Electro_officer

عملکرد رادار در محیط عملیاتی (تضعیف، کلاتر، چندمسیری و ...)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط Electro_officer، 28 آذر 1392 - ????
مخفی شده توسط Electro_officer، 28 آذر 1392 - ????
سلام
۱-هدف متحرک و پیوسته است ولی کلاتر محیطی نه!
۲- از کلاتر برای دیر کشف شدن!
از اثر آینه ای برای منحرف کردن سامانه های کنترل آتش!
از محدودیت افق دید برای کاهش فاصله کشف!
۳-داکت؟ ویرایش شده در توسط mohammaddanger

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
سلام و تشکر
۱-هدف متحرک و پیوسته است ولی کلاتر محیطی نه!
۲- از کلاتر برای دیر کشف شدن!
از اثر آینه ای برای منحرف کردن سامانه های کنترل آتش!
از محدودیت افق دید برای کاهش فاصله کشف!
۳-داکت؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammaddanger' timestamp='1387458511' post='354559']
سلام و تشکر
۱-هدف متحرک و پیوسته است ولی کلاتر محیطی نه!
۲- از کلاتر برای دیر کشف شدن!
از اثر آینه ای برای منحرف کردن سامانه های کنترل آتش!
از محدودیت افق دید برای کاهش فاصله کشف!
۳-داکت؟
[/quote]
بله جوابها درست هستند.

[quote]
۲- از کلاتر برای دیر کشف شدن!
از اثر آینه ای برای منحرف کردن سامانه های کنترل آتش!
از محدودیت افق دید برای کاهش فاصله کشف!
[/quote]
و داکتینگ برای افزایش برد موشک:
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/7~1.jpg[/IMG]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترجکتوری موشک یاخونت ؛ موشک در قسمتی از مسیر ( نقطه چین ) که در ارتفاع پایین پرواز میکنه ، از دید رادار مخفی هستش !

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/yakhont_chart.png[/img][/center]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Babak1391' timestamp='1387498750' post='354792'] ایا رادارها سرطان زا هستن رادارهای جنگنده ها? [/quote]
در کل نزدیکی بیش از حد به هر منتشر کننده موج الکترومغناطیسی سرطانزاست. چه میکروفر، چه BTS موبایل چه رادار. چه بسا که اثرات میدانی پاور های این رادارها هم خطرات خودش رو داره.
در مورد سیستم های پسیو که اکثرا" ریموت هم هستن البته چون انتشار امواجی رو شاهد نیستیم فکر نمیکنم خطرات زیادی متوجه اپراتور ها بشه، چه از لحاظ موشک هایی مثل هارم که همین امواج رو حس و تعقیب میکنن و چه منبع تغزیه سیستم.
در مورد جنگنده ها هم رادار ها هم pesa و هم aesa وجود داره اما کابین خلبان فکر میکنم بصورت کلی از لحاظ امواج الکترومغناطیسی ایزولست. چون خود تجهیزات کابین هم میتونن خطر شناسایی هواگرد رو بالا ببرن. ویرایش شده در توسط scavenger
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این تصویر نشان دهنده کلاتر دریا در رادار کشتی هست. کسی میتونه عدم وجود کلاتر در دو زوایه تو این تصویر رو توجیه کنه؟
[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/seaclutter_print~0.jpg[/IMG]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک حدس ناشیانه !

ان دو قسمت پاشنه و سینه کشتی است !؟ ساید لوب ها را منعکس و ایضا بازگشت ها را نتیجه کاهش کلاتر هست .....( ببخشید همین طوری پروندم ! icon_cheesygrin[size=4] )[/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1397810845' post='373113']
یک حدس ناشیانه !

