Recommended Posts

پس می تونیم در 5 سال اینده شاهد طرح اواکس ملی باشیم.

 

شاید ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موضوع این  تاپیک ، هواپیمای ساخت ژاپن هست ، نه پروژه به اصطلاح 150 نفره ایران !
 
پست های نا مربوط مخفی شدن !
 
Sami1993

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موضوع این تاپیک ، هواپیمای ساخت ژاپن هست ، نه پروژه به اصطلاح 150 نفره ایران !خیلی ممنون واقعا زدید پست هارو منهدم کردید.حالا تاپیک خاک می خوره

پست های نا مربوط مخفی شدن !

Sami1993



7- هرگونه بحثی‌ که موجب انحراف تاپیک ها از مسیر اصلی‌ گردد در صورت تشخیص مدیران تاپیک و یا بحث های اضافه حذف خواهد شد. بنابراین کاربران موظف هستند از تاپیک های ارسال شده خود مراقبت و از منحرف شدن آن جلوگیری کنند. در صورتی‌ که کاربری باعث انحراف تاپیک های ارسالی‌ شما شد میتوانید لینک تاپیک را برای مدیر انجمن مربوطه ارسال کنید تا موضوع بررسی و برخورد لازم انجام شود.

 

http://www.military.ir/forums/topic/21925-قوانین-سایت/

ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

81836429-70298653.jpg

 

 

 معمای رونمایی از «هیولای اتمی» روسیه

 

پخش فیلمی از مشخصات یک اژدر دریایی در حال تکمیل روسیه که گفته می شود با 100 مگا تن قدرت انفجاری و برد 10 هزار کیلومتر می تواند با نابودی اهداف خود، منطقه وسیعی را دچار آلودگی رادیو اکتیوی کند، در صدر اخبار نظامی جهان قرار گرفته و همزمان مسکو اعلام کرده این اطلاعات برای انتشار عمومی نبوده است.

اطلاعات مربوط به اژدر «استاتوس 6» در نشست اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با مقامات ارشد نیرو دریایی روسیه توسط یکی از فرماندهان ارشد این نیرو در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است.
براساس نتیجه گیری استخراج شده از گزارش در دسترس خبرنگاران که در رسانه ها انتشار یافته است، این اژدر راکتور اتمی بوده و می تواند با سرعت 185 کیلومتر مسیر را بپیماید.
براساس اطلاعات تایید نشده توان انفجاری این اژدر اتمی دو برابر «تزار بمب» دوران شوروی اعلام شده است که حدود 58مگا تن قدرت داشت ولی هیچگاه استفاده نشد و به بایگانی ارتش روسیه رفت.
اطلاعات منتسب به استارتوس 6 در حالی انتشار یافته که سه شنبه گذشته رئیس جمهوری روسیه در یک نشست نظامی اعلام کرده بود مسکو در گذشته بارها هشدار داده برای تقویت سامانه های تهاجمی خود تلاش خواهد کرد و اکنون این سامانه ها در شرایطی قرار دارند که می توانند از هر سد و مانع سیستم های پدافند موشکی عبور کنند.
پوتین در هشدارهای خود افزوده بود: روسیه اسلحه جدیدی می سازد که هیچ سامانه دفاعی نمی تواند آن را ردگیری کند. بارها گفته ایم که سامانه های دفاعی خود را تقویت خواهیم کرد ولی به پیشرفت تسلیحات ضربتی با کارایی کامل نیز توجه ویژه ای داریم.
قرار گرفتن اطلاعات مربوط به استارتوس 6 در فضای مجازی و بازتاب گسترده آن، سبب شد رسانه های غربی جنگ افزار استارتوس 6 را در ردیف محرمانه ترین های طرح های نظامی ارتش روسیه قرار دهند.
پس از انتشار این اطلاعات در برخی شبکه های تلویزیونی روسیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که تصاویر و اطلاعات ارائه شده برای انتشار عموم نبوده و تحقیقات برای روشن شدن چگونگی انتشار رسانه ای این اسناد در حال انجام است.
پسکوف همچنین تاکید کرد که براساس این تجربه اقدامات بیشتری برای حفاظت از اطلاعات نظامی و اسرار دولتی انجام خواهد گرفت.
از دیگر توانایی های این اژدر، استفاده از آن در عمق یک هزار متری است که در مرکز دریایی روبین روسیه در حال ساخت و تکمیل است.
کارشناسان براساس اطلاعات انتشار یافته اظهار نظر کرده اند، این جنگ افزار به گونه ای قوی است که می تواند از هر مانع ضد موشکی در سواحل آمریکا عبور کند و اهداف مهم اقتصادی و نظامی را با آلوده سازی رادیواکتیوی نابود کند.
همزمان هفته نامه «آرگومنی فاکتی» روسیه اعلام کرده است: زیر دریایی های بسیار قدرتمند از جمله «بل برود» و «خاواروفسک» توان حمل و شلیک استارتوس 6 را دارند و براساس برنامه اعلام شده قرار است اوایل سال 2020 وارد ناوگان دریایی روسیه شود.
اهمیت انتشار اطلاعات استارتوس 6 پس از آن صورت گرفت که ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا هفته گذشته در نشست موسوم به «دیفنس وان Defence One » در واشنگتن، روسیه را در قبال منافع آمریکا «متجاوز» و «ستیزه جو» توصیف کرده و گفته بود: مسکو به دلیل برخورداری از سلاح هسته ای و توان استفاده از آن، مهم ترین تهدید پیش روی واشنگتن است.
فقط چند روز پس از تهدیدهای ضد روسی این فرمانده ارشد نظامی آمریکا، مقامات ارشد روسیه از جمله پوتین و «سرگئی شایگو» وزیر دفاع این کشور در چند روز گذشته بارها از برنامه های گسترده نظامی مسکو برای جلوگیری از برتری یافتن غرب در این زمینه خبر داده بودند.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

