najaf47

گزارش جالب وخواندنی نهاد رسمی آمریکا از توان زیردریاییهای ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسمه تعالی
با سلام

دوستان این نخستین بار است که یک نهاد رسمی در مورد قدرت دفاعی دریایی ایران علی الخصوص در مورد زیر دریایی هایمان اظهار نظر رسمی میکند ودر این اطلاعیه از مطالب جدیدی در مورد برد موشکهای کروز و اژدرها و تواناییهای این زیر دریاییها سخن میگویدکه مشروح آن ذیلا: به منظر دید دوستان میرسد.به هر حال مطالب عنوان شده آنهم از یک مرکز رسمی مهم بوده و بیانگر حقایق روشنی در این خصوص است اگر چه ممکن است ملاحظات سیاسی نیز در این میان موثر باشد که مورد نظر ما ابعاد نظامی مطلب میتواند مورد موشکافی باشد. najaf47 :


تصویر



مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل آمریکا در این گزارش افزود: ایران در صورت هر اقدامِِی علیه فعالیت‌های هسته‌ای خود می تواند با زِِیر درِِیاِِییهاِِیِِی که در اختیار دارد به تانکرهای حمل نفت و کشتیهای جنگی بیگانه در خلیج‌فارس حمله کند.



بنا بر این گزارش، ایران در صورت هر اقدامی علیه فعالیت‌های هسته‌ای خود می تواند با زِِیر درِِیاییهاِِیی که در اختیار دارد به تانکرهای حمل نفت و کشتیهای جنگی بیگانه در خلیج‌فارس حمله کند.
این مرکز در ادامه گزارش خود در خصوص وِِیژگیهای فنی و نظامی زِِیر درِِیائِِیهای موجود در ناوگان درِِیاِیی ایران می نوِِیسد: یکی از وِِیژگیهای خاص این زِِیر درِِیائِِیها این است که آنها از 6 مجراِِی شلِِیک اژدرهای هدایت شونده برخوردارند که هر کدام از آنها می‌تواند اژدرهایِِی با کلاهک‌های جنگی 100، 205 و ِِیا 305 کیلوگرمی شلیک نمایند.
برخی از کارشناسان مسائل نظامی با اشاره به اینکه ایران به همراه این زِِیردرِِیاییها بِِیش از 1000 مِِین مدرن خرِِیدارِِی کرده اظهار می‌دارند که ایران این مین‌ها را مجهز به سیستم‌های مغناطیسی، صوتِی و سنسورهای فشار سنج کرده است که همین موضوع مناطق درِِیایِِی مین گذارِِی شده را تبدیل به محیط مرگبارِِی براِِی ورود زِِیردرِِیاِِییها و یا شناورهای بیگانه کرده است.
نکته دِِیگر در خصوص اِِین زِِیردرِِیاِِییها تواناِِیِِی آن در شلِِیک موشک‌هاِِی سطح‌ به سطح و سطح به هوا است. اِِین در حالِِی است که اِِین زِِیردرِِیاِِیِِی قابلِِیت مجهز شدن به استفاده از موشک‌هاِِی چِِینِِی YJ-1 و ِِیا موشک روسِِی Novator Alfa را نِِیز دارا هستند. اِِین در حالِِی است که اِِین زِِیردرِِیاِِییها بسته به شراِِیط جنگِِی گوناگون قابلِِیت شلِِیک‌ موشک‌هاِِی کروز با برد 3 تا 6 هزار ماِِیل درِِیاِِیِِی و ِِیا شلِِیک موشک‌هاِِی کروز زِِیر سطحِِی با برد 400 ماِِیل درِِیاِِیِِی را نِِیز داراست. اِِین کلاس از زِِیر درِِیاِِیِِی با ظرفِِیت 52 خدمه می تواند 45 روز در زِِیر درِِیا باقِِی بماند. حداکثر سرعت اِِین زِِیر درِِیاِِیِِی در زِِیر آب 17 گره درِِیاِِیِِی و در سطح آب 10 گره درِِیاِِیِِی است. با توان زِِیر درِِیائِِیهاِِی اِِیران و ساِِیر تواناِِیِِی نظامِِی اِِیران در خلِِیج‌فارس باِِید گفت که اِِیران هر چند زِِیر درِِیاِِیِِی اتمِِی در اختِِیار ندارد ولِِی با زِِیر درِِیاِِییها و موشک‌هاِِی ضد کشتِِی که در اختِِیار دارد میتواند عرصه را براِِی ناوگان درِِیاِِیِِی آمرِِیکا در خلِِیج فارس و هر نِِیروِِی متجاوزِِی بشدت تنگ کند.

