Parviz

تاپیک جامع قطعنامه ها و تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران

Recommended Posts

بسمه تعالی

با سلام

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/231289_f1688342.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/11766_392.jpg[/img]

[size=18][color=darkred]بيانيه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به قطعنامه 1929 شوراي امنيت [/color][/size]


[size=24][color=red]جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به قطعنامه 1929 شورای امنیت پاسخ گفت . متن کامل این بیانیه به این شرح است: در 9 ژوئن 2010 قطعنامه 1929 شورای امنیت صادر شد.[/color][/size]


بر خلاف انتظار جامعه جهانی این قطعنامه برای محکومیت حمله به کشتی آزادی که کمتر از 10 روز قبل آن اتفاق افتاده بود و وضع مجازات علیه عاملان آن صادر نشد؛ بلکه جامعه جهانی شاهد بود ایالات متحده که رسماً خود را متعهد به حمایت از رژیم صهیونیستی می داند در پشتیبانی و حمایت از جنایت مزبور مانع اقدام شورای امنیت شد. این قطعنامه همچنین پاسخی به سند نهایی اجلاس بازنگری NPT نبود که 15 روز قبل از آن 189 کشور در آن بر الزام رژیم صهیونیستی به پیوستن به NPT تأکید کرده بودند.

جامعه جهانی پیش از این نیز هیچ قطعنامه ای از شورای امنیت درباره چگونگی اشاعه سلاح های هسته ای به رژیم صهیونیستی ندیده بود و هیچگاه شورای امنیت نخواسته است بررسی کند چه کسانی سلاح هسته ای را در اختیار این رژیم قرار داده اند؟! چرا که برخی اعضای ثابت شورای امنیت خود متهمان اصلی این اشاعه هستند.

همچنین موضوع قطعنامه 1929 نگرانی درباره تولید، ساخت، تکثیر و آزمایش نسل جدید سلاح های هسته ای از سوی اعضای ثابت شورای امنیت نیست و در آن اشاره ای به 11 پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بازنگری NPT برای خلع سلاح و عدم اشاعه نشده است؛ پیشنهادهایی که استقبال جامعه جهانی را به دنبال داشت. موضوع قطعنامه بر خلاف انتظار جامعه جهانی درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اتهاماتی واهی است که نه تنها هیچگاه ثابت نشده بلکه در آخرین گزارش مدیرکل آژانس که تنها یک روز قبل از قطعنامه منتشر شد، برای بیست و دومین بار به صراحت تأکید شد این فعالیت ها هیچگونه انحرافی از اهداف صلح آمیز نداشته است. صادرکنندگان قطعنامه خود را در حالی در معرض قضاوت جامعه جهانی قرار دادند که جهان کمتر از یک ماه قبل از صدور قطعنامه شاهد بیانیه تهران بود که در آن به صراحت بر همکاری های صلح آمیز هسته ای و اجتناب از مقابله با حقوق ملت ها تأکید شده بود.

ایالات متحده آمریکا در حالی که ترکیه و برزیل را برای تعامل با تهران تشویق می کرد، یک ماه پس از صدور بیانیه تهران و استقبال جهانی از آن که در بیانیه 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد بروز کرد، به مقابله با آن برخاست. صدور قطعنامه 1929 در فضای بیانیه تهران و حمله به کشتی آزادی برای جامعه جهانی صحت دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را اثبات نمود: 1- اثبات کرد شورای امنیت نمی تواند مرجع مناسبی برای تأمین امنیت و حقوق ملت ها باشد و نشان داد مادام که ایالات متحده آمریکا رسماً خود را متعهد به امنیت رژیم صهیونیستی و حمایت از جنایات آن می داند شورای امنیت قطعنامه ای در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی صادر نخواهد کرد. 2- اثبات کرد ایالات متحده آمریکا امروز بیش از همیشه با بی اعتباری و بحران اعتماد در جهان روبروست و شعار تغییر نیز نتوانست اعتبار از دست رفته دولت آمریکا را برگرداند.

جامعه جهانی به روشنی شاهد بود رئیس جمهور این کشور بسان اسلاف خویش حاضر است با دروغ از اعتبار کشورهای دیگر هزینه کند.

اظهارات رئیس جمهور محترم برزیل و نخست وزیر محترم ترکیه در تبیین رفتار غیر صادقانه رئیس جمهور آمریکا امروز در معرض قضاوت جامعه جهانی است. 3- اثبات کرد دولت ایالات متحده آمریکا به عنوان مجرم اصلی استفاده از سلاح هسته ای و تکثیر و تولید و آزمایش آن ، بزرگترین تهدید جامعه جهانی است که این تهدید بیش از همه متوجه امنیت شهروندان آن کشور است.

