EMPEROR

تحلیل و پیگیری تحولات شمال افریقا ( لیبی ، تونس ، الجزایر ، مراکش و مصر )

Recommended Posts

این خبر در تاپیک مرگ سفیر آمریکا آمده است
[url="http://www.military.ir/forums/topic/22463-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF/page__st__45#entry271083"]http://www.military.ir/forums/topic/22463-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF/page__st__45#entry271083[/url]


فکر کنم مدیران ادغام کنند بهتر باشد
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordhessam' timestamp='1347710304' post='271262']
بنا بر گزارش‌های اولیه فیلمساز هتاک آمریکایی در لس‌آنجلس بازداشت شده است.

به گزارش سه نسل به نقل از شبکه سی‌بی‌اس


[url="http://3nasl.com/contents/view/four-eight-three-eight-two.aspx"]http://3nasl.com/con...-eight-two.aspx[/url]
[/quote]
بازداشت نشده بلکه بازجویی شده و به درخواست خودش نقاب زده و تحت حفاظت پلیس قرار گرفته است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بخدا ببخشید شرمنده اصلا ندیدمش وگرنه تو همون تایپیک ارسالش میکردم. آرمین جان دستت درد نکنه که اطلاع دادی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[b] شکایت بازیگر از کارگردان فیلم موهن[/b]

[/quote]
سیندی لی گارسیا بازیگر فیلم موهن بی گناهی مسلمانان گفت: سم باسیل کارگردان فیلم باید تاوان بدهد، شاید در این دنیا تاوان ندهد ولی مطمئنا در آن دنیا در پیشگاه خداوند باید جوابگوی کاری که انجام داده است، باشد.

به گزارش سه نسل: «بی گناهی مسلمانان» بازیگر آمریکایی که در فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان»، نقش مادر دختر 12 ساله‌ای را بازی کرده، در مصاحبه‌ای با سایت سینمایی «هالیوود ریپورتر» از جزئیات فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان»، چگونگی بازی در این فیلم و ... گفته است.
مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.
[b]*[/b] [b]بازی در این فیلم چه اثری بر زندگی شما گذاشته است؟[/b]
من شغلم که پرستاری از کودکان است را از دست داده‌ام، همه از اطراف من پراکنده شده‌اند، آن‌ها از اینکه با من در ارتباط باشند، می‌ترسند.

[b]* چه کسی شما را برای بازی در این فیلم استخدام کرد؟[/b]
«سم باسیل». من یک فراخوان انتخاب بازیگر دیدم و برای گزینش رفتم و آنجا اسامی آدم‌های سرشناس زیادی را دیدم ولی نمی‌توانم از آن‌ها نام ببرم، چون هر کدام از آن‌ها در مرحله‌ای از این پروژه جدا شدند.

[b]* آیا این افراد جزو بازیگران بودند؟[/b]
بازیگر، تهیه‌کننده و همچنین کارگردان.

[b]* چه کسی فیلم را کارگردانی کرد؟[/b]
من می‌توانم به شما بگویم که چه کسی آن را نوشته است، او مردی به نام «سم باسیل» بود، مقصر اصلی اوست.

[b]* آیا کارگردان فیلم کسی است که ما او را می‌شناسیم؟[/b]
بله، ممکن است شما هم او را بشناسید.

[b]* صحنه‌ای هست که شخصیتی که تو به جای آن بازی کرده‌ای، به [حضرت] محمد توهین می‌کند؟[/b]
بازیگران این فیلم حقیقتا فریب داده شدند، صدای من کاملا دوبله شده بود و آن صدای من نبود. من تا زمانی که کلیپ فیلم منتشر شد، در این باره هیچ نمی‌دانستم، تنها نقش من بازی در نقش مادری بود که با دختر و همسرش درباره مردی به نام «مستر جورج» صحبت می‌کرد. من فیلمنامه کامل هر آنچه که در فیلم گفته‌ام را دارم. در این فیلم دختر من توسط شوهرم به همسری مردی به نام «مستر جورج» درآمد بود و من به خاطر آنکه این مرد را ستایش می‌کرد، مسخره‌اش می‌کردم. آن‌ها (سازندگان فیلم) بعدا نام «مستر جورج» را کلا به «محمد» تغییر داده بودند.

