RedArmy

طرز كار يك زيردريايي اتمي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

چرا با ایران جور در نمی اد؟! ایران در حال حاضر بزرگترین سازنده موشک در جهانه بعد از روسیه! و از نظر تنوع حتی از روسیه هم پیشی می گیره! درضمن منبع هم داشته باشم نمی تونم بگم! در مورد اون سرعت موشک هم که سعید جان قرار بود فرمول بزارن روی سایت نه من!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببين من روحيه خوب و وطن پرستی شما رو تحسين ميکنم ولی آخه دوست من نکردی بگی لاقل بعد از آمريکا و روسيه :lol: اون فرمول ها رو هم که آقا سعيد به روی خودش نمياره اصلا پست های منو جواب هم نميده ولی دارم فکر ميکنم اگر ميشد با فرمول های فيزيک سرعت يک موشک رو تخمين زد چی ميشد icon_cheesygrin تازه موشکی که نه وزنشو ميدونيم نه بردشو ميدونيم نه ارتفاع پروازيش رو ميدونيم نه سوختشو ميدونيم آقا سعيد فکر کنم می خواست به جای تمام به دست می آوردx بذاره جواب آخر رو هم بر حسبx اين مجهولات icon_cheesygrin جدا زدن چنين حرفی از مدير يک سايت نظامی بعيد بود و همچنين از شما که نشستيد تا آقا سعيد فرمول هاشون رو بذارن :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر لطف دارید ولی این وطن پرستی نیست واقعیته! ببینید الان آمریکا در زمینه موشکی فقط در ساخت موشک های کروز فعاله! و بالستیک رو گذاشته کنار! من اون 21 ماخ در فاز نهایی رو چندجا خوندم و از یک نفر هم که آدم مطمئنی هست شنیدم پس می دونم سعید جان حرف بدون دلیل نیومده بزنه! ضمنا شهاب- 3 می تونه تا 1400 کیلوگرم مواد منفجره قدرتمند حمل کنه و البته این میزان به 2000 کیلوگرم افزایش یافته! سوختش هم جامده و بردشش هم 2200 کیلومتره! و قادر به تغییر ترجکتوری به محض شناسایی هم هست! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر msh منابع من موثقه در صورتی که اون منبع اجازه بده من هم می تونم بیام اینجا بگم منبع رو! ولی همینقدر که اینجا می گیم برای اینه که ملت بدونن! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر msh منابع من موثقه در صورتی که اون منبع اجازه بده من هم می تونم بیام اینجا بگم منبع رو! ولی همینقدر که اینجا می گیم برای اینه که ملت بدونن! :lol:


با تمام احترامی که برای شما دارم ولی نمی تونم که همينطوری قبول کنم فکر کن منم
ميگم منبع موثق دارم که سرعت شهاب 1 ماخ هم نيست حالا کی راست ميگه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سئوال اول - با اينكه راكتور زيردريايي برق توليد ميكند چرا در زيردريايي ها اتمي از باتري نيز استفاده مي كنند و از برق توليدي راكتور بجاي باتري استفاده نمي كنند ؟


اینجا دو تا احتمال وجود داره یکی اونی که اقای darklord_60 فرمودن یکی هم فکر کنم از انجایی که احتمالا موتور این نوع زیر دریایی ها دارای چندین حالت حرکتی هست و در حالت ماکزیموم سرعت میزان توان مصرفی موتور از توان اصلی ژنراتور بیشتر هست باتری ها در مدار قرار میگیرند تا جبران خلا نیرو رو بکنن و در بقیه زمان ها باتری ها شارژ میشوند

سئوال دوم – چرا در يك زيردريايي اتمي توربين را مستقيما به وسيله يك كلاج و سيستم انتقال قدرت به پروانه زيردريايي متصل نمي كنند و مي آيند توربين را به ژنراتور و ژنراتور را به يك موتور الكتريكي وصل مي كنند ؟ (چرا دوباره كاري مي كنند ؟)


اینم بخاطر کنترل پذیری بسیار بالا موتور های الکتریکی هست بطور مثال میگم شما میتونی یه موتور تولید کنی با توان 750 وات یا یه اسب بخار و با دور 1200rpm بعد همین موتور را میتونی با تعویض مدارات داخلیش با فشار تنها یک کلید تبدیل به یک موتور با توان 1500 وات یا 2 اسب بخار و 600rpm بکنی یعنی افزایش قدرت در قبال کاهش سرعت که این در موتور های دیزلی یا ..... با گیربوکس های بسیار بزرگ انجام میشود ولی موتور الکتریکی به ان نیاز ندارد یا مثلا ترمز و کلاچ در موتور های الکتریکی بضورت تغییراتی در مدار ایجاد میشود ولی در دیزل یا ..... نیاز یه سخت افزار متناسب هست .


