karkas

آیا آمریکا می تواند جلوی موشک های کروز ایران را بگیرد ؟؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام

چند روزی است که بحث جنگ بین ایران و آمریکا و اسرائیل بسیار داغ شده . به همین صورت صلاح دیدم تا یک تاپیک با بحث منطقی بدم که این مسئله هم برای خودم و هم برای شما دوستان روشن بشه .


موشکی که هم اکنون اسرائیل در اختیار داره و می تونه باهاش کل خاورمیانه رو مورد هدف قرار بده جریکو نام داره که به نظر من یکی از قدرتم ندترین سلاح ها برای مقابله با ایرانه . تصور نمی کنم که ایران قادر باشه موشک جریکو رو رهیگری و انهدام کنه . همچنین ایران موشکی در اختیار داره که اسرائیل هم با چنین وضعی گرفتاره . از دوستان می خوام این مسئله رو روشن کنید . straight


مسئله دوم


مسئله دوم :


دیشب که داشتم این تاپیک رو بررسی می کردم :

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5012

متوجه شدم که ما در زمینه موشک کروز که بخوایم با آمریکا درگیر بشیم با مشکل بر می خوریم .

آمریکا می تونه از سلاح های بسیار زیادی برای مقابله با مشک کروز بهره ببره و باعث این بشه که ما نتونیم توسط موشک های کروز مثل نور برای مقابله با ناوگان آمریکایی در خلیج فارس مقابله کنیم .

در تاپیک ذکر شده ما خودندیم که می شه با استفاده از موشک های ضد موشکی کروز که بر روی تمام ناو های حاضر در خلیج فارس نصب هستند با این موشک ها مقابله کرد . که آمریکا این توان رو داره .

روش دوم اخلال در سیستم های موشک است که آمریکا در جهان در این امر لوتر از همه است و می تونه با استفاده از سیستم های MCL40D موشک های کروز رو با مشکل روبرو کنه .