ان دو قسمت پاشنه و سینه کشتی است !؟ ساید لوب ها را منعکس و ایضا بازگشت ها را نتیجه کاهش کلاتر هست .....( ببخشید همین طوری پروندم ! icon_cheesygrin[size=4] )[/size]
[/quote]
نه. :mrgreen: ربطی به ساید لوب و مین لوب نداره. لوب اصلی دائما در حال چرخش و اسکن محیط هست، سیگنال اکو در صورت وجود صفحه CRT رو روشن میکنه و این روشنایی مقداری روی صفحه میمونه و بعدش خاموش میشه. راهنمایی: وزش باد در میزان کلاتر دریا بسیار تاثیرگذار و در واقع عامل اصلی تغییراتش هست.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1397812226' post='373118']
بنابر این ان دو نقطه بدون کلاتر عمود هستند بر جهت وزش باد ؟!( بیا و اذیت نکن !)
[/quote]
تبارک الله. در اون نقاطی که کلاتر دیده میشه لوب اصلی دارای زاویه‌ی کم نسبت به جهت وزش باد هست این یعنی مین لوب دارای زاویه‌ی عمود بر جهت امواج هست و در اون جهتی که کلاتر وجود نداره جهت حرکت امواج موازی با مین لوب هست این یعنی بازتاب به حداقل میرسه. حالا اگر بخوایم این موضوع رو با جهت حرکت کشتی تطابق بدیم باید بگیم در صورت شدید بودن باد و طوفانی بودن دریا جهت جلوگیری از غرق شدن شناور کشتی باید عمود بر امواج حرکت کنه و این یعنی جهتی که کلاتر بیشتره جلو و عقب کشتی و جهتی که کلاتر وجود نداره دو پهلوی کشتی است.

یه سوال دیگه: هرچه ارتفاع رادار بیشتر باشه افق دید بیشتر میشه ولی تو دریا اگر آنتن رو زیادی بالا ببریم یه اشکال بزرگ پدیدار میشه اون اشکال بزرگ چی هست؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون الکترو جان با این حساب در دریای مواج کارایی رادار ها برای مشاهده روبرو و پشت خودشون به شدت کاهش پیدا میکنه .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='crazy-doctor' timestamp='1397813015' post='373126']
ممنون الکترو جان با این حساب در دریای مواج کارایی رادار ها برای مشاهده روبرو و پشت خودشون به شدت کاهش پیدا میکنه .
[/quote]
بله. البته به کمک تکنیک [url="http://www.military.ir/forums/topic/26831-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D8%B5%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/"]MTI [/url]میشه کلاتر رو کاهش داد. اما این امر با توجه به متحرک بودن امواج دریا یه مقدار با پیچیده تر از رادارهای زمینی است که باید عوارض ثابت زمینی رو حذف کنند. سوال دوم رو هم جواب بدی کارت بیسته دکتر. :winking:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1397812979' post='373124']
تبارک الله. در اون نقاطی که کلاتر دیده میشه لوب اصلی دارای زاویه‌ی کم نسبت به جهت وزش باد هست این یعنی مین لوب دارای زاویه‌ی عمود بر جهت امواج هست و در اون جهتی که کلاتر وجود نداره جهت حرکت امواج موازی با مین لوب هست این یعنی بازتاب به حداقل میرسه. حالا اگر بخوایم این موضوع رو با جهت حرکت کشتی تطابق بدیم باید بگیم در صورت شدید بودن باد و طوفانی بودن دریا جهت جلوگیری از غرق شدن شناور کشتی باید عمود بر امواج حرکت کنه و این یعنی جهتی که کلاتر بیشتره جلو و عقب کشتی و جهتی که کلاتر وجود نداره دو پهلوی کشتی است.

یه سوال دیگه: هرچه ارتفاع رادار بیشتر باشه افق دید بیشتر میشه ولی تو دریا اگر آنتن رو زیادی بالا ببریم یه اشکال بزرگ پدیدار میشه اون اشکال بزرگ چی هست؟
[/quote]
icon_cheesygrin
[size=4]خوب اثر داکتینگ میتونه روی سطح اتفاق بیفته ؟ به فرض اینکه امواج دیگه انطور که باید ! به خط مستقیم حرکت نکنند ؟[/size]
====================
[quote]نه دکتر جون خیلی ساده تر از این حرفهاست. وقتی ارتفاع رادار رو زیادی بالا ببیری وقتی دریا یه مقدار کم مواج میشه آنتن اون بالا تکون‌های اساسی میخوره و این باعث میشه عملکرد رادار با مشکل مواجه بشه. [/quote]
ممنون الکترو جان.... اصلا به فکرم هم خطور نکرد !
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم