GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

میگن توی ارتش امریکا عدم پاسخ به تماس رده بالاتر حتی در زمان صلح کمترین عواقبش 10 سال زندانه...حتی مجازات مرگ و حبس ابد هم داره

 

حتی میگن توی ناوهای هواپیما بر حضو بدون دلیل در بخشی که شما پرسنلش نیستی  مجازات مرگ داره...

 

این گونه قوانین بنای یه سیستم C4I رو بنیان گذاری میکنه

 

ولی این عدم تجربه کافی در کار با توپخانه و نیروی هوایی(مراقبت هوایی و پشتیبانی نزدیک) به نظرم حرف مفتیه چون هم رزمایش های سپاه کیفیت خوبی داره و هم سپاه تجربه این درگیری ها رو داره...

 

تلفات ما اگه واقعا در این حد باش دلیل اصلیش همون سوراخ بودن حفاظت اطلاعات ارتش سوریه و تیمهای ترور هست...

 

ولی بازم برام جای سوال چطور سردار سلیمانی که بسیار هدف جذابیه به راحتی توی خط مقدم حضور داره؟

منظور این نیست که نیروهای ایرانی بی تجربه هستند شاید همشون حتی طرز کار با انواع توپ و خمپاره رو بلد باشن،  موضوع مهم ساختار هستش یعنی در زمینه پشتیبانی آتش هنوز به بلوغ نرسیده ایم.

به نظرم ساختار ارتش در سوریه میتونه موفق تر از سپاه باشه به سه شرط ؛ نخست لجستیک مطمئن، سپس استعداد مناسب و در نهایت آزادی در عمل.

لجستیک یک مفهوم نظامی بسیار مهم هستش. مرحوم سان تزو در کتاب آئین جنگ میگه :

The Line between order and disorder lies in logistic

در تمامی جنگ یک موضوع مهم و حیاتی در تصمیم گیری های فرماندهان، لجستیک بوده و خواهد بود.

استعداد نیروهای نظامی باید متناسب با جنگ باشه، فرستادن چند تیپ نیروهای ویژه به سوریه عین حماقت هستش، در جنگ فرسایشی درگیر شدن در قوانین جنگ « هیچ کدام از طرفین توانایی غلبه بر دیگری را ندارد » عامل خطرناکی هستش، فرماندهی نیرو به دلیل توازن نیروها به اشتباه گمان میکند که با وارد کردن یک نیروی محدود میتوان توازن را بهم زد غافل از اینکه توازن فعلی ناشی از مجموعه ای متنوع از دلایل بوده و بیانگر استعداد واقعی طرفین نمی باشد،  به همین دلیل با وارد کردن نیروی محدود صرفا توازن از حالت منفعل خارج شده و تغییرات اساسی حاصل نمی شود، اگر خواستار پیروزی در میدان نبرد هستیم باید پارادایم جنگ را تغییر بدهیم. مانند اقدام اخیر روسیه مبنی بر ارائه پشتیبانی موثر هوایی و تجهیز یگان های زرهی سوریه.

آخرین موضوع هم بسیار مهم هستش، هر جنگ مجموعه ای از نبرد ها هستش، نبردهای با اهداف سیاسی دومینوی موفقیت رو نابود میکنند. یک نیروی نظامی بر اساس شمای کلی جنگ، مجموعه نبردهایی را فرماندهی میکنه تا به پیروزی نائل بشه. اگر دست نیرو باز باشه خودش بخوبی جنگ رو اداره می کنه.

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منظور این نیست که نیروهای ایرانی بی تجربه هستند شاید همشون حتی طرز کار با انواع توپ و خمپاره رو بلد باشن، موضوع مهم ساختار هستش یعنی در زمینه پشتیبانی آتش هنوز به بلوغ نرسیده ایم.
به نظرم ساختار ارتش در سوریه میتونه موفق تر از سپاه باشه به سه شرط ؛ نخست لجستیک مطمئن، سپس استعداد مناسب و در نهایت آزادی در عمل.
لجستیک یک مفهوم نظامی بسیار مهم هستش. مرحوم سان تزو در کتاب آئین جنگ میگه :
The Line between order and disorder lies in logistic
در تمامی جنگ یک موضوع مهم و حیاتی در تصمیم گیری های فرماندهان، لجستیک بوده و خواهد بود.
استعداد نیروهای نظامی باید متناسب با جنگ باشه، فرستادن چند تیپ نیروهای ویژه به سوریه عین حماقت هستش، در جنگ فرسایشی درگیر شدن در قوانین جنگ « هیچ کدام از طرفین توانایی غلبه بر دیگری را ندارد » عامل خطرناکی هستش، فرماندهی نیرو به دلیل توازن نیروها به اشتباه گمان میکند که با وارد کردن یک نیروی محدود میتوان توازن را بهم زد غافل از اینکه توازن فعلی ناشی از مجموعه ای متنوع از دلایل بوده و بیانگر استعداد واقعی طرفین نمی باشد، به همین دلیل با وارد کردن نیروی محدود صرفا توازن از حالت منفعل خارج شده و تغییرات اساسی حاصل نمی شود، اگر خواستار پیروزی در میدان نبرد هستیم باید پارادایم جنگ را تغییر بدهیم. مانند اقدام اخیر روسیه مبنی بر ارائه پشتیبانی موثر هوایی و تجهیز یگان های زرهی سوریه.


