karkas

آشنایی مختصر با نیروی هوایی کانادا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

در این پروژه قصد دارم نیروی هوایی کانادا یعنی جنگنده ها و بالگرد ها چه نظامی و چه ترابری رو به شما معرفی کنم .

CF-18 Hornet یکی از جنگنده های قدرتمند کانادا است که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده است . این جنگنده در واقع جنگنده ای است که بشیتر برای عملیات در دریا و برای عملیات بر روی ناو های هواپیما بر ساخته شده است . در واقع دو نمونه از این جنگنده وجود دارد که مدل اول به نام CF-18 Hornet و نمونه پیشرفته تر به نام F/A-18 Hornet است . اکنون تیمی از کمپانی های بوئینگ،نورث روپ گرومن،جنرال الکتریک ،ریتئون وبیش از هزار تولید کننده ی دیگر کار ساخت و تولید سوپر هورنت ها را برعهده گرفته اند .با مقایسه هایی که در سال 2003 انجام گرفته قیمت هر فروند از نوع یک سرنشینی این هواپیما 57میلیون دلار ،نوع دوسر نشینه 59میلیون دلار ونوع جنگ الکترونیک 66 میلیون دلار تخمین زده شده است . یکی از ویژگی های برجسته این جنگنده قدرتمند کاکپیتاین جنگنده است که مجهز به نمایشگرهای لمسی،یک نمایشگر کریستال مایع چند منظوره برای نمایش اطلاعات تاکتیکی و دو نمایشگر یک رنگ است.همچنین نرم افزار و اویونیک پیشرفته کاکپیت مجهز به نقشه ی دیجیتالی رنگی وعینک چشمی دید در شب نیز بود؛البته نوع«بلاک2»سوپر هورنت مجهز به سایت نشانه گیری متصل به کلاه خلبان خواهد شد . همچنین صندلی پرتاب شونده ارتفاع صفر سرعت صفر«اس جی یو -6/5»مارتین بیکر ،ایمنی خلبان را تامین می کند .

سرنشینان : 2 نفر
طول : 17.07 m
طول بال های جنگنده : 12.31 m
ارتفاع : 4.66 m
قيمت: ۳۹.۵ ميليون دلار
وزن خالی ( بدون راکت ها و موشک ها ) : 10,455 kg
وزن به همراه موشک ها : 16,850 kg
سرعت : 1,814 km در ساعت
نیروی حرکت : 3,330 km بدون سوختگیری
حداكثر وزن موقع Takeoff: حدود ۲۳.۴۰۰ كيلوگرم
موشك های هوا به هوا: ضدهوايی AIM-9,AIM-7,AIM-120
هوا به زمين: AGM-45 Shrike,AGM-65 maverick
ضد ناو: AGM-84 Harpoon

تصویر
تصویر

C-17

C-17 یکی از هواپیما های غول پیکر نظامی کانادا است که در سال 1993 توسط شرکت بوئینگ ساخته شد و هم اکنون در نیروی هوایی کانادا در حال خدمت است . به غیر از کانادا کشور های ایالات متحده آمریکا ، استرالیا و انگلستان از این هواپیمای غول پیکر استفاده می کنند . این هواپیمای نظامی قادر هست که بیش از 105 نفر را حمل کند که این میزان در مقابل میزان حمل بار اصلا به چشم نمی آید . این هواپیما بیشتر برای جابجایی هلیکوپتر ف نفربر ، تانک ، ماشین ها و خودرو های نظامی کاربرد دارد . شایان ذکر است وزن برخاست اين هواپيماها از 260 تا 450 تن بوده، مقدار بار آنها از 78 تا 250 تن، سرعت آنها حدود 900 كيلومتر در ساعت و موتورهاي آنها نوعاً چهار عدد و هر كدام از انها دارای وزنی معادل 30 تا 35 هزار پوند مي باشند. قيمت اين هواپيماها از 80 تا 120 ميليون دلار مي باشد.
طول : 53 m
طول بال ها : 51.75 m
ارتفاع : 16.8 m
وزن خالی : 128,100 kg
وزن در هنگام تیک آف : 265,350 kg
سرعت : 830 km در ساعت
برد : 4,482 km بدون سوختگیری
خدمات پرواز : 13,716 m
قیمت : 258 میلیون دلار
وزن برخاست: 25 تن
تعداد و قدرت موتور: دو موتور و هر موتور 2500 تا 3000 اسب بخار

