Recommended Posts

بدرک واصل شدن این نجس رو به امام زمان و روح بلند شهدای اسلام و رفقای عزیزم توی سایت میلیتاری تبریک می گم . :surprised:
احتمال زیاد جنگ قدرت در این خاندان شروع شده چون خیلی غیر طبیعی به نظر میرسه که فاصله از بین رفتن این ولیعهدها این قدر کم بوده سوای بیماری هایی که داشتن و سن بالایی که دارن . بعد از این احتمال زیاد سلمان جانشین بشه .

نقل قول:
واقعا دوستانی که اینجان خودشون مسلمون میدونن که اینجوری پشت سر یه مرده حرف میزنن؟
از کجا میدونین که میره تو جعنم که فحش و بد وبیراه پشت سرش میدید
واقعا انتظار پنین برخوردی از یه بچه مسلمون میره؟؟؟؟؟؟ Crying or Very sad Crying or Very sad

در مورد خوش بینی نسبت به دشمن اهل بیت خدمت دوستان عرض کنم که در فروعات دین ما تولی و تبری از اجزای مهم محسوب می شن . باید به این دو اصل توجه ویژه داشته باشیم تا فلاح و رستگاری به سراغمون بیاد . تولی عین تحلیه و تبری عین تخلیه است .
ما به سیره اهل بیت داریم عمل می کنیم . که بارزترین مثال این مطلب زیارت عاشوراست امام باقر در این زیارت لعن های بسیار خفنی رو بار دشمنان اهل بیت می کنه .
نکته : اولاً فرعون هم در پایان عمر خودش توبه کرد و ایمان آورد اما ایمانش و توبش مورد قبول واقع نشد . ثانیا ما در مورد این آدم و آدمای امثالهم هیچ تغییری در رویه نمی بینیم که حمل به توبه این اشخاص کنیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اهداف مواضع خصمانه شوراي همكاري خليج فارس عليه ايران چيست؟
تشكيل شوراي همكاري خليج فارس را در سال 1981 را در واقع مي توان واكنش حكام عرب در برابر پيروزي انقلاب اسلامي در ايران دانست كه شش كشور عربي اقدام به تشكيل اين شورا كردند و مواضع خصمانه سران عرب در قبال ايران با گذشت بيش از سي سال به موضوعي تكراري تبديل شده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق- بررسی مواضع و بیانیه‌های شورای همکاری خلیج‌فارس در سه‌دهه گذشته این واقعیت را آشکار می‌کند که این شورا در انتخاب واژگان، همواره واژه‌های مداخله‌جویانه را با هدف انتقال رویکرد خصمانه تکرار کرده و بارها در بیانیه‌های خود جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقدام علیه امنیت کشورهای این شورا کرده است.
از سوی دیگر رصد مواضع شورای همکاری خلیج فارس در قبال دیگر تحولات منطقه، این موضوع را عیان می‌کند که شورای فوق در اتخاذ سیاست‌های خود از ترتیبات منطقه‌ای گذر کرده و وارد مرحله مداخله‌گرایی منطقه‌ای با دخالت در امور سایر کشورها شده است.
برای اثبات این موضوع مصادیق فراوانی یافت می‌شود که می‌توان کمک‌های فراوان و مستمر اعضای این شورا در طول جنگ تحمیلی به صدام، مشارکت و اعزام نیرو از سوی کشورهای عضو این شورا به لیبی، اعلام مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه در موضوع هسته‌ای ایران و مذاکراتش با گروه 5+1 و دخالت‌های آنها را درخصوص حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه‌گانه نام برد.
آخرین موضع خصمانه
اتخاذ مواضع تكراري شوراي همكاري خليج فارس عليه ايران واكنش رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بر انگيخت و وي چندی پیش با رد کامل مفاد بیانیه پایانی آخرین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در جده در مورد جزایر سه گانه ایرانی تأکید کرد که جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء جدایی ناپذیر از خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود.
ادعاي واهي
پيش از اين پيروز مجتهدزاده با بيان اينكه ادعاي امارات در مورد جزيره ابوموسي مضحك است، گفته بود كه اين ادعا از نظر حقوقي، تاريخي، جغرافيايي، سياسي و ژئوپولتيك جاي هيچ توجهي ندارد.
