death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[quote]بشار اسد: اوایل اعتراضات اشتباه کردیم

این بنده خودش اذعان داره اشتباه کردن ولی بعضی دوستان قبول ندارن این لینک خبر البته قدیمی هست خبر
منبع : http://www.pana.ir/NSite/FullStory/News/?Id=161492[/quote]

بشار به لیبی نگاه کرد ، از توطئه ای که میرفت سوریه رو منهدم کنه جلوگیری کرد ! به سرعت ارتش رو مستقر کرد و مقابل هر گونه اقدام خصمانه ایستاد تا این جریان تقویت و سازماندهی به سان لیبی نشه ...

این واکنش سریع بشار به نظر من کار بسیار درستی بود ! یکی از دلایل شکست قذافی در سرکوب شورشیان نا توانی در توضیع ارتش در مناطق مورد خصومت بود ..
جنگ لیبی بواسطه شورش چند طایفه شروع شد و باقی طوایف پشت قذافی رو خالی کردند تا سالها مجبور نباشند به جنگ داخلی قبیله ای بپردازند ! شاه دست تنها موند و جز نزدیکان و اقوام خودش کسی رو پشت سرش نداشت ، نیروی هوایی حاظر به عمل نمیشد و بسیاری از فرماندهان از تقابل با مردم گریختند ، و اگرنه باید مقابل یک جنگ داخلی قبلیه ای عظیم به دفاع از یک فرد و یک قبیله می ایستادند ، اون چیزی که قذافی رو شکست داد غرب و شورشیانی نبودند که در بنغازی تیر در میکردند و رسانه ها میگفتن پشت درب های طرابلش لشکرکشی کرده اند ! قذافی در این نبرد تنها بود ، ..

بشار دست غرب رو خوند و شورش رو به سرعت سرکوب کرد و از بزرگ شدن و سازمان یافتن اون جلوگیری کرد ، انتخابات ولو فرمایشی برگذار کرد و نشون داد که از یک پشتوانه ولو دروغین برخورداره ! (به هر حال این در نظر مردم (توده دو دل) نسبت به حمایت از مخالفان شک وارد میکنه) از طرفی طولانی تر شدن این ماجرا و معلوم شدن عواقب وخیم اون تحمل مردم در حمایت از مخالفان رو تموم کرده ! به هر حال مردم زن دارند ، بچه دارند ، باید نان بخورند ، آینده میخواهند ، امنیت میخواهند ، و ..... به همین ترتیب حمایتشان از شورشیان بی نظم و بی برنامه و بی هدف (برای بعد از بشار) به سمت یک ثبات ولو با وجود یک ظالم گرایش پیدا خواهند کرد و عقلانیت آرام آرام جای احساسات غیر منطقی انقلابی و توده ای رو خواهد گرفت ، لذا این شورشیان هستند که برای نگه داشتن مردم پشت خودشون باید چاره اندیشی کنند ، باید بتونند تنور خصم رو داغ نگه دارند ، کارکرد دولت رو منفی کنند و اینکه دولت مقتدر عامل ثبات و حل بحران باشه باید معکوس بشه ، ...

لیکن اگر از اول شورش ها در سوریه با حماقت و طمع غرب و همچنین واکنش سریع دولت سوریه روبرو نمیشد ! الان همچنان مردم تظاهرات آرام در خیابان ها داشتند و دولت مشروعیت امنیتیش رو از دست میداد ! اما نشد ، و به همین خاطر اگر عوامل جهانی دست از این قضیه برندارند این کشتار ها آنقدر ادامه خواهد یافت که اعمال قدرت خارجی مشروعیت بیابد ! .

اگر چنین شود ، غرب یا هر کشور متخاصمی با مهلکه آسان روبرو نخواهد شد ، همه آسیب خواهند دید ، و پس از آن مسبب اصلی این آسیب ها کشورهایی هستند که قدرت نظامی به سوریه داده اند ! و جای انتقام از آنها در صورت پیروزی مخالفین در صحنه سوریه وجود دارد ، عمرا دستشان به منافع چین و روسیه برسد ، اما پنجه در صورت ایران کشیده خواهد شد ، و این از مبنای ایدولوژیک و روانی بیشتر از سایر قدرتهای دخیل در اوضاع سوریه با روحیه اعراب سرخورده از شیعه توجیح پذیرتر است ............

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]طرح صلح جديد «عنان» براي سوريه[/color]

فرستاده ويژه سازمان ملل تلاش خواهد كرد تهران و مسكو را از دمشق جدا كند

شرق: در حالي كه به نظر مي‌رسد در سوريه همه چيز به بن‌بست رسيده است و مخالفان مسلح «اسد» هم اعلام كرده‌اند كه بيش از اين به طرح صلح «عنان» پايبند نيستند، دبيركل سابق سازمان ملل با ارايه راهكاري تازه خواستار حضور بازيگران منطقه‌اي و جهاني در طرح تازه‌اش شده است. «ايسنا» به نقل از واشنگتن‌پست مي‌نويسد: كوفي عنان مي‌خواهد تغييراتي اساسي در طرح خود ايجاد كند. طرحي كه به نظر مي‌رسد «رو به موت» است.

طرح جديد دبيركل سابق سازمان ملل متحد توسط ديپلماتي مطرح مي‌شود كه با ماموريت سازمان ملل متحد آشناست. مطرح شدن اين پيشنهاد طي روزهاي آتي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد در حالي است كه وساطت‌هاي عنان براي ايجاد صلح و رايزني‌هاي او با بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه ظاهرا به بن‌بست منتهي شده است و اين مساله نگراني‌ها را درباره احتمال وقوع جنگ داخلي در سوريه افزايش مي‌دهد. نكته جالب توجه درباره رويكرد جديد عنان اين است كه اين طرح تلاش مي‌كند براي ايران و روسيه، اين انگيزه را ايجاد كند كه با بركناري بشار اسد موافقت كنند و امكان حفظ منافع‌شان در دوران پس از اسد فراهم ‌آيد. اين در حالي است كه تهران همواره مي‌گويد كه از دخالت در سوريه پرهيز مي‌كند و حمايت تهران از بشار اسد به دليل اين است كه دمشق همواره در خط مقدم مقاومت بوده است. اين مساله اما بر چالش‌برانگيزتر شدن طرح عنان مي‌افزايد. چراكه عربستان و اسراييل براي سازمان ملل متحد اين پرسش را مطرح مي‌كنند كه چرا تهران بايد در اين حركت ديپلماتيك سهم داشته باشد. گفته مي‌شود دليلي كه عنان دست به اتخاذ چنين رويكرد غيرمتعارفي زده اين است كه تمام راه‌حل‌هاي پيشين به بن‌بست رسيده است.

آمريكا و هم‌پيمانان اصلي اين كشور نمي‌خواهند وارد مداخله نظامي در سوريه شوند چراكه ترس آن را دارند كه چنين اقدامي باعث نتيجه‌اي ناپايدار و كاملا غيرقابل پيش‌بيني شود. غرب مي‌خواهد روسيه وارد بازي شود اما تاكنون «ولاديمير پوتين»، رييس‌جمهوري اين كشور اقدام عملي مفيدي در اين زمينه از خود نشان نداده است. كوفي عنان براي رهايي از اين بن‌بست احتمالا گروه تماسي تشكيل خواهد داد كه اعضاي آن شامل اعضاي دايمي شوراي امنيت سازمان ملل متحد (انگليس، چين، فرانسه، روسيه و آمريكا)، عربستان و احتمالا قطر به عنوان نمايندگان اتحاديه عرب، تركيه و ايران خواهند بود. اين فكر با هدف در كنار هم آوردن كشورهايي كه بيشترين ضريب نفوذ را در اوضاع سوريه دارند، مطرح مي‌شود. اين گروه نامتجانس احتمالا پيش‌نويس برنامه‌اي را ارايه خواهد داد و اين پيش‌نويس به اسد و جناح مخالف سوريه داده خواهد شد. در اين «نقشه راه» احتمالا برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري براي تعيين جانشين بشار اسد و انتخابات پارلماني در راستاي تدوين قانون اساسي جديد در يك بازه زماني مشخص پيشنهاد خواهد شد. براين اساس احتمالا اسد به روسيه خواهد رفت. واشنگتن‌پست در اين‌باره مدعي مي‌شود كه شايعاتي وجود دارد مبني بر اينكه رييس‌جمهوري سوريه شش‌‌ميليارد دلار از ذخاير ارزي سوريه را تاكنون به مسكو انتقال داده است. براساس اين سناريو اسد مي‌تواند از دادرسي بين‌المللي رهايي يابد. همچنين با توجه به خون‌ريزي‌هاي اخير در سوريه گفته مي‌شود عنان برنامه‌اي براي اصلاح عملكرد نيروهاي امنيتي نظير آنچه پس از فروپاشي كمونيسم در اروپاي شرقي به كار گرفته شد، ارايه دهد. حضور روسيه در نشست گروه تماس مي‌تواند به ثبات در سوريه در دوران تغيير و تحول در اين كشور كمك كند.

مسكو به عنوان اصلي‌ترين تامين‌كننده تسليحات نظامي سوريه در نظر گرفته مي‌شود و اغلب افسران ارشد سوري در روسيه آموزش ديده‌اند. مسكو به عنوان اصلي‌ترين حامي ارتش سوريه در دهه‌هاي گذشته قراردادهاي بسياري را با دولت كنوني اين كشور داشته است. آيا روسيه و ايران از اين پيشنهاد غيرمتعارف حمايت خواهند كرد؟ دانستن اين مساله ناممكن است. در روزهاي اخير آمريكا ظاهرا مذاكراتي را با برخي مقام‌هاي روس داشته است. سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه حدود يك هفته پيش اعلام كرد كه مسكو هيچ تعهدي نسبت به ادامه حضور اسد در راس قدرت در روسيه ندارد اما روس‌ها هيچ اقدامي براي خارج كردن رييس‌جمهوري سوريه از مسند قدرت به عمل نياورده‌اند. با اين حال اگر طرح عنان به نتيجه نرسد، راه‌هاي جايگزين ديگري هم وجود ندارد و اين به منزله جنگ داخلي در سوريه است.

اسد هفته گذشته در برابر پيشنهاد دبيركل سابق مبني بر خروج نيروهاي ارتش از مناطق بحران‌زده و آزادي زندانيان سياسي مقاومت كرد، اگر اين طرح هم نتيجه ندهد ممكن است كه كوفي عنان دست از تلاش براي برقراري صلح در سوريه بردارد. اين براي همه طرف‌هاي درگير در سوريه چيزي جز يك جنگ خونين داخلي نمي‌تواند باشد. كشورهاي اتحاديه عرب مي‌خواهند كه كوفي عنان به تلاش خود براي برقراري صلح در سوريه ادامه دهد. اما اگر چنين امري رخ ندهد قطعا عربستان و قطر به مسلح كردن مخالفان در سوريه خواهند پرداخت و از غربي ها‌خواهند خواست‌كه آنها را تحت پوشش قرار دهند. اما آن طرح ايالات‌متحده و هم‌پيمانانش را مي‌ترساند. غرب تنها بايد سوريه را با يك راه‌حل رها كند؟ كوفي عنان هم اينك با يك طرح نو قدم به ميدان گذاشته است.

انتصاب نخست‌وزير تازه
همزمان با فاش شدن طرح كوفي عنان، تلويزيون دولتي سوريه روز گذشته اعلام كرد بشار اسد رييس‌جمهوري اين كشور «رياض حجاب» وزير كشاورزي را مامور تشكيل كابينه جديد هيات دولت كرده است. پيش از اين عادل سفر رييس هيات وزيران بود. براساس قانون جديد همزمان با آغاز هر دوره جديد از فعاليت پارلمان هيات دولت تغيير مي‌كند. از سوي ديگر يك مسوول بلندپايه در آژانس كمك‌هاي انساني سازمان ملل متحد اعلام كرد كه حكومت بشار اسد با ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد به چهار منطقه بحران‌زده در سوريه موافقت كرده است. بر پايه برآورد سازمان ملل متحد، دست‌كم يك ميليون نفر نيازمند كمك‌هاي انسان‌دوستانه در نتيجه حدود ۱۵ ماه تنش در سوريه هستند. درعا، ديرالزور، حمص و ادلب چهار منطقه‌اي هستند كه آژانس كمك‌هاي انساني سازمان ملل متحد با دمشق براي كمك‌رساني به توافق رسيده‌اند.

لینک
http://sharghnewspaper.ir/News/91/03/18/33480.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنظرم تنها راه اینه که اسد بره کنار وائتلافی از کرد ها و سنی های میانه رو شیعیان و مسیحی ها قدرت رو در دست بگیرند. مثل عراق . امیدوارم اینطوری بشه جلوی این فرقه ی ضاله (وهابی گری) گرفت.
پ.ن: هرچه بیشتر از سخنرانی اقا توی 14 بهمن میگذره بیشتر حرفهای ایشون رو درک می کنم.
حرفهایی با ظاهری معمولی اما با معانی و مفاهیم عمیق!

«سلفى‌گرى» اگر به معناى اصولگرائى در كتاب و سنت و وفادارى به ارزشهاى اصيل و مبارزه با خرافات و انحرافات و احياء شريعت و نفى غربزدگى باشد، همگى سلفى باشيد؛ و اگر به معناى تعصب و تحجر و خشونت ميان اديان يا مذاهب اسلامى ترجمه شود، با نوگرائى و سماحت و عقلانيت - كه اركان تفكر و تمدن اسلامى‌اند - سازگار نخواهد بود و خود باعث ترويج سكولاريزم و بى‌دينى خواهد شد.

به اسلام مطلوب واشنگتن و لندن و پاريس بدبين باشيد؛ چه از نوع لائيك و غربگرا، و چه از نوع متحجر و خشن آن. به اسلامى كه رژيم صهيونيستى را تحمل ميكند، ولى با مذاهب اسلامىِ ديگر بيرحمانه مواجه ميشود، دست آشتى به سوى آمريكا و ناتو دراز ميكند، ولى در داخل به جنگهاى قبيله‌اى و مذهبى دامن ميزند و اشدّاء با مؤمنين و رحماء با كفار است، اعتماد نكنيد. به اسلام آمريكائى و انگليسى بدبين باشيد، كه شما را به دام سرمايه‌دارى غرب و مصرف‌زدگى و انحطاط اخلاقى ميكشانند. در دهه‌هاى گذشته، هم نخبگان و هم حاكمان، به وابستگى بيشتر خود به فرانسه و انگليس و آمريكا و يا شوروى افتخار ميكردند و از سمبلهاى اسلامى ميگريختند؛ و امروز همه چيز برعكس شده است.

بدانيد كه غرب در صدد انتقام بر خواهد آمد؛ انتقام اقتصادى، نظامى، سياسى و تبليغاتى! اگر ملتهاى مصر و تونس و ليبى و ... ان‌شاءاللّه در مسير خدا ادامه دهند، ممكن است به تحريمها تهديد شوند.[/quote]

ممنون از تذکر بجای برادر عزیزم مصطفی

این اجماع متفرقی که شما برای جایگزینی اسد مثال زدید بدون این مخالفان اکثرا سلفی وهابی خونخوار و جرار فرض شده یا با اونها؟ اگر بدون اونها باشه که کلا به باد بنده چون ابزار فشار دست عربستان و اسرائیله و تا نیتشون عملی نشه که نمیشه؟ اگر هم با اونها فرض کردید که یک عده جرار و خونخوار چه حکومتی میخواهند تاسیس کنند؟ لابد بعدش اعلام جنگ به عراق و بعدش ایران که ریشه شیعه رو کلا بزنند
ایکاش میشد با یک گروه معتدل مخالف این فرض رو محقق کرد نه با ارتش ازاد سوریه و این سلفیها که با سیستماتیک کردن کشتار کودکان و تجاوز به زنان و کشتار بیگناهان درحال جلب نظر بین المللی برای مداخله هستند

راستی برادر واریور - بحثت زیبا بود فقط من موندم تو این معرکه بالاخره تکلیف مظلومینی که دارن تو چرخ این سلفیها و عربستان و آمریکا له میشوند چی میشه و صرف اینکه نتیجه این جنگ نامیمون به ضرر همه هست بالاخره تکلیف چیه؟ واستیم نگاه کنیم یا اگه ریختن سرمون تا خانوادمون رو قتل عام کنند با وجود اتلاف این سرمایه ها دفاع نکنیم؟
حق باشماست که سیاست جهانی داره به جهت نابودی منابع جهان سوم میره- اما یکی مثل عربستان حاضر شده بشه عامل اجرائی انگلیس و اسرائیل و تو منطقه با فرستادن نیرو و پول اینهمه جنایت راه بندازه بالاخره حق چیه و چکار باید کرد؟ یک درصد هم احتمال اصلاح طرف رو نیمدیم و هدفش هم همین جنگ مذهبیه ؟

برادرمیثم - بحث برادر بیگدلی محمد لااقل قسمت آخرش بیشتر استفهامی و استدلالی بود - دیگه چه لینکی میخواهید ؟ اینهمه مستندات تو این تایپیک برای روشن شدن وضعیت مخالفین و بویژه بحث الحوله
دوتا لینک درجهت رد و اثبات هم هردوطرف دارند که با اخرین نتایج این شمائید و این استنتاج و وجدانتون

