death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

در این بین گزارش بی بی سی فارسی که در اوون خبرنگار این شبکه از طریق تلفن با فرمانده ی مبارزان کرد در منطقه ی شرقی شهر انجام داد ؛ بسیار جالب بود ... در بخشی از این مصاحبه این فرمانده اعلام کرد که در این چند روز اخیر تعدادی تجهیزات و مهمات و نفرات به مبارزان داخل شهر رسیده است  ولی این فرمانده از اینکه این کمکها و نیروها از طرف چه کسانی ارسال شده بود سخنی نگفت ... جالبه نه ؟؟؟! :winking:

اینکه فکر کنه کار ایرانه باید بگم که اشتباه فکر کردی. به قول دوستمون حتی اگر ایران هم بخواد کمک کنه اجازه این کار بهش داده نمیشه لااقل از طرف ترکیه. یکم صبر کنید بعدها مشخص میشه. انشاءالله کوبانی کامل پس گرفته بشه اونوقت این کمکها و نقش ائتلاف هم  از زبان خود کردها مشخص میشه که در بمباران داعش چقدر نمایشی بوده چقدر نبوده!
 

  • Upvote 4
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
print.gifemail.gif
گزارش فارس از عین العرب/7
تکذیب عقب‌نشینی کامل «داعش» از «عین‌العرب»/درگیری‌ها ادامه دارد

خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه «عین العرب» اخبار منتشره در برخی منابع خبری مبنی بر عقب‌نشینی کامل گروه تکفیری «داعش» از این شهر را تکذیب و تاکید کرد که درگیری‌ها در این شهر میان مبارزان کُرد و عناصر داعش ادامه دارد.

13930723000074_PhotoA.jpg
  •  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از شهر دیر الزور در شرق سوریه و مرکز استان دیر الزور حکایت از آن دارد که یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، بر بخش‌های گسترده‌ای از منطقه «حویجه صکر» در نزدیکی فرودگاه نظامی «دیر الزور» پس از درگیری‌های شدید و سخت که کشته و زخمی شدن و به اسارت گرفتن شماری از تکفیری‌های داعشی را در پی داشت، تسلط یابند.

یک منبع نظامی سوری در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که هدف از عملیات حویجه صکر تامین امنیت مناطق پیرامونی فرودگاه نظامی دیر الزور و توسعه کمربند امنیتی پیرامون آن و قطع راه‌های امداد و کمک‌رسانی و انتقال تجهیزات نظامی از سمت «حسکه» به شهر دیر الزور و برای داعش بود.

این منبع نظامی با اشاره به اینکه عملیات ارتش سوریه در مناطق دیگر شهر دیر الزور با هدف بیرون راندن گروه تکفیری داعش از آن ادامه دارد،‌ اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش سوریه در استان حسکه، در شمال شرقی سوریه مواضع داعش در روستاهای مغلوجه، الغره، بو تلیل، المبطوح و سکره در منطقه «جبل عبدالعزیز» از توابع ریف غربی این استان و منطقه «الکم الصینی» و روستاهای قرار گرفته در مسیر حسکه - دیر الزور در ریف جنوبی حسکه و روستاهای کنهو و مستریحه در ریف الیعربیه و اطراف شهرک مبروکه در ریف غربی رأس العین را هدف گرفته و منهدم کردند.

اما از منطقه عین العرب در ریف شمالی حلب خبر می‌رسد که درگیری‌های شدید و سخت میان مبارزان کُرد و عناصر تکفیری داعش در سه محور همچنان ادامه دارد و به موازات آن داعش با 29 گلوله خمپاره نقاطی در این شهر و گذرگاه مرزی بین عین العرب و ترکیه را گلوله باران کرد.

خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عین العرب تاکید کرد که مبارزان کُرد در حال پیشروی در محور شرقی شهر هستند و تلاش دارند، بر دو منطقه «آسایش العام» و «مربع حکومتی» تسلط یابند.

خبرنگار اعزامی فارس به منطقه در ادامه از دفع حمله شدید داعش توسط مبارزان کُرد خبر داد که طی آن عناصر این گروه تکفیری تلاش داشتند، به سمت میدان «آزادی» شهر عین العرب پیشروی کنند که با شکست مواجه شدند و در نتیجه آن تعدادی از این عناصر تکفیری کشته و زخمی شدند.

خبرنگار فارس در خصوص تحولات میدانی جاری داخل شهر عین العرب نیز گزارش داد که هم اکنون درگیری‌های شدیدی اطراف بیمارستان دولتی عین العرب در محور جنوبی شهر جریان دارد و مبارزان کُرد تلاش می‌کنند، به هر طریق ممکن این بیمارستان را باز پس گیرند و داعش هم اکنون در ساختمان مرکز فرهنگی شهر متمرکز شده است.