بقیه نظری ندارن راجب سوالهای اقای رد ارمی ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اینجا من یک عکس از یک زیر دریایی اتمی که فکر کنم مال آمریکای باشه رو پیدا کردم .
تصویر
این هم یک عکس زیر دریایی در جنگ جهانی اول هست البته اتمی نیست .
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این پرچم رو من بار ها دیدم ولی هیچ وقت نفهمیدم مال کدوم کشور هست ولی سایتی که این رو گذاشته بود نوشته بود که این یک زیر دریایی اتمی آمریکا هست . :lol:
این جا هم یک نمونه از موشک هایی که می شه از طریق زیر دریایی ها می شه پرتاب کرد . D5 هم اسم این نمونه موشک هست .

تصویر
تصویر
این هم یک نمونه از زیر دریایی های اتمی انگلستان .
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون زيردريايی زيبا که اونجاست رو بهش ميگن زيردريايی کلاس لوس آنجلس يکی از برترين زيردريايی های تهاجمی جهان و اون موشک هم که شليک شده موشک مينوتمن با 23 ماخ سرعت می باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از همه دوستاني كه لطف كردند و نظري دادند ! از Lich و msh ميخوام اينقدر با هم بحث نكنند ! براي ما فرقي نميكنه شهاب-3 ، 3 ماخ سرعت داشته باشه يا 20 ماخ ! مهم اينكه براي ما بازدارندگي ايجاد ميكنه و ما تونستيم با استفاده از اون دم دشمنامون بچينيم! ما با اين موشك استثنايي و ملي همه كار كرديم ! ما با كار بر روي اين موشك تكنولوژي ساخت موشك هاي بسيار پيشرفته رو ياد گرفتيم ! ياد گرفتيم چه طوري از سوخت جامد در موشك استفاده كنيم ! ياد گرفتيم چگونه موشك چند مرحله اي بسازيم ! ياد گرفتيم چطوري كلاهك هاي تركشي و خوشه اي بسازيم و از اون استفاده كنيم ! ياد گرفتيم چگونه يك موشك ماهواره بر بسازيم و... دوستان فكر نكنيد اين موشك به همين راحتي ساخته شده! مي دونيد مردان بزرگي بودند كه در طي ساخت اين موشك (به ويژه در هنگام استفاده از سوخت جامد در موشك) سلامتي حتي جان خودشونو از دست دادند و شهيد شدند! (اينو من از يك منبع معتبر شنيدم). خيلي چيزهاست كه من و شما از اونا اطلاعي نداريم! دوست خوبم msh ، موشك شهاب-3 يكي از پيشرفته ترين موشك هاي جهانه ! ايران در ساخت اين موشك از پيشرفته ترين تكنولوژي هاي ساخت موشك استفاده كرده ! چون اين موشك نقش مهم و حياتي رو براي ما داره و بازدارندگي قابل توجهي در مقابل رژيم صهيونيستي و آمريكا و كليه دشمنان ما ايجاد ميكنه ، مسئولان ما سرمايه گذاري زيادي رو اون كردند و شايد از روس ها هم براي ساختن اين موشك كمك گرفته باشند(روس ها قوي ترين كشور در ساخت انواع موشك در جهان هستند) ! به طور كلي موشك شهاب-3 به گونه اي ساخته شده كه از تمام سپرهاي ضد موشكي فعلي جهان مثل سيستم ناكارآمد آروو رژيم صهيونيستي عبور ميكنه و اگر صهيونيست ها خودشونو هم بكشند و از تمام كشورهاي جهان كمك بگيرند نمي تونند در صورت بروز جنگ احتمالي مانع برخورد شهاب-3 با خاك كشورشون بشند ! يادمه يه زماني صهيونيست ها خيلي آروو آروو ميكردند و مي گفتند ديگه مشكل شهاب-3 حل شده ! مهندسان موشكي ايران اومدند از كلاهك هاي خوشه اي در شهاب-3 استفاده كردند كه قبل از برخورد با هدف بيش از 100 تكه ميشه و ديگه نميشه با ضد