GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

خبر رسیده مجاهدان شیعه شهرکهای فوعه و کفرایا برای ایجاد کمربند امنیتی شهرکها و دور از دسترس کردن خمپاره و توپ تروریستها حملاتی رو اغاز کردن از سمت کفرایا به مزارع بروما رسیدن و از سمت فوعه به طرف بانیش در حال پیشروی هستند
هیچکدوم از نقاط فتح شده نقاط قابل دفاع نیستند مشخصا از شدت گلوله باران شهر به ستوه اومدند

در حلب هم جبه النصره و بقیه تروریستها به مواضع تیپ قدس در محله الزهرا حمله کردند طبق معمول لوا القدس عقب کشیدن و با حمایت بشکه النصره :) و دفاع ملی و تیپ بعث نقاط از دست رفته رو پس گرفتن و بیست نفری هم از تروریستها کشته شدند
.
.
. داعش داره در ادلب با انتحاری و ربودن فرماندهان مرتدینو پخ پخ میکنه
بنابر گزارش مصدر در زبدانی 1100 نفر تروریست در محاصره ارتش و حزب الله هستند که بهشون بین تسلیم و مرگ حق انتخاب دادن ( البته 1100 تا خیلی زیاده )

در حسکه هم نیروهای داعش دارن کم کم خودشونون تسلیم اکراد میکنن تا حالا 5.6 نفری تسلیم شدند

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخه چرا اینهمه عملیات زبدانی طول کشید؟؟؟؟لطفا کمک کنید تا این مسأله رو بفهمم

 

 

:|

 

داداش کال‌اف‌دیوتی هم بازی میکردن نیروهای حزب‌الله حالا حالا ها طول میکشید پاکسازی شهر مربوطه! :|

 

جنگه ها...

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این چیزایی که نوشتم به دلیل دلشوره و نگرانی زیاد بنده در خصوص وضع شیعیان در سوریه است . پس دوستان لطفا ادای آدم های خوب رو در نیارن و به جای منفی دادن بخونن چیز یاد بگیرن.

من نمیدونم چه معنی میده شیعه باشی بری وسط منطقه سنی نشین یه شهر بزنی بری توش زندگی کنی ؟ اصلا ایراد basical داره این موضوع . یعنی شما طول تاریخ رو یه دور توش بزنی میبینی که هر از چند گاهی سنی های متعصب رم می کنن به شیعه ها حمله میکنن و یه فاجعه به وجود میارن . حالا از اونها انتظار رفتار عاقلانه نمیره . ماها که دیگه باید هواسمون باشه که . آدم عاقل (غیر پروژه مسکن مهر) میره تو بستر رودخونه خونه بسازه زندگی کنه ؟ نه ! میکنه این کار رو ؟ از لحاظ مباحث پدآفند غیر عامل هم ایراد داره . اصلا دلیل جمع شدن بشر و تشکیل اجتماع چی بوده ؟ محافظت از خطر ! از سنی های متعصب ، خطر بزرگ تر سراغ داری شما ؟ خوب یه ذره اون طرف ترش لبنان بود . یه ذره این ورترش هم عراق . ( ولی از اون جایی که بشر عافیت طلب هست و نفع زود گذر و سهل الوصول رو میبینه ، همون اول کار هر جا بار رو گذاشت زمین دیگه همون جا مسکن می گزیند . به بعدش هم کار نداره.

سلام...شاید علت این مسکن گزیدن اینه که قبلا اینجوری نبوده!
خصوصا که چند روز پیش امام خامنه ای فرمودند:
«در عراق، سیاست قدرتهای استکباری این است که نظام برآمده‌ی از انتخابات و اکثریّت و دموکراسی را سرنگون کنند؛ دنبال این هستند؛ تضعیف کنند، اخلال کنند، نگذارند کار کند؛ و شیعه و سنّی را در عراق به جان هم بیندازند. ما عراق را قبل از این قضایا دیده‌ایم؛ شیعه و سنّی با هم زندگی میکردند، در کنار هم زندگی میکردند، با هم ازدواج میکردند، و امروز باید در مقابل هم بِایستند، علیه هم اسلحه بکشند! درنهایت هم اینها دنبال این هستند که عراق را تجزیه کنند.» http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=30354

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبر فوری

 

به دنبال کشته شدن یک سرباز ارتش ترکیه در تیراندازی صورت گرفته در مرز سوریه، نیروهای ارتش ترکیه به شکل محدود وارد خاک سوریه شدند و با نیروهای داعش وارد نبرد شدند.

 

xncxmkhv6er1it8hwobt.jpg

 

 

 

ورود تعدادی از تانک های ارتش ترکیه به خاک سوریه

 

x1mdk8sltfajoqsdkk3l.png

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمال زیاد اول محدود وارد میکنن بعد نیروهای بیشتری به بهانه داعش وارد میکنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گروه های تروریستی صبح امروز ـ 1 مردادماه ـ حمله سنگینی را به مواضع ارتش سوریه در شهر درعا آغاز کردند.

حمله تروریست ها به ارتش سوریه از چندین محور صورت گرفت، اما نیروهای ارتش توانستند که این حملات را دفع کنند و تلفات سنگینی را به تروریست ها وارد کنند.

