mahdavi3d

تحلیل و پیگیری تحولات اتحادیه اروپا ( تروریستی ، تظاهرات ، حوادث و .. )

Recommended Posts

[align=justify][b][color=darkred]تظاهرات در سالروز تولد"لوتر کینگ"/ ادامه اعتراضات علیه نظام سرمایه داری[/color][/b]

[color=darkblue]خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: با وجود تدابیر امنیتی شدید در آمریکا، معترضان به نظام سرمایه داری در روز تولد یکی از چهره های درخشان مبارز سیاه پوست آمریکا با آمدن به خیابانها اعتراض خود را به اوضاع نابسامان اقتصادی و بی عدالتی در این کشور اعلام کردند.[/color]
جنبش تسخیر وال استریت هنگامی آغاز شد که گروهی از مردم در مرکز تجاری نیویورک در اعتراض به نابرابری های گسترده و فساد در سطوح بالا، تجمع کردند. با وجود مانع تراشی های پلیس و دستگیری‌های گسترده، جنبش "تسخیر" اکنون به دیگر شهرهای بزرگ آمریکا نیز رسیده است.
رسانه های آمریکایی از ادامه تظاهرات ضد سرمایه داری در آمریکا و بازداشت 6 فعال جنبش تسخیر در سان فرانسیسکو که خواهان پایان ایفای نقش بانک "ولز فارگو" در تخلیه و ضبط خانه های مردم بودند، خبر دادند.
گفته می شود که معترضان با شرکت در راهپیمایی های مسالمت آمیز درصدد محکوم کردن اقدامات پلیس و به خشونت کشیده شدن تظاهرات آرام در سراسر آمریکا هستند.
معترضان پیش از درگیری با پلیس با برپایی چادر خواهان دیدار با "جان استامپ" مدیر عامل بانک ولز فارگو بودند که پلیس مانع رسیدن آنها به اهدافشان شد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/01/745261_orig.jpg

همچنین شنبه گذشته با وجود آنکه فعالان جنبش تسخیر اوکلند درایالت کالیفرنیا تظاهرات مسالمت آمیزی را مقابل سیتی هال برگزار کردند، اما پلیس دو معترض به نظام سرمایه داری را که نارضایتی خود را از اقدامات وحشیانه پلیس اعلام کرده بودند، بازداشت کرد.
رسانه های آمریکایی از تدابیرامنیتی شدید و کنترل پلیس بر معترضان و تلاش برای متفرق کردن جمعیت معترضان به نظام سرمایه داری خبر می دهند.
همچنین در پی بازداشت دو معترض دیگر در شهر اوکلند شمار افراد بازداشت شده از زمان شکل گیری جنبش تسخیر در سپتامبر گذشته تاکنون به 5 هزار و 900 نفر رسید.
البته نکته جالب این است که با وجود سرکوب شدید معترضان در آمریکا هم اکنون دامنه اعتراضات به نظام سرمایه داری به اکثر شهرهای آمریکا رسیده و این جنبش الهام بخش تظاهرات در استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، ایرلند، پرتغال و دیگر کشورها بوده است.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/01/745262_orig.jpg

رهبران ائتلاف "رویای تسخیر" روز گذشته در روز تولد "مارتین لوتر کینگ" خواستار برگزاری تظاهرات خارج از13 بانک فدرال رزرو در سراسر آمریکا دراعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و بی عدالتی در این کشور شدند.
آسوشیتد پرس در همین حال گزارش داد: معترضان جنبش تسخیر شیکاگو ساعت 15 در بانک فدرال رزرو شیکاگو گردهم آمده و اعتراض خود را به برگزار نشدن تظاهرات مسالمت آمیز و شهریه های سنگین دانشجویان اعلام کردند.
مارتین لوتر کینگ رهبر پرنفوذ جنبش حقوق مدنی جهان و از چهره های درخشان مبارز سیاه پوست آمریکا بود که به سبک گاندی وارد مبارزه مدنی شد و چنان فصیح و شمرده سخن می‌گفت که تاریخ آمریکا چنین صدایی را به یاد ندارد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/01/745258_orig.jpg

