MOHAMMAD

بررسی روشها، تاکتیکها و استراتژِی های داعش در نبردهای شهری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

فتح گرامی

ممنون از پستهای فکر شده تون

چیزی که به نظر من خیلی مهمه اینه که تاکیک چز در بستر یک استراتژی بی معنا و سرگران هست.

خوب بود در مواری که تاکتیکهایی بیان کردید شرایط درگیری رو هم ترسیم می کردید: آیا قراره ما در بیابان با داعش درگیر شویم؟ یا در ورودیهای شهر موضع بگیریم و منتظر آمدن داعشیها از بیابان بشویم؟ یا داعشیها به درون شهر رسیده اند و ما قصد دفاع داریم؟ یا اینکه داعشیها یک منطقه شهری را تسخیر کرده و ما قصد حمله به آن را داریم؟

بعضی از مواردی که ذکر کردید به نظر میاد متناسب با جنگ شهری با یک گروه سبک اسلحه نیست :

[quote name='fath' timestamp='1403558730' post='387876']

[b][color=#ff0000]اقدامات مهندسی رزمی:[/color][/b]
باید در اسرع وقت اقدام به ارسال مستشارین نظامی در رسته مهندسی رزمی کرد.
عمده مشکل ایتس و بازرسی ها و پاسگاه و پایگاه های ارتش سوریه و عراق این است که در مهندسی رزمی ضعیف عمل کرده و دشمن به راحتی توان نفوذ به خطوط خودی را پیدا می کند. این نیروها باید علاوه بر ساختن پایگاه ها و پشت های ایست و بازرسی مستحکم و عمرانی و همچنین چند لایه کردن آنها اقداام به تله گذاری برای دشمن کنن و با حفر کانال و میدان مین و... دشمن را به صورت کامل کانالیزه کنند.
...
در کل باید به مهندسی رزمی توجه بیتشری کرد.
[/quote]

با وجود اینکه کلیت حرف شما در اهمیت مهندسی رزمی را تأیید می کنم، به نظر می رسد راهکارهایی که فرمودید در یک شهر قابل انجام نباشد. اول از همه کانالیزه کردن دشمن و سپس ایجاد یک دژ چند لایه در محیط شهری کاریست تقریبا نشدنی مگر اینکه استالینگراد درست کنیم.

[quote name='fath' timestamp='1403558730' post='387876']
[b][color=#ff0000]دفاع تحرک:[/color][/b]
دشمن گله ای حمله می کند و ترسی از جان خود ندارد و در عین حال توان جایگزینی نیروی بالایی هم دارد پس باید کمترین تلفات خودی را متحمل شد.
بر همین اساس باید روی دفاع متحرک و .... تمرکز کرد. نمونه این روش در بالا گفته شد باید با ایجاد 2 یا 3 یا حتی 4 خط پدافندی در هر خط به دشمن ضربات شدید و کاری زد و با تله گذاری و انفجار از راه دور کانالیزه کردن و کشیدن دشمن به قتگاه واحدهای آتشباری ضربات سنگینی به آنها زد و سپس به نیروی خودی تاکید کنیم در صورت وخیم بودن اوضاع به سرعت وبا حفظ جان خود به خط قبلی عقب نشینی کنند. خط قبلی در این حین باید اجرای آتش پشتیبانی کند تا نیروی خودی به راحتی عقب بکشد تلفات کمی بدهد.
این روش تا آخرین خ باید ادامه پیدا کند و سپس نیروی پاتک که باید به خودروهای زرهی و نیمه زرهی و آتش سنگین و نیروی ویژه و زبده مجهز است بعد از دفع سه لایه دشمن تک کند و علاوه بر تلفات بالا دشمن را هم نابود کند.

آخرین لایه باید مستحکم تر باشد.
این لایه ها می تواند در وردی شهرک ها یا اراف پایگاه های خودی باشد. اما بودن همراهی نیروی مردمی و محلی این تاکتیک ها به مشکل می خورند و باید تا هر حدودی که شدنی است دفاع را مردمی کرد.
[/quote]

در محیط شهری و دفاع از شهر، مشکل عمده در اینجا این است که اولا حمله ها را نمی شود کانالیزه کرد. ثانیا نمی شود فاصله درگیری را زیاد کرد که برتری تسلیحاتی مدافعان بر داعش موثر بیفتد. ثالثا هدف این است که شهر تا جای ممکن خراب نشود رابعا عقب نشینی در شهر خیلی تبعات دارد و مثل بیابان نیست که عقب بنشینیم یک ساعت دیگر پاتک کنیم. کمترین تبعاتش این است که مردم می گویند ما را فروخت و جانش را برداشت در رفت!

[quote name='fath' timestamp='1403558730' post='387876']
[b][color=#ff0000]آتش سنگین، هدفمند و متراکم توپخانه در زمان کوتاه:[/color][/b]
اگر به تصاویر پهپادهای و بالگردهای عراقی در مبارزه با داعش توجه کنید متوجه می شوید وقتی یکی از مراکز تجمع آنها هدف قرار می گیرد به سرعت ده ها نفر از اطراف منطقه پراکنده می شوند و دیگر با ده ها موشک و ... نمی توان همه آنها را نابود کرد ولی اگر در همان حمله اول چندین هدف و منطقه ای نابود شود این ده ها نفر در همان اول نابود می شوند و فرصت متفرق شدن نخواهند داشت.
[/quote]

دوست عزیز آتش توپخانه هم مثل موشکهای پهپاد صدا و سوت دارد و باعث هشیاری افراد و پناه گرفتن یا گریختن آنها می شود. مگر اینکه بخواهیم منطقه را شخم بزنیم که آن هم با حضور مردم در یک منطقه شهری تقریبا نشدنی است.


اما نکاتی که در مورد داشتن نیروهای قابل بکار گیری سریع و قیچی کردن داعشیها فرمودید به نظرم خیلی مناسب بود که نیاز به C4I قوی دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Lord-Soldier' timestamp='1403611090' post='387999']


[quote][b][color=#ff0000]آتش سنگین، هدفمند و متراکم توپخانه در زمان کوتاه:[/color][/b]
اگر به تصاویر پهپادهای و بالگردهای عراقی در مبارزه با داعش توجه کنید متوجه می شوید وقتی یکی از مراکز تجمع آنها هدف قرار می گیرد به سرعت ده ها نفر از اطراف منطقه پراکنده می شوند و دیگر با ده ها موشک و ... نمی توان همه آنها را نابود کرد ولی اگر در همان حمله اول چندین هدف و منطقه ای نابود شود این ده ها نفر در همان اول نابود می شوند و فرصت متفرق شدن نخواهند داشت.[/quote]

دوست عزیز آتش توپخانه هم مثل موشکهای پهپاد صدا و سوت دارد و باعث هشیاری افراد و پناه گرفتن یا گریختن آنها می شود. مگر اینکه بخواهیم منطقه را شخم بزنیم که آن هم با حضور مردم در یک منطقه شهری تقریبا نشدنی است.



[/quote]

با عرض سلام

متآسفانه نیروی هوایی عراق با کمبودهای بسیاری مواجه هست . مجموعه موشکهای هلفایر این نیرو 75 تا بوده که بعد 100 عدد دیگر به آنها افزوده شده ، کمبود این موشک باعث شده دست نیروی هوایی عراق برای انجام عملیاتهائی که تلفات سنگین به دشمن وارد کند بسته باشد .

شما چه پیشنهادی برای رفع این مشکل دارید ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='warjo' timestamp='1403618554' post='388034']
با عرض سلام

متآسفانه نیروی هوایی عراق با کمبودهای بسیاری مواجه هست . مجموعه موشکهای هلفایر این نیرو 75 تا بوده که بعد 100 عدد دیگر به آنها افزوده شده ، کمبود این موشک باعث شده دست نیروی هوایی عراق برای انجام عملیاتهائی که تلفات سنگین به دشمن وارد کند بسته باشد .

شما چه پیشنهادی برای رفع این مشکل دارید ؟
[/quote]
استفاده از این موشک ها به صرفه نیست . خیلی گرون هستن .عراق نمینونه از عهده هزینش بر بیاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فتح گرامی ممنون از پستهای فکر شده تون[/quote]
ممنون
[quote]چیزی که به نظر من خیلی مهمه اینه که تاکیک چز در بستر یک استراتژی بی معنا و سرگران هست.

خوب بود در مواری که تاکتیکهایی بیان کردید شرایط درگیری رو هم ترسیم می کردید: آیا قراره ما در بیابان با داعش درگیر شویم؟ یا در ورودیهای شهر موضع بگیریم و منتظر آمدن داعشیها از بیابان بشویم؟ یا داعشیها به درون شهر رسیده اند و ما قصد دفاع داریم؟ یا اینکه داعشیها یک منطقه شهری را تسخیر کرده و ما قصد حمله به آن را داریم؟[/quote]
حق با شماست و دلیل هم این هست که مباحث فراوان بود و من بدیهی در نظر گرفته بودن مباحث درک بشه ولی تذکر شما دقیقا درست هست و در مورد شمی نویسم.
موارد بالا که نوشتید برای مقابله با داعش همکی باید مد نظر باشه چراکه ما با ارتشی کلاسیک روبرو نیستیم و صد البته با تمام این موارد بالا گفته شما درگیر خواهیم بود.


[quote]بعضی از مواردی که ذکر کردید به نظر میاد متناسب با جنگ شهری با یک گروه سبک اسلحه نیست :[/quote]
موضوع اینجاست که درگیر کاملا بر اساس جنگ شهری نیست بلکه همه نوع درگیری داره ولی با سبقه چریکی.داعش هم در کویر با عراقی ها درگیر است هم به شهرها حمله می کند و همه برخی شهرها را گرفته یعنی عملا فضا همه جوره شده.

[quote]با وجود اینکه کلیت حرف شما در اهمیت مهندسی رزمی را تأیید می کنم، به نظر می رسد راهکارهایی که فرمودید در یک شهر قابل انجام نباشد. اول از همه کانالیزه کردن دشمن و سپس ایجاد یک دژ چند لایه در محیط شهری کاریست تقریبا نشدنی مگر اینکه استالینگراد درست کنیم.[/quote]
برخی از تاکتیک های و موارد گفته شده مربوط به برون شهر هست وب رخی داخل شه که بالاتر تذکر دادید و در پست آینده همین موضوع رو روشن می کنم. توی ذهنم کاملا همه چیز سر جاش هست ولی در انتقال مطلب به سایت چون فکر می کردم برخی چیزها بدیهی هست نگفتم ولی فکر می کنم همون ها باعث مشکل شده.

چرا برخی در داخل شهر هم قابل انجام هستن. در ادامه توضیح میدم.
[quote]در محیط شهری و دفاع از شهر، مشکل عمده در اینجا این است که اولا حمله ها را نمی شود کانالیزه کرد. ثانیا نمی شود فاصله درگیری را زیاد کرد که برتری تسلیحاتی مدافعان بر داعش موثر بیفتد. ثالثا هدف این است که شهر تا جای ممکن خراب نشود رابعا عقب نشینی در شهر خیلی تبعات دارد و مثل بیابان نیست که عقب بنشینیم یک ساعت دیگر پاتک کنیم. کمترین تبعاتش این است که مردم می گویند ما را فروخت و جانش را برداشت در رفت![/quote]
چرا خیلی اوقات می شود.
لایه لایه بودن با فاصله زیاد منافات نداره شما می تونه ایست بازرسی رو که یحتمل در انفجار انتهاری نابود میشه به سه لایه تبدیل کنه و پشت سر هم با فاصله 100 متری باشن و غیر این نمیشه کاری کرد وگرنه با سقوط خط اول تمام دریچه باز و سد آبش بیرون می ریزه.
هدف نابودی این تروریست ها باید باشه و اگر لازم شد باید حاشیه مناطق مسکونی که درگیری میشه رو خالی کرد تا هم دفاع راحت تر بشه و هم مردم آسیب نبینن. نمیشه اجازه داد این ویروس وارد شهر بشه و بعد به فکر درمانش بود.
عقب نشینی در شهر هم با گفته بالا درست میشه وقتی حاشیه شهرک ها و شهر خالی باشه در صورت عقب نشنی خودی و پیشروی دشمن مردم وسط ماجرا نیستن. البته این در شهرها و محلاتی هست که لازم باشه وگرنه اگر مردم با شما همراه باشن اصولا نمی تونن وارد شهر و شهرک بشن و اینقدر هم بی شعور نیستن خودشون رو درگیر عملیات فرسایشی کنن. چون با نفس عملیات چریکی و بزن در رو اونها متفاوت هست

[quote]دوست عزیز آتش توپخانه هم مثل موشکهای پهپاد صدا و سوت دارد و باعث هشیاری افراد و پناه گرفتن یا گریختن آنها می شود. مگر اینکه بخواهیم منطقه را شخم بزنیم که آن هم با حضور مردم در یک منطقه شهری تقریبا نشدنی است.[/quote]
بین صدای مهمات توپخانه تا برخورد زمان کوتاهی هست و اینقدر نیست که فرد بتونه چند صد متر یا حتی چند ده متر فرار کنه در صورتی که شعاع ترکش خمپاره 120 400 متر هست.
اما این تاکتیک در منطقه شهری نوعش فرق می کنه با منطقه غیر شهری که توضیح میدم.

[quote]اما نکاتی که در مورد داشتن نیروهای قابل بکار گیری سریع و قیچی کردن داعشیها فرمودید به نظرم خیلی مناسب بود که نیاز به C4I قوی دارد.[/quote]
دقیقا و در ادامه می خواستم بگم نیاز به قرارگاه های اطلاعاتی و عملیاتی بسیار منظم و مرتب هست.
**********************************
چون پست بالا نشون داد جایگاه توصیه های بالای بنده در پست های قبل جایگاهشون مشخص نیست من در این پست جوابشون رو میدم. و در پست بعدی بقیه توصیه ها.به این دلیل جواب رو در بالا ندادم چون این می تونه مجزا بهتر روشنگر باشه.

به دلیل ماهیت سازمان رزم و نوع رزم داعش همونطوری که دوستی گفتن این دقت نظر لازم هست که درگیر در چه شرایطی قرار است انجام شود. اما نکته این است که توصیه های بالا بیشتر فعلا جنبه کند و توقف دعش را دارد و دفاعی هستند یعنی همگی در پی این هستند که شهرها و محلات حفظ شوند و با کمترین خسارت خودی در تجهیزات و تسلیحات و از همه مهمتر نیروی انسانی بتوان ضربات بیشتری به داعش زد و آنها را از شهرها و گرفتن آنها دور کرد.

عراق کشوری هست که بجز اقلیم کردستان کویری هست لاجرم ما برای تعقیب داعش و نابودی آنها باید وارد رزم کویر شویم. اما قبل تر توضیح دادم که امکان اینکه نیروهای خودی در تعقیب زمینی داعش مورد کمین و خسارت از جانب بمب های کنار جاده ای و کمین ها و... فراوان هست فقط باید تا حاشیه 5 کیلومتری شهرها و تعقیب و نابودی انجام شود آن هم با تیم های متشکل از بی ام پی و زره پوشها و همچنین آتش پشتیبانی راکت های 107 و توپ 106. بیش از این واحدهای نابودی مکانیزه نباید دشمن را تعقیب کنند چون خطر بسیار زیاد هست و از این به بعد مبارزه با داعش در بیابان باید به اطلاع قرارگاه مرکزی برسد و با هوانیروز و نیروی هوایی ی توپخانه انجام شود.

البته این روش بیشتر نظر به دفاع شهرهای کویری دارد ولی همزمان باید نیروی هوایی و ... با پیدا کردن مراکز تجمع و... داعش در کویر اقدام به نابودی اونها بکنن و اگر نیروی هوایی در دسترس نببود باید با هلی برد نیرو و و نابودی این واحدهای جزیره ای دوباره همین نیرو سریع از منطقه خارج بشه تا در محاصره قرار نگیره(البته باید حواس ها جمع باشه همن تاکتیک راهی برای کمین داعش نشود.)

پس وضعیت دو تا شد یکی موضع گرفتن در حاشیه شهرها و وردی ها و جاده ها و آمادگی برای دفع حمله و نابودی داعش و سپس تعقیب واحدهای خودرویی داعش توسط ستون مکانیزه تا حدود 4 یا 5 کیلومتری شهر و برگشت به مقر.
و دوم نابودی داعش در کویر توسط هوانیروز و نیروی هوایی و اگر لازم شد نیروی های نخبه و ویژه زمینی.

دو رو بالا در صورتی است که داعش قصد حمله به شهرهای مورد تصرف ما رو داشته باشد اما گاهی داعش از وردی ها گذشته و یا با خیانت و ... وارد شهر شده در این صورت به طور طبیعی مناطقی آلوده شده اند و عقل و منطق حکم می کند این مناطق ایزوله شوند و راه آن ایست و بازرسی و ایجاد موانع و خطوط دفاعی بین شهرک های و محلات مختلف هست. از این به بعد درگیری شهری می شود. و محله به محله.
در این حالت باید راه های ورود به محلات را با موارد گفته شده در پست های بالاتر اقدام به تاسیس ایست و بازرسی و پایگاه کرد و پست های چند لایه و.... ساخت.
همزمان باید مناطق باز مثل پارک ها، مناطق باز و تفریحی و... که مسکونی نیست و در عین حال در داخل شهرها کم هم نیستند را به عنوان کمی توپخانه ای در نظر گرفت و با تحکیم مواضع و سنگرهای خودی داعش لاجرم مجبور به ورود به این مناطق هست به محض ورود شلیک شروع می شود.

اما نکته آخر تسخیر شهرهایی بود که داعش تسخیر کرده . من هنوز وارد این مبحث نشده بودم چون این موضوع در مرحله بعدی است و باید بر اساس مشق دکترین های دیگر به آن پرداخت. در این بخش دیگر نمی توان به سادگی عمل کرد بلکه باید از ترکیب نیروهای نخبه و کماندویی و آموزش دیده برای جنگ شهری و همراهی زرهی استفاده کرد و اگر مقاومت دشمن زیاد شد چاره ای نیست جز اینکه به مانند ملیحه و سوریه توپخانه سیسات زمین سوخته را اجرا کند.
هرچند مواردی چون محاصره منطقه، خروج مردم عادی و... باید انجام شود. و با دقت و رعایت اصول اخلاقی و اسلامی نبرد را آغاز کرد. این کار فقط از نیروهای زبده و کماندویی ساخته است و کار هر گروهی نیست.

هر چند معتقد هستم که بجز برخی مناطق عراق فضا برای ماندن داعش در عراق فراهم نیست و به دلیل عدم توان تثبیت امکان فرار آنها خیلی بیشتر از سوریه است


اما در مورد مهندسی رزمی باید گفت عنوان کلی برای اقدامات مرتبط و تامینی در بخش مهندسی مد نظر است.
به تصاویر ایتس و بازرسی های عراق نگاه کنید به سادگی قابل درک است که از این ایتس و بازرسی ها یک ماشین می تواند با یک انفجار انتحاری کل نیروهای پست را نابود کند و یا ماشین ها با سرعت فراوان عبور کنند و این یعنی اینکه ارتش وپلیس عراق به ساخت ایست وب ازرسی آگاهی ندارند.
در ساخت ایست بازرسی پوشش عقب و جبه و پیشانی که فقط در سنگر جلوتر از ایست بازرسی می ایستد از اصول کار است. زیگ زاگ کردن با موانع بتنی و خاکریز به دلیل کم کردن سرعت ماشین ها و در صورت انتحار کم کردن خسارت خودی از اصول است استفاده از سنگرهای بتنی و... طبیعی و لازم هست ولی ایتس و بازرسی عراقی ها تنها شامل دو سنگر چپ و راست جاده است که در اولین موج حمله نابود می شوند. و یا در یک عملیات انتحاری نابود خواهند شد.

ایتس و بازرسی های که فاصله 50 یا 100 متری از هم دارند از اصول است و گفتنی است در شهرها هم معمولا شهرک ها اینقدر متراکم نیستند و همیشه فاصله ای که باغ و پارک و بزرگراه و... هست بین آنها قرار دارد و این ایست و بازرسی باید از آنجا تا داخل شهرک ها و محلات تدام پیدا کند.

ایجاد دژ به آن معنا نیست. من مثالی می زنم شما شهرکی دارید که از سه طرف به پارک، اتوبان و زمین کشاورزی و از یک رف به شهرک مجاور همسایه است. در قسمت پارک باید با گرا گیری و ایجاد موانع دشمن را به طرف نقاطی خاص برای عبور از پارک کانالیزه کرد(کانالیزه کردن یه معنی کانال زدن صرف نیست فکر می کنم برداشت بد موجب این موضوع شده بلکه به معنی هدایت دشمن با هر وسیله و روشی به جایی هست که ما می خواهیم حال یا با کانال یا خاکرریز یا میدان مین یا خط دفاعی و..) و در بخش زمین های کشاورزی هم باید همین کار را کرد و با ورود دشمن اون نقاط از پیش تعیین شده مورد حمله توخانه یا خمپاره قرار بگیرد و طبیعتا دشمن باید تلفات برای عبور بدهد.

در زمین های کشاورزی و پارک می توان تله گذاری کنترل از راه دور کرد و از دشمن تلفات گرفت.

اما در ورودی شهرک که به اتوبان وصل است باید ایست و بازرسی و سنگرهای چند لایه زد و اگر امکان درگیری به حاشیه شهرک و محله هست از ساکنین کوچه های حاشیه محله درخواشت بشه به نقا عقب تر مهمان بقیه مردم یا مساجد و... بشن و خونه های رو در اختیرا مدافعین بزارن تا هم خودشون آسیب نبینن و هم بشه راحت جلوی دشمن رو گرفت.

در مورد محیط کویر و ... هم گفتن ندارد که مهندسی رزمی لازم است و ضروری...

بقیه موارد در نقل قول و جواب اونها گفته شد تا حدودی...
خیلی مبحث بزرگی هست و من وقتن کمه وگرنه اگر میشد کالک عملیاتی ریخت میشد همه اینها رو در نظر گرفت وب رای همه راهکار کامل داشتم هر چند طبیعی هست که منم به عنوان یک فرد و یک مغز در کارم نقص باشه ولی فکر می کنم کاملا برای این موضوعات فکر کردم.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][font="Tahoma","sans-serif"][size=4]اگر وضعیت خیلی خراب بشه باید به مرکز این گروه یعنی شهر رقه بصورت سراسری و با تمام قوا حمله کرد (هم زمینی و هم هوایی) و یا حداقل اینجوری وانمود کرد بطوری که این شهر در خطر سقوط و آزادسازی قرار بگیره اینجوری داعش همه نیروهاش رو برای دفاع از استان رقه بسیج و از سراسر مناطق تحت تصرف خودش فراخوان خواهد کرد شهر رقه یکجورایی سنبل و پایتخت دولت اسلامی شام و عراق محسوب میشه و حمله و آزاد سازی اون ضربه روانی بسیار شدیدی رو بر اعضا و عوامل این گروهک خواهد داشت [/size][/font][/right]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='iran_400' timestamp='1403642239' post='388117']
[right][font=Tahoma","sans-serif][size=4]اگر وضعیت خیلی خراب بشه باید به مرکز این گروه یعنی شهر رقه بصورت سراسری و با تمام قوا حمله کرد (هم زمینی و هم هوایی) و یا حداقل اینجوری وانمود کرد بطوری که این شهر در خطر سقوط و آزادسازی قرار بگیره اینجوری داعش همه نیروهاش رو برای دفاع از استان رقه بسیج و از سراسر مناطق تحت تصرف خودش فراخوان خواهد کرد شهر رقه یکجورایی سنبل و پایتخت دولت اسلامی شام و عراق محسوب میشه و حمله و آزاد سازی اون ضربه روانی بسیار شدیدی رو بر اعضا و عوامل این گروهک خواهد داشت [/size][/font][/right]
[/quote]

داعش علاوه بر داشتن چریک های کار کشته ، از مستشاران نظامی کشورهای خارجی و همچنین نیروهای اطلاعاتی کشورهای غربی و عربی استفاده می کنه ( یعنی بهش خط می دهند )
بعیده که چنین فریبی بخورند .

حداکثر کاری که می کنند 500 تا نیرو می فرستن بعد که شهر رقه رو در هم کوبیده شد ، العربیه ، الجزیره و احمد شهید اعلان جنایت جنگی می کنند و بعد داعش می شه آدم خوبه !
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله با کشته شدن حتی یک غیر نظامی یا شبه نظامی در لباس غیر نظامی! ایران اولا در بین اهل سنت تبدیل به یک شیعه ی، سنی کش بزرگ خواهد شد! - ( نخست وزیر مالزی : احزاب ما باید شجاعت را از داعش بیاموزند!) دوما به قول دوستمون احمد شهید هم که آمادست پرونده ای برای ما در دادگاه جنایات جنگی هم باز کنه علاوه بر سایر پرونده ها. ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='master7' timestamp='1403630836' post='388097']
استفاده از این موشک ها به صرفه نیست . خیلی گرون هستن .عراق نمینونه از عهده هزینش بر بیاد
[/quote]
درسته كه هر كدام از اين موشكها قيمتي بالاي يكصد هزار دلار داره اما بكارگيريشون جنبه هاي مثبت فراواني داره . مسئله اينه كه آتش توپخانه و خمپاره دقت لازم را نداره در عوض شما با يك موشك راحت مي تونيد هدف پنهان شده در بين دو ساختمان را هدف قرار بديد بدون اينكه اون ساختمانها صدمه ببينند .

جنبه ديگه بكارگيري اين موشك ها تأثير رواني اون هست و تك رواني كه عليه داعش بسيار كاربردي هست . عكس هاي سربريدن و فيلمهاي پيروزيهاي داعش سراسر دنيا را گرفته . در عوض نيروي هوايي عراق يك فيلم سياه و سفيد نشون مي ده كه خودرو داعش در حال حركت هست و خيلي هم آسوده هستند ، يكهو يك موشك مثل اجل معلق از راه مي رسه و بوم !

فكر مي كني كدام طرفدار جهادي طالب چنين مرگي هست ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان و اساتید عزیز کسی از نحوه سازماندهی نیرو هاشون اطلاع داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همگی . من تازه عضو این سایت شدم و به اندازه دوستان اطلاعات ندارم ولی نظر شخصیم اینه :
به نظر بنده قدرت داعش و القاعده و چچنی ها و ... در اعتقادات اونها هست . افرادی که نه از جنایت میترسن نه از کشته شدن چون فکر میکنن در هر 2 صورت میرن بهشت..
فرمانده های نابغه اونها دارن از جهاد که تو اسلام بهش تاکید شده سواستفاده میکنن تا به مقاصد خودشون برسن . افرادی هم که عضو داعش میشن مسلما افراد ساده و جوگیری هستن
به نظر بنده باید علمای معروف شیعه و سنی با هم بشینن و با استناد به خود قران و احادیث ثابت کنن این گروهها اسلامی نیستن و اینکار باید بصورت مداوم باشه و کل اینترنت و رسانه ها پر بشه از این برنامه ها
در واقع باید اعتقادات داعشی ها رو سست کرد . فکر کنید یه نفر به عشق جنگ در راهی که فکر میکنه اسلام واقعی هست زن و بچه و خونشو ول میکنه از یه کشور دیگه میاد عراق !! ولی اگه بدونه علمای شیعه وسنی روی تروریست بودن این گروه اتفاق نظر دارن دیگه این اتفاق کمتر می افته
تا اونجایی که بنده اطلاع دارم فقط ایت الله سیستانی فتوای جهاد داده . ولی همه علما باید با هم همکاری کنن
از طرف دیگه باید تیم های نخبه کماندویی تشکیل بشه که ماموریتشون فقط کشتن مغزهای متفکر داعش باشه
مثل تیم 6 نیوی سیلز ( Devgru ) که بن لادن رو کشت

--------

در واقع باید این تروریست ها رو از داخل فلج کرد ویرایش شده در توسط Reza111
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و عرض ادب ..
عضویت تو ملیتاری جدیدا نصیبم شد و اینو موهبت میدونم ..غرض اینکه یه بحثی توی سنترال شد من اونجا موضوعی رو مطرح کردم که بخاطر عدم اثباتش برای خودم بیانش تو اینجا رو درست نمیدونم..ولی حسب اتفاقاتی که جدیدا داره می افته یجورایی میبینیم داعش داره همسو با منافع ما قدم برمیداره ..نمونش برگشت محبوبیت شیعه در عراق و تقویت جایگاه بشار تو سوریه برای همین حداقلیش برای حقیر تهدید مرزهای ما از طرف داعش منتفیه البت امید دارم همونطوری که فکر میکنم اتفاق بیفته....
ولی از بابتی هم مطمین هستم داعش نمیتونه تو ایران پایگاهی داشته باشه و استراتژیستهاشونم اینو بخوبی میدونن..که حمله به منافع ایران تسریع در نابودی گروهشونه...نمونش مناطق شیعه نشین عراقه...
اما در کنارهمه این قضایا یه درصد همه تحلیلهامونم غلط باشه فکر میکنین یه نظامی ایرانی حاضره بخاطر نجات جونش ناموسشو تو صحنه نبرد جا بزاره و در بره..عمرا..سلاح نظامی ما ناموسشه برخلاف ارتش عراق که شورت تنشونم اونجا گذاشتنو در رفتن...
این تفکر که ..مام وطن رو ارجح بر هر چیزی میدونه بر همه سلایق و تفکرات سلفی و وهابی فایقه انشاالله...
ارادت
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام مجدد به دوستان ادامه بحث رو با توصیه ها و روشهای پیشنهادی به ارتش عراق پیش می گیریم ان شاء الله به درد بخوره.

