karkas

تهدیدات تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران / خبر ، گزارش ، تحلیل و ......

Recommended Posts

پلیس افغانستان: ۲۰ افغانستانی در مرز با ایران کشته و زخمی شدند

مقامات پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان از کشته و زخمی شدن 20 افغانستانی در مرز این کشور با جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای مرزبانی کشورمان خبر دادند.

گفته می‌شود این افراد دو شب گذشته هنگام ورود به خاک ایران کشته شدند.

به گزارش منابع محلی در افغانستان در این حادثه 10 افغانستانی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع محلی در افغانستان می‌گویند این افراد از قاچاقچیان مواد مخدر بوده و هنگام عبور از مرز با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران درگیر شده‌اند که منابع تأیید نشده نیز اعلام کرده‌اند در این درگیری‌ها تعدادی از نیروهای مسلح کشورمان نیز زخمی شده‌اند.

مقامات دولتی افغانستان در رابطه با هویت این افراد اظهار نظری نکرده‌اند، همچنین منابع رسمی در جمهوری اسلامی ایران نیز هنوز اخبار مربوط به این حادثه را تأیید و یا تکذیب نکرده‌اند.

ولایات فراه، نیمروز و هرات در غرب افغانستان که در همسایگی کشورمان قرار دارد همواره یکی از معابر قاچاقچیان برای ورود مواد مخدر به ایران و سایر کشورهای منطقه بوده است.

 

http://www.tasnimnews.com/home/single/653041

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره در سراوان کشف و ضبط شد

زاهدان - هدایت الله میرمرادزهی گفت: ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره از یک انبار وابسته به گروهک های تروریستی در سراوان سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد.
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این نوع مواد منفجره از نوع c۴ بوده که با تلاش و همت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی استان کشف شد.
وی افزود: با کشف یک خانه تیمی تروریستی در آسپیچ سراوان در ۱۶ بهمن ماه، در اعترافات سه تروریست دستگیر شده محل این انبار مهمات گروهک شناسایی و کشف شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ۱۶ بهمن ماه با کشف یک خانه تیمی تروریستی، سه نفر از تروریست های محارب با نظام جمهوری اسلامی با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی انتظامی و ماموران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران دستگیر شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.
تروریست ها دستگیر شده، پس از دستگیری به دست داشتن در به شهادت رساندن سه تن از ماموران پاسگاه آسپیچ سراوان در سه ماه پیش اعتراف کردند.
منطقه آسپیچ در محدوده شرستان سراوان واقع شده است که دارای بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز زمینی با پاکستان است.

 

http://www.mehrnews.com/news/2493998/%DB%B2%DB%B0%DB%B0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%B1%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D9%88-%D8%B6%D8%A8%D8%B7-%D8%B4%D8%AF

ویرایش شده در توسط irfateh
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انهدام یک گروه تروریستی با اقدام مشترک وزارت اطلاعات و سپاه

 

وزیر اطلاعات از انهدام یک گروه تروریستی، بازداشت شماری جنایتکار تروریست و کشف بیش از ۳۵۰ کیلو گرم مواد منفجره در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

 

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در یک نشست خبری طی سخنانی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیات پیچیده اطلاعاتی در تاریخ 16 و 22 بهمن با همکاری و اقدام مشترک قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و نیز با همکاری مردم منطقه چند مقر یک گروهک تروریستی را منهدم و شماری از تروریست‌ها را دستگیر کردند.

وی افزود: افراد بازداشت شده در جنایات متعددی به ویژه در شهادت چند نفر از معلمان مظلوم منطقه بلوچستان ، ترور نیروهای نظامی و انتظامی منطقه و بمب گذاری های کنار جاده ای نقش داشتند.

 

-----------------------------------------------------------

متن کامل تر مصاحبه وزیر:

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در یک نشست خبری طی سخنانی گفت: در عملیات پیچیده سربازان گمنام امام زمان (عج) با همکاری و اقدام مشترک قرارگاه سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در 16 و 22 بهمن چند مقر یک گروه تروریستی منهدم و شماری از تروریستها بازداشت شدند.

وی افزود: در این عملیات مقادیر بسیار زیادی سلاح سرد و گرم اعم از تفنگ یا کلت و فشنگ‌های مربوط و مجموعه‌های بسیار فراوان بمب‌های دست‌ساز که برای انفجار در نقاط پرجمعیت آماده شده بود، کشف شد.

وزیر اطلاعات میزان مواد منفجره کشف شده را بیش از 350 کیلوگرم اعلام و اضافه کرد: در صورتی که این مواد منفجره کشف نمی‌شد، امکان اقدام تروریستی برای این گروه فراهم می‌شد و می‌توانستند آسیب فراوانی به شهروندان و مردم عزیز بزنند که به یاری خدا، عنایات امام زمان (عج) و همکاری مردم عزیز در منطقه بلوچستان، این مجموعه تروریستی شناسایی و منهدم شد.

علوی با قدردانی از مردم بلوچ در مناطق سراوان، راسک و سرباز تصریح کرد: جنایتکاران تروریست بدانند اکنون فقط نیروهای نظامی و امنیتی نظام در مقابلشان نیستند، بلکه اکنون مردم سیستان و بلوچستان اعم از سنی و شیعه در مقابلشان قرار دارند.

وی افزود: متأسفانه هدف این جنایتکاران فقط افراد شیعه نبودند بلکه اهل سنت را نیز به علت همراه نشدن با آنان و همراهی کردن با نظام مقدس جمهوری اسلامی هدف قرار داده‌اند و به همین علت مردم سیستان و بلوچستان اعم از سنی و شیعه در مقابل آنان قرار دارند.

وزیر اطلاعات گفت:‌ برای جنایتکاران تروریست، شیعه و سنی تفاوتی نمی‌کند همچنان که برای همتایان داعشی آنان تفاوتی ندارد و علمای شیعه و سنی را با گلوله‌های خود هدف قرار می‌دهند.

** همکاری مردم بلوچستان برای دستگیری تروریست‌ها

وی افزود: در سیستان و بلوچستان هم جنایتکاران هدفشان فقط شیعیان نبودند بلکه عزیزانی از اهل سنت را نیز به شهادت رساندند و اکنون همکاری مردم بلوچستان به‌ویژه اهل سنت در کشف این مجموعه به علت نفرت خاص مردم از این حرکات تروریستی است.

علوی گفت: مردم این منطقه علاوه بر اینکه تروریست‌ها را قاتل عزیزان خود می‌دانند، آنان را مانعی برای رشد و توسعه این منطقه تلقی و تأثیر آنها را در محرومیت این منطقه به‌خوبی ارزیابی می‌کنند.

وی اضافه کرد: به همین علت مردم منطقه از تروریست‌ها نفرت دارند و با نیروهای امنیتی همکاری کاملی می‌کنند که در این عملیات نیز نقش قابل تقدیری داشتند.

** حمایت فرا مرزی از تروریست‌ها

وزیر اطلاعات گفت: مردم ما می‌دانند گرچه این جنایات تروریستی در مرزها روی می‌دهد، اما عناصر فرامرزی از تروریست‌ها حمایت و تروریست‌ها برای آنان مزدوری می‌کنند.

علوی افزود: انتظاری که از کشورهای همسایه اعم از حکومت، دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها داریم  این است که برای مقابله با گروه‌های تروریستی همکاری کنند و عناصر جنایتکار را که در خاکشان استقرار یافته‌اند و مرتکب جنایت می‌شوند، مهار با آنان برخورد کنند، زیرا اگر یک نقطه ناامن شود، ناامنی به دیگر نقاط نیز سرایت می‌کند.

وی اضافه کرد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنصری از عناصر مرتبط با کشورهای همسایه اجازه اقدام علیه امنیت همسایگان را نمی‌دهد این حق را برای خود قائل است که انتظار داشته باشد کشورهای همسایه نیز در اقدام متقابل به عناصر تروریست و جنایتکار اجازه برهم زدن امنیت ایران را ندهند.