[b]* آیا آن‌ها چیز دیگری از گفته‌های تو را دوبله کرده بودند؟[/b]
این تنها قسمتی از بازی من بود که تحریف شده بود. من حتی به خاطر نمی‌آورم که در این کار احمقانه ‌چه گفتم و چه کردم، من حتی نمی‌توانم آن را تماشا کنم، چون به شدت مرا آزار می‌دهد.

[b]* آخرین باری که با «سم باسیل» صحبت کردی، چه زمانی بود؟[/b]
من صبح روزی که در لیبی، خشونت‌ها به اوج رسید، به او زنگ زدم و از او پرسیدم «چرا این کار را کردی؟»، او گفت: «سیندی، به دنیا بگو که بی‌گناهی»، او گفت که یک نویسنده است و این کار را به خاطر این انجام داده که دیگر از حمله مسلمانان تندرو به مردم بی‌گناه خسته شده است!
او به من گفت که اهل اسرائیل است، در حالی که زمانی که داشتیم فیلم را می‌ساختیم او به من گفته بود که اهل مصر است.

[b]* صحنه مربوط به بازی شما در کجا فیلمبرداری شد؟[/b]
در کلیسایی واقع در خیابان همیلتون در شهر دوآرته، در این کلیسا یک سالن نمایش بود، عواملی آنجا بودند که کار طراحی لباس، گریم و فیلمبرداری را انجام می‌دادند ولی همه آن‌ها نیز بی‌گناه بودند. آن‌ها حتی پیش از آن در پروژه «مصائب مسیح» هم مشارکت داشته‌اند.

[b]* کل فیلم چقدر طول می‌کشد؟[/b]
این فیلم قرار بود دو ساعت باشد ولی من هنوز نسخه کامل آن را ندیده‌ام. صحنه‌های زیادی هنگام فیلمبرداری بود که هیچ‌کدام در کلیپ‌هایی که دیدم، نبودند. صحنه‌ای که «مستر جورج» دخترم را از من دور می‌کند و تمام صحنه فریاد می‌کشیدم، در ‌پایان همین صحنه بود که ناگهان مردی دیوانه‌وار وسط ‌پرید و گفت: فوق‌العاده بود. روز بعد این مرد پیش من آمد و پرسید، می‌دانی من چه کسی هستم؟ زمانی که اسمش را گفت، داشتم غش می‌کردم، او کارگردان و نویسنده بسیار مشهوری بود.

[b]* آیا مطمئنی که او همان کسی است که ادعا می‌کرد؟ آیا او را شناختی؟[/b]
من پیش از آن هرگز او را ندیده بودم، ولی او خیلی به پدرش شبیه بود.

[b]* پدر او چه کسی است؟[/b]
او مرده است، او یک بازیگر مشهور بود.

[b]* اسمش را نمی‌گویی؟[/b]
من می‌خواهم حرفه بازیگری را ادامه دهد. همه آن آدم‌هایی که سر صحنه فیلمبرداری بودند بی‌گناه بودند، ما بی‌گناهیم. من حقیقتا به این مسئله اعتقاد دارم، چون همه آن‌ها درباره برخی از چیز‌هایی که «سم باسیل» از آن‌ها خواسته بود که در فیلم بگویند، ناراحت بودند.

[b]* آیا زمانی که بازی در این فیلم را پذیرفتی، فکر می‌کردی چنین چیزی از آب درآید؟[/b]
زمانی که من برای تست بازیگری رفتم، آن‌ها به من گفتند که این فیلم یک فیلم اکشن است که داستان آن 2 هزار سال پیش از این در صحرا روی داده است.

[b]* آیا شما در ارتباط با این فیلم از کسی شکایت کرده‌اید؟[/b]
احتمالا علیه «سم باسیل» شکایت کنم، من وکیلی دارم که در این موارد به من کمک می‌کند.

[b]* وکیل مدافع شما چه کسی است؟ [/b]
شخصی است خارج از لس‌آنجلس که به بازیگران کمک می‌کند، او تاکنون به من خیلی کمک کرده است.