اين استاد دانشگاه ‌در مورد حاكميت ايران بر بخش نیمه شمالی ابوموسي و حاكميت امارات بر بخش جنوبی اين جزيره گفت: در تفاهم‌نامه شش ماده‌اي نوامبر 1971 آمده است كه پرچم ايران در نيمه شمالي جزيره بوموسي به اهتزاز در خواهد آمد و نيروهاي نظامي ايران در آنجا مستقر خواهند شد. پرچم شارجه نيز بر فراز قرارگاه پليس شارجه در روستاي بوموسي در اهتزاز خواهد بود كه به اين معني است روستاي بوموسي در حاكميت شارجه خواهد بود و بقیه متعلق به ایران خواهد بود.
وي اضافه كرد: منابع ناوارد اين مورد را متاسفانه به صورت "اداره مشترك" اين جزيره عنوان داده‌اند، در صورتي كه اينگونه نيست؛ بلكه جزيره از نظر مديريت استراتژيك تماما در اختيار ايران است. ايران قبول كرد تابعيت مردم روستاي بوموسي با شارجه خواهد بود و رفت و آمد آن‌ها به شارجه ايرادي ندارد. همان زمان وزارت خارجه ايران بيانيه‌اي رسمي صادر كرد كه ضميمه اين قرارداد است كه مي‌گويد فعلا اين قرارداد را قبول مي‌كنيم اما حق خود را حفظ خواهيم كرد كه هر زمان شرایط استراتژیک ایجاب کند تمامي جزيره را در اختيار خواهیم گرفت. اما سياست ايران از آن تاريخ تاكنون اينگونه بوده است كه اين اقدام را انجام ندهد.
مجتهدزاده با بيان اينكه مواردي كه امارات تلاش كرده ادعايش در مورد اين جزاير را بين‌المللي كند بسيار زياد است، تاكيد كرد: قاطعانه مي‌توان گفت در هيچ موردي امارات حتي نتوانسته است يك قدم به پيش بردارد، زيرا حرف و بحث‌شان كاملا غيرقانوني است. امارات از ايران مي‌خواهد به قراردادي متعهد باشد كه حق حاكميت ايران را بر جزاير تنب و ابوموسي تاييد مي‌كند، آن وقت خود اين قرارداد را در همان بيانيه نقض مي‌كند و مي‌گويد اين جزاير متعلق به امارات است.
چگونه شورا تشكيل شد؟
حمله رژيم بعث عراق به ايران در دسامبر 1980 (31شهريور 1359) سبب شد كشورهاي عربي به تلاش هاي نافرجام خود از دهه 1970 براي تشكيل اين شورا تحقق بخشند و در روز 25 مي 1981 شوراي همكاري خليج فارس با گردهمايي كشورهاي بحرين، كويت، عمان، قطر، عربستان سعودي و امارات متحده عربي به طور رسمي تشكيل شد. مهمترين هدف از تاسيس شوراي همكاري خليج فارس اتحاد، هماهنگي و تقويت هر چه بيشتر روابط ميان شش كشور عضو اين شورا عنوان شده است.
اهداف اعلام شده شورا
اهداف شوراي همكاري خليج فارس از سوي شش كشور عربي به اين صورت اعلام شد.
1 - بررسي تحولات منطقه اي و ارزيابي امور سياسي در حوزه خليج فارس و خاورميانه؛
2- ايجاد قوانين جامع مشترك در زمينه امور اقتصادي، مالي، تجارت، توريسم، قضايي و دولتي ميان اعضاي شورا؛
3 - تقويت امور علمي و تكنولوژيكي، امور صنعتي، كشاورزي و آبرساني؛ 4 - ايجاد مراكز تحقيقاتي-علمي؛
5 - تشويق همكاري‌ هاي بخش خصوصي كشورهاي عضو با يكديگر؛
6 - تقويت روابطه هر چه بيشتر ميان مردم كشورهاي عضو اين شورا؛ اعضاي اين شورا همچنين تصريح كردند كه هدف اصلي از تاسيس شوراي همكاري خليج فارس ايجاد صلح و ثبات در خاورميانه و همچنين تثبيت همكاري‌هاي هر چه بيشتر ميان كشورهاي عضو با ديگر كشورهاي منطقه است.
همه دبيران كل شوراي همكاري خليج فارس
1- از 26 مه 1981 تا آوريل 1993 کویت عبدالله بشاره
2- از آوريل 1993 تا آوريل 1996 امارات فهيم بن سلطان القسيمي
3- آوريل 1996 تا 31 مارس 2002 عربستان جميل بن ابراهيم الحوجيلان
4- آوريل 1996 تا 31 مارس 2002 قطر عبدالرحمان بن حمد العطيه
5- از دسامبر سال 2010 تا كنون بحرين عبداللطیف الزیانی
www.mashreghnews.ir/fa/news/128939/اهداف-مواضع-خصمانه-شوراي-همكاري-خليج-فارس-عليه-ايران-چيست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق ، شبکه پرس تی وی خبر داد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز یک روز پس از تدفین برادرش به "آی سی یو" منتقل شده است.