وزیر اطلاعات در پایان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و استاندار استان سیستان و بلوچستان و دستگاه‌های قضایی این استان و نیز از بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه بابت همکاری در انهدام چند مقر گروهک تروریستی در جنوب شرق کشور قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 
ویرایش شده در توسط irfateh
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جزئیات دستگیری تیم‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان

 

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از تیم‌ها طی هفت سال اخیر ۹۰ نظامی و غیرنظامی را به شهادت رسانده است.
به گزارش مشرق، علی‌اصغر میرشکاری در نشست خبری افزود: عملیات دستگیری باند نخست از سوم دی ماه امسال شروع شده و تا دهم بهمن‌ماه ادامه داشت؛ که در پی آن 21 نفر دستگیر شدند. متهمان طبق اعترافاتشان از سال 86 تاکنون در استان ناامنی ایجاد کرده و در عملیات تروریستی تاسوعای حسینی سال 89 چابهار که منجر به شهادت 39 نفر از مردم این شهرستان شد نقش داشته‌اند. علاوه بر آن 42 نفر از مأموران امنیتی استان را در عملیات‌های مختلف خرابکارانه به شهادت رسانده‌اند. همچنین این تیم 9 غیرنظامی که سه معلم شهید "نوروزی، سرگزی و شهرکی" و همچنین شهید بسیجی "صبری" جزو آنها بوده‌اند را به شهادت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: تروریست‌ها به هفت فقره تله‌گذاری انفجاری در منطقه بلوچستان اعتراف کرده و بازجویی جهت گرفتند اعتراف از آنها همچنان ادامه دارد. همه نوع فردی در تیم‌های دستگیر شده وجود دارد؛ ولی هیچکدام از آنها برخلاف شایعات مولوی اهل سنت نیست.

سخنگوی شورای تأمین استان در ادامه به ارائه جزئیاتنی از دستگیری تیم تروریستی دوم پرداخت و عنوان داشت: تاکنون هفت نفر از اعضای این تیم دستگیر شده‌اند که از آنها 500 کیلوگرم مواد منفجره شامل 20 نارنجک دستی، تعدادی سلاح و مقداری مواد منفجره دیگر کشف شده است. اعضای این تیم شهادت سه مأمور در حادثه حمله به پاسگاه "آسپیچ" سراوان، شهادت سه تن از پاسداران سپاه در سراوان و دو تن از مردم این شهرستان را بر عهده گرفته‌اند. این تیم شرارت و ناامنی در استان را از سال 91 شروع کرده بود.

میرشکار افزود: عملیات دستگیری این دو تیم تروریستی در تاریخ شرق کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است، اشراف اطلاعاتی، تلاش نیروی انتظامی و مردمی و اعضای شورای تأمین استان مهمترین دلایل موفقیت این عملیات بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان از تهیه طرح جامع امنیتی برای تامین امنیت سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این طرح با تکیه بر شیوه نرم‌افزاری از جلب اعتماد اجتماعی، استفاده از مردم محلی و تهیه بانک اطلاعاتی از سوابق افرادی که با گروهک‌ها ارتباط داشته‌اند استفاده شده است. علاوه بر این در حال حاضر هم کسانی که به هر دلیل فریب خورده‌اند و به گروهک‌های مختلف پیوسته‌اند می‌توانند با ابراز پشیمانی از گذشته خود مشمول رأفت نظام شوند و امان‌نامه دریافت کنند. طی یک سال اخیر به 67 نفر از فریب‌خوردگان امان‌نامه داده شده و علاوه بر این تعدادی زیادی از این افراد هم درخواست دریافت امان‌نامه داده‌اند که پرونده‌های آنها در حال بررسی است.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که دولت بحرین از گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی حمایت می‎کند.