لوترکینگ در 15 ژانویه سال 1929میلادی در آتلانتا به دنیا آمد. در پی بازداشت رزا پارکس، زن سیاهپوستی که با بلند نشدن از روی صندلی یک اتوبوس عمومی برای یک سفیدپوست زندانی شد، کینگ رهبری جنبش تحریم سیاهپوستان را برعهده گرفت و به‏‏ عنوان یک فعال مبارز با تبعیض نژادی در سراسر ایالات متحده آمریکا شهرت یافت.
لوترکینگ در سال 1957 به‌همراه 60 رهبر سیاهپوست دیگر سازمانی را تاسیس کرد که بعدها به کنفرانس رهبران مسیحی جنوب شناخته شد. وی در مبارزه علیه نژادپرستی از تعالیم مسیح و مهاتما گاندی پیروی می‌کرد.
اوج فعالیتهای مبارزاتی مارتین لوتر کینگ در دهه 1960 و برای تصویب قانون حقوق مدنی بود. وی در سال 1963 در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاهان که در برابر بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن دی ‌سی برگزار شد، معروفترین سخنرانی خود را به‌ نام "رویایی دارم" انجام داد که از مهمترین سخنرانی ‌ها در تاریخ آمریکا به ‌شمار می‌آید.
لوتر کینگ در این سخنرانی، که در آن عبارت رویایی دارم تکرار می ‌شد، درباره آرزوی خود سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که زمانی آمریکا طبق مرام و آرمان خویش زندگی کند و تحقق مساوات و برابری ذاتی انسانها را به چشم ببیند.

[color=olive]۱۳۹۰/۱۰/۲۶[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1511151

[i][color=violet][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود[/size][/color][/i][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][b][color=darkred]تظاهرات معترضان جنبش تسخیر وال‌استریت، کاخ سفید را به تعطیلی کشاند[/color][/b]

[color=darkblue]معترضان جنبش 99 درصدی تسخیر وال‌استریت در بزرگ ترین گردهمایی خود مقابل کنگره و کاخ سفید تظاهرات کردند و پرتاب بمبی دودزا به حیاط کاخ سفید این کاخ را به تعطیلی کشاند.[/color]
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، صدها تن از معترضان وابسته به جنبش 99 درصدی تسخیر وال استریت که مخالف نظام سرمایه داری و نابرابری‌های مالی آمریکا هستند، روز گذشته با تجمع مقابل ساختمان کنگره از نفوذ پول های شرکتی در امور سیاسی کشور انتقاد کردند.

سازمان دهندگان این تظاهرات که با عنوان "تسخیر کنگره" برگزار شد، تجمع روز گذشته معترضان را یکی از بزرگ ترین گردهمایی های ملی تسخیر از زمان آغاز جنبش اشغال وال استریت عنوان کردند و مجوز برگزاری این تظاهرات را نیز در دست داشتند؛ مجوزی که اجازه شرکت بیش از 10 هزار نفر را در تظاهرات صادر کرده بود.
شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که به قدرت و تاثیر جنبش تسخیر خوش بین هستند؛ جنبشی که از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و از آن زمان تاکنون به شهرهای مختلف و از جمله واشنگتن گسترش یافته است.
خبر برگزاری این تظاهرات در شرایطی گزارش می شود که نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد 84 درصد از مردم آمریکا از عملکرد کنگره رضایت ندارند که این میزان درصد نارضایتی بی سابقه بوده است.

واشنگتن پست نوشت: این تظاهرات که به صورت مسالمت آمیز برگزار شده بود اما به کشمکش و درگیری هایی با پلیس نیز انجامید که متعاقب آن 4 نفر از معترضان تا بعد از ظهر روز گذشته توسط پلیس دستگیر شدند.
بر اساس اعلام پلیس کنگره اتهام یکی از افراد دستگیر شده حمله به یک مامور پلیس و اتهام 3 بازداشت شده دیگر نیز عبور از محدوده تعیین شده توسط پلیس بوده است.
ساعات پایانی روز گذشته گروه کوچکی از معترضان با هدف دیدار با اعضای کنگره، وارد ساختمان اداری مجلس نمایندگان شدند و بعد از آن نیز به سمت ساختمان دادگاه عالی و کاخ سفید راهپیمایی کردند.