رژیمی که قادر به مهار یک چاه نفت نیست چگونه می تواند اعتماد جامعه جهانی را برای مهار زرادخانه های هسته ای خود که امنیت جهانی را به خطر می اندازد فراهم سازد؟ 4- اثبات کرد دولت آمریکا برای انحراف افکار عمومی از تهدیدهای واقعی که حاصل سیاست های غلط این رژیم در انباشت سلاح های هسته ای و حمایت از تروریسم دولتی است سعی دارد با ساخت تهدیدهای فرضی و دروغین ، توجه جامعه جهانی را از تهدیدهای واقعی منحرف نماید. 5- اثبات کرد برخی دولتهای انحصار طلب ، در صدد هستند سایر ملت ها را از فناوری صلح آمیز هسته ای و داشتن چرخه سوخت که از مصادیق بارز «حق توسعه» ، «حق ملت ها نسبت به منابع طبیعی» و «حق تعیین سرنوشت ملت ها» است محروم سازند. اینک با استفاده از فرصتی که در افکار عمومی جهان برای اثبات دیدگاه های فوق به وجود آمده است جمهوری اسلامی ایران اعلام می نماید: 1- ورود شورای امنیت در موضوع فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران غیر قانونی ، بی اعتیار و بر خلاف نص صریح ماده 39 منشور و در مغایرت کامل با الزامات سازمانی و پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی است و این شورا باید سریعاً نسبت به اتخاذ اقدامات جبرانی و رفع اشتباهات گذشته خود اقدام نماید. 2- جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام می نماید هرگونه اقدام علیه منافع قانونی و مشروع ملت ایران متقابلاً پاسخ قانونی و اقدام مقتضی جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت. 3- ناکامی دولت آمریکا در به دست آوردن تمام آراء شورای امنیت علیرغم فشارهای غیر معمول و تماس های رئیس جمهور این کشور و عدم همراهی جامعه جهانی با اراده برخی قدرت ها که در بیانیه جنبش عدم تعهد به نمایندگی از دو سوم کشورهای جهان مشهود است، گویای شروع دوران جدیدی از مناسبات جهانی برای تأمین حقوق ملت ها برپایه عدالت و احترام است. 4- ما از اینکه هدف انسانی «انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه ، سلاح هسته ای برای هیچکس» به فرصتی برای همکاری و همبستگی دولت های مستقل تبدیل شده است استقبال می کنیم و آن را پدیده مبارکی در دفاع از حقوق اساسی ملت ها می دانیم.

از این رو اصرار دولت آمریکا در ادامه مسیر غلط گذشته را برای آنها پرهزینه ، بی فایده و بن بست می دانیم که فقط موجب آن می شود پرده از چهره مناسبات ناعادلانه و غلط شورای امنیت برداشته شود و عزم ملت ها را برای ایجاد مناسباتی صحیح در صحنه بین المللی جدی تر نماید. 5- جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر مفاد بیانیه تهران آن را مبنایی شایسته برای همبستگی دولت های مستقل در مقابله با زیاده خواهی ها و تعامل بیشتر برای صلح ، عدالت و سعادت می داند.

منبع: واحد مرکزی خبر جمعه28\03\1389 11:27 AM

http://beta.iribnews.ir/VMK/Body.aspx?id=707576

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پرونده هسته ای تا قیامت هم بره به این شکل حل نمیشه!
نه ما کوتاه میایم نه اونها!
اونها هی میگن چرا اینکارو میکنی ما هم میگیم چرا اسرائیل اینکارو میکنه!
اونام که نمیتونن به اسرائیل گیر بدن نتیجه همینی میشه که تا الان دیدیم!
100 تا قطعنامه دیگه هم صادر کنن نتیجه ای نداره در حل پرونده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پرونده هسته ای تا قیامت هم بره به این شکل حل نمیشه!
نه ما کوتاه میایم نه اونها!
اونها هی میگن چرا اینکارو میکنی ما هم میگیم چرا اسرائیل اینکارو میکنه!
اونام که نمیتونن به اسرائیل گیر بدن نتیجه همینی میشه که تا الان دیدیم!
100 تا قطعنامه دیگه هم صادر کنن نتیجه ای نداره در حل پرونده![/quote]

البته من فکر میکنم باید از بالا به این قضیه نگاه کنیم.

که بحث پرونده ی هسته ای هم نیست. بحث بر سر ایدئولوژِی این نظام هست وبس. پرونده ی هسته ای هم کوتاه بیایم. میگن موشکی. موشکی کوتاه بیایم. میگن دخالت در امور کشورها. این هم کوتاه بیایم میگن، حقوق بشر. و ..... اینها تنها بهانه است. مشکل جای دیگراست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا همون جوری که هواپیمای ایرانی 20 دقیقه روی ناوشون گشت زد و کاری نتونستن بکنن و دوما دلیل از این بیان برای اینه که بگم کاملا مشخصه که اخر این استراتژی برای منی که نوعا دارم می رم نابودی هست اما همین که کسی تصمیم به دفاع داشته باشه حالا شده با جونش این محترم و اصله و اصلا اونها از این ما می ترسن وگرنه مگر غیر از اینه که در تمام زمینه های نظامی و حتی اقتصادی و سیاست جهانی از ما برتری کمی و کیفی دارن پس چرا حمله نمی کنن.