خبرنگار اعزامی فارس به عین العرب در ادامه به پیشروی کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه به سمت تپه «رادیو و تلویزیون» در محور غربی شهر عین العرب باز هدف خارج کردن آن از کنترل داعش و دور کردن بیش از پیش این گروه تکفیری از عین العرب خبر داد و اخبار منتشره در برخی منابع خبری و خبرگزاری‌ها مبنی بر عقب نشینی کامل داعش از شهر عین العرب و استقرار آن اطراف این شهر را تکذیب کرد.

خبرنگار اعزامی فارس به منطقه تاکید کرد که درگیری‌ها همچنان در شهر ادامه دارد و پیشروی مبارزان کُرد در محورهای مختلف شهر به معنای سیطره آنها بر عین العرب نیست که نیازمند تجهیزات و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بسیار برای تحقق این امر اس

ویرایش شده در توسط alibosh
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خطوط تماس ارتش و نیروهای داعش در ریف حلب.

 

02_small~0.jpg

 

03~0.jpg

 

05_small~0.jpg

 

06_small~0.jpg

 

09_small~0.jpg

 

11_small~6.jpg

 

12_small~8.jpg

 

thumb_10_small~11.jpg

 

thumb_01_small~0.jpg

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

....
وی افزود ترکیه اظهارات مقامات ایرانی را درباره وقایع کوبانی و تراژدی انسانی در منطقه را محکوم می‌کند و از ایران می‌خواهد با سرافکندگی در این باره سکوت کند چرا که این کشور از حامیان رژیم سوریه بوده که باعث ایجاد این مشکل در منطقه شده است.

....

 

از قرار معلوم سیاست مداران ترکیه در بی چشم رویی و وقاحت دست اربابهاشون رو از پشت بستن. سر افکنده اونه که حمال و مجری سیاست دیگرانه صرف نظر از اینکه داره از کی حمایت میکنه . حمایت از زامبیهای داعش قیافه گرفتن نداره.

ویرایش شده در توسط farhad1124
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا داعشی ها از جنگجویان زن می ترسند

 

 

آنها از این نکته حداکثر استفاده را کرده اند تا جایی که گفته می شود تپه استراتژیک کوبانی را زنان کرد توانستند از داعش پس بگیرند.
یکی از این مبارزان، نسرین عبدی است . نیروی پیشمرگ که لبخند اش با اسلحه ای که حمل می کند، همخوانی ندارد. او می گوید به این خاطر سلاح به دست می گیرد که شاید لازم باشد روزی به خودش شلیک کند.
نسرین دانشجوی 20 ساله کرد که از طبقه ای متوسط است که روزگاری خوش در کنار خانواده اش داشته ولی اکنون این گونه مردن را به اسیر شدن در دست غول های داعشی ترجیح می دهد.
در زادگاه او کوبانی ، شهری در مرز ترکیه و سوریه لحظات خوش بسیار نادر است مگر آن لحظه ای که او در کنار سایر مبارزان کرد تپه استراتژیک کوبانی را از دست داعشی ها گرفتند. آن زمان او با چهره ای خندان در کنار سایر همرزمان خود عکس گرفت.
آنها پرچم سیاه رنگ گناه آلود داعش را پاره کردند و به جایش پرچم خود را برافراشتند تا نقطه عطفی در نبرد مرگ و زندگی در این شهر محاصره شده را نشان دهند.
نسرین که دختر یک پزشک است به گروه زنان نظامی کوبانی پیوسته و می داند که هر روز می تواند برایش 'آخرین' باشد.

او گفت: همه می دانند اگر داعشی ها شما را بگیرندچه اتفاقی می افتد. برای یک زن، ابتدا تجاوز است و بعد سربریدن. همه اینها را در تصاویر ویدرویی گروگان های بریتانیایی و آمریکایی دیده ایم. با ما هم همانطور رفتار خواهند کرد.

من می توانم کلاشنیکف حمل کنم ولی اگر با یک داعشی رو در رو شوم نمی دانم دقیقا چه خواهم کرد. شاید او را بکشم شاید هم خودم را.