[b]* آیا نگران آنچه در خاورمیانه می‌گذرد، هستید؟ آیا برای زندگی‌تان می‌ترسید؟[/b]
من به خدا ایمان دارم و با حضرت مسیح ارتباط قلبی دارم. من از هیچ چیز نمی‌ترسم، نگرانی من فقط بابت همسر و خانواده‌ام است، به همین خاطر هم‌اکنون از خانواده‌ام نیز دور شده‌ام.

[b]* شما چند بار از مسیحیت نام بردید، آیا این یک فیلم ساخته مسیحیان است؟[/b]
نه، به هیچ وجه، فقط «باسیل» از یک کلیسا که اتاق نمایش داشت، به عنوان لوکیشن استفاده کرد؛ کلیساهای زیادی هستند که برای کسب درآمد، اتاق‌های خالی‌شان را اجاره می‌دهند.

[b]* چه تعداد ایمیل و تلفن از مطبوعات و رسانه‌ها دریافت کرده‌اید؟[/b]
حداقل 300 تا.

[b]* آیا این فیلم در خور این همه سرزنش، اعتراض و قتل است؟[/b]
«باسیل» باید تاوان بدهد، شاید در این دنیا تاوان ندهد ولی مطمئنا در آن دنیا در پیشگاه خداوند باید جوابگوی کاری که انجام داده است، باشد.

[b]* دستمزدت برای این فیلم چقدر بود؟[/b]
500 دلار برای دو روز و نیم بازی.

[b]* از ملاقات‌تان با «سم باسیل» بگویید.[/b]
این نام حقیقی او نیست، من اسم واقعی او را نمی‌توانم تلفظ کنم، او به من گفت که اهل مصر است و فیلمش برای اولین بار نیز در مصر اکران خواهد شد.
مدتی گذشت و او دوباره با من تماس گرفت و گفت که فیلم خوب صدابرداری نشده و زمانی که برای این کار رفتم، افراد دیگری آنجا بودند.

[b]* گفته شده که اف‌بی‌آی در جستجوی «باسیل» است، آیا تاکنون علیه شما نیز اقدام قانونی صورت گرفته است؟[/b]
خیر.
ترجمه و تنظیم‌: نرگس محمدی - فارس

http://3nasl.com/contents/view/four-eight-four-three-four.aspx
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد پیشرفت لیبی باید گفت لیبی با جمعیت ناجیز منابع نفت و گاز غنی و همچنین فاصله کم تا اروپا به سرعت پیشرفت میکنه در مورد ارامش هم واقعا تو این مدت خوب اروم مونده اصلا شباهتی به مصر نداره اصولا تونس و لیبی بیشتر از اینکه شبیه خاور میانه باشن تحت تاثیر فرهنگ اروپا هستن در ضمن دولت استعماری در لیبی عموما فرانسه بوده تا انگلیس
اگه هم دقت کنید در لیبی یه دولت لیبرال سرکار و اسلام گرا ها قدرتی ندارن و یا در تونس رهبر انقلابی اونا که اسلام گرا هم بود بیشتر از اینکه دنبال خواست اسلام گرا ها باشه سمت سکولار ها رو گرفت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خداییش کاشکی به گلوله هم قانع میشدند من یه فیلمی دیدم چند وقت پیش ، بچه های همین جا هم گذاشته بودنش بعد درحین انتقال به ماشین یه نفر با چاقو یه کار بدی کرد به قذافی بیچاره icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر ادمی هر چقدر جنایتکار این حق رو داره شرافتمندانه بمیره.

وقتی قذافی رو روی کاپوت لندکروزر با سر و کله خون الود گذاشته بودن یه بی سر و پایی اومد روی کاپوت روبروش نشست ،قذافی همین طور که با دست خون صورتشو پاک میکرد رو به اون یارو گفت:فرزندان من ،منو نکشید.اون یارو هم یکی زد تو گوش پیر مرد و با دست اشاره کرد خفه شو تا دوباره اومد بگه((فرزندان من))دوباره اون یارو یکی دیگه زد تو گوشش ...

