samandun

تاپیک جامع سردار شهید علی هاشمی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یک نکته  از بنده بشنوید .... سعی کنید اگر خواستید تنها و تنها یک کتاب درباره ی دفاع مقدس بخونید ، اون کتاب " قرار گاه نصرت  " باشه . 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

شهید عزیز ، علی هاشمی در این دوران بسیار مظلوم واقع شده و متاسفانه شرح رشادت های ایشان قبل از عملیات خیبر و در قالب قرارگاه نصرت ، ( البته به غیر از کتابی که برادر عزیز ما عنوان فرمودند ) همچنان در لابه لای صفحات پرافتخار دفاع مقدس که منجر به فتح کربلا شد و انشا... موجب فتح فلسطین هم خواهد شد ، مکتوم مانده است . البته چند سال پیش ، مجله ویژه ای با عنوان " خیبرشکنان " با کیفیت فوق العاده به چاپ رسید که شرح ماوقع در آن به خوبی به تصویر کشیده شده است .

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دو نکته در مورد شهید هاشمی هست که وظیفه میدونم  اینجا عرض کنم

 

اول اینکه (محض اطلاع دوستان نژاد پرست) شهید هاشمی از هموطنان عرب زبان بودند که بسیاری از فرماندهان امروز در برابر قدرت فرماندهی ایشون حرفی برا گفتن نداشتن.

 

دوم اینکه تا روز کشف پیکر پاک این شهید تصور میشد ایشون خیانت کرده و به عراق پناهنده شده و از این بابت به خانواده ایشون بی نهایت بی مهری شد.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

تصویر ذیل ، روی جلد ، مجله ای است با عنوان " خیبرشکنان" ، شماره دوم ، اسفند 1386 ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، بدون تعارف بنده این مجله را با هزاران ترفند ، از یکی از عزیزترین دوستانم گرفتم و بدلیل اینکه بیش از اندازه جذاب بود ، بعد از 7 سال هنوز به وی عودت ندادم . امیدوارم بنده را حلال بفرمایند .

 

ولی وقتی بحث شهید بزرگوار "علی هاشمی " شد ، بلافاصله با مراجعه به آرشیو دفاع مقدس مستقر در کتابخانه اینجانب مراجعه کرده و تصویر جلد آن را برای آشنایی دوستان مبنی براینکه هر صد سال ، یک کار خوب هم در این کشور در ارتباط با دفاع مقدس صورت می گیرد ، اسکن نمودم . این مجله 104 صفحه ای ، سرشار از اطلاعات جالب در مورد عملیات خیبر ، پل 13 کیلومتری ایجاد شده در هور ، نحوه شناسایی خطوط دشمن توسط رزمنده های قرارگاه نصرت و شجاعتهای سردار پر افتخار سپاه اسلام ، شهید علی هاشمی است . امیدوارم کسانی که دست اندر کار این موضوعات هستند ، در اجرای مسئولیتهای خودشان که در حقیقت پاسداشت خون شهداست ، کم کاری  نکنند .

 

IMG_0001.JPG

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حاشیه های علی هاشمی مثه حاشیه های حاج داود کریمی زیاده ... تا قبل از پیدا شدن  پیکرمطهرش ، عده ای میگفتن پناهنده شده . منتها در سطوح بالا احتمال میدادن که اسیر شده باشه و با اینکه این کتاب جزو اولین کتاب های آماده شده ی اون مجموعه بود محسن رضایی اجازه ی چاپشو نمی داد تا اگر اسیر شده باشه داستان نشه ... حتی بعد از اشغال عراق هم به دلیل اینکه احتمال بسیار کمی بود که  به اسرائیل منتقل شده باشه اجازه ی انتشار کتاب رو نمی دادن تا با کشف باقی مونده ی پیکرش مشکل حل شد ...

......................

جالبه اون وقتی که محسن رضایی ، همت و متوسلیان و باکری و ... رو اصن بازی نمی داده ، علی هاشمی محرم رازش بوده ... 

اقا این کتاب رو حتما بخونید ... دیدتون نسبت به خیلی چیزها عوض خواهد شد ...

 

 

 پ.ن.    سلام خدا بر سردار مظلوم هور ، علی هاشمی ؛  آنگاه که متولد شد وآنگاه که شهید شد و آنگاه که برانگیخته خواهد شد ....

 

 

>>>  پ.ن. 2  : به هر حال ماجرای قرار گاه نصرت و عملیات خیبر و کشاندن جنگ به داخل هور ، یکی از بزرگترین درس های استراتژی "تغییر زمین بازی " بود و مهمترین نقش رو در تغییر وضعیت جنگ  ، بالاخص پس از  دوره ی رکود دوساله ی جنگ داشت ...

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیشب محسن رضایی در برنامه سطرهای ناخوانده در میان 4 جوان نسل 3 انقلابی گیر افتاد و بدجوری سوال پیچ شد و از این میان حرف های جالبی هم رد و بدل شد و امشب هم ادامه برنامه هست شبکه یک.

در این مورد یک چیزی گفتن که به نظر بنده خیلی جالب بود ایشون گفتن: توانایی عراق در بخش زرهی اش بود و ما اگر جنگ رو به مناطق باتلاقی می کشوندیم این نقطه قوت رو از بین می بردیم چون ما پیاده بودیم.

قرارگاه نصرت و تلاش های شهید هاشمی و دوستانشون در همین راستا بوده...

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا....

 

سی و سومین سالگرد شهادت سردار رشید سپاه اسلام ، شهید علی هاشمی

 چهارم تیر 1367 - چهارم تیر 1400

 

Ali_Hashemi_01.jpg

 

 

 

https://www.aparat.com/v/TMs5r

 

 

  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.