کاملا منطقیه ویرایش شده در توسط gir3pich
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط MR9، 27 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 27 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است

این بنده خدا قاطی کرده ، بی خودی استاتوس ما رو بست و دلیلش هم هیچ جا اعلام نشد. گفتم بذار یه پست بذارم که اگه خواست بن کنه حداقل یه دلیل درستی داشته باشه بنده خدا عذاب وجدان نگیره :

برادر گرامی ! اینجا ، پادگان نیست که همه مثل شما فکر کنند و حرفهای شما رو تأیید کنند . پس بر اعصابت مسلط باش . اگر برات سخته ، مدیریت قبول نکن . دنیای مجازی ارزش به هم ریختن و بی عدالتی و بی اخلاقی رو نداره. اینقدر اینجا رو جدی نگیر. ما به تذکرات شما گوش دادیم و یه سری مسائل رو تو نوشته هامون رعایت کردیم. شما هم به تذکرات ما که به صورت خصوصی به شما دادیم گوش بده . راه دوری نمیره . خلاصه نذارید تکبر بگیردتون که بد دردیه. شیطان برای تکبّرش از درگاه خدا رانده شد. احادیث صفحه پروفایل من هم بخونید . خالی از نکته نیست.

والسلام علی من اتبع الهدی

پی نوشت :

سلامتی همه اونایی که جرأت کردن مثبت دادن :laughing:  :rose:

ویرایش شده در توسط mahdiarmy
  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
آغاز کار پایگاه هوایی حلب

 

امروز چند بالگرد در « کُویرس» فرود آمد و پرواز کرد.

 منبعی در فرماندهی پایگاه هوایی به « ریا نووستی» اطلاع داد  که فرودگاه نظامی « کوُیرس» سوریه  در  شرق «حلب» پذیرش  بالگردهای  نیروی هوایی  کشور را پس از  آزادی از محاصره 3 ساله  آغاز کرد.

همصحبت آژانس خبری گفت: « امروز  چند بالگرد  در « کُویرس» فرود آمد و پرواز کرد.  بدین ترتیب پایگاه ما کار خود را از سر گرفت.»

ارتش سوریه پس از  آزادی پایگاه هوایی  از محاصره 3 ساله  در شمال، شرق و غرب پایگاه   به نبردها ادامه می دهد.  مهمترین وظیفه  نظامیان عقب راندن  تروریست ها از « کُویرس»  و ایجاد  منطقه امنیتی  در پیرامون آن  و  احیای پروازهاست.  24 نوامبر  فرماندهی  نیروهای مسلح سوریه  آزادی تمام نقاط مسکونی  پیرامون فرودگاه را اعلام کردند.http://sptnkne.ws/aqU5

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الله اکبر

نیروها وارد جبل النوبه  شدند ... هنوز اعلام رسمی نشده تا اینکه تا صبح تثبیت بشه ..

جبل النوبه مهم ترین تصرفات ارتش  سوریه در چند ماه اخیر هست ! برکل منطقه اشراف داره ...

امکان داره رو نقشه نشون بدین ایا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چهارشنبه 25 آذر

 

 نیروهای ارتش سوریه از دیروز عملیات گسترده ایی رو برای تصرف ارتفاع مهم النوبه شروع کرده که سرانجام موفق شدن این ارتفاع مهم  روی پاکسازی کنند . این ارتفاع بروی سلمی قصب  جاده لاذقیه به حلب و بخشهای از جبل اکراد و ترکمان تسلط داره وبه عنوان خط اول دفاع از سلمی هم یاد میشد سوریها موتونند از این تسلط آتش استفاده های زیادی کنند . بهتره مخالفین با ارتفاع قصب هم خداحافظی کنند

 

latakia16122015~1.jpg

 

چرا خطوط تماس تو شمال شرق تغییر کرده توی نقشه ی 2015.12.12 الهولوان دست ارتش بود

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.