razavisw

بدون سرنشین هیبریدی پلنگ پرنده (IAI Panther)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][font=tahoma,geneva,sans-serif]پهپادسازی اسرائیل را می‌توان بعد از امریکا بهترین دانست.[/font][/quote]
[font=arial,helvetica,sans-serif]به نظرم پیشتاز در جهان این رژیم است و قطعا" برتر عمل می کند. big_grin [/font]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنن! ایده خوبیه و میشه ازش الگو برداری کرد! کما آنکه تا الان تعداد زیادی پهپاد های عمود پرواز در اندازه های مختلف ساخته شده و فک نکنم این کار برای ما سخت باشه ! ولی اگه بشه کمک خیلی خوبی برای ناوها و ناوچه ها و حتی نیروهای زمینی ما هست!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون ..


تکنیک تازه ای نیست روی چند مدل قبلا این تکنیک رو دیده بودم حتی موتور انتهایی ثابت نمیماند و رو به عقب میچرخید ، کجا دیدم یادم نمیاد ، به نظر میرسه الکتریکی باشه ، اشتباه میکنم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنن! ایده خوبیه و میشه ازش الگو برداری کرد! کما آنکه تا الان تعداد زیادی پهپاد های عمود پرواز در اندازه های مختلف ساخته شده و فک نکنم این کار برای ما سخت باشه ! ولی اگه بشه کمک خیلی خوبی برای ناوها و ناوچه ها و حتی نیروهای زمینی ما هست!


ساختن عزيز


به گزارش خبرنگار مهر، کوکر 1 (Koker 1) اولین پهپاد عمود پرواز دنیا محسوب می شود که برای عملیات امداد و نجات، شناسایی و کنترل تصویری حریم دریایی و زمینی توسط متخصصان و نخبگان کشور طراحی و پیاده سازی شده است.
دانش فنی و سازه این هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز کاملا بومی بوده و فناوری آن جزء پهپادهای فوق پیشرفته دنیا با سازه بسیار سبک به شمار می رود.
کوکر 1 مجهز به چهار موتور کم صدا، رادار چند منظوره، سیستم ثابت سازی اپتیکی دوربرد و سیستم ارتباط ماهواره ای برای تبادل اطلاعات مجهز شده است که قابلیت رادار گریزی و عملیات تصویر برداری و پرواز مداوم 3 ساعته تا شعاع عملیاتی 170 کیلومتری و تا ارتفاع 12 هزار پا را در شرایط آب و هوایی مختلف و در روز و شب را دارد؛ در همین حال حرکت در نزدیکترین سطح زمین و حتی بر روی آب از توانمندی های ویژه پهپاد عمود پرواز کوکر1 است.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بازهم تاپیک شش ماه پیش رو آوردی بالا!
ضمنا هرچی میبینی و میشنوی باور نکن!
اینو ببین:
http://www.armada.ch...Koker-1_QTW.jpg

اینم خبرش که مایه آبروریزی شده:
http://www.armada.ch...w-perspectives/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

IAI Panther

هواپیمای بدون سرنشین کج پروانه (UAV) (2011)

 

iai-panther_3.jpg

 

Panther بخشی از مجموعه عظیم پهپاد های صنایع هوافضای اسرائیل است. Panther از ابتدا به عنوان برخاست و فرود عمودی (VTOL) طراحی شده و توانایی های خاصی دارد. طراحی مفهومی کج پروانه بودن آن مشابه ترابری کج پروانه V-22 Osprey آمریکایی می باشد. به همین دلیل Panther نیاز به باند آماده برای برخاست یا فرود ندارد و ارزش تاکتیکی آن در مناطق محصور افزایش یافته. تولید IAI Panther بر عهده صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) است که در ابتدا به دلیل هواپیمای چند منظوره Kfir و پهپاد های Pioneer و Heron شناخته می شود. Panther اولین بار در اکتبر سال 2010 در معرض عموم قرار گرفت و گفته می شود در سال 2011 به طور رسمی وارد خدمت شد.

