cheka

نفربر بدون سرنشین Krymsk

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشکر از مقاله خوبتان باز من متوجه نشدم این نفربر راننده ندارد یا کلاً نفر ندارد ویک سوال داشتم چه نیازی برای وجود این کلاس از نفر بر ها تعریف شده است
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='gader' timestamp='1375213571' post='325275']
با تشکر از مقاله خوبتان باز من متوجه نشدم این نفربر راننده ندارد یا کلاً نفر ندارد ویک سوال داشتم چه نیازی برای وجود این کلاس از نفر بر ها تعریف شده است
[/quote]

طبق منابع رسمی روسیه ، Krymsk یک نفربر زرهی (APC) بدون سرنشین هست یعنی نیازی به راننده برای کنترل آن نیست اما قابلیت حمل افراد وجود دارد

در مورد سوال دومتون هم این نکته قابل ذکر هست که شاسی نفربرها امروزه حاضر بستر اصلی سیستم های چند منظوره محسوب میگردد، از ماموریت های حمل بار و افراد (در مدل اصلی) در میدان نبرد گرفته تا سوار کردن سیستم های تسلیحاتی، جنگ الکترونیک یا دیده بانی (که در نقش ساپورت نیروهای پیاده به شمار میروند) ، سامانه های فرماندهی نبرد و حتی توپ های ضدتانک (Destroyer) و خمپاره اندازها ...

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/stryker-3.jpg[/img]

لذا با کنترل از راه دور و هوشمند این بستر اصلی، شما میتونید فقط با اضافه و کم کردن سیستم های سوار شده بنابر نیازتون ، ارتشی از ماشین های جنگی بدون سرنشین با ماموریت های مختلف رو داشته باشید. میتونید بدون نیاز به صرف نیروی انسانی، حمل افراد و تجهیزات (مثل نقشی که روبات های MULE برای آن طراحی شده) ، پشتیبانی تاکتیکی از نیروها هنگام پیشروی و هر نقش قابل تصور دیگری توسط خودروهای زرهی رو بصورت خودکار و بدون نیاز به صرف نیروی انسانی و البته از بین رفتن خطا و محدودیت های انسانی کنترل کنید

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/mule5B15D.jpg[/img]

[i]روبات ترابری MULE[/i]
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
ممنون . مطلب جالبی بود.
فکر می کنم در واقع منظور اصلی از این نفربر بیشتر نجات افراد گیر افتاده یا در محاصره بدون مشکلات درگیر کردن افراد جدید در موضوع باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد موتور هیبریدی میشه یکم توضیح بدید؟
حالا چه اصراری به نصب موتور الکتریکی دارند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الکتروآفسیر عزیز ، همونطور که میدونید لفظ "هیبرید" (Hybrid) به معنی ترکیبی هست و موتور هیبریدی ترکیب دو نوع پیشرانه هست که در حال حاضر ترکیب موتورهای احتراق داخلی و موتور الکتریکی بیشتر از دیگر انواع مورد توجه قرار گرفته. این کار باعث چند مزیت برای این نفربر خواهد بود :

- افزایش صرفه جویی در مصرف سوخت : در موتورهای هیبریدی حتی حرکت چرخ ها و ترمز کردنشون باعث انتقال قدرت به باتری های الکتریکی و ذخیره شدن در آنها میشود و تمام انرژی سوخت بنزینی هدر نمیرود که علت برد عملیاتی بالای این نفربر نیز همین موضوع است

- پیشرانه ی کمکی : موتور الکتریکی با استفاده از ساختار هیبریدی سری قادر به اعمال قدرت اضافی همگام با موتور احتراق داخلی برای مواقع نیاز به انرژی بالاتر جهت بکسل یا حمل بارهای سنگینتر از ظرفیت نفربر و ... است .

- امکان انجام عملیات های مخفی : استفاده از موتورهای الکتریکی نفربر رو قادر به حرکت با کمترین اثرات حرارتی و صوتی میکنه که در عملیات های نفوذ و مخفی اولویت بالایی دارد ، لازم به ذکر است که زیردریایی های مدرن مثل کلاس آکولا هم با استفاده از پیشرانه ی دوگانه ی دیزلی-الکتریکی (و در موارد جدیدتر ، اتمی-الکتریکی) ، برای حرکت مخفیانه از موتور الکتریکی استفاده میکنند.