b2still.jpg  

 

 

باسلام

 

انتشار اسرار  STEALTH  توسط محققان چینی 

  

محققان  چینی لایه  جدیدی  را جهت پوشاندن  سطح هواپیماها  توسعه داده اند که باعث می شود آنها  به سختی توسط رادارها  دیده شوند.براساس گزارشی که این هفته منتشر شده است این لایه پوشاننده می تواند خود را با فرکانسهای مختلف راداری تطبیق دهد مانند  واکنش پوست  آفتاب پرست .

 

هواپیماهای کنونی و در کمال تعجب بعضی از توربین های بادی  برای پنهان ماندن در برابر رادار از دو روش استفاده می کنند  شکل هندسی عجیب خود که امواج را از منبع ارسال کننده آن دور می کند و همچنین موادی  پوششی که امواج راداری را تبدیل به گرما کرده ومانع بازتابش آن می شود .

 

این  تکنیکها در بمب افکن  پیشرفته  بی-2 و همچنین جنگندهای اف 22 و اف 35 بکار گرفته  شده اند و در تجربه ساخت  جنگنده بدون سرنشین  ایکس 47 بی ، اما پس از صرف میلیاردها دلار درحوزه  پنهانکاری  این مبحث دارای نقاط ضعف فراوانیست که یکی از آنها  ضعف در شناسایی توسط فرکانسهای  رادارهای   مافوق سریع باند  یو اچ اف می باشد که ردپای هواپیما را که بارادارهای دیگر قابل دیدن نیست پیدا می کند.

 

در مقاله ای که این هفته در مجله فیزیک کاربردی منتشر گردید محققان چینی  جزئیات ساخت پوششی با ضخامت16/5 صدم اینچ  را منتشر کرده اند که می تواند  باعث پنهانکاری هواپیما را در برابر طیف وسیعی از امواج راداری خصوصا امواج یو اچ اف  باشد.

 

اینکه چرا این  اطلاعات منتشر گردیده ، شاید به این خاطر باشد که  به اشتراک گذاشتن آن  باعث عمومیت یافتن جهت استفاده توسط همه کشورهایی باشد که خواهان استفاده از پروژه پنهانکاری در جنگنده ها ی خود هستند وموانع ساخت هواپیماهای جنگی پنهانکار رابرمی دارد و  در حفاظت از اسرار ساخت آن  نفوذ ایجاد می کند، همچنین یکی از بهترین روشهای یافتن نقائص در دفاع این است که چشمهای زیادی بدنبال ضعفها بگردند.  