بر اساس اعلام مقامات سرویس مخفی آمریکا، همزمان با تظاهرات صد ها تن از معترضان مقابل دروازه های کاخ سفید یک بمب دودزا نیز به حیاط کاخ سفید پرتاب شد که متعاقب آن مقامات مربوط مجبور شدند جمعیت معترض را پراکنده کنند و کاخ سفید نیز تعطیل شد و تا ساعت 9 شب گذشته هیچ کس اجازه ورود و یا خروج از کاخ سفید را نداشت.
تعطیلی کاخ سفید مورد غیرمعمولی نیست و معمولا زمانی که شی ای به حیاط کاخ پرتاب می شود و یا اینکه شی ای ناشناس در محوطه کاخ سفید پیدا می شود و یا گزارشی درباره تجاوزی به ملک منتشر می شود‌، به تعطیلی کاخ می انجامد.
سخنگوی سرویس مخفی آمریکا با اشاره به اینکه تقریبا هزار تا هزار و پانصد معترض جنبش تسخیر در مقبل کاخ تظاهرات کرده بودند، اعلام کرد که در این تظاهرات کسی دستگیر نشده است.
واشنگتن پست نوشت: در زمان وقوع این حادثه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و همسرش در کاخ نبودند.

[color=olive]28 دی 1390[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901028000275[/align]

[i][size=9][color=violet]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود[/color][/size][/i]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][b][color=darkred]کاندیدای جمهوری‌خواه مدافع ترور دانشمندان ایرانی هدف اعتراضات جنبش تسخیر قرار گرفت[/color][/b]

[color=darkblue]ریک سنتروم، کاندیدای جمهوری‌خواهی که چندی پیش از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران استقبال کرده بود، هدف اعتراضات ضدسرمایه‌داری جنبش تسخیر قرار گرفت.[/color]
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، ریک سنتروم، کاندیدای جمهوری‌خواهی که چندی پیش از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران استقبال کرده بود، هدف اعتراضات ضدسرمایه‌داری جنبش تسخیر قرار گرفت.

بنابراین گزارش، این اعتراضات در جریان رقابت‌های انتخاباتی در کارولینای جنوبی بین کاندیداهای جمهوری‌خواه شکل گرفت که سرانجام با برتری نیوت گین‌گریچ در این ایالت پایان یافت و میت رامنی در جایگاه دوم قرار گرفت.
معترضین ضدسرمایه‌داری ریک سنتروم را در شعارهای خود "ریاکار" خطاب می‌کردند. نیروهای امنیتی برای جلوگیری از دسترسی معترضین به سنتروم، گرد آنان حلقه حفاظتی ایجاد کردند و سپس آنها را به بیرون از محل حضور ریک سنتروم هدایت نمودند.

ریک سنتروم چندی پیش در سخنانی غیرمسوولانه، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی را امری تحسین‌برانگیز خوانده بود. وی یک محافظه‌کار اجتماعی محسوب می‌شود که دارای روابطی ویژه با صنایع نظامی آمریکاست. سنتروم همچنین به دانشمندان ایرانی و غیرایرانی همکار با برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده بود که در امان نیستند و به این ترتیب آنان را به ترور تهدید کرد.

به نظر می‌رسد سنتروم از شانس چندانی در بین کاندیداهای جمهوری‌خواه برخوردار نبوده و رقابت اصلی در این بین، میان میت رامنی و نیوت گین‌گریچ جریان دارد. برنده این رقابت سرانجام در انتخابات نوامبر 2012، رقیب اصلی باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا از حزب دموکرات محسوب خواهد شد.