نسرین عبدی راز این که همه نیروهای کرد مدافع کوبانی زن هستند را ' ایجاد رعب و هراس در دل داعشی ها' عنوان کرد.
او گفت: برای داعشی ها کشتن به دست یک زن به معنای آن است که به بهشت نخواهند رفت. وقتی ما با آنها می جنگیم، خشن هستیم و به آنها می فهمانیم که می خواهیم به دست یک زن بمیرند.
در میانه نبرد داغ کوبانی، زنان کرد با صدای بلند سرود های جنگی می خوانند تا حضورشان را به دشمنان سیاه پوششان اعلام کنند.
نسرین گفت: این خیلی خیلی مهم است که زنان با داعش می جنگند. در فرهنگ آنها زنان برده هستند . آنها با زنان جوری رفتار می کنند که انگار هیچ ارزشی ندارند.
درمنطقه تحت اشغال خلافت اسلامی که پیشروی هایش در عراق و سوریه شگفتی دنیا را به همراه داشته، دختران و زنان همه حقوق خود را برای تحصیل و فعالیت های دیگر از دست می دهند و برخی از آنها حتی به عنوان برده فروخته می شوند.

نسرین گفت:زنان کرد به سختی مبارزه کرده اند تا به حقوق برابر برسند. داعش نمادی از نبرد ما برای آزادی است. حدود یک چهارم مبارزان کرد ارتش سوریه یعنی حدود هزار نفر، زن هستند. حداقل چند صد نفر از آنها در کوبانی می جنگند و می گویند از خواهر به یکدیگر نزدیکتر هستند.
هاتیس سویک، یکی از فعالان کرد گفت: همه زنانی که اکنون در ارتش هستند قبلا کارنظامی نمی کردند. برخی از آنها شاغل و یا دانشجو بودند و بعضی دیگر زنان خانه دار. زنان کوبانی برای آزادیشان می جنگند و مردان کرد به آنها افتخار می کنند.
پدر نسرین وقتی که او جوان تر بود درگذشت و مادر او به ترکیه رفته است ، هرچند که نگران سرنوشت دخترش است اما به او می بالد.
نسرین می گوید: نمی توانم خیال مادرم را راحت کنم. به هر حال وظیفه دارم بجنگم. من این جا بدنیا آمده ام. پدر و مادرم اهل همین جا بودند. اجدادم در کوبانی دفن شده اند. همه اینها انگیزه ما را بیشتر می کند. مرگ در راه ازادی از زندگی در جای دیگر بهتر است.

شب های کوبانی بی رحم است بویژه آن که هیچ تحرکی از چشمان داعشی ها پنهان نیست. نسرین هر شب احساس ترس می کند ولی می گوید عادت کرده که تا بن استخوان هایش در اثر حملات هوایی بلرزد.
او گفت موسیقی روحیه آنها را بازسازی می کند. نسرین افزود: به رغم آنکه مرگ اطرافمان را گرفته ولی عشق به زندگی همچنان وجود دارد و همین هم به ما برای دفاع از زادگاهمان قوت قلب می دهد.
نسرین در پاسخ به این سوال که اگر جنگ تمام شود دوست دارد چه کار کند، گفت: به دانشگاه برمی گردم و دکتر می شوم. البته من یک سال دومی بودم.
او می خواهد هرچه در اطرافش در صحنه نبرد می گذرد را به صورت مستند ثبت کند.
در پشت جبهه، زنانی که دختران و پسران در خط مقدم در حال جنگ هستند، آذوقه و خوراک سربازان را فراهم می کنند. در این شهر کوچک پول ارزش چندانی ندارد، ولی غذا را می توانید مجانی بگیرید.
با این حال درمان مجروحان و بیماران آسان نیست. پزشکان هشدار داده اند که آنتی بیوتیک و بانداژ و داروی بیهوشی فقط تا آخر همین هفته وجود دارد. شیرخشک بچه ها زودتر از این ها تمام شده است.
در میان مردم کوبانی یک جوک طرفدار زیادی دارد. می گویند ' وقتی که زنان در نبرد پیروز شدند مردان را وادار می کنند که همه جا را بشویند و تمیز کنند'.
مسئولان محلی می گویند مقاومت زنان، مردان مبارز را هم استوارتر کرده است.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش فارس از عین العرب/7
تکذیب عقب‌نشینی کامل «داعش» از «عین‌العرب»/درگیری‌ها ادامه دارد

خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه «عین العرب» ...

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ...

در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق ...

 

خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عین العرب ...

خبرنگار اعزامی فارس به منطقه ...

خبرنگار اعزامی فارس به عین العرب ...

خبرنگار اعزامی فارس به منطقه ...