ملک عبدالله پادشاه عربستان که دیروز در مراسم تدوین ولی‌عهد حضور یافته بود چندان حال خوشی نداشت.

تصاویری که از شبکه‌های تلویزنی از وی پخش شد، نشان دهنده این بود که وی نیز وضعیت چندان مساعدی ندارد و درحالی که روی صندلی نشسته بود بدون حرکت تنها نظاره گر تشییع دومین ولی‌عهدش بود. وی حتی به نظر می رسید افرادی را که از نزدیک با وی سلام و احوال پرسی می کردند، نمی‌شناسد.

پیش از این برخی منابع خبری گزارش داده بودند که "عبد الله بن عبد العزیز"، پادشاه عربستان به بیماری آلزایمر دچار شده، به گونه‌ای که اصلا نمی‌داند در اطرافش چه می‌گذرد.

این درحالی است که هنوز ولی‌عهد جدید عربستان پس از مرگ نایف بن عبدالعزیز مشخص نشده است.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/129110/%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%DB%8C%D9%88-%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%82%D9%84-%D8%B4%D8%AF]lمنبع[/url]
[color=orange]

ادغام شد .

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری فارس: شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز با حفظ سمت وزارت دفاع به مقام ولی عهد جدید و معاون شورای وزیران عربستان تعیین شد.

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه العربیه اعلام کرد که شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز به سمت ولی عهدی عربستان منصوب شد و از سوی دیگر سمت خود به عنوان وزیر دفاع را نیز حفظ خواهد کرد.

همچنین شاهزاده احمد بن عبدالعزیز معاون سابق وزارت کشور عربستان به عنوان وزیر کشور به جای شاهزاده نایف بن عبدالعزیز متوفی منصوب شده است.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین معاون شورای وزیران عربستان نیز خواهد بود تا همزمان در سه سمت کلیدی مشغول به کار باشد.

امیر سلمان بن عبد العزیز آل سعود بیست و پنجمین فرزند از فرزندان "عبد العزیز آل سعود"، بنیانگذار پادشاهی عربستان سعودی است که سه دوره حاکم ریاض بوده و پیش از انتخاب ولی‌عهدی مقام وزیر دفاع عربستان را بر عهده داشت.

برخی رسانه ها پیش از این اعلام کرده بودند که ملک عبدالله پادشاه عربستان علاقه دارد تا احمد بن عبدالعزیز ولی عهد وی شود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910329000630

[color=orange]
ادغام شد .

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا دوست عزیز تعیین شده.
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=260135#260135

احتمالا حالش خیلی خرابه که به این سرعت دست به کار شدن.
و یک احتمال دیگه این هست که با توجه به بدی حال ملک عبدالله جریانی سر ولیعهد قبلی را زیر آب کرده باشن.
ظاهرا نایف برای آزمایش به مسافرت رفته که ریق زحمت را سرکشیده یا براش سرکشوندن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته که این جانور به ولیعهدی منصوب شده ولی در حال حاظر عملا پادشاه عربستان هم هست

توی تصاویری که من از تلویزیون دیدم این بابا ملک عبدالله خودش رو هم نمی تونه کنترل کنه (( گلاب به روتون )) چه برسه به مملکتش

به نظر دوستان این یکی چه مقدار می تونه زنده بمونه ؟؟!! :lol:
این بابا در حال حاظر 76 سالشه
پیشگویی ها در مورد عربستان به شکل بسیار جالبی داره به حقیقت می پیونده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=blue]شاخه های درونی خاندان سعودی [/color]
[/b]
[color=blue]السدیریون[/color]
افراد این گروه را فرزندان عبدالعزیز از همسرش "حصه بنت احمد السدیری" شامل می شود که در دوره پادشاهی فهد بن عبدالعزیز در فاصله سالهای 1982 تا سال 2005 در عرصه قدرت خودنمایی کردند اما با مرگ سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز از قدرت آنها کاسته شده است اما هنوز بسیاری از السدیری ها در قید حیاتند که از جمله می توان به سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع ،احمد بن عبدالعزیز معاون وزیر کشور، عبدالرحمن بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع سابق و ترکی بن عبدالعزیز اشاره کرد.