[b][color=#ff0000]استفاده از نیروهای ویژه و زبده:[/color][/b]
با توجه به اینکه داعش دارای نیروی انسانی هست که بعضا دارای توان بالایی در عملیات انفرادی بوده و دارای آموزش های خوبی نیز هستند لاجرم استفاده از نیروهای عادی جهت درگیری با این گروهک تروریستی نتیجه ای جز تلفات به همراه نخواهد داشت و نتیجه تبعی آن تخریب روحیه نیروی خودی، تشجیع بیشتر دشمن، تاثیر روانی بد در مردم عادی و همچنین کمبود نیروی انسانی در بلند مدت را به همراه دارد لاجرم باید از نیروهای ویژه و زبده برای درگیری های اساسی با این گروهک ها استفاده کرد.
اما قابل ذکر هست در ساختار هر ارتشی تعداد و پراکندگی نیروهای ویژه محدود هست و باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود راه حل این است که هسته های نیروهای ویژه در شهرها مستقر باشند و در صورت درگیری در خطوط لجمن و یا دریافت الاعاتی از حضور نیروهای داعش و بررسی اوضاع وارد درگیر شوند.

توصیه می شود از نیروهای مردمی و عادی در دفاع از محلات، شهرها، حاشیه شهر ها و ایست های بازرسی و ... استفاده شود و در صورت لزوم در پست های دفاعی که داعش تک می کند به سرعت نیروهای واکنش سریع وارد عمل شوند و با توقف این تک توسط اقدامان مهندسی رزمی و نیروهای مدافع عادی که قبلا متذکر شدیم این نیروی ویژه به همراه ستون زرهی مکانیزه اقدام به نابودی نیروهای داعش کنند.
به نوعی شبیه عملیات عملیات سریع .

با این وضعیت ما در هسته شهرها دارای دو نیرو خواهیم بود یکی نیروهای مسلح به نفربرهای بی ام پی و بی آر تی و تانک برای پاتکو تعقیب دشمن تا چند کیلومتری و توجه به اینکه با تعقیب دشمن در کمین آنها گرفتار نشوند و در صورت احساس خطر پیشروی صورت نگرفته و فقط ستون و نیروی دشمن را نابود کنند. و دوم نیروهای واکنش سریع زبده که در صورت لزوم به خط درگیری اعزام و اقدام به پشتیبانی از نیروهای مدافع و پاکسازی سریع محل کنند.
این یگان های ویژه باید آماده درگیری درون شهری و پاکسازی شهری باشند چون امکان نفوذ و شهری شدن جنگ وجود دارد و این نوع درگیری در تخصص نیروهای مردمی و یا عادی هم نیست و نیاز به نیرویی دارد که هم آموزش های جنگ شهری و چریک و ضد ریک را مشق کرده باشد و هم تخصص ویژه در رهایی گروگان و درگیری شهری داشتهب اشند تا بتوانند با تلفات کم وارد ساختمان ها شده و اقدام به دستگری و یا نابودی دشمن کنند.

[b][color=#ff0000]هوشیاری نیروهای استفاده شونده:[/color][/b]
باید نیروهای استفاده شونده به شدت توجیه شوند و فضایی روانی برای آنها ایجاد کرد که همیشه هوشیار و آماده باشند.
اسلحه ها همیشه مسلح و آماده و افراد با حفظ خونسردی و هوشیاری هر لحظه آماده درگیری باشند.
برخی اوقات نیروهای داعش از تریکی شب و در لباس نیروهای ارتش عراق استفاده می کند و برخی اوقات هم نفوذی های دشمن در میان نیروهای خودی هستند و به همین دلیل هر لحظه امکان خیانت و ستون پنجم وجود دارد. به همین دلیل باید به نیروها گفت که حتی ممکن است دوست همراه شما در سنگر خائن و جاسوس باشد و هر لحظه قصد جان شما را بکند پس هوشیار باشید و به راتی به هر چیزی و کسی اعتماد نکنید و نکته بین و حساس باشید.

پیشنهاد می شود پست ها و سنگرها همیشه چند نفره باشند و حداقل 2 یا موکدا 3 نفره باشند در این صورت امکان غافلگیری و... کمتر خواهد شد.
در ایست های بازرسی باید چندین نقطه بتنی و جاده های اقدام مهندسی شده و پراکندگی رعایت شود و سنگرها و پست ها فاصله کافی برای دور ماندن از ترکش و موج انفجار در صورت حمله انتحاری را داشته باشند.

[b][color=#ff0000]تشکیل نیروی اطلاعاتی قوی:[/color][/b]
یک اقدام اساسی که در اصرع وقت باید مد نظر قرار گرفته و حتی از تشکیل و پاکسازی ارتش اولویت بیشتری دارد شکل دادن نیروی اطلاعاتی قوی و ضد اطلاعات و ضد جاسوسی قوی هست.
مشکل ارتش سوریه و عراق در شرایط فعلی آلوده بودن نیروهای سازمان های اطلاعاتی و امنیتی اونها به نفوذ جواسیس و ستون پنجم هست.
اگر بنده جای مالکی بودم کلا سازمان اطلاعات و امنیت عراق رو پاکسازی کامل کرده و حتی کاملا از اول تشکیل می دادم و هر مهر های رو که کمترین شکی بهش هست به واحدهای عادی ارتش انتقال می دادم(البته عوامل حساس و رده بالا که خائن و یا امکان خیانت دارن رو باید بازنشسته کرد و بقیه مشمول این بند باید بشن).
اگر شما دارای سازمان حفاظت اطلاعات قوی باشید می تواند همیهش به موقع از طرح های خطرناک دمشن مطلع و خائین و جواسیس را دستگیر و حتی به دشمن کمین و ضربه بزنید.

مطمئنا اگر سازمان های اطلاعاتی و امنیتی عراق از قبل متوجه خیانت ارتشی های ارشد در موصل و... می شدند به سرعت از بغداد و... قبل از سقوط شهر نیروی کمکی حرکت و افراد و فرمادهان خائن به سرعت دستکیر و.. می شدند ولی این عدم اطلاع ضربه . آسیب های بدی به ارتش های عراق و سوریه وارد کرده و در صورت عدم تفکر درست وارد هم خواهد کرد.

بهترین کار هم فعلا استفاده از اطلاعات مردمی و تشکیل شبکه اعلام خبر مردمی هست که باید با پشتیبانی و فتوای علماء سنی و شیعه عراق باشه.
شاید اگر به جای بسیج مردمی بسیج اطلاعاتی صورت می گرفت با پاکسازی ارتش و همین نیروی باقیمانده میشد به راتی دشمن رو پاکسازی کرد(هر چند منکر بسیج مردمی و... نیستم کار درست و به جایی بوده ولی منظور اهمیت اطلاعات و شناسایی در درگیری نظامی هست به وری که ناپلئون یک نیروی اطلاعاتی رو برابر 30 هزار نیرو برآورد می کند)
این مردم باید هرگونه اطلاعاتی که دارن و هر موضوع مشکوکی رو به اطلاع شبکه برسونن و شبکه با استفاده از نیروهای مردمی خودش از چند کانال خبر رو تائید بگیره و در صورت لازم به سرعت نیروهای واکنش سریع برای عمل به منطقه مورد نظر اعزام بشن.
به این شکل دشمن توان پنهان شدن خود را از دست خواهد داد.

بدنه این نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید به شدت وطن دوست و مطمئن باشند که چون خیانتی که از آنها سر بزند کل امنیت کشور را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد و بعید نیست با چند صد نفر بشود کل عراق را ساقط کرد.

[b][color=#ff0000]استفاده درست از نیروی هوایی، هوانیروز و نیروی پهپادی موجود:[/color][/b]
چون این گروهک ماهیتی چریکی دارد گاهی اوقات تعقیب ممکن است تله ای از طرف خود آنها برای کشاندن نیروی خودی به کمین گاه باشد در این صورت نیاز است قبل از ورود نیروهای واکنش سریع ویژه و مکانیزه منطقه و هف و عملیات شناسایی و تائید شود تا مشکلی برای نیروی خودی به وجود نیاید.
همچنین درگیرها با این گروهک چند حالت بیشتر ندارد. یا نیروی خودی در حال دفاع از حاشیه شهر محلات و ایست و بازرسی ها هست که ماهیت جنگ دفاعی و توقف و نابودی دشمن است یا درگیری درون شهر و ساختمان ها و... هست که مشخص هست و یا نیروی دشمن در کویر و دشت حضور دارد که تعقیب این نیروی سریع و متحرک ممکن است تلفاتی به هماه داشته باشد در این حالت بهترین کار استفاده از نیروی هوایی هوانیروز و پهپادی است که باید اقدام به ناوبدی دشمن کند.