خبرنگار فارس در عین العرب icon_eek icon_eek icon_eek

یک بار میگه خبرنگار فارس توی دمشق و یکبار میگه خبرنگار اعزامی به عین العرب :chicken: :chicken:

جالبه که خبرگزاری های غول پیکر (!!!) مثل بی بی سی و رویترز و الجزیره و ... فقط یک خبرنگار توی سوریه دارند و فارس اونقدر خبرنگار توی دمشق داره که به تمام نقاط درگیری سوریه خبرنگار اختصاصی اعزام میکنه

 

یعنی اینا در مورد مردم چی فکر میکنن؟ raised_eyebrow raised_eyebrow

 

خوب یعنی می میرن اگه مثل آدم بگن که :به گزارش میلیتاری؟ :winking:

اگه مسیر عین العرب (کوبانی) اونقدر باز هست که خبرنگار شما از دمشق میتونه بره اونجا، پس چجوری ارتش سوریه یا اکراد سایر مناطق سوریه نمیتونن برن کوبانی (عین العرب)؟؟!!!

 

یعنی این خبرنگار محترم فارس توی کوبانی، حتی یکبار هم نقشه کوبانی رو نگاه نکرده که بدونه که از دمشق نمیتونه بره کوبانی rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor

 

====

پی نوشت : دلیل اینکه نوشتم خبرگزاری های غول پیکر این بود که اگه مینوشتم خبرگزاری های بزرگ، سریع یکی از دوستان بهم پیام میداد که چرا میگی بزرگ؟ چرا ازشون تعریف میکنی؟ چرا دشمن رو الکی گنده میکنی و ... hee_hee hee_hee

ویرایش شده در توسط mehran55
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یعنی بزرگوارانی که میفرمایند

آزاد شدن کوبانی را پیش بینی کرده بودند

موافق نیستند که توی چند روز اخیر حملات ائتلاف بسیار دقیق تر و متراکم تر شده است ؟

چون قبل از این تاریخ داعش تقریبا بدون هیچ مشکلی در روز روشن ادوات زرهی و پشتیبانی خود را حرکت میداد (و ما هم معترض همین بودیم که برای کسانی که ادعا میکنند ما کوچکترین حرکت را رصد میکنیم چگونه است که طرف یک تانک 50 تنی را در یک محیط باز حرکت میدهد ولی هیچ اتفاقی برای ان نمیافتد)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یعنی بزرگوارانی که میفرمایند

آزاد شدن کوبانی را پیش بینی کرده بودند

موافق نیستند که توی چند روز اخیر حملات ائتلاف بسیار دقیق تر و متراکم تر شده است ؟

چون قبل از این تاریخ داعش تقریبا بدون هیچ مشکلی در روز روشن ادوات زرهی و پشتیبانی خود را حرکت میداد (و ما هم معترض همین بودیم که برای کسانی که ادعا میکنند ما کوچکترین حرکت را رصد میکنیم چگونه است که طرف یک تانک 50 تنی را در یک محیط باز حرکت میدهد ولی هیچ اتفاقی برای ان نمیافتد)

اگر نبود حملات ائتلاف چه دقیق روزهای اخر و چه غیر دقیق ابتدایی کوبانی بارها و بار ها سقوط کرده بود. اولین سقوط حتمی ان هم یک روز قبل از عید قربان بود که ائتلاف از ان جلوگیری کرده است.

حملات دقیق تر شده ائتلاف نیز به خاطر یکی از دلایل زیر است:

1.ارائه مختصات محل توسط مدافعان.این نقطه عطفی برای امریکا می تواند باشد چرا که امریکا با تشکیلاتی که تروریستی می نامد همکاری کرده است.کاری که در عراق حاضر نشد انجام دهد.

2.ارائه مختصات توسط نیروهای مسلح ترک.منطقی به نظر نمی رسد .من این گزینه را مطرح کردم که گزینه های مطرح شده زیادتر باشند. هر چند که بارزانی گفته در مبارزه با داعش از ترکیه کمک های تسلیحاتی گرفته اند.

3.پرواز های شناسایی ائتلاف از ترکیه این گزینه از سایر گزینه ها منطقی تر و محتمل تر است.اخبار تایید نشده ای هم مبنی بر این گزینه منتشر شده است

دوستان فکر کنم الان همگی می دانند به نیروهای مدافع کوبانی کمک های تجهیزاتی شده است و نیروهای کمکی هم به شهر رسیده است. این نیروها و کمک ها فکر کنم از دروازه های گمرکی مرشد پینار و یومورتالیک وارد ترکیه شده اند. چون مسیر کوهستانی نیست و مرز  با عین العرب هم سال گذشته در بعضی از نقاط مین کاری شده .

