razavisw

مصائب روزانه‌ی من - ارتش آزادی بخش! به جای خود!!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote name='IRINavy' timestamp='1356206415' post='289824']
جناب فتح امکان داره بیشتر توضیح بدید که منظورتون از اینکه نیروهای نظامی وضعیت خوبی ندارن چی هست؟ از چه نظر وضع خوبی ندارن؟ اگه منظورتون استقامت جسمانی و روانی هست. چه نیازی هست که به جز نیروهای تکاور و ویژه و چترباز، سایرین هم در این سطح آموزش ببینن؟؟
[/quote]
ببینید مشکل عمده کشور ما ساختار فعلی نیروهای نظامی اون هست.البته من مشکلات اقتصادی رو درک می کنم و می فهمم چرا نمیشه این ساختار رو عوض کرد.
اما موضوع این هست که بی شک دوران جنگهای تن به تن دوره جنگ اول جهانی تمام شده و الان یک سرابز با کیفیت و آموزش دیده کارایی به مراتب یشتر از یک گروهان سرباز بی کیفیت داره.
از طرفی پیشرفت تکنولوژی نظامی می طلبه نیروها از حداقل توان علمی خوبی برخوردار باشن و دیگه نیروی سیکل و دیپلمه جوابگوی ارتش امروزی نیست.
از طرفی ما با این همه سرباز عادی و..... تنها هزینه رو بالا می بریم.لباس غذا آموزش خواب مرخصی ایاب و ذهاب ساختمان محل استراحت و اسکان و..... می تونید تصور کنید هزینه نگهداری و حقوق و..... تنها یک گروهان آدم چقدر در سال هست؟؟؟ شاید براتون سرسام آور باشه.
اما میشه به جای یک گروهان نیروی عادی از چند گروه نیرو با کیفیت و آموزش دیده ومتخصص استفاده کرد.که همیشه پای کار و با مسئولیت تام هستن.
در عین حال زندگی و اقتصاد اونها رو تقویت کردین و مشکلات مرتبت با اون رو ندارن.

الان بخش کیفی نیروی ما در ارتش نوهد و نیروهای چتر باز و تکاور هستن که عمدتا کادر محسوب میشن و گردان ها وتیپ های سرباز تکاور داریم ولی مطمئنا مثل تکاورهای کادر کیفیت ندارن.

در سپاه وضعیت الان خیلی بهتره و به طرف بهبود بسیار خوبی پیش میره و جهش خوبی داشتن.آرام آرام دارن نیروهای عادی و سرباز رو تنها برای کارهایی مثل دفتری و پاسداری استفاده می کنن و تمام امور مهم رو به نیروی کادر سپردن و از طرفی اقدام به گرفتن نیروهای ۳ ساله کردن.
از چند سال پیش هم دستوراتی داده شده که هر فرمانده ای در هر رده ای باید سعی کنه تا حد امکان تمام کارها رو خودش انجام بده یعنی فرمانده اگر چایی خواست بره درست کنه.اما دوستانی که ساختار ارتش رو می شناسن می دونن که یه فرمانده گروهان عادی یک امربر داره یه منشی و در مورای چندین نفر چند ارشد یک ظرف شور و چایی دم کن و...... این تنها نشان از ساختار سنتی و به شدت مشکل دار و قدیمی داره که نیرو کارش شده چایی دم کردن.

حال راهکار تخصصی کردن وضع هست و بس.
مجدد عرض می کنم من مشکلات و مسائل مترتب با موضوع رو هم می دونم که چرا اینکار در کشور تا الان نشده.

اما در مورد استقامت حسمانی و روانی و..... بحث تخصصی هست و ما در بخش نیروهای این مورد مشکلی نداریم چون قرار هم نیست سرباز رو برای رهایی گروگان بفرستیم بلکه نوهد و صابرین مسئول کر هستن.اما موضوع مد نظر بنده هست که در دنیای کنونی نیازی همبه سرباز امر بر و چایی دم کن و ارشد خدمتی آش خور و.... نداریم فقط برای هر پست و کاری باید نیروش رو استفاده استخدام و آموزش داد.