 

fe-panther1021.jpg

 

Panther با توانایی انجام نقش های مختلف در میدان نبرد بدون در معرض خطر قرار دادن خلبان، تعادل جنگ های مدرن را کاملا برهم زده است. این نقش ها شامل شناسایی، نظارت، دیدبان توپخانه، رهگیری و درگیری می شود. بخشی از این وظایف کاملا خودکار است و نیاز به هیچ ورودی انسانی ندارد اما بعضی از آن ها از یک ایستگاه در هزاران مایل دورتر کنترل می شوند. کنترل پهپاد توسط 2 خدمه از ایستگاه کنترل صورت می گیرد. این ویژگی به Panther اجازه می دهد تا در برد رزمی 60 کیلومتری عملیات کند. این سامانه به طور کلی در ارتفاع 3000 متری و به مدت 6 ساعت پرواز می کند. فقط پروسه برخاست و فرود به صورت خودکار انجام می شود. تا امروز، Panther غیر مسلح باقی مانده و در نقش رهگیری تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل، محموله آن از حسگرها، دوربین ها، نشان گذار و فاصله سنج لیزری تشکیل شده. وزن سامانه Panther در کل حدود 63 کیلوگرم است.

 

panther_mini.jpg    IAI_Panther2C_display_at_Singapore_Airshow_2012.jpg

 

در نمای خارجی Panther از طراحی بال های ثابت عریض بهره می برد. این بال ها در سطح پایینی بدنه تیوبی و ساده یا دماغه تیز آن نصب شده اند. از لبه انتهایی هر بال یک میله رو به عقب منشعب می شود که باله های عمودی به آن متصل اند. خود این باله ها توسط یک صفحه افقی به عنوان پایدارساز با هم ارتباط دارند. بخش زیرین چرخ دار و جمع شونده است که از 2 پایه اصلی و یک پایه در دماغه تشکیل می سود. نیروی پهپاد از طریق 3 موتور الکتریکی، 2 تا در نزدیکی ریشه هر بال و سومی در پشت بدنه، تامین می شود. موتور ها برای پرواز عمودی بالا می آیند و برای حرکت افقی پایین آورده می شوند. وقتی پایین می آیند، سامانه های روی بال در آرایش puller ظاهر می شوند و موتور روی بدنه در آرایش pusher قرار می گیرد. تنظیم موقعیت موتور ها به طور خودکار و توسط سامانه های روی پهپاد انجام می شود.

 

iai-panther_1.jpg

 

جدای از سری پایه و تمام اندازه Panther، نسخه Mini-Panther هم ساخته شده  که جمع و جور تر است و برای حمل آسان تر و هزینه های نگهداری/تدارکات ساخته شده. توانایی های این پهپاد تا حدی محدود شده مثل پنجره پروازی 2 ساعته و توانایی حمل محموله کمتر. با این حال، ایستگاه کنترل بسیار قابل حمل است و می توان آن را توسط 2 کوله پشتی توسط افراد پیاده منتقل کرد.

 

مشخصات

- سال ورود به خدمت: 2011

- وضعیت: در خدمت

- تعداد فروند ساخته شده: 25

- سازنده: صنایع هوافضای اسرائیل (اسرائیل)

- کشورهای مصرف کننده: اسرائیل

- نقش: توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد)

- حداکثر وزن برخاست: 65 کیلوگرم

– قوای محرکه: 3 موتور الکتریکی کج پروانه

- ارتفاع پروازی: 3000 متر

- برد: 120 کیلومتر

- تسلیحات: ندارد. مجهز به تجهیزات حسگری، نشانه گذار و فاصله سنج لیزری و دوربین

- نسخه ها: Panther (سری پایه)، Mini-Panther (نسخه کوچک تربا مداومت 2 ساعته و ایستگاه کنترل قابل حمل)

 

 

منبع

ویرایش شده در توسط alrkhs
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.