[color=olive]90/11/02 [/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901102000233
*****************

[color=darkred] [b]معترضان ضد سرمایه‌داری هتلی را در سانفرانسیسکو اشغال کردند[/b][/color]

[color=darkblue]صدها تن از معترضان ضد سرمایه‌داری آمریکا پس از اعتراض سراسری در مقابل دادگاه‌های فدرال در سراسر این کشور اقدام به اشغال یک هتل خالی در سانفرانسیسکو کردند.[/color]
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،صدها تن از معترضان ضد سرمایه‌داری آمریکا پس از یک روز اعتراض سراسری در مقابل دادگاه‌های فدرال در سراسر آمریکا، اقدام به اشغال یک هتل خالی در سانفرانسیسکو کردند.
بر اساس این گزارش،معترضان ضد سرمایه‌داری شهر سانفرانسیسکو پس از راهپیمایی از مرکز این شهر که با حضور هزار تن از تظاهرات‌کنندگان انجام شد، با سردادن شعارهای "این خیابان‌ها، خیابان‌های ماست" و "پلیس‌ها به خانه برگردید"، اقدام به ورود به هتل "کاتدرال هیل" کردند.

شمار زیادی از پلیس های ضد شورش در وردوی هتل کاتدرال هیل، موانعی را مستقر کرده بودند. معترضان برای برچیدن موانع به سوی آنها یورش بردند و با پلیس درگیر شدند و در مقابل نیروهای پلیس نیز با باتوم و اسپری فلفل معترضان را سرکوب کردند و آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند. پلیس مدعی شده است که تظاهرکنندگان اقدام به پرتاب سنگ، بطری و آجر به آنها کرده و دو افسر پلیس را مجروح ساختند.
معترضان سپس بار دیگر به یکدیگر پیوستند تا دوباره اطراف ساختمان هتل تظاهرات کنند و برخی از آنها اقدام به شکستن پنجره‌های یک فروشگاه خودرو در نزدیکی محل کردند.

کمی بعد نیز گروه کوچکی از معترضان که از پیش به هتل دسترسی پیدا کرده بودند، درهای ورودی جلوی هتل را باز کرده و سپس گروه انبوهی از تظاهرات‌کنندگان بدون مقاومتی از سوی پلیس وارد هتل شدند.
پیش از این نیز شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان در شهر سانفرانسیسکو خود را به در بانک "وال‌فارگو" در سانفرانسیسکو زنجیر کردند.همچنین صدها تن از معترضان وابسته به جنبش 99 درصدی تسخیر وال استریت با تجمع مقابل ساختمان کنگره از نفوذ پول های شرکتی در امور سیاسی کشور انتقاد کرده بودند.

[color=olive]90/11/02 [/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901102000437

[i][color=violet][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود[/size][/color][/i][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]اتحاديه اروپا واردات نفت از ايران را تحريم کرد [/size]
کشورهاي اتحاديه اروپا در نشست امروز خود در بروکسل واردات نفت از ايران را تحريم کردند.
به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: لحظاتي پيش در خبري فوري به نقل از ديپلمات هاي اتحاديه اروپا اعلام شد: کشورهاي اروپايي واردات نفت از ايران را تحريم کردند.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/93845/اتحاديه-اروپا-واردات-نفت-از-ايران-را-تحريم-کرد]منبع[/url]

[size=18]برای تسلیم ملت ایران انجام شد
موافقت اتحادیه اروپا با تحریم تدریجی نفت و بانک مرکزی ایران[/size]

خبرگزاری فارس: کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در راستای اعمال فشار بیشتر بر ایران بمنظور وادار کردن کشورمان به صرفنظر از برنامه هسته‌ای خود، با اعمال تحریم تدریجی بر نفت ایران و بانک مرکزی موافقت کردند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام یک منبع دیپلماتیک، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه صبح امروز درراستای اعمال فشار بر ایران بمنظور صرفنظر این کشور از برنامه هسته‌ای خود، در خصوص اعمال تحریم‌ تدریجی بر نفت ایران و تحریم بانک مرکزی توافق کردند.