در عین حال اینم باید همیشه مد نظر باشه نیروی نظامی نیروی کشوری و دولتی نیست که فرضا بگیم خوب متخصص حسابداری هست یا مالی چه نیازی هست چیز دیگه ای بدونه .بلکه سرباز میدان جنگ امروزی اگر کار ستادی هم می کنه و یا در بخش غیر عملیاتی هست نباید به این معنا باشه که در صورت لزوم نتونه ماموریت غیر ستادی دفتری و غیر عملیاتی هم انجام نده.
بلکه باید همین فرد دوره های خاص دیده باشه و در همون ستاد هم روند تمرینات بدنی و نظامی رو تدام بدن براش که در صورت نیاز به هر جایی برای ماموریت اعزام بشه.

این دقیقا یکی از آفات نیروهای نظامی هست که مثلا افسر درجه دار و یا سرباز ما با تکیه بر اینکه ستادی هست آمادگی رزمی و بدنی روانی خودش رو از دست میده و بعد از مدتی شکم ها برآمده میشه.
[quote name='arminheidari' timestamp='1356233224' post='289855']
حق با جناب فتح است اگر توی نیروهای نظامی ما نگاه کنیم چند ضعف مشهود است

تجربه کم عملیاتی
نمره تیراندازی پایین
عدم بهره گیری عملی از روش های معمول در جهت یابی یا زندگی در شرایط سخت
شرایط جسمی مناسب برای عملیات در شرایط ناگهانی
و ...

تنها کسای که از دانشگاه افسری بیرون می آیند این ضعف ها را کمتر دارند که البته عدم تمرین این ضعف ها را بر می گرداند
بهترین راه حل ایجاد دوره های شبیه سازی جنگی مثل مانور است که در سطوح محدود زیاد برگزار شود و نیروها تجربه شان افزایش و بروز بودنشان حفظ شود
یعنی به جای مانور چندین هزار نفره چندین مانور چند صد نفره ولی با کیفیت و پرتجربه قرار دهند
[/quote]
بحث های شما درسته ولی بحث من کلان تر بود و این جزیی از اون هست.
مثلا مطمئنا نیروی عادی نمی تونه مثل نیروی نظامی متخصص تیراندازی خوب کنه و از اون طرف تامین هزینه برای تیراندازی روزانه این همه نیرو عادی وجود نداره ولی میشه با کم کردن افراد تیراندازی رو برای اونها با هزینه قبلی انجام داد.
مثلا اگر بخواین یک گروهان سرباز ر روزانه ببرین تیراندازی و هر کدوم تنها ۱۰ فشنگ شلیک کنن میشه ۱۵۰۰ فشنگ بعلاوه هزینه های دیگه هزینه ای داره که شاید برای یکارتش قابل پرداخت نباشه ولی ار به جای ۱۵۰ نفر نیروی عادی شما ۳۰ نفر نیروی زبده داشته باشین همون هزینه رو می تونید صرف کنید و تمام امور رو ۵ برابر برای این افراد انجام بدین اگر اونها لباسشون ۱۰۰۰ تومان هزینه داشه با همون بودجه لباس شما می تونید برای هر نفرلباس ۵۰۰۰ هزاری تامین کنید اگر اونها ماهی یکبار تیراندازی می کردن اینها ماهی ۵ بار یعنی بیش از یکبار در هفته.

این نیرو چون تخصصی هست شما می تونید همیشه عملیاتی نگرش دارین وضعیت مرخصی وحقوق و خانواده اش مشخصه و شما می تونید امروز بفرستینش زاهدان برای ماموریت بعد برگشت توی مانور بره.تمام شد یک هفته اردوگاه صحرایی باشه و..... این نیرو مشکلات طرح سرابز گیری دهه رضا خان رو نداره.


[quote name='senaps' timestamp='1356254978' post='289896']
[quote]
از بین همین افراد محکمترین اونها رو برای نیروهای رهایی گروگان جدا می کنن.
[/quote]

چرا این نیرو ها به اعصاب نیاز دارن... به نظر من رهایی گروگان بیشتر به یه بابایی برای مذاکره نیاز داره و چند تا اسنایپر که تو فرصت مناسب مخ طرفشون رو بریزن رو اسفالت مربوطه...! الان شما میگی که این افراد بعدا برا رهایی گروگان استفاده میشن؟؟؟
این اعصاب کجا به درد میخوره؟ منظور حفظ ارامش و فک کردن در شرایط سخت هست و اینکه هیجانی نشن یا چی؟!
[/quote]
دوست عزیزم رهایی گروگان فیلم پلیسی نیست.اینی که توی برخی فیلم ها پخش می کنن واقعیت کامل نیست.
کار صحبت با فرمانده و مذاکره کننده ها هست ولی تیم رهایی گروگان وقتی احضار میشه و وارد عمل میشه وظیفه ش رهایی گروگان هست حال یا با کشتن گروگان گیر در صورت ناچاری یا با زخمی کردن و و یا در حالت عالی اون نکشتن گروگان گیر.و در عین حال اصل مهم زنده بودن گروگان.