ادرنالین من که تا بخوای بالا هست همیشه icon_cheesygrin (البته یک تعریفی هم از ادرنالین بکنین تا دوستان فکر نکنن به ما فحش دادی icon_arrowd ) ولی اون قضیه ای رو که در ادامه گفتی نفهمیدم بگو شاید همون بود من ناراحت نمی شم البته خواهشا.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اولا همون جوری که هواپیمای ایرانی 20 دقیقه روی ناوشون گشت زد و کاری نتونستن بکنن[/quote]
خیالت راحت نباشه که توی جنگ هم نمیتونن هیچ کاری بکنن!
بعدشم چون هر کشوری نسبت به یک کشور دیگه برتر داره باید بیاد بهش حمله کنه؟ عجب!
پس چرا ما امارات و افغانستان و سایر استان های جداگشته رو باز نمیگردونیم؟
همیشه اینو بدون جنگ آخرین گزینه هست!
یکم هم راجبه نوع نبرد و تفاوت های آن در آب و خشکی بدونی خوبه!
حالا خوبه گفتید با قایق میریم بهشون میزنیم اگه میگفتید با شنا تا اونجا میریم دیگه چی باید جواب میدادم؟! icon_cheesygrin
آدرنالین هم نمیدونم چیه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونا بیانیه میدن، ما هم بیانیه میدیم، برنامه هسته ای هم کارشو جلو میبره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ولي ديپلماسي دولت احمدي نژاد تو سياست خارجي از اول انقلاب تا حالا بي نظير بوده آفرين ميگم به آقاي دكتر
ولي آقاي متكي گفت : حالا نوبت ماست كه جواب قطعنامه رو بديم اونا منتظر ما باشين
راستي يكي از دوستان بگه كه قطع نامه بدون اجماع تصويب شده يعني چي؟
راستي يه چيزه ديگه اين حيفه اون نوني كه .........................
لطفا دوستان جواب سوال هاي منو بده نظراتشون هم راجع به نظر من بدن [/quote]
[size=18][/size][color=red][/color]آيا تحريم هم نتيجه همين ديپلماسيه icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من باز که مغلطه کردی من همون اول می گم ما می میریم شما بر می داری برای من 10 خط می نویسی که این رو به من بگی چیزی رو که خودم دارم می گم.

این حرف کشور قوی رو هم باید به امریکا بگین وگرنه ما که ادعایی نداریم و ایران هم کسی رو جز در موردی که پاش رو از گلیمش دراز کنه تهدید نکرده و سیاست کشور ما کشورکشایی نیست که بخوایم به جایی حمله کنیم.

این که شما می گی در مورد جنگدرسته اما در زمانی هست که ما تصمیم گیرنده باشیم شما مسایل رو خوب نمی تونی تحلیل کنی برادر من امریکا با ما مشکل بنیادی داره و به موضع ما کار نداره و کار خودش رو می کنه شما تو رو خدا این رو بفهم اونا دارن کار خودشون رو می کنن و مثلا اگر ما هسته ای رو هم بزاریم کنار باز یه بهانه دیگه گیر می ارن.

اره دیگه ما بی سوادیم چکار کنیم بازم می گم اگر حتی تکه های بدنم رو جلوی چشمهام ببرن با نگاهم با دشمن می جنگم شنا که دست کمشه برادر من.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اره دیگه ما بی سوادیم چکار کنیم بازم می گم اگر حتی تکه های بدنم رو جلوی چشمهام ببرن با نگاهم با دشمن می جنگم شنا که دست کمشه برادر من.[/quote]
يا علي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عیبی نداره اگر دوست دارن بازی کنن ما هم می کنیم ولی الان چند سال پیش نیست که ما فعالیتها رو متوقف کنیم و بازی کنیم نه هم فعالیت می کنیم و هم کار هسته ای.

این کارها در مورد امریکا هم یه جورایی یاسین توی گوش خر خوندنه.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این کارها در مورد امریکا هم یه جورایی یاسین توی گوش خر خوندنه.....[/quote] استغفرالله ! ...
خر رو با آمريكا مقايسه ميكني ؟! ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اپرا جان بیخیال! اول من با موشک ساحل به دریا ناوهارو میزنم بعد شما با قایق برو خوتو بزن به جنازه ناو و بیخودی شهید شو! خوبه؟ icon_cheesygrin
خوب برادر من وقتی راه های بهتری هست چرا برای من بسیج بی ترمز میشی؟ icon_arrowd
تمام اعضای این سایت عرق ملی دارن و جنگ بشه همه میرن میدان نبرد! به این شک نکن!
اما هر چیز راه خودشو داره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخه برادر من من اینقدر داد زدم پدرم در اومد من دارم می گم اگر هیچی هم نداشته باشیم کوتاه نمی ایم همین و قرار هم نیست اگر جنگ شد تا نیروهای نظامی ما بن بست نرسن ما بریم قایق بازی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا شرمندم من اسم این حیون زحمت کش خدا رو هم به گند کشیدم شما درست می گی وقتی میگن شیطان بزرگ یعنی جمیع کل بدیها من تازه دارم با خر مقایسش می کنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.