death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[center][color=#ff0000][size=5]تحلیلگر العربیه: دخترانمان را به‌اسیری به قم می‌برند![/size][/color][/center]

"کارشناس" و تحلیلگر شبکه سعودی العربیه در واکنش به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در برابر تروریست‌های چندملیتی، "غفلت" اعراب را به باد انتقاد گرفت و گفت: به خدا ماندن اسد، پیروزی ایران است و اگر ایران پیروز شود، شیوخ عرب را با چوب می رانند و دختران ما را به اسیری به قم می برند!

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم؛ "صالح القلّاب" در برنامه ای با موضوع سوریه در شبکه سعودی العربیه حضور یافته بود، در حالی که نمی توانست خشم خود را از پیروزی‌های پی‌درپی ارتش و مردم سوریه بر تروریست‌های تکفیری پنهان کند، فریاد بر آورد که "بعضی ها هنوز نمی دانند که ماندن اسد یعنی چه. هنوز نفهمیده اند که ماندن اسد، پیروزی ایران است".

تحلیلگر اردنی در ادامه مدعی شد که «ایرانی‌ها در این معرکه بزرگ، می خواهند انتقام قادسیه و ذی‌قار را بگیرند و عرب‌هایی که موضوع را شوخی گرفته اند و سرشان را زیر برف کرده‌اند و خودشان را پشت "انگشتشان" پنهان می‌کنند، روزی می‌رسد که یا سر از تنشان جدا می‌شود و یا ایرانی‌ها گوششان را می گیرند و او را از آغوش همسرشان جدا می کنند و به اسیری به قم می برند»(!)

صالح قلّاب، وزیر پیشین اردنی و نماینده چهار دوره در مجلس سنای این کشور است که ریاست رادیو و تلویزیون اردن را هم بر عهده داشته و اکنون یکی از نویسندگان روزنامه های وابسته به سعودی ها از جمله الشرق الاوسط است و به دشمنی با ایران شهرت دارد.

[url="http://www.yjc.ir/fa/news/4784282/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF"]http://www.yjc.ir/fa...ی-به-قم-می‌برند[/url]

[center]
[color=#ff0000][size=5]داستان حلب، شهری که «انقلاب نکرد، انقلاب به آن تحمیل شد» - بخش اول
نپیوستن حلب به شورش علیه نظام تا یورش گروه‌های تروریستی به آن

معارضان درباره حلب می‌گویند، این شهر «انقلاب نکرد، بلکه انقلاب به آن تحمیل شد». شهری که 2 سال است، در تصرف گروه‌های مسلح بیگانه است و انتظار می‌رود، با پیروزی‌های اخیر ارتش در جنوب سوریه، به زودی شاهد تحولات میدانی مهمی باشد.[/size][/color][/center]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، با پیروزی‌هایی که ارتش سوریه در روزهای اخیر در جنوب سوریه از جمله شهر «یبرود» به دست آورده و ادامه این پیروزی‌ها جهت پاکسازی کامل منطقه «القلمون» به نظر می‌رسد که گروه‌های تروریستی دیگر جایی در جنوب سوریه نداشته باشند.

به همین منظور و همان طور که در خبرهای روز گذشته آمده و ذکر شده بود که گروه‌های مسلح در حلب حملاتی را آغاز کرده و حتی کاخ دادگستری حلب را تصرف کرده‌اند، انتظار می‌رود، حلب و ریف آن طی روزهای آینده شاهد تشدید درگیری‌ها برای جبران شکست که نه سرپوش نهادن بر شکست یبرود باشد.

مطلب زیر نگاهی به دو سال اشغال «حلب» به دست گروه‌های تروریستی مسلح و جدیدترین وضعیت آنها در این شهر و ریف آن دارد:

«حلب انقلاب نکرد، بلکه انقلاب به آن تحمیل شد»!!، این گفته یکی از سرکردگان گروه‌های مسلح بود که پس از ورودش به همراه دیگر گروه‌های مسلح به حلب در ماه رمضان یا به عبارت رساتر 20 ژوئیه 2012 میلادی در قالب حمله‌ای که بر آن نام «نبرد فرقان» را گذاشته بودند، آن را بیان کرد.