[color=blue]الفیاصله[/color]
در راس این گروه سعود الفیصل است که مدتهاست وزارت خارجه را در چنگ خود گرفته است. از دیگر افراد برجسته خاندان ملک فیصل می توان به خالد حاکم مکه، شاهزاده ترکی رئیس اطلاعات عربستان در فاصله سالهای 1977 تا2001 اشاره کرد.

[color=blue]فرزندان ملک عبدالله
[/color]شاهزاده متعب که فرمانده گارد ملی است، خالد عضو هیئت بیعت، شاهزاده مشعل حاکم نجران و عبدالعزیز مشاور درباره پادشاهی را شامل می شود.

کسانی که رویای ولایتعهدی را در سر می پرورانند:

[color=blue]سلمان بن عبدالعزیز: متولد سال 1936 است که از زمان مرگ برادرش سلطان بن عبدالعزیز عهده دار وزارت دفاع شده است. وی به مدت پنجاه سال حاکم ریاض بوده است.[/color]

مقرن بن عبدالعزیز: متولد سال 1945 رئیس اطلاعات عربستان. احتمال نقل وی به وزارت دفاع وجود دارد اما ارجحتر باقی ماندن وی در سمتش است.

خالد بن سلطان: متولد 1949 و معاون وزیر دفاع است. به احتمال زیاد در صورت ولایتعهدی سلمان وزارت دفاع به او می رسد.

بندر بن سلطان: متولد 1949 و سفیر سابق در آمریکاست. وی نقش مهمی در روند سیاسی گذشته و حال ایفا می کند.

سعود الفیصل: متولد 1941 و وزیر خارجه عربستان است. بحثهایی درباره کناره گیری اش از وزارت خارجه وجود دارد اما به نظر جدی نمی رسد.

ترکی الفیصل: متولد سال 1945 است. وی رئیس اطلاعات سابق و سفیر عربستان در انگلیس و آمریکاست که شخصیت مهمی به شمار می رود.

شاهزاده مشعل بن عبدالعزیز: متولد سال 1926 و وزیر دفاع سابق، حاکم سابق مکه و عضو هیئت بیعت است. سن زیاد وی اجازه تحویل گرفتن پست را به وی نمی دهد.

سطام بن عبدالعزیز: متولد سال 1941 است که از یکسال قبل به امارت ریاض که پست مهمی به شمار می رود گماشته شده است و احتمال ترقی وی به پستهای بالاتر وجود دارد.

احمد بن عبدالعزیز: متولد سال 1941 معاون وزیر خارجه، معاون امیر مکه است. وجهه خوبی دارد که احتمال دسترسی وی به پست برجسته را در هفته های آینده محتمل می سازد.

محمد بن نایف: متولد سال 1959 و معاون وزیر کشور است. نقطه بارز وی در مبارزه با تروریسم و دستگاه اطلاعاتی است. در صورتی که پدرش نایف نمی مرد و به قدرت می رسد احتمال ولیعهدی اش وجود داشت اما هنوز از رقبای اصلی محسوب می شود زیرا به هر حال از نسل السدیری هاست.

خالد الفیصل: متولد سال 1940 و امیر مکه است. امارت مکه مهم است و وی از پنج سال قبل این سمت را در اختیار دارد. وی یکی از بزرگترین نامزدها از میان نوه های ملک عبدالعزیز است.

عبدالعزیز بن عبدالله: متولد 1963 است معاون وزیر خارجه از چهار سال قبل است. وی فرزند ملک عبدالله است و شانس این را دارد که وزیر خارجه عربستان شود.

عبدالعزیز بن سلمان: متولد 1960 و وزیر نفت است. نقش مهمی در کشور دارد و احتمال دارد که به مقامات بالاتر برسد.