 

 

http://www.popsci.com/china-publishes-stealth-skin-research

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان

 

 

b-52-stratofortress_001-ts600.jpg

 

درپی تنش های بوجود آمده در دریای چین جنوبی ، پنتاگون ادعا نمود که دو فروند بمب افکن B-52  ، که بر فراز این منطقه  مشغول اجرای یک ماموریت روتین نظامی بوده اند ، از سوی ایستگاه کنترل ارتش جمهوری خلق چین ، هشدارهای کلامی جدی را دریافت نموده اند . این آخرین چالش موجود میان ایالات متحده آمریکا و چین بر سر مناقشه قدیمی این منطقه بر سر مجمع الجزایر اسپراتلی ، بشمار می آید . در ماه گذشته میلادی ، ناوشکن موشک انداز USS Lassen نیز در زمان عبور از آبهای مجاور این جزایر ، با واکنش یگانهای چینی مستقر در این منطقه روبرو شده بودند

 

120px-USS_Lassen_DDG-82_Crest.png

 

 

uss-lassen-750x400.jpg

 

ناوشکن موشک انداز USS Lassen

 

DDG-82

فرمانده فعلی این ناوشکن ، کاپیتان رابرت . سی . فرانسیس

 

 

spratly-islands-1.gif.

 

مجمع الجزایر اسپراتلی ، سالهاست به محل مناقشه ژئواستراتژیک میان قدرتهای شرق آسیا تبدیل شده است

 

 

فرمانده " بیل اوربان " ، سخنگوی پنتاگون در خصوص این حادثه چنین گفت :

 

" در یک پرواز روتین که در 8 و 9 نوامبر صورت گرفت ، دو فروند بمب افکن B-52 در یک پرواز عبوری ، در حریم هوایی بین المللی مجاور جزایر اسپراتلی ، دو هشدار کلامی را از سوی کنترل کنندگان زمینی چینی دریافت نمود مبنی براینکه حریم هوایی 15 مایلی این جزایر شکسته شده و بمب افکن ها نیز بسرعت خط سیر خود را تغییر دادند . به گفته این افسر ارشد نظامی ، هر دو بمب افکن ، بدون هیچ حادثه ای ، به مسیر خود ادامه داده و به پایگاه مبداء خود در گوام بازگشتند.

 

 

پی نوشت :

 

1- از جایی به دشمن حمله کن که انتظار آن را نداشته باشد

 

2- در حوزه مفاهیم راهبردی ، آنقدر مسائل جذاب برای بررسی  وجود دارد که متمرکز شدن روی دو یا چند مساله که درنهایت منجر به توهین به  کاربران می شود ، جای تعجب خواهد داشت .

 

3-  در درجه نخست ، نقش نیروی هوایی و در درجه دوم نقش نیروی دریایی در اجرای ماموریتهای دوربرد و قدرت نمایی در ماوراء اقیانوسها ، جالب توجه هست .

 

4- علی الظاهر ، نیروی هوایی ایالات متحده ، قصد ندارد این پیرمردهای جنگ سرد را بازنشسته کند .

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

400px-Salon_du_Bourget_20090619_077~0.jp

 

 

هند اماده ازمایش پدافند موشکی باراک قرار است این ازمایش را INS Kolkata نیروی دریایی هند انجام بدهد.این سیستم با همکاری اسراییل طراحی شده است.قبلا ازمایش در ماه نوامبر در اسراییل انجام شده بود.

باراک - 8 یک سیستم موشکی - برد بلند - پدافند موشکی و پدافند هوایی - مربوط به نیروی دریایی هندوستان می باشد که به صورت مشترک توسط کمپانی اسرائیلی IAI (( مخفف Aerospace Industries )) و کمپانی هندی DRDO (( مخفف Defence Research & Development Organisation )) توسعه یافته است . این سیستم موشکی سطح به هوا (( که به صورت مخفف SAM نامیده می شود )) می تواند بر ضد جنگنده ها ، UAVs و موشک های شلیک شده مورد استفاده قرار بگیرد و اهداف مورد نظر خود را منهدم کند 

 

http://www.military.ir/forums/topic/20244-سیستم-موشکی-barak-8-،،-اسرائیل-،،-هند/

http://indianexpress.com/article/india/india-others/barak-8-surface-to-air-missile-to-be-test-fired-this-month/
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1029802323.jpg

 

 

چین  و روسیه قرار داد 2 میلیارد دلار برای خرید 24 فروند  Su-35 امضا کردند.سوخو 35 نسخه بروز شده سوخو 27 فلانکر است و برای اولین بار در نمایشگاه هوایی پاریس در سال 2013 رونمایی شد.