کسی که قلبش به محبت چیزی گیر کرده باشه مطا بق فرموده حب الشیئ یعمی و یصم - حب چیزی فرد را کر و کور میکند- هرچی مدرک و استدلال هم باشه همه رو یه جوری توجیه میکنه چون نمیخواد نتیجه بگیره گروهی که دوست داره این نتیجه بد بهش بچسبه - موضوع اصلش اینه و با بحث استدلالی هم قانع نمیشه حالا شما دوتامدرک داشته باشی اونهم میگرده دو سه تا نزدیک به نظر خودش گیر میاره (هردوطرف)

جالب اینه تو بحث برخی دوستان مستندات که یه گروه مخالف معتدل هم تایید میکنه اتفاقا چون معتدله و افراطی گری رو رد میکنه زیر سوال میره - (این یکی دیگه خیلی جالب بود ) و اصلا هم به این سوال ریشه ای که مفتیان وهابی چطوری این کودک کشی رو تجویز کردند اونهم تو استفتاءات مخالفان - افتخار جواب دادن رو نمیدهند - نمیدونم از این موضوع ریشه ای تر توکشتار الحوله و این اخری چیه و ما دنبال چه مدرکی میگردیم ؟(حقیقت رو میشه با حرف عوض کرد؟ یعنی امثال این فتواها برای قتل عام شیعیان تو عراق نبوده و ما این مفتیها رو همین الان شناختیم؟)

یه چیزی که واقعا جالب توجهه اینه که این استدلال که واقعا این کشتار به نفع کیه و اینکه بانیان همون کشتار الحوله چون قصر دررفتن دوباره دست به یکی دیگه میزنند تا اتهام طرف مقابلشون سنگینتر بشه اصلا مورد توجه قرار نمیگیره( دیگه اینجا تئوری توطئه خود سوریها اصلا جواب نمیده چون لااقل حالا تو شورای امنیتو سطح عمومی بین المللی وصله رو فعلا به خود سوریه چسبوندن)

حداقل این اقای ژنرال مود نکرد یکم واقع بینانه تر و با اطلاعات بیشتر گزارش رو به شورا بده که بعدش به این راحتی شواهد جدید وضعیت خود قربانیان و مشخصاتشون اینقدر راحت حرفشو زیر سوال نبره
مثل اینکه طراحان این جریان خیلی عجله داشتند زودتر یه حکم بند هفتم از شورای امنیت بگیرند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستی برادر واریور - بحثت زیبا بود فقط من موندم تو این معرکه بالاخره تکلیف مظلومینی که دارن تو چرخ این سلفیها و عربستان و آمریکا له میشوند چی میشه و صرف اینکه نتیجه این جنگ نامیمون به ضرر همه هست بالاخره تکلیف چیه؟ واستیم نگاه کنیم یا اگه ریختن سرمون تا خانوادمون رو قتل عام کنند با وجود اتلاف این سرمایه ها دفاع نکنیم؟
حق باشماست که سیاست جهانی داره به جهت نابودی منابع جهان سوم میره- اما یکی مثل عربستان حاضر شده بشه عامل اجرائی انگلیس و اسرائیل و تو منطقه با فرستادن نیرو و پول اینهمه جنایت راه بندازه بالاخره حق چیه و چکار باید کرد؟ یک درصد هم احتمال اصلاح طرف رو نیمدیم و هدفش هم همین جنگ مذهبیه ؟ [/quote]

این یک مسئله کلی تر هست فقط مربوط به خاور میانه نیست ، یک تضاد دیالکتیک در همه امور ، دهها پدیده که برخورد خونینی خواهند داشت و نتیجه ای که حاصل خواهد شد ، در نهایت مشروعیت و حقانیت همه از بین میره ،اینجاست که باید یک فکر اساسی کرد یک بازنگری اساسی، و پس از اون یک نوزایی حاصل میشه ، این نو شدن ایده میخواد ، رهبر میخواد ، نظریه میخواد ، و مقبولیت و مشروعیت ، ... ذخیره خدا برای این روز هست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]راستی برادر واریور - بحثت زیبا بود فقط من موندم تو این معرکه بالاخره تکلیف مظلومینی که دارن تو چرخ این سلفیها و عربستان و آمریکا له میشوند چی میشه و صرف اینکه نتیجه این جنگ نامیمون به ضرر همه هست بالاخره تکلیف چیه؟ واستیم نگاه کنیم یا اگه ریختن سرمون تا خانوادمون رو قتل عام کنند با وجود اتلاف این سرمایه ها دفاع نکنیم؟
حق باشماست که سیاست جهانی داره به جهت نابودی منابع جهان سوم میره- اما یکی مثل عربستان حاضر شده بشه عامل اجرائی انگلیس و اسرائیل و تو منطقه با فرستادن نیرو و پول اینهمه جنایت راه بندازه بالاخره حق چیه و چکار باید کرد؟ یک درصد هم احتمال اصلاح طرف رو نیمدیم و هدفش هم همین جنگ مذهبیه ؟ [/quote]

این یک مسئله کلی تر هست فقط مربوط به خاور میانه نیست ، یک تضاد دیالکتیک در همه امور ، دهها پدیده که برخورد خونینی خواهند داشت و نتیجه ای که حاصل خواهد شد ، در نهایت مشروعیت و حقانیت همه از بین میره ،اینجاست که باید یک فکر اساسی کرد یک بازنگری اساسی، و پس از اون یک نوزایی حاصل میشه ، این نو شدن ایده میخواد ، رهبر میخواد ، نظریه میخواد ، و مقبولیت و مشروعیت ، ... ذخیره خدا برای این روز هست ...[/quote]

فکر میکنم حالا منظورتون رو گرفتم - اما موضوع اینه تا پدیدار شدن اون آمادگی بنا به آنچه به ما رسیده این تضاد دیالکتیک و برخوردهای خونین رخ خواهد داد اما به نظر میرسه -درصورت همون فرض شما و پدیدار شدن ذخیره الهی - جلو ضررهای هنگفت در به باد رفتن سرمایه های انسانی (لااقل) به نحو مطلوبی جلوگیری میشه - اما اگر همونطور که وعده داده شده رو بخواهیم فرض کنیم- قبل از این ظهور دست الهی- شدت برخوردها و کشتار و تصرفات سرزمینی به حد اعلا میرسه و باز اگر فرض رو درهمون اطلاعات بگذاریم- این موضوع همزمان با رویدادهای عظیم بین المللی و از بین رفتن بساری از مردم جهان میشه ( انشائالله که نشه) و این شدت عظیم تلفات و از بین رفتن نفوس به این گستردگی در بلوک خارج از این منطقه هم رخ خواهد داد و همون از بین رفتن مشروعیت درسطح جهانی بهمراه همین فجایع عظیم خواهد بود
اما چون اینها پیشبینی است و نمیشه روی همه مشخصات اونها بطور قطع نظر داد اما میشه لااقل زمینه های بروز اون رو با احتمال بالا دید و به نظر میاد خود غرب با تشخیص و پیشبینی همین شرایط ولو بصورت تصنعی هم داره از همون جائی حرکت رو شروع میکنه که گمان داره همین پیشبینیها رخ بده و بتونه جریان رو به نفع خودش مدیریت کنه - چیزی که برای دهها سال داره مقدمه سازی نزول عیسی را با اتحاد اوانجلیستی با صهیونها و رخداد عظیم حار مجدون (آرماگدون) پی گیری میکنه تشخیص داده با تشدید جنگ در سوریه و انجام عملی جنگ دراین منطقه میتونه شرایط دلخواه خودش رو ایجاد کنه
ریشه این تفکر به اونجائی برمیگرده که در تفکرات صهیون انسانها میتوانند در مراحلی بر خدا و خواست اون غلبه کنند و ریشه این جور مسائل رو درکتاب نحریف شده خودشون هم دارند ( زیادی زدم تو فاز آخرالزمانی ببخشید)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]بشار اسد: اوایل اعتراضات اشتباه کردیم

این بنده خودش اذعان داره اشتباه کردن ولی بعضی دوستان قبول ندارن این لینک خبر البته قدیمی هست خبر
منبع : http://www.pana.ir/NSite/FullStory/News/?Id=161492[/quote]

بشار به لیبی نگاه کرد ، از توطئه ای که میرفت سوریه رو منهدم کنه جلوگیری کرد ! به سرعت ارتش رو مستقر کرد و مقابل هر گونه اقدام خصمانه ایستاد تا این جریان تقویت و سازماندهی به سان لیبی نشه ...