متعب بن عبدالله: متولد سال 1953 فرمانده گارد ملی عربستان و نامزد جدی ولایتعهدی در آینده است. ملک عبدالله می تواند به وی سمت معاون دومی نخست وزیر بدهد همان کاری که قبلا درباره نایف بن عبدالعزیز در سال 2009 صورت گرفت و مقدمات.

مشعل بن عبدالله : امیر نجران است با توجه به اینکه امیرمنطقه مرزی با یمن است که نقش مهمی در استراتژی سعودی دارد صلاحیت رسیدن به مقامات بالاتر را دارد.

محمد بن فهد: متولد سال 1951 و حاکم منطقه الشرقیه است که از اهمیت به سزایی برخوردار است و می تواند ایفا گر نقش بزرگتر در آینده باشد.

لینک
http://www.fardanews.com/fa/news/206083/همه-قدرت-طلبان-خاندان-سعودی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رییس فراكسیون حزب الله در مجلس لبنان، پیام تسلیت مسئولان این جنبش را برای درگذشت ولیعهد عربستان تسلیم سفیر این كشور در بیروت كرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'محمد رعد' رییس فراكسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در مجلس لبنان روز سه شنبه در دیدار با 'علی عواض عسیری' سفیر عربستان در لبنان، پیام تسلیت مسئولان این گروه به خاطر درگذشت 'نایف عبدالله بن عبدالعزیز' ولیعهد عربستان را تقدیم وی كرد.

روابط عمومی حزب الله نیز در تماس تلفنی دفتر ایرنا در بیروت این موضوع را تایید کرد.

در این دیدار طرفین ضمن بحث و بررسی آخرین تحولات جاری لبنان بر ضرورت تقویت وحدت این كشور و حمایت آن از روند تغییر و تحولات منطقه ای تأكید كردند.

در پایان این دیدار عسیری ضمن تشكر از دیدار محمد رعد، پیام تشكر خود از مسئولان حزب الله را به وی ابلاغ كرد.

عسیری در این دیدار از هم دردی همه لبنانی ها نسبت به درگذشت ولیعهد عربستان تشكر كرد و آن را برخاسته از وجود روابط تاریخی و برادرانه، میان مردم و دولت دو كشور دانست.

شاهزاده نایف وزیر کشور و ولیعهد عربستان روز شنبه گذشته درگذشت.

[url=http://www.asriran.com/fa/news/219799]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue][b]ترفند جدید آمریکا برای مقابله با ایران[/b][/color]

کویت تبدیل به پایگاه نیروهای نظامی آمریکایی می شود. پایگاهی برای مهار ایران و عراق.

ایالات متحده بر حجم نیروهای 13 هزار و 500 تایی خود در کویت می افزاید. هدف از افزایش نیرو در کویت هم مهار بحران های ناگهانی پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی از کشوری مانند عراق است. البته در سوی دیگر این داستان هم ایرانی است که بر اساس ادعاهای گزارش های کنگره بسیار خطرناک به نظر می رسد!

بر اساس گزارشی که کمیته شورای روابط خارجی سنا ارائه داده است ایالات متحده در حال افزایش بر حجم رابطه های خود با شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس – عربستان،کویت،بحرین،قطر ، امارات و عمان است.

در چند روز گذشته ، عربستان سعودی به دنبال مرگ ولیعهد این کشور آقای نایف ، سلمان بن عبدالعزیز را بر کرسی جایگزینی ملک عبدالله نشاند. دولت کویت هم به دلیل اختلاف ها در حوزه سیاست داخلی ، پارلمان را به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورد.

تحولات اخیر بر حجم بی ثباتی ها در خاورمیانه پس از تجربه بهارعربی افزود. در بخشی از این گزارش آمده است: خلیج فارس مادر بیش از نیمی از نفت موجود در سطح جهانی است. سرزمینی که یک سوم از ذخایر گاز طبیعی را هم در خود جای داده است. این منطقه این روزها با چالش های امنیتی و سیاسی بسیار روبه رو است: از برنامه هسته ای ایران تا تهدید های تروریستی تندروها و البته بحران سیاسی در بحرین.