به‌گزارش خبرگزاری آنا، «علاء‌الدین بروجردی» در مصاحبه با شبکه «المیادین» لبنان گفت: نیروهای امنیتی ایران توانستند انبار مواد منفجره تروریست‌ها در شهر «سراوان» را کشف کنند.
«بروجردی» تصریح کرد: بحرین برای خرید این تسلیحات به تروریست‌ها پول داده بود.
گرچه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نام گروه‌ها و افراد مسلح مخالف نظام جمهوری اسلامی را که از بحرین پول دریافت کرده‌اند، اعلام نکرد، درباره گزارش‌های اخیر در «سراوان» استان سیستان بلوچستان درباره کشف مقادیر قابل توجهی مواد منفجره گفت: در ۲۳ بهمن «هدایت‌الله میرمرادزهی» نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی، خبر داده بود که مأموران امنیتی موفق شدند انبار مهماتی وابسته به گروهی مخالف جمهوری اسلامی را کشف کنند که در آن ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره وجود داشت.
به‌گفته وی، شناسایی این انبار مهمات، به دنبال کشف خانه‌ای تیمی و بازداشت سه نفر از اعضای گروهی مخالف جمهوری اسلامی و اعترافات این افراد صورت گرفته‌ است.
از سوی دیگر «محمود علوی» وزیر اطلاعات روز شنبه (۲۵ بهمن) از انهدام چند مقر گروهی تروریستی در شهر «سراوان» خبر داد و مواد منفجره کشف شده در این عملیات را ۳۵۰ کیلوگرم اعلام کرد.
«علوی» گفت: در عملیات اخیر مقادیر زیادی اسلحه شامل سلاح‌ گرم و سرد و سلاح‌ گرم شامل تفنگ، کلت و همچنین بمب‌های دست‌ساز، جلیقه‌های انفجاری و نیز مجموعه‌های فراوانی بمب‌های دست‌ساز که برای انفجار در مکان‌ها و نقاط پرجمعیت تهیه شده بود، کشف و ضبط شد.
==============================================
خاک تو سر شاه کنم که بحرینو داد رفت حالا برای ما شاخ شده نکبت.
ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

"سلام ریگی" دستگیر شد
منابع خبری از دستگیری "سلام ریگی" از رهبران گروه تروریستی جیش العدل توسط پاکستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: منابع خبری از دستگیری "سلام ریگی" از رهبران گروه تروریستی جیش العدل توسط پاکستان خبر دادند.

مقامات در جنوب غرب پاکستان روز شنبه از دستگیری این تروریست خبر دادند که توسط یک اتوبوس در حال مسافرت در مناطق بدون کنترل جنوب غرب پاکستان بوده است.

هنوز مشخص نیست که آیا پاکستان سلام ریگی را به ایران تحویل خواهد داد یا خیر.

ریگی در اتوبوس و در فاصله 50 کیلومتری کویته، مرکز بلوچستان پاکستان دستگیر شد.

یک مقام امنیتی گفت که ریگی بدون هیچگونه مقاومت تسلیم مقامات امنیتی گردید.

ریگی متهم به فعالیت‌های تروریستی در ایران و پاکستان بوده و همچنین اقدام به اعزام جنگجو به عراق و سوریه کرده است.

وی پسرعموی "عبدالمالک ریگی" سرکرده سابق گروه تروریستی جیش العدل بوده که در سال 2010 توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در پاکستان دستگیر شده  raised_eyebrow  raised_eyebrow

بعیده به ما تحویلش بدن در همون پاکستان احتمالا محاکمه میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستگیری عامل شهادت دومامور نیروی انتظامی

زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل شهادت دو مامور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در این شهرستان خبر داد.
دستگیری عامل شهادت دومامور نیروی انتظامی
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، سرگرد احمد ثمره حسینی افزود: با افزایش پوشش اطلاعاتی، ماموران انتظامی شهرستان فنوج باخبر شدند تعدادی افراد شرور مسلح در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان مخفی شده اند.

وی ادامه داد: در این رابطه بلافاصله گروهی متشکل از افراد زبده به محل اعزام و پس از اطمینان از صحت خبر ضمن هماهنگی با مقام قضایی و همکاری پلیس امنیت سیستان و بلوچستان موفق شدند در یک عملیات منسجم و هماهنگ پلیسی پنج شرور فراری را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فنوج تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه مقادیری مهمات جنگی کشف و دو دستگاه خودرو آنان نیز توقیف شد.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی از متهمان و بررسی سوابق مشخص شد که یکی از متهمان از عوامل اصلی به شهادت رساندن دو مامور انتظامی در سالجاری است.

شهرستان فنوج در 450 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.


http://www.irna.ir/fa/News/81526262/
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهادت 3 مامور ناجا در حوالی شهر سرباز
بر اثر انفجار تله انفجاری صبح امروز (پنجشنبه)، در نزدیکی پلی در منطقه پیردان شهرستان سرباز، سه نفر از ماموران انتظامی به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، در این انفجار دو مامور دیگر هم زخمی و به بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر منتقل شدند.

رسول زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر حال زخمی ها را رضایت بخش اعلام کرد .