ایران چندِِین دهه است که با تحرِِیم‌هاِِی گوناگونِِی مواجه است. آمرِِیکا و ساِِیر کشورهاِِی غربِِی تسلِِیحات پِِیشرفته به اِِین کشور نمی‌فروشند و به هر طرِِیقِِی سعِِی می‌کنند که مانع از دستِِیابِِی اِِین کشور به تسلِِیحات متعارف پِِیشرفته شوند. با اِِین حال اِِیران از طرِِیق ارتباطاتِِی که با ساِِیر کشورهاِِی جهان دارد و تلاش‌هاِِی مستمر براِِی رهاِِیِِی از وابستگِِی به تسلِِیحات خارجِِی توانسته است احتِِیاجات مورد نِِیاز خود را برآورده سازد و اقدام به طراحِِی و تولِِید تسلِِیحات بومِِی مورد نِِیاز خود کند.
مرکز مطالعات استراتژِِیک و بِِین‌الملل در گزارشِِی در اِِین خصوص می نوِِیسد: اِِیران هر چند بعلت تحرِِیم‌هاِِی آمرِِیکا مشکلاتِِی در تامِِین برخِِی از تجهِِیزات و ادوات نظامِِی درِِیاِِیِِی متعارف مورد نِِیاز خود دارد ولِِی سعِِی کرده است ضعف‌هاِِی درِِیاِِیِِی خود را با تهِِیه سه زِِیر درِِیاِِیِِی کلاس EKM Kilo بر طرف نماِِید. زِِیر درِِیاِِییهاِِی کلاس Kilo که از زِِیردرِِیاِِییهاِِی مدرن در جهان محسوب میشوند براِِی اولِِین بار در سال 1980 مِِیلادِِی عملِِیاتِِی شدند. اِِین زِِیردرِِیاِِییها که اِِیران آنها را از روسِِیه خرِِیدارِِی کرده مدل صادراتِِی اِِین کلاس از زِِیردرِِیاِِییهاست که EKM 877 نام دارد و طول آن 10 متر بِِیشتر از مدل اولِِیه ساخته شده اِِین زِِیر درِِیاِِیِِی است.
اِِین زِِیر درِِیاِِییها علاوه بر اِِینکه مجهز به سِِیستم‌هاِِی پِِیشرفته فرماندهِِی و کنترل هستند بدنه‌ آنها نِِیز بمنظور کاهش صداِِی موتورها و همچنِِین کشف نشدن موقعِِیت‌شان توسط سِِیستم‌هاِِی موقعِِیت‌ِِیاب دشمن با لاِِیه‌اِِی از کامپوزِِیت‌هاِِی ضد انعکاس روکش شده است. اِِین در حالِِی است که اِِین زِِیر درِِیاِِیِِی علاوه بر قابلِِیت حمل اژدرهاِِی گوناگون توان مِِین‌گذارِِی درِِیاِِیِِی را نِِیز داراست.
تواناِِیِِی اِِیران در استفاده از زِِیر درِِیاِِییهاِِیش براِِی مِِین‌گذارِِی در خلِِیج فارس و ِِیا شلِِیک اژدرهاِِی دور برد علاوه بر اِِینکه قابلِِیت‌هاِِی تهاجمِِی متنوعِِی را براِِی زِِیر درِِیاِِییهاِِی اِِیرانِِی فراهم ساخته، شناساِِیِِی و حمله به آنها را نِِیز بسِِیار دشوار ساخته است. اِِین زِِیر درِِیاِِییها از اِِین توان برخوردارند که به طور مخفِِیانه و قبل از آغاز ِِیک درگِِیرِِی نظامِِی، مناطق حساس را مِِین‌گذارِِی نماِِید. مِِین‌هاِِیِِی که از قابلِِیت برنامه‌رِِیزِِی براِِی فعال شدن و ِِیا غِِیر فعال شدن در فواصل زمانِِی معِِینِِی را برخوردارند و همِِین قابلِِیت است که پِِیدا کردن مِِین‌ها و عملِِیات مِِین‌روبِِی را براِِی ناوگان درِِیاِِیِِی