در حال حاضر واشنگتن در کویت سه کمپ و پایگاه نظامی دارد که میزبان 15 هزار سرباز امریکایی هستند. این تاسیسات قطب های کلیدی و مکان های مناسب برای حمایت های لوجستیک را در اختیار امریکا در منطقه قرار می دهد. بر اساس گزارش کمیته شورای روابط خارجی سنا قرار است تعداد این نیروها به 13 هزار و 500 نفر کاهش یابد. برخی اعضای کنگره که مهم ترین آنها سناتور جان مک کین و سناتور لیندسی گراهام هستند خواهان بقای تعدادی از نیروهای امریکایی در عراق هستند اما عدم حصول توافق میان دولت عراق و کاخ سفید در خصوص اعطای مصونیت قضایی به سربازان امریکایی مانع از نیل به یک توافق دوجانبه شد. مقام های امریکایی برای فرار از دست اما و اگرهای عراقی ها در راستای استقرار نیروهای خارجی در این کشور پس از 2014 ، به دنبال مستقر کردن نیروهای خود در مرز کویت هستند. با این استراتژی نیروهای امریکایی می توانند به راحتی از مکانی به مکان دیگر در کمترین بازه زمانی نقل مکان کنند.

امریکا در راستای بازتعریف استراتژی امنیت ملی جدید خود از حجم نیروها در اروپا کاسته و بر دیگر مناطق مانند خاورمیانه و آسیا متمرکز شده است.

وزیر دفاع لئون پانه تا در تازه ترین اظهارنظرهای خود اعلام کرده که به دنبال مستقر کردن بیش از 40 هزار نیرو در مناطق مختلف خاورمیانه پس از عقب نشینی امریکایی ها از عراق است. در جریان جنگ خلیج فارس در سال 1991 ،قریب به نیم میلیون نیروی امریکایی در منطقه بودند.امریکا در فاصله پایان جنگ خلیج فارس تا مارس 2003 ، 5 هزار نیرو را در کویت حفظ کرد. 2003 هم زمانی بود که نیروهای امریکایی و متحدان غربی آنها به عراق حمله کردند. امریکایی ها با استناد به گزارشی در خصوص توسعه تسلیحات کشتارجمعی توسط دولت صدام حسین به بغداد حمله کردند.

سناتور جان کری که ریاست کمیته خارجی سنا را عهده دار است در این خصوص می گوید: دوره ای تاریخی و البته پرتلاطم را در خاورمیانه پشت سرمی گذاریم. باید با چشمانی باز متوجه منافع خود در این منطقه بوده و به بهترین شکل از آنها محافظت کنیم. گزارش اخیر کمیته نیز موارد مورد نیاز برای برآورده کردن همین مسائل در منطقه جدید را به ما گوشزد می کند.

در این گزارش 37 صفحه ای سوالاتی در خصوص چگونگی افزایش وزنه آمریکا با تزریق کمک های مادی به سیل تغییرات در خاورمیانه مطرح شده است. اواخر سال گذشته میلادی بود که دو سناتور دموکرات ران وایدن و جیم مک گاورن مخالفت خود را با فروش تجهیزات نظامی به بحرین اعلام کردند. توجیه این دو در آن زمان توسل آل خلیفه به این تسلیحات برای سرکوب معترضان و نقض حقوق بشر بود.

وزارت امور خارجه امریکا ابتدای سال جاری میلادی را هم با فروش تسلیحات بیشتر به منامه آغاز کرده و ادعا کرد که بحرین از این تجهیزات برای دفاع از خود در برابر دخالت خارجی استفاده خواهد کرد. حمایت از ناو پنجم امریکا در بحرین که هدف آن مقابله با ایران است نیز در توجیه وزارت خارجه برای فروش این تسلیحات قید شده بود.

در این گزارش به کاخ سفید توصیه شده که توسعه رابطه با شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب را در راس سیاست های منطقه ای قرار دهد. بهبود رابطه دوجانبه با هرکدام از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در تمامی حوزه ها از دفاع موشکی تا جنگ هوایی و امنیت دریایی نیز از حمله دستورالعمل های موجود در این گزارش است.

در این گزارش بر توان نظامی ایران با در اختیار داشتن 350 هزار نیروی زمینی ، 1800 مورد تانک و بیش از 300 مورد جنگنده نیز تاکید شده و البته موشک های بالستیک تهران با بردی برابر با هدف قرار دادن خاک رژیم صهیونیستی هم به از قلم نیفتاده است.

