death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[center][color=#ff0000][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]ادامه اعتراض‌های مردمی در استان اسکندرون
ضرب و شتم تروریست‌های زخمی/عذرخواهی اهالی از سوریه به‌دلیل دخالت‌ ترکیه[/font][/size][/color][/center]

اعتراض‌های مردمی در استان اسکندرون درحالی ادامه دارد که روز گذشته اهالی این استان تروریست‌های زخمی که درحال انتقال به بیمارستان بودند را مورد ضرب و شتم قرار داده و از مردم و ارتش سوری به دلیل دخالت‌های آنکارا عذرخواهی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، اعتراض‌ها به حمایت ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی در ریف لاذقیه به ویژه در استان اسکندرون ادامه دارد و اعتراض‌های اهالی طی روز گذشته به ضرب و شتم تروریست‌های زخمی منتهی شد.

در این ارتباط گزارش شده است که اهالی شهرک «حربیات» در استان اسکندرون روز گذشته تظاهراتی را در حمایت از ارتش و نظام سوریه و علیه دخالت‌های مستمر دولت ترکیه در امور داخلی سوریه به ویژه حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری برگزار کردند.

این تظاهرات و اعتراض‌ها در ادامه به یورش اهالی شهرک حربیات به آمبولانس‌هایی منتهی شد که درحال انتقال تروریست‌های زخمی از صحنه‌های درگیری در ریف شمالی لاذقیه به داخل خاک ترکیه بودند.

همچنین تظاهر کنندگان راه آمبولانس‌هایی را که از منطقه کسب به انتاکیه در تردد بودند را سد کرده و تروریست‌های زخمی موجود در این آمبولانس‌ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، به گونه‌ای که بسیاری از آمبولانس‌ها مجبور شدند، مسیرهای تردد خود را به گونه‌ای تغییر دهند که از شهرک حربیات عبور نکند.

تظاهر کنندگان با تاکید بر اینکه بحران سوریه موضوعی داخلی است که به مردم و نظام این کشور مرتبط می‌شود، تاکید کردند که در برابر دخالت‌های اردوغان در امور داخلی سوریه ایستادگی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که مزدوران اردوغان خاک شهرک آنها را برای تردد جهت تجاوز و تعدی به مردم سوریه مورد استفاده قرار دهند.

اهالی شهرک خربیات این اقدامات و اعتراض‌ها را هدیه کوچکی از طرف خویش به ارتش و مردم سوریه دانستند و به خاطر امکانات اندکی که در اختیار دارند و به آنها اجازه نمی‌دهد، بیشتر از این مردم و ارتش سوریه دفاع کنند، عذرخواهی کردند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در جبهه ریف شمالی لاذقیه مناطق مختلف استان اسکندرون روزانه شاهد اعتراض‌ها و تظاهرات‌های مردمی به دخالت‌های دولت و ارتش ترکیه در امور داخلی سوریه است.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930112000432

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/n00095339-r-b-001-600x450.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/n00095339-r-b-000-600x450.jpg[/img]
  • Upvote 5
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff][b]هشدار دمشق نسبت به عملیات شیمیایی تروریست ها[/b][/color]

[img]http://t2.amedia.ir/images/docs/000221/221360/images/500x267xal-jaafari-from-geneva-750x400.png.jetiweb.ic.tnItMkYBC2.jpg[/img]

[b]« بشار الجعفری» نماینده دایم سوریه نزد سازمان ملل متحد هشدار داد که « گروه های تروریستی با هدف فراهم کردن زمینه اتهام زنی به سوریه قصد استفاده از سلاح شیمیایی را در منطقه جوبر ( حومه دمشق) دارند.[/b]

به گزارش ایرنا، الجعفری در گفت وگو با شبکه «روسیا الیوم» که در رسانه های لبنانی بازتاب وسیعی داشت، افزود: تماس های بین تروریست ها برای برنامه ریزی در این زمینه رصد شده است.

وی خاطرنشان کرد که[b] ۲۵ ماه مارس در دو نامه مشابه به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت[/b] توجه آنها را به دو موضوع بسیار مهم جلب کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: اولین موضوع اقدام سازمان های ویژه سوری در رصد و شنود تماس های تلفنی و بی سیم بین تروریست ها در منطقه جوبر در حومه دمشق است.

[u]الجعفری اظهار داشت: در یک تماس بی سیمی، یکی از تروریست ها می گوید که تروریست دیگری که « ابونادر» نامیده می شود برای توزیع سری تعدادی ماسک برای مراقبت از پیامد گازهای سمی اقدام می کند.

وی افزود: در یک تماس دیگر بین تروریست ها، یکی از آنها به نام « ابوجهاد» بر استفاده از گازهای سمی در منطقه جوبر تاکید می کند و خواستار استفاده عناصر تروریست در منطقه از ماسک های محافظ می شود[/u].

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: تروریست ها قصد دارند بار دیگر از گازهای سمی استفاده کنند تا زمینه را برای اتهام زنی به سوریه مانند آنچه در سال گذشته و درغوطه دمشق و قبل از آن درحلب اتفاق افتاد، فراهم سازند.

الجعفری خاطرنشان کرد: اطلاعاتی مهمتر و خطرناک تر از اینها ، فیلمی است که یک گروه تروریستی به نام « جبهه النصره» ۲۳ ماه مارس گذشته در صفحه خود در یوتیوب تحت عنوان « زلزله جبهه النصره برای فتح عدرا» منتشر کرد.

وی تصریح کرد: این فیلم مراحل آماده سازی برای انفجار پایگاه « سکر الکائن» را در منطقه عدرا در ریف دمشق نشان می دهد که تروریست های وابسته به جبهه النصره و القاعده در آن مستقر بوده و مرتکب جنایت وفساد می شوند.

نماینده سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: در این فیلم نشان داده می شود یک خودرو زرهی از نوع (بی ام بی) با ۷۰۰ کیلوگرم ماده منفجره تی ان تی و سیفور و یک خودرو دیگر با انواع مواد منفجره بمب گذاری می شوند.

[b]الجعفری گفت: مقصد خودرو زرهی و خودرو دوم که هدایت آنها را دو تروریست که « شامل الانصاری» و« ابوستیف الاردنی» خوانده می شوند، پایگاه سکر الکائن است که مخازن مواد شیمیایی در آن قرار دارد.[/b]

وی با ابراز تاسف از اینکه« اینجا چیزی به نام جامعه جهانی وجود ندارد»، افزود: ما دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت فرستادیم تا دولت هایی که همواره نگران خطر سلاح های شیمیایی هستند بر کشورهایی از جمله ترکیه ، عربستان سعودی و قطر که از تروریست ها حمایت و کمک همه جانبه می کنند، فشار بیاورند تا مانع اینگونه اقدامات تروریستی شوند.

