Skyhawk

مزد جهاد، شهادت است " خاطره ای از شهید جواد عنایتی"

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دختر مورد علاقه سردار! + عکس
همشیره هایش دورش را گرفتند و گفتند: دیگه وقتشه جواد. ما می خوایم زنت بدیم. نه نیاری که دل آیجی ها می شکنه؟ بگو چشمت دنبال کیه تا بریم پاشنه ی در خونه شو دربیاریم.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ،جواد عنایتی در اردیبهشت سال 1343 ، در محله فخارخانه ، در شهرستان بیدگل متولد شد جواد عنایتی ، به تاریخ 21 دی ماه 1365 ،در سومین روز عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در جریان بمباران شیمیایی دشمن بعثی مجروح شد و 6 روز بعد در بیمارستان شهید فیاض بخش تهران ، به دلیل شدت جراحات وارده بال در بال ملائک گشود.او در زمان شهادت ، جمعی لشکر 14 امام حسین(صلوات الله علیه) بود.

خواهرهایی جواد ، مثل همه ی خواهر ها واقعادوست داشتند عروسی اش را ببینند. راستش خیلی ها چشم به راه ازدواج او بودند. شخصیت و مرامش به قدری شاخص و توی چشم بود که هر کس علاقه داشت ببیند چنین دسته گلی ، چگونه خانه و خانواده تشکیل خواهد داد. یک بار همشیره هایش دورش را گرفتند و گفتند: دیگه وقتشه جواد. ما می خوایم زنت بدیم. نه نیاری که دل آیجی ها می شکنه؟ بگو چشمت دنبال کیه تا بریم پاشنه ی در خونه شو دربیاریم. از خداشم باشه. کی بهتر از تو... و از این جور حرفا. جواد خیلی تو دار و با حیا بود. صد تا رنگ عوض می کرد وقتی پای این حرفا میومد وسط. دخترها که دیدند قفل زبان برادر باز نمی شود ، پا پی اش شدند که باید روی کاغذ برای ما اسمشو بنویسی . جواد برگه را برداشت و نوشت. خواهر ها کلی ذوق کردند و ورق را قاپ زدند و خواندند اما از قیافه هایشان معلوم بود که دمق شده اند اما چیزی هم نگفتند. من که شاهد قضایا بودم ، رفتم کاغذ را برداشتم و خواندم. دلم هری ریخت. نوشته بود: "مزد جهاد، شهادت است”

راوی: پدر شهید
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/128970_2685B15D.jpg[/IMG]
پاسدار شهید جواد عنایتی


http://www.mashreghnews.ir/fa/news/94130/دختر-مورد-علاقه-سردار-عکس
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا میدونه خانواده شهدا هربار که به عکس شهیدشون نگاه میکنند چه میکشند

اگر "مزد جهاد، شهادت است” مزد صبر خانواده شهدا هم اجر شهادت است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیا الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

جدا به حال و مرام و جایگاه ایشان و سایر شهدا باید غبطه خورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی

با سلام

با تشکر از رضا جان بابت این تاپیک.

مزد جهاد در راه خدا " رستگاری" است و جایگاه مجاهدان فی سبیل الله " جنت" ایت و "شهادت" دریچه ای است میانبر به این جایگاه و منزلت .

«الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ» (توبه/20)

«إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِكُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ» (توبه/111)

یا علی مدد.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]بسم رب شهدا و الصدیقین[/right]

[right]مطلبی خواندم از سایت مرات آن لاین که برای دوستان می زارم[/right]

[right][b][size="2"]امام خمینی ره[/size][/b][/right]
[right][b][color=#8b4513][size="3"]خدا مي‌داند راه و رسم شهادت كور شدني نيست[/size][/color][/b][/right]
[right][b][color=#8b4513][size="3"]و اين ملت‌ها و آيندگان هستند كه به راه شهيدان اقتدا خواهند كرد[/size][/color][/b][/right]

[right][font="tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif"][size="2"][b]تلاش 20 ساله دشمن برای به حاشیه راندن مسئله شهادت.[/b][/size][/font][/right]
[right][font="tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif"][size="2"][size="3"]مسئله [/size][size="3"][size="3"]ا[/size]ين است كه يك سياست و يك حركت خزنده‌اي در كشور از مدتها پيش؛ شايد از 20 سال پيش يا بيشتر، شروع شده بود براي اينكه مسئله شهادت، جهاد، شهداي دفاع مقدس و احساس مسئوليت مردم را به حاشيه برانند و منزوي كنند و از متن مسائل كشور و انقلاب خارج كنند. ابتدا با شيوه‌هاي غير مستقيم و بعد كه پر رو شدند با شيوه‌هاي مستقيم شروع كردند شهادت و جهاد را زير سوال بردن. حتي جهاد امام حسين(ع) را زير سوال بردن[size="3"]د. آنها حركت مردم در زمان دفاع مقدس را حركت‌هاي كور، بي‌هدف و بي‌انگيزه معرفي كردند. اين حركت، حركت طبيعي نبود بلكه حركت حساب شده‌اي بود و معلوم بود دارد دنبال مي‌شود. اما خوشبختانه خود مردم درافتادند و اين حركت را منزوي كردند. ليكن نقش اين كارهاي امثال شما در رو آمدن مجدد به فرهنگ جهاد و شهادت را نبايد به هيچ وجه فراموش كرد همين كارها و حركت‌ها بود كه به تدريج در مقابل آن حركت خزنده، سدي ايجاد كرد و بار ديگر جلوه‌هاي حقيقي ارزش‌هاي مقدس را براي مردم مطرح كرد.[/size][/size][/size][/font][/right]
[right][font="tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif"][size="2"][b][color=#009900]از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع ستاد برگزاری کنگره شهدای همدان[/color][/b][/size][/font][/right]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.