Sami1993

هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوایی کیش

Recommended Posts


تونل باد کم سرعت ملی:

IMG_8911.JPG

 

thumb_IMG_8912.JPG

 

thumb_IMG_8913.JPG

 

thumb_IMG_8914.JPG

 

داداش دستت طلا خیلی ممنون...

 

فقط عکس از این بروشور به صورت کامل مخصوصا قسمت پایین ترش داری...

 

اگه داری لطف میکنی بزاری ؟؟؟

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان دقت کردید که بالگرد جدید 4 پره هست در حالی که  214st دو پره هست

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
در داخل کابین این قایق پرنده، دو صفحه نمایشگر دیجیتال نصب شده که احتمال می رود از آن برای هدف گیری موشک های هدایت الکترواپتیکالی و یا تلویزیونی بهره گرفته شود که تحول و ارتقاء مهمی در این قایق ها محسوب می شود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، استراژی اصلی نیروی دریایی سپاه پاسداران در سالهای اخیر آنچنان موفق و تاثیرگذار بوده است که به بزرگترین چالش نیروهای دریایی امریکا تبدیل شده است و قایق های تندرو، شناورهای موشک انداز، پهپادها، پرتابگر های موشک کروز ساحل به دریا و قایق های پرنده بخش های مهمی از این استراتژی محسوب می شود.

قایق های پرنده به عنوان یکی از اجزا مهم این استراتژی، حضور رسمی خود را از سال 1385 اعلام کردند و علاوه بر متخصصان نیروی دریایی سپاه، سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع نیز گام هایی برای ارتقاء و ساخت مدلهای جدیدی از این شناورهای پرنده برداشته است.

پیش از پرداختن به معرفی عضو جدید خانواده قایق های پرنده ایران، نگاهی داریم به این که اصولا این شناورها چگونه تبدیل به ابزاری برای چالش کشیدن قدرت دریایی اشغالگران فرامنطقه ای شدند.

قایق های پرنده یا ادوات اثر سطحی نوعی از وسائل دوزیست آبی-هوایی محسوب می شوند که ضمن قابلیت نشستن و بلند شدن از روی آب، با طراحی خاص خود از پدیده اثر سطحی استفاده کرده و قابلیت های عملیاتی خود را افزایش می دهند. با توجه به طراحی ویژه این وسائل می توان گفت قایق پرنده هواپیمایی نیست که به آن قابلیت آب نشینی داده اند بلکه قایقی (از نظر انتظارات عملیاتی) است که به آن قابلیت پرواز در ضمن استفاده از یک پدیده فیزیکی ساده را داده اند.

لازم به ذکر است برخی از انواع قایق های تندرو نیز از چنین پدیده ای بهره می برند.



810756_374.jpg

پدیده اثر سطحی

از جمله مزیتهای یک قایق پرنده این است که هر منطقه ای در دریا می تواند محل آغاز مأموریت آن بوده و در صورت لزوم در هر منطقه ای فرود آمده و در عوارض ساحلی خود را پنهان کند. این نوع وسائل پس از جنگ جهانی دوم مورد توجه واقع شدند و اولین نمونه های عملیاتی موفق آنها ساخت شوروی سابق بوده است.

اثر سطح پدیده ای است که به افزایش برآ و کاهش پسای تولیدی یک بال بازمیگردد هنگامی که هواگرد در فاصله ای کمتر از دهانه بال با زمین قرار داشته باشد. بنابراین بال در وسیله اثر سطحی در محدوده تأثیر متقابل زمین قرار دارد. این پدیده حس شناور بودن را به سرنشینان چنین وسیله ای می دهد خصوصاً در هنگام فرود.
 

810757_320.jpg

نسل قدیمی تر قایق های پرنده باور

در واقع چون هوای پرفشار زیر بال هواپیما به دلیل فاصله کم با زمین نمی تواند چرخش خود به سمت نوک بال و سپس روی بال را کامل کند و در عوض در زیر بال، فشرده می شود کاهش برآ ناشی از این حرکت نیز حذف شده و در نتیجه این پدیده باعث می شود دهانه بال مؤثر وسیله افزایش یابد که حاصل آن افزایش نیروی برآ و کاهش نیروی مقاوم القایی و ازدیاد سرعت است. از این رو اثر سطح، کمک می کند تا با نیروی موتور کمتر، بار بیشتری حمل کرد و به مسافت های دورتری رسید. مداومت پروازی این قایق پرنده 2 ساعت و 15 دقیقه می باشد.

جدیدترین قایق پرنده ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

"باور 4" جدیدترین عضو خانواده قایق های پرنده ایران است که توسط متخصصان دفاعی کشورمان طرحی و ساخته شده است و اولین بار در جریان نمایشگاه هوایی کیش رونمایی شده است.