به گفته همین منبع، طی نشست امروز سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، توافق اصلی در خصوص اعمال تحریم بر نفت ایران حاصل شد و در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا این توافق رسما تأیید خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، طبق توافق اعضای اتحادیه اروپا، از این پس انعقاد هرگونه قرارداد جدید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بخش نفتی ایران ممنوع خواهد بود و تمامی قرارداهای جاری میان اروپا و بخش نفت ایران نهایتا تا اول ژوئیه لغو خواهد شد.

طبق گزارش‌های موجود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روزانه حدود ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کنند و بسیاری از کشورهای این اتحادیه به شدت به ذخایر نفتی ایران وابسته هستند و همین مسئله نیز درست در زمانی که اروپا با بحران بدهی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، نگرانی‌ها را در خصوص هزینه‌های اقتصادی تحریم‌های جدید علیه نفت ایران برای اتحادیه اروپا افزایش داده است.

اتحادیه اروپا تاکنون در خصوص تصویب و یا عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه نفت ایران دچار شکاف بودند و کشورهای اسپانیا، یونان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی واردکننده نفت ایران با این تحریم‌ها مخالفت کرده بودند.

کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا تا کنون تحریم‌های یکجانبه بسیاری را علیه ایران به بهانه متوقف کردن برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیز ایران تصویب کرده‌اند، اما این تحریم‌ها بیش از اینکه به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند، نه تنها موفق نبوده بلکه به شکوفایی و خودکفایی بیشتر ایران نیز انجامیده است.

علاوه براین، جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های مکرر خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901103000487]منبع[/url][size=12][/size]

[color=orange]منتقل شد به اخبار تحليلي
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من که فکر نمی کنم تنگه هرمز ببندیم اما اگرم نیندیم دیگه از این به بعد کسی روی تهدیدهای ما حساب نمی کند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]اندکی صبر بستن ( هرمز ) نزدیک است ![/color]

دیگه چیز خاصی برای تحریم شدن و از دست دادن نداریم و حماقت محض است که با محکوم کردن و دیپلمات بازی نابودی خودمان را ببینیم !
اگر جواب ندهیم پس تن به ذلت دادیم ، پس کجاست شعار :

[color=red]هیهات من ذلة[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از صدقه سري سياست خارجي مناسبي كه داريم:
هردم از اين باغ بري ميرسد .......................... تازه تر از تازه تري ميرسد
حالا يكي سكه 1000000 تومن و اون ارز مربوطه 2000 تومنو بگيره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]به کمک لابی‌های گسترده
[b]شرکت انگلیسی "بریتیش پترولیوم" موفق شد خود را از تحریم‌های ایران معاف کند[/b]

خبرگزاری فارس: شرکت نفتی معروف بریتیش پترولیوم پس از لابی‌های گسترده موفق شد یک پروژه عظیم نفتی خود را از تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران نجات دهد.
[/color]

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال، برخی مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا موفق شده‌اند تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی را قانع کنند که شرکت معروف انگلیسی "بریتیش پترولیوم" موسوم به BP از تحریم‌های اعمال شده علیه صنایع نفت و گازر ایران معاف گردد.

بنابراین گزارش، BP در حال انجام پروژه‌ای به ارزش 20 میلیارد دلار در دریای خزر و در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان است که با هدف کاهش وابستگی انرژی اروپا به روسیه در حال انجام است.

یک دستیار یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که با لابی‌های BP در ارتباط است، در این خصوص اظهار داشت: "در مجلس نمایندگان و سنا در این خصوص که باید بیشترین رنج را به ایرانیان وارد کرد بدون اینکه اروپا از نظر انرژی اسیر دست روس‌ها شود، توافق وجود دارد."

مقامات وزارت خارجه بریتانیا، اتحادیه اروپا و BP می‌گویند که در ماه دسامبر گذشته از تلاش کرده‌اند تا از قانون‌گذاران آمریکایی تضمین بگیرند که تحریم‌ها بر این پروژه تاثیر سو نخواهد داشت چرا که شرکت "نفتیران" دارای 10 درصد از سهام این پروژه موسوم به "شاه دنیز ۲" است. نفتیران یک شرکت تحت پوشش وابسته به شرکت نفت ملی ایران بوده و در سوئیس فعالیت می‌کند.