این واکنش سریع بشار به نظر من کار بسیار درستی بود ! یکی از دلایل شکست قذافی در سرکوب شورشیان نا توانی در توضیع ارتش در مناطق مورد خصومت بود ..
جنگ لیبی بواسطه شورش چند طایفه شروع شد و باقی طوایف پشت قذافی رو خالی کردند تا سالها مجبور نباشند به جنگ داخلی قبیله ای بپردازند ! شاه دست تنها موند و جز نزدیکان و اقوام خودش کسی رو پشت سرش نداشت ، نیروی هوایی حاظر به عمل نمیشد و بسیاری از فرماندهان از تقابل با مردم گریختند ، و اگرنه باید مقابل یک جنگ داخلی قبلیه ای عظیم به دفاع از یک فرد و یک قبیله می ایستادند ، اون چیزی که قذافی رو شکست داد غرب و شورشیانی نبودند که در بنغازی تیر در میکردند و رسانه ها میگفتن پشت درب های طرابلش لشکرکشی کرده اند ! قذافی در این نبرد تنها بود ، ..

بشار دست غرب رو خوند و شورش رو به سرعت سرکوب کرد و از بزرگ شدن و سازمان یافتن اون جلوگیری کرد ، انتخابات ولو فرمایشی برگذار کرد و نشون داد که از یک پشتوانه ولو دروغین برخورداره ! (به هر حال این در نظر مردم (توده دو دل) نسبت به حمایت از مخالفان شک وارد میکنه) از طرفی طولانی تر شدن این ماجرا و معلوم شدن عواقب وخیم اون تحمل مردم در حمایت از مخالفان رو تموم کرده ! به هر حال مردم زن دارند ، بچه دارند ، باید نان بخورند ، آینده میخواهند ، امنیت میخواهند ، و ..... به همین ترتیب حمایتشان از شورشیان بی نظم و بی برنامه و بی هدف (برای بعد از بشار) به سمت یک ثبات ولو با وجود یک ظالم گرایش پیدا خواهند کرد و عقلانیت آرام آرام جای احساسات غیر منطقی انقلابی و توده ای رو خواهد گرفت ، لذا این شورشیان هستند که برای نگه داشتن مردم پشت خودشون باید چاره اندیشی کنند ، باید بتونند تنور خصم رو داغ نگه دارند ، کارکرد دولت رو منفی کنند و اینکه دولت مقتدر عامل ثبات و حل بحران باشه باید معکوس بشه ، ...

لیکن اگر از اول شورش ها در سوریه با حماقت و طمع غرب و همچنین واکنش سریع دولت سوریه روبرو نمیشد ! الان همچنان مردم تظاهرات آرام در خیابان ها داشتند و دولت مشروعیت امنیتیش رو از دست میداد ! اما نشد ، و به همین خاطر اگر عوامل جهانی دست از این قضیه برندارند این کشتار ها آنقدر ادامه خواهد یافت که اعمال قدرت خارجی مشروعیت بیابد ! .

اگر چنین شود ، غرب یا هر کشور متخاصمی با مهلکه آسان روبرو نخواهد شد ، همه آسیب خواهند دید ، و پس از آن مسبب اصلی این آسیب ها کشورهایی هستند که قدرت نظامی به سوریه داده اند ! و جای انتقام از آنها در صورت پیروزی مخالفین در صحنه سوریه وجود دارد ، عمرا دستشان به منافع چین و روسیه برسد ، اما پنجه در صورت ایران کشیده خواهد شد ، و این از مبنای ایدولوژیک و روانی بیشتر از سایر قدرتهای دخیل در اوضاع سوریه با روحیه اعراب سرخورده از شیعه توجیح پذیرتر است ............[/quote]

چیزیکه واسه من جالب هست مقالات تحلیلی هست که در مورد سوریه از فروردین سال قبل تا حالا نوشته شده ... نکته اصلی این هست که اگر تاریخ همه این مقالات رو به امروز بگذاری تعداد کمی فاقد مرور زمان میشن این یعنی بن بست در سوریه ...
توی مدیریت بحران مهمترین پارامتر زمان هست جون اگه زمان اولویت نباشه نقطه مرکزی نباشه میشه پروژه نه بحران ...
این خیلی مهم هست دولت سوریه یا نتونسته یا روشی اشتباه در پیش گرفته یا هر دلیل دیگه زمان زیادی رو از دست داده توی مدیریت بحران ما نقطه برگشت ناپذیر هم داریم که در مورد سوریه شروع جنگ داخلی و فرقه ای هست ... الان سوریه در آستانه نقطه برگشت ناپذیر هست ...
جناب وریور لحظه ای که انقلاب از تونس به مصر رفت بدلیل اینکه مصر ام القرای جهان عرب بود میشد پیش بینی کنی به تمام جهان عرب میره ... منتهی این سیر بدلیل منافع خارجی یا همسایه ها در هر کشور به یک چیزی متفاوت تبدیل شد ...
در مصر مدیریت شد چون اگر مصر دچار درگیری داخلی می شد کار بسیار متفاوت از امروز بود ...
در لیبی به دلیل حمایت قاطع دول خارجی دولت مرکزی سرنگون شد
در اردن فعلا مهار شده ولی نامشخص هست آینده
در مغرب کاملا مهار شد
در الجزائر کاملا مهار شد
در بحرین به دلیل منافع خارجی به عکس بقیه سرکوب شد که بدلیل ادامه یافتن اعتراضات وضع پیچیده شده است دخالت عربستان هم مزید این پیچیدگی شد
اما در سوریه که بطور طبیعی اعتراضات شروع شد به اقرار خود بشار اسد به دلیل شدت سنگین سرکوب ها فضا برای ورود عناصر سلفی و تند روهای حامی عربستان باز شد طبق سندی که از ویکلیکس در یکی از پست ها گذاشتم برنامه برای تغییر حکومت بعد از جنگ 33 روزه بود و غرب فرصت را بسیار مناسب دید ...
من اشتباه دولت سوریه رو در از دست دادن زمان و روش انتخاب برخورد با مخالفان در مراحل اولیه اعتراضات می دونم
متاسفانه بدلیل عدم کنترل مرزهای عراق و سوریه نبروهای بنیادگراد از عراق براحتی به سوریه رفته اند و همچنان مشغول اضافه شدن می باشند ...
زمان بنفع دولت سوریه نیست البته مخالفان هم دارای انسجام و برنامه مشخص و دقیق نیستن و اضافه شدن جنگجوهای خارجی هم این مشکل را بیشتر می کند دز حالیکه بدنه ارتش سوریه انسجام خود را حفظ کرده است ...
74 درصد سوریه سنی هستن که سال هاست از فرصت های برابر با دیگران برخوردار نبوده اند فساد اقتصادی و رانت کامل افراد وابسته دولت سال هاست ادامه دارد نکته جالب این است که اکثر دوستان مسائل سوریه را از بعد اقتصاد این کشور و فاصله طبقاتی و بی عدالتی تحلیل نکرده اند ...
از طرف دیگر روند انتقال قدرت در صورت یک انتخابات آزاد ساده نیست تقسیم قدرت ساده نیست ...
دوستانی که انتظار دارن با صلح مسئله حل شود یک نکته را در نظر بگیرند ایا حزب و طبقه حاکم به سادگی از منافعی اقتصادی که سال هاست در سوریه در اختیار داشته اند چشم خواهند پوشید ؟
بهر حال با ورود عناصر تندرو سلفی و جهتگیری شدید علوی این عناصر که بعضا در این فتوی جدید ضد علوی خود را عیان کرد مسائل بسیار پیچیده شده است ...
شخصا فکر می کنم سوریه از نقطه برگشت ناپذیر عبور می کند و وارد جنگ داخلی خونینی می شود(انشاء الله نظر من غلط در بیاد دعا می کنم) ولی اینکه صحنه گردان های خارج از سوریه چه خواهند کرد تاثیر زیادی بر نتیجه خواهد گذاشت فعلا جوابی مشخصی ندارم قبلا نظرم به عدم دخالت مستقیم بود مثل برادر عزیزم وریور ولی حالا باید تا شفاف شدن بعضی موارد صبر کرد ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما در سوریه که بطور طبیعی اعتراضات شروع شد به اقرار خود بشار اسد به دلیل شدت سنگین سرکوب ها فضا برای ورود عناصر سلفی و تند روهای حامی عربستان باز شد طبق سندی که از ویکلیکس در یکی از پست ها گذاشتم برنامه برای تغییر حکومت بعد از جنگ 33 روزه بود و غرب فرصت را بسیار مناسب دید ... [/quote]

جلیل جان مقاله ای که گذاشتی خیلی جالب بود بویژه این سند که همون تصور بنده رو که این جریان تو سوریه قبلا برنامه ریزی شده بود واز فرصت انقلابهای مردمی به خوبی بهره برداری شد- موضوع رو نشون میده - فاصله نسبتا قابل توجهی هم از همون سال 2006 تا دورترین تخمین شروع این انقلاب در سوریه و انحراف اون توسط عناصر پیاده نظام غرب(سلفیها ی عربستان و...) انطباق بسیار دقیقی داره[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام مجدد.