به گفته یکی از شاهدان بعد از انفجار تله انفجاری، اشرار مسلح به سمت ماموران انتظامی تیراندازی کردند و سپس از محل گریختند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اداره کل روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای از کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید بزرگوار جمشید دانایی فر و انتقال پیکر آن مرحوم به داخل ایران خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ - 22 March 2015
اداره کل روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای از کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید بزرگوار جمشید دانایی فر و انتقال پیکر آن مرحوم به داخل ایران خبر داد.

به گزارش فارس، اداره کل روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای از کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید بزرگوار جمشید دانایی فر و انتقال پیکر آن مرحوم به داخل ایران خبر داد.

متن بیانیه به شرح ذیل است :

بسم رب الشهدا و الصدیقین

به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند با تلاش شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری تنی چند از عوامل دخیل در به شهادت رساندن گروهبان دانایی فر، بعد از گذشت یکسال از این جنایت به دست عناصر گروهک تروریستی ضد انقلاب، پیکر مطهر شهید بزرگوار کشف، شناسایی و در تاریخ اول فروردین 94 به داخل کشور بازگردانده شد.

این مصیبت را به امام زمان (عج) نایب برحقش، خانواده گرامی شهید بزرگوار و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران تحنیت و تسلیت می گوییم.

اداره کل روابط عمومی وزارت اطلاعات


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/485395/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D9%88-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%81%D8%B1 © www.tabnak.ir
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پیکر شهید دانایی‌فر به آغوش خانواده بازگشت
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان شهید دانایی‌فر یک ماه پس از انتقال به پاکستان توسط گروهک جیش العدل به شهادت رسیده بود.
کد خبر: ۴۸۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ - 22 March 2015
484569_308.jpg
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان شهید دانایی‌فر یک ماه پس از انتقال به پاکستان توسط گروهک جیش العدل به شهادت رسیده بود.

سردار رهامبخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص به شهادت رسیدن گروهبان یکم جمشید دانایی فر بیان داشت: در سال 92  پنج تن از مرزبانان کشورمان توسط گروهک جیش العدل ربوده شده و پاکستان منتقل شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با رایزنی های صورت گرفته 4 تن از مزرداران به میهمن بازگشتند ادامه داد:  گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر از سوی افراد این گروهک به گروگان گرفته شده بود و وضعیت وی در هاله‌ای از ابهام بود که بالاخره با فعالیت‌ها و رایزنی‌های فراوان، مردم، مسئولان، مأموران انتظامی و امنیتی یکی از افراد این گروهک دستگیر و در بازجویی از وی محل جنازه مرزبان دانایی‌فر در خاک پاکستان شناسایی شد.

سردار رهامبخش ضمن بیان اینکه گروهبان جمشید دانایی فر یک ماه پس از انتقال به پاکستا ن توسط گروهک جیش العدل از 4 سرباز دیگر جدا شده و در منطقه ای به شهادت رسیده بود اظهار داشت: پیکر شهید دانایی‌فر در روز اول فروردین سال‌جاری به داخل کشور منتقل شد و لحظاتی پیش توسط همسر و خانواده‌اش شناسایی شد.

گفتنی است، برخی از شنیده‌های تایید نشده حکایت از آن دارد که دانایی‌فر پس از جدا شدن از گروه خود به منطقه‌ای برده شده و توسط طناب دار اعدام و به فیض شهادت نائل آمده است.


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/485403/%D8%AC%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%81%D8%B1 © www.tabnak.ir
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سپاه یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور را منهدم کرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز دوشنبه یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در منطقه «قصر قند» و «نیک شهر» در جنوب شرق کشور با اقدام قاطع رزمندگان قرارگاه نیروی زمینی سپاه منهدم و اعضای آن به هلاکت رسیدند.

این اطلاعیه افزوده است: این عملیات پس از یک سلسله عملیات شناسایی، تعقیب و گریز طی روزهای اخیر انجام و مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی آنان به دست رزمندگان این قرارگاه افتاد.

اطلاعات تکمیلی متعاقباَ منتشر خواهد شد.