نماینده سوریه در سازمان ملل، با تاکید بر اینکه « با این دو نامه مسئولیت ها اکنون برعهده شورای امنیت قرار دارد» ، خاطرنشان کرد: اکنون نهادهای مرتبط با سازمان ملل متحد، دبیرکل آن و سازمان منع سلاح های شیمیایی از تصمیم تروریست ها برای استفاده از سلاح های شیمیایی آگاهی دارند.

الجعفری با تاکید بر اینکه دستگاه های وی‍ژه سوری نیز به وظایف خود عمل می کنند، تصریح کرد: منطقه اکنون در محاصره قرار دارد، نیروهای نظامی به وظایف خود عمل می کنند و ما به عنوان دولت و نظام سوریه وظایف خود را در بهترین و کاملترین وجه انجام می دهیم اما اکنون موضوع ابعاد منطقه ای ، عربی و بین المللی پیدا کرده است.

پس از استفاده تروریستها از سلاحهای شیمیایی در سال گذشته و تلاش امریکا برای حمله نظامی به سوریه، دمشق پذیرفت تحت نظارت سازمانهای بین المللی این سلاحها را نابود کند و تاکنون، مقادیر فراوانی از آن از این کشور خارج شده است.

[url="http://alef.ir/vdcb08b5grhb5fp.uiur.html?221360"]http://alef.ir/vdcb08b5grhb5fp.uiur.html?221360[/url]

-------------------------------------------------------------------------

در تاریخ 13 فروردین 93 این خبر رو گذاشتم که اگه در روزها و هفته های آینده حمله شیمیایی ای چیزی تو سوریه اتفاق افتاد یه عده نیان بگن دولت سوریه کرده!
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ستون نظامی جبهه النصره برای مقابله با داعش...(خوراک IED هست)
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/h6jr7u.jpg[/IMG]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/sgbxb6.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/thumb_sgbxb6.jpg[/IMG][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/h0w8pp.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/thumb_h0w8pp.jpg[/IMG][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/fzfnmw.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/thumb_fzfnmw.jpg[/IMG][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/cppeo8.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/thumb_cppeo8.jpg[/IMG][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/89pkai.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/thumb_89pkai.jpg[/IMG][/url]

این یارو از اعضای النصره هست که میخواد انتحار کنه داره از خانواده خداحافظی میکنه....الی جهنم و بئس المصیر
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/BjWViPyIAAAJYww_large.jpg[/IMG]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/BjWyJQACMAAPlXr_large.png][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/thumb_BjWyJQACMAAPlXr_large.png[/IMG][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/BjW49qGIMAAlkOa_large.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10264/thumb_BjW49qGIMAAlkOa_large.jpg[/IMG][/url]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminor' timestamp='1396408116' post='371531']
ورود نیروهای ارتش به ارتفاع 45 . زمان تصاویر مشخص نیست دو منبع (یکیشون المنار ) برای دیروز زده .با چند تصویر وفیلم که از مخالفین درباره این ارتفاع داشتم مقاسیه کردم چیزی گیرم نیومد


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/01010.jpg[/img]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/020202.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_020202.jpg[/img][/url]
[/quote]

[size=5]دیروز مخالفین ویدیویی را منتشر کردند که نشان می دادند نیروهاشان هنوز روی مرصد 45 حضور دارند[/size]

[size=5]این هم تصویری از آن ویدیو که ساعت یک ظهر دیروز فیلم برداری شده بود [/size]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10226/1609603_597530403666036_1024220503_n.jpg[/img]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='iMosi' timestamp='1395948334' post='371410']
یه سوالی از عزیزانی که اخبار رو از خبرگزاری ها کپی پیست می کنند دارم...چرا زحمت کپی پیست رو می کشید؟ ملت میتونن برن وارد این خبرگزاری ها بشن و این "دری وری ها" (از نظر من ) رو بخونن...

بذارید این تاپیک اخبار بدون اغراق و سانسور باشه. اینقدر کپی پیست نکنید. فکر نکنم ملت بخونن icon_cheesygrin

قید اخبار صدا و سیما و خبرگزاریهای داخلی رو من یکی خیلی وقته زدم.باعث تاسف هست :-( مملکته داریم؟ :chicken:
[/quote]ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای فراوان حضرت عالی و سایر دوستان که حقا قابل تقدیر است ،اجازه دهید با استناد به شعار شما در صفحه تحولات سوریه " خبر رسانی بدون جانبداری...حقیقت" با این فرمایش جنابعالی بر علیه رسانه های داخلی ،مخالفت نمایم.تصور میکنم مفهوم مخالف جمله "بدون جانبداری "این باشد که حرفهای هر دو طرف را بدون نفی شدید ویا حذف کامل و یا ناکامل یک طرف (رسانه های داخلی )،مورد استناد قرار دهید. بر خلاف تصور شما برادر بزرگوار این حقیر شمار زیادی را میشناسم که اخبار شبکه های داخلی مورد اشاره شما را قبول دارند و البته گروهی قبول ندارند و دسته ای کم و بیش قبول دارند .و صد البته نظر همگی در جای خود محترم است.
دوست بزرگوار شما اگر از نحوه کار خبر گزاریها اطلاع داشته باشید ،حتما میدانید که یکی از روشهای خبرگزاریها نقل اخبار از منابع مختلف میباشد و تایید صحت و سقم اخبار را به عهده نمیگیرند.همانگونه که همین سایت وزین میلیتاری نیز،مسئولیت صحت و سقم مطالب ارائه شده کاربران را بر عهده نمیگیرد.
تصور بفرمائید که امروز صبح ارتش سوریه سایت 45 را تصرف کرد و ساعاتی بعد فارس نیوز به نقل از منابع ارتش سوریه خبر را منتشر کرد،و شب زامبی های سلفی آنرا تصرف کردند و خبر آنرا منتشر کردند و فردا عصر دوباره ارتش آنجا را بگیرد.خوب حالا چه اصراری داریم که حتما اخبار یکی از طرفها را از بیخ و بن غلط بدانیم.این خاصیت خبر رسانی است که این اعوجاج های خبری را داشته باشد.و همچنین چه اصراری داریم که خبرنگار حتما باید کارشناس عالیرتبه نظامی در تمامی فیلد های نظامی و کارشناس سیاسی در تمام زمینه ها و کارشناس امور پزشکی در تمام رشته ها و کارشناس صنعتی در تمام شاخه های صنعت و....... باشد .اتفاقا بسیاری از کسانی که به خبرنگاری رو میآورند در کنکور نمره بسیاری از این رشته ها را نیاورده اند بلکه فقط روحیه خبرنگاری را دارند.
شان شما که تا این درجه بزرگوار هستید که اذعان همگان را برانگیخته است اجل از این است که در گیر این امور شوید.
  • Upvote 4
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خبر طنزه تلخ است یا واقعیت؟
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/297153/دختر-۱۵ساله-قهرمان-جهادنکاحعکس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسیر های تدارکاتی از لبنان (در کنترل مخالفین ، در کنترل نظام سوریه و تحت کنترل و استفاده مشترک)

