخاب شد[/size][/color]
شبكه‌هاي خبري عربي اعلام كردند كه نمايندگان لبناني در آخرين روز از رايزني‌هاي خود براي تعيين تخست وزير جديد اين كشور، با اكثريت آرا نجيب ميقاتي، نخست وزير اسبق لبنان و كانديداي پيشنهادي گروه 8 مارس را به عنوان نخست وزير جديد اعلام كردند.
منابع خبري اعلام كردند كه پارلمان لبنان امروز (سه‌شنبه) نجيب ميقاتي را به عنوان نخست وزير جديد اين كشور انتخاب كرد.

به گزارش ايسنا، شبكه‌هاي خبري عربي اعلام كردند كه نمايندگان لبناني در آخرين روز از رايزني‌هاي خود براي تعيين تخست وزير جديد اين كشور، با اكثريت آرا نجيب ميقاتي، نخست وزير اسبق لبنان و كانديداي پيشنهادي گروه 8 مارس را به عنوان نخست وزير جديد اعلام كردند.

ميقاتي موفق شد 65 راي از ميان 128 راي نمايندگان پارلمان را به دست آورد.

اين در حالي است كه شبكه العربيه گزارش داد، صدها تظاهركننده حامي جريان المستقبل به رهبري سعد الحريري به خيابان‌هاي بيروت آمده‌اند و درگيري‌هاي شديدي ميان نيروهاي ارتش و اين تظاهركنندگان به وقوع پيوسته است.

در مركز بيروت نيز صداي تيراندازي و انفجار بمب صوتي شنيده شده است.

براساس اين گزارش، تظاهركنندگان با به آتش كشيدن لاستيك، راه‌ها را بسته و با درخواست ارتش براي متفرق شدن مخالفت كرده‌اند.

هم‌چنين تظاهرات اعتراض ‌آميزي در طرابلس در حال برگزاري است.‌

[color=red][/color]

http://www.tabnak.ir/fa/news/144341/%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%D8%B2%D9%8A%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خشم آمريكا از قدرت گرفتن حزب‌الله در لبنان
«فيليپ كرولي» با ابراز نگراني از قدرت گرفتن حزب‌الله و اداره لبنان توسط حزب‌الله تأكيد كرد: هرچه نقش حزب‌الله در دولت اين كشور بيشتر باشد، روابط آمريكا و لبنان با مشكلات بيشتري روبرو خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با ابراز نگراني در خصوص اداره كشور لبنان توسط حزب‌الله اعلام كرد كه هرچه نقش حزب‌الله در دولت لبنان پررنگ‌تر شود، مشكلات بيشتري براي آمريكا به وجود خواهد آمد.

به گزارش بي‌بي‌سي، «فيليپ كرولي» با ابراز نگراني از قدرت گرفتن حزب‌الله و اداره لبنان توسط حزب‌الله تأكيد كرد: هرچه نقش حزب‌الله در دولت اين كشور بيشتر باشد، روابط آمريكا و لبنان با مشكلات بيشتري روبرو خواهد شد.

وي با تكرار ادعاهاي گذشته دولت آمريكا در خصوص حزب‌الله، گفت: نظر ما درباره حزب‌الله بسيار واضح و مشخص و معروف است. ما آنها را بعنوان يك سازمان تروريستي مي‌دانيم و در خصوص دولتي كه توسط حزب‌الله رهبري شود، نگراني بزرگي داريم.

پيشتر مقامات آمريكايي در گزارش‌هايي هشدار داده بودند در صورتيكه اداره دولت لبنان به حزب‌الله واگذار شود، كمك‌ به اين كشور را قطع خواهند كرد.

بر اساس اين گزارش، كابينه وحدت ملي لبنان در 12 ژانويه (22 ديماه) پس از آنكه عربستان و سوريه (در پي فشار آمريكا) بن‏ بست مذاكرات براي حل مشكل لبنان را اعلام كردند، وزراي مخالف دولت بازگشت هرچه سريعتر نخست‌وزير براي تشكيل نشست فوق‌العاده كابينه را خواستار شدند، اما با نپذيرفتن اين موضوع از سوي سعد حريري سرانجام، وزراي معارضان دولت لبنان در مقر فراكسيون تغيير و اصلاح گرد هم آمدند و پس از اين جلسه، استعفاي خود را رسما اعلام كردند و به اين ترتيب دولت لبنان از اكثريت خارج و از رسميت افتاد.