 

منبع:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940117000258

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جزئیات عملیات سپاه در انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

به گزارش مشرق، در پی انتشار خبر انهدام یک تیم تروریستی وهلاکت اعضای آن توسط رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور سردار سرتیپ پاسدار محمدپاکپور در تشریح جزئیات این عملیات اظهار داشت: در پی اقدامات دقیق اطلاعاتی و کشف وشناسایی آثار تردد واستقرار یک تیم تروریستی وابسته به سرویس های جاسوسی بیگانه درارتفاعات منطقه "قصر قند" نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات انهدام این تیم تروریستی را با سرعت و قاطعیت آغاز و طی این عملیات سه نفر از اشرار مسلح را به هلاکت رساندند.

وی افزود: در این عملیات همچنین دو نفر از تروریست ها زخمی و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

سردار پاکپور گفت: در این عملیات خسارات سنگین به تروریست ها وارد شد و از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی از جمله 200 کیلوگرم موارد منفجره، فیتیله های انفجاری، مهمات کلاشینکف و تیربار، چاشنی های مکانیکی و کیت های الکترونیکی کشف و ضبط گردید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اعلام اینکه منطقه به طور کامل از لوث وجود تروریست های وابسته به استکبار جهانی پاکسازی گردید تصریح کرد: فرزندان ملت ایران در قرارگاه قدس این نیرو با اشراف و آمادگی همه جانبه خود با هر گونه اقدامی که بخواهد امنیت منطقه و مردم را به مخاطره بیاندازد با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طی حمله اشرار مسلح در مرز ایران و پاکستان:
طی کمین اشرار مسلح در منطقه مرزی معروف به میل ۲۳۹ در جنوب شرق ایران متاسفانه هشت مامور مرزبانی شهید شدند.
کد خبر: ۴۸۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ - 06 April 2015
طی کمین اشرار مسلح در منطقه مرزی معروف به میل ۲۳۹ در جنوب شرق ایران متاسفانه هشت مامور مرزبانی شهید شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اشرار مسلح امشب با کمین در مسیر ماموران هشت نفر از ماموران مرزبانی در منطقه مرزی ایران و پاکستان، حدفاصل باهوکلات و پیشین را شهید کردند.

بر اساس اخبار رسیده در این حمله تروریستی در پاسخ به کمین اشرار، ماموران مرزبانی نیز تاکنون سه تروریست را به هلاکت رسانده و سه نفر را نیز زخمی کردند.

احمدعلی موهبتی فرماندار چابهار با تایید این اتفاق تلخ به خبرنگار مهر گفت: بررسی و شناسایی عوامل این حادثه در دستور کار تیم های امنیتی قرار دارد و به محض کسب اطلاعات، اخبار دقیق تر در این زمینه منتشر خواهد شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.


 http://www.tabnak.ir/fa/news/488915/%DB%B8-%D9%85%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF
ویرایش شده در توسط hossein9
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چند کمین غیر قابل پیش بینی است ولی در این اوضاع که دشمنی عربستان و پاکستان و احتمال تشدیدش در مرزهای جنوب شرق کشور به دست جیره خواران تروریستشون به خاطر خصوصا قضیه ی یمن آشکار هست لااقل شده بودجه را از هر طریق ممکن برای برخی اقلام ضروری مورد نیاز این گشت ها حاضر کنند تا شاهد این حجم از تلفات نباشیم. مرزبانی اگر کارهای اطلاعاتی و بعضا دستگیری ها نبود چطور میخواست تا همین حد هم عمل کنه. بندگان خدا به نظر نه برنامه ریزی ها درست هست، نه اجراشون و تجهیزات هم که زبانزد هست.

اوضاع مرزهای شرقی یقینا نسبت به هر زمان دیگه ای سخت تر هست چون دشمنی عربستان و پاکستان چند ده برابر شده. نمیشه که با همون امکانات دشمنی درجه یک با دشمنی درجه ده فعلی مقابله کرد.

 

دو نکته هم اینکه اولا گویا نزدیک محلی بوده که سپاه دیروز در اون عملیات انجام داده بود و یک گروهک را هدف قرار داده بود.

و دوم اینکه باز مثل چند سلسله عملیات اخیر به گفته ایرنا عملیات کمین و فرار به خاک پاکستان. یعنی عملیات حساب شده و بازگشت بدون تلفات. هر چند شاید مطابق واقعیت نباشه ولی احتمال اینکه تیم های ویژه و خبره ای این عملیات ها را انجام میدند و اصولا درگیری و کشته و زخمی دادن باعث احراز هویتشون میشه و بنابراین ازش پرهیز دارند هم هست.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.