BP و شرکت نروژی "استات‌اویل ای‌اس‌ای" هرکدام در این پروژه دارای 25.5 درصد سهام هستند.

به تصریح وال‌استریت ژورنال، این تلاش گسترده BP برای خلاصی از تحریم‌های ضدایرانی بیانگر یک تنگناست: چگونه بر ایران بیشترین فشار وارد شود بدون اینکه اقتصاد اروپا به خطر بیفتد؟!

مقامات اتحادیه اروپا و BP به دقت تمام مصوبات کنگره آمریکا را که ممکن است به پروژه موسوم به شاه دنیز ۲ آسیب برساند، تحت نظر دارند. اتحادیه اروپا خود از سردمداران تحریم ایران است و امروز برای تحریم نفت ایران به توافق رسیده است.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901103000633]منبع[/url]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[color=darkblue]
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با فارس:
[b]تحریم نفتی ایران تنها جنبه تبلیغاتی دارد/افزایش قیمت نفت تنها به زیان غرب است[/b]

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال تحریم نفتی بر ایران تنها جنبه مصرفی برای عده‌ای سیاسیون آمریکایی و اروپایی دارد و بر اقتصاد ایران هیچ اثری را نخواهد گذاشت.[/color]

سید علی ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تصویب تحریم نفتی ایران به ضرر اروپا و آمریکا است،خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل باز بودن بازار جهانی و اینکه ایران توانایی صادرات نفت خود به هر کشوری را دارد، این تحریم ها تنها جنبه مصرفی برای یک عده سیاسیون آمریکایی و اروپایی دارد و تاثیر دیگری بر صادرات نفت ایران نخواهد گذاشت.
این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: این تحریم تنها اثری که دارد کشورهای مصرف کننده نفت را با مشکل مواجه می کند، از طرفی نیز ایران توانایی مقابله به مثل با این تحریم ها را دارد و قطعا پاسخ محکم و دندانشکنی به این تحریم ها خواهد داد.
ادیانی اظهار کرد: تجربه 32 ساله نیز این گونه است که هرگاه تحریمی بر ایران حاکم شد توانایی ایران افزایش یافت به طوری که این تحریم ها نتوانست تاثیری بر روری اقتصاد ایران بگذارد.
این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: با اعمال این تحریم قیمت نفت افزایش پیدا می کند و نتیجه ای که حاصل می شود به ضرر اروپا و آمریکا خواهد بود.


[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901103000626]منبع[/url]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[color=darkblue]
در گفت‌وگو با فارس مطرح شد
[b]پیشنهاد فلاحیان برای ‌قطع صادرات نفت ایران قبل از اجرای تحریم نفتی[/b]

خبرگزاری فارس: وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به مصوبه امروز نشست اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران پیشنهاد کرد ایران قبل از اجرایی شدن این تصمیم صادرات نفت را متوقف کند.[/color]

حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به تصمیم امروز اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران که قرار است از تیرماه سال آینده اجرایی شود، پیشنهاد توقف صادرات نفت کشورمان را مطرح کرد.

امروز برخی منابع خبری از تحریم تدریجی صادرات نفت ایران توسط اعضای اتحادیه اروپا در بروسکل خبر دادند و زمان اجرای این طرح را تیر ۱۳۹۱ اعلام کردند.

فلاحیان تصریح کرد: آنها بیش از این گفته بودند اگر بخواهیم برای نفت ایران جایگزین پیدا کنیم، ۶ماه وقت لازم است و اگر قبل از این مدت نفت ایران را تحریم کنیم، قیمت نفت به شدت بالا رفته و برنامه‌های ما به هم می‌ریزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تحلیل ما این بود که روسیه تنها کشوری است که می‌تواند نفت مشابه ایران را برای اروپاییان تأمین کند.

