arshya4171

جدول مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نظر شما ايران از نظر مالي و توان نظامي توان چند روز مقابله و درگيري سنگين با آمريكا را داره؟
انبار مهمات ما چقدر دوام مياره؟؟


در یک جنگ تمام عیار و یک طرفه متغیرهای اقتصاداز معادله طرف مدافع حذف شده و مدت زمان مقاومت یا به پیروزی رسیدن آنرا فاکتورهای دیگری تعیین میکند.

در صورت حمله احتمالی به ایران برخلاف آمریکا که امکان تولید و جایگزینی تسلیحات و تجهیزات از دست رفته را دارد ، ما فقط آن را داریم که تا لحظه شروع جنگ خرید یا تولید کرده و به بهره برداری رسانده ایم.

چون جنگ از نوع نامتناسب و نامتقارن است پس مانند آمریکا نیاز به زرادخانه عظیم تسلیحاتی و تعداد زیادی تجهیزات نخواهیم داشت.

همه چیز به نوع تاکتیک و کارایی آنها از جانب نیروهای ایرانی دارد و اگر عاقلانه با شجاعت عمل کنیم یک نیروی چند نفره قادر به مقاومت در برابر یک گردان زرهی نیز میباشد.

مشکل اصلی ما نیروی هوایی آمریکاست که میتواند عقبه های نیروهای غیرکلاسیک ایران را مورد هدف قرار داده و آنها را از نظر تدارکات با مشکل مواجه سازد.

برای مقابله با نیروی هوایی آمریکا نیز تدابیری اندیشیده شده است که امیدوارم اولا جنگی رخ ندهد و ثانیا اگر جنگ شد این تدابیر کارایی لازم را داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به قول شهيد شيرودي 30درصد عامل پيروزي سلاح و اموزش است 70درصد ايمان (همواره حق پيروزه) ضمنا بهتر نيست ما تهديد كنيم در صورت جنگ چاههاي نفت و گاز عربستان كويت عراق بحرين وامارات را ميزنيم :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هيچ جنگي بين ما و اونا رخ نخواهد داد منطقه مثل بشكه باروت اين اونا هم ميدونند درضمن اونا جايو دارند كه بهش فرار كنند ولي ما چي ما نداريم پس ميدونند كه سربازاي ما تا سرحد مرگ يا ميجنگند يا تسليم ميشند لذا ريسكش زياد ممكن براي هردو طرف نتيجه باخت باخت رو داشته باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تهدید کشورهای همسایه کاری عقلانی و به نفع منافع بلند مدت ایران نیست. فراموش نکنیم که آمریکا چند روزی مهمان ناخوانده در منطقه است و بالاخره یک روزی خواهد رفت. در آن روز ما هستیم و چند کشور اطراف خودمون که همگی تشنه به خون ایران میباشند. چرا؟ بدلیل سیاست مذکور! در همین راستا بارها از جانب مسئولان بلند پایه نظامی و دولتی کشور بر دوستی و برادری ایران با کشورهای منطقه تاکید شده و به آنها گوشزد شده که در صورت همکاری با آمریکا علیه ما مورد غضب ایران واقع میشوند و با آنها مشکلی نداریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به قول شهيد شيرودي 30درصد عامل پيروزي سلاح و اموزش است 70درصد ايمان (همواره حق پيروزه) ضمنا بهتر نيست ما تهديد كنيم در صورت جنگ چاههاي نفت و گاز عربستان كويت عراق بحرين وامارات را ميزنيم peace_sign


چرا خوبه

ما چاههاشونو ميزنيم بعد ديگه با خيال راحت منتظر نيروهاي ناتو و اعراب و چين و .. ميمونيم

بعد چاههاي نفت اونا رو ميزنيم :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزيز
كسي ميدونه آمار نيروي هوايي آمريكا (حدودا) چي هست؟

ميخوام بدونم 4000 تا جنگنده چي هستن؟

ما خيلي گشتيم نبود شما بگرديد شايد .... :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا كركس چرا ناراحت مي شي..... :oops:
بهترين متني بود كه من در طول عمرم خونده بودم و براي قفل كردن آماده بود.چون بزرگي سايت رو يه ذره اينا.. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وستان خواهشاً کتمان نکنند، اینترنت رو به هر زبانی جستجو کنی متوجه می شید چه کسی حزب الله رو آموزش داده! خود مهمان صدا و سیما (شبکه سه، یک حاج آقایی بود!). چند وقت پیش اعتراف کرده بود حالا شما می گید نه؟!

