امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام...

 

بهتر نیست داخل پرانتز، درجه حقیقی این بزرگواران رو قرار بدید؟

 

همچنین اطلاعات بیشتری مثل:

 

تعداد پیروزی ها، واحد خدمتی، سیر درجات و...

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این طور که به نظر میاد ما نصف ناوگان هوایی را در اثر آتش خودی از دست دادیم. واقعا تاسف بر انگیزه. فکری برای این معضل شده یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ا

11- شهید سرهنگ خلبان علی شمس بیگی 

thumb_ebqa_shms_bygy_-_60ly.jpg

 

در فروردین ماه سال 1325 در شهرضا به دنیا آمد با پایان تحصیلات در بهمن ماه سال 43 وارد نیروی هوایی گردید و پس از آموزشهای مقدماتی به خارج از کشور اعزام و در سال 47 به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف 4 انتخاب گردید دوره های امداد و نجات کابین جلو و معلم خلبانی را طی نمود طولی نکشید بعنوان یکی از بهرتین خلبانان فانتوم انتخاب گردید . شهریور ماه سال 1359 او سمت فرمانده گردان 31 شکاری همدان را بر عهده دارد که ماموریت می یابد جهت شناسایی اهداف برجسته زمینی با یک فروند بالگرد به منطقه سرپل ذهاب پرواز نماید . راس ساعت 10 صبح روز نوزدهم شهریور ماه سال 1359 بالگرد از پایگاه سوم شکاری به پرواز در می آید بجز سمش بیگی دوخلبان بالگرد و 3 نفر خدمه نیز در بالگرد حضور دارند . در حین پرواز و حدود ساعت 11/40 بالگرد در حوالی قصر شیرین توسط پدافند خودی هدف قرار می گیرد . دونفر از خدمه به نامهای استوار زینال پور و استوار مشایخی قبل از سقوط خود را به پایین پرتاب می کنند و هلی کوپتر ثانیه هایی بعد به زمین برخورد می کند و شمس بیگی به همراه سروان خلبان بیژن فعلی ستواندوم خلبان علی اکبر رشیدی و استوار دوم جلالی به شهادت می رسند . به علت اینکه در منطقه مرزی سقوط کرده و آنجا زیر آتش سنگین قرار دارد تیم نجات فقط می تواند دو نفری که بیرون پریده اند را به عقب انتقال دهند استوار زینال پور از ناحیه پهلو و سمت چپ هدف چندین گلوله قرار گرفته بود صبح روز بیستم با کمک سپاه پاسداران پیکرهای سوخته نفرات داخل بالگرد به بیمارستان انتقال پیدا می کند ولی همچنان پرونده باز می ماند که چرا بالگرد که می خواسته به سرپل ذهاب برود از قصرشیرین سر درآورده و چرا با دسک کرمانشاه و سرپل ذهاب قبل از پرواز هماهنگی انجام نشده است 

 

 

فقط خواستم بگم فامیل این شهید عزیز شمسبگی هستش.... این هم عکسی از ایشون...

 

thbm9cffh3prta70133y.jpg

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

در آن شرایط نیروی هوایی جور همه یگان هایی که به قدر کافی در صحنه نبودند یا توان کافی برای حضور نداشتند را می کشید و به همین دلیل هم تعداد شهدای آن در این زمان اینقدر بالا است . هر چند زحمات دیگران را نباید نادیده گرفت اما حضور نیروی هوایی در آن زمان بسیار پر رنگ بود . یاد و خاطره همه شهدای میهن عزیر اسلامی به خصوص شهدای نیروی هوایی را گرامی می داریم .

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.