اسیر کشی برخلاف تمام اصول اسلامی ، انسانی، عرفی و حتی عشیره ایست



[color=#ff0000]دوست عزیز تاپیک های قدیمی رو بالا نیارید. ![/color]
[color=#ff0000]00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]واشنگتن در راستای تقویت همکاری نظامی خود با مصر، 4 فروند هواپیمای جنگی اف16 را تحویل قاهره می‌دهد.[/right]

[right]به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه مصری گزارش دادند که آمریکا و مصر قراردادی را در خصوص ارائه 16 فروند هواپیمای اف 16 به قاهره امضا کرده‌اند که 4 فروند آن امروز تحویل نیروهای مسلح می‌شود.[/right]

[right]تقویت همکاری واشنگتن با حکومت اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین و تحویل این جنگنده‌ها به قاهره با توجه به شرایط سیاسی مصر سوالاتی را درباره علل و انگیزه‌های واشنگتن از این اقدام مطرح می‌سازد. [/right]

[right]در همین رابطه روزنامه «الاهرام» در مقاله‌ای به بررسی علل و انگیزه‌های دولت«باراک اوباما» از عقد چنین قراردادی با دولت نوپای «محمد مرسی» نخستین رئیس جمهور مدنی منتخب مردم مصر پرداخته است.[/right]

[right]الاهرام نوشت: کارشناسان نظامی معتقدند که ارسال جنگنده‌های اف-16 به قاهره بیانگر میزان حمایت کاخ سفید از رئیس جمهور مرسی و جماعت اخوان المسلمین است که وی نمایندگی آن را برعهده دارد.[/right]

[right]تحویل جنگنده‌های اف-16 به قاهره فضای ناآرام سیاسی مصر را به التهاب کشانده است. به اعتقاد بسیاری از ناظران سیاسی، این توافق کاملاً سیاسی است و تحویل هواپیماهای جنگنده به مصر تاثیر چندانی بر موازنه راهبردی قوا در منطقه نخواهد داشت. بعید است که قراردادهای تسلیحاتی مشابه در دوران حکومت «حسنی مبارک» نیز چنین مباحث و مجادلاتی را مطرح کرده باشد. اما فاکتور جدید و مهم در این بحث به قدرت رسیدن جماعت اخوان المسلمین است که نگرانی‌های متعددی را در محافل سیاسی قاهره و واشنگتن بوجود آورده است.[/right]

[right]احزاب فعال در خارج از کشور و دشمنان داخلی جماعت اخوان المسلمین و شاخه سیاسی آن یعنی حزب آزادی و عدالت ترجیح می‌دهند روابط استراتژیک بین دو کشور تضعیف شود. با وجود این، یک منبع آگاه آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن از دولت فعلی در قاهره حمایت می‌کند البته تا زمانیکه به ترویج دموکراسی در مصر متعهد بماند. از نگاه مقامات واشنگتن، این توافق یک مسئله دفاعی است تا سیاسی حتی اگر این قرارداد تسلیحاتی مباحث سیاسی را در محافل گوناگون بوجود آورد.[/right]

[right]این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این توافق به الزامات امنیتی مرتبط با شرایط کنونی در مصر یا شبه جزیره سینا هیچ ارتباطی ندارد[/right]


[right].[/right]

[right]این قرارداد حاصل مذاکرات کمیته دفاعی مشترک آمریکا و مصر است که چند هفته قبل در قاهره برگزار شد و در بیست و هشتمین دور از این جلسات منظم بر ضرورت حفظ همکاری بین دو کشور طی سه دهه اخیر تاکید شد.[/right]

[right]در همین رابطه «حسین حریدی» معاون سابق وزیر خارجه مصر زمانیکه به قرارداد تسلیحاتی اشاره می‌کند، ترجیح می‌دهد از عبارت «قواعد بازی» استفاده نماید. وی تصریح می‌کند: ظواهر امر نشان می‌دهد که جماعت اخوان المسلمین این قواعد را به خوبی می‌شناسد.[/right]