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/Untitled~13.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/thumb_Untitled~13.jpg[/img][/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخالفین : نیروهای ارتش و حزب الله خودشون رو برای باز پس گیری شهرک رنکوس محله جوبر (تامین امنیت شرق دمشق ) وشهرک ملیحه اماده میکنند . ارتش سوریه در اطراف شهرک رنکوس نیروهای خودش رو متمرکز کرده . این نیروها بیشتر متعلق به هنگ 67 ارتش هستن . مناطقی از محور زملکا جوبر بشدت گلوله بارون شده که این مقدار از حملات در یکسال اخیر سابقه نداشته . حملات هوایی شدیدی هم به مناطقی از ملیحه شده

توی جوبر مخالفین تا یک هفته پیش حالت تهاجمی داشتن حتی مقداری هم پیشروی کرده بودن . در یه مورد یه پاسگاه پلیس و یا اداره دولتی قبل از اینکه بدست مخالفین بی افته توسط نیروهای ارتش با بمب گذاری با خاک یکسان شد

دید ه بان حقوق مخالفین : در گیریها شدید در کوههای شهرک صیدنایا در منطقه القلمون (نزدیک رنکوس )

المیادین :پیشروی ارتش در شهر عدرا العمالیه و پاکسازی ساختمان شرکت طراحی سازه وبنا / درگیریهای شدید در جوبر و انهدام ساختمان (محل تجمع) و کشته شدن دهها نفر (تعدادی ) از نیرویهای النصره

تسلیم شدن 59 مظنون وفرد مسلح در حمص حسکه وریف دمشق

[url="http://www.aksalser.com"]http://www.aksalser.com[/url]
[url="http://www.almayadeen.net/"]http://www.almayadeen.net/[/url]

-----------------

مناطق اطراف مسجد جامعه حلب . تانک واژگون شده

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/988845_746608728705365_321684142_n.jpg[/img]

انتقال (یا گردش ) اجساد تروریستهای کشته شده در شمال لاذقیه

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1979702_280468352129618_303148294_n.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_1979702_280468352129618_303148294_n.jpg[/img][/url]
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3] امروز یک کشور بزرگ -که خودش را بزرگ می‌داند. - و عضو ناتوست و در حال مبارزه برای پیوستن به اتحادیه‌ی اروپاست و برخی آن را الگوی خود می‌دانند -یعنی ترکیه! حرف اول اسمش ترکیه است! - در سطح وزیران جلسه می‌گذارد و بحث می‌کند که یک قبر یا ضریح مربوط به جد بزرگ عثمانیان وجود دارد -که اگر همین الآن از همه‌ی ملت‌های مسلمان بپرسید اسمش چیست نمی‌دانند. [/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]بنده هم به خدا نمی‌دانم اسمش چیست. از شما چه پنهان خواندم یادم نماند. نتوانستم حفظ کنم. پی‌اش هم نرفتم پیدا کنم اسم را با خودم بیاورم. چه کسی در جهان اسلام او را می‌شناسد؟ به مسلمانان چه ربطی دارد؟ به احساسات و عواطف مسلمانان شیعه و سنی چه ربطی دارد؟ ولی چه اشکالی دارد. این حق ترکیه است. - و ترکیه باید دخالت نظامی کند، حریم کشور سوریه را نقض کند و نقشه بکشد چون احتمال دارد داعش سراغ این ضریح برود و تخریبش کند. خب، صحبت از ادبیات، شعر و نحو است. «مگر خون شما از ما رنگین‌تر است؟» ما برای دفاع از مرقدی رفتیم که مورد احترام همه‌ی مسلمانان است، برای دفاع از شخصیتی رفتیم که نزد همه‌ی مسلمانان محترم و مقدس است. [/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]چون نوه‌ی پیامبر اسلام محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است. آن کسی که شما می‌خواهید به خاطر او جنگ منطقه‌ای راه بیاندازید کیست؟ دارید جنگ منطقه‌ای راه می‌اندازید. ضمن این که این‌جا واقعا خطر وجود داشت آن‌جا ندارد. و بیش‌تر از این: ما به حریم سوریه تجاوز نکردیم. خب، این جدید نیست. جناب بشار مدتی پیش این مسئله را بیان کرد. از او پرسیدند و گفت نه، مقاومت با موافقت دولت سوریه وارد سوریه شد. حالا یک نفر پیدا می‌شود می‌گوید شما به حریم لبنان تجاوز کرده‌اید، این جای بحث دارد! اما حد اقلش این است که ما به حریم سوریه تجاوز نکردیم. خب، امروز یک کشور عضو ناتو و کاندیدای پیوستن به اتحادیه‌ی اروپا در حال آماده شدن برای جنگ و دخالت مستقیم منطقه‌ای به سوریه است به بهانه‌ی این که ضریح جد اول عثمانیان از طرف داعش تهدید می‌شود. ممکن است حتی خودشان از داعش خواسته باشند مسئله‌ی تخریب آن را مطرح کند. الله اعلم.[/size][/font][/color]
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=Tahoma","sans-serif]با توجه به تعداد زیاد فرودگاههای نظامی سوریه اعم از رزرو، عملیاتی و غیر عملیاتی و نقش تعیین کننده فرودگاهها و نیروی هوایی در پشتیانی از نیروهای پیاده و زرهی و با توجه به ممنوعیت فروش و تحریم تسلیحاتی سوریه بخصوص در بخش خرید انواع هواپیماهای جت جنگی، سوریه میتواند از هواپیماهای ملخی همانند سسنا، توکانو و نظایر آنها استفاده نماید. این هواپیماها در بازار جهانی بصورت نظامی و غیر نظامی بفروش میرسند که میتوان انواع غیر نظامی آنها را به راحتی به نمونه های نظامی و تهاجمی تبدیل نمود از این گذشته کشورهای اصلی متحد سوریه همانند ایران نیز هواپیماهایی در این رده از جمله هواپیماهای سری فجر و همچنین مشابه توکانوهای برزیلی را تولید مینمایند که نظام سوریه میتواند از این فاکتور ارزان و هوشمندانه برای تاثیرگذاری در میدان جنگ استفاده نماید و حتی با انتقال تکنولوژی ساخت چنین هواگردهایی به داخل خاک سوریه از طریق کشورهای مستقلی همانند برزیل و یا ایران و خریداری تکنولوژی ساخت آن خود اقدام به تولید این هواگردها نماید.[/font]