درضمن آمارش بسیار .... و خنده داره! بزار دل خودشون رو خوش کنند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر اين بنده حقير هرچند نمي توانيم جنگ واينده ان را پيش بيني كنيم اما ما بايد تا جاي كه مي توانيم با ديپلماسي فعال مانع از بروز جنگ شويم ما مي توانيم از فشار اقشار ملل گوناگون كه مخالف جنگ هستن بر عليه دولت هاي جنگ طلب استفاده كنيم
دومين مشكل اين است كه ما چه وارد جنگ شويم چه در صلح باشيم بايد اقتصاد كشور را از نفت رها كنيم وبه ان توان مقابله با ديگر اقتصاد هاي ديگر قسمت هاي جهان را بدهيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول سلام دوستان من بند به بند جواب بعضی از دوستان رو می دم.
1- امام در مورد جنگ گفتن : ما به هیچ کشوری متعرض نمی شویم ولی اگر با ما بجنگند تمام مردم ما جنگجو خواهند بود.

2- اما در مورد جنگ نفتی اگر این مورد پیش بیاد وقرار بر نابودی ما باشه که در این صورت خواهد بود و امریکا به قول دوستان خودزنی کند ما هم همین کار رو می کنیم فراموش نکنید که ایران و عربستان بزرگترین صادر کننده های نفت و در کنار اونها عراق و کویت و .... کشورها قرار دارن که همه اونها روی هم بالای 80 درصد نفت و گاز دنیا رو فراهم می کنن اگر قراره ما نباشیم ما هم تمام مراکز و اسکله ها و سکوهای این کشورها رو می زنیم تا اروپا و غرب هم به زمان وسطا برگرده.

2-در مورد حزب الله بگم که حزب الله در مورد تاکتیک جنگ چریکی (گریلا) از ما خیلی زودتر کار خودشون رو با جنبش امل شروع کردن و بعد حزب الله از این سازمان منشعب شد و در مواردی هم بسیاری از بزرگان ما در اونجا اموزش دیدن اما بعد از جنگ و بالا رفتن توان و تجربه سپاه و مسایلی که در زمان جنگ در لبنان جریان داشت ارام ارام نیروهای سپاه به همکاری با بچه های حزب الله رو اوردن و این همکاری بعدا به صورت مشورت و همکاری نزدیک در امد و حتی هیمن الان هم این روابط در جریان است و نمی شود گفت که حزب الله بدون سپاه توان خود رو از دست می ده نه چون اونها در زمینه جنگ و تاکتیک تقریبا خود کفا شدن ولی سپاه کمک تسلیحاتی و تحقیقاتی گسترده ای به اونها داره این رو هم اضافه کنم که حزب الله همون زمان اون چند سال اول انقلاب هم در ایران توسط عده ای پایه ریزی شد و داشت به همین توان حزب الله لبنان می رسید اما ظهور و بروز سپاه و دستور امام بای تلاش در سپاه همین افراد جذب سپاه شده و این حزب به شکل بیشتر تبلیغاتی و با وظایف محدود ماند و الان هم شاخه های اون به شکل حزب در کشور وجود داره.