[right]برخی از کارشناسان امور نظامی بیشتر تمایل دارند تا این مسئله را از زاویه کاملاً نظامی و نیازهای تسلیحاتی نگاه کنند و دلایل اندکی برای جنبه سیاسی این توافق قائل هستند. در این رابطه، سخنگوی ارتش مصر به نمونه‌های بسیاری از همکاری نزدیک نظامی بین آمریکا و مصر اشاره می‌کند.[/right]

[right]اما یکی دیگر از کارشناسان نظامی معتقد است که جدا کردن سیاست از مسائل نظامی مصر غیرممکن است. وی می‌گوید: برای مثال، در تقابل کنونی رئیس جمهور «باراک اوباما» و کنگره آمریکا نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که در خصوص مدیریت روابط قاهره و واشنگتن با تاکید بر کمک نظامی به مصر اجماع کلی وجود دارد.[/right]

[right]جنگنده‌های اف- 16 که تحویل قاهره می‌شوند، از مدل block 52/50 هستند و این در حالی است که جنگنده‌های اف-16 که هم اکنون در اختیار مصر قرار دارند از نوع مدل A ، B و C‌ blocks 30/32 و 40/42 هستند. این جنگنده‌ها از دهه 1980 در خدمت ارتش مصر بوده‌اند. اهمیت تحویل مدل‌های جدیدتر شاید از آن جهت است که آنها به مراتب پیشرفته‌تر هستند. این در حالی است که سایر کشورهای عربی مدل‌های بعدی و با امکانات بیشتر این جنگنده را در اختیار دارند. برای مثال، امارات عربی متحده جنگنده های اف- 16 مدل block 60/62 را در اختیار دارد. عربستان سعودی نیز گرانترین قراردادهای تسلیحاتی در تاریخ فروش تسلیحات آمریکا را منعقد می‌سازد که برآورد می‌شود طی ده سال اخیر بالغ بر 60 میلیارد دلار بوده است.[/right]

[right]قاهره حدود 200 فروند جنگنده اف-16 در اختیار دارد اما تصمیم گرفته است تعداد 20 فروند مدل جدید و ارتقا یافته این جنگنده را نیز به خدمت بگیرد. این جنگنده‌های چندمنظوره نسل پنجم با هدف انجام حملات زمینی، عملیات شناسایی و ماموریت‌های پدافند هوایی با قابلیت رادار گریزی طراحی شده است.[/right]

[right]در این رابطه، سرلشگر بازنشسته «صفوت الزیات» در مصاحبه تلفنی گفت: در بازی بین کاخ سفید و کنگره، لابی صهیونیسم هنوز در تلاش است تا در مسیر این معامله سنگ‌اندازی نماید. حتی اگر آنها به این نتیجه برسند که خرید این هواپیماها تغییر فاحشی در توازن نظامی منطقه ایجاد نمی‌کند اما آنها معتقدند این مسئله تحولات سیاسی را رقم می‌زند که به نفع محمد مرسی و جماعت اخوان المسلمین خواهد بود.[/right]

[right]وی افزود: بدیهی است که نهایی شدن این قرارداد در روز 11 دسامبر که در اوج تظاهرات مردمی در میدان التحریر علیه مرسی به وقوع پیوست، یک پیام سیاسی را به همراه داشت. واشنگتن با عقد این قرارداد برای سه گروه هدف پیام داشت. گروه اول مرسی بود که به او گفت: ما از تو حمایت می‌کنیم. به راهت ادامه بده.[/right]

[right]گروه دوم ارتش مصر بود که به آنها فهماند: ما مرسی را تشویق می‌کنیم.[/right]

[right]گروه سوم نیروها و احزاب مخالف بودند که برای آنها نیز چنین پیامی داشت.[/right]

[right]حریدی معاون سابق وزیر خارجه مصر نیز با این دیدگاه موافق است که عقد قرارداد تحویل جنگنده‌‌های اف-16 بیانگر حمایت بی‌سابقه واشنگتن از مرسی و جماعت اخوان المسلمین است[/right]



[right]http://www.tabnak.ir/fa/news/299852/%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%8116-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%87[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم رب شهدا