نظر شما دوستان در این باره نیاز است . icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرش جان کاشکی عنوان مطلب رو عوض می کردی. مثلا یه همیچی چیزی: آیا می شود جلوی موشکهای کروز را گرفت. جوب سوال بله است. البته بسته به موشک کروزش هم داره ولی کشورهای پیشرفته مثه انگلیس و فرانسه و آلمان سالهاست که در این زمینه دارند کار میکنند. سیستمهای دفاع نزدیک مثه خاشتان روسی و فالانکس آمریکایی و سی ولف انگلیسی برای مقابله با موشکهای کروز ضدکشتی(مثه موشک اگزوست)طراحی شده اند. اینکه چقدر موفق هستند و چنددرصد می تونند موشک رو بزنند بحث دیگری است. پارسال که فالانکسهای آمریکایی که روی ناوهای اسرائیلی بودن در برابر موشکهای کروز حزب الله کم آوردند. الان یه سری ناوچه های جدید داره طراحی میشه که کارش حفاظت هوایی ناوگان است مثه سری افق(فرانسه-ایتالیا) و... اینها از رادارهای پیشرفته و موشکهای جدید استفاده می کنند که باهاشون باید موشکهای کروز و هواگردهای حریف رو زد. ایران تا اونجا که من می دونم هنوز همچی سیستمهایی رو نداره ولی شاید از چین بخره یا شاید خودش یه روزی بسازه. شایدهم داره و به قول بعضی دوستان هنوز رو نکرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا از جوابت ممنون . ولی لطفا از جنگ حزب الله و اسرائیل برای مقایسه سخن در میان نیارید . من نمی دونم از اسرائیل شما چه انتظاری دارید . اسرائیل این همه جنگنده و موشک و بالگرد و این همه پشتیبانیمالی و ... داشت وولی جلوی حزب الله دووم نیورد . پس بنابراین من اصلا برای قدرت نظامی اسرائیل تره هم خورد نمی کنم و اصلا اسرائیل رو حساب نمی کنم . اصلا اسرائیل عددی نیست که بخوایم در موردش حرف بزنیم . ما طرف رویمون و دشمن اصلیمون آمریکا است . اگر جنگ بشه با نیروی دریایی اسرائیل قرار نیست که جنگ کنیم طرف حسابمون آمریکا است . پس سیستم های آمریکا مهمه . اسم تاپیک رو هم به خاطر گل روی شما عوض کردم . آمریکا بزرگ ترین نیروی دریایی جهان رو داره ولی می شه با موشک های کروز نابودش کرد ولی از طرف ی دیگه آمریکا بهترین تجهیزات اخلال کننده در سیستم های جی بی اس موشک های کروز رو داره . و از طرفی کلی سیستم و راکت های ضد موشک کروز بر روی ناو هاش نصبه . حالا باید چه خاکی تو سرمون بریزیم . icon_cool :oops: :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اره خيلي خوب ميشه با چنتا موشك ساحل به دريا امريكارو تو خليج فارس فلج كرد اقا نيروي دريايي ايرانو دسته كم نگيريد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کرکس جان در مورد موضوع اول که گفتی, در مورد موشکهای ایران مثل شهاب 3 و قدر 1 بیش از کافی بحثو تایپیک ایجاد شده و همه جور تا جاییکه می شد اطلاعات حقیقی و حتی حدسیات و ... هم درباره اش شده. در مورد موشک جریکو به نظرم یکی از دوستان مقاله ایی دربارش باید بده. من به شخص اطلاعاتی ازش ندارم. در مورد موضوع دوم هم این سیستمها که 100% جواب نمیده .بحث مقابلشون از 100 کمتر. در مورد توپ فالانکس هم این توپ خوکار و بی کاربر. یعنی سیستمهاش کامپیوتری و وقتی یه موشگ یا شی و توسط رادارش رویت کنه اطلاعات رو پردازش می کنه و اتوماتیک و بدون دخالت انسان به ان شی شلیک می کنه تا زمان بر خورد. همین سیستم روی ناوچه های اسرائیلی هم بود. ولی اون ناو هدف قرار گرفت. بحث قدرت کلی ارتشش نیست. حالا این توپ روی ناو امریکایی باشه یا اسرائیلی کارایی اون توپ مورد نظر هستش. اختلال گرهای الکترونیکی و یا سیستمهایی که هدف کذایی پرتاب می کنند تا موشک منحرف شه می خواستم بدونم یک ناو اگر یه حمله ی همزمان چندین موشک بهش بشه چندتا رو می تونه منحرف کنه؟ به نظرم اگر ایران با اژدر هاشو موشکاش نتونه که ناوها رو هدف قرار بده با استفاده از نیروی انسانی این کارو می کنه. فکر کنیم الان ایران چندین موشک به طرفشون شلیک کرده همزمان کلی قایق پر از مهمات از راه دور یا هدایت شده توسط انسان به طرف ناو هجوم ببرند. در همین حال چندین اژدر از زیر دریایی هامونم به طرفشم شلیک شه. یه چند تا بمب افکنم بهش حمله کنند. جلوی چند تاشون رو می تونه بگیره؟ همین موشک سانبرن رو فقط و فقط توپ نقطه ایی فالانکس می تونه متوقف کنه. بقیه سیستمهای ضد موشک اون تنها فرصت پردازش اطلاعات رو دارند و فرصت اجرا ندارند. توپ نقطه ایی فالانکس هم که بالا گفتم نظرمو. icon_cool luftwaffe :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پیدا کردم. انگار دوسته عزیزمون رپتور مقاله ایی داده و موشک رجریکو رو معرفی کرده. http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=146#39135 icon_cool luftwaffe :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پاسخ به این سوال بستگی دارد به شرایط دو طرف و نوع موشکها و پدافندهای بکار گرفته شده. موشک نور کارایی خود را در جنگ 33 بخوبی پس داد و توانست دو ناو و یک قایق اسرائیلی را هدف قرار دهد. ما کاری به عملکرد پرسنل نیروی دریایی اسرائیل نداریم چون سیستمهای پدافندهای ناو ساعر توسط آمریکا تامین شده و تمام خودکار بودند. پس موضوع خطای انسانی از صورت مساله حذف میشود. توپ فالانکس شاید بتواند موشکی مثل نور را منهدم کند اما قبل از شلیک نیاز به دریافت دستور از کامپیوتر مرکزی دارد. در جنگ 33 روزه رادار بکار رفته برای این توپ موفق به شناسایی موشک نشد و در نتیجه توپ قادر به عملیات نبود. الان دو روش پیش روی ما قرار دارد. اول اینکه میتوان با استفاده از اصل پنهانکاری به ناوهای دشمن ضربه زد و در نتیجه سیستمهای پدافندی آنها هر چند قدرتمند کارایی لازم را نداشته باشند. دوم اینکه سرعت و قدرت مانور موشکها را افزایش دهیم تا پدافندهای دشمن قادر به انهدام آنها نباشند. هر دو راه مزایا و معایب خاص خود را دارد و این سوال که کدام یک برای ایران مناسبتر است بستگی به پدافندهای دشمن و اعتبارات مالی و صنعتی خودی دارد. استفاده از اصل پنهانکاری هزینه بیشتری داشته و ممکن است با ارتقا یا تعویض رادارهای پدافندی دشمن موشکهای ما خاصیت پنهانکاری خود را از دست داده و چون برای عبور از حجم آتش دشمن تدابیر لازم در آنها اندیشیده نشده است قادر به انهدام هدف نباشند. در روش دوم هم ما باید موشکی بسازیم که از لحاظ فاکتورهای سرعت ، تحرک ، ارتفاع پرواز و هدایت دقیق بر اقدامات متقابل دشمن چیره شود. در این روش دشمن موشکهای ما را شناسایی میکند ولی توان مقابله با آنها را ندارد برخلاف روش اول که توان انهدام موشکهای ما را دارد ولی آنها را شناسایی نمیکند. به نظر من باید از هر دو روش تا جایی که توان مالی و صنعتی کشور اجازه میدهد استفاده کرد. موشکهایی مانند سانبرن و یاخونت برای مورد دوم و موشکهای نور و کوثر برای مورد اول. آمریکائیها نیز در مقابل برای پدافند از دو سیستم استفاده میکنند. یکی پدافند کوتاه برد و نقطه ای فالانکس و دیگری موشکهای دوربرد استاندارد. اگر موشکهای خودی ارتفاع پروازی کمی داشته باشند آمریکائیها قادر به استفاده از موشکهای ضد موشک نخواهند بود. در این حالت تنها پدافند آنها توپ فالانکس است که مساله آن باز میگردد به دو مورد فوق که گفته شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در جنگ 33 روزه اون ناو اسراییلی تمام سیستمهای تدافعیش خاموش بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در جنگ 33 روزه اون ناو اسراییلی تمام سیستمهای تدافعیش خاموش بود


