death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

عقب نشینی گسترده «داعش» از عین‌العرب، جدیدترین نقشه عملیاتی ارتش سوریه در حلب، قطع آب وبرق شهر ادلب برای چندمین روز متوالی و حملات ناکام «جبهه‌النصره» برای تصرف تپه‌های استراتژیک ریف‌شمالی لاذقیه جدیدترین تحولات میدانی سوریه می‌باشد.

http://www.daesh.ir/1393/10/07/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%a8%d9%87%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%87-%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87/

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

هواداران داعش  دو روز گذشته برای یافتن “بهترین راه” برای قتل “معاذ الکساسبه” خلبان اردنی تلاش بسیار کردند؛ در حالی که اغلب پیشنهادها بر شکنجه وی قبل از مرگ تاکید می کرد.

یکی با نام مستعار “کم تمنینا سنینا”  پیشنهاد کرده است که ابتدا یک کلیه و یک چشم او را درمی آوریم، سپس اجازه می دهیم اندکی زنده بماند پس از آن چشم دیگر و کلیه دیگر او را نیز درمی آوریم و در انتها کارمان را با درآوردن قلبش پایان می دهیم.(!)
شخصی با نام مستعار “مصراسلامیه” نیز پیشنهاد داد که یک پزشک باتجربه، دو کلیه و کبد و قلب و اعضای مهم او را جدا کند تا آنها را به بیمارن سوری اهدا کنیم(!)

برخی پیشنهادها هم جنبه “آموزشی” (!) دارد، مانند پیشنهاد “ابوزید السودانی” که می گوید: «او را “موش آزمایشگاهی” قرار دهیم تا فرزندان رقه، راههای سربریدن کافران و مرتدان را فراگیرند»!
برخی افراد هم شیوه های انتقام جویانه ای مطرح کرده اند؛ شخصی با نام مستعار “معلومات مفیده” پیشنهاد داده که «بدون هیچ ترحمی، یک خودرو با سرعت زیاد رانندگی کند و این “سگ زنده” را با خود بکشاند».
شخصی به نام “طالبه الجنان” نیز درخواست کرده که خلبان اردنی “در رقه آویزان شود تا در هر حمله و بمبارانی که صورت می گیرد یکی از اعضای بدنش قطع شود”.
“عزام العسیری” پیشنهاد داد که گوشت بدنش را با ناخن گیر تکه تکه کنند و این کار را از پاها شروع کنند تا گوشها”!

اما به نظر می رسد پیشنهاد فرد دیگری که خود را “خطاب” معرفی می کند، از تمام پیشنهادات دیگر انتقام جویانه تر باشد، وی می گوید: او باید هر روز سلاخی شود و از او فیلمبرداری کنند سپس مداوا شود و دوباره این کار تکرار گردد بار دیگر درمان شود و از نو گوشت تنش بریده شود و هر روز فیلمی از سلاخی وی منتشر شود.(!)

برخی پیشنهادها دیگر نیز به نظر می رسد که از طرف “آشپزان” داعش مطرح شده است! یکی از پیشنهادها این بود که در ماهی تابه با اندکی پیاز و نمک پخته شود. شخص دیگری که خود را “جنرال” معرفی کرده می گوید: “یا از تشنگی هلاک شود و یا در حفره ای از آتش قرار گیرد و یا کباب شود و کبابش برای خانواده اش ارسال شود”.
برخی دیگر بر سربریدن و یا قطعه قطعه کردن با چاقویی که تیز و برنده نباشد، تاکید کردند؛ مانند کشیدن ناخن ها و بریدن گوشها و دست و پاها با چاقوی کُند. شخصی با نام “العیون الحور” چاقوی اره ای را پیشنهاد داد، یا اینکه این خلبان اسیر را ۹۰ قطعه کنند(!)
حیدره العوبثانی نیز گفت: “دستها و پاهایش را بطور مخالف (دست راست با پای چپ، یا دست چپ با پای راست) قطع کنند.
اما “انصار الخلافه” در این بحث تاریخی برای یافتن بهترین و شنیع ترین شیوه برای قتل خلبان اسیر، راهی به جز شیوه عثمانی نیافته، از این رو قتل با وسیله ای به نام “خازوق” به شیوه عثمانی ها را پیشنهاد داده است. قتل با خازوق بدین گونه بود که نوک تیز تیرک چوبی (خازوق) را در ناف یا سینه یا مقعد قربانی فرو می کردند.
گفتنی است که گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه٬ سوم دی ماه٬ پس از سرنگونی یک جنگنده اردنی٬ خلبان آن ستوان معاذ الکساسبه را نزدیک شهر رقه در شمال سوریه به اسارت گرفت.
در نهایت به این نتیجه میتوان رسید که تکفیر و وحشی گری و اشتیاق به جنایت حتی در طرفدارانشان نیز وجود دارد.