این جنگنده‌های چندمنظوره نسل پنجم با هدف انجام حملات زمینی، عملیات شناسایی و ماموریت‌های پدافند هوایی با قابلیت رادار گریزی طراحی شده است. icon_eek
نسل 5 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='samalizade' timestamp='1359125319' post='295720']
[right]حریدی معاون سابق وزیر خارجه مصر نیز با این دیدگاه موافق است که عقد قرارداد تحویل جنگنده‌‌های اف-16 [size=5]بیانگر حمایت بی‌سابقه واشنگتن از مرسی و جماعت اخوان المسلمین است[/size][/right]


[/quote]
یعنی به معنای واقعی کلمه خاکه عالم بر سرشون با این طرز تفکرشون
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من 4 تا و 20 تا که سهله اگر آمریکا حتی 200 اونم نه بلاک 50/52 که بروزترین فالکونها رو هم به مصر بده عملا در برابر اسراییل شانس و حرفی برای گفتن ندارن چون اسراییل تمامی اطلاعات و تاکتیکهای این جنگنده ورو در اختیار داره بعلاوه تعدا بسیار زیادی از اونا که همه تمرینها و اسرار و تاکتیکها رو هم بارها و بارها و بارها باهاشون تمرین کرده و ارتقاشون هم داده
علاوه بر اینها اسراییل بعنوان دشمن شماره یک و بالقوه مصر هم اف-15 داره و هم اف 35 خریداری کرده
و همه اونا رو علاوه بر تسلیحات سازمانی و استاندارد خودشون با تجهیزات و سامانه های ساخت خودش تحهیز و مجهز کرده
بنا بر این به نظر من هنوز جنگی شروع نشده مصر بازنده است
این حرکت آمریکا رو من در جهت تقویت مصر که نمیدونم هیچ بالعکس در جهت تظعیفش هم میدونم، این حرکت فقط جهت نزدیکتر شدن به اخوان المسلمین و دستبوئس کردن اوناست تا جای خالی حسنی مبارک توسط مخالفین آمریکا و اسراییل اشغال نشه و از دستبوسهای آمریکا هم دولتی کم نشه0این از بعد سیاسی ) از لحاظ نظامی:
با دادن این جنگنده ها به مصر ، مصریها دیگه نیازی برای تهیه جنگنده از نوع دیگه مثلا سوخوی روسی یا مثلا رافایل فرانسوی یا تایفون اروپایی احساس نمیکنن اگر هم بکنن بودجه دیگه بهشون اجازه نمیده(بودجه مالی و استعداد پرسنلی)
و برای اسراییل و آمریکا از این بهتر چی میتونه باشه که مصز و نیروی هواییش رو در سطح و استانداردی نگه دارن که بهش اشراف کامل داشته و میدونن که براحتی از پسش برمیان
بیایین فرض کنیم مصر بجای این حدود 200 اف -16 آمریکایی حدود 100 تا مثلا سوخو30 داشت(فرض و مثاله ) آیا اونوقت برای اسرایییل خطرناکتر نبود؟
یا اگه 100 تا رفایل یا تایفون رو داشت(با فرض عدم ارایه اطلاعات و اسرار رافایل و تایفون از طرف اروپایی ها به اسراییل)؟
من میگم چرا خطرناکتر از حالتی میشد که حتی مصر 400 تا یا 500 تا اف-16 آمریکایی (اونم از به روزترینشون )داشته باشه که اسراییل به همه اسرار و اطلاعات و تاکتیکهاش و راه های مقابله باهاشون اشراف کامل و مطلق داره
از اخوان المسلمین انتطار درایت بیشتری میرفت هرچند در موضوع سوریه و جبه گیریشون نشون دادن که خیلی از اعتقادات قبل از به قدرت رسیدنشون فاصله گرفتن
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif]دوستان اشکال نداره :winking: خیلی هم خوبه دعا کنید بیشتر بدهند...
این مرسی زیاد به نظرم دوام نمی‌آره و اگر هم دوام بیاره خیلی آمریکا و بخصوص اسرائیل با اون کنار نمی‌آد!
اون وقت که توی عملیاتی کردنشون به مشکل برخوردند و کشور‌های غربی پشتیبانیشون نکردند،‌باید مثل قذافی که برای موشک‌های اسکادشون دست به دامن ایران شدند... :mrgreen: :cowboy:
اون وقت هست که ما با هم بخندیم rolling_on_the_floor[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif][quote]برای اسراییل و آمریکا از این بهتر چی میتونه باشه که مصز و نیروی هواییش رو در سطح و استانداردی نگه دارن که بهش اشراف کامل داشته و میدونن که براحتی از پسش برمیان[/quote]
بیا عزیز فرض کن که بعد دو سال دیگه که این جنگنده ها کامل تحویل و عملیاتی شدند، طی یک اختلاف کاملا ناگهانی، آمریکا، مصر رو یک خطر برای اسرائیل بنامد و تمام پشتیبانی از صنایع دفاعی آن را قطع کند، آن وقت است که مصری‌ها به خودشون و جد آبادشون ... می‌فرستند که کاش بجای این‌ها می‌رفتیم ،‌ میگ‌های 21 هندی (هرچند اسرائیلی‌ها اون ر و ارتقاء دادند!) می‌خریدیم شاید هند ازمون پشتیبانی می‌کرد اما الآن آمریکا بهمون پیچ‌هاش رو هم نمی‌ده!!![/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]اون وقت دیگه برای خرید جنگنده‌ی دیگری دیر است،‌یا بودجه نیست و یا زمان نیست!!![/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif]اون وقت یک هواپیمای‌ مصری توانایی برخواست از باند رو نخواهد داشت چه برسه به اینکه بخواهد در یک جنگ با پرنده‌ی اسرائیلی از جنگ الکترونیک یا ضد جنگ الکترونیک آن شکست بخورد! icon_cheesygrin [/font] ویرایش شده در توسط razavisw
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه تایپیکی ژنرال علی زده در مورد جنگ های اسراییل و مصر اگه اونو بخونی کلا به این نتیجه می رسی مصر تمام شرایط رو برای شگست اسراییل امتحان کرده و الان اصولا این توان رو در خودش نمیبینه که از پس اسراییل بر بیاد پس به این مسائل دیگه فکر نمیکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته اصل این قراداد مربوط به سال 2010 بود و زمان تحویل ابتدای 2012 که با وقوع انقلاب و بهم ریختگی اوضاع مصر برای یکسال به تعویق افتاد و حتی احتمال لغو کلی اش هم می رفت. ولی با اصرار ارتش مصر که اعلام کرد به این جنگنده ها نیاز داره و تلاش دیپلماتیک اخوان که می خواد خودشو به ارتش ثابت و حمایت اونها رو جلب کنه و خصوصا سیاست اوباما که نمی خواد به هیچ قیمتی مصر رو از دست بده و تبدیل به دشمن کنه و علی الخصوص سفر چند وقت پیش لاوروف به قاهره که بدش نمی یومد بعد از قرارداد 5 میلیاردی با عراق یه دشتی هم از مصر داشته باشه و پیشنهاد سوخو-30 رو بهشون داده بود. در نهایت هفته قبل توی جلسه قاهره کمیته های دفاعی پارلمان مصر و کنگره امریکا قرار شد که امریکا تعهداتش رو انجام بده که انصافا زود هم داد و یه هفته ای اولین اسکادران از فالکون ها تحویل شدن ! حالا در مقابل چه تعهدی گرفتند الله اعلم ؟! که ان شاء الله اخوانیها دم به تله ناجوری نداده باشن.
ولی در کل موافقم که این ده بیست فروند موازنه قوا رو به هم نمی زنه و تزاحال لعنتی هم چنان بر افتخار جهان عرب برتری مطلق خواهد داشت. هرچند نیروی هوایی مصر به چلمنی سایر عرب ها نیست و خلبان های قابلی داره (به شهادت خلبان های خودمون که اواسط جنگ با میراژ-5 های مصری چندین و چند درگیری داشتن و همگی اونها رو یه سر و گردن بالاتر از بهترین خلبان های عراقی دونستن، هرچند اینها هم غلطی نکردن و دوتا شونو با تامکت و فانتوم کشیدیم پایین icon_cheesygrin)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.