nepton

Members
  • تعداد محتوا

    755
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    3

nepton آخرین امتیاز شما در روز 9 اردیبهشت 1394

nepton شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

703 نشان لیاقت

درباره nepton

  • رتبه حساب کاربری
    استوار یکم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ??????? ?? ??? ???
  • Interests
    ????? ?? ??? ???.
    ???? ????? ?????? ???.
    ???? ????? ?????????? ?? ??.
    ??? ????? ???????.

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. سلام.   یه تحلیل در این مورد برای درک بهتر این جمله برای بنده و دیگر دوستان ارائه بدید؛ در واقع واکاری موضوع. ممنون.
  2. http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/photo_2016-11-17_10-59-590.jpg   مشخصن نمونه اولیه و آزمایشی هست که مسلمن هم دست ساز ساخته شده، امروز حتا تو کشوری مثل کشور ما ماشینهای اولیه قالب گیری و پرس قطعات گیر میاد و برای چنین محصولی ورقه زنی با کیفیت چیزی نیست. این ایرادی که  دوستان گفتن ، وارد نیست در این خصوص.
  3. nepton

    قاهر F-313

    این ارابه فرود خیلی چیزی طراحی سخت و پیچیده ای هم نداره، با یه ایده و الگو از پرنده های داخل میشه یه نمونه دیگه رو ساخت، یا حتی خیلی راحت کپی کرد، اون تصاویر دیگه هم چیزی رو بیان نمیکنه، تا اعداد و نمودارها مشخص نشن ارزش علمی چندانی نداره متاسفانه.
  4. هر وقت یه چندتا  شات درست و حسابی از این تانک ببینم تازه فعلاً مشخص میشه کیفیت ساخت زرهی و آلیاژش بدنه در چه حد هستش. من نمیدونم چرا یه بلوپرینت یا حتی یه پروپوزال معرفی از این محصول ارائه نمیشه؟!
  5.   این جملات نشون داده که روسها چرا آتش بس رو در حالی که نیروهای ائتلاف حافظ بشار اسد در حال پیش روی بودند رو قبول کرده، "سلاحهای متفاوت و بیشتری" دقیقن یعنی گیم چنجر و روسها حساب کار دستشون اومده که این روال بمباران به زودی دچار مشکل میشه.   خلاصه به نفع همه هست که یه دولت ائتلافی زمام سوریه رو بدست بگیره و همه سلاحهاشون رو زمین بزارن وگرنه چیزی به نام یکسر برد برای سوریه وجود نداره.   پ.ن: ما کجای کار این توافق بودیم جای بحث داره. و آیا اینکه خط قرمز ما حفظ اسد بود و الان نادیده گرفته شده چیکار میتونیم بکنیم.   موندنش هم جلوی از هم پاشیدن سوریه رو نمیتونه بگیره. به قولی "همیشه به این نایسی که فکر بکنید نیست" جملات جان کری دقیقن یه جور تهدید ضمنی و تعیین موضع علیه روسها و اتمام حجت با اونها بود، قضیه تسلیح  مخالفین در صورت شکست این آتش بس یعنی خداحافظی با پشتیبانی هوایی روسها، چون منظور از تسلیحات مختلف یعنی چراغ سبز آمریکا برای دوش پرتابها، و روسها اگر این رو جدی نیگرفتن آتش بسی رو قبول نمیکردن با این شرایط.   روسها اگر پاشون به سوریه وارد شد چراغ سبز اسرائیل در قدم اول و دوم چراغ سبز آمریکا بود و گرنه روسها بی گذار به آب نمیزنن. فقط همین رو بدون عزیز من وقتی با دست صاف در دنیای سیاست بری جلو آخر سر با خط کش میکشن تو دستت. خط قرمز ما اسد بود، این خط قرمز رد شده و در واقع روسها اصلن ما رو نادیده گرفتن در حالیکه اصل زمین بر عهده ما بود و کلی تلفات دادیم و هزینه کردیم.  