حجت‌الاسلام فلاحیان افزود: احتمال این هم بود که این هیاهو و جنجال را روس‌ها برپا کرده باشند تا بتوانند نفت خود را به جای ایران بفروشند.

وی ادامه داد: اکنون که اتحادیه اروپا تصمیم به تحریم نفت ایران گرفته اعلام کرده ۶ماه فرصت می‌خواهد تا جایگزین برای نفت ایران و تأمین نیازهایشان پیدا کنند.

"بهترین راه این است که ما قبل از پایان ۶ماه و اجرایی شدن طرح تحریم نفتی، خودمان صادرات نفت را متوقف کنیم تا قیمت نفت بالا برود و برنامه‌های اروپایی‌ها که با توافق آمریکا تصمیم به تحریم نفتی کشورمان گرفتند، به هم بریزد".

حجت‌الاسلام فلاحیان در عین حال متذکر شد که شاید طی این ۶ماه مشکلات کشورمان با اروپاییان حل شود.

وزیر اسبق اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا ایران می‌تواند با انسداد تنگه هرمز پاسخ تحریم‌ها را بدهد، گفت: وقتی فشارها به کشورمان زیاد شود، می‌توانیم در تنگه هرمز در جهت کاهش این فشارها استفاده کنیم و انسداد تنگه یکی از گزینه‌هاست.

حجت الاسلام فلاحیان با اشاره به پیغام اخیر اوباما به رهبر معظم انقلاب درباره تنگه هرمز تصریح کرد: آنها گفته‌اند که تنگه هرمز خط قرمز ماست اما تهدید هم علیه ایران همیشه بوده و اگر ما تصمیم بگیریم کاری را انجام بدهیم، از تهدیدات دشمنان نمی‌هراسیم.


[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901103000594]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با فارس:
تحریم نفتی ایران تنها جنبه تبلیغاتی دارد/افزایش قیمت نفت تنها به زیان غرب است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال تحریم نفتی بر ایران تنها جنبه مصرفی برای عده‌ای سیاسیون آمریکایی و اروپایی دارد و بر اقتصاد ایران هیچ اثری را نخواهد گذاشت.

سید علی ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تصویب تحریم نفتی ایران به ضرر اروپا و آمریکا است،خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل باز بودن بازار جهانی و اینکه ایران توانایی صادرات نفت خود به هر کشوری را دارد، این تحریم ها تنها جنبه مصرفی برای یک عده سیاسیون آمریکایی و اروپایی دارد و تاثیر دیگری بر صادرات نفت ایران نخواهد گذاشت.
این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: این تحریم تنها اثری که دارد کشورهای مصرف کننده نفت را با مشکل مواجه می کند، از طرفی نیز ایران توانایی مقابله به مثل با این تحریم ها را دارد و قطعا پاسخ محکم و دندانشکنی به این تحریم ها خواهد داد.
ادیانی اظهار کرد: تجربه 32 ساله نیز این گونه است که هرگاه تحریمی بر ایران حاکم شد توانایی ایران افزایش یافت به طوری که این تحریم ها نتوانست تاثیری بر روری اقتصاد ایران بگذارد.
این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: با اعمال این تحریم قیمت نفت افزایش پیدا می کند و نتیجه ای که حاصل می شود به ضرر اروپا و آمریکا خواهد بود.


منبع [/quote]
دیگه حالم داره از این چرت و پرتای مجلسی ها بهم میخوره ! یه غلطی کردید گفتید تنگه رو می بندیم حالا اگه نبندید که آبرتون میره لطفآ دیگه ساکت شید و حرف نزنید !

[color=red]اخراج شد.
ذره اي توهين، قابل پذيرش نيست.
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]پیشنهاد فلاحیان برای ‌قطع صادرات نفت ایران قبل از اجرای تحریم نفتی[/b]
حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به تصمیم امروز اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران که قرار است از تیرماه سال آینده اجرایی شود، پیشنهاد توقف صادرات نفت کشورمان را مطرح کرد.