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعضی از دوستان جنگ رو با خونه خاله اشتباه گرفتن... همون مسلحینی که قربون دستو پای بلوریشونو استایل حرکت و حمل صلاحشون میرید کم اسیر دادن که حالا با دیدن یه فیلم جوگیر شدیم!؟ بابا ترس یه چیز طبیعیه طرف پای جونش در میونه اونم نه مثل این انتحاریها با یه انفجار یدفعه راحت بشن!! نه!! بعد از هزار جور شکنجه آخرش باید سرشون رو ببرن... حالا اگر مَردیم بگیم نمیترسیم، البته از پشت مانیتور زیادم ترسناک نیست ولی تو موقعیتش قرار بگیریم معلوم میشه کی چند مرده حلاجه.
زمان خدمت ما یه فرمانده ای داشتیم (که از قضا جانباز هم بودن) از جنگ و عملیات کربلای 5 تعریف می کرد گفت : وقتی همه نیروها زمینگیر شدن، دوشکا داره میکوبه! صدای همین دوشکا برای کپ کردن کفایت میکنه دوستایی که شلیک داشتن یا کنارش موقع شلیک بودن درک میکنن. 23 میلیمتری رو آوردن لب خاکریز دارن همه رو میکوبن ( یدونه گلوله اش آدمو نصف میکنه) خمپاره هم داره مثل بارون میاد! صدای تیر خوردن بغل دستیت رو میشنوی ( صدای تیر خوردن توی فیلمهارو بی خیال که انگار به کیسه شن تیر میزنی، صدای خورد کردن استخوان توسط مرمی گلوله رو تو ذهنت تصور کن، فوران خون رو تصور کن، جون دادن رفیقت بغل دستت رو تصور کن!) مرد می خواد از جاش بلند شه یدونه تیر در کنه که تهش می خواد بخوره به خاکریزی که پشتش کلی وحشی پناه گرفتنو تو بدون جون پناهی.
حالا با تمام این تفاسیر ببینم کی از نترسیدن و ... حرف میزنه!؟! کسی که عقل سالم داره میترسه مگر اینکه مغزش مشکل داشته باشه و قسمت مربوط به درد و ترس گیرپاژ کرده باشه. اون عزیزایی هم که جونشون رو فدا کردن برای وطنشون و امثال ما، 100% ترسیدن تو خیلی از لحظات، قشنگی و اجرش هم تو اینه که با وجود ترس ایمان داشته باشی و انجام بدی...!
لازم به توضیحه من خدمت سربازی رو توی لشکر 10 نیرو مخصوص سپاه گذروندم. و رسمی های ما و همین فرمانده ای که ازشون خاطره نقل کردم از نیروهای صابرین سپاه بودن و از اخلاص و معنویات چیزی کم نداشتن.
 
امیدوارم همه مون یکم بیشتر به حرفهامون فکر کنیم و سنجیده تر عمل کنیم چون حرفهای دوستان رو روحیه خیلی ها تاثیر میذاره love%20struck.gif  love%20struck.gif 
پ.ن ( بعد از ویرایش ) : منظور از {سنجیده تر} بیان نکردن واقعیت و تحلیل عملکرد فرماندهان نیست، منظور تحت تاثیر احساسات قرار گرفتن هست!

ویرایش شده در توسط arshia912
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

اوضاع لاذقیه به چه صورت است ؟ ایا گروهای انصارالشام و فجرالشام هنوز فعالیت داردن یا فقط ارتش ازاد هست ؟

 

ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کمک های موشکی آمریکا به القاعده در سوریه

 

 