در این عملیات گروه‌های تروریستی مسلح که مهمترین آنها را «گردان التوحید» و «گردان الفتح» تشکیل می‌داد، از ریف شمالی حلب وارد شهر حلب شدند و کوی «مساکن هنانو» را اشغال کردند تا از آنجا نفوذ به برخی از کوی‌های شرقی حلب را آغاز کنند و به دنبال آن طی روزهای بعد این کوی‌ها نیز تصرف شدند.

همزمان با این عملیات‌ها شاهد ظهور گروه‌های مسلحی در برخی از کوی‌های غربی و جنوبی شهر حلب نیز بودیم تا به این طریق گروه‌های مسلح اغلب مناطق جنوب شرقی و شمال شرقی را تصرف کنند و از آن زمان تاکنون شهر حلب به دو بخش تقسیم شود و حد فاصل بین این دو بخش گذرگاه «بستان القصر» باشد که تاکنون هم وجود دارد.

از زمان آغاز بحران سوریه در 15 مارس سال 2011 میلادی حلب منطقه‌ای سخت و دشوار برای معارضان به شمار می‌آمد. چون از همان ابتدا ساکنان این شهر موضع خود را در قبال حوادث جاری در سوریه اعلام کرده و ترجیح دادند نه به خیابان‌ها بریزند و نه دست به تحصنی بزنند، تا به این ترتیب صراحتا اعلام کنند که همراهی با معارضان و «انقلاب» آنها نخواهند داشت.

در این برهه از زمان شهر حلب شاهد ورود آوارگان سوری از ریف ادلب در شمال غربی سوریه بود که به شدت تحت تاثیر حملات گروه‌های مسلح قرار داشت، این آوارگان را اهالی مناطقی مانند «صلاح الدین»، «الصاخور»، «طریق الباب» و «الشعار» جای دادند، اما در عین حال این مناطق نیز شاهد تحرکاتی مردمی و نه مسلحانه مانند تظاهرات‌های متفرقه و پراکنده بود که به هیچ وجه نشان نمی‌داد، حلب به میدان درگیری‌های سخت و کشنده تبدیل شود.

یکی از اهالی منطقه «الشعار» که هم اکنون تقریبا منطقه‌ای خالی از سکنه است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره رخ دادهای آن روزها می‌گوید: تحولات جاری در استان‌های دیگر را به دقت زیر نظر داشتیم. خشونت‌ها در درعا و حمص و ادلب تشدید می‌شد، اما حلب زندگی عادی خود را سپری می‌کرد و به پناهگاه و مامن آوارگان سوری مناطق متشنج تبدیل شده بود.

این شهروند حلبی ادامه می‌دهد: در آن زمان ریف حلب که با ترکیه هم مرز بود، نیز ناآرام و متشنج بود و این موجب شده بود تا کوی‌ها و مناطق حلب که در نزدیکی ریف حلب بودند، بیش از پیش پذیرای آوارگان سوری باشد و از جمله این کوی‌ها، کوی صلاح الدین و مساکن هنانو و «السکن الشبابی» و «الإنذارات» بود تا پس از آن شاهد تحرکاتی مانند تظاهرات‌های محدود در این مناطق باشد، اما هر هفته که می‌گذشت، بر شدت و گستردگی تظاهرات‌ها و خشونت‌های اعمال شده در آنها افزود می‌شد، تا به این ترتیب سلاح‌ها در دست تظاهرات کنندگان شروع به نمودار شدن کردند و پرچم‌های بیگانه و غربیه بالا رفتند و یکباره مشاهده شد که تظاهر کنندگان خواستار ورود «گردان التوحید» به حلب شدند.

در ابتدا تصور بر این بود که این شعارها با هدف جلب توجه رسانه‌ها صورت می‌گرفت، اما اوضاع به گونه‌ای در حلب پیش رفت که نشان داد، برای این شهر از قبل برنامه‌ها ریخته شده که مهمترین آن نفوذ در دستگاه‌های امنیتی این شهر بود که مهمترین آن خیانت سرلشکر «محمد المفلح»، رئیس دایرن امنیت نظامی حلب بود که مسئول مستقیم ورود افراد مسلح به کوی صلاح الدین پیش از فرار به ترکیه و هلاکت در مرزهای این کشور بود.

اشغال و غافلگیری

در سومین دهه ژوئیه سال 2012 میلادی گروه‌های تروریستی مسلح از ریف شمالی حلب وارد این شهر شدند و با اشغال کوی «مساکن هنانو» بر آن تسلط پیدا کردند تا از آنجا راه کوی «الصاخور» و پس از آن «طریق الباب» و بعد «الشعار» و «المیسر» و «باب النیرب» را پیش گیرند و با تصرف آنها در بخش قدیمی شهر نفوذ کنند و به مناطق «السکری» و «صلاح الدین» و «سیف الدوله» برسند.