دشمن بسِِیار دشوار می نماِِید. با در اختِِیار داشتن چنِِین توانِِی، اِِیران در صورت هر اقدامِِی علِِیه فعالِِیت‌هاِِی هسته‌اِِی خود میتواند با زِِیر درِِیاِِییهاِِیِِی که در اختِِیار دارد به تانکرهاِِی حمل نفت و کشتیهاِِی جنگِِی بِِیگانه در خلِِیج‌فارس حمله کند. اِِین در حالِِی است که کشتیهاِِیِِی که فاقد سِِیستم‌هاِِی سونار براِِی شناساِِیِِی موقعِِیت زِِیر درِِیاِِییها و ِِیا ساِِیر سِِیستم‌هاِِی ضد زِِیر درِِیاِِیِِی نِِیز میتوانند طعمه زِِیر درِِیاِِییهاِِی اِِیران شوند.
مرکز مطالعات استراتژِِیک و بِِین‌الملل در ادامه گزارش خود در خصوص چالش‌هاِِی ناوگان غربِِی مستقر در خلِِیج‌فارس براِِی مقابله با زِِیر درِِیاِِییهاِِی اِِیران می‌نویسد: ِِیکِِی از مشکلات ناوگان درِِیاِِیِِی بِِیگانه براِِی مقابله با زِِیر درِِیاِِییهاِِی اِِیران شراِِیط جغرافِِیاِِیِِی خلِِیج‌فارس است. بسِِیارِِی از مناطق خلِِیج فارس به علت عمق کم آب از قابلِِیت مناسبِِی براِِی تردد زِِیر درِِیاِِییهاِِی اتمِِی و غِِیر اتمِِی کشورهاِِی بِِیگانه برخوردار نِِیست چون اکثر اِِین زِِیر درِِیائِِیها براِِی آب‌هاِِی عمِِیق و اقِِیانوس‌ها طراحِِی شده‌اند.
مناطق عمِِیق خلِِیج‌فارس که قابلِِیت مانور بهترِِی براِِی زِِیر درِِیائِِیها دارد در داخل مرز درِِیاِِیِِی اِِیران قرار گرفته است. اِِین موضوع علاوه بر اِِینکه امتِِیازِِی براِِی اِِیران است نقطه ضعفِِی نِِیز براِِی ناوگان درِِیاِِیِِی بِِیگانه است چون مناطق عمِِیق خلِِیج‌فارس بسِِیار پر سر و صدا هستند که انجام عملِِیات‌هاِِی کشف موقعِِیت زِِیر درِِیاِِییها را بسِِیار مشکل می سازد.
درِِیاِِیِِ عمان نِِیز از نظر شراِِیط جغرافِِیاِِیِِی هر چند عمِِیق‌تر از خلِِیج‌فارس است و انجام عملِِیات‌ براِِی ناوگان درِِیاِِیِِی بِِیگانه را راحتر می سازد ولِِی بعلت اِِینکه اعماق آن مناطق پر سر و صداِِیِِی هستند، انجام عملِِیات‌هاِِی موقعِِیت ِِیابِِی زِِیر درِِیاِِیِِی را بسِِیار دشوار می نماِِیند. در هر صورت باِِید گفت که مِِیزان موفقِِیت در برابر زِِیر درِِیاِِییهاِِی اِِیران به مِِیزان مشارکت ناوگان غرب براِِی انجام عملِِیات‌هاِِی ضد زِِیر درِِیاِِیِِی وابسته است. در نهاِِیت باِِید گفت که زِِیر درِِیاِِییهاِِی اِِیران توجهات بسِِیارِِی را چه از سوِِی همساِِیگان عرب خود در خلِِیج‌فارس و چه از سوِِی ناوگان درِِیاِِیِِی بِِیگانه حاضر در منطقه معطوف خود ساخته و آنها به اِِین نتِِیجه رسِِیده‌اند که باِِید توان عملِِیاتِِی زِِیر درِِیاِِییهاِِی اِِیرانِِی را کاملا جدِِی گرفت هر چند که اِِین زِِیر درِِیائِِیها با مشکلاتِِی نِِیز مواجه هستند.