فجر 3
[font=Tahoma","sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/6565603453.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_6565603453.jpg[/img][/url][/font]


[color=#ff0000][b][font=Tahoma","sans-serif]امبرائر 312 - توکانو[/font][/b][/color]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/666554000.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_666554000.jpg[/img][/url][/font]

[font=Tahoma","sans-serif]هواپیمای [/font][font=Tahoma","sans-serif]EMB-312[/font][font=Tahoma","sans-serif] ملقب به توکانو ساخت شرکت امبرائر برزیل ، دارای نقش آموزش ، تهاجم سبک و پشتیبانی دارای دو جایگاه حمل مهمات زیر هر بال میباشد که قابلیت حمل انواع توپ های 7.62 و 12.7 میلیمتری ، غلاف های راکت انداز و انواع بمب های سقوط آزاد 250 تا 500 پوندی مانند [/font][font=Tahoma","sans-serif]Mk 81[/font][font=Tahoma","sans-serif] و [/font][font=Tahoma","sans-serif]Mk 82[/font][font=Tahoma","sans-serif] و ... را دارد . همچنین در صورت نصب غلاف های هدایت لیزری یا سیستم هدف گیری تلویزیونی یا اپتیکی ، توانایی حمل بمب های هدایت شونده سبک نیز وجود دارد. جدای از نقش پر رنگ آموزشی ، پشتیبانی و تهاجم سبک از نیروی های پیاده و زرهی خودی مهمترین کاربرد رزمی این هواپیما می باشد که شامل پرواز در ارتفاع و سرعت پایین و هدف قراردادن نیروهای دشمن می شود. بجز برزیل کشورهایی نظیر انگلیس ، فرانسه ، آرژانتین و ... از مشتریان این پرنده محسوب میشوند. همچنین کشور مصر در طی قراردادی در سال 1983 که همزمان با جنگ ایران و عراق بود ، 10 فروند از این هواپیماها را خریده و 110 فروند دیگر را تحت لیسانس در کشور خود تولید کرد که از این تعداد 80 فروند آن را به عراق برای استفاده علیه ایران ، تحویل داد. نیروی هوایی عراق هم ، از این 80 فروند هواپیما که مسلح به غلاف های تیربار ، راکت انداز و بمب های 250 و 500 پوندی بودند برای پشتیبانی هوایی سبک از نیروهای زمینی خود به صورت گسترده ای در جنگ ایران و عراق بهره گرفت.[/font]
[font=Tahoma","sans-serif]استفاده از آلیاژهای سبک و محکم در بدنه ، قابلیت حمل دو مخزن سوخت خارجی ، با ظرفیت 660 لیتر و افزایش مداومت پروازی قابل توجه تا 9 ساعت ، دو کابین پشت سر هم با آسمانه ای از جنس فایبرگلاس ، صندلی های ایجکت [/font][font=Tahoma","sans-serif]Mk8L[/font][font=Tahoma","sans-serif] ساخت شرکت مارتین بیکر ، موتور توربوپراپ [/font][font=Tahoma","sans-serif]PT6A-25C[/font][font=Tahoma","sans-serif] با قدرت 750 اسب بخار ساخت شرکت کانادایی پراتب اند ویتنی با بیشینه سرعت 457 کیلومتر در ساعت ، از دیگر ویژگی های این پرنده محسوب میشود .[/font]


[font=Tahoma","sans-serif]این هواپیماها میتوانند به انواع راکت اندازها، بمب های هدایت شونده و یا سقوط آزاد، گاتلینگ و انواع تیربارها ..... مجهز شوند و علیه نیروهای دشمن به کار روند.[/font]

[font=Tahoma","sans-serif]در جنگ ایران و عراق توکانوهای تهاجمی عراقی به رغم وجود پدافند خودی برای نیروهای پیاده ایران بسیار موذی مقاوم و زهردار بودند و تلفات بسیاری بر نیروهای پیاده وارد می آوردند.[/font]

[font=Tahoma","sans-serif]این نوع هواپیماها به دلیل ارزان بودن، تعمیر و نگهداری آسان و ارزان و هزینه بسیار کمتر آموزش خلبانها، سلاحی موثر برای ارتشهایی همانند ارتش سوریه میباشد و میتواند در تعداد انبوه و بسیار بالا در پایگاههای رزور و غیر عملیاتی ارتش سوریه در نقاط مختلف این کشور مستقر شود و عملیات های متنوعی را انجام دهد. [/font]
[font=Tahoma","sans-serif]هواگردهایی نظیر توکانوها یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با گروههای تروریستی بدلیل بی اثر و یا کم اثر بودن تسلیحات پدافند هوایی مدرن در مقابل این نوع هواپیماها هستند و در صورت ساقط شدن هر یک از این هواگردها نیز بدلیل ارزان و در دسترس بودن براحتی قابل جایگزینی میباشند.[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/54457232.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_54457232.jpg[/img][/url][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]توکانوهای تهاجمی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/2280551.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_2280551.jpg[/img][/url][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/1582661.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_1582661.jpg[/img][/url][/font]

یک فروند توکانوی مجهز به دوربین اپتیکی در زیر بدنه
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/09628864.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_09628864.jpg[/img][/url]

کاکپیت دیجیتالی جدید تکانوها
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/1150362.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_1150362.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/Super-Tucano-4.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_Super-Tucano-4.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/Super-Tucano.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_Super-Tucano.jpg[/img][/url]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]در این هواگردها میتوان از بمب های هدایت شونده نیز استفاده نمود.[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/98998800.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_98998800.jpg[/img][/url][/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/434332211.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_434332211.jpg[/img][/url][/font]

یک فروند توکانو مجهز به موشکهای هوا به هوا

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/656009877.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_656009877.jpg[/img][/url]


[font=Tahoma","sans-serif]سسنا 208 نیروی هوایی عراق مجهز به موشکهای هدایت شونده هلفایر [/font]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/22359123.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_22359123.jpg[/img][/url]