«واقعا غافلگیر شده بودیم» این سخن یکی از اهالی شهر حلب است. وی می‌افزاید: در آن زمان حلب خالی از هرگونه حضور نظامی ارتش سوریه بود و اگر در این خصوص حضوری مشاهده می‌شد، در برخی موانع و پست‌های ایست و بازرسی شمال و جنوب شهر بود که خیلی زود سقوط کردند تا انهدام اولین تانک ارتش سوریه در شهر حلب در منطقه «مساکن هنانو» به ثبت برسد که اصولا منطقه‌ای نظامی بود که پس از محاصره یک مانع نظامی که در آن 3 دستگاه تانک وجود داشت، صورت گرفت.

عناصر مسلح پس از انهدام آن تانک از آن فیلمبرداری کرده و آن را در پایگاه‌ها و رسانه‌های مختلف منتشر کردند، دیدن این صحنه‌ها برای مردم بسیار نامانوس و غریب بود. در آن زمان در حلب تنها 2 هزار نیروی امنیتی و محافظ نظام وجود داشت که مسئول آرام کردن تظاهرات و راهپیمایی‌ها در مناطق مختلف حلب و ریف آن بودند و بخش قابل توجهی از آنها در حین آرام کردن این تظاهرات و راهپیمایی‌ها به قتل رسیده بودند.

گروه‌های مسلح تروریستی از غافلگیری که نیروهای امنیتی حاضر در حلب به آن دچار شده بودند، استفاده و مراکز پلیس در نقاط مختلف شهر را که تصرف کرده بودند، محاصره کردند تا پس از تصرف این مراکز عناصر پلیس و افسران آنها را اعدام کردند و برخی از آنها را کیلومترها بر زمین کشیدند تا پس از آن نوبت به شیوخ عشایر و شخصیت‌های برجسته و بزرگ شهر برسد که ابتدا شکنجه و سپس اعدام شوند و بالطبع تمام این جنایات با تصویربرداری و عکسبرداری و سپس انتشار و پخش آنها همراه بود.

ادامه دارد..

[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921229001109"]http://farsnews.com/...=13921229001109[/url]
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هاموی از کجا اورده حزب‌الله ؟؟؟؟

ارتش لبنان از اینا داره؟؟ اونوقت همینجوری میده دست حزب‌الله؟ عجب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='basijee' timestamp='1395346699' post='370784']
مثل اینکه اشتباه برداشت کردید.

شهدای زیر بیست سال بین شهدای حزب الله انگشت شمار هستند، اکثرا شهدای حزب الله در سوریه توی دهه سوم زندگی شان به شهادت رسیدند و غالبا هم متاهل بودند.
[/quote]
بنده هم متوجه هستم .این سخن هم طعنه ای بود به حرفای اون سردار که گفته ما جوونای 18 ساله می خوایم که برن خودشونو دشمن باهم بترکونن نه افراد سن بالا. وگرنه ما چاکر تک تک بچه حزب اللهیا هستیم از کوچیک تا بزرگش.
به امید پیروزیشان در سوریه و آزادسازی جولان و ... :rose: :rose: :rose:
  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]مشکل این تیربار این است که چون ثابت است بهترین هدف برای طرف مقابل میشه... خرجش یه کنکورسه...[/right]
[right]علاوه بر این که این سیستم چرخش، هیچ وقت سرعتش به سرعت چرخش و فرمان توسط شخص نمی‌رسه...تا بیاد روی هدف متمرکز بشه دخلش اومده[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]خبرنگار فارس از دمشق گزارش می‌دهد:
عملیات آزادسازی 15 ساعته قلعه الحصن و برافراشتن پرچم سوریه بر بلندای آن+فیلم[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه عملیات خود در استان حمص در حالی قلعه تاریخی «الحصن» را به طور کامل از وجود گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح پاکسازی کردند که این عملیات چند ساعت بیشتر طول نکشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته و در ادامه عملیات خود در استان حمص درحالی قلعه تاریخی «الحصن» را به طور کامل از وجود گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح پاکسازی کردند که این عملیات چند ساعت بیشتر طول نکشید و در جریان آن موفق شدند، ده‌ها تروریست را به هلاکت برسانند که در بین آنها «ابو سلیمان المهاجر»، سرکرده این تروریست‌ها نیز مشاهده می‌شد.