اما اینکه چرا اعصاب آهنین می خوان دلیلش سیستم مغزی و عصبی و روان حرکتی بدن انسان هست .وقتی انسان در تنگنا و سختی و فشار بدنی وسرما و..... قرار می گیره سیستم عصبی و مغز نمی تونه تصمیم درسترو بگیره و در این شرایط تصمیم بد برای یک نیروی رهایی گروگان یعنی فاجعه.گاهی این فشار اینقدر زیاد میشه که حتی فرد قابلیت تشخیص انسان و غیر انسان رو هم از دست میده.
تا حالا شده چند شب بیخوابی بکشین و اون زمان خودتون مشهود می بینین که حتی نمی تونین درست فکتون رو حرکت بدین و صحبت کنین.

حال فرض کنید به این نیروهای ویژه دستور میدن ۱۰ ک م شنا کنن و سپس عملیاتی انجام بدن اونم در سرمای زمستان در حالت عادی هر انسان در ساعت می تونه چیزی در حدود ۳ ک م شنا کنه و اگر دمای بدن برای مدت مدیدی پایین باشه مغز کلا مختل میشه و یا انسان با سرمازدگی به حالت خواب آلودگی و در نهایت کما و مرگ میره.
حال برترین افراد برای انجام این عملیات کسانی هستن که از همه مغزها و بدن ورزیده تری دارن و در عین حال رابطه ای قوی بین سیستم بدنی و عصبی در جریانه.البته نه به معنای فقط عضلانی بودن چون در این صورت رونی کلمن از همه اعصاب قویتری داره.

حال خودتون فرض کنین این کماندوها باید برای انجام این عملیات چیزی در حدود ۳ ساعت فین بزنن تا به مقصد برسن تازه اونجا قرار نیست بکش بکش راه بندازن و هر کی رو دیدن بکشن باید در سکوت کامل نگهبانهای دشمن رو خفه و یا سر ببرن و اگر در محل درگیر شد در کمتر از ۱ ثانیه زمان ورود به اتاق گروگان ها گروگان و گروگانگیر رو شناسایی کنن و گروگانگیر رو بزنن.
حال خودتون بگین در اون شرایط کلا اعصاب فولادین لازم هست یا نه.

حال فرض کنین یه جایی نشه از تک تیرانداز استفاده کرد بعد سناریوی شما یه جایی اش نمی لنگه؟؟؟

البته بحث طولانی هست که مربوطبه کارکرد بخش های مختلف مغز و ارتبط اونها با بدن داره.من شمه ای ازش گفتم. ویرایش شده در توسط fath
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر کافی نبود جناب فتح، پست زدم که بگم از پستتون کاملا استفاده کردم.... چه قسمت پاسخ به حقیر، چه قسمت پاسخ به سایر دوستان...
و البته به نظر من هم داشتن یه تعداد نیروی بسیار حرفه‌ای و کاربلد بهتره از داشتن خیلی نیروی معمولی که خیلی راحت سرشون رو به باد میدن...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر فتح سلام.
بنده هم با شما کاملا موافقم و مطلب خوبتون تشکر میکنم.
به نظر حقیر اینکه ما در نیروهای رزمی زمینی مون از سرباز استفاده میکنیم اولا بعلت مسائل مالی هست که جنابعالی بدرستی اشاره کردید (کمااینکه مثلا حقوق پرسنل رسمی هم چند وقتیه به بهانه نبود بودجه با تاخیر بعضا زیاد پرداخت میشه.) علت دیگه هم میتونه این باشه که نیروی های زمینی ما به نیروهای تجهیزات محور تبدیل نشده اند. مثلا شما ببینید در نیروی هوایی یا دریایی چون کارها تخصصی و تجهیزات محور است اصلا یک سرباز نمیتواند کارکند و حتما باید درجه دار یا افسر آموزش دیده حضور داشته باشد. اما در نیروی زمینی این اتفاق نیفتاده لذا مسائل مالی سبب میشه از سربازان استفاده بشه.
ناگفته نماند که این مسئله نسبت به گذشته بهتر شده اما با وضعیت مطلوب قطعا فاصله داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='senaps' timestamp='1356306665' post='290053']
تشکر کافی نبود جناب فتح، پست زدم که بگم از پستتون کاملا استفاده کردم.... چه قسمت پاسخ به حقیر، چه قسمت پاسخ به سایر دوستان...
و البته به نظر من هم داشتن یه تعداد نیروی بسیار حرفه‌ای و کاربلد بهتره از داشتن خیلی نیروی معمولی که خیلی راحت سرشون رو به باد میدن...
[/quote]
خواهش می کنم برادر کرد خودم.چیز خاصی نگفتم ماشاء الله اساتید برجسته ای توی سایت داریم که متاسفانه آب برای شنا گیر نمیارن وگرنه همه شناگر هستن از جمله کلنل شاکری، ارنست، داش علی و.....(بقیه دوستان که اسم نیاوردم ناراحت نشن حضور ذهن ندارم)