موشک هلفایر
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/655667.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_655667.jpg[/img][/url]

[font=Tahoma","sans-serif]یک فروند سسنا 208 نیروی هوایی برزیل[/font]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/19566544.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_19566544.jpg[/img][/url]

سسنا 208 غیر نظامی
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/3433.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_3433.jpg[/img][/url]

[font=Tahoma","sans-serif]یکی دیگر از گزینه های در دسترس و موثر برای جنگ شهری هواپیماهای پشتیبانی نزدیک سوخو 25 روسی میباشد که با توجه به دارائی اندک ایران از این نوع هواپیما (کمتر از 20 فروند) میتوان تمامی هواپیماها را بصورت موقت و تا پایان جنگ داخلی این کشور با تمامی مهندسین و تکنسین های ایرانی در اختیار نیروی هوایی سوریه قرار داد و بجای بی استفاده ماندن در پایگاههای هوایی ایران، در سوریه عملیات های موفقی را با آنها به انجام رساند و با توجه به تعدد کشورهای حامی سوریه موضوع را بنحوی در هاله ای از ابهام قرار داد.[/font]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/765440099.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_765440099.jpg[/img][/url]

[font=Tahoma","sans-serif]سوخو 25[/font]
[font=Tahoma","sans-serif]در سال ۱۹۸۴ یک مدل صادراتی از این هواپیما به نام سوخو-۲۵ کا طراحی شده و به چکسلواکی، بلغارستان، عراق، جمهوری دمکراتیک کره و آنگولا صادر شد. در سال‌های ۸۸-۱۹۸۷ یک بازسازی کلی بر روی طراحی این هواپیما بر اساس تجربه جنگ در افغانستان انجام شد و از سال ۱۹۹۱ تولید مدل سوخو-۲۵بی‌ام آغاز شد. سوخو-۲۵ در طول جنگ شوروی در افغانستان نقش حیاتی برای ارتش سرخ داشت و بیش از ۶۰ هزار ساعت پروازی را تجربه کرد و فقط ۲۳ فروند از آن از بین رفت. در واقع یک سوخو-۲۵ به ازای ۲۶۰۰ ساعت پرواز از دست رفت که در مقایسه با تمام هواپیماهای دیگری که در این جنگ استفاده شدند، رقم بهتری است. نیروی هوایی روسیه از این هواپیما به طور گسترده‌ای در جنگ چچن استفاده کرد و توسط نیروی هوایی عراق در جنگ ایران و عراق و توسط نیروی هوایی آنگولا در جنگ‌های داخلی دهه ۸۰ و ۹۰ هم استفاده شد.[/font]

[font=Tahoma","sans-serif]پدافند توپخانه ای زرهی شلیکا [/font]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/ZSU-23-4_Shilka_01.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_ZSU-23-4_Shilka_01.jpg[/img][/url]

[font=Tahoma","sans-serif]خودروهای زرهی شلیکا نیز در جنگ داخلی سوریه در هدف قرار دادن اهداف زمینی و سنگرها بسیار کارآمد و موثر ظاهر شدند و به نوعی تبدیل به نسل پیشرفته تر وانت های مسلح به تیربار در جبهه های جنگ گردیدند. [/font]

[font=Tahoma","sans-serif]با اصلاحاتی بر روی این سامانه توپخانه ای پدافند هوایی میتوان آن را به سلاحی موثر بر علیه سنگرها و نیروهای پیاده مخالفین تبدیل کرد[/font][font=Tahoma","sans-serif].[/font]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/800px-ZSU-23-4-Camp-Pendleton.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_800px-ZSU-23-4-Camp-Pendleton.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/792px-Zsu-23-4_shilka.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_792px-Zsu-23-4_shilka.jpg[/img][/url]

وانت های زرهی و مسلح تروریست های سوریه
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/Recoverd_jpg_file28207129.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_Recoverd_jpg_file28207129.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/659086432.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_659086432.jpg[/img][/url]

[font=Tahoma","sans-serif]و این هم یک رویای دست نیافتنی برای ارتش سوریه: [/font][font=Tahoma","sans-serif]BMPT-72 Terminator 2[/font][font=Tahoma","sans-serif] روسی مختص جنگهای شهری[/font]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/8760078533.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_8760078533.jpg[/img][/url]
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخبار چند روز پیش رو برای آرشیو هم شده به ترتیب روزها قرار میدم . تصاویر هم جداگانه قرار داده میشه

--------------------

جمعه 8 فروردین 1393

در ادلب افراد مسلح به گفته خودشون یه حمله بزرگ به به هدف آزاد سازی شهرک شیعه نشین فوعه از امرزو انجام دادن درگیری شدید گزارش شده .حملات از شهرک اطراف این منطقه از جمله بنش صورت گرفته امروز در بنش هم نماز جمعه تعطیل دلیل ترس از گوله بارون بنش که احتمالا طی چند ساعت دیگه پذیرایی حملات هوایی و راکتی خواهد بود . یکی از دلایل این حمله میتونه کم کردن فشار از روی لاذقیه باشه اخباری بود از حرکت ستونهای ارتش از استان ادلب به سمت لاذقیه میخوان نیروهای ارتش رو همین جا نگه دارن یه شهرک هم هست به اسم رامی در اطراف اریحا بدشت مورد حملات توپخانه و خمپاره ایی قرار گرفته این مطنقه در کنترل مخالفینه افراد مسلح برای قطع کردن جاده لاذقیه برای عدم ارسال نیرو به لاذقیه حملاتی رو از این منطقه به پستهای ارتش داشتن


در حمص مخالفین حملاتی رو به اطراف شهر دارالکبیره داشتن شهر دست خودشونه اما نیروهای ارتش اطراف شهر حضور داره تقریبا دو روز یکبار هم شهر رو میکوبند و بعد یه سری درگیری توی این درگیری 8 کشته داده به اعتراف خودشون و بعد عقب نشنینی

در منطقه القلمون بعد از گرفتن راس العین یه سکوت حاکم شده اما واقعا وانجا خبری نیست؟؟ . دیروز فرمانده شورای نظامی قلمون به همراه 4 سرکرده دیگه طی یه حمله در منطقه فلیطه کشته میشن حمله هدفمند بوده . ده حمله هوایی به راس المعره در نزدیکی یبرود درگیریهای زمینی هم بین مخالفین و ارتش حزب الله شروع شده فلیطه و راس المعره دو شهرک ویا روستای بزرگ در کنار یبرود هستن حملات ادامه داره به این مناطق به لطف خدا اگر فشار ادامه داشته باشه طی چند روز آینده باید خبر پاکسازی این مناطق منتشر بشه