همچنین در این عملیات ده‌ها عنصر مسلح نیز زخمی و شمار زیادی نیز به زادگاه خود لبنان فرار کردند، چراکه شهرک الحصن از جمله مناطقی بود که تحت تسلط و کنترل عناصر تکفیری لبنانی وابسته به گروه موسوم به «جند الشام» قرار داشت که اغلب آنها از اهالی منطقه «عکار» و شمال لبنان هستند.

در خصوص عملیات آزاد سازی قلعه الحصن منابع میدانی سوری تاکید می‌کنند که این قلعه تنها ظرف 15 ساعت به تصرف ارتش سوریه درآمد که تاریخ عملیات‌های نظامی رکوردی چشمگیر به شمار می‌آید.

ارتش سوریه برای آزاد سازی این قلعه عملیات خود را از بعد از ظهر روز چهارشنبه گذشته آغاز کرد و در حوالی ساعت 21 چهارشنبه بود که حدود 400 تروریست که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند، مقابله با ارتش سوریه را رها کرده و به سمت خاک لبنان پای به فرار گذاشتند.

این درحالی است که دیگر واحدهای ارتش سوریه با نصب کمینی در مسیر فرار آنها و به طور مشخص در شهرک مرزی «عناز» ده‌ها نفر از آنها را کشته و زخمی کردند.

همچنین 3 کمین دیگر در بزرگراه حمص – طرطوس، در مسیر شهرک «المزرعه» و در نزدیکی رود مرزی «الفاصل» توسط نیروهای ارتش سوریه نصب شده بود که طی آن نیز ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.

آمارهای به دست آمده تاکید می‌کند که در عملیات آزاد سازی قلعه الحصن دست‌کم 100 فرد مسلح کشته شدند و پس از پاکسازی این قلعه تاریخی از عناصر مسلح پرچم سوریه بر بلندای آن به اهتزاز درآمد.

با آزاد سازی الحصن ارتش سوریه عملیات خود را برای آزاد سازی شهرک الحصن ادامه می‌دهد که آخرین دژ و پناهگاه گروه‌های تروریستی در ریف غربی حمص شمرده می‌شود و تسلط بر آن راه گروه‌های مسلح و تروریست‌ها به مرزهای لبنان را می‌بندد.[/font]

کلیک کنید
[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930101001116"]http://farsnews.com/...=13930101001116[/url][/font]


[center][size=5][color=#FF0000][font=tahoma,geneva,sans-serif]ارتش سوریه کنترل شهرک «راس العین» را در دست گرفت

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند کنترل شهرک «راس العین»، در منطقه القلمون را بدست بگیرند.[/font][/color][/size][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، در ادامه عملیات‌ ارتش سوریه منطقه استراتژیک القلمون در ریف دمشق، واقع در جنوب سوریه، واحدهای ارتش سوریه موفق شدند، شهرک «راس العین» را تصرف و آن را از عناصر مسلح پاکسازی کنند.

عملیات ارتش سوریه برای آزاد سازی شهرک راس العین از روز گذشته آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، ظرف یک روز این شهرک را تصرف کنند.

روز گذشته نیروهای ارتش سوریه شهرک «راس المعره» را نیز آزاد کرده بودند. هم اکنون عملیات‌های ارتش سوریه بر آزاد سازی شهرک «فلیطه» متمرکز است.

[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930101001102"]http://farsnews.com/...=13930101001102[/url][/font]

[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]ظرف ساعات آینده انجام خواهد شد:
عملیات تصرف «مخزن تسلیحات» تروریست‌ها در غرب سوریه یا آزادسازی «عسال الورد»[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]اطلاعات به دست آمده تاکید می‌کند که ارتش سوریه ظرف ساعات آینده عملیات تصرف «مخزن تسلیحات» تروریست‌ها در غرب سوریه یا آزادسازی شهرک «عسال الورد» را آغاز خواهد کرد.
خبرگزاری فارس: عملیات تصرف «مخزن تسلیحات» تروریست‌ها در غرب سوریه یا آزادسازی «عسال الورد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ساعات آینده شاهد حملات سنگین و گسترده ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه غرب این کشور خواهد بود که هم اکنون 98 درصد آن در تصرف و کنترل ارتش سوریه است که منطقه القصیر، منطقه ریف تلکلخ، منطقه ریف غربی حمص و منطقه استراتژیک القلمون را در بر می‌گیرد.