منبع: www.air-mag.blogsky.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين حرفاي آمريكاييها بود ولي آمريكاييها نميدونن تو سره ايرانيا چي ميگذره icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از مطلب ارسالی....ولی تکراری بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مگه اینا از همه چیز ایران خبر دارن؟!؟! تازه این یه چشمشه icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از مطلب ارسالی....ولی تکراری بود


بسمه تعالي
با سلام

آقاُ اين يكيو ديگه توو كتم نميره.
باور كنين توو تاپیکهای مربوط به این خبرو کلی گشتم ( اخبار نظامیایران و منطقه و... اخبار کاربران ، تاپیکهای دریایی و زیر سطحی و حتی متفرقه دریایی و ...)
بابا نبود . بعد تاپیکو زدم.
لااقل آدرسشو بده ، شاید چشام مشکل داره؟!!!

از اینا گذشته راستی بچه ها اون بخش گزارشو که از قابلیت شلیک موشکهای کروز با برد3000 تا 6000 میل گفته خوندین. یه جورایی اشارتا"رد زده ها!!!پ د ر سو خ ته icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زير دريايي طارق يه زير دريايي خيلي كوچيكه درسته ؟

چندان هم کوچک نیست ،بیش از 70 متر طول داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميدوارم كنترل خليج فارس و درياي عمان و اقيانوس هند را به دست بگيريم icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين زيردرياي ها كوچك نيستند و در كلاس كيلو قراردارند و اين كلاس مناسبترين كلاس براي خليج فارس و درياي عمان مي باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلأ اگر ایران هیچ گونه نیروی دریایی نداشته باشه(که البته از نوع خوبش رو هم داره) به محض نزدیک شدن شناورهای دشمن به ساحل صدها و بلکه هزاران قایق تندرو حامل یک مینی کاتیوشا و یک تیربار می ریزه سرشون و سنگین ترین پدافند دریایی هم نمی تونه از پسشون بربیاد! icon_cheesygrin :lol:
ولی انصافأ ایران با توجه به تحریم شدید و شرایط مناطق مرزیش دست به تهیه بهترین آرایش رزمی ممکن زده. در هر بخشی یک زهر چشم برای آمریکایی ها(به طور کلی برای دشمنان) گذاشته!
:lol: :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا اينجا در صورت حمله به ايران از طريق دريا 7 عامل بازدارنده دريايي ميتونه ناوگان و نيروهاي فرامنطقه اي و منطقه اي (در صورت همكاري با دشمن) رو تهديد كنه:

1- قايق هاي تندروي مختلف مجهز به موشك و اژدر و ...
2- ناوها و ناوچه هاي نيروي دريايي با موشك هاي سطح به سطح و اژدرهاي سريع و ...
3- قايق هاي پرنده ابداع شده و هليكوپتر ها و هواپيماهاي سبك
4- زير دريايي هاي مختلف (از سوزني تك سرنشين و بي سرنشين تا كلاس كيلو~)
5- نيروي هوايي جمهوري اسلامي
6- نيروي موشكي سطح به دريا (از موشك هاي كروز و كرم ابريشم و ... تا شهاب 2 و 3 با سر جنگي بمب پخش شونده)
7- قدرت مين ريزي دريا ها و به سرعت بستن تنگه هرمز و مسير نفت و گاز جهان

با اينهمه فكر ميكنم در صورت تصميم درگيري با ايران دشمن كيلومتر ها از درياهاي ايران عقب نشيني كنه و به اين زودي ها و هم نفت خليج فارس رو به خودش نبينه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
1-يكي از استادامون مي گفت وقتي در سال ... زيردريايي ........ساختيم و در خليج فارس آزمايش كرديم رسانه هاي غربي گفتن ايران يه زيردريايي ساخته كهاصلا شناسايي نميشه ولي ما كه خودمون مي دونستيم چي ساختيم بدنه ي زيردريايي را از....ساخته بوديم ولي در كل خوبي ساخت جنگ افزار در داخل اينه كه دشمن از مشخصاتش اطلاعي نداره
2-يادتونه دو هفته پيش گفتم چند تا خبر خوش دريايي دارم كه سريه دوتاشو كه زياد سري نبودن دربارشون مطلب جمع كردم انشاءالله هر وقت سايت دوباره پر خواننده شد سعيدو بقيه ي مديرا هم اومدن مي ذارم رو سايت :1-زيردرياييبي سرنشين مستقل از سامانه ي رانش.كه شايد يكي از پنهانكار ترين زيردريايي هاي جهان باشه و براي اولين بار د ايران ساخته شده با ماموري شناسايي 2-درباره ي يه قايق پرنده كه با آب هيچ اصطكاكي نداره(البته شايد درباره ي اين يكي نتونم زياد چيزي بگم)
3-چقدر تو اين مقاله «اين در حاليست كه»به كار رفته بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
هادي جان منظور وقتي پرواز ميكنه نيست وقتيه كه مثل بقيه ي شناور ها روي سطح آب حركت ميكنه در واقع كاري به قايق پرنده نداره فناوري ساخت شناور با بدنه ي بدون اصطكاك با آب اصل كاره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.