3- برادر من در مورد مهمات ما باید بگم این ذخایر بسیار بالاتر از اونی هست که شما حتی تصورش رو بکنی یه مثال می زنم اگر از افراد شاغل در نیروهای نظامی و حتی سرباز بپرسین می گن ما مهماتی رو شلیک می کنیم که تاریخ مثلا سالهای 40 رو روی اونها می بینیم خوب شما حساب کن ما 8 سال با این ذخایر جنگیدیم و الان هم 20 ساله برای اموزش و میدانهای تیر از این مهمات استفاده می کنیم اما هنوز از مال دهه 40 استفاده می کنیم حال خود حدیث مفصل را بخوانید.

4- برادر من طولانی کردن جنگی که در اینجا بیان میشه با اون معیارهای نظامی کلاسیکی که شما بیان می کنین بلکه ایان درگری رو به صورت غیر همتراز دنبال می کنه و اگر حتی ایران رو هم تصرف کنن باید برای زمان این اشغال که معلوم نیست چقدر باشه باید با عملیاتهای چریکی و استشهادی و بمب گذاری روبرو باشن و این معنی طولانی جنگ در ایرانه نه اونی که شما فکر کنی بله زاغه های مهمات ما رو زدن تانک ها و هواپیماهای ما رو زدن کشور هم تصرف خوب ایران عراق شد نه این جنگ انچنان دامنه دار میشه که تمام مسلمین و ختی در بدترین شرایط شیعیان رو به جنگ وا می داره و شما فکر کنین که نیروهای امریکایی توی منطقه اگر حتی یه عملیات توی عراق و یا یمن و عربستان بر علیهشون انجام بشه دچار چه مشکلی می شن .
یه داستانی رو برای شما تعریف کنم که به قدرت خدا برای ترس مشرکین و کفار هست: محافظین سلمان رشدی که همیشه حداقل 7 8 تا توی اتاق خوابش هستن اظهار کرده بودن ما در تمام این ساعات (که در بعضی از موارد پیش اومده جای این ملعون رو در یک روز بالای 10 بار عوض کردن و هیچ وقت به جای قبلی بر نگشتن ) مسلح و هر لحظه فکر می کنیم الان مسلمانان از در و پنجره به ما حجوم می ارن و استرس و اضطزاب توان ما رو از بین می بره.

5- در مورد چین و امریکا هم بگم حمایت اونها فعلا از امریکا بر اساس منافعشون هست که امریکا اونها رو با قولهایی می خره ولی اگر بحث قطع نفت پیش بیاد مسیله خیلی بغرنجتر از این خواهد شد که بتونن قبول کنن.
در مورد جنگ با همه هم نترسین اگر جنگ شد می گن اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب فرقی نداره با همه می جنگیم (اونهایی که می خوان وارد کشور بشن ) تا یا بکشیم و یا کشته بشیم.
و موضع گیریهای فعلی اونها بر اساس این هست که از امریکا امتیازات و یا فشارهایی برای منافع خودشون بیارن نه همراهی کامل با اونها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا این آمارو ارقامها همش الکی هستش.امریکا همش چندتا F-22 داره که ازش هم برای دفاع از خاک خودش استفاده کنه،هم برای جنگ در برابر ایران؟مگه زمان جنگ ارتش عراق از ما بزرگتر نبود؟مگه تجهیزاتش بهتر نبود؟تازه اونا همسایه بودن و ارتششون با کشورشون فاصله نداشت،اما امریکا با خاک خودش کلی فاصله داره.در ضمن،امریکا نمیتونه کل ارتش خودش رو برای جنگ با ایران بسیج کنه.سربازای امریکایی انگیزه برای جنگ ندارن،اما ما پر از انگیزه برای دفاع هستیم.یادتون باشه که غیرت ایرانی روی خاک وطنش رو هیچکس دیگه تو دنیا نداره.امریکا اگه جرات داشت همون موقع که جنگ تموم شده بود حمله میکرد.الان ما چندین برابر قویتر و تازه نفستر هستیم.این آمارهارو فقط تو اینترنت قرار میدن تا به دنیا نشون بدن که از ما قویتر هستن تا برای خودشون متحد جمع کنن.اونا همایت همه ی دنیا رو هم داشته باشن باز ما از اونا جلوتریم،چون خدا با ماست.شاید روی کاغذ پیروز باشن،اما از حرف تا عمل کلی فاصلست.حمله به پایگاههای الولید هم روی کاغذ غیر ممکن بود،اما در عمل یک اتفاق دیگه افتاد. اونا اینو حساب نکردن که ما سربازامون زمان جنگ از آدم 16 ساله هستن تا پیرمرد 70 ساله.تعداد سربازای نیروی زمینی ما در زمان جنگ ضرب در 10 یا شاید بیشتر میشه که اگه هر کدوم یک تف بندازن چنان سیلی میشه که تمام اونارو با خودش میبره.اونا خودشونم خوب میدونن که در صورت حمله به ایران خودشون و متحداشون تو منطقه کاملا نابود میشن.میدونن که اگه بهانه دست ایران بدن اسرائیل تو کمتر از یک هفته با خاک یکسان میشه.گنده تر از امریکا هم نمیتونه کاری از پیش ببره.شاید ما ضربه های بخوریم،اما تلفات اونا چندین برابر ما خواهد بود. icon_idea