لینک
http://www.khabaronline.ir/detail/221967/World/middle-east

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک فعال سعودی فاش کرد:
ولیعهد جدید عربستان را آمریکا انتخاب کرد

خبرگزاری فارس: معاون دبیرکل کنگره الناصری عربستان گفت که آمریکا برای جلوگیری از تشدید اختلافات در خاندان سعودی سلمان بن عبدالعزیز را به سرعت به مقام ولیعهد جدید عربستان انتخاب کرد.



به گزارش فارس، "فاروق العشری" معاون دبیرکل کنگره الناصری عربستان از دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: واشنگتن "سلمان بن عبدالعزیز" را برای جانشینی نایف به مقام ولیعهد جدید عربستان انتخاب کرد.

وی امروز در گفتگو با شبکه خبری العالم درباره اختلافات داخلی خاندان آل سعود افزود: این اختلافات قدیمی و عمیق است و از زمان مرگ "عبدالعزیز" پادشاه اسبق عربستان و موسس خاندان آل سعود، ایجاد شده است.

به گفته العشری، تسریع در تعیین ولیعهد با هدف جلوگیری از تشدید اختلافات در خاندان آل سعود انجام شد.

وی ادامه داد: نظام کنونی عربستان قبیله ای و خانوادگی است در حالی که در قرن بیست و یکم امکان ادامه حیات برای چنین نظامی وجود ندارد.

معاون دبیر کل کنگره الناصری عربستان افزود: عربستان با جمعیت بیش از 20 میلیون تن، دارای علما و روشنفکرانی است که اصلاحات، دموکراسی و آزادی را خواستارند؛ در حالی که حکومتی قدرت را در دست دارد که به لحاظ سیاسی عقب مانده است.

به گفته فاروق العشری، نظام آل سعود به ملت اجازه نمی دهد نقشی در حکومت داشته باشد و پادشاه به طور همزمان، رئیس سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه است.

وی تاکید کرد: ما خواهان عربستانی آزاد، دموکراتیک و مستقل از کشورهای غرب به ویژه آمریکا هستیم لذا رژیم استبدادی آل سعود چندان دوام نخواهد آورد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910401000643

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آماده‌باش‌ ارتش سعودی به دستور پادشاه
پرس تي وي گزارش داد ارتش عربستان سعودي بدنبال دستوري محرمانه از سوي ملك عبدالله به حالت آماده باش درآمد.
به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي نوشت: نسخه اي از اين دستور محرمانه منتشر شده است.

پادشاه عربستان در اين دستور از نيروهاي نظامي اين کشور خواسته براي مقابله با آنچه که وي حملات تروريستي يا خارجي توصيف کرده، آماده باشند.

در اين دستور، درباره هرگونه اهمال کاري نظاميان سعودي در اين خصوص هشدار داده شده است.

گفتني است، عربستان سعودي يکي از حکومتهاي استبدادي مورد حمايت غرب در منطقه است که تظاهرات ضددولتي را با مشت آهنين سرکوب کرده است.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/131754/آماده‌باش‌-ارتش-سعودی-به-دستور-پادشاه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ديدار هیئت صهیونیستی با مقامات آل سعود در ریاض
منابع خبری آمریکایی و عربستانی از حضور یک هیئت صهیونیستی در ریاض برای تسلیت مرگ "نایف بن عبد العزیز" ولی‌عهد سعودي خبر دادند.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، منابع خبری آمریکایی و سعودي تأکید کردند که دفتر پادشاهی عربستان سعودی پذیرای هیئتی صهیونیستی بود که برای عرض تسلیت به مناسبت مرگ "نایف بن عبدالعزیز" ولی‌عهد عربستان سعودی وارد ریاض شده بودند.
این منابع توضیح دادند که این هیئت به نمایندگی از سوی "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی عازم ریاض شده بود و ریاست آن را "سامی ریول" نماینده رژیم صهیونیستی در سفارت اين رژيم در پاریس برعهده داشت.
اين منابع افزودند که این هیئت توسط مشاور دفتر پادشاهی عربستان یعنی "عبدالعزيز بن عبدالمحسن التويجري" به همراه شماری از شاهزادگان و مسؤولان سعودی که روابطی با رژیم صهیونیستی دارند، مورد استقبال قرار گرفت. مشرق، به امید خدا و به زودی در ضمن گزارشی جداگانه، به روابط شخصی گسترده ملک عبدالله با عبدالعزیز التویجری خواهد پرداخت.
برخی منابع خبری دیگر نیز اعلام کردند که خاخام‌های صهیونیستی درصدد دعوت از شیوخ میانه‌رو و محافظه‌کار منطقه به تل‌آویو هستند که در راس این شیوخ، شیوخ سعودی و قطری قرار دارند.
این خاخام‌ها خواستار دیدار و گفت‌وگو با این شیوخ هستند و به شدت از دیدگاه‌های شیوخی چون "یوسف القرضاوی"، "عدنان العرعور" و "عائض القرني" ابراز خرسندی می‌کنند که در چند مناسبت خواهان تعامل نرم و سازشکارانه با رژیم صهیونیستی شده‌اند.خاخام‌هاي صهيونيست تأکيد کرده‌اند که بايد اين مفتي‌ها را زمینه‌ساز برقراری رابطه رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی برشمرد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/131369/ديدار-هیئت-صهیونیستی-با-مقامات-آل-سعود-در-ریاض