در این حالت وقتی نیروی اطلاعاتی شما مردمی شود ممکن است یک چوپان از عمق صحرایی بی آب و علف و خلوت با تلفن همراه خود گزارشی از حرکت و حضر نیروهای داعش بدهد و این موضوع می تواند موضوع فضای قبیله ای و ... را هم حل کند چون هر کسی که معتقد به عراق و نظام آن و یا مرجعیت باشد می تواند با داشتن یک خط تلفن همراه به راحتی بهترین و موثرترین نیروی کمک حال ارتش عراق باشد.
صد البته باید سیستم الاعاتی این اندازه مطمئن و محرمانه باشد که اطلاعاتی که فرد و ... رو به مردم شناسایی می کند درز نکند که برای مثلا همین فرد مشکلی به وجود بیاید.

در این صورت شما با تکیه به نیروی هوایی و ... در هر جایی می توانید حضور داشته و اقدام به نابودی هدف کنید.

توصیه این است که نیروهای زرهی و مکانیزه و حتی ویژه در محیط خارج شهر بدون تائید و پشتیبانی توپخانه و هوایی اقدامی نکنند چون امکان دریافت ضربات مهلک از داعش هست.

[b][color=#ff0000]استفاده از تکنولوژی روز:[/color][/b]
چندین بار اشاره شد که داعش گروهکی هست با ماهیت چریکی و به همین دلیل استفاده از تکنولوژی روز و امکانات روز با اینکه مسبوق به سابقه و شدنی هست ولی نهادینه و همیشگی نیست در این گروهک و از طرفی مبارزه با چنین نیروی چریکی نیاز به نیروی انسانی و امکانات فراوان دارد ولی اگر بخواهیم تلفات را کم و دقت عملیات و تاثیر آن را بالا ببری بهترین راه استفاده مفید از تکنولوژی روز است.
ارتش عراق در زمینه مالی مشکلی ندارد چون کشوری با توان مالی خوب است و می تواند اقدام به تهیه ملزومات لازم در زمانی کم کند همانطوری که با کارشکنی و عدم کمک آمریکا به سرعت اقدام به خرید هواپیمای روسی کرد.
باید از تکنولوژی روز برای مبارزه با این داعشی ها استفاده کرد از دوربین های دید در شب حرارتی پهپهاد های شناسایی و رزمی و سلاح و مهمات ویژه و...
این اقلام را حتی می توانند به سرعت از ایران و شرکت های ایرانی خرید کنند.

[b][color=#ff0000]کنترل شدید جاده ها و وردی ها و خروجی ها:[/color][/b]
قبلتر در این مورد توضیح داده شد ولی به دلیل اهمیت و اثرگذاری موثر آن در عنوانی جدا نیز آورده می شود.
باید تمام جاده های بین شهری و... غیره به خوبی بازرسی و کنترل شوند و امکان تحرک را از نیروهای داعش گرفت و تمام خودروها و ... با برگه تردد و... حرکت کنند.
اگر هم لازم شد می توان حتی تردد شابنه را نیز متوقف کرد و یا در شهرها و محلات و... با اعلام وضعیت فوق العاده و ... تردد شبانه یا حتی روزانه را تا رفع خطر اعمال کرد.

اما شکی نیست در این وضعیت ایست و بازرسی های قوی بسیار موثر و لازم هستند.
می توان تا مدتی ارائه سوخت را به غیر از خوردروهای عمومی و حمل نقل جاده ای متوقف کرد تا مرد عادی تردد کمتری داشته و بتوان راحتتر با داعش مقابله کرد. صد البته باید با آماده باش آمبولانس ها و خودروهای عمومی مشکل حمل و نقل مردم را رفع کرد.

[b][color=#ff0000]امحاء و نابودی امکانات خودی در صورت عقب نشینی:[/color][/b]
گاهی اتفاق می افتد که به دلایلی لازم است نیروی خودی عقب نشینی کند و در این صورت باید تدابیری انجام داد که امکانات و تجهیزات خودی به هیچ وجه برای دشمن قابل استفاده نباشد.
باید نیروهای خودی توجیه باشند و در صورت اتفاق افتادن چنین مواردی به سرعت اقدام به نابودی امکانات خودی کنند و هیچ سلاح مهمات و تجهیزات و سایلی نباید به سلامت به دست داعش برشد.
زاغه های مهمات و تانک ها و.... یا باید نابود شوند و یا به صورتی دچار مشکل فنی شوند که قابل استفاده و بهره برداری نباشند.

می توان گاهی با عقب نشینی و تله گذاری مکان های خودی دشمن را به انها هدایت و سپس با گرفتن تلفات با قدرت پا تک زده و دوباره علاوه بر گرفتن تلفات مواضع را گرفت.
در زمان دفاع مقدس یکی از بزرگترین بخش هایی که مهمات نیروهای خودی ما را تامین می کرد زاغه های مهمات عراقی ها بود. حال هم در سوریه و عراق بزرگترین تامین کننده مهمات شده خود ارتش نباید این رویه ادامه داشته باشد.
شاید اگر زاغه های مهماتی مانند پادگان های ارتش در موصل و مهین سوریه و... دست این افراد نمی افتاد امروز شاهد چنین وضعیتی نمی بودمی.
باید ضرر مادی را ترجیح داد بر خرابی کشور و تلفات انسانی و...

[color=#ff0000][b]استقلال نسبی یگان ها در هماهنگی با ستاد اصلی نبرد:[/b][/color]
تمام یگان های عمل کننده باید از نوعی استقلال برخوردار باشند یه چه تعریفی به این صورت که باید امکانان مهندسی رزمی، توپخانه و مخابرات و... را در ساختار خود داشته بشاند و رویه ها و بخشنامه های مشخصی هم برای هر وضعیتی در دسترس داشته باشند و مثلا اگر ارتباط با ستادهای ارتش در منطقه یا بغداد قطع شد دقیقا بدانند که تا چه زمانی باید مقاومت و چه زمانی عب نشینی و چه کاری باید بکنند.
باید هر منطقه را با این ساختار به شکل موزائیکی به واحدها داد.

در این صورت شما تا حدودی سیستم چریکی رادر ارتشی کلاسیک پیاده کرده اید چراکه در صورت نابودی فرماندهان و قطه ارتباط با رده های بالا وضعیت برای نیروهای ارتش روشن است و سربازان و فرماندهان باقیمانده به راحتی به ملزومات لازم دسترسی داشته و می توانند عمل کنند.
اما باید برای هر واحد یگان های پشتیان هم باشد و در صورت آسیب و لزوم وارد عمل شوند.مانند همان طرحی که قبلا گفته شد که مثلا شهرها و محلات و جاده ها و... توسط نیروهای ارتشی عادی و مردمی حفظ شود و نیروهای واکنش سریع و مکانیزه برای زمان لازم در نظر گرفته و وارد عمل شوند.
مثلا می توان مسئولیت یک محله را به یک گروهان داد و سپس ملزومات و امکانات کافی برای یک ماه درگیری در اختیاز آن قرار داد یا مثلا یک هفته و سپس نیروهای محلی و مردمی آن منطقه زیر نظر این گروهان فعالیت کنند.