به این ترتیب ارتش سوریه مناطق مرزی این کشور با لبنان را در کنترل داشته و امنیت آنها را تامین کرده است.

براساس اطلاعات میدانی به دست آمده ارتش سوریه ظرف ساعات آینده عملیات خود برای آزاد سازی شهرک «عسال الورد» را آغاز خواهد کرد که با آزادی آن ضربه مهلکی به گروه‌های مسلح در منطقه القلمون وارد می‌شود، چراکه این شهرک در نزدیکی مرزهای لبنان و به ویژه بعلبک واقع شده است.

این اطلاعات تاکید می‌کنند که شهرک عسال الورد تا پیش از آزاد سازی شهر «یبرود» مهمترین و اصلی‌ترین راه ارتباطی یبرود و شهرک «رنکوس» به شمار می‌آمد و این 3 منطقه یعنی رنکوس، یبرود و عسال الورد، مثلث نظامی منطقه را تشکیل می‌دادند.

همچنین این اطلاعات بر این امر تاکید دارند که گروه‌های مسلح این منطقه را به عنوان انبار و مخزن تسلیحاتی خود و همچنین منطقه جایگزین در صورت سقوط هر یک از مناطق رنکوس و یبرود به شمار می‌آوردند.

در واقع می‌توان گفت که شهرک عسال الورد منطقه حمایت و پشتیبانی لجستیکی و نقطه ارتباط و تماس بین گروه‌های مسلح و همچنین مخزن و انبار تسلیحات نظامی آنها را تشکیل می‌داده و تروریست‌ها به عنوان منطقه جایگزین در صورت سقوط یبرود نگاه می‌کنند.

افزون بر اینکه اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که ده‌ها سرکرده گروه تروریستی و عنصر مسلح که از یبرود و راس العین و مناطق اطراف با آغاز عملیات ارتش سوریه در این مناطق، فرار کردند، راهی این شهرک شدند که ایستگاه و مرکز فرماندهی و عملیاتی برای آنها شمرده می‌شود.

به همین دلیل باید شهرک عسال الورد را مهمترین پایگاه و نقطه دفاعی شهرک رنکوس به شمار آورد و به همین دلیل نیروهای مسلح و ارتش سوریه درصدد پیشروی همزمان به سمت رنکوس جهت تصرف آن، پیشروی خود به سمت شهرک عسال الورد و روستای «الصرخه» در نزدیکی آن را نیز آغاز کند تا به این ترتیب با تصرف این مناطق امنیت کامل مناطق غربی سوریه تامین شود.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930101001118[/font]


[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]نبرد القلمون وارد مرحله سرنوشت ساز شده است +فیلم[/font][/size][/color][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]ارتش سوریه عملیات آزادسازی منطقه القلمون را به 3 مرحله تقسیم کرد که تاکنون 2 مرحله آن با موفقیت پشت سر گذاشته شده و روزهای آینده شاهد اجرای مرحله سوم آن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، کنترل مرزهای سوریه و لبنان با تشدید بحران سوریه و گسیل شدن تروریست‌ها از مناطق مرزی لبنان به سوریه، یکی از مهمترین اولویت‌های نظام و ارتش سوریه را تشکیل می‌داده است.

به همین منظور ارتش سوریه تامین امنیت و کنترل مرزهای لبنان را در 2 مرحله پس از عملیات القصیر و ریف آن پیاده کرد و طی آن موفق شد، بر شهر القصیر و ریف آن تسلط پیدا کند.

با تسلط ارتش سوریه بر القصیر و ریف آن شاهد فرار گروه‌های تروریستی از این 2 منطقه به سمت دو ریف حمص و ریف غربی دمشق بود که به کوه‌های «القلمون» معروف است.

در این بخش بود که مرحله دوم عملیات تامین امنیت مرزهای سوریه و لبنان آغاز شد که پاکسازی منطقه القلمون را شامل می‌شد. به حیث ساختار جغرافیایی منطقه که کوهستانی و ناهموار است، نبرد آزاد سازی القلمون به 3 مرحله تقسیم شد.

- مرحله اول نبرد القلمون در پیشروی ارتش سوریه از منطقه القصیر به سمت مناطق و شهرک‌های «قاره»، «دیر عطیه»، «نبک» و «الجراجیر» نمود پیدا کرد که رهاورد آن تثبیت اوضاع و بازگرداندن امنیت در این مناطق تا مرزهای منطقه «مزارع ریما».

- مرحله دوم عملیات‌ ارتش سوریه پس از 2 ماه استراحت و تجدید قوای ارتش سوریه و پشت سر گذاشتن سرمای زمستان، حدود 10 روز قبل آغاز و طی آن نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، کنترل «یبرود» را در دست گیرند.

مرحله دوم عملیات آزاد سازی منطقه القلمون با تسلط ارتش سوریه بر روستاهای اطراف یبرود و مزارع و قسطل و السحل و بلندی‌های القطری و الکویتی و قطع ارتباط راه امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح از این مناطق به «عرسال» لبنان و بالعکس آغاز شد تا پس از آن با آزاد سازی شهر استراتژیک «یبرود»، 3 شهرک «راس العین» و «راس المعره» و «فلیطه» آغاز شود که 2 شهرک اول آزاد شده و عملیات در فلیطه ادامه دارد و تروریست‌های مسلح در این مناطق با 3 گزینه مواجه هستند، مرگ، تسلیم یا فرار به سمت «عرسال» در لبنان و شهرک‌های «عسال الورد» و «رنکوس».

- در واقع باید گفت، آزادسازی شهرک‌های «عسال الورد» و «رنکوس» مرحله سوم یا سرنوشت ساز نبرد القلمون در ریف دمشق است.

این درحالی است که اطلاعات موجود نشان می‌دهد، گروه‌های مسلح مستقر و فعال در منطقه «الزبدانی» ترجیح داده‌اند تا به روند آشتی‌های ملی و مصالحه‌های جاری در مناطق مختلف ریف دمشق ملحق شوند تا به این ترتیب نتیجه به دست آمده از عملیات‌های ارتش سوریه در منطقه القلمون انتشار و استقرار واحدهای ارتش سوریه بر 260 کیلومتر از مرزهای لبنان و سوریه باشد که شمال تا غرب لبنان از رود العریضه در نزدیکی تلکلخ و مقابل دشت خالد العبودیه تا ریف جنوبی حمص با تسلط بر «قلعه الحصن» و همچنین انتشار و استقرار آن در القصیر و ریف آن تا ریف غربی دمشق یا همان القلمون باشد.

البته روند فرار عناصر مسلح به لبنان موجب شده تا کارشناسان تاکید کنند که فشار این گروه‌های در داخل لبنان به ویژه در منطقه کوه‌ «اکروم» در شمال و همچنین برخی گذرگاه‌های شرق عرسال و جنوب شرقی شهرک «الطفل» افزایش یابد.

فیلم زیر نحوه پیشروی ارتش سوریه طی 3 مرحله عملیات فوق را نشان می‌دهد.

کلیک کنید
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930101001117[/font]
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله افراد مسلح به یک ایست بازرسی در ترکیه به کشته شدن یک ژاندارم ،یک پلیس و یک شخص غیر نظامی منجر شد. مهاجمین سه نفر بودند که قصد ورود به عمق ترکیه را داشتند که در استان نزذیک به مرز گرفتار این ایست شدند . بعد از تعقیب دو نفر از مهاجمین زخمی دستگیر شدند و فرد سوم فرار کرد . افراد از اتباع اروپایی بودند .
مقبره شاه سلیمان در خاک سوریه رسماً خاک ترکیه محسوب می شود و توسط بوردو برلی ها محافظت می شود . مقامات ترک گفته اند که حمله به مقبره حمله به خاک ترکیه است و نسبت به ان بی تفاوت نخواهند بود.
کلیچدار اغلو رهبر حزب اصلی مخالف دو روز پیش از احتمال عملیات نظامی در سوریه گفته بود و از ستاد مشترک نیروهای مسلح ترک خواسته بود وارد این بازی ها نشوند
  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در لاذقیه

الان درگیریها شدید در نقطه ال45 و کوه نسر

نیروهای ارتش سوریه تعدادی از غیر نظامی ها و مدافعان پاسگاهها ی مرزی رو آزاد کردن . ارتش منطقه صخره رو باز پس گرفته