[quote name='IRINavy' timestamp='1356348632' post='290097']
برادر فتح سلام.
بنده هم با شما کاملا موافقم و مطلب خوبتون تشکر میکنم.
به نظر حقیر اینکه ما در نیروهای رزمی زمینی مون از سرباز استفاده میکنیم اولا بعلت مسائل مالی هست که جنابعالی بدرستی اشاره کردید (کمااینکه مثلا حقوق پرسنل رسمی هم چند وقتیه به بهانه نبود بودجه با تاخیر بعضا زیاد پرداخت میشه.) علت دیگه هم میتونه این باشه که نیروی های زمینی ما به نیروهای تجهیزات محور تبدیل نشده اند. مثلا شما ببینید در نیروی هوایی یا دریایی چون کارها تخصصی و تجهیزات محور است اصلا یک سرباز نمیتواند کارکند و حتما باید درجه دار یا افسر آموزش دیده حضور داشته باشد. اما در نیروی زمینی این اتفاق نیفتاده لذا مسائل مالی سبب میشه از سربازان استفاده بشه.
ناگفته نماند که این مسئله نسبت به گذشته بهتر شده اما با وضعیت مطلوب قطعا فاصله داره.
[/quote]
سلام
حرفهای شما درست و متین هست و بنده قبول دارم
البته صرف تجهیزات محوری رو نمیشه یکی از دلایل محکم دونست کما اینکه نیرویی مثل حزب الله کلا تجهیزات محور نیست(هر چند نیرویی چریکی هست ولی میشه به عنوان یگانی کماندویی بو زبده مد نظر قرارش داد) اما نیروهای اون در همون رده کماندویی خودشون بسیار آموزش دیده و حرفه ای عمل می کنن و در عین حال سیستم سرباز گیری هم ندارن و قریب به یقین اونها بدون هیچ هزینه و دریافت حقوقی تمام دوره ها و آموزش ها رو گذروندن و همیشه پا بکار هستن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مثلا اگر بخواین یک گروهان سرباز ر روزانه ببرین تیراندازی و هر کدوم تنها ۱۰ فشنگ شلیک کنن میشه ۱۵۰۰ فشنگ بعلاوه هزینه های دیگه هزینه ای داره که شاید برای یکارتش قابل پرداخت نباشه ولی ار به جای ۱۵۰ نفر نیروی عادی شما ۳۰ نفر نیروی زبده داشته باشین همون هزینه رو می تونید صرف کنید و تمام امور رو ۵ برابر برای این افراد انجام بدین اگر اونها لباسشون ۱۰۰۰ تومان هزینه داشه با همون بودجه لباس شما می تونید برای هر نفرلباس ۵۰۰۰ هزاری تامین کنید اگر اونها ماهی یکبار تیراندازی می کردن اینها ماهی ۵ بار یعنی بیش از یکبار در هفته.[/quote]

در داخل کشور سلاح های شبیه ساز خوبی داریم ، یعنی با قدرت آموزش خوب
یعنی هزینه پایین

بابت بقیه نظرات ممنون
اما فکر کنم مشکل نبود هدف و برنامه معین برای استفاده از سرباز در موقع صلح یا بحرانی است ، که فقط شرایط نمایشی در آموزش یا حفظ توان صورت می گیرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