توی لاذقیه هم حملات توپخانه ایی ارتش شدیده . به گفته خودشون در اطراف کسب سمرا نبعین درگیریهای شدیده به گفته سوریها در خود نبعین درگیری هست مثل اینکه ارتش ودباره بخشهایی از اون رو گرفته ویا حداقل روش مشرفه

در منطقه کوه ترکمان در حومه شمال شرقی لاذقیه هم درگیریه کلا الان شمال لاذقیه یه نبرد تمام عیاره . مخالفین اگه بخوان پیشروی کنن باید تلفات زیاد رو هم بپذیرند . تا حلا چند بار در منطقه جبل ترکمان به موقعیت سولاس حمله کردن هر بار هم با تلفات بالا عقب نشستن ولی دو طرف مصمم هستن سولاس رو داشته باشن اینجا هم باید مراقب بود یه انتحاری نزنن

یه هیئت شرعی وابسته به النصره و جیش المجاهدین 50 نفر از نیروهای جند الشام رو در استنا حلب بازداشت کرده جرم: تکفیر کردن سایر مسلمانان و برنامه ریزی برای عملیات بر ضد نیروهای جیش الحر


[url="http://www.documents.sy/news.php?id=10169&lang=ar"]http://www.documents...d=10169&lang=ar[/url]

[url="http://www.aksalser.com/"]http://www.aksalser.com/[/url]

[url="http://www.syriahr.com/"]http://www.syriahr.com/[/url]

---------

شنبه 9 فروردین

خبرگزاری رسمی سوریه سانا به نقل از منبع نظامی : یگانهای ارتش ( وحزب الله ) امنیت رو به دو شهرک راس المعره و فلیطه در منطقه القلمون (نزدیکی یبرود ) بازگرداندند

[url="http://sana.sy/ara/336/2014/03/29/535906.htm"]http://sana.sy/ara/3...3/29/535906.htm[/url]

متن گفتگوی اوغلو و چند مقام ترک درباره دخالت در سوریه . توانایی ندارن از دفتر کار خودشون حفاظت کنند اونوقت برای دیگران نسخه صادر کرده . اردوغان و گل بی خاصیت هم به نوعیی این نوار رو تایید کردن .شنود کار گذاشتن توی دفتر کارشون این اولین بار هم نیست . قبلا دوبار توی نخست وزیری شنود پیدا شده بود

[url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930108000302"]http://farsnews.com/...=13930108000302[/url]
-----------------
در درگیریهای دیروز فوعه ادلب 2 مدافع شهرک شهید میشن 8 مهاجم هم به اذعان خود مخالفین کشته شدن . درگیریه امروز هم ادامه داشته شبکه المیادین شمار کشته های مهاجمین رو25 نفر اعلام کرده . توی درگیریها دیروز فرمانده یه گرادن هم کشته شد

فرمانده یکی از گردانهای هنگ102 گارد ریاست جمهوری در لیرمون حلب جون خودش رو از دست میده . هفته پیش هم فرمانده این هنگ در همین منطقه کشته شد

در منطقه حرستا دیروز 6 تا 9 فرد مسلح کشته شدن خود مخالفین گفتن نیروهای ارتش توی تونلها منطقه گاز سمی پخش کردن

در لاذقیه منابع سوری از پاکسازی کوه و یا ارتفاع شلما خبر دادن این کوه تقریبا در روبروی منطقه سمرا قرار داره دو روز پیش برخی از افراد مسلح گفته بودن کوه رو گرفتیم اما صحت نداشت به این خبر هم واکنشی نشون ندادن . نیروهای گروه اخوانی توحید یه ستون برای کمک به افراد مسلح به لاذقیه اعزام کردن . 15 جنازه متعلق به تروریستهای کشته شده در لاذقیه دیروز به استان ادلب منتقل شده . به تروریستها در لاذقیه کمک مالی مستقیم نیم میلیون دلاری شده . یکی از فرماندهان ارتش به اصطلاح ازاد هم گفته بود از طرف برخی کشورها تحت فشار هستیم تا حملات رو به طرف ساحل سوریه ادامه ندیم !!! مثلا کدوم کشور ؟روسیه چین ایران / نفوذ انچنانی رو این گروه ندارن کشورهای رقیب هم خودشون اینها رو وارد لاذقیه کردن

درگیری در مورک مثل سابقه کم نشده بلکه شدید تر شده ارتش از وقتی ستون کمکی بهش رسیده پیشرویهای داشته . در اطراف پستو توی خود مورک واطرافش درگیریه

ارتش سوریه مجهز به تعدادی میگ 25 . در 10 روز گذشته دو بار استفاده از میگ 25 در حملات زمینی گزارش شده . مخالفین از اوایل شروع درگیریها در سوریه بارها اعلام میکردن سوریها از بالگردهای جنگی استفاده میکنند که برای بیشتر موارد حداقل در یکسال اول درگیریها خبرها صحت نداشت با گذشت زمان ارتش استفاده از جنگنده رو هم در دستور کار قرار داد . در اویل هم واقعا نمیشد از جنگنده استفاده کرد . یک اینکه فشار تبلیغاتی شدیدی روی سوریه بود دو. نبردها اونقدر متمرکز نبود اگه از جنگنده استفاده میکرد تلفات غیر نظامیها چند برابر افراد مسلح در هر حمله میشد . تقریبا از 19 ماه پیش بود که ارتش حملات هوایی خودش رو مخالفین شروع ویا وسیع کرد این رو میشه از فیلمهای که مخالفین از حملات هوایی منتشر میکردن حدس زد . اولین جنگنده سوری هدف قرار گرفته رو هم که سندش منتشر شد یه میگ 23 بود توی دیرالزور و روی زمین که نزدیک پناهگاهش مورد اصابت موشک ضد زره مالیوتکا ویا کبرای آلمانی قرار گرفت . اما اولین جنگنده سوری که در آسمان مورد هدف قرار گرفت یه میگ 23 بود توی دیرالزور فکر کنم مربوط به 16 یا 17 ماه پیش باشه . تا دلتون بخواد ادعا کردن جنگنده های ارتش رو ساقط کردن شمارش هم به 150 تا رسیده اما واقعا اینطور نیست. در موارد زیادی فیلم از هواپیمای ارتش گرفتن که پسوز جنگنده روشن بوده بعد گفتن جنگنده رو ساقط کردن فیلم هم فقط از پسوز بوده . البته چندین فروند رو ساقط کردن با توپهای 57 23 و حتی شاید 100و85 میلی متری و موشکهای دوش پرتاب .توی یه مورد سوریها اعلام کردن یه جنگنده ارتش مورد اصابت قرار گرفته و باعث شده سیستم چتر نجات و فرود جنگنده از کار بی افته خلبان جنگنده هم دیده چاره ایی نداره خودش رو به افراد مسلح کوبنده حالا راست و دورغش با خودشون.