شمار شهدای 13 نفر بوده شامل 4 غیر نظامی و 9 نظامی و 40 زخمی

سوریها گفتن نیروهای ترک به روند عقب کشیدن مجروح های تروریست ها در لاذقیه به داخل خاک ترکیه کمک می کنند

رادارهای اس ای 17 سوریه به جنگنده اف 16 ترک که به مرز در لاذقیه نزدیک میشد هشدار داده

نیروهای نظامی بیشتری ارسال شده .
---------------
موقعیت منطقه کسب والصخره و محورهای حمله امروز تروریستها (با فلش قرمز ) + موقعیت منطقه ای از ترکیه که گفته شده از محورهای حمله به کسب در سوریه بوده

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1979309_722733097747791_1874489405_o.jpg[/img]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/Copy_of_10010140_722763461078088_750046876_o.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_Copy_of_10010140_722763461078088_750046876_o.jpg[/img][/url]

اجساد به جا مانده از تروریستها
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1506567_285655318260316_1486893451_n.jpg[/img]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1239653_285655294926985_1752560199_n.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_1239653_285655294926985_1752560199_n.jpg[/img][/url] ویرایش شده در توسط aminor
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اگه جای ارتش سوریه و حزب الله بودم مانند یبیرود و .. که یک طرف را برای فرار تروریستا باز گذاشتن در عسال الورد و رنکوس باز نمیزاشتم همشونو تا آخرین نفر نفله میکردم یک جورایی شده لونه زنبور . درسته که خیلی مقاومت میکنند و شاید چند وقتی طول بکشه ولی چون تعداد زیادی دارند وتقریبا انبار مهماتشونم هست .هر طور شده شهر را روی سرشون خراب میکردم و حتی یک نفر اسیر هم نمی گرفتم . مخصوصا الان که روحیه ارتش خیلی بالاست و از اون طرف تروریستا در شرایط روحی بدی قرار دارند .تا نظر دوستان چی باشه ؟؟؟؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminor' timestamp='1395425073' post='370907']
در لاذقیه

الان درگیریها شدید در نقطه ال45 و کوه نسر

سوریها گفتن نیروهای ترک به روند عقب کشیدن مجروح های تروریست ها در لاذقیه به داخل خاک ترکیه کمک می کنند

رادارهای اس ای 17 سوریه به جنگنده اف 16 ترک که به مرز در لاذقیه نزدیک میشد هشدار داده
[/quote]

دیگه اردوعان به سیم آخر زده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

سزار جان ، قبلا بحث این مورد شده

نیرویی که انگیزه ای برای فرار نداشته باشه عملا تا آخرین قطره خون ش براساس تجربه تاریخ نگاری نظامی خواهد جنگید درحالیکه وقتی تو براش یک وسوسه برای زنده ماندن میزاری دقیقا مانند القصیر و یبرود ... عملا دست برتر با تو هست چون :

نیروی مقابل تو ، در فکر فقط مقاومت نیست ... !

یا حق
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نیرویی که انگیزه ای برای فرار نداشته باشه عملا تا آخرین قطره خون ش براساس تجربه تاریخ نگاری نظامی خواهد جنگید درحالیکه وقتی تو براش یک وسوسه برای زنده ماندن میزاری .................................عملا دست برتر با تو هست چون :

نیروی مقابل تو ، در فکر فقط مقاومت نیست ... ![/quote]

اینو سون تزو نگفته بود؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#ff0000][size=5]سوریه سازمان فضایی تاسیس کرد
ایرنا - دولت سوریه تصمیم گرفته است یک آژانس فضایی برای اجرای طرح های پژوهشی علمی تاسیس کند.[/size][/color][/center]


تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ˈساناˈ، هیات دولت سوریه طرحی را برای ایجاد آژانس فضایی سوریه تصویب کرده که هدف آن کاربرد فناوری فضایی برای فعالیت های اکتشافی و مشاهده زمین است.

به گزارش سانا، دولت سوریه امیدوار است که از این فناوری در خدمت توسعه و پیشرفت این کشور استفاده شود.

با توجه به درگیری های سه سال گذشته که به اقتصاد این کشور آسیب رسانده است، تردیدهایی در باره چگونگی تامین بودجه این طرح جدید پژوهشی وجود دارد.

ˈوائل حلقیˈ نخست وزیر سوریه اعلام کرده بود که جنگ، 31 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب رسانده که نزدیک به میزان تولید ناخالص داخلی این کشوراست.

http://www.asriran.com/fa/news/327238/%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.