  6. قضیه اس 300 جوانب زیادی رو داره که یه نکتش رو تا الان ندیدم تو این تایپک بهش پرداخته بشه، اینکه دولت آمریکا در این قضیه واکنشی نشون نمیده و اینکه یکشبه پوتین دستور عدم تحویل رو لغو میکنه و اینکه روسها حاضر میشن مدل سفارشی خودشون رو به ایران بدن و اینکه اسرائیل دستش با روسها تو یه کاسه هست. همگی اینها رو کنار هم بزاری به یه نتیجه یکسان نمیرسی حتی قویترین تحلیلگرها رو بیاری نمیتونن با قاطعیت نظرشون رو ارائه بدن و جرئت تایید رو داشته باشن: ولی یک اصل واقعی هست و اون اینه که روسها سر قضیه اس 300 در یک دو راهی قرار دارن هم میخوان بدن هم میخوان ندن. اینکه چرا دوراهی، یه قضیش از دست دادن یه اهرم امتیاز گیری که البته دیگه مثل قبل یک اهرم به حساب نمیاد ولی اگر این سامانه رو به ایران تحویل بدن یه بهانه اساسی دست شریک غربی خودشون دادن که دور زدن این سامانه براش کاری به حساب نمیاد و دو سر برد داره، چه روسها این رو تحویل ما بدن یا ندن. مسلمن آمریکاییها میتونن اوکراینی ها رو با سامانه های راداری و یا پدافندی یا کمکهای نظامی تجهیز کنن، که اشک روسها رو دربیارن، از طرفی دیگه اسرائیل هست که با روسها سرشون تو یه آبشخور هست، وقتی روسها اس 300 رو به ما میدن این رو مطمئن باشید موشکهای این سامانه علیه اسرائیل غلاف هستن، خیالتون تمام و کمال راحت باشه. این دشمنی روسها با ما نیست این در واقع اصل سیاست هر کشوری برای کسب منافع بدون ضرر بیشتر و حفظ روابط با دیگر شرکای خود هست چیزی که ما یک روز باید یاد بگیریم وگرنه بیشتر متضرضر خواهیم شد.
  7.   تو خودت هم نمیدونی چقدر هست، فقط تا اونجا که بنده اطلاع دارم خیلی از کارشناسان روی این مسئله تاکید دارن. این جنگنده ادعای نسل 5 داره ولی واقعیت چیز دیگه ای هست.  
  8.   نه دیگه هر آدم عاقلی میدونه قاهر نه تنها عملیاتی نمیشه؛ بلکه فقط یه پروپاگاندای تبلیغاتی بود.     بنده با قاطعیت اظهار نظر میکنم ماکت قاهر به تاریخ فرستاده شد! آخه مرد مومن ما هنوز یه نرم‏افزار برای شبیه سازی پرواز قاهر و مکانیسم اون پیاده سازی نکردیم چطور میریم نمونش رو میسازیم؟ هنوز تونل باد علمی و اساسی با آنالیز جزئیات آیرودینامیکی نداریم چطور چشم بسته این طرح عجیب و غریب رو عملیاتی بدونیم در آینده؟! اون روز اول دیدمش انگار با ورق گالوانیزه بدنش رو ساخته بود! اگرم واقعی باشه اون سازه هیچوقت در سرعتی بالاتر از 300 تا دوام نمیاره! اصلن خود نمونه Rc با چه سرعتی داشت رواز میکرد؟ بدنه و مقاومت نمونه Rc رو با سرعت کروز یکسان آیا اصلن قابل مثال هست برای نمونه واقعی؟   خود وزارت دفاع با همکاری نهاجا نهایتش شد صاعقه و آذرخش و ..... جرات پیدا نکردن تغییری محسوس تو استایل جنگنده ایجاد کنن. وقتی ته توان ما میرسه به ساخت مشابه f-5 و.... چطور یکهو از پله 1 رسیدیم پله 100 و یه طرح عجیب و غریب و کانسپت(واقعن کانسپت) رو تونستیم پیاده کنیم و روش حساب کنیم؟      
  9. nepton