اين در حالي است كه جريان هشت مارس (حزب الله و متحدانش) «نجيب ميقاتي» نخست‌وزير اسبق لبنان را براي تصدي پست نخست‌وزيري در دولت آينده اين كشور معرفي كرد.

خدایا جهان را از شیعیان فراگیر فرما و ظهور مهدی عج را هر چه زودتر فراهم بفرما.

www.tabnak.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][size=18]نصرالله خواستار مشارکت همه جانبه شد [/size][/color]

دبیرکل حزب الله لبنان، مشارکت همه طرفها در تشکیل دولت شراکت ملی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم اربعین حسینی افزود: لبنان این روزها در شرایط حساسی قرار دارد و باید برای عبور از این مرحله با یکدیگر همکاری کنیم. رقابت در رایزنیهای پارلمانی بسیار جدی بود و حتی شخص جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا هم وارد عمل شد و با رئیس یکی از فراکسیونها تماس گرفت.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته شاهد تظاهرات در لبنان بودیم. تصور کنید اگر شرایط برعکس بود و ما چنین تظاهراتی را برگزار می کردیم آمریکا و همه پایتخت های غربی آن را محکوم می کردند و شاهد حمله رسانه ای و سیاسی علیه مخالفان بودیم.

وی افزود:[color=blue] اگر تظاهرات و بستن خیابانها حق قانونی و دموکراتیک است، چرا این حقوق را برای مخالفان محترم نمی شمردید. این مسایل نشان می دهد آمریکا و غرب در برخوردهای خود با معیارهای دوگانه عمل می کنند. دولت آمریکا و کشورهای غربی بر اساس محاسبات سیاسی خود از یک طرف در مقابل طرف دیگر جانبداری می کنند.[/color]
وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت جدید در لبنان گفت:[color=red] تلاشها برای ترساندن نجیب میقاتی هیچ سودی نخواهد داشت. او به هیچ وجه نامزد حزب الله نبود و طرح این مسئله برای اعمال فشار بر او بود. واقعیت این است که میقاتی مرد حزب الله نیست، بلکه مرد میانه رو است. ما معتقدیم مامور شدن نجیب میقاتی به تشکیل کابینه، فرصتی برای لبنان برای عبور از چالشهاست.[/color]
وی ادامه داد: [size=18]ما دولت آینده را هدایت نخواهیم کرد و دولت آینده متعلق به حزب الله نیست. ما به دنبال قدرت و حکومت نیستیم. ما فقط یک جنبش مقاومت هستیم و برای دفاع از کشور و شرافت آن و عربها تلاش می کنیم.[/size]

وی بعضی گروههای سیاسی در لبنان را به تلاش برای فریبکاری و جعل واقعیت متهم کرد و افزود: ما از شما حمایت نمی خواهیم، فقط علیه ما توطئه نکنید. ما اهل مبارزه و مقاومت هستیم. ما ایمان داریم منطقه در برابر تحولات خطرناکی قرار دارد و ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی با خطر روبروست.

وی خطاب به بعضی گروهها در لبنان گفت: شما از سال 2005 به واشنگتن رفتید و برای از بین بردن مقاومت تعهد کردید. شما از آن زمان توطئه علیه ما را آغاز کردید و شما جنگ سال 2006 را هم به راه انداختید تا مقاومت را از بین ببرید. اکنون هم به دنبال دادگاه بین المللی هستید تا به مقاومت ضربه بزنید.

وی اظهار داشت: ما از نجیب میقاتی می خواهیم [color=red][size=18]دولت شراکت ملی و نجات ملی [/size][/color]تشکیل دهد. ما خواهان حل اختلافات هستیم و معتقدیم هیچ کسی پیروز و شکست خورده نیست.

