FLANKER

بررسی کامل موشکهای قابل پرتاب از زیردریایی کیلو

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من یه سوال دارم که شاید احمقانه باشه ولی دوستان ببخشند. (لطفا)
تو آبهای کم عمق خلیج فارس وقتی میشه کشتی ‌ها رو با موشک نور از ساحل زد (با هزینه کمتر و تحرک و پنهانکاری بیشتر)، استفاده از زیر دریایی چه مزیتی می‌تونه داشته باشه؟
البته قبول دارم که برای تعقیب ناوگان دشمن تو آبهای آزاد (با توجه به برد ۱۰۰۰۰ کیلومتری زیردریایی های کیلو) گزینه خوبیه ولی برای درگیری احتمالی با رزمناوهای آمریکایی به نظر من بهترین راه تکیه بر روشهای مبتکرانه و سری داخلیه (مثل زیردریایی سابحات) تا استفاده از زیر دریایی شناخته شده‌ای مثل کیلو با موشکهای معروفش که شاید آمریکاییها کد‌های انجراف اونها رو داشته باشند.
یادمون باشه که تو نبرد آخوندک (Praying Mantis) ما یه موشک هارپون به طرف ناو آمریکایی شلیک کردیم ولی موشک توسط ناو منحرف ‌ش[1] (طبیعی هم هست که خودشون Backdoor اسلحه‌های خودشونو دارن) ولی ناو ساعر اسراییلی در مقابل موشک نور هیچ غلطی نتونست بکنه مگر نوش جان کردن موشک :mrgreen:

منابع:
[1] http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=940DE0DC1038F93AA25757C0A96E948260

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]hosm عزیز اتفاقاً سوال خوبی پرسیدی .

به نظر من زیر دریایی های سری کیلو یک تهدید جدی برای آمریکا محسوب میشه و خیلی ازش میترسن . حتی برای این سری از زیردریایی ها اسم " سوراخ سیاه " را انتخاب کردن . موتور دیزل-الکتریکی بیصدایی داره و نمیشه راحت ردیابی کرد . تازه این زیردریایی ، مخصوصاً برای آبهای کم عمق طراحی شده . البته ساختار بدنه ویژه ای هم داره که حتماً در تاپیکهای دیگه مورد بررسی قرار گرفته . از همه ابزاری که دشمنان ازش واهمه دارند باید در مواقع لزوم استفاده کرد .

اصابت موشک نور به ناو ساعر 5 اسرائیلی از لحاظ فنی خیلی جای بحث داره . من فقط به این نمونه اشاره کنم که این سری از ناو مجهز به سیستم ضد موشکهای ضد کشتی Phalanx هست که آمریکا ساخته و الان هم در ناوهای آمریکایی به طور گسترده استفاده میشه . با اینکه تبلیغات زیادی در مورد این سیستم محافظ شده بود ، موشک درست به شکم ناو ساعر اصابت میکنه ، بدون اینکه این سیستم فرصت کافی برای واکنش از خودش را پیدا بکنه !!!

من که خیلی حال کردم . البته مطمئن نیستم که 100% موشک نور بوده باشه . ممکنه C-802 چینی باشه . با این حال موشک نور خیلی سرتر از این موشک چینیه و خیلی میشه روش حساب باز کرد .[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من که خیلی حال کردم . البته مطمئن نیستم که 100% موشک نور بوده باشه . ممکنه C-802 چینی هم بوده باشه . با این حال موشک نور خیلی سرتر از این موشک چینیه و خیلی میشه روش حساب باز کرد .[/quote]

موشک نور با اون سر جنگی قدرتمند در صورت برخورد صدمات بسیار قابل توجه تری به بار میاورد،
به احتمال زیاد یه موشک کوچکتر مثلا کوثر بوده،
و یا اگر موشک نور بوده سر جنگی بعد از برخورد به دلایلی به درستی عمل نکرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Babakim1 عزیز از جوابتون ممنونم. در کل ترکیب سیستم‌های زیر سطحی کلاسیک مثل کیلو و نامتقار‌ن مثل سابحات میتونه کشنده باشه. بازم تاکید میکنم ما باید تاکیدمون بیشتر روی تاکتیک‌ها و اسلحه‌های غیر قابل پیش‌بینی باشه چون به هر حال آمریکایی‌ها سالهاست کیلو رو می‌شناسن و حتما کلی روش مطالعه کردن ولی روش استفاده ما از کیلو توی تاکتیک جنگیمون می‌تونه براشون کشنده باشه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.