دقیقا من هم موافق هستم ....
همین دو سال سربازی علاوه بر این همه مشکلاتی که داره ( از لحاظ نظامی و مالی ) مشکلات اجتماعی هم داره ... سربازی عملا سن ازدواج اکثر پسران ایرانی را 3 سال بالاتر برده که نیازی نیست به پیامد های اجتماعیش حرفی بزنم ( این در شرایط خوب قضیه هست ، چون بعضی ها می گویند سربازی سن ازدواج پسران ایرانی را تا 3.5-4.5 سال بالاتر برده )

از نظر من باید در مرحله ی اول سربازی را به 14 ماه کاهش بدهند ( 4-6 ما آموزش 8-10 خدمت ) و در کنار سربازی گیری و به روز کردن تجهیزات ، به مرور مدت زمان سربازی را تو یک برنامه ی مثلا 5-6 ساله صفر کنند یا حداکثر به 4-6 ماه آموزشی تقلیل بدهند ....

همین طرح سرباز حرفه ای آقای محسن رضایی خوب بود ( البته ایشان یکی از فرماندهان جنگی بودن و خودشون 8 سال تمام با نیروهای مردمی و اجباری عملیات ترتیب می دادن و زمانی که ایشون به این نتیجه رسیدند که ما باید سرباز حرفه ای داشته باشیم ، این خودش خیلی چیزها رو می گه )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از نظر من باید در مرحله ی اول سربازی را به 14 ماه کاهش بدهند ( 4-6 ما آموزش 8-10 خدمت ) و در کنار سربازی گیری و به روز کردن تجهیزات ، به مرور مدت زمان سربازی را تو یک برنامه ی مثلا 5-6 ساله صفر کنند یا حداکثر به 4-6 ماه آموزشی تقلیل بدهند ....[/quote]

این نکته که گفتی خیلی مهم است اموزش سربازی نباید دو ماه باشد بلکه باید حداقل 4 ماه باشد
تو ارتش دو ماه عمومی و دوماه تخصصی است ولی تو ناجا و سپاه تنها دو ماه که تو سپاه با کارت سبز میشه هیچ
این را واقعا دیدم که میگم که تو سپاه شخص بود قوانین حمل سلاح و بکارگیری را نمی دانست، و از تیراندازی و قلق و ... تنها تئوری می دانست
وقتی از مسئولان هم می پرسیم می گویند چون بودجه و سرباز کم داریم آموزش را کم می کنیم و شخص توی یگان باید یاد بگیرد

فکر کنم زمان شاه آموزش حداقل 6 ماه بود و نفر برای رزم واقعی آماده می شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][font=tahoma,geneva,sans-serif]تصاویر جدید در برف![/font][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358271979_1.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272000_8.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272007_10.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272024_4.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272051_2.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272033_3.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272052_9.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272048_11.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272049_7.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272045_5.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358272025_6.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10248/1358271991_12.jpg[/IMG][/center]

[center][color=#ff0000][font=tahoma,geneva,sans-serif]دوستان، این‌ها مقدار زیادی بچه نیستند؟! icon_eek icon_eek icon_eek [/font][/color][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا رو دیدن فک کنم اما گفتم بزاره با اجازه صاحب تایپیک:


[img]http://upcity.ir/images/94339750066652244424.jpg[/img]
[img]http://upcity.ir/images/52151345745479607081.jpg[/img]
[img]http://upcity.ir/images/16183216181852481768.jpg[/img]
[img]http://upcity.ir/images/54468137334517132709.jpg[/img] ویرایش شده در توسط mafianews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید اینا عکس بچه هایی باشه که برای ترک اعتیاد اینترنت، برای آموزش نظامی می برن.

[url="http://www.hamshahrionline.ir/details/17801"]http://www.hamshahri...r/details/17801[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mostafa_by' timestamp='1358491789' post='294531']
شاید اینا عکس بچه هایی باشه که برای ترک اعتیاد اینترنت، برای آموزش نظامی می برن.

[url="http://www.hamshahrionline.ir/details/17801"]http://www.hamshahri...r/details/17801[/url]
[/quote]
نه چند وقت پیش گذارشی در موردش دیدم اینا بچه های شر هستن که تو مدارس شر به پا میکنن به همین علت بهشون آموزش نظامی میدن تا ادب بشن[img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/N_aggressive%2015.gif[/img][size=4] [/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.