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رهبر شیعیان عربستان دستگیر شد
منابع خبری در عربستان می‌گویند دستگاه اطلاعاتی و امنیتی این کشور اقدام به بازداشت مجدد شیخ نمر از روحانیون برجسته این کشور در مناطق شرقی عربستان کرده است.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العالم، پایگاه تحلیلی میدل ایست آنلاین در گزارشی به نقل از مراکز تصمیم‌گیری در عربستان تاکید کرد که این روحانی شیعی هنگام حضور در منزل دوست خود در شهر قطیف بازداشت و ساعت چهار صبح به شهر دمام منتقل شده است.

هر چند وزارت کشور عربستان در این مورد هنوز واکنشی نشان نداده است، اما منابع آگاه بر این باورند که احمد بن عبدالعزیز وزیر کشور جدید عربستان که سالیان دراز عنوان معاون اول نایف را بر عهده داشته‌ است، تصمیم گرفته تا در شروع کار بر فعالان سیاسی و مذهبی عربستان سخت گرفته و جای پای خود را محکم کند.

در همین رابطه گفته می‌شود پس از دستگیری این روحانی شیعی حالت آماده‌باش در شهر قطیف برقرار شده و یک واحد از نیروهای گارد ملی برای برخورد با اعتراضات احتمالی مردم در مناطق حساس این شهر مستقر شده‌اند.

شیخ نمر النمر از علمای عربستان در سال 1959 در روستای عوامیه به دنیا آمد. پدرش از روحانیون برجسته شیعه در بحرین و منطقه الاحساء به شمار می‌رفت و در طول دوران حیاتش بارها بازداشت شد. شیخ نمر که دروس حوزوی را در شهر قم و تهران پشت سر گذاشته است، به زبان آتشین و گزنده معروف است و خطبه‌های او در میان مردم عربستان مشهور است.

آخرین خطبه‌ای که این روحانی شیعی ایراد کرد پس از مرگ نایف بن عبدالعزیز بود که در آن اقدام به مسخره کردن وی نمود، این اقدام باعث شد تا وزارت کشور عربستان اقدام به دستگیری وی کند، اما محمد بن نایف حاکم این منطقه مانع از این امر شد تا به زعم خود باعث عدم حمایت‌های مردمی برای این روحانی شیعی شود، اما نشستن احمد بن عبدالعزیز بر کرسی وزارت کشور دستگیری این روحانی شیعی را که خواستار برقرار عدالت و برابری در کشور است، سرعت بخشید.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/131708/رهبر-شیعیان-عربستان-دستگیر-شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اجازه هست من یه اشکال بگیرم ؟! همین یه دونه ! :lol:

اخبار خودش جمعه و اخبارات تا جایی که من میدونم غلطه و اخبار یا خبرهای درستش هست..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1340884352' post='257704']
اجازه هست من یه اشکال بگیرم ؟! همین یه دونه ! :lol:

اخبار خودش جمعه و اخبارات تا جایی که من میدونم غلطه و اخبار یا خبرهای درستش هست..
[/quote]

خبر به معنی تازه هست و اخبار به معنی روز( تازه)+ نامه ( News ) ، کلمه اخبارات به معنی تازها یا روزنامه ها ( در قدیم روزنامه ی با نام اخبارات منتشر میشد)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.