FLANKER

ناو آبی خاکی LSD-49 Harpers Ferry class

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center]
تصویر[/align]

طراحی ناو فوق در ادامه و بهینه سازی ناو LSD 41 Whidbey Island Class انجام گرفت . این ناو نیز مانند کلاس قبلی برای حمل تجهیزات ، نفرات و دیگر وسایل مورد نیاز برای پشتیبانی نیروهای ساحلی و دریایی به کار گرفته می شود .
تنها فرق اصلی بین این دو کلاس کوتاه تر شدن عرشه کشتی در مدل جدید و تطبیق بیشتر با تجهیزات و بهبود فضای مفید کارگوی این ناو است . این ناو در کلاس LITORAL قرار میگیرد که قادر به پیاده کردن نیرو در ساحل و حمل تفنگداران و خودروهای ابی خاکی است .
همچنین وظیفه دیگر این کشتی تعمیر و ساپورت خودروهای سبک زرهی و نظامی است که برای این کار تجهیزات و وسایل مورد نیاز در ناو موجود می باشد .
درب کارگوی کشتی از نوع مفصلی است که کاملا در برابر نفوذ آب مقاوم می باشد و در پاشنه ی انتهایی کشتی قرار دارد که قادر است حتی در حالت کاملا شناور بر روی اب باز شده و راه را برای ورود یا خروج قایقها و هاورکرافتها به سمت اب فراهم کند . ( به شکل رجوع کنید )
بالا و پایین شدن درب کارگو بوسیله بازوهای هیدرولیکی انجام میشود و باز شدن و امادگی برای انتقال نیرو در آن حدودا 5 دقیقه زمان می برد . مفاصل درب در پایین قرار دارند و درب به سمت پایین باز می شود و در حالت باز توانایی نگهداری دو تانک m-60a1 یا یک تانک m1a2 می باشد اما در هنگام پیاده نمودن نیرو در ساحل ، کشتی احتیاج به 1تا 6 اینچ ماسه برای زیر درب دارد تا فشار زیادی هنگام تخلیه به آن وارد نشود .بر روی ناو نیز دو نقطه برای فرود هلیکپترهای CH-53E وجود دارد که برای فرود و برخاست از انها استفاده می کنند .
مدل اول این ناو که LSD-41 نام داشت در ماه می سال 1983 ساخته شد . در پی ساخت و رضایت نیروی دریایی از این کلاس با موافقت نیروی دریایی ایالات متحده طرح جدید LSD-49 تصویب و به مرحله ساخت رسید . این طرح در ابتدا بودجه ای معادل 324 میلیون دلار در سال 1987 را به خود اختصاص داد تا در ژانویه ی سال 1995 رسما اولین فروند پس از تست های اولیه به نیروی دریایی واگذار شد و تا کنون نیز 4 فروند از این کلاس ساخته شده است که اسم اولین فروند را HARPERS FERRY گذاشتند و به این نام معروف شده است .

[align=center]
تصویر]

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

[/align]

مشخصات کامل
مدل : LSD-49 Harpers Ferry class ساخت ایالات متحده امریکا
تاریخ به اب اندازی : 1994
هزینه سالانه : 20 میلیون دلار
سرعت : 20 گره
پرسنل : 352 نفر
موتورها : 4 موتور هریک دارای 16 سیلند از نوع دیزلی به قدرت 33000 اسب بخار متصل به دو پره
ابعاد :
طول : 186 متر
عرض : 25.6 متر
ارتفاع : 53.9 متر در بلند ترین نقطه
ابخور : 6.6 متر در حالت کاملا پر
وزن در حالت خالی : 11547 تن
وزن کاملا پر : 16400 تن


تجهیزات و نفرات قابل حمل :
504 تفنگدار دریایی به علاوه ی
2 فروند Landing Craft ( هاور کرافت )


[align=center]تصویر
[/align]

یا 4 فروند LCM-8 Landing Craf ( نوعی قایق برای حمل نیرو )
یا 9 فروند LCM-6 Landing Craf ( نوعی قایق برای حمل نیرو )


[align=center]تصویر
[/align]

یا 15 فروند AAV Amphibious ( نوعی نفر بر ابی خاکی )


[align=center]تصویر[/align]

تسلیحات :
6 مقر MK36 Super Rapid Blooming Outboard Chaff (SRBOC) نوعی راکت لانچر
6 قبضه تیربار کالیبر 50
2 قبضه تیربار سنگین 25 میلیمتری
2 مقر MK 15 MOD 12 BK فالانکس

[align=center]
تصویر

تصویر[/align]

FLANKER

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون اما ظاهرا تو سایت بحث حمله امریکا و اسراییل و ... بیشتر طرفدار داره !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشكر ميكنم از جناب فلنكر بخاطر اين مطلب خوب و جالبي كه ارسال كردند. زياد ناراحت نباشيد و كسي كه بايد اين تاپيك رو بخونه ميخونه و با زور نميشه ديگران رو به تاپيك كشوند. مهم همون خوانندگان اصلي هستند هر چند اندك.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فلانکر جان دستت درد نکنه خسته نباشی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در صورت پوشش خوب هوایی و توپخانه ای این ناو به راحتی میتونه با پیاده کردن نیرو در ساحل، شرایط رو از این رو به اون رو کنه. فلانکر جان دستت درد نکنه. مطلب مفیدی بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به این می گن یه مطلب اسخون دار و درس حسابی. خدا خیرت بده فالانکر جان.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انشالله نیروی دریایی ما در زمینه ساخت تمام کلاس ناوها خودکفا بشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استفاه از اين ناوها در ساحلهاي شني كاربرد فرواواني در پياده كردن نيرو داره.اما در ساحهاي صخره اي عملكردش مختل مي شه. :mrgreen: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامدجان. فکر اونجاشم کردن. توی اکثر این تیپ ناوها امکان هلی برن وجود داره. تازه نردبون هم که خیلی وقته اختراع شده. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.