داعش در سوریه ارتش عشایر رو تشکیل داده هسته اولیه این نیرو هم 1500 نفره که از بین عشایر مناطق تحت کنترل داعش نیرو جذب میکننه . در حسکه هداعش کل شهرک مرکده رو دوباره در کنترل خودش گرفته بخشهایی از این شهرک هر چند وقت یه بار بین داعش النصره و جبهه اسلامی دست بدست میشده . چند روزیه که درگیریها بین اکراد و داعش در مناطق کرد نشین منطقه عین العرب تا صرین استان حلب شدت گرفته توی دو سه روز گذشته 21 نیروی داعش کشته و 7 کرد جون خودشون رو از دست دادن


[url="http://burathanews.com/news/233103.html"]http://burathanews.c...ews/233103.html[/url]
[url="http://www.aksalser.com/?page=view_news&id=7770aed531931dbfafa4e18bef0d42ce"]http://www.aksalser.... ... 8bef0d42ce[/url]
[url="http://www.almayadeen.net/"]http://www.almayadeen.net/[/url]
[url="http://www.documents.sy/news.php?id=10175&lang=ar"]http://www.documents...d=10175&lang=ar[/url]
-----------
یکشنبه 10 فروردین

در جنوب استان حسکه درگیریها در شهرک مرکده و مناطق اطراف اون با تسلط داعش بر این منطقه پایان یافته 35 کشته از النصره و جبهه اسلامی 5 کشته از داعش . در دیرالزور بین جبهه النصره ویه طایفه آتش بس برقرار شده . این طایفه چند روز پیش در درگیری با النصره 18 نفر از اعضای این گروه رو اسیر کرده بود

بندهایی از توافق

خروج گروههای مسلح از جمله داعش والنصره از شهرک بصیره .بازگشایی راههای ارتباطی به این شهرک و همچنین برپایی ایست بازرسی تو سط گروهی به اسم جیش القادسیه ( گروه فعال در منطقه )

توی این چند روز اخیر مواد غذایی ودارو وارد مناطق محاصره شده غوطه شرقی وقدسیا در ریف دمشق شده

تلوزیون دولتی سوریه : نیروهای ارتش تعدادی از تپه ها وارتفاعات مشرف به شهرک کسب لاذقیه ور پاکسازی کردن

درگیری شدید ارتش و افراد مسلح ( اتاق عملیات مشترک افراد مسلح به اسم اهل الشام ) در شیخ نجار حلب

صدها مظنون وفرد مسلح در حومه شمالی استان درعا در یک مراسم خودشون رو معرفی ارتش ودولت کردن .ح شمال درعا در کنترل ارتش جنوب درعا اکثرا در کنترل مخالفینه .یه افنجار هم در شهرک تسیل درعا رخ داده مثل اینکه یکی از فرماندهان ارتش آزاد ترور شده


[url="http://www.documents.sy/news.php?id=10182&lang=ar"]http://www.documents...d=10182&lang=ar[/url]
[url="http://www.rtv.gov.sy/index.php?d=100010&id=146010"]http://www.rtv.gov.s...00010&id=146010[/url]
[url="http://www.rtv.gov.sy/index.php?d=100010&id=146013"]http://www.rtv.gov.s...00010&id=146013[/url]
[url="http://www.syriahr.com/"]http://www.syriahr.com/[/url]
[url="http://www.syrianow.sy/"]http://www.syrianow.sy/[/url]

------------
دوشنبه 11 فروردین

در لاذقیه نیروهای ارتش کوه ویا ارتفاع ادریس در اطراف کسب رو پاکسازی کردن . خبرهای کنترل ارتش بر روستای سمرا صحت نداره . دیروز دوباره اعلام شد ارتش ارتفاع 45 رو گرفته چند روز پیش هم همین خبر با کمی تفاوت اعلام شد عقب نشنیی النصره از ارتفاع 45
شما خودتون رو جای نیروهای النصره بذارید میرید روی ارتفاع ایی مستقر شید که مساحت چندانی نداره و تنها چیزی که میتونید ببیند اصابت انواع گلو له ها باشه . خبر عقب نشینی النصره از ارتفاع صحت داشته اما بدلیل وجود افراد مسلح در اطراف ارتفاع که منطقه جنگلی هم هست نیروهای ارتش تا رفع کامل خطر روی ارتفاع مستقر نشده بودن .

ارتش در لاذقیه اول سعی دارن ارتفاعات منطقه رو به کنترل خودشون دربیاره و بعد حملات به نبعین سمرا و کسب رو شروع کنه اگه بتونند بر کل ارتفاعات تسلط پیدا کنند پاکسازی این مناطق کاری نه چندان سخته با تلفات اندک

توی این دو روز اخیر مخالفین حملات شدیدی نداشتن وبیشتر در حال دفاع کردن هستن ارتش اروم اروم داره شدت حملاتش روب یشتر میکنه

تلفات درگیری بین داعش و النصره در مرکده حکسه به 39 برای النصره و 13 برای داعش رسیده

توی منطقه الوعر حمص ارتش دو برج رو پاکسازی کرده


یه روزنامه آمریکایی به اسم ورلد تریبیون خبر زده که ارتش 80 درصد حلب رو در کنترل داره .این صحت نداره . نمی تونم دیقیق بگم چند درصد شهر حلب در کنترل ارتشه اما تقریبی نزدیک 50 درصد . در دوهفته گذشته بخشهای از لیرمون و کوه شویحنه وبخشهای از عزیزه به کنترل مخالفین دراومده بود . در عزیزه ارتش تمام مناطق رو بازپس گرفته


حملات به دو پست مهم شهر خان شیخون ادامه داره . پست سلام و خزانات توی خزانات درگیریها بیشتره . در مورک حماه هم مخالفین بازهم یه اتاق عملیات تشکیل دادن . حملات به روستاهای اطراف شهر سلمیه حماه دیشب دفع شد

درگیریها در اطراف شهرک مرکده درا ستان حسکه از سر گرفته شده النصره حملاتی رو برای باز پسگیری این منطقه داشته . 30 کشته هم تلفاتش اعلام شده . این شهر ک در مسیر بین حسکه ودیرالزوره و به نوعی هرکس این منطقه رو در کنترل داشته باشه دروازه ورود به جنوب حسکه رو در اختیار خودش میگیره

اماری از تلفات دو طرف در لاذقیه اعلام شده . مخالفین به امار دیده بان استناد کردن . سوریها هم به نقل از یه روزنامه ترک .برای روزنامه ترک گشتم اسمش مشخص نیست

دیده بان : بیش از 190 سوری ک و 500 زخمی / 130 مبارز ک و 230 زخمی (تقریبی )

سوریها : تروریستها 2700 کشته 5600 زخمی !!