راستش این حرف یه کم غیر عقلیه. چطور میشه یک ناو وسط ماموریت جنگی تو ابهای حریف سیستمهای تدافعیش رو خاموش کنه؟!!!! نکنه خواسته صرفه جویی کنه.

میشه منبعه حرفت رو بگی؟





luftwaffe icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از دوستان تشکر می کنم . ولی نمی دونم چرا همه فقط به این جنگ 33 روزه اشاره می کنند . طرف حساب ما امریکای جنایتکاره که بزرگ ترین نیروی دریایی جهان رو داره . ولی اگر درست نگاه کنید سیستم قدرتمند MCL40D وجود داره که می شه گفت قدرتمند ترین سیستم اخلال گر در سیستم های جی بی اس موشک های کروز است . این سیستم تقریبا 1 سال است که وارد نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس شده و جالب اینه که در نیروی دریایی اسرائیل نبوده . این سیستم تونسته موشک ها رو تا برد 20 کیلومتر منهدم کنه و در واقع از کار بندازه . برای این سیستم چیکار کنیم . یادتون نره که آمریکا بهترین سیستم های اخلال کنندش رو برای جنگ با ایران می زاره . به قول ودتون ایران رو دست کم نگیرید . امریکا ایران رو قدرتمند می دونه و بهترین تسلیحات رو جهت مقابله باهاش می زاره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در این رمینه چند تا نظریه وجود داره: 1-می خواسته در مصرف برق صرفه جویی کنه. 2-می خواسته به مبارزان حزب الله روحیه بده. 3-یادش رفته بوده روشنش کنه. 4-بلد نبوده ازش استفاده کنه. 5-اصلاً سیستم برای دکور اون جا گذاشته بودن. ... حالا اون ها رو دونه دونه بررسی می کنیم: 1-احتمالاً این ها از دو سال پیش می دونستن شاید با قطعی برق روبرو بشن،به همین دلیل داشتن تمرین می کردن کم مصرف کنن. 2-این کار بسیار خوبیه،ما هم باید ازشون یاد بگیریم و به مبارزان حزب الله کمک های معنوی کنیم. 3-خوب از این اشتباهات همه جای دنیا پیش می آد،مسئله ای نیست فقط یه ناو غرق شده!!! 4-البته شاید هنوز دوستان آمریکایی استفاده از دستگاه ها رو بهشون یاد نداده بودن. 5-شاید می خواستن ناو رو قشنگ کنن چند تا از این ها روش گذاشتن. ... همون فرستادن غواص راه آسون تر و کم خرج تریه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.