    گالری جنگنده -رهگیرها

      این برمیگرده به تکنولوژی و ابزارها و دقت در ساخت قطعات، وقتی یک نمونه قیمت بالاتری داره مسلماً عمر قطعاتش هم بالاتر هست، چیزی که تا حالا ندیدم کسی از دوستان بهش اشاره کنه عمر قطعات و خلوص آلیاژها و کیفیت تولیدی آلیاژهای خام یک جنگنده مثل اف 35 و یه سوخو 30 واقعاً یکسان هستن؟ مسلماً یک چهارم هزینه یک جنگنده یا قطعه به کیفیت مواد خام اون برمیگرده.   این به سیاستهای دولت فدرال روسیه هم برمیگرده، اساساً سوخو با بهره گیری از استفاده بیشتر از کیفیت تا کمیت، یکی از دلایل اصلی مطرح شدن نسبت به میگ بود و البته طرحی ابتکاری مثل سوخو 27 که استایل کل سوخوها رو تشکیل میده. میگ طرحی انقلابی برای پرنده های شرقی جز میگ 31 نداشته تا الان.  
  10.   30 روز میتونه دوام بیاره. البته ناگفته نماند 30 روز زیر سطحی اگه اشتباه نکنم اشاره نشده!   بله میتونن بردش تا 13000 کیلومتر هست. و قابلیت شلیک تاماهاوک رو هم داره.   آلمان بر اساس غرامت جنگ دوم و نسل کشی یهودیان موظف هست باج بده. بحث غرامت هست، تشکری هم دریافت نمیکنه.
  11. کشوری با نیروی انسانی فوق العاده هنوز از ساخت و عملیاتی کردن یک تانک عاجزه! مایه شگفتی هست بعد 15 سال به یه تانک خارجی با یه پلتفرم همیشگی روی میاره خیلی جای حرف داره. یعنی علناً به چیزی که خودمون هم ساختیم باور نداریم، تکلیف از الان مشخصه! تانک پیش پا افتاده ترین وسیله ای برای صنایع نظامی یه کشوری که ادعای قدرت منطقه ای داره هست. برای بنده این بحث بسیار ناامید کننده بود چون پیام واضحی که همیشه سعی در باور نداشتنش داشتم رو رسوند.   چند قضیه در عدم عملیاتی شدن بعضی از پروژه ها وجود داره:   1-مشخص نبودن نیاز واقعی کشور از یک محصول ساخته شده. از ابتدا کارشناسی نمیشه چنین وسیله ای با چه توجیهی میخواد ساخته بشه.   2-پا فرا نهادن از حد معمول صنعتی کشور. و در صورت نداشتن صنعت، چاره اندیشه برای آن در طول آینده نزدیک برای رفع نیازهای جانبی و اصلی یک محصول.   3-عدم اطمینان از محصول بومی. و صرفاً تبلیغاتی کردن آن.   4-عدم تزریق سرمایه و عدم خودباوری که خودش، عدم  امنیت سرمایه و در نهایت کنسل شدن پروژه رو به همراه میاره. در نهایت یک ماکت از محصول مورد تامل، ختم میشه.   5-عدم داشتن خلاقیت و دنباله روی محصولات دیگران. در واقع کپی کاری عامل بدبختی هست! شما هیچ وقتی نمیتونید محصولی مشابه یه محصول خارجی تولید کنید و مثل اون جواب بده، باید نیازها و دانش اولیه رو بدونید و در سطح بالاتر اقدام کنید تا به نتیجه برسید.   6-و در نهیات عدم داشتن مدیریت در بحث زمانبندی و هزینه و مدیریت موازی واحدهای تحقیقات و توسعه. فکر نکنم این رو اصلاً درش فکر کرده  باشن عزیزان بالادستی.   امروز اگر یک تی 55 رو به حفاظت دفاع فعال مجهز کرد و ارتقایی در بحث موتور و زره شکل بگیره همین امروز میتونه در میدان نبرد جولان بده. حالا که این رو میدونیم چرا در این بحش هیچ حرکتی نکردیم.   همین اسرائیل(در جنایتکاریش شکی نیست) که صبح تا شب نعل و نفرینش میکنیم با خلاقیتش در عمل جواب ما رو میده. اینجوری میخوایم قدرت منطقه ای و در آینده جهانی باشیم؟!!!!   خلاقیت یعنی این:       در بحث عدم داشتن خلاقیت خیلی دور نریم:   سلاحی مثل اخگر رو ساختیم حالا مهندسی معکوس یا هر چی!   1- آیا سعی در ارتقاش داشتیم؟! برنامه ریزی کردیم؟   2- آیا واقعاً استفاده درست ازش تا الان دیدیم؟ عدم داشتن خلاقیت و صرفاً نمایش پوشالی رو در اینجا میتوان دید.      
  12. آمریکاییها بمباران را تکذیب کردن و توپ رو به زمین روسها فرستادن، روسها هم هیچ واکنشی نشون ندادن. اما اینکه چطور میشه دلیل کدوم طرف رو منطقی دونست، ذکر این نکته جاریست که:   با توجه به بمباران دقیق آمریکاییها مطمئناً احتمال خطا کم هست و در این برهه حساس در سوریه از عمد هم چنین حرکتی یحتمل نیست. بمباران روسها که به بشکه های عظیم رو آوردن و اختلافات چند ده متری رو هدف قرار میده، خطا در بمباران خیلی زیاد هست. حالا این وسط اگر این کار روسها بوده باشه ما صدامون دربیاد یا نه و یا محکوم بکنیم یا نه، نکته قابل توجهی هست.
  13. یعنی اینا ساخت داخل نیستند؟ به صورت درصدی چی؟ مهندسی شدن، منظورم طراحی؟
  14.   جناب گوبلز در مورد این موتور چیزی پرسیدین؟ مثلاً قطعاتش کامل تولید داخل هست و اینکه از صفر طراحی شده هست یا مهندسی معکوس، که برخی از قطعاتش وارداتی باشه؟
  15. با تشکر از دوستان به خاطر عکسها و مطالب، یک نکته ناراحت کننده ای که وجود داره اینه که، ضعف صنعتی و کیفیتی در داخل کشور و عدم وجود شرکتهای خودپایه به شدت در این نمایشگاه مشهوده.