  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای تنوع و اینکه فضا لطیف بشه بد نیست این خبر رو بخونید:

نسرین یکی از صدها زنی است که برای دفاع از سرزمین خود تحصیل و زندگی عادی‌اش را رها کرده و عازم جنگ با تروریست‌ها شده است. عبدی که هم‌اکنون 20 سال سن دارد، به جای دانشگاه، هم‌اکنون اسلحه بدست گرفته و در میدان جنگ با داعش فعالیت می‌کند. تصویر زیر که وی را در حال خنده نشان می‌دهد، پس از بازپس‌گیری تل شعیر از تروریست‌ها گرفته شده است؛ عملیات بسیار سخت و طاقت‌فرسایی که نسرین عبدی نیز در آن شرکت داشت.

resized_761157_232.jpg

 

resized_761158_430.jpg

 

resized_761159_333.jpg

 

resized_761160_423.jpg

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/354923/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای تنوع و اینکه فضا لطیف بشه بد نیست این خبر رو بخونید:

نسرین یکی از صدها زنی است که برای دفاع از سرزمین خود تحصیل و زندگی عادی‌اش را رها کرده و عازم جنگ با تروریست‌ها شده است. عبدی که هم‌اکنون 20 سال سن دارد، به جای دانشگاه، هم‌اکنون اسلحه بدست گرفته و در میدان جنگ با داعش فعالیت می‌کند. تصویر زیر که وی را در حال خنده نشان می‌دهد، پس از بازپس‌گیری تل شعیر از تروریست‌ها گرفته شده است؛ عملیات بسیار سخت و طاقت‌فرسایی که نسرین عبدی نیز در آن شرکت داشت.

resized_761157_232.jpg

 

resized_761158_430.jpg

 

resized_761159_333.jpg

 

resized_761160_423.jpg

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/354923/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

در مورد کردها از دوستانی که با کردها آشنایی دارند چند تا سوال داشتم

نکته اول: اینا چرا هیچ وقت هیچ کدوم حجاب ندارند؟

کردها عموماً مسلمان سنی شافعی هستند دیگه؟! و سوال آخر اینکه آخه با این سرو وضع کی میره جنگ؛ زیر همین این عکس ها تو مشرق یک نفر از عربستان اومده بود کامت گذاشته بود داعش اینو زنده بگیر!!!!!!!!!!!

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد کردها از دوستانی که با کردها آشنایی دارند چند تا سوال داشتم


نکته اول: اینا چرا هیچ وقت هیچ کدوم حجاب ندارند؟


کردها عموماً مسلمان سنی شافعی هستند دیگه؟! و سوال آخر اینکه آخه با این سرو وضع کی میره جنگ؛ زیر همین این عکس ها تو مشرق یک نفر از عربستان اومده بود کامت گذاشته بود داعش اینو زنده بگیر!!!!!!!!!!!


اون عربستانی که تو خوابم دستش به زنای کرد نمی رسه، و جواب سوال اول اینکه لباسای ما کردا همشه پوشیده بوده و هست ولی خیلی از جوامع مسلمون ( ترکیه و آذربایجان ) خانوما حجاب ندارن
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


در مورد کردها از دوستانی که با کردها آشنایی دارند چند تا سوال داشتم

نکته اول: اینا چرا هیچ وقت هیچ کدوم حجاب ندارند؟

کردها عموماً مسلمان سنی شافعی هستند دیگه؟! و سوال آخر اینکه آخه با این سرو وضع کی میره جنگ؛ زیر همین این عکس ها تو مشرق یک نفر از عربستان اومده بود کامت گذاشته بود داعش اینو زنده بگیر!!!!!!!!!!!

بله و مشرق چطور این کامنت رو پخش کرده مشخص هست جهتگیری رسانه های اصولگرا بر ضد کوبانی العربیه بهش میگه کوبانی قارس میگه عین ال..
دوستانی که چنان ادعا میکنن که امریکا کوبانی رو نجات داده باید گفت ارتش ترکیه هم جرات جنگ زمینی با داعش رو نداشت سرنوشت جنگ رویه زمین هس نه هوا
  • Upvote 4
  • Downvote 15

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه دلیل محکم که ثابت می کنه ترکیه با داعش همکاری می کنه: اگر دقت کرده باشین داعش به تمامی آرامگاه ها و مکانهای مقدس و مهم و حتی قبرستانهای معمولی حمله می کنه و اونا رو نابود می کنه، ولی هنوز حتی یه سنگ ریزه هم سمت قبر شاه سلیمان پرتاب نکردن و اون نقطه کاملا بدور از جنگ بوده
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینایی که میبینین از اعضا یه په گه هستن که کلا مسلمون نیستن

اما کلا وضعیت حجاب در بین کرد های کردستان خوب نیست

  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.