karkas

خودروی زرهی شناسایی کایوت ( Coyote)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

Coyote Reconnaissance Vehicle نام یکی از نفربر های پر قدرت است که توسط شرکت General Dynamics Canada برای نیرو های کانادا برای شناسایی و اکتشاف ، طراحی و ساخته شده است . تایر های این نفربر از نمونه سوئیسی Mowag Piranha الگو برداری شده است که شایان ذکر است بزرگ ترین تایر از این نمونه در نفربر نوع دوم Coyote به معنی گرگ صحرائی آمریکای شمالی است که در واقع یک نفربر 6 چرخ است . این نفربر قادر تجهیز به یک توپ 25 mm است و همچنین دو تیر بار 7.62 mm . در این نفربر یک اتاق الکتریکی مراقبت از تجهیزات وجود دارد که شمال رادار های متفاوت ، صفحات نمایشگر ویدیویی و همچنین سیستم های دید در شب . این نفربر به سیستم های تلسکوب مانند تجهیز هست که سرنشینان قادر هستند با استفاده از این سیستم تا 200 متری خود را از نزدیک بازرسی کنند . این نفربر جزو بهترین نفربر های آمریکای شمالی است چراکه بنا بر هزینه کم ، سرعت عمل بالا ، نیرو ها و تجهیزات راداری بسیار خوب عمل می کند . یکی از اشکالاتی که نمونه اول این نفربر داشت میزان حمل سرنشین و همچنین آبی خاکی نبودن آن بود . طراح این نفربر یعنی آقا جورج وینستون کری بعد از اینکه این نفربر را به مرحله تولید رساند و کارآیی های این نفربر را دید تصمیم به پیشرفته تر کردن آن کرد . یکی از همین پیشرفت ها در این بود که نفربر دوم قادر بود بیش از 6 نفر را حمل کند و همچنین قادر بود هم در آب و هم بر روی زمین حرکت کند . این نفربر بیشترین استفاده را در نیرو های کانادایی در افغانستان و همچنین در نیروی پلیس ویژه کبک دارد . در واقع این نفربر مانند نفربر های دیگر یک نفربر عملیاتی به شمار نمی آید ( البته در نمونه اول ) چراکه به سلاح های چندان پیشرفته و یا ضربه زننده ای تجهیز نیست و فقط یک نفربر اکتشافی است ولی در نفربر نوع دوم قابل تجهیز به موشک های ضد تانک و نفربر و همچنین کالیبر 7.62 است . بر روی برجک این نفربر که شبیه تانک هست ما شاهد چندین سیستم رادار مانند هستیم که کمتر در نفربر های دیگر دیده ایم . این سیستم ها به نام های PPT34 -22 برای شناسایی جنگنده ها و هواپیما ها تا برد 5 کیلومتری و همینطور گرفتن تصاویر ماهواره ای از سطح زمین . FBCB2 برای تایین مسیر خود نفربر و راهنمایی از طریق سیستم های ماهواره ای . NAUDR برای سنجیدن دمای داخلی نفربر . ADWS8I برای تصویر برداری تا شعاع 250 متری و ... . شایان ذکر است که این نفربر قادر است با هواپیما هایی مثل C-130 حمل شود ولی نخست باید برجک ان از روی نفربر برداشته شود . در بعضی مواقع این نفربر قادر است به سیستم های بسیار بلند راداری و جست و جو گر تهیز شود و همچنین همانطور که در عکس زیر مشاده می کنید دکلی بسیار بزرگ می بینید که برای دید در شب و جست و جو در شعاع های بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . البته نا گفته نماند که در برخی از مواقع این نفربر را به نام LAV-25 می شناسند ولی در نیروی زمینی کانادا این نفرب را به نام Coyote Reconnaissance Vehicle یعنی نفربر اکتشافی Coyote می شناسند .
کشور سازنده : کانادا
سال ورود به خدمت 2004
وزن : 14.4 تن
طول : 6.39 m
عرض : 2.50 m
ارتفاع : 2.69 m
سرنشینان در نمونه اول : 4 نفر
سرنشینان در نمونه دوم : 6 نفر
سلاح ها : C6 7.62mm
موشک های ضد تانک و نفربر
اسب بخار : 275hp
برد : 660 km بدون سوختگیری

سرعت : 120 کیلومتر در ساعت


تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

در چند فیلم زیر شما می توانید بیشتر با این نفربر آبی خاکی و اکتشافی آشنا شوید . در چند فیلم زیر حرکت در آب ، نمونه مختلف این نفربر و همچنین طرز شلیک و اکتشافات آشنا می شوید :

شلیک چند دسته نفربر Coyote Reconnaissance Vehicle :
http://www.youtube.c...h?v=84qkPdwVdQs

----------------

طرز حرکت و سرعت در آب نفربر Coyote :
http://www.youtube.c...h?v=5e-kn9sbfTY

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه. عجب سرعتی داره! :mrgreen: البته این یک نفربر عادی نیست و در واقع زرهپوش پیش اخطار به منظور جمع آوری اطلاعات از مواضع نیروهای دشمن است. به همین منظور باید از سرعت و تحرک زیادی برخوردار باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاملا درسته . این نفربر 120 کیلومتر در ساعت سرعت داره و بیشتر برای جمع اوری اطلاعات از مناطق به کار می ره . ولی باید خدمتتون بگم که از زمانی که نیروی زمینی کانادا در افغانستان هست بیش از 4 دستگاه نابود شده است که 2 دستگاه رو طالببان نابود کرد و 1 دستگاه در یک حادثه در بین خود نیرو های کانادایی و یکی دیگر در حمله یک گروه ناشناس به پایگاه کانادا در افغانستان . ولی در کل نفربر بسیار پیشرفته و خوبی هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه جالب بود . فكرشو بكن اين نفر برو بياري تو جاده ها و خيابونها باهاشون كورس بذاري!!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شانس ‌اوردیم شما راننده این نفر بر نیستید وگرنه گشت نامحسوس بی چاره می شد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله خوبه فلانکر خدایی چند بار تا حالا کنترل نا محسوس گرفتت؟؟ :mrgreen: فکر کن میاد بغل می گه بزن کنار بعد فلانکر می ره لهش می کنه یا یه تاو می فرسته! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تقریبا تو مایه های وکسترا 105 است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.