وی با دعوت از همه گروهها برای همکاری در تشکیل دولت جدید لبنان ادامه داد: اگر مشارکت در دولت را رد کنید به معنای آن است که می خواهید به تنهایی قدرت را در دست داشته باشید و حاضرید به این منظور هر کاری انجام دهید.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تهدیدات اخیر اسرائیل اضافه کرد: تنها چیزی که از لبنان در برابر اسرائیل حمایت می کند، ارتش، مردم و مقاومت است. توازن وحشت که مقاومت توانست آن را به وجود بیاورد مانع حمله اسرائیل شده است.

وی با تاکید بر آمادگی کامل مقاومت برای دفاع از لبنان گفت: این نوع دولت لبنان نیست که دفاع از کشور را تعیین می کند.

سید حسن نصرالله خواستار فرصت دستکم یکساله به نجیب میقاتی شد و طرف مقابل را دعوت کرد به جای حمله به این دولت به دنبال همکاری و مشارکت در آن باشد.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهان در مورد گلعاد شالیت سخن می گوید و هزاران اسیر فلسطینی را نادیده می گیرد.

منبع: http://tabnak.ir/fa/news/144381

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]حمله هواداران حريري به شبكه "پرس تي وي "[/b]

به گزارش فارس به نقل از النشره لبنان، اغتشاش‌گران وابسته به 14 مارس در ادامه روند فتنه‌انگيزي خود در خيابان‌هاي شهرهاي مختلف اين كشور به ايستگاه پخش زنده شبكه خبري پرس تي وي حمله كردند.

حاضران در اين تعرض به سوي اين ايستگاه سنگ پرتاب كرده و به مريم صالح خبرنگار اين شبكه نيز توهين و ناسزا كردند.

ساعتي پيش اغتشاشگران به خودروي پخش مستقيم شبكه خبري الجزيره نيز حمله كرده و آن را به آتش كشيدند.

از سوي ديگر طرفداران حريري در منطقه "قصقص " به سمت ارتش لبنان سنگ پرتاب كردند و ارتش لبنان نيز براي متفرق كردن آنها از گاز اشك‌آور استفاده كردند . عده‌اي از هواداران حريري نيز جاده منطقه البقار در ناحيه القبه را بستند كه نيروهاي ارتش وارد عمل شده و براي متفرق كردن آنها و باز كردن جاده تيراندازي هوايي كردند. تعداد ديگري از طرفداران جريان المستقبل با آتش زدن لاستيك‌ها جاده ارتباطي شهر طرابلس به المنيه را عكار را در منطقه الملوله بستند.

بر اساس اين گزارش، يك نفر نيز در جريان تيراندازي هوايي در منطقه "برالياس " در شمال لبنان زخمي و به بيمارستان منتقل شد و نيروهاي ارتش نيز جاده بين المللي را در همين منطقه بازگشايي كردند.

اين در حالي است كه بسياري از سياستمداران لبناني تجاوز و قلع و قمع رسانه‌اي در جريان اين شورش و آشوب‌ها را محكوم كردند، فراكسيون وفاداري به مقاومت، اتحاديه جهاني كاتوليك‌ها و حزب المرده از جريان‌هايي هستند كه حملات عليه فعاليت‌هاي خبري و رسانه‌اي را محكوم كردند.

"سعد حريري " رئيس جريان المستقبل لبنان نيز سعي كرد تا خود را از اين ناامني ها مبرا نشان دهد و نسبت به تعرض به رسانه‌هاي خبري ابراز تاسف كرد .

درگيري‌هاي شديد علاوه بر طرابلس و بخش‌هايي از بيروت در منطقه جبل محسن نيز همچنان ادامه دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911050565

=========================================

[b]حريري خود را از صف آشوب‌گران 14مارس جدا كرد[/b]

به گزارش فارس به نقل از النشره لبنان، "سعد حريري " رئيس جريان المستقبل لبنان در اظهاراتي انواع نابساماني‌ها و خروج از قانون در لبنان را رد كرده و مدعي شد كه اين تحركات به اهداف عالي ملي براي حركات اعتراض‌آميز در زمينه رايزني‌هاي پارلماني لبنان ضربه مي‌زند.

وي ضمن جدا كردن خود از صف آشوب گران جريان 14 مارس گفت كه ابراز خشم نبايد با راهزني و آتش زدن لاستيك و همچنين تعدي به آزادي ديگران همراه باشد.