در عین حال این ملزومات و... باید متمرکز نباشد که امکان نفوذ و خیانت و نابودی و حمله خمپاره ای دشمن کل آن را نابود کند. مثلا در سطح همان گروهان مهمات در دسته ها و در جاهایی مختلف ذخیره شود و..

[b][color=#ff0000]مردمی کردن دفاع:[/color][/b]
اما مهمترن کار برای مبارزه با عملیات چریکی و چریک این است که شما دفاع و تهاجم خود را مردمی کنید و نگذارید دشمن در مردم ریشه بزند. وقتی نیروی مردمی در ایتس و بازرسی هست یعنی اگر کشته شود خانواده او و اهالی محل هم خواه ناخواه به کمک شما آمده و در آینده نیز مدافع شما خواهند بود.

گسترش شبکه اطلاعاتی و اعلام خبر و همچنین دفاع با استفاده از مردم می تواند به سرعت فضای تنفس چریک ها را تنگ و موجبات عقب نشینی و عدم تثبیت آنها را فراهم کند و به سرعت موجب شکست آنها شود.


ان شاء الله در پست بعدی به اقداماتی که الان در خارج از مرز عراق برای اثرگذاری بر منطقه لازم هست رو قرار خواهم داد و همچنین اقدامات جانبی و غیر نظامی و اطلاعاتی لازم.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض سلام

براي مقابله با داعش دو تا مسئله هست كه ذهن من را به خودش مشغول كرده :

مسئله اول
بحث جنگ رواني هست .تا به حال اجراي جنگ رواني توسط دولت عراق و پشتيبانانش بسيار بد انجام شده .

- انتظار اين مي رفت كه قصد و نيت اين تروريستها و جنايات اون بسيار برجسته بشه ، كه متأسفانه نشده .

- بسياري از پيامهاي اين گروه صرفا به زبان عربي پخش مي شه و مخاطب انگليسي زبان توجه چنداني به آن نخواهد كرد . (در صورت امكان انجام عمليات تبليغات خاكستري مي تونه موفق باشه )

- انتظار مي رفت پيش از حمله به شهرهاي اشغال شده توسط داعش اونها را بمباران كاغذي كنن . همون كاري كه آمريكائيها در افغانستان انجام دادن و هزاران برگ كاغذ تبليغاتي را روي محل هاي تجمع افراد ريختن . تأثير چنداني نخواهد گذاشت اما اراده مردمي كه پشتيباني مي كنند و مبارزين را سست خواهد كرد .
http://www.gannett-cdn.com/-mm-/ac1394dbdcca6a36cbf486633b129cd813095ac3/r=x404&c=534x401/local/-/media/USATODAY/MilitaryIntelligence/2013/06/27/1372348968000-A01-INFO-OPS-LEAFLETS-1306271204_4_3.jpg

- در ويدئو هاي منتشره بسياري از افراد عادي را همراه با گوشيهاي موبايل مي بينيم . مي توان با ارسال مكرر پيامكها و يا حتي تماسهاي تلفني كار جنگ رواني را ادامه داد .

- مي توان روز بمباران را اعلام عمومي كرد . تا بمبارانها تأثير رواني بيشتري داشته باشد و غير نظاميان شهرها را تخليه كنند .

مسئله دوم عدم بكارگيري مؤثر نيروي زميني و عدم بكارگيري توأمان نيروي هوايي و زميني همراه با يكديگر است .

- در نبرد شهري اگر همراه واحدهاي سبك زرهي حد اقل دو دستگاه تانك آبرامز به عنوان پشتيبان وجود داشته باشند كار درگيري با سنگرهاي تيربار از فاصله دور ، مقابله با تك تيراندازان و عبور از ميادين مين و تله هاي انفجاري سهولت بيشتري خواهد يافت .

- اگرچه نيروي هوايي عراق توان چنداني ندارد اما به نظر مي رسد از اين توان نيز به درستي استفاده نمي گردد و امكان بهره برداري بهتر از امكانات موجود نيز وجود داشته باشد .

اين هم يك تاكتيك تخيلي :mrgreen: :
تصور كنيم اطلاعات لازم در مورد محل استقرار گروهي از تروريستها به دست فرماندهي ارتش عراق برسد .
تيمي متشكل از دوفروند Mil-35 به عنوان پشتيباني ، 2 فروند Mil-17 بعنوان پشتيباني/رزمي/اطلاعاتي و سه فروند Mil-17 به عنوان عملياتي را در نظر مي گيريم .

ميل هاي 35 تنها نقش پشتيباني در موقع ضرورت را خواهند داشت و تا حد امكان از صحنه نبرد دور خواهند ماند .
دو فروند ميل 17 كه نقش پشتيباني/رزمي و اطلاعاتي دارند با بمبهاي سنگين كه امكان تخريب ساختمانها را داشته باشند مسلح شده و در ارتفاع بالا خارج از برد پرتابگرها و تسليحات پدافندي سبك و نيمه سنگين تروريستها به پرواز در مي آيند و اقدام به شناسايي و كشف محل هاي استقرار دشمن مي كنند .

هر سه فروند ميل 17 عملياتي با يك عدد خمپاره انداز 120 به همراه 4 خدمه آن و تعدادي گلوله بارگيري مي شوند ( ظرفيت ميلهاي 17 ، 1500 كيلوگرم است . ) با توجه به اطلاعات بدست آمده از محل استقرار تروريستها ميلهاي 17 عملياتي در مكان امني در فاصله 6000 متري هدف به زمين مي نشينند و نيروهاي خود را پياده مي كنند .

هليكوپترها از محل فرود بلند شده و از موقعيت فاصله مي گيرند .

تيم خمپاره انداز بايد بتواند قبضه را ظرف مدت يك دقيقه آماده اجراي آتش نمايد .

ديده بان ( يا مجموعه فرماندهي /اطلاعاتي كه در حال كنترل عمليات مي باشد ) بايد بتواند با استفاده از GPS ، دوربينهاي محاسبه فاصله هدف ، تصاوير اخذ شده توسط دوربينهاي ديجيتال و پردازش رايانه اي مختصات اهداف بالفعل و بالقوه را شناسايي كرده و اطلاعات اهداف را به تيم آتشباري اعلام نمايد . ضمن برقراري ارتباط صوتي در صورت امكان اين اطلاعات بايد به صورت پيامهاي الكترونيكي ، به رمز و به همراه تصوير به تيم آتشبار ارسال گردد.

با توجه به تعيين مختصات اهداف ، ظرف مدت 3 دقيقه هر تيم آتشبار 30 عدد خمپاره را با فيوزههاي زماني ، معمولي و تأخيري به اهداف شليك مي كند .( مي توانند دقيقه اي 15 تا 16 گلوله را نيز شليك كنند ) اهداف مي توانند بين واحدها به اشتراك گزاده شوند .

بعد از گذشت دقيقه چهارم حتي در صورت باقيماندن گلوله ها ، تيم آتشبار قبضه را آماده بارگيري مجدد كرده و مهمات باقيمانده ( و قبضه معيوب) را در صحنه رها مي نمايد . يك بمب ساعتي كوچك هم روي مهمات باقيمانده باقي خواهد ماند .

هليكوپترها بعد از 5 دقيقه دوباره واحدهاي آتشباري را سوار كرده و از كم خطرترين مسير از موقعيت دور مي شوند .
دو ميل 17 كه نقش پشتيباني /رزمي / اطلاعاتي داشتند ، ساختمانهائي كه محل پناهگاه و استقرار تروريستها ست و در مقابل گلوله هاي خمپاره مقاوم هستند را بمباران مي كنند و به پايگاه خود باز مي گردند .

در صورت بروز هرگونه مشكل در اجراي عمليات مي توان از دو ميل 35 پشتيبان (و با رها سازي بمبها بر روي اهداف احتمالي و سبك شدن ميل 17 هاي پشتيباني/رزمي/اطلاعاتي از اين دو ميل 17 نيز ) براي كمك استفاده كرد .