با نگاهی به قایق باور 4 و مقایسه آن با نمونه های قبلی باور شاهد برخی تغییرات در این پرنده هستیم. سرعت جدید قایق های پرنده ایرانی، باعث کاهش مصرف سوخت و همچنین افزایش برد پروازی این قایق پرنده شده است. همچنین یک نکته متفاوت دیگر در مورد باور 4 نسبت به مدلهای قبلی نصب یک پوشش بر روی موتور است که بر بالای این قایق پرنده نصب شده است.
 

810759_548.jpg

810760_124.jpg
قایق پرنده باور 4

در دو سر بال های باور بالچه هایی دیده می شود که روی آنها یک بخش متحرک هم وجود دارد. این سطح متحرک مانند رادِر عمل کرده و به عنوان یک سطح کنترلی اضافه، مانور پذیری باور را افزایش می دهد.

البته خود این بالچه دارای ایرفویل غیرمتقارن است که با توجه به دشوار شدن فرایند ساخت بالچه با این ایرفویل، در نوع خود اقدام جالبی به نظر می رسد. نکته دیگر در اینجا زاویه دار بودن بالچه به سمت بیرون است به طوریکه شکل کلی باور از روبرو مشابه حرف W می شود که این پیکربندی به عنوان یک طرح مرسوم در برخی قایق های پرنده خارجی کوچک و بزرگ هم به کار رفته است.

این مایل بودن بالچه به جای نصب ساده با زاویه 90 درجه در انتهای بال باعث کاهش بازتاب راداری خصوصاً از طرفین می شود هر چند که در انتخاب و طراحی پیکربندی دم افقی و عمودی به نظر می رسد کاهش بازتاب راداری مد نظر نبوده است.

زیر همین بالچه نیز یک قطعه حجیم به نام اسکی یا شناور کمکی قرار داده شده که با سطحی منحنی با آب در تماس است و برای کمک به شناوری بهتر و حفظ تعادل و همچنین فرود راحت تر روی آب تعبیه شده. هر چند شناور کمکی، وسیله ای هیدوردینامیکی محسوب می شود اما تأثیر آن در آیرودینامیک قایق پرنده نیز مثبت است زیرا حرکت هوای پرفشار زیر بال را به روی بال، محدودتر می کند.

در داخل کابین این قایق پرنده شاهد به کار رفتن دو صفحه نمایشگر دیجیتال هستیم که احتمال می رود از آن برای هدف گیری موشک های هدایت الکترواپتیکالی و یا تلویزیونی بهره گرفته شود که تحول و ارتقاء مهمی در این قایق ها محسوب می شود.

بنا بر اطلاعات موجود، این قایق پرنده می تواند محموله ای به وزن 120 الی 130 کیلوگرم را حمل کند که با این حساب احتمال حمل یک فروند موشک کروز مانند کوثر با هدایت الکترواپتیکال و فروسرخ کاملا ممکن می باشد. البته جنس بدنه این قایق پرنده به صورت رسمی اعلام نشده است اما معمولا برای ساخت این گونه وسایل از ترکیب آلومنیوم و کامپوزیت به منظور پایین نگاه داشتن وزن استفاده می شود.
 

810762_992.jpg
کابین باور 4

طول این قایق پرنده 8.89 متر ، عرض آن 7.59 و ارتفاع آن 2.37 متر است. حداکثر وزن برخاست این پرنده 930 کیلوگرم بوده و برای برخاستن از سطح آب به فضایی بین 120 الی 150 متر و برای نشستن به فضایی بین 60 الی 100 متر نیاز است.

این قایق پرنده ایرانی توان پرواز در ارتفاع 0.5 متری از سطح آب را داشته و نهایتا می تواند تا 50 متری اوج بگیرد. برد مفید این قایق پرنده نیز 350 کیلومتر است که محدوده ای وسیع برای عملیات های مختلف در آبهای جنوب کشورمان محسوب خواهد شد.

نبایستی فراموش کرد که قابلیت پرواز قایق های پرنده سپاه در ارتفاع بسیار پایین یعنی 0.5 متری از سطح آب، نکته بسیار مهمی در دریا برای بحث اختفاء و حملات ضربتی به شمار می رود چراکه در دریا به دلیل شکل کروی زمین، وسایل پرنده مثل همین قایق ها و یا موشک ها کروز با پرواز در ارتفاع پایین خود را از دید رادار مخفی کرده و زمانی که ارتفاع خود را افزایش می دهند، اقدام به شلیک می کنند که زمان واکنش برای مدافعین یا وجود نداشته و یا بسیار کم است.
 

810761_429.jpg
به پوشش نصب شده روی موتور دقت کنید

با توجه به معرفی نسل جدید قایق پرنده باور مشخص می شود که استراتژیستهای نظامی ایرانی به این نتیجه رسیده اند که قایق پرنده ابزاری مناسب برای استراتژی نبرد نامتقارن بوده و به همین دلیل ارتقاء و تولید نمونه های جدید آن نیز ادامه پیدا کرده است. هرچند تاکنون نمونه های باور 1، 2 و اخیرا 4 در معرض دید عموم گذاشته شده اند و شاید نمونه باور 3 نیز حائز نکات مهمی باشد که به علت نبود تصویر و مشخصات دقیق از آن، امکان تحلیل فنی قابلیت ها و مزایای آن وجود ندارد.