اين در حالي است كه طرفداران المستقبل از ساعاتي پيش در بخشي از مناطق لبنان اقدام به ايجاد ناامني و هرج و مرج كرده اند، اين در حالي است كه رئيس جمهور لبنان طي روند دموكراتيك لبنان در شرايطي سالم و شفاف "نجيب ميقاتي " نماينده معرفي شده از سوي هشت مارس را با آراي بيشتر از حريري به عنوان مأمور تشكيل كابينه لبنان معرفي كرد.

طرفداران حريري سعي دارند با ناامن كردن لبنان، روند دموكراتيك در اين كشور را مختل كنند، اين در حالي است كه حريري سعي دارد ارتباط با اين عناصر را رد كرده و نسبت به حمله به تيم‌هاي خبرنگاري الجزيره و ساير اقدامات خشونت‌آميز عليه نيروهاي نظامي و امنيتي ابراز تاسف كرد.

حريري بار ديگر مدعي شد كه هدف وي همواره حمايت از دولت و پروژه‌هاي سياسي خود و صلح داخلي در لبنان بوده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911050505
======================================

[b]اعتراض فرانسه به جنبلاط به دليل حمايت از حزب‌الله[/b]

به گزارش فارس، منابع آگاه در پاريس پايتخت فرانسه اعلام كردند كه "ميشل آليو ماري " وزير خارجه اين كشور در ديداري اتفاقي با "وليد جنبلاط " رئيس حزب سوسيال‌ ترقي‌خواه لبنان از وي به دليل حمايت اخير وي از حزب‌الله انتقاد كرد.

اعتراض آليو ماري در زماني مطرح شد كه آمريكا و رژيم صهيونيستي از حمايت جنبلاط از حزب‌الله نگران شدند و به صراحت اين نگراني را آشكار كردند.

اين نگراني پس از آن آغاز شد كه وليد جنبلاط رهبر دروزي‌هاي لبنان و رئيس فراكسيون "تجمع دموكراتيك " لبنان در پي تحولات اخير لبنان و استعفاي وزراي معارض اين كشور و سقوط دولت اين كشور به دليل تن دادن به خواسته‌هاي آمريكا، اعلام كرد كه در كنار سوريه و مقاومت لبنان خواهد ماند.

اين منابع به روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق‌الاوسط اعلام كردند كه آليو ماري صبح روز شنبه گذشته، به صورت تصادفي با وليد جنبلاط در كاخ رياست جمهوري مصر برخورد كرد و در گفت‌وگويي كوتاه، از جنبلاط انتقاد كرد.

الشرق الاوسط افزود كه آليو ماري از جنبلاط سوال كرد كه وي با چه انگيزه‌اي از نامزدي سعد الحريري (نخست وزير سابق لبنان و متحد غرب) حمايت نكرده است [و در مقابل از نامزد حزب‌الله و متحدان آن حمايت كرده است].

وليد جنبلاط كه پيش از اين يكي از سران 14 مارس و يكي از مخالفان جدي مقاومت لبنان بود، هفته گذشته و در پي سقوط دولت لبنان اعلام كرد كه از سوريه و مقاومت لبنان حمايت مي‌كند.

موضعگيري حزب جنبلاط و فراكسيون وي در پارلمان لبنان در زمان فعلي در لبنان بسيار تعيين‌كننده است و سبب شد موضع مقاومت لبنان تحكيم و موضع احزاب متحد غرب و آمريكا (جريان 14 مارس به رياست سعد الحريري) تضعيف شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911050515

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اینکه اونجاشون بدجوری به سوزش امده.امیدوارم حزب الله سر فرصت یه حال اساسی به اینا بده :oops: icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميدوارم هر اتفاقي تو لبنان بيفته حزب ا... با صبرو درايت وارده عمل بشه icon_eek .و بهتره به صورته غيره مستقيم دخالت كنه.والا از نظره جهاني به نيروي سركوبگر تبديل ميشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

يك نگاهي به اين تحليل بياندازيد icon_eek


[url]http://irinn.ir/Default.aspx?TabId=60&nid=202182[/url]


اين را گذاشتم كه همه فرضيه ها را ببينيد. رگه هايي از توهم توطئه هم توش هست !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.