اندونزی و برزیل و امارات علاقمند به خرید این هواپیما هستند

http://sputniknews.com/military/20151119/1030368307/russia-sells-china-billions-dollar-su35.html
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمریکا نسل جدید بمب‌های هسته‌ای آزمایش کرد

واشنگتن برای سومین بار نسل جدید بمب‌های هسته‌ای موسوم به "B61-12" را آزمایش کرد که قرار است در آینده به جای بمب‌های اتمی فعلی آمریکا، در پایگاه‌های نظامی این کشور در اروپا مستقر شود.
 
به گزارش العالم، اداره امنیت ملی هسته ای در وزارت انرژی آمریکا این خبر را اعلام و تاکید کرد که این آزمایش بدون انفجار کلاهک هسته‌ای بمب و تنها برای بررسی نحوه عملکرد سایر قسمت های بمب انجام شده است.
 
هدف از این عملیات انجام آخرین مراحل آزمایش روی این بمب جدید بوده که با دنبالۀ جدید ساخت شرکت بوئینگ طراحی شده است.
 
این آزمایش روز بیستم اکتبر در منطقه "تونوبا" در ایالت "نوادا" و با کمک بمب افکن های "f15A" انجام شد.
 
سخنگوی اداره امنیت ملی هسته ای گفت تمام قسمت های بمب به صورت طبیعی عمل کردند.
 
گفتنی است بمب هسته ای آمریکایی B 61 چهار نسخه دارد که عبارتند از نسخه های 3 ،4 ،7 و 10 و قرار است بمب جدید و پیشرفتۀ "B61-12" جایگزین همه آنها شود.
 
تفاوت این بمب جدید با نسخه های پیشین در دنبالۀ جدید آن است که چتر فرود ندارد و از سیستم هدایت شونده برخوردار است.
 
اولین آزمایش این بمب در جولای گذشته انجام شد و انتظار می رود که بعد از استقرار در اروپای غربی توسط بمب افکن های نسل پنجم امکان پرتاب داشته باشد. پیش بینی می شود این بمب در سال 2020 به تولید انبوه برسد.
 
آمریکا با کمک هم پیمانان اروپایی اش در حالی برای محدود کردن دسترسی جمهوری اسلامی به تکنولوژی صلح آمیز هسته ای تلاش می کند که خود دست کم دارای 9000 بمب اتمی "اعلام شده" است که بسیاری از آنها در پایگاه های آمریکایی در اروپا مستقر هستند و واشنگتن همواره برای ارتقاء نسل بمب های هسته ای و ساختن انواع جدید با قدرت تخریب هولناک، هزینه های گزاف صرف می کند.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از رافال و فالکون و یوروفایتر ، جنسمون جور بود که این سایلنت ایگل هم به ایگل های قبلی اضافه شد ، لایتنینگ های ترکیه و اسراییل هم برسن که دیگه از خوشحالی میمیریم

دیگه سوپر هورنت های آمریکا که اصلا به حساب نمیان

نهاجا و وزارت دفاع هم همچنان در خواب ابدی
و در آرزوی سوخو 30 یا میگ 35 اونهم برای پنج سال بعد

معلوم نیست ما تو این مملکت باید از دست کی عصبانی باشیم ویرایش شده در توسط iliasd
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد از رافال و فالکون و یوروفایتر ، جنسمون جور بود که این سایلنت ایگل هم به ایگل های قبلی اضافه شد ، لایتنینگ های ترکیه و اسراییل هم برسن که دیگه از خوشحالی میمیریم

دیگه سوپر هورنت های آمریکا که اصلا به حساب نمیان

نهاجا و وزارت دفاع هم همچنان در خواب ابدی
و در آرزوی سوخو 30 یا میگ 35 اونهم برای پنج سال بعد

معلوم نیست ما تو این مملکت باید از دست کی عصبانی باشیم

اینا همش هشدار هست.امیدولرم جدی گرفته شه وگرنه خیلی خطرناکه
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://www.yjc.ir/fa/news/5402167/هواپیمای-نظامیان-آمریکا-را-هفت-ساعت-نگه‎داشتیم-تا-بفهمند-مملکت-صاحب-دارد
این امیر چی میگه؟؟؟؟
کی؟؟
چطوری؟؟؟
u2؟؟؟؟؟؟؟

خدا لعنت کنه این خبر گذاری های ...