امار سوریها اصلا مستند نیست امار دیده بان هم برای خودش خوبه بخصوص در مورد تروریستها

فکر کنم سوریها در لاذقیه تا الان بیش از 150 جان باخته داشتن . در مورد تروریستها هم امارشون چند صد نفر هست خودشون رسما اعلام کردن زخمی ها رو به خاک ترکیه منتقل کردن .برای یه روز امار انتقال 75 زخمی رو اعلام کردن این برای زمانی بود که ارتش کمی گیج شده بود و انتظار این شدت از حمله رو نداشت این 75 نفر هم وضعشون وخیم بوده توی این چند روز هم حملات هوایی و توپخانه ایی مناطق حضور تروریستها رو شخم زده . برید امار تلفات دو طرف رو برای حمله مرداد به لاذقیه در بیارید از ویکی پدیا زده (اون هم امار دیده بانه ) سوریها 120 و تروریستها 109 اگه درست به خاطرم باشه . اما به اعتراف یکی از همین تروریستها فقط در روستای باروده 400 نفر تلفات داشتن در مرداد . 40 زخمی افراد مسلح هم که بیشترشون حالاشون خوب نیست امروز از لاذقیه به استان ادلب منتقل شدن . 15 فرد مساح هم در درگیریه برای پاکسازی دیده بانی 45 امروز کشته شدن . جنگنده های ارتش یه هتل رو توی شهرک کسب مرود حمله قرار میدن چند فرد مسلح هم توی این حمله شکار شدن

یه خودرو دیگه در شهرک تسیل درعا منفجر شده بازهم افراد مسلح هدف قرار گرفتن (اگه خبر مال چند روز پیش نباشه و حالا افتاده یادشون)

خبرهایی هم از احتمال شروع عملیات ارتش ومقاومت برای پاکسازی شهرک رنکوس القلمون منتشر شده

در شهر حارم ادلب جنگنده های ارتش یه انبار سلاح ویا مقر رو زدن مخالفین به وجود تعدادی کشته مسلح در میان قربانیان اذعان داشتن سوریها اعلام کردن 17 فرد مسلح رو در این حمله کشتن . بالگرد ویا بالگردهای ارتش در حال انتقال مواد غذایی وتجهیزات به فرودگاه محاصره شده ابوظهور ادلب بودن که توسط چند دستگاه وانت مسلح مورد حمله قرار گرفتن این بالگردها با حفاظت جنگنده میگ به پراوز دراومده جنگنده هم دخالت میکنه و وانت ها رو مورد حمله قرار میده

شهرک فوعه هم برای سومین روز متوالی مورد حمله النصره قرار گرفته درگیریها در حومه شمالی شهرک متمرکزه امروز 2 شهید برای فوعه ادلب و 7 هلاک شده برای النصره

در مناطق مرزی عراق وسوریه دو روزیه درگیری بین ارتش عراق و داعش شدیده

اهالی شهر پاکسازی شده یبرود بازگشت به شهر رو شروع کردن

[url="http://www.documents.sy/news.php?id=10197&lang=ar"]http://www.documents...d=10197&lang=ar[/url]
[url="http://www.alhadathnews.net"]http://www.alhadathnews.net[/url]
[url="http://www.syriahr.com/"]http://www.syriahr.com/[/url] ویرایش شده در توسط aminor
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='armagdon' timestamp='1396434013' post='371578']
این خبر طنزه تلخ است یا واقعیت؟
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/297153/دختر-۱۵ساله-قهرمان-جهادنکاحعکس"]http://www.mashreghn...مان-جهادنکاحعکس[/url]
[/quote]


یعنی ریشه ای دارن تمام عقاید و احکام و باورهای اسلامی رو داغون میکنن " من میدانم که این بچه روزی یکی از جهاد کنندگان در راه اسلام خواهد شد" یک توهین به 1400 سال مجاهدت در راه اسلام هست توهین به امامان شهید توهین به حضرت علی به فاطمه .... لعنت خدا بر این عربستان و آل صقوطش لعنت بر هرچی جاهل داخلی یا خارجیه تف تو روحشون
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقشه ها

منطقه کسب لاذقیه

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/Copy_of_41362543357536200.jpg[/img]


القلمون قبل وبعد از سال جدید میلادی . سبز افراد مسلح . قرمز ارتش بنفش درگیری

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/kalamon-map212.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_kalamon-map212.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1795433_294050247419994_969253862_ov.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_1795433_294050247419994_969253862_ov.jpg[/img][/url]

فوعه ادلب

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/93192.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_93192.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1911162_293717687453250_552293183_o.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_1911162_293717687453250_552293183_o.jpg[/img][/url]

کسب در میان کوهها

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/Untitled4ll.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_Untitled4ll.jpg[/img][/url]
---------------------

حملات میگهای 29 ارتش به القلمون

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/10153884_426420724158985_193806491_n.jpg[/img]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/869467072.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_869467072.jpg[/img][/url]

پهپاد عمود پرواز مخالفین در اختیار ارتش . محله راشدین حلب

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/10168168_744899502209621_341631968_n.jpg[/img]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/10168168_744899502209621_341631968_n.jpg[/img][/quote]

[quote] پهپاد عمود پرواز مخالفین در اختیار ارتش . محله راشدین حلب[/quote]

پهپاد عمود پرواز [b]مخالفين[/b] در دست ارتش ؟ icon_eek

اگر نوشتتون درست باشه تا چند مدت ديگه ارتش اسد رو بمباران هم ميكنن icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='armagdon' timestamp='1396434013' post='371578']
این خبر طنزه تلخ است یا واقعیت؟
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/297153/دختر-۱۵ساله-قهرمان-جهادنکاحعکس"]http://www.mashreghn...مان-جهادنکاحعکس[/url]
[/quote]

به زودی فتوا می دهند که جهت تهییج جوانان به جهاد نکاح باید از این عمل با کیفیت فول اچ دی فیلمبرداری بشه .
دلم برای پو.ن استارهای هالیوود می سوزه که به زودی اوضاعشون کساد می شه .
جدی می گم .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.