- چند سوخته بودن و افزایش بقاپذیری ، چند سوخته بودن یکی از استانداردهای اولیه موتورهای تانکها و نفربرها هست ، اضافه شدن انرژی الکتریکی باعث افزایش بقاپذیری این نفربر در یافتن منابع انرژی در شرایط نبرد میشود

ساختار موتورهای هیبریدی به دو صورت موازی و سری میباشد ، لازمه ی اصلی این سیستمها ، سیستم انتقال توان و سوسپانسیون الکتریکی است تا بتوان توان تولید شده توسط موتور احتراقی و الکتریکی را یک جنس و باهم اعمال کرد . یعنی توان موتور احتراق با اعمال به ژنراتور ، به انرژی الکتریکی تبدیل میشود. در این بخش توان موتور الکتریکی نیز قابل جمع شدن به انرژی الکتریکی تولید شده خواهد بود. توان الکتریکی به چرخ های خودرو اعمال میشود و از طرف دیگر خود حرکت چرخ ها موجب حرکت دینام های الکتریکی و شارژ مجدد خازن های الکتروشیمیایی خواهد شد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/131121_image05B15D.jpg[/img]
-
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر جناب چکا

یه سوال.شیئ کپسول مانند در این تصویر نشان شرکت رنو فرانسه رو داره،آیا موتور طرح مشترک بود فرانسه/روس بوده؟ یا فقط قطعات سفارشی هستند؟

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/650-maz-lev-z5B15D.jpg[/img][/center]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آلفرد عزیز ، قطعه ی مورد نظر شما فیلتر سوخت و فیلتر روغن ساخت شرکت رنوی فرانسه میباشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/7269282_w640_h640_50104778555B15D.jpeg[/img]

موتور دیزلی 6 سیلندر JAMZ-650 در حقیقت محصول مشترک سه شرکت Renault Trucks ، GAZ Group و Bosch و بر پایه ی ساختار موتور فرانسوی DCi 11 هست. شرکت روسی GAZ در سال 2006 طی قراردادی، لیسانس تولید و بازکاری (Rework) موتور DCi 11 رو از رنوی فرانسه دریافت کرد.

در پی این قرارداد، شرکت GAZ تغییراتی در ساختار اولیه ی موتور DCi 11 بوجود آورد که از مهمترین آن میتوان تعبیه ی سیستم کنترل سوخت میکروپروسسوری موتور با همکاری شرکت Bosch اشاره کرد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/035B15D.jpg[/img]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشكر جناب چكا

يه چندتا سوال
سيستم هدايتش چه جورياس؟ چقدر برد داره؟ تو مناطق پوشيده جنگلي وضعيتش چطوره؟ ارتباط ماهواره اي داره؟ مقاومت سيستم هاي كنتروليش چطوره هم نرم افزاري و هم سخت افزاري(منظور تهديد نرم و تهديد سخت است)؟ ویرایش شده در توسط HHL

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='HHL' timestamp='1375383749' post='325679']
تشكر جناب چكا

يه چندتا سوال
سيستم هدايتش چه جورياس؟ چقدر برد داره؟ تو مناطق پوشيده جنگلي وضعيتش چطوره؟ ارتباط ماهواره اي داره؟ مقاومت سيستم هاي كنتروليش چطوره هم نرم افزاري و هم سخت افزاري(منظور تهديد نرم و تهديد سخت است)؟
[/quote]

در مورد مشخصات سیستم هدایت از راه دور این پلتفرم هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است و در تست های انجام شده نیز ، سیستم مخابراتی کنترل از راه دور خودرو تست نشده اما سامانه های کنترل هوشمند نفربر مورد استفاده قرار گرفته که از جمله ی آن میتوان به کنترل میکروپروسسوری موتور دیزلی خودرو و سیستم کنترل تعلیق الکتریکی اشاره کرد.

کنترل سیستم تعلیق نفربر توسط یک سیستم کنترل توزیع شده ی میکروپروسسوری انجام میشود ، این سیستم کنترل ساخت NPF Vector بوده و بعلت استفاده از ساختار غیرمتمرکز (Distributed) و استفاده از چند پردازنده برای Redundancy ، سیستم کنترل از نظر سخت افزاری در مقابل مشکلات احتمالی و Fail شدن دارای مقاومت و بقاپذیری بالاتری خواهد بود. کنترل سیستم تعلیق توسط پردازنده با اعمال کنترل مستقیم روی گشتاور چرخ ها با کمک موتورهای کششی انجام میشود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10210/mk12_15B15D.jpg[/img]

[i]برد میکروپروسسوری TMS320LF2407A ساخت شرکت NPF Vector ، [/i]فرکانس کلاک پردازنده : 40 مگاهرتز
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.