تصویر

تصویر
تصویر

پادشاه دریا

CH-124 یکی از بالگرد های پیشرفته و مدرن کشور آمریکا است که هم اکنون در یگان نیروی دریایی کانادا هم مورد استفاده قرار می گیرد . در سال 1962 اولین ch-53 سفارش داده شد و اولین پرواز خود را در 12 اکتبر 1964 بود و به دلیل اینکه نیروی دریایی از این هلیکوپتر راضی بود تمایل دارد این هلیکوپتر را تا سال 2015 در خدمت داشته باشد. تعداد 12 فروند s-61 و 6 فروند rh-53 به ایران صادر شد البته تعدادی نیز در حادثه طبس به دست آوردیم که بعد از انقلاب و قطع روابط ایران با آمریکا و شرکت سازنده این هلیکوپتر مشکلاتی اعم از کمبود قطعات که باعث شد این هلیکوپتر ها زمین گیر شوند اما با بالاخره با همکاری شرکت پنها توانستیم آنها را بازسازی کنیم.این هلیکوپتر با استفاده از 6 رتور و موتور پر قدرت t-64-ge-41 توربو شافت قابلیت حمل 16 تن بار را دارا میباشد.این هلیکوپتر قابلیت جابه جای 37 سرباز را در شرایط استاندارد و 55 سرباز را در شرایط ضروری حمل بکند البته از این هلیکوپتر برای نجات نیز استفاده میکنند این هلیکوپتر به وسیله یک مسلسل 7/62mm مسلح میشود البته aim-9 نیز هم بر روی این هلیکوپتر امتحان شده.
شش نمونه از این بالگرد وجود دارد که با نام های :
CH-124
CH-124A
CH-124B
CH-124B2
CH-124C
CH-124U
فعلا فقط کشور کانادا است که از این بالگرد استفاده می کند .
سرنشینان : 7 نفر
طول : 16.7 m
ارتفاع : 5.13 m
وزن خالی : 5,382 kg
وزن همراه با بار : 8,449 kg
وزن در موقع تیک آف : 10,000 kg
سرعت : 267 km درساعت
برد : 1,000 km بدون سوختگیری
جنگ ها : جنگ ویتنام
این بالگرد به کشورهای بسیاری صادر شده اعم از آرژانتین استرالیا برزیل کانادا دانمار آلمان هند ایران عراق ایتالیا ژاپن مالزی نروژ پاکستان قطر عربستان اسپانیا تایلند ونزوئلا اما کشورهایی مانند ایتالیا(AGUSTA) ژاپن(MITSUBSHI) کانادا این بالگرد را در کشور خود تولید می کنند.همچنین یکی از دیگر تولید کنندگان پادشاه انگلستان می باشد . در سال 1969 کانادا 41 فروند CH-124 را سفارش داد این مدل که بالگرد پیش اخطار می باشد توسط یک رادار کوچک که بر روی دوم آن نصب می شود مانند یک آواکس کار می کند .

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب و مفید بود کرکس جان خسته نباشی و سال نوت هم مبارک. rose

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جون دستت درد نکنه مطالب خوبی بود فقط یک نکته هواپیمای سی 17 چهار موتور دارد که نوشته ای دو موتوره فکر نکنم توانایی حمل تا 250 تن بار را نیز داشته باشد نهایت 100 تن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کانادا یکی از متحدین اصلی آمریکا است و در سالهای گذشته نیز با ایران خیلی خوب تا نکرده است. فکر کنم اگر خدای نکرده آمریکا به ایران حمله کند ( که نمیکند ) کانادا نیز در کنار امریکا باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد هواپیمای سی 17 من در مورد موتور هاش اشتباه نوشتم . خیلی خوب شد که دوست عزیز DASHALI این نکته رو بهمون گوش زد کرد . در حقیقت چهار موتور داره که در تصویر ها هم مشخص هستند . در مورد کانادا هم باید بگم اگر روزی در کانادا بمبی از طرف کشوری بیفته آمریکا و مخصوصا انگلستان وارد جنگ می شن چراکه ملکه انگلستان ملکه کانادا هم هست و همینطور روابط بسیار نزدیکی بین کشور کانادا و آمریکا هست تا اندازه ای که پلیس هر دو کشور لباس های هم شکل و حتی در مواقعی پرچم کانادا و آمریکا در کنار هم در خیابان نصب شده اند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوست عزير كاش اول يه ليست از هواگرد هاي كانادا مي گذاشتي بعد يكي يكي معرفيش مي كردي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه میشه لطفا تعداد پرنده های موجود را نیز قرار دهید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.