امروز برخی منابع خبری از تحریم تدریجی صادرات نفت ایران توسط اعضای اتحادیه اروپا در بروسکل خبر دادند و زمان اجرای این طرح را تیر ۱۳۹۱ اعلام کردند.

فلاحیان تصریح کرد: آنها بیش از این گفته بودند اگر بخواهیم برای نفت ایران جایگزین پیدا کنیم، ۶ماه وقت لازم است و اگر قبل از این مدت نفت ایران را تحریم کنیم، قیمت نفت به شدت بالا رفته و برنامه‌های ما به هم می‌ریزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تحلیل ما این بود که روسیه تنها کشوری است که می‌تواند نفت مشابه ایران را برای اروپاییان تأمین کند.

حجت‌الاسلام فلاحیان افزود: احتمال این هم بود که این هیاهو و جنجال را روس‌ها برپا کرده باشند تا بتوانند نفت خود را به جای ایران بفروشند.

وی ادامه داد: اکنون که اتحادیه اروپا تصمیم به تحریم نفت ایران گرفته اعلام کرده ۶ماه فرصت می‌خواهد تا جایگزین برای نفت ایران و تأمین نیازهایشان پیدا کنند.

[size=18][b] "بهترین راه این است که ما قبل از پایان ۶ماه و اجرایی شدن طرح تحریم نفتی، خودمان صادرات نفت را متوقف کنیم تا قیمت نفت بالا برود و برنامه‌های اروپایی‌ها که با توافق آمریکا تصمیم به تحریم نفتی کشورمان گرفتند، به هم بریزد". [/b][/size]

حجت‌الاسلام فلاحیان در عین حال متذکر شد که شاید طی این ۶ماه مشکلات کشورمان با اروپاییان حل شود.

وزیر اسبق اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا ایران می‌تواند با انسداد تنگه هرمز پاسخ تحریم‌ها را بدهد، گفت: وقتی فشارها به کشورمان زیاد شود، می‌توانیم در تنگه هرمز در جهت کاهش این فشارها استفاده کنیم و انسداد تنگه یکی از گزینه‌هاست.

حجت الاسلام فلاحیان با اشاره به پیغام اخیر اوباما به رهبر معظم انقلاب درباره تنگه هرمز تصریح کرد: آنها گفته‌اند که تنگه هرمز خط قرمز ماست اما تهدید هم علیه ایران همیشه بوده و اگر ما تصمیم بگیریم کاری را انجام بدهیم، از تهدیدات دشمنان نمی‌هراسیم.
[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901103000594]منبع[/url]
-----------------

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميدوارم اين آغازي باشد بر عدم وابستگي و اقتدار بيشتر.
با پشت سر گذاشتن اين "تير آخر"، غرب چاره اي جز تسليم نخواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تحریم نفتی ایران تنها جنبه تبلیغاتی دارد/افزایش قیمت نفت تنها به زیان غرب است[/quote]

:mrgreen:

=====

اگه تنگه رو نبندیم چی ؟ این همه تحریم دیگه به اخر خط رسیدیم مرگ یک با شیون هم یک بار باید تنگه بسته شه !:mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
غربی ها چون می دانند که نمی توانند با یک حمله ی سریع و کوتاه ایران را از پا در اورند تمام تلاش خودشون رو می کنند که با شکستن کمر اقتصادی جمهوری اسلامی و ایجاد نارضایتی بین مردم یواش یواش نظام ایران رو سرنگون کنند،به نظرم اگر اسیا هم نفت ما را تحریم کرد باید یک نظام مالی جدید برای خودمون تعریف کنیم یک نظام اقتصادی بدون وابستگی به خارج،می دانم خنده داره اما چیز دیگری به ذهنم نمی رسه.
اما اگر جنگ شد باید تا اخرین قطره ی خونمون جواب گستاخی خیلی ها رو در طول تاریخ کشورمون رو بدهیم.اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اینکه بیش از 80 درصد از درآمدهای کشور ما از نفته، اگر نفت ما تحریم بشه باید بریم توی کوه علف بخوریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.