[quote][quote][quote]جناب مولتكه
1-سرويس عمومي تصاوير ماهواره اي به روز نيست و مربوط به 1 تا 6 ماه قبل مي باشد. اعتبار عكس ها و فيلم هاي مورد ادعاي مخالفين از اين هم كمتر است.
به استناد مطالب ويكي عربي الرستن در استان حمص واقع شده و فاصله آن با حمص 20 و با حماة 21 كيلومتر است موقعيت اين دو شهر مشهور در جغرافياي سوريه هم كاملا مشخص مي باشد هر چند شما مستنداتي مبني بر تصرف اين شهر توسط مخالفين ارائه نكرديد..
2-ارتش صهيونيست از حمله به غزه يك هدف استراتژيك و 3 هدف تاكتيكي داشت كه به هيچ يك دست نيافت:
هدف استراتژيك سرنگوني دولت اسلام گراي حماس و بازگرداندن غزه تحت سلطه تشكيلات خودگردان بود. اتفاقا محمد دحلان خائن و قاتل عرفات همزمان با آغاز حمله به همراه 400 نفر از كادرهاي تشكيلات خودگردان در بندر العريش مصر مستقر شده بود تا به محض پيروزي اسراييل از راه دريا وارد بندر غزه شده و حكومت جائرانه خود را به زور سرنيزه اسراييل احياء نمابد كه خوشبختانه دست از پا درازتر برگشت.
هدف تاكتيكي اول تصرف گذرگاه رفح به عنوان آخرين منفذ تنفس حماس و مردم غزه بود كه با مفتضح شدن تيپ افسانه اي گولاني باز به شكست انجاميد.(مشابهت سازي با باباعمرو مربوط به اين هدف بود)
هدف تاكتيكي دوم نابودي توان موشكي مقاومت بود كه باز شكست خورد و شليك اين بارقه هاي الهي هم چنان ادامه دارد.
هدف تاكتيكي سوم آزادسازي گلعاد شاليط بود كه باز هم شكست خورد.
مي شود بفرماييد وجه پيروزي اسراييل در اين ميان چيست ؟
3-امار و ارقام مربوط به كشتگان حملات ارتش سوريه ادعاي اثبات نشده مخالفين و رسانه هاي استكباري است كه با اندك تامل و جمع و تفريقي تناقضات آن آشكار مي شود.
4-در قانون اساسي جديد سوريه كه به تاييد 57 درصد مردم هم رسيده است حاكميت از انحصار حزب بعث خارج شده و در انتخابات پارلماني اخير بسياري از افراد غير بعثي به مجلس راه يافته اند.
5-و ايضا تجاوز و سر بريدن و مثله كردن زنان و كودكان كه در فتاواي [b]علماي مردمي [/b] اين گروه ها مورد تاكيد قرارگرفته است.
6-درباره اين كشتارهاي ادعايي هم مدرك موثقي ارائه نشد و البته مي توان حدس زد كه همانند وقايع اخير جز قلب حقيقت نبوده اند.
7-پس طبق فرمايش شما اوجالان هم خائن به كردهاست كه قاتل و سركوبگر آنها را بهترين دوست خود مي دانست.
8-دفاع از ايران و محور مقاومت براي سوريه هزينه داشته نه دفاع از سوريه براي ايران. انزواي سوريه در بين مزدوران امريكا و اسراييل هم به سبب پايداري آن در برابر امپرياليسم و صهيونيسم است و [b]اگر بشار همين فردا همچون سادات خائن به كمپ ديويد رفته و نخست وزير اسراييل را در آغوش بكشد يكشبه از ديكتاتور و خونريز و جنايتكار به فرشته و دارنده جايزه صلح نوبل و چهره سال مجله تايم و دارنده روابط حسنه با ايادي استكبار بدل مي شود.[/b]
9-اتفاقا در جلسه شوراي امنيت هم نتوانستند اين جنايت را به دولت سوريه بچسبانند و آن را محتاج تحقيق و بررسي بيشتر دانستند.
روسيه اعلام كرده با كنار رفتن اسد مخالف نيست ولي با مداخله نظامي مخالف است. اسد هم كه بي مداخله نظامي كنار برو نيست پس هيچ تغيير خاصي اتفاق نيفتاده است.[/quote]
1-تصاوير ماهواره اي مذكور تجاري نيست بلكه ماهواره هاي قوي شناسايي امريكايي ان را نشان دادند.اعتبار عكس هاي مخالفين هم احتياجي به بحث ندارد.اين كه شما قبولش نداريد مشكلي نيست.
2-ادعاهاي شما از اهداف اسراييل شبيه ادعاي برخي دوستان براي تسخير كامل لبنان در جنگ 2006 است.روي اين قضيه احتياجي نمي بينم بحث كنم چون شما هيچ وقت قانع نخواهيد شد.
3-اختلاف در امار و ارقام هم چون شما هيچ اماري را نمي پذيريد كنار مي گذارم.
4-نتايج اين انتخابات هم شبيه همان انتخابات فرمايشي بحرين است.اگر قرار به قانون اساسي بود قانون اساسي خيلي از كشورهاي افريقايي قانوني عين فرانسه دارندومساله حكومت را جناب مصطفي شرح دادند و بنده احتياجي به بحث دوباره نمي بينم.
5- شما كه كشتارهاي دهه 80 را كه واقعيات تاريخي هستند هم نفي مي كنيد من ديگر نمي دانم با چه زباني سخن بگويم.
6-اوجالان هدف اوليه خود را آزادي كردهاي تركيه مي داند و در اين راه با هركسي متحد مي شود.همان طور كه در دوره اي با ايران هم روابط نزديكي داشت.به وقت خودش با رژيم هاي مثل سوريه هم تسويه حساب خواهد شد.
7-اين كه غرب چه ديدي نسبت به اسد داشته باشد براي من مهم نيست.نحوه برخورد او با ملتش مهم است.
8-شوراي امنيت دولت سوريه را مقصر دانست آن هم با گزارش ژنرال مود.مداخله نظامي در صورت عدم استعفاي اسد چندان بعيد نيست.
راستي خبر جديد:جنايت حوله باز هم تكرار شد اين بار در چند روستاي ريف حماه.باز هم دست جنايت پيشه اوباش شبيحه جان بيش از 100 غيرنظامي را گرفت.[/quote]
1-تصاوير ماهواره هاي جاسوسي امريكا چگونه از رسانه هاي جمعي سر در آورده اند ؟ دقيقا مساله اين است كه چه كساني و با چه اهدافي تمام دعاوي مخالفان را بي هيچ بحثي مي پذيرند ؟
2-شما بفرماييد غرض عقلاني اسراييل از راه اندازي اين دو جنگ سراسر ضرر چه بود تا ما هم از جهل خارج شويم ؟
3-چرا بنده آمار متقن و منطقي و موافق با عقل سليم را به راحتي مي پذيرم في المثل رقم 2000 كشته ارتش در برابر 5000 كشته تروريست ها و عناصر مسلح و 3000 كشته غيرنظامي اعم از علويان قرباني تروريست ها و تلفات جنبي عمليات ارتش براي كل يك سال و نيم و نه فقط يك هفته باباعمرو به واقعيت نزديك است.
4-ناظرين خارجي بر روند برگزاري و شمارش آراء نظارت داشتند و نهادهايي چون بنياد كارتر سلامتي اون رو تاييد كردن.
5-بنده به هيچ وجه واقعيت تاريخي شورش وهابي هاي ساكن دو شهر حمص و حماة و برخورد حافظ اسد با اين حركت رو نفي نكردم بلكه توصيف هاي غلوآميز و غير منطقي از نحوه اين برخورد رو زير سوال بردم.
6-يعني اوجالان براي آزادي كردهاي تركيه سركوب كردهاي سوريه را آن هم براي مدت زمان نامعلوم تاييد مي كرده است ؟!
7-شما انزواي اسد در بين رژيم هاي سلطنتي عرب را به عنوان نقطه ضعفي براي او طرح كرديد و من هم منشا اين انزواء را بيان كردم اما حال كه ملاك رو نحوه برخورد با مردم قرار داديد نظرتون درباره گروه هايي كه هنوز به قدرت نرسيده دست به نسل كشي شيعيان و حتي مسيحيان سوريه مي زنن چيه ؟
8-امكان داره متن كامل گزارش ژنرال و بيانيه شوراي امنيت رو در اختيار ما هم بزاريد تا راجبش قضاوت كنيم ؟ همون طور كه عرض كردم مداخله بي مشاركت امريكا آسيبي به اسد نمي رسونه و بعيده دولت امريكا در آستانه انتخابات دست به اقدامي بزنه كه امنيت اسراييل رو با خطر مواجه كنه.
9-براساس اخبار شما اين شبيحه ها بيش از مخالفين به ايجاد مداخله خارجي علاقه دارن به نظرتون اين مساله عجيب و مغاير عقل سليم نمياد ؟!
[b]راستي چرا درباره فتواي رهبران مخالفين درباره تجاوز به زنان علوي سكوت كردين و چيزي نمي گين ؟؟؟[/b][/quote]

بنده خواهشا از این دو بزرگوار دارم.