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي ما چيزي داريم كه اون ابر نكبتا ندارن و اونم اعتقاد قلبي و دينيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بابا این آمارو ارقامها همش الکی هستش.امریکا همش چندتا F-22 داره که ازش هم برای دفاع از خاک خودش استفاده کنه،هم برای جنگ در برابر ایران؟مگه زمان جنگ ارتش عراق از ما بزرگتر نبود؟مگه تجهیزاتش بهتر نبود؟تازه اونا همسایه بودن و ارتششون با کشورشون فاصله نداشت،اما امریکا با خاک خودش کلی فاصله داره.در ضمن،امریکا نمیتونه کل ارتش خودش رو برای جنگ با ایران بسیج کنه.سربازای امریکایی انگیزه برای جنگ ندارن،اما ما پر از انگیزه برای دفاع هستیم.یادتون باشه که غیرت ایرانی روی خاک وطنش رو هیچکس دیگه تو دنیا نداره.امریکا اگه جرات داشت همون موقع که جنگ تموم شده بود حمله میکرد.الان ما چندین برابر قویتر و تازه نفستر هستیم.این آمارهارو فقط تو اینترنت قرار میدن تا به دنیا نشون بدن که از ما قویتر هستن تا برای خودشون متحد جمع کنن.اونا همایت همه ی دنیا رو هم داشته باشن باز ما از اونا جلوتریم،چون خدا با ماست.شاید روی کاغذ پیروز باشن،اما از حرف تا عمل کلی فاصلست.حمله به پایگاههای الولید هم روی کاغذ غیر ممکن بود،اما در عمل یک اتفاق دیگه افتاد. اونا اینو حساب نکردن که ما سربازامون زمان جنگ از آدم 16 ساله هستن تا پیرمرد 70 ساله.تعداد سربازای نیروی زمینی ما در زمان جنگ ضرب در 10 یا شاید بیشتر میشه که اگه هر کدوم یک تف بندازن چنان سیلی میشه که تمام اونارو با خودش میبره.اونا خودشونم خوب میدونن که در صورت حمله به ایران خودشون و متحداشون تو منطقه کاملا نابود میشن.میدونن که اگه بهانه دست ایران بدن اسرائیل تو کمتر از یک هفته با خاک یکسان میشه.گنده تر از امریکا هم نمیتونه کاری از پیش ببره.شاید ما ضربه های بخوریم،اما تلفات اونا چندین برابر ما خواهد بود. icon_idea[/quote]
درود بر شما!
فقط یه نقشه حمله به آمریکارو هم بریزی دیگه حله! icon_question
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید شما نقشه مسمومیت با تالیم رو برای اوباما بکشی بهتره باشه نا سلامتی شما هم پزشکی ها یه کاری بکن دیگه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.