حمله امروز تروریست ها به شهر درعا به هلاکت چندین تن از فرماندهان ارشد گروه های تروریستی منجر شد.

از جمله فرماندهان هلاکت شده در حمله امروز می توان به «محمد عبدالرحیم غانم» سرکرده گروه تروریستی «احرار مزیریب»، «صدام جباوی» سرکرده گردان «فرسان الجنوب»، «جلال محمد المصری» فرمانده میدانی گروه تروریستی «جیش یرموک» و سرهنگ فراری ارتش سوریه «اسامه حسین الحراکی» اشاره کرد.

ارتش سوریه بر نیمی از شهر درعا سیطره دارد و تاکنون تلاش گروه های تروریستی برای اشغال کامل این شهر ناکام مانده است، در حملات این گروه ها به شهر درعا تاکنون صدها تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند. 

ce6934205886c433dc2d30da1634be75.jpg

«محمد عبدالرحیم غانم» سرکرده گروه تروریستی «احرار مزیریب»

913fd1dacf049a65e34fb7ff4cac5f1f.jpg

 

«صدام جباوی» سرکرده گردان «فرسان الجنوب»

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرهنگ فراری....بعد ما به این ارتش بدبخت فحش میدیم

ولی انصافا چقدر اینها کثیفند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد ، عملیات امروز بر علیه داعش در سوریه یک عملیات ادامه دار خواهد بود و متوقف نخواهد شد

 

 

 

crlmku7o3ko0jnzbcoub.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

خاطرتون باشه ارتش ترکیه قبلا هم ابراز علاقه کرده بود که وارد خاک سوریه بشه منتها برخی مسایل مانع بود اما ناگهان یه انفجار از جانب داعش به حامیانش این بهانه رو ایجاد کرد بنظر من کل این قضیه مشکوکه بعید نیست اون انفجار خودزنی بوده باشه ، یا بخشی از داعش هدف باشه که از کنترل خارج شدن .

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی

 

بالاخره نخست وزیر دولت موقت ترکیه ( تقریبا به لحاظ قانونی چه اساسی و چه بین المللی نیمه مشروع و پا در هوا ) برای مشروعیت بخشیدن به ورود به سوریه با خود زنی ( حدود سی و چند کشته توسط داوطلب انتحاری فریب خورده احتمالی از طرف میت ) توانست به مقصود خود برسد . من چون خودم یک ترک زاده هستم اینرا هم باید اضافه کنم که " حالا بشینید ببینید این پان ترکیستهاای داخل سایت چه تعریف تمجیدهائی که راه نمی اندازند ، مخصوصا اینکه کشور مطبوعشان ترکیه  در ظاهر میخواهد با داعش بجنگد" . سیاستی که نخ نما شده اما هیچوقت کاربردش را از دست نخواهد داد . انجام این عمل برای حزب اردوغان ( آ ک پ ) برای کسب محبوبیت و مقبولیت بین المللی و از طرفی پیروزی قاطعش درانتخابات بعدی ( اتخاباتی که با احتمال بالای %90 زود هنگام خواهد بود ) بسیار مهم بود که انجام شد . مخصوصا که در موقع و زمان بسیار عالی انجام  میگردد، یعنی زمانی که ایران به خاطر موافقت نامه به نوعی باید خفقان بگیرد و از این مساله بسیار مهم وحیاتی سرسری بگذرد و یا به  نوعی  فرمایشی عمل کند .

 

عبور از خط قرمزی که با بازی اشتباه درحرکت مهره شطرنج توسط حریف سبز شود ، خطوط دیگر دفاعی ( سایر خطوط قرمز موجود در صفحه شطرنج ) را نیز مورد تهدید قرار خواهد داد ! زیرا این خطوط قرمز در ترکیب با یکدیگر معنی دار میشوند و خود به تنهائی خط قرمز به درد بخوری محسوب نمیگردند .

 

توفیق من الله

  • Upvote 7
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمالا تعادل نظامی میان گروه ههای درگیر بشکل معنا داری  به هم خورده ...

بعد از اون طوفان زرد ! ابتکار عمل از دست ترکیه خارج شد ، اگر اون مناطق مرزی ترکیه در دست داعش (از جرابلس به بعد بخصوص دریایچه اسد ، مناطق اطراف رود فرات) به اختیار کرد ها در بیاد چند معضل امنیتی شدید برای ترکیه بوجود میاد ، نخست اینکه نفت ارزان تمام میشه ، دوم احتمال تشکیل اتحادیه کرد بسیار بالا میگیره و خطرات عمقی برای مناطق داخل مرز ترکیه بوجود خواهد آورد، سوم اگر فاصله ای که داعش بین کردها و النصره پر کرده از بین بره  النصره توی محاصره میفته حالا تحلیل کنید ترکیه چکار باید بکنه،...

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یا ودود

 

یادمه توی همین چند روزه شخص بسیار محترمی که برای منهم عزیز است فرمودند که حالا ما سه گل زدیم ، دوتا هم خوردیم . با احتساب این گل جدید فکر کنم حالا شدیم سه - سه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.