البته به غیر از استفاده از این وسایل پرنده در امور نظامی می توان از قایق های پرنده در امور مرزبانی و مبارزه با قاچاق در مرزهای طولانی آبی کشور چه در خلیج فارس، دریای عمان و همچنین دریای مازندران استفاده کرد. مشاهده این قایق پرنده که با افتخار روی بالهای آن نام خلیج همیشه فارس به زبان انگلیسی درج شده، می تواند پیام خوبی به نیروهای فرامنطقه ای حاضر در آبهای خلیج فارس و دریای عمان بدهد تا مدافعان و صاحبان اصلی این آبها را همیشه به یاد بیاورند.

 

منبع

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شبیه ساز ایران 140:
 
 
ماکت بالگرد هما؟:
thumb_IMG_8922.JPG
 
thumb_IMG_9113.JPG

 
پنها 2 ( P-2 )
 
 
 

در خصوص این ماکت کسی میتونه توضیح بده؟ 
325432532323.jpg

 
به نظر من 2 گزینه احتمال داره :
 
1- یا این ماکت مربوط به پنها 1 هست که یا مثل همیشه ماکت رو درست نساختند و یا شکل کنونی پنها 1 نمره قبولی نگرفته و تصمیم دارند در ادامه به شکل این ماکت دربیارن !
 
2- ممکنه این یک پروژه جدید باشه که از لحاظ ابعاد و وزن بزرگتر از پنها 1 باشه ( قبلا این فرضه رو مطرح کردم که ممکنه در ادامه تصمیم بگیرند که بر اساس 214 اس تی یک نمونه بومی توسعه بدن )!
 
در کل ظاهرش خیلی دلچسب تر از پنها 1 هست !
 
 
795357_763.jpg

ولی مشکل اصلی همچنان پیشران و انتقال قدرت هست !

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

تونل باد کم سرعت ملی:

IMG_8911.JPG

 

thumb_IMG_8912.JPG

 

thumb_IMG_8913.JPG

 

thumb_IMG_8914.JPG

 

داداش جان شما هر روز میری نمایشگاه ؟؟؟

 

اگه جوابت بله با کمال پوزش میشه خواهش کنم عکس کامل این بروشور مخصوصا پایین ترو بصورت کامل بگیری یه بار دیگه ...

 

البته ببخشید که همچین خواهشی میکنم ...

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند ماه قبل از یکی از خلبانها هوانیروز شنیده بودم که طراحی مقدماتی بالگرد سنگین پنها-3 انجام شده وبه مرحله ساخت نمونه های مقیاس پایین رسیده است و همچنین ایشون گفت که طراحی که برای این بالگرد پذیرفته شده بر اساس پنها-1 صورت گرفته و شباهتهایی با آن دارد، من احتمال میدم این ماکت مربوط به پنها-3 باشه.





بالگرد پنها-2 در ماکتهای قبلی دارای ملخ دمی از نوع داکت فن بود ولی انگار طرحی را تغییر دادن و در تصویر پایین مشخص هست که ملخ دمی به نوع متداول تغییر پیدا کرده.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_9113.JPG
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شبیه ساز پهپاد:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/DSC_1490.jpg]thumb_DSC_1490.jpg[/url]

 

مهاجر نوین:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8971.JPG]thumb_IMG_8971.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8969.JPG]thumb_IMG_8969.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8929.JPG]thumb_IMG_8929.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8930.JPG]thumb_IMG_8930.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8940.JPG]thumb_IMG_8940.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8968.JPG]thumb_IMG_8968.JPG[/url]

 

پهپاد ناظر:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8931.JPG]thumb_IMG_8931.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8939.JPG]thumb_IMG_8939.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8932.JPG]thumb_IMG_8932.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8933.JPG]thumb_IMG_8933.JPG[/url]

 

پهپاد دست پرتاب نصیر:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8937.JPG]thumb_IMG_8937.JPG[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/IMG_8935.JPG]thumb_IMG_8935.JPG[/url]

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بالگرد بدون سرنشین

 

05691029273132993281.jpg

 

77300699370114372189.jpg

 

---------------------------------

 

بدون شرح

 

52675212658435035953.jpg

 

44040715438121036924.jpg

 

37429850207401975992.jpg

 

45361597056893704523.jpg

ویرایش شده در توسط amir313
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

thumb_IMG_8929.JPG

 

thumb_IMG_8930.JPG

 

 

همون طور که حدس می زدم مهاجر-2 نوین از موتور لیمباخ 275 استفاده می کنه. واقعا مونده بودم این موتور رو مادو برای چی داره می سازه.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.