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی با عنوان « کمک های موشکی آمریکا به القاعده در سوریه» نوشت: ارسال موشک های ضد تانک TOW و تجهیزات نظامی مقامات امنیتی آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) برای تروریستهای سوریه در ماه مه سال کنونی در نهایت به دست جبهه النصره شاخه نظامی القاعده در سوریه افتاد. در تصاویر ویدئویی که شبه نظامیان النصره آن را ارسال کرده اند نشان می دهد این افراد بمنظور در وادی ریف و حمیدیه در استان ادلیب چگونه از آنها استفاده می کنند.
این در حالی است که رسانه ها بدون پرداختن به ماجرای کمک های نظامی اوباما به تروریستهای القاعده که می توانست بعنوان مهمترین عناوین خبری روزنامه ها منتشر شود، بی تفاوت از کنار آن گذشتند.
برغم بی تفاوتی بسیاری از رسانه های آمریکا از درج این خبر، بیزنس تایمز و واشنگتن پست با ایجاد شک و تردید در باره ادعاهای النصره مبنی بر دسترسی به موشک های TOW مطالبی درباره کمک های موشکی سیا به شبه نظامیان سوریه منتشر کردند.
از سوی دیگر، نیویورک تایمز بجای درج این رویداد مهم خبری ، مقاله ای باعنوان «سقوط دو پایگاه نظامی به دست شورشیان در سوریه» منتشر کرد. این نشریه آمریکایی مدعی شد موشک های آمریکایی نقش مهمی در اشغال پایگاه های نظامی از سوی تروریستهای النصره ایفا کرده است.
هنوز حقیقت این داستان که براساس نیویورک تایمز آیا النصره تجهیزات نظامی آمریکایی را به تصرف خود در آورده و یا دیگر تروریستهای سوری به راحتی اینگونه موشک های پیشرفته را در اختیار آنان قرار داده اند در هاله ای از ابهام مانده است.
بر اساس تصاویر ویدئویی استفاده شورشیان النصره از موشک های ضد تانک که مقامات سیا در اختیار آنان قرار دادند نشان می دهد آنها در کاربرد اینگونه تجهیزات نظامی مهارت دارند و بطور مستقیم یا غیر مستقیم از آموزش های نظامی فرماندهان آمریکایی بهره مند شده اند.
برغم افشای اینگونه اسناد تصویری ، مدارک و اسناد دیگری نشان می دهد مقامات نظامی آمریکا همچنان به آموزش و تجهیز تروریستها با استفاده از موشک های خاص و کمک مالی واشنگتن ادامه می دهند.اما از سوی دیگر، با توجه به انتشار تصاویری ویدئویی جدید از تروریستهایی که مشغول کار بر روی موشک های ضد تانک آمریکایی هستند، رهبران واشنگتن هنوز در باره تائید و یا تکذیب کمک های نظامی و آموزشی سیا به این گروهها واکنشی نشان نداده اند.
همچنین براساس پاره ای از اسناد و شواهد موجود، با توجه به اینکه القاعده از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس مورد حمایت مالی قرار می گیرد، مقامات نظامی آمریکا به دلیل عدم هزینه های کلان ، همکاری با شبه نظامیان القاعده را به دیگر گروههای تروریستی مستقر در سوریه ترجیح می دهند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید سردارسرتیپ پاسدار حاج حمید تقوی

به خانه خوش آمدی برادر

0nu0kkdz2pvt1n5mni03.jpg

http://8pic.ir/images/0nu0kkdz2pvt1n5mni03.jpg


این هم فرمانده بی مغز سپاه...بعضی ها باید از خودشون خجالت بکشن...
  • Upvote 5
  • Downvote 38

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز

در دلسوزی و نیت خیر شما هیچ شکی نیست

ولی ای کاش از نوشتن این عبارات ، زیر عکس شهدا پرهیز بشه

واکنش مثبتی رو به همراه نخواهد داشت

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شهید سردارسرتیپ پاسدار حاج حمید تقوی

 

به خانه خوش آمدی برادر

 

0nu0kkdz2pvt1n5mni03.jpg

 

http://8pic.ir/images/0nu0kkdz2pvt1n5mni03.jpg

خوشا به سعادتش معلوم نیست قبل از شهادت چه چیزی از ملکوت رو دیده که اینجوری متبسم شده . اللهم رزقنا شهادت فی سبیلک

  • Upvote 15
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا این فیلم رو مستقیم کنید همه ببنید...