موشك آروو از بينشون برد، با اينكار صهيونيست ها حساب كار دستشون اومد و كلي ضايع شدند و فهميدن كه هر كاري بكنند ايراني ها هم بيكار نميشينند و هميشه ضربه پذيري اسرائيل رو با شهاب-3 به هر قيمتي كه شده حفظ ميكنند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از -KGB- ، darklord_60 و s_siroos بخاطر نظر دادن راجع به دو سئوال مطرح شده ممنونم ! حالا منم نظر خودم رو راجع به دو سئوال ميگم ! راجع به سئوال اول : علاوه بر نظرات دوستان خوبم -KGB- و darklord_60 اينم من اضافه كنم كه براي جلوگيري از گسترش بيش از حد طول و عرض زيردريايي و مشكلاتي كه نگهداري راكتورهاي اتمي بزرگ دارند ، طراحان از راكتوري استفاده ميكنند كه فقط براي استفاده موتورها قدرت داشته باشد و قدرت بيشتر از نياز موتورها توليد نكند تا در جاي ديگري استفاده شود. در واقع استفاده از باطري براي تامين نيازهاي برقي زيردريايي مقرون به صرفه تر از استفاده از يك راكتور اتمي بزرگتر است ! راجع به سئوال دوم : باز علاوه بر نظرات دوستان خوبم -KGB- و darklord_60 دلايل ديگري هم من اضافه كنم ، دليل اول : موتورهاي الكتريكي بسيار بي صداتر از موتورهاي مكانيكي - بخاري هستند و ايجاد صداي كم در يك زيردريايي از فاكتورهاي حياتي و كليدي در شناسايي نشدن آن توسط دشمن است ! دليل دوم : موتورهاي الكتريكي دورهاي بسيار بالايي دارند همچنين كار با اين موتورها كم هزينه تر و راحت تر است نسبت به كار با موتورهاي مكانيكي - بخاري ! براي مثل مي توان با تغيير قطب هاي يك موتور الكتريكي جهت گردش آنرا عوض كرد (دنده عقب زيردريايي!) اما براي تغيير جهت گردش در يك موتور مكانيكي - بخاري بايد آرايش چرخ دنده هاي غول پيكر گيربكس آن كه كار بسيار سختي است ، تغيير كند ! دليل سوم : با توجه به اينكه ساختن گيربكس براي يك ماشين يكي سخت ترين كارها در علم مكانيك است در نتيجه ساخت يك گيربكس براي يك زيردريايي در ابعاد بسيار بزرگ از ديدگاه علم مكانيكي بسيار سخت و تقريبا غير ممكن است ! اگر هم چنين چيزي ساخته شود نگهداري و تعمير آن بسيار سخت و طاقت فرسا خواهد بود !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان بزرگترين و مهمترين سلاح آستراتژيک دنيا زيردريايی تايفون ساخت روسيه. که از عجايب دنيای
مهندسی به حساب می آد يک فروند از اين زيردريايی برای نابودی نصف آمريکا کافی است چون 200 مشک
بولاوا رو در خودش جای ميده که رندوم تراجکتوری دارند و قابل تشخيص نيستند .

همانطور كه آقا سعيد گفت 10 موشك با 100 كلاهك درسته !
جديدترين چيزي كه من شنيدم اينكه كارخانه ماشين سازي سويرودوينسكي سيوماش روسيه (نه شوروي) سه زيردريايي از نوع پروژه 955 بوري به نام هاي يوري دلگاروكي ، ولاديمير مونوماخ و الكساندر نفسكي كه هر كدام به ترتيب 12 ، 16 و 16 موشك بولاواي-ام در عرشه خود دارند ساخته و تحويل نيروي دريايي اين كشور داده ! يعني سه زيردريايي با 44 موشك بولاوا و 440 كلاهك اتمي كه مي تونند كره زمين رو از بين ببرند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رد آرمی جان چرا راجب تغییر ترجکتوری نگفتی؟! :lol: icon_cheesygrin :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.