برای اینکه بنده بی سواد هم چیزی از این بحث شما عزیزان یاد گرفته باشم، خواهشمندم برای هر بند از فرمایشاتتون، یه لینک منبع از اینترنت هم ارائه بدین تا بنده بتونم اونها رو مطالعه کنم. (جسارتا تاکید می کنم برای تک تک بندها. تا هیچ جمله ای بدون منبع نمونده باشه.)

با تشکر


یا حق[/quote]
1-تاكيد كوفي عنان بر عدم عقب نشيني نيروها و سلاح هاي سنگين با تكيه بر تصاوير ماهواره ای
[url]http://www.reuters.com/article/2012/04/24/us-syria-annan-spokesman-idUSBRE83N0ZL20120424[/url]

http://www.reuters.com/article/2012/04/25/us-syria-idUSBRE83E0KP20120425

2-حمله گسترده ارتش سوريه به حمص در 3 فوريه شروع شد و باباعمر در 1 مارس سقوط كرد.
رجوع بفرماييد به ويكي پدياي انگليسي مقاله (( siege of homs )).فقط در گلوله باران محله خالدیه در شب 3 فوریه بین 300 تا 400 غیرنظامی کشته شدند.
3-آمار تلفات [b]غیرنظامیان[/b] بر پایه آمار سازمان ملل تا ماه مارس

[url]http://uk.reuters.com/article/2012/03/27/uk-syria-un-idUKBRE82Q0SC20120327[/url]

4-ناظرین خارجی از کجا؟بنیاد کارتر را معرفی کرده و میزان اعتبارش را نشان دهید.
5-وقتی شما کشتار 40 هزار نفر در حما ، اعدام های چند هزار نفری در حلب و صدها نفری در جسرالشغور و 1500 نفر در زندان تدمر را (( سرکوب شورش وهابیها)) می خوانید معلوم می شود دیدتان به قضیه چیست.
6-در استراتژی اوجالان آزادی کردستان ترکیه هدف اولیه است و باید در این راه هزینه هایی را هم پذیرفت.
7-متاسفانه جنگ داخلی در سوریه شدت گرفته و به سبب دو قطبی شیعه-سنی شدن مساله بسیار خطرناک است که نتیجه اقدامات خشونت بار دولت سوریه در ماه های اولیه است که هنوز مخالفان چندان خشن نشده بودند.در جریان انقلاب های جهان هم هر چه مساله کش امده تندروها قدرت بیشتری گرفته اند نمونه اش انقلاب فرانسه.تنها می توان به دخالت خارجی و فتوای علمای برجسته اهل سنت در مورد عدم کشتار وفاداران به اسد پس از سرنگونی اش امیدوار بود.
8-خودتان در سایت های خبری بگردید پیداش می کنید.
9-خیر.زیرا نیروهای سرهنگ قذافی هم حتی زمانی که یک ساعت به حمله ناتو نمانده بود دست از کشتار و قتل عام برنداشتند.
ضمنا حرف های بیان شده و نسبت های داده شده به روحانیون مذکور آن قدر شنیع و خلاف عقل است که من هیچ وقت نمی توانم بپذیرم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کشته شدن یک کودک و زخمی شدن 4 کودک در حملات اشرار در لاذقیه

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120607-164838_h423995.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120607-164838_h423995.jpg[/img][/url]

خنثی سازی عملیات تروریستی انتحاری در درعا ( استفاده تروریستها از 700 کیلو کرم مواد منفجره)
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120607-164733.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120607-164733.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120607-164827.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120607-164827.jpg[/img][/url]

[color=green]پایان ضرب الاجل ارتش سوریه به تروریستها در «الحفه» در لاذقیه[/color]
[color=blue]
صبح روز گذشته یک گروه مسلح که تعدادشان به چند صد نفر می‌رسید به نقاط استقرار ارتش در اطراف شهر حمله کردند.

امروز شایعاتی از طرف گروه‌های مسلح منتشر شد که سد این منطقه منفجر شده اما اخبار رسیده نشان می‌دهد که این سد کاملا سالم است اما انفجار در نزدیکی پلی روی داده است که میان الحفه و بابنا است. هدف از تخریب این پل هم قطع ارتباط الحفه با اطراف خود است

تاکنون بیمارستان‌های لاذقیه دست‌کم جسد پنج نیروی ارتش سوریه را دریافت کرده است که یکی از آنها دارای درجه سرتیپی بوده است. همچنین 40 نفر نیز مجروح شده‌اند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.[/color]

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910318000648
[color=green]
به نقل از پرس تی وی[/color]
[color=blue]
يک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود روز پنجشنبه (۱۸ خرداد) گفت که بشار اسد، رييس جمهور سوريه در نامه‌اي به کوفي عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب اين این تصمیم را اعلام کرده است.

گزارش‌ها حاکي است در حال حاضر حدود ۲۸۰ ناظر سازمان ملل براي نظارت آتش‌بس پيشنهادي ماه مارس عنان که در طرح شش ماده‌اي صلحش ذکر شده است در سوريه حضور دارند.

اين نامه تصريح کرده است که پس از پايان اين ضرب‌الاجل بيست و چهار ساعته، اقدامي نظامي عليه شبه نظاميان صورت خواهد گرفت. سازمان ملل تاکنون پاسخي به اين نامه نداده است.[/color]

http://www.presstv.ir/detail.fa/245026.html
-------------------------------------------------------------------------------
[color=red]
جزئییاتی جدید از کشتار در حماه [/color]

[color=green]به نقل از سانا سوریه[/color]

[color=blue]این منبع رسمی تاکید کرد گروهکی تروریستی صبح روز گذشته (6 ژوئن) گروهک تروریستی مسلحی در مزرعه القبیر در شهرک معرزاف در ریف حماة مرتکب جنایتی شدند که 9 کودک و زن سوری قربانی آن شدند.

این منبع اعلام کرد که پس از این اقدام، مردم از ارتش خواستند تا برای تامین امنیت دخالت کند که ارتش با ورود به منطقه و درگیری با آنان، تعدادی از عناصر تروریستی را کشت و مقادیری از سلاح آنان را مصادره کرد.

به گفته این منبع در این درگیری 5 نفر نیز از نیروهای ارتش کشته شدند و 5 نفر زخمی شدند.[/color]

[color=green]
به نقل از خبرنگار فارس در سوریه
[/color]

[color=blue]منطقه ریف الحماة منطقه‌ای با ترکیب جمعیتی مختلفی است که مردم شیعه، اهل سنت، علوی، اسماعیلی و مسیحی هستند. ترکیب القبیر هم همینگونه است.

گروهکی تکفیری روز گذشته 9 زن و بچه را که در مزرعه خود حضور داشتند به شکلی کور می‌ربایند اما زمانی که پس از تماس‌های مردمی با ارتش سوریه، نیروی ارتش به منطقه اعزام می‌شود، اما قبل از آن عناصر تروریستی همه 9 زن و بچه را که به گروگان گرفته بودند، سر می‌برند.

این 9 قربانی شیعه، علوی و مسیحی بوده‌اند و احتمال دارد یکی از آنان از اهل سنت باشد.

در درگیری، تعدادی از افراد مسلح نیز کشته می‌شوند و تعدادی فرار می‌کنند. اما رسانه‌های مخالف سوریه تعداد کشته‌های تروریست‌ها را نیز با تعداد قربانیان اصلی حادثه جمع می‌کنند و آنان را از مردم منطقه جلوه می‌دهند.

وجه تمایز کشته‌های گروهک تکفیری این است که آنان با گلوله ارتش سوریه کشته شده‌اند و قربانیان اصلی با سلاح سرد ذبح شده‌اند.[/color]

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910318000530

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوضاع سوریه وخیمه امیدورام اسد دست به اقدام درست و حسابی بزنه و ریشه اینا رو بکنه.چی میشد سپاه یه حالی به اون مناطق میداد و مثل پژاک سر و ته اینا رو هم میاورد icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مولتكه
1-گزارش مذكور كوفي عنان مربوط به اواخر فروردين ماه است كه اجراي طرح پيشنهادي سازمان ملل به تازگي آغاز شده بود.
در ضمن ارتش سوريه بارها متذكر شده است كه در صورت بازگشت تروريستها به مناطق تخليه شده مجددا براي سركوب آنها مراجعت خواهد كرد.
2-به سوال دوم درباره غرض حمله صهيونيستها به لبنان و غزه تعمدا جواب نداديد.
3-عمليات اصلي با هدف پاك سازي نهايي حمص در هفته آخر فوريه شروع شد و تا پيش از آن نيروهاي ارتش با محاصره شهر از تروريستها مي خواستند كه با تحويل دادن اسلحه خود از شهر خارج شوند و به حملات خمپاره اي آنها با شليك توپخانه پاسخ مي دادند
شرح بيانيه هاي نظامي اين دوره در سايت رسمي ارتش سوريه موجود است.
4-در گزارش سايت رويترز تعداد تلفات 9000 اعلام شده كه با توجه به غيرنظامي تلقي كردن تروريستها در چنين گزارشاتي به آمار تخميني بنده نزديك است.
5-كل جمعيت حما در آن دوره 40 هزار نفر بوده است ؟! درباره اعدام طاغوتيان و منافقين اول انقلاب هم بسان افسانه هلوكاست 6 مليون نفري از اين دست آمارهاي متحيرالعقول فراوان است.
6-آدرس سايت رسمي بنياد كارتر: http://www.cartercenter.org/index.html
اين مركز هم همچون ساير محافل غربي از نظر حقير چندان اعتباري ندارد و به صورت ضمني و غيرمستقيم در پي منافع نامشروع امپرياليسم غربي است. اشاره به آن هم از باب اعتماد شما به منابع غربي مي باشد.
7-به هر حال اگر رژيم سوريه دشمن خوني كردهايش بود اوجالان حداقل براي حفظ وجهه خود از آن فاصله مي گرفت و به رفاقت با اسدها مباهات نمي كرد.
8-دوست عزيز [b]در عراق و كشمير و پاراچنار پاكستان هم سركوب انقلاب مردمي از طرف رژيم علوي باعث تعدي وهابيهاي وحشي و جنايتكار به جان و مال و ناموس شيعيان و در كل هر كه همچون آنها نينديشد شده ؟ نه خير دوست عزيز حضور اين جماعت در نوك پيكان ضد اسد واضح ترين دليل است بر اين مهم كه در سوريه از انقلاب ضد ديكتاتوري خبري نيست و مجددا با طالبان سازي محور غربي سعودي مواجهيم و سر حمايت ما از اسد هم در همين نكته نهفته است.علماي دربار سعودي هم خود حمالة الحطب آتش اين فتنه اند اميد به آنها براي جلوگيري از خونريزي پناه بردن به مار غاشيه از ترس عقرب جرار است. [/b]
9-ولش كن نخواستيم.
10-اتفاقا بزرگترين اشتباه قذافي جنايتكار پس از سازش با امريكاي جهانخوار و دست كشيدن از برنامه هسته اي و موشكي همين توقف پيش روي به سوي بنغازي براي پيش گيري از حمله ناتو بود.
پس مشخص شد كه هنوز وهابي جماعت را نشناخته ايد. icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
این اجماع متفرقی که شما برای جایگزینی اسد مثال زدید بدون این مخالفان اکثرا سلفی وهابی خونخوار و جرار فرض شده یا با اونها؟ اگر بدون اونها باشه که کلا به باد بنده چون ابزار فشار دست عربستان و اسرائیله و تا نیتشون عملی نشه که نمیشه؟ اگر هم با اونها فرض کردید که یک عده جرار و خونخوار چه حکومتی میخواهند تاسیس کنند؟ لابد بعدش اعلام جنگ به عراق و بعدش ایران که ریشه شیعه رو کلا بزنند
ایکاش میشد با یک گروه معتدل مخالف این فرض رو محقق کرد نه با ارتش ازاد سوریه و این سلفیها که با سیستماتیک کردن کشتار کودکان و تجاوز به زنان و کشتار بیگناهان درحال جلب نظر بین المللی برای مداخله هستند
[/quote]
مسلما و بدون شک تمامی اقلیت های مذهبی و عده ای از مسلمانان اهل سنت(که نمیدونم تعداد این عده کمه یا زیاد) و بطور کلی هر انسان آزاده ای مخالف ارتش آزاد سوریه و جریان های سلفی هست. ولی باز هم متوجه نشدم که چرا از نظر شما به باد بنده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
این اجماع متفرقی که شما برای جایگزینی اسد مثال زدید بدون این مخالفان اکثرا سلفی وهابی خونخوار و جرار فرض شده یا با اونها؟ اگر بدون اونها باشه که کلا به باد بنده چون ابزار فشار دست عربستان و اسرائیله و تا نیتشون عملی نشه که نمیشه؟ اگر هم با اونها فرض کردید که یک عده جرار و خونخوار چه حکومتی میخواهند تاسیس کنند؟ لابد بعدش اعلام جنگ به عراق و بعدش ایران که ریشه شیعه رو کلا بزنند
ایکاش میشد با یک گروه معتدل مخالف این فرض رو محقق کرد نه با ارتش ازاد سوریه و این سلفیها که با سیستماتیک کردن کشتار کودکان و تجاوز به زنان و کشتار بیگناهان درحال جلب نظر بین المللی برای مداخله هستند
[/quote]
مسلما و بدون شک تمامی اقلیت های مذهبی و عده ای از مسلمانان اهل سنت(که نمیدونم تعداد این عده کمه یا زیاد) و بطور کلی هر انسان آزاده ای مخالف ارتش آزاد سوریه و جریان های سلفی هست. ولی باز هم متوجه نشدم که چرا از نظر شما به باد بنده.[/quote]

بگذارید جور دیگه ای عرض کنم
آیا هدف شما از این جایگزینی و ترکیب گروهها - گروههای مستقل و واقعا آزادیخواهه یا گروههای وابسته سلفی ؟
تو فرض اول از نظر بنده قسمت اعظم مخالفان سرجاشون میمونندو قسمت کوچکی از اونها تو این دولت وحدت ملی شرکت میکنند پس باز هم جبهه نبرد سرجاشه و طبیعتا انتظار ندارید که فرجی حاصل بشه یعنی تو این حال همین نبردها بلکه سنگینتر و قویتر ادامه پیدا میکنه چون شیرازه قبلی از هم پاشیده و دخالتها هم بیشتر و بیشتر میشه - این منظور بنده بود
اگر هم این دولت جایگزین زیر سیطره و نفوذ گروههای سلفی وابسته به عربستان و اسرائیل باشه که دیگه هیچ امیدی به این دولت نباید داشت چون اولین کاری که میکنه اجرائ فرامین تکفیریها و مفتیهای سلفی برای ریشه کنی شیعیان از کره ارضه علی الخصوص عراق و ایران یعنی جنگ ادامه پیدا میکنه اونهم خیلی شدیدتر

درهرحال ادامه وضع کنونی بده و تسلط سلفیها هم بدتر

تنها باید امیدوار بود که گروه مخالفین معتدل به اکثریت تبدیل بشوند و هم حکومت اسد رو دموکراتیک کنند و حکومت واقعی مردمی تشکیل بدهند و هم اجازه نفوذ عربستان و اسرائیل و تهدید امنیت ملیشون رو ندهند - حتی اگر این حکومت در قضیه مقاومت هم بی طرف باشد باز هم بهتر است تا اینکه خود تبدیل به ایادی اسرائیل و عربستان شود و تبدیل به پیاده نام دشمن شود
درهرحال این قسمت آخر شبیه ارزوست تا واقعیت و واقعیت اینه که با این وضع پیچیده امیدی نیست که دردراز مدت حکومت اسد بتونه هم مشکل رو حل کنه و هم پایگاه مردمی واقعی داشته باشه و بخش قابل توجهی ازمردم سوریه هم از نظر تمایلات مذهبی و تمایلات مادی متاسفانه پذیرای تندرویهای سلفیها شده اند و عنقریب این کشور استحاله شده و عربستان دوم خواهد شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق،‌ شيخ "محمد بديع موسى" شیخ وهابی سوري و یکی از اعضای جماعت اخوان‌المسلمون این کشور اعلام کرد "ارتش آزاد سوریه" با ارسال نامه‌هایی به شیوخ و مفتی‌‌های این جماعت از آنها درباره تعرض و تجاوز به زنان علویه و کشتار کودکان این طایفه و حمله به خانه‌ها و مراکز محل سکونت آنها استفتاء کرده است.

شیخ موسی می‌ افزاید: مفتی‌ها و شیوخ جماعت اخوان‌المسلمون تمام اين موارد را مباح و حلال اعلام کرده و تأکید کرد که ما بیانیه‌ای صادر کردیم و در آن ضمن اینکه به وفاداری طایفه علوی به نظام حاکم بر کشور و نفرت دیگر طوایف سوریه از آنها اشاره کردیم،‌ تأکید نمودیم که ریختن خون‌ آنها، تعرض به زنان آنها،‌ کشتن کودکان آنها و حمله به محل سکونت‌شان مجاز و حلال است و همه طوایف در سوریه می‌‌خواهند که از دست آنها خلاص شوند.

شيخ "محمد بديع موسى" که هم‌اکنون در عربستان سعودی تدریس می‌‌کند در دهه هشتاد و نود ميلادي یکی از مشایخ منطقه "المیدان" در دمشق و یکی از اعضای جماعت اخوان‌المسلمون سوریه و البته فعال در شاخه نظامی آن بود که در آن دوره به "الطليعة الإسلامية" معروف شده بود، و هم اکنون یکی از اعضای "مجلس شوراى" جماعت است، اما نامی از وی برده نمی ‌شود.

وی در محضر شيخ "حسن حبنكة الميداني" تحصیلات خود را تکمیل کرد که معروف است در دهه شصت فتوای حلال بودن همبستر شدن پدر با دختر را در مواقع ضرورت صادر کرد و در این ارتباط توضیح داد که نیازها و ضرورت ‌ها موانع و محارم را از پیش رو برمی دارد و کسی که درختی را می ‌کارد بیش از هرکس دیگری مجاز است از میوه آن استفاده کند و این فتوای معروفی که در دهه شصت سرو صدای بسیاری نیز به پا کرد.

پس از آغاز ناآرامی‌ های سوریه به بهانه بهار عربی محمد بدیع موسی به مزدور گیری از میان سعودی‌ ها و سوری ‌های مقیم عربستان و با هماهنگی با "عدنان عرعور" آنها به سوریه اعزام و پول ‌ها و اموال زیادی را برای معارضان سوری جمع‌ آوری کرد.

پس از آن نیز با هماهنگی شيخ "احمد الصياصنة" در درعا به کمک به اصطلاح اسلام‌ گرایان این منطقه "كتيبة العمري" و در منطقة حوران " كتایب المعتز بالله" را تشیکل داد که در این اواخر پل "خربة غزالة" و پیش از آن تعدادی از برج‌ های خطوط ارتباطی این منطقه را تخریب کرده و از بین برد.

ارتش آزاد سوریه نیازی به فتواهای مشایخ و مفتی‌ های خود ندارد، چون به لطف خون و خونریزهای "محمد فاروق طيفور" معاون "برهان غليون" در "شورای ملی" و "على رياض الأسعد" و گردان‌ های تحت فرمان او و همچنین "جبهه یاری اهل شام" خود به فتوای ابن تیمیه عمل می‌‌کنند.

جماعت اخوان المسلمون سوریه طی دهه هشتاد به طور رسمی به فتوای ان تیمیه عمل کرد و تاکنون نیز به فتواهای وی عمل کرده و می‌کنند.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/125891/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA]منبع[/url]

=============

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
در جنگ های آتی می بینیمشون!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب مولتكه
1-گزارش مذكور كوفي عنان مربوط به اواخر فروردين ماه است كه اجراي طرح پيشنهادي سازمان ملل به تازگي آغاز شده بود.
در ضمن ارتش سوريه بارها متذكر شده است كه در صورت بازگشت تروريستها به مناطق تخليه شده مجددا براي سركوب آنها مراجعت خواهد كرد.
2-به سوال دوم درباره غرض حمله صهيونيستها به لبنان و غزه تعمدا جواب نداديد.
3-عمليات اصلي با هدف پاك سازي نهايي حمص در هفته آخر فوريه شروع شد و تا پيش از آن نيروهاي ارتش با محاصره شهر از تروريستها مي خواستند كه با تحويل دادن اسلحه خود از شهر خارج شوند و به حملات خمپاره اي آنها با شليك توپخانه پاسخ مي دادند
شرح بيانيه هاي نظامي اين دوره در سايت رسمي ارتش سوريه موجود است.
4-در گزارش سايت رويترز تعداد تلفات 9000 اعلام شده كه با توجه به غيرنظامي تلقي كردن تروريستها در چنين گزارشاتي به آمار تخميني بنده نزديك است.
5-كل جمعيت حما در آن دوره 40 هزار نفر بوده است ؟! درباره اعدام طاغوتيان و منافقين اول انقلاب هم بسان افسانه هلوكاست 6 مليون نفري از اين دست آمارهاي متحيرالعقول فراوان است.
6-آدرس سايت رسمي بنياد كارتر: http://www.cartercenter.org/index.html
اين مركز هم همچون ساير محافل غربي از نظر حقير چندان اعتباري ندارد و به صورت ضمني و غيرمستقيم در پي منافع نامشروع امپرياليسم غربي است. اشاره به آن هم از باب اعتماد شما به منابع غربي مي باشد.
7-به هر حال اگر رژيم سوريه دشمن خوني كردهايش بود اوجالان حداقل براي حفظ وجهه خود از آن فاصله مي گرفت و به رفاقت با اسدها مباهات نمي كرد.
8-دوست عزيز [b]در عراق و كشمير و پاراچنار پاكستان هم سركوب انقلاب مردمي از طرف رژيم علوي باعث تعدي وهابيهاي وحشي و جنايتكار به جان و مال و ناموس شيعيان و در كل هر كه همچون آنها نينديشد شده ؟ نه خير دوست عزيز حضور اين جماعت در نوك پيكان ضد اسد واضح ترين دليل است بر اين مهم كه در سوريه از انقلاب ضد ديكتاتوري خبري نيست و مجددا با طالبان سازي محور غربي سعودي مواجهيم و سر حمايت ما از اسد هم در همين نكته نهفته است.علماي دربار سعودي هم خود حمالة الحطب آتش اين فتنه اند اميد به آنها براي جلوگيري از خونريزي پناه بردن به مار غاشيه از ترس عقرب جرار است. [/b]
9-ولش كن نخواستيم.
10-اتفاقا بزرگترين اشتباه قذافي جنايتكار پس از سازش با امريكاي جهانخوار و دست كشيدن از برنامه هسته اي و موشكي همين توقف پيش روي به سوي بنغازي براي پيش گيري از حمله ناتو بود.
پس مشخص شد كه هنوز وهابي جماعت را نشناخته ايد. icon_wink[/quote]
1-آقاي عنان همين امروز اعلام كرد طرحش ناكام مونده و مقصر اصلي هم دولت سوريه است.روز 25 آوریل یعنی ده روز بعد از ضرب الاجل.
2-تعمدي در كار نيست و جناب مصطفي بارها و بارها ماهيت جنگ 33 روزه و غزه را كه من هم كاملا با ايشان هم نظرم تشريح كرده.مي توانيد بخوانيد.
3-در مورد اين كه گلوله باران شديد از 3 فوريه شروع شد شكي نيست.در هفته آخر هجوم گسترده زميني شروع شد.مقاله ای را گفتم خواندید؟
4-سازمان ملل گفته civilian.اگر نمي دانید این کلمه یعنی چه به دیکشنری مراجعه بفرمایید.
5-با شمایی که این واقعیت تاریخی را هم قبول ندارید و روی یک و دوش بحث می کنید روی این مساله دیگر حرفی ندارم.قضاوت با منصفین.خیر برادر حما یک دهات صد نفره بود.جناب اسد هم فقط اوباش !! را سرکوب کرد.اصولا مگر می شود کسی که ما دوستش داریم کار بدی بکند؟!!
6-هر منبعی که امارش معتبر باشد چه شرقی و چه غربی را قبول دارم.
7-صدام هم دشمن خونی کردها بود ولی برخی احزاب کرد مصلحتا گاهی برای اهدافشان با او متحد می شدند.قضیه های زیادی درباره همین کشور خودمان هم در این باره هست که لازم نمی بینم حرفی بزنم.
8-در مورد عراق هم قبلا بحث کرده ام.می توانید در پست هایم ببینید.درگیری های طایفه ای در پاکستان را هم با انقلاب مردم سوریه قاطی نفرمایید.کسی هم از عربستان حرف نزد.تا الازهر و افرادی مثل شیخ قرضاوی هستند نیازی به عربستان نیست.
9-آخرش ما نفهمیدیم این (( بیداری اسلامی )) چه بود.حالا انقلاب مردم لیبی را هم که کردید تروریسم و وهابی گری.البته که انقلابیون مصر و تونس هم به دلیل حمایت از انقلاب سوریه وهابی هستند.اصلا همه دنیا وهابی هستند سوای حزب الله لبنان و شما!!
ضمنا جناب قذافی از روی میلش عقب نشینی نکرد بلکه با دادن تلفات سنگین و تحت بمباران شدید عقب کشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.