 

چچنی ها و ازبکی ها به زهرا دارن حمله می کنن. برای اون موقع هست. چقدر مجهزن  icon_eek

اول فیلم اگه اشتباه نکنم داره توضیح میده شیعه ها مسلمان نیستند چون به ام المومنین عایشه نسبت فحشاء می دند

دوستانی که عربی سرشون میشه ترجمه کنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از تروریستهای دستگیر شده در دیالی در جریان بازجویی ها اعتراف کرده است که یکی از اعضای داعش که مجبور شده بود پسر خاله و دوست دوران کودکی اش را بکشد؛ پس از این اقدام برایش گریه کرد.

سایت شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد، این زندانی که (ع - ج ) نام دارد گفته است، داعش پایان ماه ژوئن ، کمینی را در یک مسیر کشاورزی نزدیک تکریت در استان صلاح الدین نصب کرد و تعدادی از نیروهای عراقی را به اسارت گرفت؛ و آنها را برای اعدام به منطقه دوری منتقل کرد.

این زندانی که از ساکنان صلاح الدین است و اخیرا به اتهام اقدامات تروریستی در بعقوبه دستگیر شده ، خاطرنشان کرد: یکی ازعناصر داعش پس از آنکه متوجه شد یکی از سربازان اسیر عراقی از بستگان و دوست دوران کودکی او است غافلگیر شد و تلاش کرد تا وی را نجات دهد اما تلاش هایش بی نتیجه ماند و مسؤول این گروه وی را مجبور کرد فامیلش را در برابر جمع اعدام کند.

زندانی مذکور گفت: این عضو داعش پس از کشتن فامیلش بر جسد وی افتاد و شروع به گریه کرد؛ و مسؤول داعشی هم به دلیل نگرانی از شورش با شلیک گلوله به سرش او را هم اعدام کرد.

این زندانی افزود: دهها عضو داعش از پایگاههای خود فرار کردند زیرا اعتقاد دارند که وارد درگیری زیان باری شده اند.

وی افزود: فرماندهان عربی و خارجی این گروه تروریستی را هدایت می کنند وعراقیها فقط هیزم آتشی هستند که تر و خشک را با هم می سوزاند.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از تروریستهای دستگیر شده در دیالی در جریان بازجویی ها اعتراف کرده است که یکی از اعضای داعش که مجبور شده بود پسر خاله و دوست دوران کودکی اش را بکشد؛ پس از این اقدام برایش گریه کرد.

سایت شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد، این زندانی که (ع - ج ) نام دارد گفته است، داعش پایان ماه ژوئن ، کمینی را در یک مسیر کشاورزی نزدیک تکریت در استان صلاح الدین نصب کرد و تعدادی از نیروهای عراقی را به اسارت گرفت؛ و آنها را برای اعدام به منطقه دوری منتقل کرد.

این زندانی که از ساکنان صلاح الدین است و اخیرا به اتهام اقدامات تروریستی در بعقوبه دستگیر شده ، خاطرنشان کرد: یکی ازعناصر داعش پس از آنکه متوجه شد یکی از سربازان اسیر عراقی از بستگان و دوست دوران کودکی او است غافلگیر شد و تلاش کرد تا وی را نجات دهد اما تلاش هایش بی نتیجه ماند و مسؤول این گروه وی را مجبور کرد فامیلش را در برابر جمع اعدام کند.

زندانی مذکور گفت: این عضو داعش پس از کشتن فامیلش بر جسد وی افتاد و شروع به گریه کرد؛ و مسؤول داعشی هم به دلیل نگرانی از شورش با شلیک گلوله به سرش او را هم اعدام کرد.

این زندانی افزود: دهها عضو داعش از پایگاههای خود فرار کردند زیرا اعتقاد دارند که وارد درگیری زیان باری شده اند.

وی افزود: فرماندهان عربی و خارجی این گروه تروریستی را هدایت می کنند وعراقیها فقط هیزم آتشی هستند که تر و خشک را با هم می سوزاند.

 

دوست عزیز جسارت حقیر رو ببخشید

ااین چندمین پست شماست راجه عراق

آدرس را اشتباهی امدید

لطفا محبت کنید مطالبتان را در قسمت مربوط به عراق قرار دهید تا از پراکندگی مطلب جلوگیری شود.

 

سپاس :rose:

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز جسارت حقیر رو ببخشید

ااین چندمین پست شماست راجه عراق

آدرس را اشتباهی امدید

لطفا محبت کنید مطالبتان را در قسمت مربوط به عراق قرار دهید تا از پراکندگی مطلب جلوگیری شود.

 

سپاس :rose:

منم عذرخواهی میکنم بابت اشتباه رخ داده

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.