مي توان ترتيب اجراي عمليات را تغيير داد ( از ابتدا گلوله باران بعد بمباران به بمباران بعد گلوله باران )

حتما پس از انجام عمليات ، اجراي شناسايي و ارزيابي خسارات وارده به دشمن ، نحوه عكس العمل تروريستها به اين عمليات و ... بايد بوسيله پهپاد ها و در ساعات طولاني بررسي گردد .

اجراي اين عمليات در شب نيز مي تواند مؤثرتر باشد و خطرات كمتري را متوجه تيم عملياتي كند .

استفاده از نيورهاي كادر و افسران عادي توپخانه مفيد نيست . اين نيروها هميشه ترس از انجام عمليات در پشت خطوط دشمن را دارند و بهتر است از نيروهاي ويژه آموزش ديده استفاده شود .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام مجدد به دوستان. امیدوارم این نوشته های پراکنده بنده بالاخره گرهی باز کرده باشه از وضعیت و پیچیدگی ها.
توی این پست که شاید آخرین پست در این مورد باشه بنده سعی می کنم چندین مورد دیگه رو که لازم هست پوشش بدم و آخرین توصیه ها انجام بشه.

[b][color=#ff0000]اسیدی کردن فضای رشد وهابیت و مکان های نیروگیری:[/color][/b]
چند تاپیک دیگر هم ذکر شد که ایالت وزیرستان پاکستان هنوز به صورت فئودالی اداره می شود و دولت مرکزی پاکستان چنان روی آن کنترل نمی کند و در عین حال سرویس های اطلاعاتی پاکستان در راس و بقیه سرویس های اطلاعاتی منطقه و جهان حیات خلوت خوبی برای خود در این منطقه ایجاد کرده اند.
این شرایط باعث شده بیشترین اردوگاه های آموزشی و آموزش نیروهای طالبان و القاعده و... در این ایالت مستقر باشند و گاه و بیگاه مشکلات عدیده ای هم برای همسایگان خود ایجاد کنند.
اما هدف از بیان این موضوع این است که پاکستان دارای چند ده میلیون شیعه است که تعلق خار خاصی هم به ایران و انقلاب و رهبری آن دارند. این موضوع لزوم ایجاد گروه های همگرا با ایران را بیشتر می کند.
به نظر باید حزب الله پاکستان در اصرع وقت تشکیل شود و در خفا علاوه بر حمایت و پشتیبانی از منافع شیعیان پاکستان یکی از مهمترین کارهای مورد نظر ما را انجام دهند.
شبکه خبری... این نیروها باید به عنوان بازوی اطلاعاتی ایران در پاکستان عمل کنند و توان تحریک را از دشمن بگیرند و در مواقع لزوم نیروی کافی برای عمل در پاکستان را در اختیار داشته باشیم.

کشور دومی که هم مرکز القاعده هست به شکلی و هم با جایگاه ویژه خود می تواند برگ برنده ای در دست ایران باشد یمن است. در اصرع وقت باید حزب الله پاکستان تشکیل شود و همان وضعیت یاد شده در پاکستان برای آن نیز مد نظر قرار گیرد.
اما گفتنی هست که یمن به دلیل هم مرز بودن با عربستان پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد فشار بر عربستان دارد و واضح و مبرهن است هیچ کشوری خواستار داشتن تهدید در مرزهای خود نیست.

[b][color=#ff0000]فشار غیر مستقیم بر عربستان:[/color][/b]
عربستان بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است و لازم است که به وسیله ای مهار شود. اما وضعیت خاص سیاسی حاکم بر دنیا این توان را از کشوری قدرتمندی مانند ایران سلب کرده که چنین کاری بکند.
باید یک گروه بی نام و نشان تشکیل و اقدام به ضربه زدن به منافع عربستان بکند صد البته باید مواظب بود این ضربات متوجه مردم عادی نباشد و بیشتر شامل خطوط لوله و مرزها و... شود.
برخورد چند راکت و انفجار چند خط لوله وضعیت عربستان را به شدت امنیتی می کند و وجود تهدید در مرزهای یمن نیز می تواند بیش از پیش عربستان را در لاک دفاعی ببرد.

[b][color=#ff0000]تبلیغات در مورد روشن کردن تفاوت وهابیت، سلفی گری و اسلام:[/color][/b]
اما مهمترین کاری که باید روحانیون، مذهبیون، افراد خاص و موثر و شبکه های رادیوی و تلویزیونی و ماهواره های باید انجام دهند تمرکز تبلیغات روی تفاوت اسلام سلفی و وهابی با اسلام اهل تسنن و تشیع است.
باید از توان روحانیون اهل تسنن هم استفاده کرد و مردم منطقه و دنیا را از این تفاوت ها آگاه کرد.
مطمئنا کاری آسان نیست چون شبکه صهیونیسم جهانی و خود فروخته منطقه ای اجازه انجام چنین کاری را به این راحتی ها نمی دهند. و شبکه های غربی مانند بی بی سی هم با سیاست های همیشگی خود در حال ایجاد شکاف میان شیعه و سنی هستند و جنگ با تروریسم را جنگ شیعه و سنی جلوه می دهند.
از اعمال تندروانه و افراطی گروه های تندرو شیعه و سنی هم باید تا حد ممکن جلوگیری به عمل آورد و از اعمال تفرقه افکن جلوگیری کرد.

شاید سخت ترین بخش کار همین بخش باشد و اگر درست انجام شود دیر یا زود ان شاء الله داعش بقیه گروه های تروریستی نابود خواهند شد.

[color=#ff0000][b]حمله به عقبه تروریست ها:[/b][/color]
اگر شبکه اطلاعاتی و خبر رسانی و همچنین حزب الله یمن و عربستان راه اندازی شوند می شود اطلاعات ذیقیمتی از وضعیت تروریستها در عراق، سوریه و منطقه به دست آورد و با تکیه بر همین اطلاعات به راحتی عقبه دشمن را شناسایی و مورد حمله قرار داد.
در عراق و بیشت در سوریه داعش اقدام به تاسیس پایگاه های آموزشی و ذاغه مهمات و... کرده اند. باید با شناسایی محل دقیق این مراکز و قرارگاه های فرماندهی تروریستها مورد حمله هوایی دقیق قرار داد و اقدام به نابودی آنها کرد.
یک اتفاق مبارک هم شکل گرفته و آن تجمیع توان داعش در استان های شرقی سوریه است. این به این معنی است که بخشی از نیروهای داعش کمی متمرکزتر از حالت چریکی هستند و می توان به آنها آسیب زد.

[color=#ff0000][b]خارج کردن مراکز مهم از زیر سلطه داعش:[/b][/color]
باید سد ها، نیروگاه ها، پالایشگاه ها و مراکز مهم اقتصادی و سیاسی را از زیر سیطره داعش خارج کرد. اگر این امر ممکن نیست باید طی حملات هوایی آنها را به طور موقت از کار انداخت تا گردش چرخ این مراکز گردش اقتصادی و مالی داعش و گروه های تروریستی را به همراه نداشته باشد.
داعش با تکیه به همین مراکز اقدام به فروش و درآمد زایی کرده و همچنین با در دست گرفتن سدها و... باعث فشار بر عراق و سوریه می شود.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[b][color=#ff0000]تبلیغات در مورد روشن کردن تفاوت وهابیت، سلفی گری و اسلام:[/color][/b]
[/quote]
عزیزان تبلیغات در مورد دین و شیعه رو توی کشور کنار گذاشتند و از پسش بر نمیاند ، اونوقت شما چه انتظارهایی داری !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.