ببینید امیر چی گفته اینا چی نوشتن

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: فرمانده نیروی هوایی روسیه وقتی به تهران آمده بود از من پرسید شما چگونه هواپیمای U-2 را کشف کردید؟ وقتی اسناد مربوطه را به وی نشان دادیم با تعجب به ما گفت، شما خیلی پیشرفت داشته‌اید.

http://www.defapress.ir/Fa/News/59139

و این چیزیه که باشگاه خبرنگاران از سخنان امیر فهمیده : وقتی فرمانده نیروی هوایی روسیه فهمیده ما چگونه هواپیمای یودوی آمریکایی را نشاندیم گفت که شما بسیار پیشرفت کرده‌اید.

:| ویرایش شده در توسط iliasd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

پرتابگرهای جدید اسکندر- ام در خدمت خرس بزرگ

 

 

Untitled~27.jpg

 

4KrasCPat2g.jpg

 

 

براساس اطلاعات منتشر شده توسط وزرات دفاع روسیه ، پرتابگرهای جدید سامانه اسکندر-ام وارد سازمان رزم یگان های موشک انداز تاکتیکی منطقه نظامی جنوب روسیه شدند . به گفته وزارت دفاع روسیه ، در آینده ای نزدیک ، این سیستم ها به محل استقرار دائمی خود در Mozdok  ارسال خواهند شد .

 

به گفته این نهاد نظامی روسی ، برای لانچرهای اسکندر-ام ،تنها 20 دقیقه زمان لازم خواهد بود تا در شرایط " همه گونه آب و هوایی " ، به حالت آماده باش رزمی در آیند . تا نوامبر 2015 ، بیشتر از 100 دستگاه از این موشک اندازها ، واردخدمت ارتش روسیه شده اند .

 

 

6UTJykZmDDo.jpg

 

بنا برگزارشهای منبع آگاه نظامی ، این نسخه از اسکندر ، به مراتب پیشرفته تر از سیستم ها قدیمی است و به گفته آلکساندر گاشنکو ، هیچ سیستم موشکی متحرکی  قادر به رقابت با این جنگ افزار نخواهد بود .

به گفته این نظامی ارتش روسیه ، یک مجموعه کامل در مقیاس یک تیپ موشکی ، شامل 50 دستگاه ، آخرین  سفارش ارتش روسیه بشمار می آید که  کار تحویل آن  به ارتش روسیه در حال پایان است . این مجموعه ، شامل  پرتاب کننده ها ، خودروهای حمل و نقل ، خودروهای فرماندهی ، نفربرها خواهند بود .

 

wByjyOK5RoM.jpg

 

 

براساس قرارداد ،  ظرف 3 ماه ، پرسنل مربوطه ، قبل از ترک  پادگان آموزشی به مقصد موزدوک  ، چگونگی استفاده از تجهیزات جدید را خواهند آموخت . قبل از ورود تجهیزات جدید ، افسران تیپ  جدید موشکی ، در مرکز آموزش  اختصاصی ارتش روسیه ، برای نخستین بار ، آموزشهای تخصصی ویژه ای را برای  شلیک موشکهای تاکتیکی اسکندر-ام ، در شب  ، خواهند گذراند . این دوره ها ، به شکل خاص ، شامل مدیریت حملات موشکی،و همچنین آموزش تاکتیک های جدید ، آموزشهای فنی و سایر تخصص های مورد نیاز ، خواهد  بود .

 

علاوه براین ، در این دوره از آموزشها ، خدمه موشک اندازها ، با استانداردهای جدید نظامی برای بارگذاری و شلیک  و تمرینات در مقیاس گسترده آشنا خواهند شد این آموزش ها ، برای بیش از 50 افسر ارشد و جزء ، با استفاه از 20 دستگاه تجهیزات نظامی ، صورت می گیرد .

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

AAD_Launch_Crop.jpg

 

 

هند اقدام به ازمایش سیستم دفاع هوایی AAD کرد .این ازمایش توسط  سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) انجام شد. این موشک تک مرحله ای است.این ازمایش با موفقیت انجام شد.

 

http://air.dfns.net/2015/11/23/india-resumes-test-firing-of-aad-interceptor/

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.